Karune Kérdések és Válaszok 41.
Megérte várni, Karune egy igazán zsíros Q&A-t szállít nekünk, ami főleg a gázra és a Zergre fókuszál.
Chat a fejlesztőkkel: A párizsi Worldwide Invitational óta a gáz nyersanyag új mechanizmusa számtalanszor ki lett tárgyalva. Eddig ez a legnagyobb változtatás, ami hatással van a bázisok makromenedzsmentjére a Starcraft II-ben. Hogy kicsit bővebb információkkal is szolgálhassak erről, beszéltem Dustin Browderrel, a Starcraft II vezető fejlesztőjével arról, hogy mi volt a céljuk ezzel a változtatással, és hogy ennek milyen hatásai lesznek.
Az új Vespene Gas mechanizmus egyrészt még jobban szétválasztja a mineral és a gáz kitermelését, sokkal különbözőbbek ettől. Az első részben a gáz kitermelése nem volt valami nagy szám: a játékos ráállított 3-4 munkást a melóra, és meg is feledkezett róla. A mineralkitermelés ezzel szemben sokkal exponenciálisabb volt, és az egyes fajok más-más módon csinálták. A Zerg gyorsabban expelt, de kevés munkással az egyes expansionokon, míg a Terran/Protoss nagyszámú munkással ellátott, de kevés exppel rendelkezett.
De hogyan is működik az új Vespene Gas kitermelése?
A Starcraft II-ben a játékosok 2 db gejzírrel kezdenek a bázisuk mellett. Ezek a gejzírek egyenként X (jelenleg X=600) gázzal kezdenek, de mineralért (jelenleg 100-ért) bármikor lehet beléjük több gázt vásárolni. Minden egyes tranzakciónál a gejzír gázkészlete megemelkedik Y (jelenleg 600) gázzal, és 45 másodpercig „üzemképtelen” lesz. Ha viszont a gejzírből tényleg elfogy minden gáz, a munkások akkor is tudnak belőle kitermelni, de sokkal lassabban: 2 gáz/fordulóval (ez a szám még kiegyensúlyozásra vár).Ez milyen hatással van a játékra?
Eme újítás miatt a játékosnak több lehetősége van a gázkitermelésnél, de jobban is oda kell figyeljen, hogy a gázkitermelés a maximum hatásfokon folyhasson. Választhatunk, hogy tovább maradunk a Tier 1-es egységeknél 0-1 aktív gejzírrel, vagy ráállíthatjuk mindkét gejzírre munkásainkat, ha techelni, vagy erősebb egységeket szeretnénk képezni. És a mineral és gáz közti viszony még bonyolultabb lett, mivel ha több gázt szeretnénk, az bizony mineralba fog nekünk kerülni. Az, hogy milyen gyakran veszünk gázt, nagyban fog függeni a játék aktuális állásától is. Jó felderítéssel az ellenfél aktív gejzírjeinek számából kideríthetjük, hogy az a mineraligényes egységekre (pl.: Dark Templar), vagy a sok gázt igénylő egységekre (pl.: High Templar) fókuszál.Mindent összevetve a játékosoknak a megfelelő épületet kell építeni a megfelelő időben, és a nyersanyagokat is egy bizonyos rend szerint kell kitermelniük, ha profi szinten szeretnének játszani. A fejlesztői csapat reméli, hogy ez az újítás nem csak érdekesebbé teszi a gázkitermelés módját, hanem egyben macro-igényesebbé is teszi a játékot.
—StarCraft II Q&A Batch 41—
1. Pontosan hogyan is működik a Corruptor támadása? Ez egy stackelő debuff, ami X stack után megfertőzi az egységet? Vagy egy DoT (damage over time)?
A támadásuk tényleg feltesz egy debuffot az ellenfélre, de ez nem DoT. A Corruptor minden támadásával felkerül egy debuff az ellenfélre, ami pár másodpercig ott marad. Ha ebben a pár másodpercben hal meg a célpont, akkor megfertőződik. (Mint a Warcraft 3-ban a Dark Ranger nyila)
2. Mik a jelenlegi értékei a Zerg védelmi épületeknek?A Zerg védelmi épületeket már nem a Queen építi, hanem a Drone.
Spine Crawler:
- Csak földi egységet támad
- 300 HP (földből kiemelkedve 100 HP)
- Mozgási sebesség: 2,25 (1, ha nincs Creepen)
- A sebzése 20 (+20 páncélozott egység ellen)
- Hatótávolság 7
- Támadási sebesség 1,5
Spore Crawler:
- Csak levegőbe támad
- 300 HP (földből kiemelkedve 100 HP)
- Mozgási sebesség: 2,25 (1, ha nincs Creepen)
- A sebzése 15
- Hatótávolság 7
- Támadási sebesség 0,8608
3. A Queen nagyon hatásos egységnek tűnik, és bár védelmi egység, de Karune tapasztalatai szerint sok rush taktikában jól fel lehet használni. Ha a Nydus Worm Queeneket is el tud szállítani, akkor még durvább lehet, mivel egyszerre leped meg az ellenfeled a támadó csapataiddal és a védelmi épületeiddel.
A védelmi épületek nem tudnak belépni a Nydus Networkba, de a Queen igen. Azonban a Queen már nem tud védelmi épületeket építeni, azok ismét a Drone-okból mutálódnak.
4. Ha egy Zerg védelmi épület kiemelkedett a földből és úgy mozog, akkor védtelenebb a támadások ellen?
Igen, a Spine és Spore Crawlerek sokkal kevesebb élettel rendelkeznek mozgás közben.
5. A Starcraft 1-ben az egységek microzása sok esetben a játékelemekre épült (Dragoon dance, Mutalisk stacking, Reaver/Shuttle micro, stb), és nem cooldownnal ellátott képességekre (Stalker Blink, Phoenix Overload). Direkt tervezte a Blizzard, hogy ennyi speciális képesség legyen? És ez milyen hatással lesz a játékmenetre?
A játékosnak meglesz a szabadsága, hogy válasszon a játékelemek és a speciális képességek között. A Stalkerekkel például ugyanúgy lehet majd „dancelni” ahogy a Dragoonokkal is lehetett. A Marauder egy másik olyan egység, amivel nagyon jól kell microzni, ha maximum hatásfokkal akarjuk használni: biztosítani kell, hogy a támadásuk a legmegfelelőbb időben lassítja le az ellenfelet.
A Starcraft II-ben a pozícionális microzásra is nagy hangsúlyt fektetünk, ez is nagy hatással lesz a játékmenetre. A Colossus például egy vonalban tüzel, és az ellenséges egységek egy vonalba való kényszerítése nagyon fontos lesz. A Jackal hatásfokán is nagyot dob, ha egyszerre több irányból támadnak.
Mindenképp ki akarjuk egyensúlyozni a játékot a sok játékelemmel és speciális képességgel, amikkel a játékos érdekes stratégiákat találhat ki, és bravúros tetteket hajthat végre a csatamezőn.
6. A Terranok jelenleg hátrányban vannak a mobilitás terén (összehasonlítva a Zerg Nydus Wormmal és a Protoss Warp-innel). Van arra valami esély, hogy visszakerüljön a Drop Pod, vagy egyéb ehhez hasonló szállítási mód?
Igazából mi elég mobilisnak tartjuk a Terran oldalt. Lássuk a Reapereket. Ez a leggyorsabb földi egység a játékban, ami úgy mozog a különböző tájakon, ahogy más a sík terepen. A Medivac Dropshipek is hozzájárulnak a Terran gyalogság mozgékonyságához. Az, hogy még gyógyítani is képes, nagyot dobott a hatásfokán, és több okot ad a játékosnak a megépítésére, mint az első részben. A Viking ráadásul egy egérkattintással változik földi támadóból légi támadóvá, ami több lehetőséget biztosít a Terran seregnek.
A Terranok mozgékonyságának alapjai tényleg különböznek a Nydus Networktól és a Warp-intől, de ettől még egyáltalán nem maradnak le a másik két faj mögött.
Forrás:
Comments (49)
The Zerg Overmind
| #
A 4. kérdést felesleges volt megválaszolni.
Reply
geri1992
| #
végre egy kis info
Reply
inkwizitor
| #
#1
rosszul mondod
a 4. kérdést felesleges volt feltenni…
Reply
I3ull
| #
Már csak a játéknak kéne kijönnie 😀
Reply
geri1992
| #
már ki vagyok éhezve rá
Reply
Garnju
| #
Off
to geri1992 üzenetére
Méghogy én vagyok perverz meg beteg…
Off vége
Reply
Crafty_FOX
| #
Érdekes bár van néhány redundáns kérdés ahogy azt Karune-tol megszokhattuk 😀
Az egyes kérdésre a választ pl egyszerűen kikövetkeztettem szal nem volt új.
A 2-es kérdés érdekes, kiderül belőle hogy jelenleg gyengítve vannak a zerg védelmi „épületek” az 1. hez képest.
Kíváncsi leszek akkor mit tud majd a Queen végül 😀
4. Redundáns kérdés
5. Mit mondhatott volna ? Az új elemeket lehetőségeket természetesen beépítik a stratba a játékosok 😀 Nagyon jó lesz érdekes szép izgalmas csak jönne már…
Reply
Strogg
| #
Ezt én akartam írni.
Reply
8.er
| #
kezdem elveszíteni a fonalat, jelenleg mi a Queen képessége?
Reply
pcdevil
| #
énis fogtam 1-2 kérdésnél a fejemet hogy ezt most minek..:S
viszont a gáz dolog meg érdekes. nekem elsőre az jutott eszembe, hogy elején 2-3* feljavítom a gázmezőt, akkor még úgy sincs rá szükség, utána meg több ideig nem kell vele foglalkozni.
meg a 6. kérdésben mondanak egy olyat, hogy „A Medivac Dropshipek is hozzájárulnak a Terran gyalogság mozgékonyságához.”, de utána hozzáteszik, hogy ehhez még hozzájön hogy gyógyítani is tud. ergo valami miatt egyébként is hatásosnak mondható. (vagy csak túllogikázom)
Reply
inkwizitor
| #
szerintem túllogikázod
azért jó meert gyógyít és ha már drop ship akkor szállít is és a kettő jól kiegészíti egymást
ennyi
Reply
Aston
| #
#9: Lassan már semmi 😀 … minden újítást kivesznek szinte 🙁 . Amúgy van neki „Changeling”-e és creepek közötti „teleportálása” tutira.
#10: Ez egy jó ötlet csak az a baj, hogy a játék elején 100 kristály az még nagyon kell, az első egységre, épületekre, munkásokra, stb, ráadásul csak akkor növelheted a gázmennyiséget, ha már építettél rá kitermelő épületet.
Reply
pcdevil
| #
#12 Aston
hmmhmm, most miért rontod el?:D egyébként teljesen jogos, bár énse a „na most készül a gatewayem” időszakra, hanem kicsit késöbb, mikor első támadást indítod (feltehetőleg nem gázas egységekkel fogsz támadni ilyenkor). na mindegy, máris nemjó annyira a dolog:D
Reply
Blase
| #
#12:Szerintem még van egy oylan képessége is amivel a közeli épüeltek gyógyítja.Vagy lehet azóta már úgy működik hogy támadó épületté arázsolja őket, mint amit a zerg ingameben is láttunk.Ilyen kis sárga repkedő szarok gyilkoják a marinokat meg vikingeket 😀
Reply
Garnju
| #
Off
Ej-ej Blase milyen szavakat használj „szarok”, mi lesz itt ha feltéved valami erkölcsrendészet ??
Reply
RaZorpro
| #
jók kis infok,de nem tudtam meg én személy szerint semmi ujat meg!
Reply
Fred
| #
Szerintem a Queen inkabb legi defence szerepet kene betoltse mert nekem hianyosnak tunik a legiero a zergeknel, es ez volt a benyomasom a StarCraft-ban is a Brood War-os Devourer-ig. De ez csak egy sajat velemeny. Pl. lehetne egy olyan kepessege hogy nagy csapjaival leszaggatna egy Battlecruisert (v mas legi egyseget) a levegobol es a foldhozvagna 10-15 masodperces cooldown-nal, szerintem latvanyos lenne egy kis creep-en valo micro vagy teleportalassal kombinalva eleg szep eredmenyeket lehetne elerni! Hatalmat a zergeknek!! hehehe 😛
Reply
willyvereb
| #
Jelenleg a corruptor tökéletesen megfelel levegő-levegő szerepre…majdnem úgy, mint a devourer, mivel a corruptor majdnem duplaannyit sebez a páncélozott egységeknek(ami zergeken kívül az összes légi egységet jelenti) és nem kell más hozzá csak egy lair jelenleg így Zerg vs Zerg csatáknál is néha jól jöhet…
Reply
Blase
| #
#15
Off:
Gúnyolódni nem kell 😛 nem kötözködni akartam.ignore on
Reply
8.er
| #
Sajnálom (látatlanban is) hogy elvették a Queentől a védelmi épületek navigálását annak ellenére hogy biztos meg volt az okuk rá, amire persze nem tértek ki. Így kissé meggyengült az a „-Basszus! Itt a Queen is, hátra arc mert a crawlerekkel már nem bírok el ha kirakja!” című elrettentés. Ráadásul ez a szerep teljesen passzolt volna egy „írányítóhoz”. Remélem ez még nem végleges és valami nagyobb szerepet kap mint a jelenlegi állapotában.
Reply
84Noname
| #
Szerintem az lenne a jó, ha ilyen aurát tartana, mint a w3 hősök. Mondjuk a gyorsabb regeneráció vagy plusz támadóerő egy bizonyos sugarú körzetben a saját unitoknak…Passzolna a queenhez…
Reply
Brebbia
| #
Szerintem a jelenlegi gázmechanika 100%, hogy meg fog változni. Az egy jó ötlet, hogy lategame alatt át lehessen konvertálni a mineralt, de ilyen nevetséges kezdőmennyiségeket hogy találtak ki? Töltődik majd’ egy percig, addig a bányászok malmoznak? Vagy állandóan váltogatni kell, hogy mineralt vagy gázt termeljen? Nem sok értelmét látom, fölösleges pepecselés. A jó öreg 1 gáz + nagynatural 2 gázzal sokkal jobb. Legyen bennük 2000 legalább, aztán ha kifogyott, lehet venni, de addig is lehessen depleted kitermelést végezni.
Végre nem azzal megy el a fél midgame, hogy a peonokat mikrózod, erre kitalálják ezt a marhaságot. Most elképzelek egy játékot, megy a terjeszkedés: main + 4 exp, az 6-8 gáz, minden fél percben kimerül az egyik, akkor aztán munkások át mineralra (már ha az nincs tele, mert akkor 45 másodpercig csak állnak), gáz megvesz, peonok vissza. Minden 20 másodpercben parasztokat kell mozgatni, ennél még az automine hiánya is jobb.
Reply
Aston
| #
#22: Így van. A jó / profi játékos biztos hogy arra a 45 másodpercre is elküldi ércet szedni a munkásait, mert így összességében több lesz neki gázból is és kristályból is.
Ez az amiről beszélnek, hogy a makró részét nehezíteni akarják, ha már az MBS-el sokat gyengítettek.
Reply
84Noname
| #
Már egy két hónapja szerintem működhet az új gázmechanika…Mivel a WWI-re fel kelett készülniük, na meg azóta is telt el idő. Szóval, ha ennyi munkát belefektettek, akkor lehet mégiscsak működőképes a dolog. Na mind1, azért nem mondanám nevetségesnek…ha annyira az lenne, akkor nyílván nem kísérletezgetnének vele….ne lássatok már ennyire feketén-fehéren mindent…
Reply
Tassadar
| #
Ezzel megint megnöne a szakadék a Pro-gamerek és a középállomány között. Szerintem hülyeség.
Reply
Aston
| #
#25: Pont ez a lényeg, hogy ne legyen az, hogy a játék annyira egyszerű, hogy kő-papír-ollóvá válik. És ha az utcáról behívnak valakit egy SC2 versenyre akkor ne nyerje meg.
Reply
Tassadar
| #
Az megint más…az a túlvéglet…azt se szeretném…De minthogy említették a kezdö mennyiség nagyon kevés…lehetne 2-3000 azzal kiegyeznék…Addígra kiépíted a bázisod és aztán amikor a sereghez kell hogy az is tisztességes méretű legyen akkor kelljen vásárolni a Gázt…Amúgy másik kérdés, Azt még értem hogy a gépekhez gáz kell mindván hogy hajtóanyag. de a templar mit csinál vele, mivel ahoz is kell? Biztos szipuzik békeidőben XD
Reply
Blase
| #
A Vespene-ből nyeri a pszionikus képességiet 😀 Szóval ahogy mondtad, szipuzik 😀
Reply
willyvereb
| #
ennyi erővel az overlord szinte csak gázba kerülne…hisz annak gázzal telt zsákjai vannak és azzal lebeg:D
Reply
Alyr
| #
#27: Ha jobban megnézed, kb minden számértékhez oda van írva, hogy ez jelenlegi érték, még balance kérdése és úgyis változtatva lesz. 🙂 (eredetiben: „currently X and subject to balance”)
Reply
Blase
| #
Friss kék post:
Megkérdezték miért vették el a Queentől a védelmi épületek építését.
Karune:A balanszolás során rájöttünk hogy ha elveszted a Queent az túl nagy veszteség a zerg játékosnak, mivel nem csak a legerősebb védelmi egységedet veszted el, de még védelmi épületeket se tudsz letenni.Valamint a Queeen elvesztése inkább oylan volt mintha egy Warcraft 3-as hőst vesztenél el és nem akartuk hogy a fajod egyetlen egy egységtől függjön.
Mindazonáltal, a Queen most is hasznos lesz a bázisodban, főleg a védelemben.Mi épp csak változtattunk rajta egy kicsit,ez minden (toned it down a notch-tone:árnyalát,tónus;notch:fok,fokozat)->csak annak aki kötözködne 🙂
Ja és bocs a mai kötözködésért.Főleg tőled kérek elnézést Garnju.
Reply
Promie Motz
| #
Garnju szerintem még valahol élvezi is, ha kötözkeödnek vele 😉 de ez szigorúan OFF 😀
ON: az jó, ha nem azobn múlik a zergpléjer nyerési esélye, hogy sikerül-e az ellennek becsárdzsolni a Queenjét vagy nem… Mert különben pénzfeldobásosat is lehetne játszani a zerg emccsek helyet. Tehát ez a hagyományosabb zerg építés a védelmi épületek terén nálam pozitívan hatott a várakozásom moráljára
Reply
pcdevil
| #
#17 Fred
nekem a broodwarban a devourer nagyon is kényszer megoldásnak tűnt mindig is, és valahogy nem érzem erősnek se. (nagy csapatban jó, erős mikróval. kevés mikrós cors csapat meg szétaprítja az egészet. inkább hydra mutával és scourgeökkel vegyesen (2:1:1 arányban). viszont #18 willyvereb totál igaza van, corruptor korrekt antiair sc2ben (szerintem bőven jobb mint devourer).
#31 Blase
wow köszi a fordítást:) mondjuk én eltudnám képzelni, hogy drone legyártja a védelmi épületet, queen pedig feljavít rajta ezt-azt.. vagy nemtudom. azért ne legyen 1000 hp-ja, de megis olyan semmilyen most:)
Reply
Crafty_FOX
| #
Válasz 84Noname #21 üzenetére:
Alapvetőleg nem lenne rossz ötlet de az aura dolog nem nagyon passzol az sc lore-ba. wc3 ban kapora jött mint taktikai ellem ami a világához is passzolt de sc2 ben nem hiszem hogy egy aurát elfogadna a nép.
Reply
Blase
| #
#32:Nekem is jobban tetszik így és osztom a véleményed.Nem muszáJ mindent meváltoztatni még ha ez Starcraft 2 is.Van ami jobb ha marad a régiben.
Reply
Fred
| #
Válasz pcdevil #33 üzenetére:
En azert megvedenem a Devourer-t mely egy nagyon hasznos legi egyseg volt mivel hogy a „trutyi” amit rafujt az ellenfelre nemcsak sebezte de le is lasitotta a lovesi sebesseget szoval nem volt az gyenge , es keves gazba kerult ezert mid-game-ben mar tomegesen lehetett gyartani. De en legvedelembe beleszamitottam a foldrol a levegobe lovo egysegeket is es abbol egy darabja volt a zerg-nek = Hydralisk, ezert is mondtam a Queen-es dolgot, de persze a StarCraft 2 -ben lehet tobb is lesz! Nah majd kiderul! Cheers
Reply
god
| #
#17
A Devourer-t szinte sosem használták a zerg playerek, mivel nagyon drága volt a többi zerg egységhez képest, csak levegőbe sebzett és nem is igazán volt jó. Ettől függetlenül a legerősebb légvédelem náluk van.
defiler hydralisk zergling
Defiler-nél kell swarm, plague és consume képességek, zergling csak azért, mert 50 kristályért kettő kel ki, és ugye a consume képességnél a defiler megöl egy saját egységet, aminek az aktuális hp-ját megkapja energiában. Így természetes, hogy zerglinggel éri meg a legjobban. Hydralisk-nek ki kell fejleszteni a messzebbre lövést és a gyorsabb mozgást, és voilá, kész is a tökéletes légvédelem.
Működési mechanizmus:
Defiler plague-t dob az ellenséges légi egységekre, azoknak rohamosan fogyni kezd az életük. Ha elfogyott az energia, akkor a közelben lévő lingekből párat consume-olsz, aztán le is dobod a területre ható swarmot. Ugye az ez alatt lévő egységeket csak közelharci támadás vagy splash damage sebzi, ill. néhány spell (pl. storm). Befutsz a swarm alá a hydrákkal, így azokat sem a BC, sem a Carrier, sem a Mutalisk vagy Guardian (vagy akármi más) nem sebzi, te viszont gyorsan le tudod szedni őket, főleg ha a távolsági sebzéseket fejlesztetted. Ilyenkor játszhatja meg az ellenfeled, hogy pár szárazföldi közelharci egységgel megtámad (mivel ha bejut ő is a swarm alá, akkor a hydráid nem sebzik őket, mivel ők sem közelharci egységek) ekkor is jól jönnek a lingek, mivel crack ling-ként (gyorsabb mozgás és hive technél gyorsabb ütés kifejlesztve) nagyon hatékonyak.
Plague-elt légi egységek swarm alatt álló hydrákkal pedig semmit nem tudnak kezdeni, másodpercek alatt elhamvadnak. Azért van jópár kombináció ebben a StarCraft-ban, nem csak a minél nagyobb és drágább egységeket kell gyártani, mert minden ellen van counter.
!!! – NEM PROFI VAGY HALADÓ PLAYEREKNEK SZÓLT EZ A HSZ, NYILVÁN SOKAN ISMERTÉK ÉS HASZNÁLTÁK EZT A TAKTIKÁT, DE A KEZDŐKNEK VAGY A KEVÉSBÉ TAPASZTALTABBAKNAK ÉRDEKES ÉS HASZNOS LEHET. – !!!
Reply
Shakuras
| #
És képzeljétek el, hogy az sc2-nek lesz kiegészitöje is valoszinüleg mint minden játéknak.
Ott szerintem addolni fogják a légieröt mint bw-ben.
Szerintem kieggel is foglalkoznak nagy erökkel csak hallgatnak rolla
mivel történetet ki kell egésziteni.
Reply
Blase
| #
Szerintem úgy lesz, hogy most bemutatják a Xel’NAgákat és a kiegben pedig játszható faj lesz.Mint a Dark Templer a sima Sc-ben
Reply
pcdevil
| #
#36 Fred
lehet hogy van egy passzív spellje, de basszus. milyen lassan sebez már? eressz össze 1csapat corsot 1csapat devvel. simán győznek a corsok. ugyanez ha valkyriek mennek corsok helyett. viszont cors vs valkyrie már egy fokkal érdekesebb csata. erről beszélek én:P én tényleg csak hydrát látom ütőképes tűzerőnek, de egy tucat bc ellen már nem 2tucat hydra kell sajnos (ezt nem néztem meg soha, lehet tévedek).
#37 god
ismertem, de soha nemvolt elég türelmem kipróbálni (gyk: szar a mikróm):))) egyébként tényleg ütős kombó. hátránya hogy egy helyben kell maradnod, illetve az előrejutás lassú (vultureokkal, scoutokkal, wraightekkel én már könnyen szétszedtem ezt a taktikát (és tényleg nemvagyok valami pro)). mindenesetre köszi a leírást:)
#39 Blase
legyen igazad! xelnaga fajt a népnek!
ami ellene szól azok a xelnaga obszervatóriumok. ha akarnának fajt, akkor ilyet nem raknának bele (mondván hogy ők használják). vagy nem?
de tényleg, én lennék a legboldogabb ha lennének xelnagák. (én legjobban a stargate féle ősöket képzelem el mindig xelnagákként)
Reply
Blase
| #
Kitudja mit tervez a blizzard.Lehet ez az observatorium is átverés 😀
Reply
Zedas
| #
#37: majdnem – a consume csak 50 manát ad, tök mind1, hogy ultrát vagy linget consume-olsz.
Devourert meg úgy kell használni, hogy csinálsz 3-5 öt, és ráküldöd az ellenre, hogy jól összetrutyizzák őket, aztán hydrával, vagy mutával ütöd őket. A muta hármat pattanó sebzése pluszban annyit sebez, mint amennyi trutyi van az adott egységen, szóval még a 3. pattanás is az 1HP helyett akár 10-et is sebezhet, ha 9 acid spore van az áldozaton. A lényeg az, hogy önmagában majdnem használhatatlan, de támogató egységként iszonyatosan dúrva.
Reply
Blase
| #
Na most az Acid spore-nak kétféle magyarázatát mondtatáok el.Én is úgy tudom hogy minél több van egy egységen annál többet sebez a következő ütés.
Reply
god
| #
#42
Valóban, jogos az 50 energy; mivel ettől függetlenül is linggel éri meg, ezért mindig csak azzal használtam, és megkopott a valódi indok.
Devourer acid spore sebzése:
„The Devourer’s attack has the additional effect of attaching „Acid Spores” to anything it hits. A unit affected by spores will be revealed (if cloaked), have its attack speed slowed by 1/8 per spore, and take 1 point of additional damage from every attack for every spore attached. A maximum of 9 spores may affect a target at any one time. Spores will disappear after a period of time.”
http://starcraft.wikia.com/wiki/Devourer
Reply
Peter1984
| #
Én a xel nagákat max majd az SC3-ban tudnám elképzelni. De előtte csinálhatnának egy Starcraftos RPG-t is olyan Hellgate London stílusban, bővíthető questekkel 😀
Reply
BlueSky
| #
ha sc2 esport lesz nem hiszem hogy xelnagát beleraknák (sztem még kiegben sem) max storyban fogunk velük találkozni mint hajdanán a sc-ben a dt-vel
Reply
Strogg
| #
Azzal hogy a crawler 20-at vesz le nem sokat gyengítettek mer a zelának eddigis annyit sebzett.
Reply
nyirics
| #
Sziasztok
több hónapja kísérem figyelemmel a honlapot, és most végre regisztráltam…
gratula hozzá először is, mármint a honlaphoz, igényes, jó, gyakran frissül, már nem is a starcraft2.com ra megyek fel, hanem ide, mert itt minden fenn van magyarul szinte azonnal
első hozzászólásomban annyit, hogy atom starcraft rajongó vagyok, nem tartom magam játékbuzinak, a best ofokon kívül (Quake 2-3-4, DoomI-II-III (III főleg!) CoD, MOHAA, és a régi öregek: Mortal, Netrally, Worms, Carmaggeddon, Golden Axe :), stb.) a Blizzard játékait nyomtam végig többször (jelenleg Froezen Throne harddal csilapítom igényeimet)
ahhaz a bejegyzéshez annyi hozzászólásom lenne, hogy az ilyen szakzsargonokat légyszi magyaráad már meg 2-3 szóban zárójelben a magamfajta laikusnak, hogy mit jelent (Mutalisk stacking, stackelő debuff, damage over time) bár nagy résézt sejtem, de jobb a világosság 🙂
az SC2 hogyan befolyásolja az életemet kérdésre is írok majd, de az biztos, hogy egy hét szabi lesz belőle 🙂
hát lehet itt-ott elgépeltem, de megfáradt jó munkás ember vagyok
jó éjt
ja még annyit, hogy hatalmas baklövésnek tartom, hogy nincs egy egész estés Starcraft animációs mozifilm a szokásos Blizzard Movies minőségben!!! ezt már 2002 óta hiányolom és álmodozok róla, de nem csinálják meg a srácok, pedig tuti atom siker lenne
de legalább készülőben van a Warcraft és Diablo mozifilm (vagyis megbízták a gyártót)
csak el ne basszák…
My life for AIUR!
Reply
Aston
| #
DOT, avagy Damage Over Time az egy olyan sebzés, amely adott idő alatt adott mennyiséget sebez, tehát nem egyszerre mint egy normál sebzés, hanem mondjuk X másodpercig másodpercenként Y sebzést.
A debuff: a buff általában egy varázslat vagy hatás, ami „rákerül” egy adott egységre hogy növelje adott ideig az életerejét vagy sebzését vagy gyorsaságát stb. A debuff ennek az ellentéte, tehát ha rákerül egy egységre akkor annak valamilyen negatív hatása lesz adott ideig. A stackelődés általában azt jelenti, hogy valaminek a hatása összeadódik ha többször alkalmazod. Stackelő debuffra legjobb példa az SC-ben a Devourer támadása.
A mutalisk stacking egy olyan dolog, hogy fogsz 12 mutalisket és egy pontra irányítod őket, ha mind odaért akkor szinte egy darab egységnyi területen látszanak, mégis 12 van belőlük, így 12-t lőnek egyszerre.
Reply