Hogy tünteted el a creepet?

Astonkacser . Hírek 951

Sehogy, majd magától visszahúzódik, mint az normális. “Dehát sebez!” mondhatjátok magatokban, de Karune kicsit világosabbá tette, hogy mi merre hány méter:

If life gives you an Overlord dumping his creep on your base, you blow up that Overlord.

Maxed out creep range from one Overlord is a little bigger than the range of a Pylon’s power radius, and will take about 15 seconds to reach max range and generally recede within 30 seconds(subject to balance) after the Overlord is destroyed or stops unloading creep.

Vagyis az egyetlen módja annak, hogy megakadályozd az Overlordot, hogy a bázisod közepére csulázzon az, hogy lelövöd. Ha nem sikerül ezt megtenned, akkor a következőkre kell számítani:

  • Az Overlord lerakott csulájának maximális mérete kicsit nagyobb a Pylon hatósugaránál
  • Körülbelül 15 másodperc alatt lesz az Overlord alatt a csula maximális sugarú
  • Ez a maximális sugarú creep körülbelül 30 másodperc alatt tűnik el onnantól, hogy az Overlord befejezte (magától vagy a lelövés miatt) a dolgát

Az említett számok mind-mind az egyensúlyozás alapjai.

Forrás:


Comments (32)

  • Protoss Archon

    |

    Azért jó lenne, ha a “gazdátlan” creep hamarabb eltávolítható lenne (Terran és Protoss által, magától tényleg jó, hogy annyi ideig megmarad). Valami felperzselésre gondolnék, pl: Terran-nál Jackal, Protoss-nál Colossus.
    30 másodperc alatt kijöhet 1-2 Nydus Worm a feloszló Creep alól.

    Reply

  • Wisle

    |

    Wáó, overlord, mint támadó egység 😀
    Nem baj, még ha sikerül is ráfolyatnija a bázisra a trutymót, nagy károkat úgysem okozhat. Vagy igen?

    Reply

  • pcdevil

    |

    #1 Protoss Archon
    a creep az creep. főleg hogy ami eltűnik, az már eleve gazdátlan;) (szerk: ) Az eltávolítás felesleges, ha vna valahol creep, ott egység is van, tehát inkább arra kell fókuszálni az erőt, ha meg nincs egység, akkor félperc múlve elis tűnik.

    #2 Wisle
    jaja, támadó egység:))) megy a 10 overlord, lecsuláznak, jönnek a nydusból az egységek, közben pár overlordot leszednek, újra supplyt kell csinálni:D kell vigyázni majd ezzel, én már látom:) (arról nemis beszélve, hogy detector is, és még egységet is tudok vele szállítani. kicsit mintha már túlsok szerepe lenne)

    Reply

  • inkwizitor

    |

    már csak akkor detector ha felfejleszted akkor viszont szerintem elveszti a nyálkás képességét…

    Reply

  • Blase

    |

    http://www.pcguru.hu/pcguru/hirek/a_blizzard_es_a_penz
    ha érdekel Aston akkor itt egy érdekes kis statisztika. 🙂
    Szerintem elég furcsa lesz ez a creep. De kíváncsian várom milyen lesz. Én már nem tudok addig igazi véleményt alkotni amíg ki nem próbálom.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz pcdevil #3 üzenetére:
    Most gondold el, az a Creep, amit 10 Overlord kreál már kissé sok lesz. 😉 Mire odamész a hadseregeddel, jöhet Swarm Guardian és Corruptor minden mennyiségben, hogy támogassák a Nydus Worm-okat. 😀

    Tudtommal az Overlord már nem szállít egységet. Arra lett kitalálva a Tier 2-es Nydus Worm.

    Reply

  • nrvn

    |

    Inkább az a kérdés hogy mekkora sebzést okoz az épületeknek a creep…

    Reply

  • pcdevil

    |

    #6 Protoss Archon
    hát ha ragaszkodunk a 10 overlordhoz. az ugye 80 supply a zergnek, tehát ha visszavered, akkor erős előnyre teszel szert. márcsak aztkell kiokoskodnom hogy mivel vered vissza:D
    Protossal Phoenix minden mennyiségben, nomeg immortal+zea kombó (dt nem játszik, úgyis van detektor)
    Terrannál thor+tank, és szerintem kész is vagyunk (esetleg kevés marine és reaper még)
    legalábbis a jelenlegi dolgokkal (overload, hardened shield, fast movemet, thor antilégi, tank anti földi)

    ezekből ugye egy jó játékos az immortal+zea dolgokat helyben állítja elő, ahogy szükségét érzi. tankok egy terra bázisnál elengedhetetlenek. ami kérdéses az a phoenix, de zerg ellen szerintem egyébkéntis hatásos, így lesz, és csak a thor ami problémás hogy van-e az embernek. persze spekuláció az egész:D

    Reply

  • nrvn

    |

    #8 Tényleg ezt már mondták valahol csak elfelejtettem 🙂
    Akkor sztórnó az egész… thx

    #9 A thor + tank tuti kelleni fog hisz muták ellen a thor remekül alkalmazható lesz, mig a tank szinte alap követelmény, de csak ezek alkalmazása totális kudarchoz vezetne, hisz a kicsi de gyors lingek pár másodperc alatt beapritanák a tankokat, hiába 1 lövéssel akár több linget is meg lehetne ölni…

    Reply

  • TheZerg

    |

    Na jó de mi van, ha azalatt a 30 mp alatt odaépítesz egy creep tumort? Mivel a föld alatt van, a játék elején, detector nélkül egy kicsit nehéz lesz majd az ellenfélnek.

    Reply

  • Aston

    |

    #11: Pontosan.

    Reply

  • gtoma

    |

    na pont a fenti vita miatt jó 5let ez a creep dolog 😀

    Már a játék elején le lehet tenni védelmi épületeket, melyek – mint az 1-ben – detektorként is működnek.

    És persze a 3-as sebzés nagy bajt nem fog okozni az elején sem. bár azt hiszem az 1-ben nem tudott se a prot, se a terran a creepre építkezni. vagy tudott? Mert ez tűnik “veszélyesebbnek”.

    Reply

  • sise

    |

    #1 légyegében igazad van egyszerűen nem értem hogy miért nincs valami épület amivel lehet csulát pusztítani, nonszensz van egy támadási forma amit nem lehet hatástalanítani ha jolemléxem dzsuvára építeni se lehet és az új épülettel ami drasztikusan növeli a gutvát igencsak lehet pusholni amin persze a Queenel kényelmesen betucc védeni meg járatokat nyitni a főbázisra amivel meg szerintem kissé túlságosan is meggyőző lehecc otthon a biztonságba 3*3 lárvábol ontod az egységeket és 2sec alatt a térkép 95%án átjuttatod sebezhetetlenül lassithatattlanul, hát tugya franc menyire lehet ezt kiegyensúlyozni szerintem ez már SC1be is purecsit volt. warp in ide vagy oda ha 3 kisebb bázison kell átverekedni magad ahova instant jelennek meg közvetlen a lairböl kijövő egységek hogy végre a bázisra érj, persze lehet azt mondani hogy majd a légi egységek meg a szintátlépegetök majd jól megoldják de ebbe nem hiszek, persze ha jácod a gamét lehet ez tök állatul megoldott harmonikusan ballanszolt dolog de ebbe se hiszek.

    mostmár semmibe se hiszek xD

    Reply

  • 84Noname

    |

    Sise: Mért? Ha csak sebsére használod, akkor ez se másabb a psi storm: Miután a temp eldobta, már nem tudod hatástalanítani…csak ez hosszabb lefolyású kisebb sebzéssel és csak épület ellen.
    Egyébként szerintem sincs annyira értelme önmagában…unitokkal együtt hasznosabb.
    Bár ha expet akarsz késleltetni, vagy nem akarod engedni, hogy visszaépítkezzen az ellen egy darabig, akkor is jó.
    Amúgy ez energiába fog kerülni az overlordnak? És ha átmutálod overseré, akkor megmarad ez a képessége?

    Reply

  • pcdevil

    |

    #10 nrvn
    ezért mondtam a pár marine+reapert mellé;) de teljesen igazad van, csak úgy ez a kettő nem fogja megállítani a nagy inváziót (esetleg banshee is szóba jöhet, hamár egyszerre több célpontra támad a rakétáival)

    #14 sise
    pár vessző, pár enter…:S a “3*3 lárvábol ontod az egységeket” baromi jó taktika amíg a techedet lenem pusztítják. és hiába mondod hogy warpin, meg szintátlépegető meg viking meg anyámkínja kutyafület se ér, de ha ezek nemérnek semmit (márpedig érnek), akkor a creep lerakás se sokkal hasznosabb..

    Reply

  • Hydra

    |

    én amondó vok h a creepet felsleges külön elpusztítani…
    igen, ha leölöd a zer egységeket, a creep úgyis eltűnik…
    szal tul képp sz*rj a creepre és mindig gondoskodj vmilyen egységről ami képes gyógyítani…
    a másik…ha a terran épületek naggya felemlekedhet nem?
    akk azok máris mentesülnek a creep sebzése alól…a többit meg újjáépítik

    Reply

  • sise

    |

    az életbe nem fogja senki sebzésre használni nincs is értelme. 3akat sebez odaokádás után ? a haszna hogy mobilan tartja az egész sereget ha odatucc köpni bázisához közel vagy fontos átjáróra máris odatelepülhecc és anti-air egységgel elzárod előle a térképet ha meg többet teszel le szépen sok kis bázison kell átverekednie magát amiket queen védhet és instant utaznak oda az egységek a főbázisról….bla…bla…bla…

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Azon keztem el gondolkodni, mi lesz, ha az elején valaki hamar kifejleszti az Overlord Creep terjesztését. Berepül az ellen bázisára, azt a Protoss és Terran megnézheti magát, mert alig tud majd építkezni a sok Creep miatt.

    Reply

  • Aston

    |

    #19: Liar kell hozzá …

    Reply

  • nrvn

    |

    #19 Nem hiszem hogy a terrát ez kifejezetten bántani, hisz az elején marine-okkal operál igy azok könnyedén lelövik az overeket, de tény hogy a toss-nak lehet hogy lesznek problémái ezzel a dologgal -.-

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    #20 Természetesen tudtam, hogy Liar kell hozzá. Mivel ez szinte kötelező épület Zerg-nél, úgy gondolom pár okos (és progamer) ember esetleg erre építhet(ne) stratégiát.

    Válasz nrvn #21 üzenetére:
    Igazad van! 🙂 A Marine-ok és repülő Terran épületek.
    Azért a Protoss nagyot szív majd, a Zealot-ok nem a légvédelmi képességeikről híresek. Vagyis Zerg ellen szükséges lesz a korai Cannon, különben bukta.

    Reply

  • Bubbles

    |

    A Protoss nem tudja javítani az épületeit:) A creeppel szépen lassan lehet lehet idegesíteni az ellenfeledet (mondjuk T a gyorsbillentyű akkor over->shift+t->shift+jobb click) tuti nincs mindenütt cannon stb… simán lehet szopatni, azt is hiheti, hogy jön a worm, közben meg nem (mint a fake over dropok). Ez az dúrva.

    Reply

  • Wisle

    |

    Én nem agóddok emiatt. Az overlord ezen képessége 2-es, mármint Lairból jön, akkor nekem már rég vannak turretjeim/cannonjaim. Ki az, aki erre pazarolja az idejét és a fáradtságot, hogy ledobjon egy 30 másodpercig sebző, s-enkén 3-at, tehát összessen 90-et sebző trutyit, ami csak épületek ellen jó? Terran elrepül vagy megjavítja. És honnan lehet tudni, hogy a protossoknak nem aktiválódik ettől a pajzsuk, ami szintén utántöltős? Mert akkor már télleg hasztalan ez az egész (mármint támadáshoz). A mesterséges intelligencia meg szerintem kizárt, hogy ezzel fog trükközni. De díszletnek jó ötlet.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    És akkor az overlordok nem alkoholisták ? 🙂 Most egy overlordnak nincs túlsok hp-já szóval nem annyira veszélyes csak jobban résen kell lennie az embernek… Ez az újdonság lényegében egy plusz lehetőség arra, hogy a zerg kitörjön és nagy mészárlásokat végezzen. Vagyis nem lesz az, hogy az ellenfél beszorítja a zerget a main és mellék expjéhez azt vagy túl gyártja az ostromlott vagy nem… Zerg most már igen mozgékonnyá vált, hogy több meglepetésre is képes legyen… Terrannal mindenesetre alap lesz a vikingek gyártása. 🙂

    Reply

  • pcdevil

    |

    a terran épületek felemelése pártiak gondoljanak arra hogy 30 másodperc, összesen 90 sebzés. viszont ha felemeled, akkor 30másodpercig a környéken nem tudod lerakni az épületet, nem tudsz gyártani, fejleszteni..

    nemtudom egy pylon életereje mennyi (vagy cannon-é, turret-é), de ezek a starcraftban sem voltak húde erősek. ha a trutyi lesebzi a 90 életerejét (most egy kérdés megfogalmazódott bennem. protossnál shieldet sebzi először, vagy rögtön a hp-ra veti magát?), akkor egy kis időzítéssel azért ez már elég necces. több trutyival meg mégjobban lehet szivatni az ellenséget.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Bubbles #23 üzenetére:
    Szerintem valószínüleg nem aktválódik a pajzs a Creep-től. Ez olyasmi mechanizmusú lehet, mint a Starcraft 1-es Defiler Plague képessége. Amely szépen 1-2-3 Hp-ra sebzi az épületet, és a pajzs megmarad körülötte. Vajon a creep-től teljesen lerombolódnak az épületek?

    Reply

  • Aston

    |

    Na látjátok ez egy jó kérdés, hogy a Zerg csula vajon a Protoss épületeknek egyből az életerejét, vagy csak a pajzsát sebzi. Egyébként én úgy gondolom, hogy csak a pajzsát.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Minden attól függ majd hogy mennyit is sebez ez alatt a mennyi idő alatt 😛
    Lehet lesz majd brutál csula overlord bázis pusztító taktika. Bár ha több overlord rakja ugyanoda a trutymot az nem emeli a sebzést szvsz annyi overlord kell ami lefedi a bázist (még mielőtt elpatkolnának) a többi felesleges.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Nem tartom valószínütlennek a dolgot, hogy nem a pajzsot hanem egyből az élet erőt sebezné a protoss épületeknél, de ez esetben akkor az is kérdéses, hogy pl a corrupter is egyből az élet eréjet(és közben fertőzi) sebzi le vagy előtte a pajzsot kell kiiktatni és utána tudja csak megfertőzni a protoss repcsiket ? Vagy akár az infestornál is: Ha jól emlékszem az utóbbi hírek szerint megint csak a terran épületeket tudja megfertőzni ? De pl ha mégis tudná fertőzni a protoss épületeket, akkor ő valószínű szintén a pajzs aktiválása nélkül tudná megfertőzni… Kicsit belementem a fájdalomba … De ezek balance szempontjából igen fontos kérdések sztem.

    Reply

  • SzuL

    |

    hát elvileg csak a defi plague spellje volt olyan a bw-ben, mi kapásból hp-t sebzett, és nem pajzsot. nem hiszem, hogy a creep is ilyesmi lenne, főleg, hogy elhanyagolható az “erőssége”

    Reply

  • pcdevil

    |

    #29 Crafty_FOX
    nem emeli a sebzést, de kérdésem újfent: ha 1 pontban munkálkodik 2 Overlord, és nem mozgatom, akkor a trutyi duplaméretű lesz, vagy csak mintha 1 Overlord trutyizott volna abban a pontban? számomra a duplaméretű a logikus, de hát ki tudja. Mert ezesetben elég 1 helyről bemenni az ellenség bázisára és 1 helyre elkezdeni trutyizni.

    #30 L4.ZsukoV
    Corruptor túl táp lenne ha egyből HP-t sebezné. Egy Mothershipnél már csak feleannyi cuccost kellene akkor sebeznie mint egy normális egységnek, ami azért már sok. Corruptor terén engem az érdekelne, hogy Interceptorokat átállít -e, vagy ha azokat lát, elkezdi kutatni hol a fenében van a Carrier, mert ugye az azért nem mindegy:)

    egyébként amit most megint kihagyunk az az, hogy zerg egységek gyorsabbak creepen, így protnál védekezés terén a charge kell a Zealotnak, míg terrannál a stimpack, illetve marine (vagy reaper) helyett inkább jackal kellene védelemre, hogy megfékezhető legyen a támadás.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.