Battlenet 2.0 összefoglaló

Astonkacser . Hírek 972

bnetpreviewTegnap előtt ugye a Blizzard frissítette a hivatalos oldalt az új Battle.net leírásával. Nézzük át, hogy mit is jelent számunkra ez, mi fog változni, miért olyan jó ez a Battle.net 2.0.

Ez az új játék platform 4 nagyon fontos elemre épül:

1. Az állandó csatlakozás élménye (Always connected experience):

Az eddigi Blizzard játékokban a Battle.net csak egy multiplayer platform volt, de ez most megváltozik, és innentől kezdve a játék maga és a játékhoz tartozó szolgáltatások teljesen összeolvadnak. Mindegy, hogy te csak singleplayer játékos vagy, vagy csak multiplayer, ugyanúgy csatlakozol egy közös rendszerhez a Battle.neten keresztül, ahol lehetőséged nyílik egy nagyobb játékélmény megtapasztalására.

Ez azt jelenti, hogy (természetesen ha van internet kapcsolatod és bejelentkezel a Battle.netre) a kampányt játszva is megjelennek neked a legfrissebb hírek, letöltődnek a frissítések, beszélgethetsz az ismerőseiddel, és ami a legfontosabb, a singleplayerhez tartozó minden információt innentől kezdve a Battle.net (is) eltárolja, ami azt jelenti, hogy ha újratelepíted a gépedet, vagy átmész egy haverodhoz, akkor onnan folytatod a játékot, ahol előtte abbahagytad. Ez különösen akkor előnyös ha több gépen játszol szimultán. Képzeld csak el, hogy a munkahelyeden a 3 órási meeting előtt még elfoglalsz egy Zerg bolygót, majd otthon folytathatod tovább a Protoss seregeid vezetését, amíg az asszony megeteti a gyerekeket.

Ezenkívül achievementeket teljesíthetsz ugyanúgy, mint multiplayerben.

2. Versenytér mindenkinek (Competitive arena for everyone):

A második fontos alappillére az új Battle.netnek, hogy innentől kezdve mindenki a saját kategóriáján belül tud versenyezni. Tapasztaltad már, hogy kezdőként nekiálltál Starcraftozni vagy Warcraft3-azni, és egy hasonló szintű játékos agyongyalázott egy pár perc alatt? Az Battle.net 2.0 egyik legfontosabb újítása, hogy a rendszer sokkal jobban képes felmérni egy játékosnak a tudását, így sokkal hatékonyabban talál neked olyan partnert, akivel hasonló szinten tudsz játszani. Egy pár mérkőzés lejátszása után a rendszer automatikusan egy adott ligába, és azon belül pedig egy divízióba sorol. A Blizzard célja az, hogy körülbelül 100 hasonló tudású játékos ellen mérettessed meg magadat, és ezen 100 játékos közül legyen meg az esélyed a legjobbnak lenni a divízión belül.

Ezen kívül lesznek még speciális, casual (alkalmi játékosoknak szánt)  játékmódok is, mint például a Gyakorló liga, vagy az AI elleni játék.

3. Csatlakozás a Blizzard közösséghez (Connecting the Blizzard Community):

Az új Battle.nettel a Blizzard célja az, hogy minden jelenlegi és jövőbeli játékuk egyazon rendszerhez csatlakozva egy nagy Blizzard közösséget hozzon létre. Ezen az új platformon keresztül minden Blizzard játékos (akár WoW-os, SC2-s vagy Diablo3-as) felvehet barátokat a listájára, akikkel szöveges üzenetben vagy voice chaten kommunikálhat.

Ezen kívül a Blizzard bevezeti a Real ID, vagyis a “valós azonosító” fogalmát. A Real ID-ddal barátaiddal és ismerőseiddel csatlakozhatsz a Battle.neten, akiknek valódi nevét is látod, és azt, hogy melyik karakterrel éppen melyik játékban vannak bejelentkezve. Nagyon fontos különbség, hogy a Real ID nélküli kapcsolatteremtéskor a saját anonimitásodat megőrzöd.

4. Modok és a közösség készítette tartalmak (Mods and Community-Created Content):

Az új rendszerben a pályakészítőknek is több lehetőségük lesz. Lesz egy közös adatbázis, ahol kategorizálva lehet feltölteni, és így másodpercek alatt megosztani mindenkivel azt a pályát, amit te magad készítettél. Emellett sokkal egyszerűbb lesz az adott pályához partyt találni az új rendszerben.

Ezenkívül a Starcraft II Marketplace-n akár pénzt is kereshetsz pályák készítésével, valamint a a feltöltött pályákat értékelni, kommentelni is lehet. (A Marketplace csak a megjelenés után várható valamikor)


Comments (13)

  • K4E

    |

    “Starcraft II Marketplace-n akár pénzt is kereshetsz pályák készítésével.” ez is olyan mint a Poker

    példa: 5$ + 50 c [50centet behúzza a blizz] és ebből is mennyi pénzük lesz 😀

    Protoss seregeid vezetését, amíg az asszony megeteti a gyerekeket. Képzeld el a szituációt 😀 yóféle írás GZ Aston 😛

    Reply

  • Worlon

    |

    Megetetheted a gyerekedet míg az asszony vezeti a kis Protoss-okat 😀

    Reply

  • Lama Roid

    |

    Megetetheted az asszonyt miközben a gyerekek vezetik a Protoss hadakat.<-ez így korrekt 😀

    Reply

  • v3g

    |

    eléggé steam koppintásnak tűniik

    Reply

  • Mojk

    |

    v3g #4 üzenetére:
    Steam koppintás lehet, de ez speciálisan Blizzard játékokra készül és nem mindenre játékra:)
    Szerintem sokkal jobb így mintha a blizzard csatlakozott volna a steamhez + egy bnet2-höz illik 1 ilyet belerakni:)

    Reply

  • v3g

    |

    annál jobb, de ugyse csatlakozna, mert elég erős az EA befolyás a Steamben 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    #4: Koppintás? Ez teljesen olyan, mint hogy ha valaki feltalálja az autót és csinál egy párat, aztán mások is elkezdenek autót csinálni, akkor az már koppintás, és fúúj.
    Amennyire a streamet ismerem egyébként nekem úgy néz ki, hogy a Blizzard Battle.netje egy jobban integrált rendszer lesz több lehetőséggel, mivel csak az ő termékeik lesznek benne.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Végülis én annak is tök örültem volna, ha steames lett volna a starcraft2. De így nyílván több lehetőségünk lesz egy olyan rendszerben ami kizárólag arra a pár blizes gémre korátozódik, mint egy olyan rendszernél ami játékok százai alatt fut.

    Majd, ha jön a béta, akkor adott esetben össze is lehetne mérni a bnet2-t a steammel… Biztos érdekes lenne…

    Reply

  • v3g

    |

    #7 a koppintás nem csak negativ értelmű lehet, de egyébként az autógyártók is másolnak egymásról

    amugy a bnet2 valóban többet tud mint a steam legalábbis ugy tűnik, csak ne legyen olyan lehuzós mint a steam ^^

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Válasz v3g #4 üzenetére:
    Jó, ha tudod, hogy a Battle.Net első verziója már a steam előtt létezett. A Valve saját bevallása szerint sok ötletet merített a Battle.Net akkori verziójából, és továbbfejlesztette azokat.

    Reply

  • god

    |

    Persze, hogy a Battle.net 2.0 és a Steam ugyanazokat a funkciókat szándékozik ellátni, ez a jövő és a játékosok kívánalma. Pont a Blizzard ne alkalmazná ezt a sikeres modellt, akik a WOW-al a havidíjas MMO piacra is betörtek és egyeduralkodóvá váltak?

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Hát erre a egyenlő ellenfelekre nagyon kíváncsi leszek! Tegnap is Adolf Hitlerrel játszottam, akit egy Gay_Noob nevezetű társunk kiszedett (Team killer). Jó lenne egy hasonló megoldás az FPS-eknél, hogy szavazást lehessen indítványozni – csapaton belül – , hogy ha valaki eszméletlenül ostoba/tudatlan, akkor ki lehessen dobatni a játékból… Persze ez rosszul is elsülhet, de hát mégis abban reménykedik az ember, hogy (legalább) ugyanolyan értelmes élőlénnyel játszik, mint saját maga.

    Reply

  • Tokman

    |

    Engem nem érdekel hogy egymástól lopják az ötleteket ,ha jó játékokat csinálnak.
    Meg azért Steam más,kínálat is több játék egyéb játékokat/programokat is be lehet fűzni steam alá meg csiga lassú néha 🙁
    Válasz L4.ZsukoV #12 üzenetére:
    Ilyet szinte lehetetlen elkerülni ,de ez kb 100 gameből 1 mondjuk gay_noob nevű gamert azért nem engedném be a játékba feltéve ,ha cg 🙂 egyébként haverommal mi is csináltunk egyszer ilyet akkor fun volt utólag belegondolva nyilván szánalmas.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.