Battlenet 2.0 összefoglaló
Tegnap előtt ugye a Blizzard frissítette a hivatalos oldalt az új Battle.net leírásával. Nézzük át, hogy mit is jelent számunkra ez, mi fog változni, miért olyan jó ez a Battle.net 2.0.
Ez az új játék platform 4 nagyon fontos elemre épül:
1. Az állandó csatlakozás élménye (Always connected experience):
Az eddigi Blizzard játékokban a Battle.net csak egy multiplayer platform volt, de ez most megváltozik, és innentől kezdve a játék maga és a játékhoz tartozó szolgáltatások teljesen összeolvadnak. Mindegy, hogy te csak singleplayer játékos vagy, vagy csak multiplayer, ugyanúgy csatlakozol egy közös rendszerhez a Battle.neten keresztül, ahol lehetőséged nyílik egy nagyobb játékélmény megtapasztalására.
Ez azt jelenti, hogy (természetesen ha van internet kapcsolatod és bejelentkezel a Battle.netre) a kampányt játszva is megjelennek neked a legfrissebb hírek, letöltődnek a frissítések, beszélgethetsz az ismerőseiddel, és ami a legfontosabb, a singleplayerhez tartozó minden információt innentől kezdve a Battle.net (is) eltárolja, ami azt jelenti, hogy ha újratelepíted a gépedet, vagy átmész egy haverodhoz, akkor onnan folytatod a játékot, ahol előtte abbahagytad. Ez különösen akkor előnyös ha több gépen játszol szimultán. Képzeld csak el, hogy a munkahelyeden a 3 órási meeting előtt még elfoglalsz egy Zerg bolygót, majd otthon folytathatod tovább a Protoss seregeid vezetését, amíg az asszony megeteti a gyerekeket.
Ezenkívül achievementeket teljesíthetsz ugyanúgy, mint multiplayerben.
2. Versenytér mindenkinek (Competitive arena for everyone):
A második fontos alappillére az új Battle.netnek, hogy innentől kezdve mindenki a saját kategóriáján belül tud versenyezni. Tapasztaltad már, hogy kezdőként nekiálltál Starcraftozni vagy Warcraft3-azni, és egy hasonló szintű játékos agyongyalázott egy pár perc alatt? Az Battle.net 2.0 egyik legfontosabb újítása, hogy a rendszer sokkal jobban képes felmérni egy játékosnak a tudását, így sokkal hatékonyabban talál neked olyan partnert, akivel hasonló szinten tudsz játszani. Egy pár mérkőzés lejátszása után a rendszer automatikusan egy adott ligába, és azon belül pedig egy divízióba sorol. A Blizzard célja az, hogy körülbelül 100 hasonló tudású játékos ellen mérettessed meg magadat, és ezen 100 játékos közül legyen meg az esélyed a legjobbnak lenni a divízión belül.
Ezen kívül lesznek még speciális, casual (alkalmi játékosoknak szánt) játékmódok is, mint például a Gyakorló liga, vagy az AI elleni játék.
3. Csatlakozás a Blizzard közösséghez (Connecting the Blizzard Community):
Az új Battle.nettel a Blizzard célja az, hogy minden jelenlegi és jövőbeli játékuk egyazon rendszerhez csatlakozva egy nagy Blizzard közösséget hozzon létre. Ezen az új platformon keresztül minden Blizzard játékos (akár WoW-os, SC2-s vagy Diablo3-as) felvehet barátokat a listájára, akikkel szöveges üzenetben vagy voice chaten kommunikálhat.
Ezen kívül a Blizzard bevezeti a Real ID, vagyis a „valós azonosító” fogalmát. A Real ID-ddal barátaiddal és ismerőseiddel csatlakozhatsz a Battle.neten, akiknek valódi nevét is látod, és azt, hogy melyik karakterrel éppen melyik játékban vannak bejelentkezve. Nagyon fontos különbség, hogy a Real ID nélküli kapcsolatteremtéskor a saját anonimitásodat megőrzöd.
4. Modok és a közösség készítette tartalmak (Mods and Community-Created Content):
Az új rendszerben a pályakészítőknek is több lehetőségük lesz. Lesz egy közös adatbázis, ahol kategorizálva lehet feltölteni, és így másodpercek alatt megosztani mindenkivel azt a pályát, amit te magad készítettél. Emellett sokkal egyszerűbb lesz az adott pályához partyt találni az új rendszerben.
Ezenkívül a Starcraft II Marketplace-n akár pénzt is kereshetsz pályák készítésével, valamint a a feltöltött pályákat értékelni, kommentelni is lehet. (A Marketplace csak a megjelenés után várható valamikor)
Comments (13)
K4E
| #
„Starcraft II Marketplace-n akár pénzt is kereshetsz pályák készítésével.” ez is olyan mint a Poker
példa: 5$ + 50 c [50centet behúzza a blizz] és ebből is mennyi pénzük lesz
Protoss seregeid vezetését, amíg az asszony megeteti a gyerekeket. Képzeld el a szituációt
yóféle írás GZ Aston 
Reply
Worlon
| #
Megetetheted a gyerekedet míg az asszony vezeti a kis Protoss-okat
Reply
Lama Roid
| #
Megetetheted az asszonyt miközben a gyerekek vezetik a Protoss hadakat.<-ez így korrekt
Reply
v3g
| #
eléggé steam koppintásnak tűniik
Reply
Mojk
| #
v3g #4 üzenetére:
Steam koppintás lehet, de ez speciálisan Blizzard játékokra készül és nem mindenre játékra:)
Szerintem sokkal jobb így mintha a blizzard csatlakozott volna a steamhez + egy bnet2-höz illik 1 ilyet belerakni:)
Reply
v3g
| #
annál jobb, de ugyse csatlakozna, mert elég erős az EA befolyás a Steamben
Reply
Aston
| #
#4: Koppintás? Ez teljesen olyan, mint hogy ha valaki feltalálja az autót és csinál egy párat, aztán mások is elkezdenek autót csinálni, akkor az már koppintás, és fúúj.
Amennyire a streamet ismerem egyébként nekem úgy néz ki, hogy a Blizzard Battle.netje egy jobban integrált rendszer lesz több lehetőséggel, mivel csak az ő termékeik lesznek benne.
Reply
84Noname
| #
Végülis én annak is tök örültem volna, ha steames lett volna a starcraft2. De így nyílván több lehetőségünk lesz egy olyan rendszerben ami kizárólag arra a pár blizes gémre korátozódik, mint egy olyan rendszernél ami játékok százai alatt fut.
Majd, ha jön a béta, akkor adott esetben össze is lehetne mérni a bnet2-t a steammel… Biztos érdekes lenne…
Reply
v3g
| #
#7 a koppintás nem csak negativ értelmű lehet, de egyébként az autógyártók is másolnak egymásról
amugy a bnet2 valóban többet tud mint a steam legalábbis ugy tűnik, csak ne legyen olyan lehuzós mint a steam ^^
Reply
Lord_Crusare
| #
Válasz v3g #4 üzenetére:
Jó, ha tudod, hogy a Battle.Net első verziója már a steam előtt létezett. A Valve saját bevallása szerint sok ötletet merített a Battle.Net akkori verziójából, és továbbfejlesztette azokat.
Reply
god
| #
Persze, hogy a Battle.net 2.0 és a Steam ugyanazokat a funkciókat szándékozik ellátni, ez a jövő és a játékosok kívánalma. Pont a Blizzard ne alkalmazná ezt a sikeres modellt, akik a WOW-al a havidíjas MMO piacra is betörtek és egyeduralkodóvá váltak?
Reply
L4.ZsukoV
| #
Hát erre a egyenlő ellenfelekre nagyon kíváncsi leszek! Tegnap is Adolf Hitlerrel játszottam, akit egy Gay_Noob nevezetű társunk kiszedett (Team killer). Jó lenne egy hasonló megoldás az FPS-eknél, hogy szavazást lehessen indítványozni – csapaton belül – , hogy ha valaki eszméletlenül ostoba/tudatlan, akkor ki lehessen dobatni a játékból… Persze ez rosszul is elsülhet, de hát mégis abban reménykedik az ember, hogy (legalább) ugyanolyan értelmes élőlénnyel játszik, mint saját maga.
Reply
Tokman
| #
Engem nem érdekel hogy egymástól lopják az ötleteket ,ha jó játékokat csinálnak.
egyébként haverommal mi is csináltunk egyszer ilyet akkor fun volt utólag belegondolva nyilván szánalmas.
Meg azért Steam más,kínálat is több játék egyéb játékokat/programokat is be lehet fűzni steam alá meg csiga lassú néha
Válasz L4.ZsukoV #12 üzenetére:
Ilyet szinte lehetetlen elkerülni ,de ez kb 100 gameből 1 mondjuk gay_noob nevű gamert azért nem engedném be a játékba feltéve ,ha cg
Reply