Fansite QnA 6. – Starcraft2.net.pl

Astonkacser . Hírek 554

Hello Aston!

Lefordítottam a Fansite Q&A 6.-ot.

Remélem sok hun-only látogatónak okoztam kellemes percet 🙂

Üdv,

Tcraft

Valamiért én nagyon szeretem az ilyen leveleket. Tessék hát olvasni, és persze köszönjük szépen Tcraftnak.

Fansite QnA 6. – Starcraft2.net.pl

1. Dustin említette a BlizzcCast #8 adásban, hogy a Banshee rendkívül jól használható egység védelmi épületek ellen. Mi a helyzet a szárazföldi egységekkel szemben? Például egyenrangú ellenfél 5 Bashee számára 5 Stalker, vagy inkább vonuljuk vissza a Banshee-kel ilyen szituációban?

Igen, a Banshee nagyon erős levegő-föld egység, de azért nem verhetetlen. Marine-ok és Thorok is megfelelő földi ellenfelek, illetve Zergek esetén a Hydralisk-ek. A kérdésedben említett példa kapcsán pedig a Blink képesség, illetve a High Templarok psionic stromja lehet a megfelelő válasz.

2. A Zergek gyorsabban tudnak mozogni és regenerálódni a creepen. A Terranoknak ott a medivac, a mechanikus egységeik javítására pedig az SCV. Nem gondoltatok arra, hogy a Protossok pajzsa Pylonok közelében töltődhetne gyorsabban?

A Protoss Obelisk rendelkezik a pajzstöltés (szerk.: StarCraft-ban: Shield Battery) funkcióval. Az Obelisk energiáját változtatja át a megcélzott egység(ek) pajzsává. Ez a funkció hasonlít a kérdésben felvetett elképzeléshez.

3. Van tervbe véve Infested Protoss egység? Ha igen, milyen egységről van szó?

A StarCraft univerzumban a Protossokat nem lehet megfertőzni. Egy ilyen kombináció egy hybrid fajt hozna létre.

4. Visszajátszásokkal kapcsolatos kérdés. Terveztek olyan funkciót, hogy megfigyeljük, amit a játékos látott a csata közben? Mintha mögötte álltunk volna, miközben játszott, és figyeltük volna a monitorát.

Az aktuális visszajátszó modul sok új funkciót tartalmaz. Ha kijelölöd az egyik játékost, képes leszel látni a játékos által látott képet, éppúgy ahogy ő látta: a kijelölt egységeket, a nyersanyagok elköltését. Továbbá lehetőséged lesz az összes játékos egységeit, cash-flowját, APM-ét egyidejűleg megfigyelni egy visszajátszás során.

5. Mi történik, ha egy épületekből álló csoport hotkey-ét duplán ütjük le? (például 4 lair esetében). A képernyő a csoport legelső épületére ugrik? Esetleg az épületek súlypontjára?

Ha szétszórva találhatóak az épületek vagy egységek, akkor oda ugrik a kamera, ahol több található egy képernyőnyi területen. Ha pontosan megegyezik a számuk, akkor az aktuális pozícióhoz képest legközelebbi kijelölt egységhez vagy épülethez ugrik.

6. Jelenleg mi a helyezet a nuke-kal? Hatótávolság, idézési idő, sebzés stb. És egy al-kérdés: szennyeződik a levegő a (pl.: 10-20 másodpercre) a robbanás után?

A Ghost Academy silójában tudod előállítani az atom töltetet 60 másodperc alatt. Amikor elkészül, a Ghost képes az atomcsapásra: 300 (+200-at épületek ellen) sebez azonnal, nagy területen. A kilövés és a becsapódás közötti időszak egy szakaszában a folyamat még megfordítható a Ghost kiiktatásával, ezen időszak alatt feltétlenül szükséges életben tartani. Sem a talaj, sem a levegő nem szennyeződik a robbanást követően.

7. Több SCV tud egyszerre egy épületet (szerk.: és egységet) javítani. Miért nem képesek együtt új épületet létrehozni? Al-kérdés: van az SCV-nek „járőrözés és javítás” képessége?

Azért, hogy a játék kiegyensúlyozott maradjon, nem képes egyszerre több SCV új épületet felhúzni. Az SCV-k meg tudnak javítani sérült épületet vagy mechanikus egységet egyszerre, azonban ez több nyersanyagba is kerül. Az SCV-nek van automatikus javítás képessége, így ha azt aktiválod, és kiadod a járőrözés parancsot, minden útjába eső sérült mechanikus egységet, illetve épületet automatikusan megjavít, majd folytatja a járőrözést.

8. Kérdés a Protoss droppolással kapcsolatban. Az eredeti StarCraftban a Protoss játékosok gyakran alkalmazták a Reaver droppot. A StarCraft 2-ben nem gyártható ilyen egység, helyettük  droppolhatunk Dark Templarokat, mivel a Colossusok túl gyengék a drone/SCV/Probe irtásához (ez a kérdező véleménye az általa látott videók után). Van más lehetőség is, avagy ez a funkció (drop) marginalizálódik a Protoss játékosok számára?

A Colossus megfelelő egység a Reaver tömeggyilkos funkciójának átvételére, mivel 2 * 23-at sebez, ráadásul területre hat, így drone-okat és probe-okat egy támadással, SCV-ket kettővel tud eliminálni. A Colossusokon kívül Dark Templarok droppolása a Warp Prism-eket használva szintén egy járható út.

Forrás:


Comments (4)

  • Promie Motz

    |

    A mi általunk küldött kérdéssor (még talán az I <3 SC-ért anno :P) meg lett valamikor is válaszolva? Vagy ezt most csak úgy soron kívűl válaszolta meg nekik a Blizz? Mert akkor mi is összegyűjthetnénk pár direkt kérdést… hátha vak tyúk is talál megválaszolt Q&A-t 🙂

    Reply

  • 84Noname

    |

    Köszi a fordítást… most legalább nem olyan uncsi kérdések voltak.

    Reply

  • Tauren

    |

    Én azon csalódtam, de most már tudom, hogy nem lenne jó, hogy nem lesz több a populáció, marad sajnos a 200. Pedig örültem, a 300-as “csacska” hír hallatán, mert jó lett volna, még több egységet csatába vinni. De 200 bőven elég, mert hiszen 12 player lesz fejenkét 200-200 max. populációval, ami elég sok lesz egyetlen MAP-on. De ha 300 lenne, sztem túl sok egység lenne, nehéz lenne megverni a másikat, és ezt nem akarja a Blizz, hiszen esport játékot készít, és főleg maga a játék élményt rontaná, ha sok egység lenne, és nehéz lenne az ellenség legyőzése.
    Hiszen 300 egységnél nem csak támadásra, de védekezésre is marha sok egység jutna ami nem jó. Jó a 200 is elég volt ehhez, de azért ott lehetett érezni, ha az ember szét osztja a seregét. Jó ez így ahogy van.

    A másik, hogy nem tom melyik volt az a nagy okos, aki feltette azt a kérdést az SCV-vel kapcsolatban, hogy több tud, egy bázist építeni, mert már féléve tudtuk, hogy elrontaná a játék mechanikát.

    Reply

  • Leto

    |

    “…[Nuke] Sem a talaj, sem a levegő nem szennyeződik a robbanást követően.”

    Nagasakiban örülnének ennek az infónak.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.