Új hivatalos téma – Zerg creep

Astonkacser . Hírek 991

zergcreep.PNGKarune ismét előállt egy újabb hivatalos témával. Szerintem rájöttek, hogy nem tudják tartani a “havonta egy hivatalos téma” koncepciót, ezért most nem is írták oda, hogy “szeptemberi téma”.

Tehát a következő téma: Zerg Creep. Első hallásra furának tűnhet, de nézzük mit mondott Karune:

A Zerg egységek, kivéve a Drone 30%-al gyorsabban mozognak a creepen.

A Creep Tumorok kisebbek és a föld alatt vannak.

Ezek a változások sokban módosítják a már meglévő Zerg stratégiákat, mivel innentől a Creep szerepe megnő, így gondolhatjuk újra az összes eddigi stratégiát, és láthatjuk: rengeteg újra van lehetőség. Például Overlordokkal gyorsan előre nyomulunk és így seregeinkkel gyorsabban tudunk mikrózni a Creep segítségével, ráadásul a Creep Tumorokat az ellenfélnek “detektálni” kell ha vissza akarja verni a támadást.

Kérdések a rajongókhoz:

Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?
Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?
Tetszik az ötlet, vagy nem tetszik? Miért?

A Starcraft II Hungary saját kérdése:

Milyen új stratégiát tudsz ezekkel a változásokkal elképzelni?

A válaszokat a következő képpen kérném:

<kérdés amit meg akarsz válaszolni>
<válasz>

A harmadik kérdésre pedig légyszives add le a voksodat, és kommentben írd oda, hogy miért.

A téma eredményét összefoglalva elküldjük a Blizzardnak, mint mindig.

UPDATE:

Karune két fontos aprósággal is kiegészítette a témát, amit fontos tudni:

Tartsátok észben, hogy a százalék pontos értéke csak balanszolás kérdése. Elsődlegesen az új játék mechanizmusról kellene beszélni.

És:

Ne felejtsétek el, hogy az Overlord (Liar előkövetelménnyel) tud Creepet “lerakni”, és a creep sebzi az ellenséges (nem Zerg) épületeket.


Comments (30)

  • CsorvaGep

    |

    Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?
    Biztos okkal rakták bele, sajnos még nem tudni, hogy ez mennyiben segíti vagy gátolja a játékot.

    Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?
    Kicsit imbának tűnik, de bízok a blizzardos fiúk képességeiben, és ki fogják balanszolni.

    Tetszik az ötlet, vagy nem tetszik? Miért?
    Nekem tetszik, nem árt egy pár újdonság a játékban, csak a blansz legyen meg, meg ne legyen túl bonyolult tőle a játék (noobok is szeressék 😀 )

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Mindenesetre érdekes, de a tetsziket nyomtam, holnap kaptok szép, alapos értékelést, de ma már fáradt vagyok 😛

    Reply

  • inkwizitor

    |

    csatlakozom előttem szólóhoz 🙂 (mindenben…)

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?

    Szerintem jó ötlet. Minden olyan dolgot ami kicsit megváltoztatja megbolondítja a régi játékmenetet új strat elemeket hoz be támogatnunk kéne. Ne felejtsétek sajnos sok iylen ötlet kiesett már ugyanakkor keresztül vittek oylan hajmeresztő megoldásokat mint a medivac dropship amit ha 1 éve mondanak nekem leesek a székről a röhögéstől.

    Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?

    Szerintem ettől a zerg sokkal állatiasabb lesz. Amolyan territoriális lény. Igazából a valódi kérdés már nem is az hogy miylen előnyöket kap a creeptől hanem hogy mennyire lesznek elfogadhatóak a hátrányai amikor nincs a creepen. Ezt nagyon okosan kell balancolni. Ne felejtsük nagyon hülye helyzetet teremthet az a megoldás hogy creepen sokkal hatékonyabb mitn a többi faj creep nélkül meg sokkal gyengébb ( az egész átmehet ilyen “na gyere be a creepre – nem megyek, na gyere már be de nem megyek”) Ezért a többi fajhoz egy nagyon finom ahngolást kell végezni a balance ban, különben a taktikai lehetőségekből – lehetőségek lehetnek könnyen.

    Tetszik az ötlet, vagy nem tetszik? Miért?

    Nekem tetszik. Átgondoltam mostanában kb hogy állhat az sc2 és épp arra következtetésre jutottam, hogy jelen állás szerint kicsit túl egyszerű. Ezért örülök egy kis bonyolításnak (lehet a dio2 miatt tűnik ez egyszerűnek) Fontos hogy a bonyolítás se tartalmazzon random faktorokat és azt hiszem egy creepen való gyorsulás elég konkrét előny egy elég konkrét helyzetben ahoz hogy lehessen vele kalkulálni pro és kontra oldalról is.

    Milyen új stratégiát tudsz ezekkel a változásokkal elképzelni?

    Őszintén szólva így látatlanba végleges százalék érték nélkül nehéz valami okosat mondani. Egy biztos tapasztalatból mondom a wc3 játékmenete melett a 30% több mint nagyon számít. Az sc viszont egy sokkal gyorsabb műfaj lehet ez a 30% nem lesz túl nagy segítség. Mégis ha ki kéne valamit találni valószínűleg a roachokal lehetne legjobban kihasználnia gyorsulást (egyrészt halottuk hoyg annyira azért nem gyorsak ugyanakkor) könyebben hátra lehetne húzni a focuszált unitokat hogy meggyógyuljanak. A lingek esetében pedig egyértelműen a sorroundra lehetne építeni ami így gyorsabb mozgás melett az új ai és kijelölési rendszer miatt könyebben és simábban mehetne. Az összes többi ebből adódó extra megoldásra csak sok sok játékkal jöhetnénk (jövünk majd) rá.

    Reply

  • Firebat

    |

    azért tetszik a creep, mert így még élőbbé teszi a zerg-eket, meg szerintem nem rossz ez a gyorsítás dolog 🙂 bár így igen meg nő a szerepe a creepnek:)

    Reply

  • Peter1984

    |

    Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?

    Örülök neki, mert realisztikusabbá teszi a játékot. Régebben már egy fóruman írtam hogy jó lenne egy ilyen, és tessék ittvan.

    Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?

    Mégtöbb mikrót fog megkövetelni a játékostól. Igazából szerintem ennyi, a balance miatt nem aggódok.

    Tetszik az ötlet, vagy nem tetszik? Miért?

    Tetszik, mert már bennem is megfogalmazódott 🙂

    Milyen új stratégiát tudsz ezekkel a változásokkal elképzelni?

    Az overlordos dolog tetszik. Rámpára egy fröccsöt, és irány a bunkerek felé jópár banelingel 😛

    Milyen egyéb újdonságokat látnék szívesen?

    Lassulhatna a terrran/protoss gyalogos a creepen, vagy ha sokáig egy helyben állnának a masszán, akkor akár “megsüllyedhetnének” rajta, ami pár másodpercre fogva tartja őket.

    Reply

  • Lord Perdon

    |

    Ne haragudjatok, hogy nem kérdez-feleletet játszom, hanem csak úgy írom:
    Szerintem jó ötlet ez a zerg gyorsítás a creepen, de ha ezt bevezetik, akkor a creepnek nem kéne sebeznie az épületeket, mert így már túl erős lesz a zerg, és 1 maroknyi drone-nal szét lehet így kapni bármely ellenséges bázist… (de ha nem is drone-nal, valami alap egységgel…). Pont ezért úgy gondolom, hogy vagy az egyik creepes képesség legyen vagy a másik, de együtt semmiképpen ne.l

    Reply

  • BlueSky

    |

    visszakézből: gyorsulás as (attack speed) és/vagy ms (movement speed), a 30% nekem soknak tünik (wc3-as %os rendszer viszonylatában) de a tumor föld alá tétele sztem nem jó ötlet inkább legyen föld felszínen hatalmas armorral mint sima sc-ben tojásoknak

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem az ötlet nagyon jó, és teljesen logikusnak hangzik, hogy hazai pályán jobbak a zergek. Szerintem igazából az fogja eldönteni a használhatóságát, hogy mennyire lesz körülményes a creepet növeszteni és mennyibe fog az nekünk kerülni. Ha nagyon gyorsan fog “kúszni” a creep, viszonylag nagy területet fog le egy tumor valamint nem túl drága, akkor hatalmas dolog lesz ez…
    Biztosan sok jó stratégia lesz pl.:
    Ha cliff peremére ledobálunk 1-2 tumort, ami lekúszva alul segíti az unitok mozgását…
    Ha a régi játékból indulok ki, akkor Contain-eket megerősíti jelentősen (remélem jól írom). Arra gondolok, amikor a Zerg player a bázisod előtt letáborozik és megpróbál bent tartani. Vagy próbál nyomás alatt tartani és egyre beljebb araszolni hozzád.
    Lehet amolyan push jellegű taktikák lesznek zergnél. Hasonlóan, mint terrannál proti ellen, csak éppen nem turreteket dobál az unitok mellé, hanem creep gumókat. A védelmi épületek (ha még mozognak) is begyorsulnak gondolom.

    Reply

  • Wisle

    |

    Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?
    Na ez az… szerintem nem igazságos, ennyi erővel a protossok is lehetnének gyorsabbak a pszionikus mátrixban, a terranok meg… csak úgy. Így viszont túl nehéz lesz elfoglalni egy zerg bázist. Első ránézésre nekem a zergek túl erősek így. De persze biztos csak balancolás kérdése.

    Reply

  • KISSSSS

    |

    Nekem tetszik, az IGENRE szavaztam!

    Reply

  • Garnju

    |

    Nos Crafty, Peter és Noname után nehéz újat mondani.

    Magától az épületsebzésről nem kell annyira parázni nem hinném hogy 5 mp alatt felrobbanna a Planetary fortress. A Creep-en való “speed up” pont a fentebb emlitett lehetőségekre lesz jó. A gyors egységek még gyorsabbak, a lassúak pedig használható sebességgel fognak rohamozni.

    Gondolom hogy ugy mint régen légi bombázókkal illetve cliff-ről lövöldöző Stalker-ekkel, Reaper-ekkel, Viking-ekkel és Colosssus-okkal biztos meg lehet fogni. Ha meg az ellenfél is Zerg akkor gondolom hogy az ellenség Creep-jén is élvezni fogják az előnyöket.

    Reply

  • Peter1984

    |

    @10 Nézd onnan hogy a zergnek nincs sok aoe sebzéssel rendelkező, illetve messzire lövő egysége, ami a másik két fajnak viszont sajátossága. Ha jóval a creep elé helyezed a siegéidet, akkor simán ellő a legközelebbi épületig, amit ha megsemisítessz, akkor csökken a creep. A marauder lassítja a felgyorsított egységeket, a jackal meg szétporlasztja őket. Protossnál ugyanez. Beteleportálnak, és kihúzzák addig pajzzsal, amíg odaérnek a Colossusok, és felperzselnek mindent. Ha így nézzük egál, mivel a zergnek igaz hogy sok egysége van a ami creepen gyorsan mozog, de kicsi a hpjuk, és az aoe sebzéssel hamar pusztulnak. Így ennyi esélyük van, hogy gyorsan ügyes mikróval szét kell őket szórni, illetve körbevenni a támadókat, hogy azok ne lőhessék őket szitává.

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Ez kicsit nem értem, az alap sebesség van megnövelve, mert akkor fasza lenne mert Zerges vagyok:P

    Reply

  • gtoma

    |

    Jó 5letnek tartom. De én is megfordítanám. Szerintem a többi egységet lehetne lassítani. Így nem kell “kivétel a dronok” magyarázkodásba belemenni. Továbbá megerősödne a creep támadás fontossága, ha lassítaná a munkásokat is. Persze csak olyan mértékben, hogy ne fő taktika, hanem “bosszantó” taktika legyen.

    A gyorsítás esetén is lehet taktikázni, de az inkább a mikrót növelné, míg a lassítás a makrót növelheti. Szerintem a gyorsítás olyan nagyon nem lenne használt taktika, hiszen a creep elhelyezése annyi időt vesz majd igénybe, hogy a támadás elveszti a meglepetés erejét. Egy egyszerű védekezési bonus marad. Persze ez nem a pushra vonatkozik, mikor szép lassan tumorokkal terjeszkedünk.

    Azonban egy biztos, a creep bevonása a játékba, igen egzotikus és a játékba illő gondolat. Nem szabad elvetni!

    Reply

  • Strogg

    |

    Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?

    Hát…Szerintem inkább a Protoss és a Terran egységeknek kéne lassulniuk.

    Reply

  • Hydra

    |

    Milyen stratégiát tudsz ezekkel a változtatásokkal elképzelni?

    egy bekerítést tudnék elképzelni…
    ráküldöd a felszínen a sereg egy részét az ellenfélre és a creepen gyorsabb lehetne az utánpótlás, szal kisebb a sereged, de mire kiírtaná, már ott a következő kisebb egység hála a gyorsító creepnek…
    közben Nydus Wormokat küldesz az ellenfél bázisa másik oldalára és míg ő a felszíni harcosokkal van elfoglalva, te egy nagyobb sereget a hátábaküldessz, és megsemmisíted 😀 legalábbis én ezt csinálnám

    Reply

  • Fred

    |

    Mit gondolsz a Zergek Creepen történő gyorsaság növekedéséről?

    Nagyszeru, tetszik az otlet mert mar en is gondoltam ra…

    Mit gondolsz, hogy fogja ez érinteni a Zerget, Protosst és Terrant?

    A Zerget pozitivan a tobbieket negativan, de majd ki lesz balance-olva, en azert inkabb azt csinaltam volna hogy 15% -al gyorsabbak a zergek es 15% lasabbak a tobbi egysegek a creep-en mert igy logikusabnak tunik hogy creep nyalka/mocsar akadalyoz csak igy persze nagyobb hatranyba kerulnek a tobbi egysegek a vedo epuletekkel szemben…

    Tetszik az ötlet, vagy nem tetszik? Miért?

    Igen tetszik, mert uj strategiakat hoz letre , no a creep fontossaga (ami SC-ben nem volt tul nagy) es a zerg igazan “infestalni” fogja a bolygok felszinet creep-el es terjeszkedni mintahogy az illik egy aliens szeru horrorisztikus fajtol, es remelem sok ilyen jo otlete lesz meg a Blizzardnak mielott kiadna a jatekot (lesz ideje boven 😛 ) !

    Milyen új stratégiát tudsz ezekkel a változásokkal elképzelni?

    A Protoss-ok es Terran-ok mostantol fel kell kossek a gatyat legvedelmileg mivel hogy ha valaki bevisz Overlordokat a bazisukba akkor jaj lesz mivel hogy creep+nyndus worm+gyorsabb mozgas+epuletek sebzese=apocalypszis, de valoszinu az Overlordok dragabbak lesznek vagy lassaban epulnek mert ha szazaval lehet oket gyartani akkor biztos lesz lehetoseg oket beszirvarogtatni az ellenseghez!! 🙂

    Reply

  • Shakuras

    |

    Hát ennyi erövel a pylon a psi erejével is pusztithatna vagy müködhetne ugy mint w3-ban a moonwell hogy energy-et töltsön. De az utobbi jobban hangzik remélem vhogy eljut blizzékhez 😀

    Reply

  • dudu

    |

    ha már ennyi mindent tud a creep, akkor azt kéne, hogy a protoss vagy a terran meg tudná semmisíteni a creepet

    például fel lehetne égetni firebat-tal vagy colossus-szal

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Ezzel pont egyensúlyban lesz a Zerg. Azért néhányan eltúlozták: hogy lassuljon a Terran meg a Protoss Crepp-en, meg hasonlók. Ez egy király bónusz a Zerg-nek, mi kéne még, hogy aki rálép, rögtön infested-ként csatlakozzon a Zerg-ekhez? 😛 Bőven elég ez!
    Akkor a kérdésekre a válaszaim:
    1. Hiányzott, hogy a Creep-nek meglegyen ez az extra funkciója. Én még kiegészíteném a fejlesztést annyival, hogy pl: az Ultralisk gyorsabban regenáróldna Creep-en. A Starcraft 1-ben egy év, mire felgyógyul.
    2. A Zerg-nek egyértelmű előny, a faj gyors, tömeges lerohanását segíti elő. A Terran annyira nem láthatja kárát, mert ha leszedi a creep generálókat (Overlord, Creep Tumor), akkor újjáépíti a megsérült épületeit. A Protoss annál inkább megszívja, mert (hacsak nem lebegnek a Pylonok, és ezáltal mentesülnek a Creep hatása alól) komoly gondban lehetnek. A pajzsok miatt az épületeik fele HP-vel rendelkeznek, és gondolom ezt sebzi majd a Creep és nem a pajzsot. 🙁
    3. Összességében tetszik az ötlet. Tökéletesen illik a fajhoz. Egy méltó Zerg-et kapunk ezáltal, és remélhetően nem lesz a TvZ imba. 😀
    Annyival még kiegészíteném, hogy vajon a Creep fölött repülő Zerg egységek is megkapják a gyorsaság bónuszt? Illetve még annyit, hogy ez miért csak a mozgási sebességet növeli? Mi lenne, ha a sok “szegény” Zerg játékosok kedvéért a támadási gyakoriságot (attack rate) is növelnék 30%-kal? 🙂

    Off: Protossnál lehetne egy olyan bónusz akkor, hogy 1,5-szer vagy 2-szer gyorsabban regenerálódik a pajzsuk pszi mátrixban. Ez illene hozzájuk.
    A Terran szerintem így is elég mozgékony (Reaper és Viking). Off vége 😀

    Reply

  • Hydra

    |

    egy alapvető stratégia ami ezzel ez új creeppel jól használható:
    terjeszkedés:
    több lair=több keltető->több egység+gyorsulás=nagyobb hatékonyság

    Reply

  • Peter1984

    |

    @23 Egyedül a terran mozgékonyságával nem értek egyet. A reaper csak annyira mozgékony, mint a colossus, a viking meg mint bármilyen más repülő egység ami földre lő.

    Bővebben: a reapernek nagyon kevés hp-ja van, így csak gyors rush, és pucolás. A viking meg alapból drága lesz szerintem a sokfunkció miatt, de nem lesz nagyobb a sebzése mint a Gólátnak volt, illetve hp-t sem fognak annyit tolni bele, hogy csak erre az egységre lehessen támadást szervezni. Zerg ellen bejön a viking a bázisra, és mire leszállnak már ott is vannak a zerglingek, és roachok hogy szétkapják őket. Ha felsállnak meg nem tudnak lőni a földre, és biztos lesz otthol jópár hydra is. Ha nagyobb mobilitásra vágyunk használjunk dropshipet…… öööö ez mintha lenne minden fajnál. Sőt teleport nydus worm….

    Egyenlőre számomra úgy tűnik, hgoy a Terran 2v2-ben hatásos, egy bármilyen más társsal, csak ne terrannal. Sok aoe-s egysége van, amik a tömegből jól sebeznek, de nehézkesen mozognak ezért könnyű prédák, ha nincs előttük pár zealot, vagy jópár roach.

    Reply

  • Necrolyte

    |

    túl sok funkciója van így. a nydus worm mellé meg minek egységgyorsítás? nekem nem tetszik.

    Reply

  • Tauren

    |

    A fenébe már az egész zergel, mi lesz még? áhh… nem igaz, így már kibaszot erős lesz a zerg!!! (már bocsánat a kifejezésért :S) De tököm tele van, hogy a videókból is az tűnik fel, hogy neki mész 24 hidrával egy battlecruiseres, siegetankos, Góliátos (ami most már Viking) sereghez, és szarrá lövik őket? Hol lessz itt a stratégia? Csinálok 200 hidrát, aztán enyém a pálya!!!! Remélem a Terran, és a Protossnak is sok új cucca lesz.
    Meg ami nagyon felidegesít, hogy minden egyes bázist, és hajót el tud foglalni a terrantól. Ez mi már?! :S
    Semmi esélye se lesz a terrannak a zergel szemben. Talán a protoss tud védekezni, de azokkal meg a több száz zergling tud kárt okozni, főleg, ha Bannelingé alakul.
    Magyarul, nekem már nagyon idegesít, hogy tele raknak új cuccokat a zergeknek! Az új egységekkel nincs bajom, csak a sok túlzott képességekkel, ami már rendelkeznek a zerg egységek, meg most ez a creep hülyeség. Na jó… ennyit erről, hogy a Protossokkal írtani akartam a zergeket. XD

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Tauren #27 üzenetére:
    Hékás, nyugi! 😉 Először is nem hiszem, hogy ilyeneket kéne írnod. (Nem is beszélve arról, hogy annak a bizonyos szónak végén 2 t betűnek kellene lennie 😛 )
    Mind a három faj kapott sok új egységet, és előnyt. Legalább az egységek egyharmada kicserélődött. A Protoss és a Terran egyaránt képes lesz írtani a Zerg-et. A Protoss bárhova teleportálhat, ahol pszi mező van. A Terrannak ott vannak a Viking-ek, Reaper-ek. 😀

    Reply

  • Tauren

    |

    Jó lehet, és most bocsánatot kérek! 😀
    De félek, hogy túl erősek lesznek, és ez a játék élményre kihathat. Én nagy SC fan vagyok, és hát a Starcraft nagyon jól sikerül, és szeretném, hogy az SC2 is nagyon jó legyen. De belegondolni még csak egyszer csalódtunk a Blizzardban, a SC Ghost-os eltusolás, de ennél fogva még most is gondolnak a játékaikra, és nem csapják össze, hogy olyan nagy gépigénye legyen, mint a Crysis-nak, vagy a GTA 4-nek. Hanem tényleg a játék menetre, és a játszhatóságra gyúrnak. De ugye ahhoz, mind a 3 fajnak egyenlőnek kell lennie. 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a ghostot nem a blizzard fejlesztette hanem külsős cég…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.