2009. január – Számvetés, kérdések, jelentés a Blizzardnak
Nos egy kis össznépi bréjnsztormingra invitálom a kedves egybegyűlteket. Elérkezett hát az idő, hogy leadjuk a januári jelentést, amely az elmúlt időszakban kicsit … ööö … hogy is mondjam, akadozva sikerült. De most, hogy újult erővel tudom belevetni magamat az ilyen munkálatokba, lássuk a teendőinket:
- Nézzük meg, hogy mi történt januárban
- Vitassuk meg azokat a kérdéseket, amelyeket fel tudunk tenni Blizzard bácsinak
- Szeretnék segítséget kérni a mostani és a jövőbeni jelentésekhez. Egy aktív tag kellene, aki angol tudással és SC2 terén nagy tájékozottsággal rendelkezik
Tehát a január eseményei:
- Battle Report #1: Bár nem januárban, hanem december közepén jött ki, meghatározó esemény az évkezdésre. Az ezzel kapcsolatos kérdések most is jöhetnek
- Dark Templar szavazás: Az év első közösségi eseménye, ahol szavazhattunk arról, melyik DT modell kerüljön bele a multiplayerbe
- Kulas Ravine pálya: Ezt azért emelem ki, mert pályákkal kapcsolatban is tehetnénk fel kérdéseket
- Balanszolás, középpontban a Zealot és a Colossus: ebben a hónapban, mint idáig is, a legtöbb szó a Protossról esett, így hát itt az ideje, hogy feltegyünk pár kérdést a Terranról és a Zergről is. Nem baj ha a kérdés már szerepelt régi kérdés-válaszokban, a balanszolás folyamatos, így rákérdezhetünk arra, most hol tart ez-vagy-az az egység balanszolása
- Béta információ: Xordiah kiszivárgott béta információi jót sejtetnek, hamarosan jöhet a béta, így hát ezzel kapcsolatban is lehet kérdéseket feltenni
- Kérdések és válaszok 48.: Észrevettétek, hogy már nagyon régen volt Pálya Készítő kiadás? A kedves pályakészítők kérdéseit várnám tehát
Amint láthatjuk az események nem pörögnek annyira, így hát vitassuk meg a kérdéseket, és aztán összegyűjtve leadom a Blizzardnak. A közreműködést előre is köszönöm mindenkinek!
Comments (23)
Leto
| #
Habár mostanában sajnos elég kevés időm van fordításra, azért amiben csak kell szívesen segítek. Csak szóljatok.
Reply
Heretic
| #
Na akkor a balanceolással kapcsolatba lenne pár kérdésem:
Milyen dolog már az hogy egy szál Marauder legyapott egy stalkert a battlereportba? Oké vágom hogy a mara armoredes unitokba sokat sebez, de a stalker is többet sebez armoredes egységekbe, ráadásul a mara kevesebbe kerül mint a stalker.
Battlecruiser is érdekelne hogy akkor most milyen képességei is vannak? Defensematrix, yamato meg vmi missile barrage. Nem azt mondták h BC-t cask az egyikkel lehet felszerelni?
Tudom hogy terranról meg zergekről vártok kérdéseket de engem az is érdekelne hogy a mothership hogy áll? Milyen képességei meg értékei vannak?
Bétás kérdés: Mikor jön ki? xD
Kicsit off: Tényleg elkülditek majd a kérdéseket a blizzardnak?:O
Reply
Aston
| #
Az első kérdés kicsit átfogalmazva szerintem okés, a BattleCruiser képességei folyamatosan változnak, így szerintem ez is jó kérdés, és igen, csak az egyikkel lehet felszerelni.
Mothership ok.
off: Igen, tényleg el fogom küldeni, bizonyíték, nem ígéret itt:
https://starcraft2.hu/2007/12/07/karune-kerdesek-es-valaszok-23/
https://starcraft2.hu/2008/01/22/karune-kerdesek-es-valaszok-26/
Reply
SzuL
| #
Válasz Heretic #2 üzenetére:
hát a marauder elvileg lassít valamit a unitokon, így elverheti a stalkert.
a bc-nek meg elvileg az a 3 képessége van, és elvileg ki lehet választani egyesével, hogy melyik melyiket tudja. (nem tudom él-e még ez a verzió, de nagyon másra nem emlékszem)
a mothershipről még maguk a készítők se tudnak semmit sztem 😀
Reply
Heretic
| #
Válasz Szul #4 üzenetére:
Jah lassítanak bár poén h a BRben egymás előtt álltak (nem szaladtak egymás felé :P) 😀 .
Eszembe jutott pár dolog:
Phoenix hajók ha jól tudom csak más légi egységeket tudnak ölni. Namár most ezek szerint protossnak nem nagyon lesz olyan egysége ami földi embereket tud ölni kivéve carrier meg mothership de az drága (warp ray meg nem sokra megy kis egységekkel szembe).
Helion meg nem erős kicsit? Mármint gyors is elég jól sebez és területre is, na meg elég olcsónak tűnik.
Ghostnak megmarad az EMP-je vagy sem? Csak ha jobban bele gondoltok 1 lövésből ki tud nyírni 1 archont: EMP leszedi az archon pajzsát aztán marad 10 hpja az meg jó esetbe 1 lövés.
Zergnek még mindig megmarad az a tulajdonsága , hogy creepen gyorsabban tud mozogni?
A nagyobb SCV meg „Dark pylon” kamu vagy tényleg létezik?
És ez mit jelent? :”Xordiah teljesen Protoss párti”
Na jó elég ennyi mára belőlem xD
Reply
Peter1984
| #
On
Kérdések:
Multi: Nem lehet e megoldani az időjárás ki/be kapcsolását multiplayerben. Ugyanígy lehetne kapcsolni a halálanimációkat, vagy egyéb pro gamereknek „haszontalan” beépített dolgokat.
Terranról: A Mediavac Dropship-nek fejlesztés lesz a heal, vagy a support? Vagy mind a kettőt fejlesztés nélkül megkapja?
Off: „Xordiah kiszivárgott béta információi jót selytetnek” <— pontos j
Reply
Tauren
| #
Egyébként jók lennének ezek a beállítások, ha tényleg bele tennék, mert a Warhammerben is betudja az ember állítani, mennyire legyen időjárás, hulla hegyek, textura, vagy épp az egységek, és a pálya részletessége, ami nagyon fasza, mert így úgy beállíthatod a funkciókat, ahogy te akarod, vagy ahogy a géped bírja.
Sztem az SC 2-ben, most nem nagy dolog egy ilyen option menüt betenni, hogy szórakozz az ilyen plusz dolgokkal.
A pálya építésnél meg egyet kérdeznék:
UGYE MINDEN MARAD A RÉGIBEN? Úgyértem a megszokott SC Campaign editor-os asztal lesz rendes fülekkel, trigger teljesen olyan lesz, mint az SC-ben, hogy könnyen be lehessen állítani, hogy mennyi erőforrással kezdj, milyen erős legyen a gép (easy, medium, hard, insean) vagy hősök beállítása, hogy ha meghalsz veszítesz, meg ilyenek.
A lényeg, hogy minden marad a helyén, csak a stílus a kinézett fog változni? Mert ha olyan bonyolult lesz mint a WC3-ban az editor, akkor én meg fogok őrülni. :S
Reply
Hydra
| #
nekem is lenne néhány kérdésem:
1. Akkor most az Infestor hogyan néz ki, mert állítólag adtak neki új külsőt v nem?
2. Végül mi lett a DTszavazás végeredménye?
3. A 3. törzs DTje benne lesz a játékban(hvatalos oldal szövegében 3 DTtörzset említenek)?
4. Pontosan hogyan működik a BCnek a fejlesztése?
ennyi lenne…
Reply
aarchie
| #
Válasz Peter1984 #6 üzenetére:
Egész biztos megkapja alapból a gyógysugár képességét, hiszen ígyis elég későn lehet gyártani majd a mevacot.Válasz Tauren #7 üzenetére:
Kezdhetsz gyűjteni pszichiáterre, mert a WC3 (nagyon profi) pályaszerkesztője lesz feltuningolva.
Válasz Hydra #8 üzenetére (csak így előre a te kedvedért a válaszok):
1. Van új kinézete, majdeccer talánvalamikor lesz egy screenshoton.
2. Hivatalos végeredmény: BOTH
3. Taláneccer benne lesz a kampányban, de még semmi konkrétat nem tudunk róla mondani.
4. A war3 hősökhöz hasonlóan, EGYENKÉNT kiválasztod melyik képesség szimpatikus a 3 közül és voala 10 másodperc mulva ott lesz 1 BCd orrán egy jamato gun, esetleg a Matrix, vagy Torpedok. Visszafejlesztés nincs.
Az én kérdésem: Hova tünt az első gameplay videoban látott Havoc fizikás halál animációk? Ha van, multiplayerben be és kikapcsolható lesz? Hiányzik a látványosan elhalálozó Colossus 🙁
Reply
Raymond
| #
A Bansheenek milyen a tamadas, teruletre sebzo vagy sem?
#2
es vegre vmi ami hatasos a protoss ellen, es nem kell felteni a kis stalkereket, mert ugyis ott lesz nekik a blink, amivel meg nagyon lehet szivatni, a mara lassitasa nem hat a blinkre:)
A kuldetesek egy resze valaszthato lesz, ugye? Akkor lesz arra lehetosegem, hogy ha egyszer megyek rajtuk vegig, akkor semmit se hadjak ki, vagy kezdjem majd elorol, ha egy adot kuldeteshez elakarok jutni, amit meg nem valasztottam?
Reply
Crafty_FOX
| #
#2 Lehet furcsán fog hatni amit mondok de a counterelésnek az lenne a lényege, hogy olcsóbban elháritasz egy drágább egységet, ezért neked jobban megéri ergo emiatt nyereda játékot. Tekintve hogy az sc főleg resource háború másképp nem is lehetne nyerni. Ezzel csak azt akartam mondani hogy önmagában azzal hogy egy olcsobb egység lever egy drágábbat semmi baj nincs. Főleg ha még azt is hozzávesszük hogy a drágább egysénél esetünkben azt is meg fizeted hogy egy upgrade után összeviszsa teleportálgat, és ugy már lehet hogy a maruderek csunyán megszivnák (kiblinkeled hátul meg visszamegy rá a shield a gyorsabb regen miatt ugye)
Kérdésem meg csak annyi lenne igy hirtelen amit már lényegében más témák kapcsán feltettem.
1. Terveznek e a ladder mapokat 3v3 ra és 4v4 re is ? (lényegében ezeknek a játékstilusoknak a kibalancolásához nem kell más csak jó mapok)
2. Gondolom FFA mindenképpen lesz , szóval jó lenne ha megoldanák hogy a random kezdés igazságosabb legyen mert igy elég lol hogy 3 tagot egymás fülébe rak 1 valaki meg külön lébecol. Szóval mindig ecsetelik hogy a random factorokat szeretnék kibányászni kezdhetnék ezzel mert elég nagy Rnd ami mondjuk pl wc3 ban egy jó 90% osan dönt is a szerencsés nyertes kivoltárol.
3. A campával kapcsolatban érdekelne hogy akkor most ez a sokfelé ágazó rendszer azt is jelenti e egyben hogy többszöri végig vitel esetén más döntéseket hozva más küldetéseket kel teljesitenünk vagy lényegében csak a sorrendet döntjük el előbb utóbb mindet meg kell csinálni ? A végkifejlett gondolom midneképpen ugynaz különben kissé nehézségekbe ütközne a trilogiás formába öntött történet mesélés 😛
Reply
Aston
| #
Jól van, látom vannak itt jó kérdések. Remélem kapunk majd rájuk választ is!
Reply
Heretic
| #
Van még kérdésem xD:
A baneling ha felrobban a csapat társaidat is sebzi?(Mármint a melette lévő olyan egységeket amik a tiéd)
Tanknak megmarad az a tulajdonsága hogy területre ható sebzése miatt kinyírhatja a saját katonáidat?
Mothership mér nem kaphatná vissza a régi képességeit? Sztem nem lenne imba hiszen multis meccseken nem sok hajót látni… és szerintem senkise kezdené el a techelést direkt mothershipre.
A régi vagy kivett egységek vissza térnek a kampányba? Pl.: reaver, soulhunter,firebat, arbiter stb.
Colossus tényleg ilyen drága marad?
Immortal kaphatna légvédelmi ütegeket? Thor is kapott 😛
Reply
Raymond
| #
Az akna akkor is sebez, ha mondjuk egy zela kinyirja? Mert igazi bombakat se szabad nagyon utogetni elvileg, de miert is?:D-hat igen.
Reply
Hydra
| #
egy kérdés még tőlem is:
Az SC1es Dark Archon képességeiből látunk valamit viszont az SC2ben?
Reply
petygrinder
| #
Mikor jön ki a béta? 😉
Reply
Platschu
| #
Nekem is lenne pár kérdésem:
– A Terran és Zerg szárazföldi egységek közül melyek képesek vízben is közlekedni?
– Lesz-e esetleg a Terranoknak hajóik vagy a Zergeknek vízi életmódra specializálódott egysége vagy képessége, hogy a Protossok Kolosszus egységeket kiegyensúlyozzák?
– A Protoss Stalkerek vízbe is tudnak-e teleportálni?
– Milyen hatással lesz általánosságban a víz, mint pályaelem a fajokra? Gyakran fog-e szerepet játszani tópart a pályákon?
– Van-e rá esély, hogy a játékban úgy rá lehessen közelíteni az épületekre, mintha egy FPS-t néznénk?
– Lesz-e rá lehetőség, hogy a Terranok füstgránátokat használjanak védelmi célból vagy ehhez hasonló mesterséges felhőkkel védelmezzék a lebegő épületeiket vagy a bázisaikat, amely a másik játékos számára egy lassan bomló, mesterséges „Fog of Warként” jelenik meg?
– Van-e lehetőség a kilátó tornyok végleges megsemmisítésére robbanó csapdák felállításával?
– Lesz-e esetleg nem játszható, de a csatákban aktív hátráltató szerepet játszó semleges fél a pályákon? Pl. indák, pókhálók, savas tavak, gejzírek, vadállatok hordái? S ezek hol lassítanák, hol sebeznék, hol az álcázást szüntetnék meg véletlenszerűen mindhárom fajnál.
– Lesz-e lehetőség hologram technikához hasonló hamis ásványokat leszórni a pályára? Meg lehet „mérgezni” a frissen felfedezett, de még nem termelt gázlelőhelyeket, hogy aki gyárat épít rá, akkor valamilyen nehézségbe ütközzön (pl. lassabb termelés)?
– Van-e lehetőség a Protossoknak, hogy közvetlenül a bázisok mellé teleportáljanak nagyobb ásványtömböket, amiket felfedeznek? A Terranok is esetleg egy lebegő egységgel elvihetnék, ahogyan a Zergek is beáshatnák azokat a többiek elől a földbe.
– A pályákon mekkora szintkülönbségek engedélyezettek? Követi a játék a korábbi max. három szintes megoldást vagy lesz-e látható többszörös emelkedő egy fennsíkon? Ha pedig igen, akkor van-e esély olyan magas hegységekre, amelyeket már csak megkerülni tudnak a légi egységek is, mert pl. a felhőkbe lóg a teteje?
– A különböző terepszinteknél van-e lehetőség új „feljárók” készítésére tereprendezéssel (pl. beásott öngyilkos zerg egység robbanása vagy terranok által lerakott töltetek)? Van-e esetleg a játék motorjában arra lehetőség, hogy bizonyos egységek, épületek vagy képességek hasadékokat nyissanak a földbe?
– Lesznek-e a játékban lebegő, építésre alkalmas szigetek és föld alatti alagutak? S ha igen, akkor mennyire lehet majd átlátni a többszörös hadszíntereketl?
– Lesz-e lehetőség éjszaka játszani a pályákon (pl. kivilágított épületek és egységekkel)?
– Lesznek-e lerombolható vagy akár újraépíthető hidak a szakadékok fölött?
– A Zergek hogyan tudnak a földben alagutakat ásni az űrben lebegő és több darabra „szétesett” pályákon?
– Fognak-e égni pl. az űrben lebegő pályákon a Terran épületek, ha ott nincs oxigén?
– Van-e esély negyedik vagy akár ötödik játszható fajra és ha igen, akkor fognak-e saját kiegészítőt kapni 2012-2014 körül?
Reply
84Noname
| #
Hát ez nekem kicsit vad volt…de a füstgránátos lassan oszló fog of war az tetszett. A legtöbb kérdésre választ kapsz, ha elolvasgatod a híreket meg a fórumtémákat.
Reply
aarchie
| #
Válasz Platschu #17 üzenetére:
– A Protoss Stalkerek vízbe is tudnak-e teleportálni?
-Terranok füstgránátokat
-hologram technikához hasonló hamis ásványokat
-képességek hasadékokat nyissanak a földbe?
– Fognak-e égni pl. az űrben lebegő pályákon a Terran épületek, ha ott nincs oxigén?
-saját kiegészítőt kapni 2012-2014 körül?
– mert pl. a felhőkbe lóg a teteje?
-stb..
EMBER!! Hiperaktív, álmodozó, vagy részeg vagy?:D Ennyi arcolvasztó baromságot rég olvastam, a 9 éves öcsémre emlékeztetsz, aki a MAGUS szerepjátékba megállás nélkül tápolos háziszabályokat akart kitalálni. Most nem akartalak megbántani , inkább szénné röhögtem az agyam. Most komolyan, ezeket a fürdőkádban álmodozva találtad ki, hogy mi lenne ha te gyárthatnál kiegészítőt a starcrafthoz? Még egyszer, nem beszólni akartam:)
Reply
Platschu
| #
Semmi baj. Kezdjük ott, hogy évente adnak ki egy kiegészítőt, tehát 2010 Terran, 2011 Zerg és 2012 Protoss. Ha lesz negyedik faj és már pedig a Blizzardból simán kinézem, hogy titokban rég azt is fejlesztik párhuzamosan, akkor az is fog saját lemezt kapni, ami nem fog 2013 előtt megjelenni. Egyszerűen nem tehetik meg, hogy nem adnak új fajt, új színt, új ízt a játéknak, mert három év alatt a meglévő új egységek is lehet elkopnak…
A kérdéseim meg általános felvetések voltak, hogyan lehetne a grafikai motorból öt év alatt esetleg még jobbat kihozni… 2012-re a mostani SC2 már elavult lesz és addigra azért nem árt majd előremutató mondhatni távlati terveket készíteni, hiszen ők a stílus abszolút megújítói és követendő etanlonhai és szükség van hozzám hasonló álmodozókra is. Én ea jövőt a lerombolható pályákban látom, ahol gond nélkül lehet barlangokat nyitni, szökőárral völgyeket elárasztani, tűzesővel erdőket letarolni, domboldalakba hatalmas krátereket vágni, savas felhőket idézni, pályaelemeket végleg megsemmisíteni. A fentiek mindegyikére lehetne logikusan egy-egy új képességet kreálni, hogy a játékélmény tovább fokozódjon. Ezért még nem kell kiröhögni a másikat…
De ha már úgyis itt tartunk, akkor elmesélném a saját koncepciómat:
– hamis térképekkel feltölthető figyelő tornyok (ld. hamis kristályok)
– vagy hamis kristályok telepítése a felderítők által (pszi képesség)
– végleg megsemmisítéssel járó csapdák elhelyezése a tornyokban, amik az ellenfél általi elfoglaláskor aktiválódnak
– kristályok „elásása” a zerg Infestor által, amit csak detektorral lehet megtalálni
– kistályok „elszállítása” terran repülő egységekkel (vonósugárral vagy csak simán rakodótérben – a gép lelövése után a kristály a térképen megint elérhető lesz)
– kristályok elteleportálása Protoss pajzsgeneráló izébizé egységgel – ezzel a három lehetőséggel a bázisokkal való terjeszkedést is át kellene gondolni és megakadályozni, hogy a másik elszállítsa a cuccokat
– pylonok önkéntes felrobbantása, mint Protoss képesség
– pylonok közötti erőfalak képzése gyalogosok ellen, illetve kupola alakú, de rövidebb ideig tartó erőterek képzése (ld. Mothership képesség kicsiben)
– hasadék nyitás : lávatavak, elsüllyedő épületek, földrengéssel sújtott bázisok (lebegőket nem érintené)
– ugyanígy lehetne terran vagy protoss képesség, amely megremegteti valamilyen hiper-szuper szónikus sugárral a földet és csak a beásott zerg egységeket sebezné
– sárképzés – lassítaná a szárazföldi csapatok, közülök is elsősorban a tankméretű járművek haladását
– az űrben lebegő pályákat mindig rühelltem, vigyék a csatákat a bolygókra és kreáljanak valós alien hatást
– felhőkbe lóg a teteje – bizonyos szint fölött a járművek nem tudnak emelkedni a magaslégköri sugárzás miatt vagy valami ilyen háttértörténettel, ezért már az is kihívás lenne, hogy a hegycsúcsok a légi csatákat akadályoznák
– vagy ahogy mondtam, lennének lebegő gravitációs hatás alatt álló szigetek a pályák fölött, ahová gyalogosan eleve el sem lehet jutni
– másrészt a víznek és légkörnek én aktívabb szerepet képzelnék el – ködképzés, savas esők, havazás, vihar és társai – ezekbe azért még lenne fantázia
– esetleg a mesterséges felhők kitakarnák a másik játékos elől a képet és kénytelen lenne „zoomolással” alászállni, hogy lássa mi is történik
– ugyanígy a mélyebb völgyekben is lehetnének ilyen hangulati effektek, hogy nem látszik a dombról sem, hogy mi van ott, mert az egész ködben van…
– a vizes koncepciómat meg leírtam a lesz-e negyedik faj újraközölt cikknél, majd ott lehet azon is gúnyolódni
Na de mindegy, ezek csak álmok és nekem legalább vannak. A játék így is szuper lesz.
Reply
Raymond
| #
#20
Ez StarCraft lesz, ismered? Ezzel majd jatszani is kell valahogy, de ilyen korulmenyek kozott azt hiszem lehetetlen lenne.
Reply
aarchie
| #
Válasz Raymond #21 üzenetére:
Jaja, van pár kóreai scifi mmo, ahol ezek a „cool” dolgok megvannak.. Ez egy stratégiai játék lesz. Amúgy Raymond, te nem szeretnéd hogy legyen magaslégköri sugárzás, mondjuk egy zerglingrush közepén?
Reply
Raymond
| #
#22
Nem! Es az ilyen magaslegkori sugarzasban a rushra a valaszom ugyis mass bc lenne
Reply