A gyors gondolkodás lesz a nyerő, nem a klikkelés
A kétszeres OSL győztes visszavonult koreai Starcraft legenda, Garimto (alias „The Zealot”) kezdett el a Starcraft II-ről blogolni. Gondoltam a hétvégén megtanulom én is ezt a nyelvet, hogy lefordítsam nektek legutóbbi írását, de sajnos a Teamliquid (Waxangel) már megelőzött és lefordította ezt a bejegyzést, ezért most gyorsabb lesz ha csak angolról-magyarra fordítok. Először csak egy összefoglalót terveztem, de minden egyes szó érdekes:
Ez a bejegyzés Garimto blogjáról van, amit március 5-én írt. Garimto nemrég kezdett el StarcraftII-zni, és legutóbb amikor megnéztem, akkor már igen magas rangot ért el.
Forrás: Garimto
Úgy tűnik, hogy a ladder tetején a Protoss és a Zerg duó vetette meg a lábát.
Ez egy előrelépés a korai Protoss dominanciához képest, de sajnos még mindig nincs túl sok Terran játékos.
Úgy gondolom, hogy egy ZvP meccs csak azon múlik, hogy ki a jobb játékos.
A StarcraftII egy olyan játék, ahol az győz aki gyorsabban gondolkodik, nem az, aki gyorsabban klikkel. A fejlesztők nagyon sokat könnyítettek a makrón, emellett új elemeket vittek a játékba, helyet adva a countereknek és a gondolkodás játékának.
A több épület kijelölésének lehetősége (MBS – szerk.) miatt nem kell, hogy isteni jó bal kezed legyen. Csak tegyél minden épületet egy gombra és tabbal tudsz közöttük váltani.
Építkezéskor ha kijelölsz egy csomó munkást és kiadod a parancsot akkor csak egy fog elindulni végrehajtani azt. Ha több épületet akarsz építeni akkor kijelölsz 5-6 munkást, kiadod a parancsot és ők majd okosan elintézik (mindenki elmegy egyet felépíteni – szerk.)
Nem kell azon aggódnod, hogy mikor a munkás odaér, hogy elkezdjen építeni akkor éppen nincsen elég pénzed, mert azt már a parancs kiadásakor kifizeted, természetesen ha közben visszavonod a parancsot akkor visszakapod a pénzt.
A manuális feladatokat csökkentik itt is ott is, ezzel arra szeretnének öztönözni, hogy a stratégiákra, csatákra és build orderekre koncentrálj.
Még mindig van egy kis gond a balanszszal jelenleg.
Például ott van a PvP. A PvP csak egy lépésre van a katasztrofálistól jelenleg. Semmi esélyed megállítani az ellenfél bázisánál elhelyezett offenszív pylonon (majdnem ugyanaz, mint a proxy pylon, csak előrébb tolod, ezzel egyből az ellenfél bázisára tudsz warpolni – szerk.) keresztül 3 Warpgateből özönlő zealotokat. Az egyetlen countered, hogy ugyanazt csinálod te is.
A Terran szintén egy nehéz faj. Ebből a szemponból hasonlít az SC1-re. Az egységek és képességek igen nagy skáláját használnod kell a harcokhoz, és emellett sok egységet kell tudnod kezelni egyszerre.
Most hogy kicsit elgondolkoztam rajta, ugye azt mondtam, hogy az a játékos van előnyben aki gyorsabban gondolkodik, de azért még mindig jó ha gyors kezed van.
Ez olyan, mint TvP-t játszani 3 külön csoport M&M-el, miközben irányítasz egy csoport wraitht is, EMP-zed a high templarokat, és emellett még teleaknázod a pályát is. És akkor ennek tetejében még koncentráltan kell támadd az ellenfél colossusait a maraudereiddel.
Ezt mind egyszerre kell tudnod csinálni csata közben, ha jó Terran játékos akarsz lenni. Egyszerű stratégiákkal nagyon nehéz Terrannal nyerni. A Protoss és Zerg esetében (különösen a Zergre igaz, ami kb. egy kiegészítés az SC1-hez képest) úgy is lehet nyerni, hogy egyszerű makró játékot játszol rengeteg egységgel. A brood lord hatástalanná teszi az ellenfél földi egységeit, emellett a hydraliskek nagyon jók levegőre. Ha a hydraliskek védik a brood lordokat, akkor akár hosszú meccset is játszhatsz különösebb mikró igénye nélkül.
A protossnak van egy nagyszerű földi egysége az immortal, szóval elég ezeket használni a jó strom mellé, miközben a warpgate-ekből könnyen lehet gyártani, így hát a makró játék igen könnyű.
Abból amit eddig láttam, azt gondolom, hogy lehet a kezdők számára ez egy bonyolult játék lesz. Ez nem az a játék, mint a BW ahol úgy lehet nyerni, hogy vakon csinálsz egy rakás egységet és kész.
Comments (39)
Promie Motz
| #
Azért BW-ben nem tudom, ki ellen lehetett úgy nyerni, hogy vakon csináltál egy rakás egységet, de azért örülök neki, hogy egy profi is, bizonyos negatívumokat megemlítve, de összességében pozitívan ír a játékról.
Reply
Peter1984
| #
„Gondoltam a hétvégén megtanulom én is ezt a nyelvet, hogy lefordítsam nektek ” 😀
Reply
Aston
| #
#1: Nyilván egy profi szemszögéből kell érteni. A negatívumok meg nyilván azért vannak, mert még csak béta a játék. De mindenképpen pozitív amit mond, szerintem.
Reply
Sly
| #
Sokat flesseltem már rajta, hogy folyhat egy ilyen játék balanszolása. Borzasztó munka lehet az tuti. Úgy kell csinálni, hogy balanszos maradjon a játék pró szinttől a kezdő szintig teljesen. Pl. kezdők között ne történhessen meg az, hogy egy faj váljon a noobok fajává, amivel marha könnyű más kezdőket elgyepálni.
Mondjuk bízok benne, hogy a Blizzard meg tudja oldani a dolgot. Elvégre ők balanszolták az SC1-et, WC3-at, hogy aztán a WoW-ot ne is említsem, ami szerintem az egyik legszerteágazóbb borzadály játék, mégis elviselhetően kiegyenlítettek a kasztok.
Reply
l.lantai0828
| #
Teljesen egyetértek a véleményével, főleg azzal amit a Terran fajról írt. Sokat kell még balanszolni, hogy ne a Terran legyen a leggyengébb.
Reply
Peter1984
| #
Egyébként a sok meccsből amit végignéztem pont az nem tetszik, amit ez a pali is leírt. Kicsit aggódom a protoss Warp Gate-je miatt. Szerintem tökéletesen meglenne a játék enélkül is. Vagy annyi hogy a Warp Prism energiából tudna teleportálni 3-4 egységet hasonlóan mint az arbeiter anno csak precizebben. De ez hogy a WArp Gate ből rögtön oda teleportál ahová akarjuk (illetve van egy pylon) szerintem kicsit tényleg imba.
A protoss kapott pár hasznos gyorstíást (charge és blink plusz átmászik a falon az aoe sebző Colossus). Kapott az Immortal személyében egy nagyon kemény földi unitot (Illetve ott az Archon is az csak nem használják sokan). És a légierő is a Protossnál tűnik a legerősebbnek. Warp Ray, Phoenix, Carrier, Mothership mind mind elég ütős egység lett.
Ezekkel már elég domináns lehetne a protoss. Feleslegesnek tartom ezt a nagy Warpolgatást a fajnak. Elég lenne csak egy WArp Prism ami energiából, koncentrált helyekre stratégiai fontosságú egységeket teleportálna. (Magaslatra, mukások mellé, akadály mögé stb)
Szerintem. De ti játszotok vele, ti tudnátok megmondani hogy így van e vagy sem.
Reply
Plasma Charge
| #
Válasz Peter1984 #6 üzenetére:
Még ha erős is a Protoss légi flotta, sajnos az Anti-Air egysége, ami a légvédelemre lenne rendeltetve (Phoenix) nem túl erős. Így, hogy kivették az Overload képességét szinte teljesen használhatatlan. Igaz, a Graviton Beam olykor hasznos – felkapni pár problémás egységet -, de sajna levegőben szinte semmit nem ér, főleg egy adag Mutalisk ellen.
De mivel még javában folyik a balance-olás, és még a Bétából is jócskán vissza van, így szerintem megnyugodhatunk, a Blizzard-os srácok biztos kitalálnak majd valami megoldást erre a problémára.
Reply
Peter1984
| #
Erre lehet, de az borítékolható hogy a WarpIn marad. Annyit feccöltek már bele, hogy azt már sajnos nemigen fogják kiszedni belőle.
Reply
h143570
| #
A Protos WarpIn es a Zerg Nydus worm-je szvasz imbanak tunuk, olyan szempontbol, hogy a Teran eseten hasonlo opcio nem nagyon van. A Repulo epuletek ezt sajnos mar nem nagyon tudjak elensulyzoni.
Legalabbis a partvolnarol nekem ez latszik.
Reply
84Noname
| #
Azért annyira nem gáz…úgyis relatíve gyakori a biózás. Ha ezt medical droppshippel megfejelik, ami szintén elég gyakori, akkor a 3. 4. után már elég izmos untimennyiséget lehet droppolni… meg ugye gyógyít is, szóval ha az ellen zárja a droppot, anélkül is értékes unit…
Reply
Peter1984
| #
Jó de a Dropshipet lelövöd. A nydus wormot lelövöd. A teleportot nem tudod lelőni. Ha kilősz egy Pylont az 100 Mineral veszteség. Ha kilősz egy Dropshipet fullon Marineal meg marauderrel, azért az már összeg.
Reply
sweeping
| #
Egyáltalán nem imba a warp gate.
Higgyétek el nekem nem az és nem elfogult protoss pártiként mondom. Mert azzal is teljesen egyetértettem hogy csökkentség a chorno boost képességet meg a zea pajzs levétel is normális. De ez teljesen jó, abszolút nem imba az én meglátásom szerint és tuti benne marad a játékba
Reply
Plasma Charge
| #
Válasz Peter1984 #11 üzenetére:
Nagy valószínűséggel, ha tele Dropship-pel mész az ellenfél bázisa felé, teszel valami megelőző intézkedést is (gondolok itt egy Scanner Sweep-es bevillantásra a tervezett drop pont környékén vagy kiküldesz pár felderítő egységet), továbbá a Dropship-et megtámogatod valami védelemmel, főleg ha ellenséges terület felett repülsz el.
A Pylon-t elég kipöckölni, a Nydus Worm-öt lefejezni, de ha nem figyeled a bázisodat, akkor könnyedén meglephetnek. Ráadásul itt érdemes megjegyezni, ha az ellen épp teleportálja az egységeit, és Te kilövöd a Pylon-t, akkor bizony az ellenfél sem csak a Pylon árát veszti el, hanem az épp teleportálás közben lévő egységeit is.
Reply
JaReL
| #
A Warp-in, a Nydus és a Dropship is mind-mind földi egységek csatatérre szállítására valók.
Protossnál ott a Colossus, ami ugye kivétel, mert falmászó egység… De a Colossust nyugodtan tekinthetjük egy butított Air-to-Ground „légi” egységnek is, hiszen az antiair egységek is sebzik, mintha ő is repülne! Butított pedig azért, mert nem képes bárhová „repülni” csak low- és highground között lépkedni, tehát vizen és űrön (háttér) át nem mozog…
Stalkerrel ugyanez a helyzet, csak ott még látnod is kell a highgroundot mielőtt odablinkelsz…
Zergnél nincs is falmászó egység! A földalatt közlekedők is csak a feljárón tudnak felmenni, azt meg csak véded…
Így Terrannál valóban igaz, hogy a Dropship nem olyan nagy szám, mint a Zerg Nydus, meg a Proti Warp-in, de Terrannál más lehetőségek nagyon sokat segítenek!
Egyrészt ott a Scanner-sweep, amivel kifigyelheted az ellenfeledet és azt, hogy hol támadj. Aztán viszed a Dropshipekben a földi sereged, de a Terrannál vannak olyan igazi földi egységek, melyeket nem kell a szállítóba pakolnod!
Egy kommandós Viking-Repaer különítmény Dropship nélkül is bejut az ellenfél bázisára, és ha másra nem is de arra mindenképp alkalmas, hogy gyorsan kiiktassa a légvédelmet, így tisztítva meg az utat a szállítók és a benne lapuló fősereg előtt…
Ezek alapján nem érzem úgy, hogy a Terran ezen a téren hátrányban lenne a másik két fajhoz képest, vagy hogy azok lennének előnyben a Terranhoz képest…
Reply
Promie Motz
| #
Csak megjegyzem, hogy pont az a lényeg, hogy bizonyos jellegű képességeket nem adnak oda az egyik fajnak, hogy ne legyen a 3 tök egyforma. Cserébe kapnak más jellegű képességeket, amik pedig a másik kettőnek nagy eséllyel nincs. Ez a jó a Blizz játékokban, úgy Warcraft2-től kezdve, hogy jelentősen különbőzőek a fajok, és éppen ezért sokkal de sokkal bonyolultabb a balanszolás, mint pl Warcraft 1-nek, ahol a 2 faj egymás tükörképe volt, és kb a különbségek csak arra voltak jók, hogy meg tudd különböztetni a saját egységeidet az ellenfelétől.
Reply
Radon
| #
bwben vakon mi?:) gyárts már vakon full hidrát merin+medik+tank+vessel terrán ellen…
Reply
Radon
| #
öö most esik le mire gondolt. ha sc1ben vakon gyártod a mecsáp sablonját vagyis mondjuk zvtben gyártod az ultra+ling+defiler+lurkert, akkor valamilyen szintent mind1, hogy a terrán mit csinál a meccsápban ez a legerősebb és termelheted ezt a kombot vakon.
akkor az sc2ben meg nem lesz kifejezett 1 legerősebb sablon ezért mindig figyelni kell az ellenfelet, hogy a legjobb countert gyártsd atm.
Reply
Tokman
| #
Nekem egy bajom van az ,hogy a Zergel noskill játszani semmi skilles egysége nincs massolsz 1-2 max 3 fajta egységet és attack mögé és szinte ezzel lehet nyerni, nincs is lehetőség nagy mikróra!
Protossal és Terrannal játszok felváltva és én úgy érzem Protoss-t találták el legjobban ,de azt NAGYON!
Egy stratégia játékot ismerek max(war3) ahol sokkal nagyobb erőket is el lehet verni ,ha jól micrózól.
Protossal félelmetetes micrókat lehet letolni ma játszottam olyan meccset ahol sokkal nagyobb sereget küldött az ellen és elvertem addig mikróztam engem is meglepett nagyon.
Sentry és Stalkert WarpIn-t kihasználod akkor szinte foghatlan a P legalábbis én úgy érzem aztán meg jönnek az immortalok Colossusok. Nagyon jó egységei vannak a Protossnak igaz drágák ,de ezért kell expelni folyamatosan és nyilván kihasználni a képességeiket.
Reply
Peter1984
| #
Végre írt valaki aki játszik is vele. Kösz Tokman megerősítetted amit gondoltam. Sok a WArp in + az imba protoss egységek egyszerre. Vagy az egyiket kellene korlátozni, vagy a másikat gyengíteni.
Reply
Radon
| #
Válasz Tokman #18üzenetére:
ennek nagyon egyszerü oka van: a protossoknak a legmagasabb hp-juk van még az alapegységnek is, igy van időd huzogatni csata közben. de a zergeknek kis hp-juk van, cserébe nagy a létszámuk. igy ha huzogatnád őket ide oda, a fele elpattogna mikró közben. ott az a legjobb, ha minél gyorsabban ráengeded a tömeget az ellenségre és minél előbb érjenek el minél nagyobb pusztitást, amég 1-2re szétpukkadnak. néha azért ki kell huzni a hidrákat a stromból, de többnyire csak küldöd és darálsz, de ez ilyen aspektusú faj.
ha mind3 varázsló nagy hp-jű huzogatni való faj lenne, akkor semmi értelme nem lenne a 3 fajnak, csak más kinézetük lenne. de igy teljesen játékmechanikailag is különböznek a fajok, ettől jó.
Reply
Chob
| #
Szerintem a Nydus networkre inkább ráférne a balanszolás mitn a warp in-re…
Reply
Shakuras
| #
Akkor ugy tünik itt még jobban külömbözik a 3 faj. Mind3 fajnál teljesen másra kell koncentrálni. Ahogy itt elnézem z-nél exp mass ahogy egy ilyen fajnál elvárható. Ez is lehet ugyanolyan nehéz csak sc1 miatt erre sokkal nagyobb erre a rutin ezért néz ki könnyebnek. Ha full kezdőket nézünk majd ugyanolyan nehéz lessz nekik tahomassolni mint skillezni azért ugy gondolom balance lessz. Skillezésre meg ahogy irva van a cikkben t-nél kell jobban odafigyelni p-nél meg talán 2 közt?:O
De jónak tünik hogy az ember a szerint is választhat fajt amilyen típus. Attol függöen hogy az agya a massolást vagy a skillezést fogja fel jobban. Ez csak egy elgondolás remélem nem irtam nagy baromságot 😛
Amúgy a PVP-ét meg lehetne oldani, hogy a warp-in kifejlesztésének az árát megnövelnék, ha jól tudom most 50/50 és ez elég olcsó. Semmibe nem kerül de ha 200/200 mindjárt más lenne, korai gameben értékes unitoknak az árát kellene erre forditani és evvel az ellenfél elönybe kerülne így jól meg kellene gondolni hogy tényleg kell-e ez a taktika.
Reply
Radon
| #
#22: kb ugyan ezt irtam épp most a #20asban:)
Reply
Shakuras
| #
Válasz Radon #23 üzenetére:
bocs amikor irtam akkor te még nem irtad:P
Reply
TavariS
| #
#19 Abszolút nem érzem a protosst imbának, sőt…
Ja és zerggel játszom.
Reply
god
| #
#19
Garimto csak azt mondja, hogy terrannal a viszonylag nehezebb játszani mint a többivel, de egy jó játékos kezében szvsz a legerősebb faj utána meg a zerg, inkább mint a toss. Sok kezdő van protossal, merthogy szép színesen világít minden egysége és épülete, de attól még messze nem OP …
Reply
K4E
| #
„Abból amit eddig láttam, azt gondolom, hogy lehet a kezdők számára ez egy bonyolult játék lesz” Ennek örülök ,hogy ezt még valaki így gondolja 🙂 [OFF: Vennék Goldért Béta kulcsot 😀 ] <— Tényleg 😛
Reply
Radon
| #
#26: szerintem is.
a terrán a leg mikró igényesbb, a zerg a leg makró igényesebb, és a protoss a 2 között van. szóval a protossnál egyensúlyban van a makró és a mikró igény. szerintem ezért szereti minden kezdő.
jól irtátok feljebb, hogy a tahómass zergnél is elég nehéz, hogy sok helyre koncentrálj folyamatosan. a terránnál az a nehéz, hogy mint garimto is irta, hogy életképes legyen, minden fajta egységet alkalmaznod kell, és a toss ebből a szempontból is a középút. pl sc1ben tvp ben elég goon+zélot, zvp ben meg elég zélot+temp.
nehéz átlátni, de tényleg a toss a legkényelmesebb.
Reply
killmepls
| #
Üdv,
Csak terrannal játszottam eddig, és az én szintemen nem tűnik gyengének a terran, sőt igazság szerint imbának éreztem míg a platiniumba nem kerültem, de gyengének semmi esetre sem tartom, pedig a emp-t még elég ritkán használom ki például. Nekem úgy tűnik egész jó balance van, bár lehet, hogy pro szinten ez máshogy müködik.
Reply
Tokman
| #
Válasz TavariS #25 üzenetére:
Szerintem se gyenge a Zerg se a Terran nekem azzal van a bajom ,hogy 1-2 fajta unit massból és renkívül „olcsó taktikával” meg lehet élni lásd Roach vagy Mutalisk Mass engem ez zavar.
Nincsenek aktív skilljei az egységeiknek van 1 caster na bumm! Csupa passzív skill és fejlesztés ami szerintem elég gáz, így azzal sem értek egyet ,hogy a kezdők faja a Protoss szerintem inkább a Zerg.
Reply
Delebrien
| #
Hát a Roach-ra ráférne egy revamp az tuti. Nincs spellje, csak attackkal küldöd be és ügye kurva erős. Aki nem akar skilleskedni az zerg-el megy és minden meccsen bepróbál egy roach rush-t. Az a szomorú jelenleg, hogy szerintem ezzel a taktikával 50% fölött lesz a winje egy átlag játékosnak.
Én btw terrannal tolam most csak pár meccset és szerintem jó irányba halad. Ez a marauder nagyon kellett a terran flottának. Viszont nagyon nem tetszik, hogy mennyire nem használ senki Raven-t és BC-t, gyakorlatilag soha. A Thor meg szinte szart se ér az árához képest, pl. összehasonlítva egy Immortallal, ami még olcsóbb is (igaz nem lő levegőbe). Szóval kár, hogy eltünt a Goliath, mert a Thor messze nem képes betölteni a Föld-Levegő egység szerepét. Jó ott a viking antiair-nek, de attól még kéne egy normális föld-levegő egység szerintem terrannak (és protossnak se ártana, mert a stalker szvsz még a vicc kategóriába se fér bele, mint légvédelem)
Reply
Lord Trent
| #
Én pedig nemértem, miért kell imbázni a tosst. először is jáccon vele a sok nagyszájú, és próbáljon meg kivédeni egy mass mutát vagy brood lordot. Tegnap nekem is volt egy meccsem, amiben „szálingóztak” 😀 a brood lordok és a muták. Hát beszélhetnék az imbáról :S 10 percen keresztül üztük a bázisomról a lordokat a társammal, mire sikerült phoenix és carrier combóval visszatoloncolni őket a nyálkába. Az más kérdés, hogy utána nyertünk 😀 De eléggé nehéz volt. Most gondoljatok bele, ha ezt a játék elején csinálja, amikor még nincs pénzed kerrire és egyebekre. Akkor bizony cumi van.
Lényegében amire rá akartam világitani, hogy a zerg IMBA. Nagy tömegeket olcsón! És brood lordnak egyátalán nincs kevés HP-ja. 1000 lövésbe került mire megöltem a qva fajtáját 🙁 Tény, hogy a többinek kevés HP-ja van, de akkor is IMBA. Nem mondom, hogy a zergen változtassunk, csak adjunk másnak képességet a túlélésre. Pl: ott volt a phoenix overcharge képessége. Miért lett kivéve? Kinek volt ez jó? Biztos annak aki sokat keresett rajta. Ott a ht stormja. Az meg micsoda? Csiribí-csiribá nagyon teccik a nagy csillogó effekt meg minden, csak épp az aoe kicsi neki és még keveset üt az ellenen. Archon: az addig oké, hogy biora +10, no de hol az aoe kérem! Az egyik legjobb toss egységet lebutitani? Ez azért már sok :S És nekem ne jöjjön a sok zergfanatika, hogy de hát ht-t és dt-t is lehet vegyesen warpolni,mert nem érdekel!
Ha összeségében nézzük, akkor a protossoktól vették el a legtöbb dolgot és a zergek kaptak rengeteg újat. (lásd: mindcontroll) A terranokat meg békénhagyták úgymond. Én így látom az új balanc kiosztást.
Remélem nem untattam senkit.
Reply
Westy
| #
#32: Azért ha valaki brood lordot tud csinálni a játék elején, akkor valamit nagyon elrontottál. 🙂
Reply
Lord Trent
| #
Teccik, hogy csak ennyi a reakciód a hozzászólásomhoz XD
Nem csinált lordot, irtam is, hogy, HA csinál akkor van cumimaci.
Reply
Westy
| #
Bocs, nem akartalak ezzel kritizálni, nem az volt a célja. Azt akartam csak kifejezni, hogy nem tud csinálni early game-ben, mert rengeteg erőforrást emészt fel. Corruptorig felmenni, aztán hive, greater spire és utána. Azért az nem egy pillanat. Aki hagyja az ellenfelét rátechelni erre, az szerintem megérdemli a vereséget.
Reply
Lord Trent
| #
Teljes mértékben igazad van 😛 😀
Bár azt vettem észre, hogy SC1ben sose voltam az a rushos típus. De SC2ben :O Amint megvan a Zea Sentry kombó, megyek ritkítani 😀
Ha engem kérdeztek, sokkal gyorsabb a játékmenete mint az elősző résznek és ez nagyon teccik 🙂
Reply
Westy
| #
Most ki is próbáltam, mivel általában (ha éppen van lejm kulcs 🙂 ), zerggel játszom. Na nem olyan nagy ügy brood lordig menni mint gondoltam. Egy húsz perces meccs végén volt belőle tíz, úgy hogy valamennyi bázisvédelmem mégis volt. A protoss mondjuk egy kicsit benézte, mert nem scoutolt és void rayezni akart, pont a muta & corruptor ellen.
Reply
Vincze01
| #
Amikor a protost imbázásáról beszélünk, akkor a teleportba vegyük bele, h egyszerre annyi egységet tud átdobni amennyi gatevaye van, emellett nidus wormbe korlátlan mennyiséget tudunk pakolni, dropshipbe meg ugye amennyit csinálunk, a másik pedig a protinál h nincs visszaút ha mégis para van. nidus wormbe meg dropshipbe vissza lehet pakolni a dolgokat és hazaszaladni.
Brood lordról meg annyit h tényleg nem 2 perc ha végignézzük mi kell hozzá. lair-hive-spire, abból greater spire (ami sztem qrvalassan alakul át, vagy csak én érzem így? 🙂 ) ezután corruptor gyártás amiből még mutálódnia kell, szval macera, de persze hatalmas fegyver, főleg h ha egy levegőbe lövő egységet szedünk vele, akkor az nem minket fog lőni alapból ha nem figyel eléggé, hanem a broodlingeket.
De tegyük hozzá h nem túl olcsó szegény corruptor 150/100 aztán belőle broodlord még 150/150 szval 300/250-be kerül, annyiért legyen is 275 hpja sztem.
Reply
Crafty_FOX
| #
Garimto hatalmas legenda. Boxer Garimto Yellow a 3 ever green favorite nállam.
A zerg nem imba de ttől még a játékbol nagyon hiányzik midnen AOE ez egyelőre fail eléggé.
Terrannal játszani meg nem oylan bonyolult ha pumpálod az MMM et.
Reply