Nem hoz forradalmat a Starcraft II

Astonkacser . Cikkek 2508

indexcikkHajnalban jelent meg az Index.hu főoldalán egy Starcraft II bétával foglalkozó cikk. Először is nálam egy picit kicsapta a biztosítékot, mert nyilvánvalóan nem szeretjük az olyan erős negatív kritikát, amit ebben olvasni lehet, már csak azért sem mert nyilvánvaló butaságokat tartalmaz.

De! Már az is nagy dolog, hogy egyáltalán az Index foglalkozik a Starcraft II-vel, szóval ne ragadtassuk el magunkat. Stöckert Gábor a lehetőségeihez képest igenis utánajárt, hogy a dolgokat több nézőpontból is megközelítse, mégis nekem egy picit fáj az a rengeteg indokolatlan negatív vélemény.

Ahelyett, hogy értelmetlen anyázásba kezdenénk, inkább próbáljuk meg neki és azoknak akik hozzájárultak a cikkhez leírni, hogy miben és miért nem értünk egyet ezzel a cikkel, hátha lesz valami értelme. Figyelem! Használni fogom az [OFF] taget a szűrésre, de ha sok anyázás lesz akkor fejlesztek egy [RETARD]-ot is!

Szóval klikkel, olvas, kulturált véleményt ír!


Comments (97)

  • Xage

    |

    Amikor megláttuk a „beszámolót”, nálunk is kiakadt a biztosíték. De ha belegondolunk ez csak tanúbizonysága annak, hogy a cikk írója egy buta ember. Az ilyen semmirekellőket régen a kontár jelzővel illették. Sajnos a mai világban ilyen semmihez (ehhez legalábbis, biztosan nem) értő emberek adhatnak, és adnak is hangot a „véleményüknek”. Az szerző nem csak kontár módon írt cikket, egyben lejáratta magát, sőt véleményem szerint, egy ilyen „közismert” oldal, jobban is megválogathatná az íróit!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Én az index olvasásával eleve már leálltam, mert oda tényleg felvetek pár RETARD kategóriában író „újságírót”, és valahogy a régieket is lehúzták a maguk szintjére. És szerintem az origón is úgyan ez történt, szóval én el se olvasom az írásukat, ezt sem.

    Reply

  • SeoTox

    |

    Elolvastam a cikket, és részben igaza is van.
    Én is többet vártam volna a Blizzardtól, nem csak annyit, hogy az első részt újradolgozzák, és Warcraft elemekkel rakják tele.

    Én speciel plusz fajokat vártam volna, vagy teljesen lecserélni, új történetet, új fajok felfedezését, ami valóban igazi lett volna, szerintem.

    Azért a folytatás nem azt jelenti, hogy az előző sztorit írjuk/dolgozzuk át újra…

    Ez a véleményem, lehet szidni, idiótázni, noobolni, de igaza van!

    Reply

  • ati63

    |

    Xage: Hát érvek nélkül lehúzni tényleg kontár és ostoba dolog és most nem a cikkről beszélek…

    Szerintem elég jogos a cikk, hétköznapi gamer szemszögből tényleg egész egyszerűen nem nagy szám az sc 2, gyakorlott fanatikusoknak meg egy plusz pixel is elég a gyönyörhöz szóval well done gyerekek, egyetek meg mindent 😀
    Én is szeretem az sc2-t de valljuk be nagyobb a füstje mint a lángja.

    Reply

  • Encrypt

    |

    Hát nézzétek, van olyan ember aki mást várt egy sequaltól, de az SC egy leagcy széria, megcsinálhattál volna úgy akár, mint a Tom Clancy’s End Wart, vagy a Warhammer DOW2 őt, esetletg mint a R.U.S.E-t, de szánt szándékkal ilyen ez a játék ^^
    Egyébbként a cikk írója jogosan kritikus, de szerencsére nem viszi annyira túlzásba, hogy túl ártalmas legyen vele (azthiszem :P).
    Amúgy tényleg fura, hogy az index.hu leközöl egy ilyen cikket, nem számít rá az ember, szerintem még ez is több mint a semmi..
    Azt mondjuk hozzá fűzném, hogy DoW2-ben vagy R.U.S.E-ban vagy C&C-ben, ha először multizol, a földbe döngölnek nagyon sokszor, valójában minden multis játékra igaz ez, úgyhogy ezen a téren nem értek egyet a cikk írójával.
    A grafikával kapcsolatban meg: minek csináljon valaki erőmű zabáló játékot, ha csak azt szeretné, hogy minden emberhez eljusson a dolog… az egész általános hardware „consumer” piac iszonytató fejlődése annak köszönhető, hogy erőltetik a nagy cégek a sok változást, semmi másnak…. a manapság használt csúcs hardware játék szempontból csak 1-2 esetben van kihasználva, de ezek is gyakran aluloptimalizált driverekkel érkeznek, na most akkor miről beszélünk? ^^”
    A,úgy az, hogy három részre vették a kampájn-t, hát nemtudom, 20-30 órát ígérnek a fejlesztők ugyebár, nekem annyi elég, lehet valakinek jogosan nem, majd szerintem lesz csomó custom campaign mint a wc3 ban, úgyhogy lehet nem kell szomorkodni 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Én már leírtam a véleményemet a másik hírnél erről de azért itt is leírnám összegezném azt amit ott leírtam

    Először is kezdjük a cikk író játék tudásával:
    „Még csak a második zealotot gyártom, amikor megérkezik a közelebbi ellenfelem zergserege.”

    Valószínűleg egy 7 pool vagy egy 9 pool zergling rusht láthatunk és a 3. perc eleje fele lehetünk.
    „a mérkőzés sorsa ugyanis a lassúságomon dőlt el; a zergeket már legalább tíz-tizenkettő zealottal kellett volna fogadnom.”
    Nagyon értelmes gondolkozás valószínűleg 1:1 arányba kell lennie a zeanak a lingel lol- Azon kívül lehetetlen is…

    Szóval látszik hogy életében nem sc-zett és sc2höz se konyít semennyi se.

    „Ehhez hasonló megalázó élményekben lehet része annak, aki bejut a Starcraft II: Wings of Liberty – egyelőre zárt – bétatesztjébe. A multiplayer ugyanis a profi játékosok sportja”

    Fantasztikus észrevétel, végül is ezért van ligákra és divíziókra osztva és ezért halhattuk állandóan a blizzardtól hogy mennyire fontos számukra hogy a kezdő játékosok is könnyen elsajátíthassák az sc2-t.

    „A Starcraft muliplayer részét gyakran érte az a kritika, hogy nem igazi stratégiai játék, inkább klikkelőverseny – egy lassabb játékos lehet akármekkora stratéga, kisebb esélyekkel indul, mint mondjuk egy Total War-partiban. ”

    Klikkelőverseny lol, köze nincs a starcrafthoz, de ezt nem csak én mondom. Na azt lehetne klikkelő versenynek nevezni na de ezt? Itt az mbs már szinte minden automata mit akarunk még. Jó persze akinek megalszik a tej a szájában azzal nem lehet mit tenni. De ahogy Garmito is elmondta itt nem az lesz a nyerő aki gyorsabban kattog hanem aki jobban használja az eszét.
    És nem csak neki ez a véleménye. A teljesen kezdő 40apm-es játékosokat most ne vegyük figyelembe.
    Azért a játék így is rengeteget változott sc-ben nem volt elég ha csak az eszedet használtad. Itt viszont progamer szinten valóban nem az fog dönteni ki a gyorsabb egy hajszállal hanem hogy ki a ravaszabb ki hoz hamarabb helyes döntést. Rengeteget változott ilyen téren a játék.

    „“Szomorúbb azonban, hogy a Starcraft II első bétaverzióját nézve az a kérdés merül fel először, hogy mi a bánatot fejlesztettek ezen 12 évig.” „“a Starcraft II-t csak hat éve kezdte fejleszteni””
    Tök jó hogy az illető maga se tudja eldönteni hogy mióta készítik, de azért a végére eltalálja azt a 6 évet.

    Válasz SeoTox #3 üzenetére:
    Hát akkor te nem követted figyelemmel az eseményeket, már 2007ben tudtuk hogy nem lesz új faj. És elég régóta ismerjük az összes játékban fellelhető egységet szóval ha téged ez meglepett akkor nem is követted figyelemmel az sc2-t.
    Mi tudtuk hogy mit fogunk kapni, ilyenekre nem is számítottunk így minket ilyen csalódás nem is érhetett ami téged ért.

    Reply

  • Worlon

    |

    Végig olvastam a cikket, és igazából semmi felháborítót sem találtam benne.
    Van amikkel én is egyet értek. Persze nyilván más lenne kicsit a véleménye, ha nyeri a meccseket. Még akkor is tuti így lenne, ha ezt megpróbálná kizárni.
    Nagyon várom már a gamet, meg is fogom venni, de ugyanakkor egyet tudok érteni, hogy semmi forradalmit sem hozott a játék. Más kérdés, hogy erre lenn-e szükség? Megérné-e a kockázatot, esetleg egy nagy bukást.
    Lássuk be, hogy mikor SC1 megjelent, a „szaklapok” nagyon lehúzták, főleg a grafikát. Kapott is 80-85%-at, és elolvashattuk, hogy nem lesz ez egy tartós game. És láss csodát, eltelt 12 év, és mi még mindig játszunk vele.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Pár dolgot azért nem mondott rosszul a cikk írója. Kiemelném pl az Activision-os részt belőle, és abban is igaza van, hogy a játék szerkezetileg megmaradt annak ami volt (hozzáteszem hálistennek nem akartam hogy az SC2 ből egy tök C&C-s vagy Civilization os játék legyen 🙂 )
    De azért javasolnám minden PC „újságírónak” hogy egy játékot ne egy játszott meccs alapján ítéljen meg. És nem kell kisregényt írni abból ha valaki le noobozza. Meg fog még történni. Ahogy az összes Online játéknál ha bambáskodsz megtörténik függetlenül attól, hogy mennyi a játéktudása az ellenfélnek, vagy a társnak…
    A játék pont azért Béta mert még nincs balance-olva rendesen. Lehet lesz még új egység, új képesség, vagy pont elvesznek egységet/képességet.
    Aki arra számít hogy leül egy akármilyen játék elé, és megnyeri a legelső meccsét egy olyan ellen aki már két hete éjjel nappal tolja, az puffanni fog. Akkorát mint a cikkíró.

    Reply

  • Peter1984

    |

    #7 egyszerre írtuk az üzinket. Pont erre gondoltam énis amit leírtál.

    Reply

  • ati63

    |

    sweeping: Volt még annó egy olyan nyilatkozat, hogy szinte a brood war óta dolgoznak az sc2-n, erre érti azt a 12 éves mondatot és utána írja, hogy a hivatalos fejlesztési idő 6 év…
    Amúgy meg mi a francért kritérium minden istenverte fannál, hogy csak profi koreai „elmeháborodottak” írhatnak „istenítő” cikkeket? 😀 Ez egy egyszerű gamer aki belecsöppent az sc2-be és kb az várt rá mint minden kezdőre, így kialakult ez a tapasztalat és kritika, ennyi, ez a másik oldal…

    Viszont mindemellett szerintem is elég durván tartós fennmaradásra számíthat az sc2 mert jó játék, jó verseny játék, de ha nagyon hasonlítgatni akarunk, tényleg van aminek a közelébe se ér, ezért én pl. nem értem a hype-ot 😀

    Reply

  • Wolf

    |

    De imádom amikor olyanok kezdenek el kritizálni valamit ami őket egyáltalán nem érdekli és nem ők a megcélzott csoport akinek szól az adott produktum. Ha nekem tetszik X zene akkor kezdjem el fikázni az Y zenét amiért nem olyan mint az X és dögöljenek már meg hogy nem előre mutató és olyan mint a másik Y.

    Már bocs de nem a supcom és woc játékokkal játszanak tizenhárom éve és nem azok raktak le olyan alapokat amit azóta is mindenki irigyel. Progamingra amúgy sem igazán jó semmi a blizz stratégiáin kívül mert (hiába szidjuk és néha még jogosan is a balanceot) egyik fejlesztőcég sem fordít akkora figyelmet magára a játékmenetre és az egyensúlyra. Ott van példának a relic (DOW 1-2, COH) hatalmas játékokat tett le az asztalra igen magas színvonallal de ha elkezdesz kicsit is komolyabban játszani online elég hamar el tudja venni a kedved az egésztől a sok apró hiba és nem igazán sietnek vagy foglalkoznak vele. Persze ha több faj van mindjárt nehezebb a dolog de mint játékost engem nem a kifogások érdekelnek hanem (ha pofátlanul is hangzik) oldják meg!

    A másik, hogy már nem is tudok olyan RTS-t mondani ahol az eredeti stílusnál maradtak! Starcraft2 az egyetlen komolyabb név az igazi vérvonalból! Dow2 átment kis létszámú taktikai játékba, CnC4 annyira elkurvult hogy az fáj. A többiekről meg már ne is beszéljünk amikor ott kezdődik az egész hogy normális kamera sincs a játékban és konzolos agyon egyszerűsített primitív hülyeség az egész. Egy Stratégiai játékban nekem ne TPS meg FPS nézetből kelljen irányítani! (Tom Clancy’s EndWar pl.)

    Na és amikor nincs is hasonló játék a piacon akkor akarják elvenni tőlünk ezeket az elavult dolgokat azok akik egyszer lewarezolják végigjátszák a singleplayert easy fokozaton majd mennek valamelyik fórumra „szarozni”…

    Reply

  • SeoTox

    |

    Bocs, nem úgy értettem a csalódást, én is tudtam, hogy 3 faj lesz benne, de hozzászólva az index cikk írójának az írásához, ezzel egyetértettem vele.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz ati63 #10 üzenetére:
    De ez egy minősíthetetlen cikk ezzel a legnagyobb balgasággal:
    „A multiplayer ugyanis a profi játékosok sportja””

    Ha valaki elolvassa ezt úgy hogy nem követte éveken keresztül az sc2 fejleményeit, és még nem is játszott vele egyből arra gondol ááá ez egy rossz játék.
    Közben csak egy olyan ember véleménye aki az se tudja mi az starcraft csak utána nézett googlen. Sc2-vel meg játszott néhány meccset..
    No komment ha én ezt úgy olvastam volna el hogy semmit nem tudok erről a játékról egyből arra gondolnék ez egy rossz game

    Reply

  • ati63

    |

    sweeping: Ez teljesen jogos, csak szólok, hogy kb az sc2 kiadása után is ez lesz egy csomó fórumon szóval vhol bukás lesz a game, még ha nem is eladásokban. Mert hát lehet mondani hogy milyen rohadtul kiegyensúlyozott a multi (mert az) de mondjuk az a kritikus aki épp most lépett ki mondjuk a total warbol háát 😀 na ja…
    Szóval ezeket a dolgokat egész egyszerűen egy mosoly mellett tudomásul kell vennünk, ahogy az activision-blizzard reklámát is 😀

    Reply

  • ther

    |

    Na hajnalban én is elolvastam, az első dolog ami beugrott a „n00b”-os rész láttán, hogy a cikkíró se találta meg a very easy compot, pedig neki pont azon kéne gyakorolni.
    Ezt meg is akartam kommentben osztani vele, de akárhogy néztem nem találtam indexen erre lehetőséget. Most is megnéztem, de most se látok semmit. Én vagyok a bamba, vagy tényleg nem lehet hozzászólni?

    A fajokról meg annyit, hogy ha lesz már mapeditor, abba tutira leszenek mindenféle xelnaga modellek, meg ha nem is, akkor meg tuti lesz lehetőség egységkészítésre is. Én már nagyon várom hogy legyen editor 🙂

    Reply

  • Blint

    |

    A cikket Stöckert Gábor alias Stöki irta, aki a PCGurunal (jatek magazin) az egyik szerkeszto. Szoval ugy kerulhetett az indexre, hogy biztos oda is ir, nem csak a nyomtatott ujsagba.

    Reply

  • Balu5

    |

    nemtom mi ez a nagy hőbörgés szerintem egyáltalán nem felháborító a cikk, sokmindenben igaza van a cikk írónak, néhány dologban meg kicsit sarkított, láttunk már ilyet, ezen kár háborogni.
    nyilván nem sc fanoknak szól a cikk, mert ők úgyis napi szinten foglalkoznak a témával és nyilván jobban képbe vannak mint az újságíró. ha pedig nem sc fan szemszögből olvasod a cikket akkor teljesen helytállóak a megállapítások. (azzal mondjuk én sem értek egyet hogy a béta csak profi játékosoknak szólna, erre van battle.net ligákba sorolása…)
    sajnos azért egyet kell értsek a cikk címével: az sc2 nem egy forradalmian új játék, de ettől még szerethető
    többet vártam tőle, de nekem így is tetszik és persze meg fogom venni 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Mond benne pár hülyeséget pl Suprame commanderrel hasonlítgatja össze aminek nem látom sok értelmét de nem látom a cikkben leírtak között hogy miért ne lenne annyira jó mint az egy…
    szvsz Indexet szerintem ignoráljuk mert az esetek 80%ában nagy hülyeségeket mondanak.

    Reply

  • SmoK_eY

    |

    Azért tényleg marhára fanok vagytok…(tisztelet a kivételnek)Kijött a béta mindenki írta hogy hu de király meg ezaz,évek óta vártuk és akkor ezután meg ennyire vagytok hűek hozzá.Én tegnap kipróbáltam és marhára bejön a dolog.Sok uj feature,ami sokkal gyorsabbá egyben egyszerübben kezelhetővé teszi a játékot.És ezzel a jól bevált receptel meg nem lesz gond higgyétek el.Mai napig versenyszerűen tolják az első részt.Ha kijön a második lehet hogy a wow vállát fogja veregetni eladásban,8-10 millioan szerintem megveszik,köztük én is.

    Ja és egyébként elolvastam mindenki kommentjét és sweepingel tudnék egyetérteni leginkább!

    Reply

  • Blint

    |

    Egy jatekiparban jartas ujsagiro irta a cikket, tudja mi a fontos egy jatekban, mitol elvezheto, mitol nem …
    Szerintem sem volt felhaborito, teljesen igaza van. Az SC2 minden csak nem forradalmi az SC1-hez es 2010-es technologiakhoz kepest. A Blizz sosem hasznalta ki a kor legfejletebb jatekfejlesztesi technologiait, lasd Diablo 2, WoW – megjelenesukkor mar elavultnak szamitotak a megoldasaik. De ettol az SC2 meg egy nagyon hangulatos es remek jatek, ami odaszogezi az embert sok-sok orara a monitor ele.
    A Blizz inkabb a jatek hangulataval hat az emberre, es ez szerintem eleg is. En tobb evig jatszottam SC1-el, Diablo 2-vel, es WoW-al a mai napig megjelenese ota. Mas jatekokkal nem jatszottam tobbet 1 honapnal, mert hianyzott beloluk valami, ami ugy lekosson mint a Blizzard jatekok.
    Szoval: A cikk jo, hozzaerto irta, igazat takar. Az SC2 lehet hogy megkopott lesz mire megjelenik, de tobb millios rajongo tabora lesz az biztos, mert a Blizz tudja mitol doglik a legy!:)

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Ez van, a főcímben kijelent valamit, valami szenzációhajhászósat, aztán genge érvekkel alátámasztja a „noob”.
    Nem hoz forradalmat?? Már nemazért de a sc1 hozott, és azt a fajtát amitől különbet nem tudsz felhozni..
    a Sc2 méltó folytatás lesz, merát Blizzard és nem lehet szar. kész, pont. Sc2 maradt StarCraft nem pedig „egy tök C&C-s vagy Civilization” ahogy egy kollega írta fentebb.

    SC4eva

    Reply

  • fzr1000

    |

    Elolvastam a cikket, én sem látok benne semmi kivetnivalót. Akik SC2 fanok, azok természetesen elfogultak, és teljesen megértem őket. De be kell látni, hogy ez a játék a látványos grafikán kívül (ami csodálatos) semmi forradalmian újat nem hoz. Ha elolvassátok a cikket, akkor kiderül, hogy ez a cikk inkább reklám, mint negatív sajtó. Hisz a játékélményt dicséri. A technikai dolgok pedig olyanok amilyenek.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz GeryGTK #21 üzenetére:
    én nem kifejezetten azzal támasztanám alá hogy „mer’ hát Blizzard”. Hanem, hogy tényleg sikerült egy olyan pörgős játékot összerakni ami végig leköti az embert és izgalmas, emellett teljes mértékben hozza az egy hangulatát és mégis új…

    Reply

  • ati63

    |

    GeryGTK: Azért leeshetne, hogy itt az sc2-ről van szó nem az egyről és az nem forradalom, hogy hű marad vázz XD

    Reply

  • Holo

    |

    Nyilván nem leszek itt népszerű ezzel a véleménnyel, de szerintem az a cikk egy teljesen korrekt leírás egy objektív ember szemével, akinek a starcraft 2 is csak egy játék a sok közül. Mert bevallom őszintén nekem fanként is nehéz lenne megvédenem az a cikk ellen a játékot, mert valóban minimális újítás, elavult grafika és évekkel ezelőtti játékmenet fogadott benne. A single player kampány nélkül simán elférne az egész egy starcraft 1-es 3Dsítő csomagban.
    Stöki szerintem rutinos, tárgyilagos cikkíró, én még a pcgurutól ismertem és az egyik kedvenc íróm volt. Természetes, hogy az ő tárgyilagos, objektív, starcraft 2-re is „egy játék a sok közül”ként tekintő cikke rengeteg fannál kiveri a biztosítékot és ez szerintem így is van jól.
    Ha kicsit körülnéztek láthatjátok, hogy rengeteg objektív cikk csalódásról számol be, mert a Blizzard nagyon alatta van a Starcraft 2-vel a mai trendnek grafika, játékmenet tekintetében, a Blizzard inkább pont nekünk, SC1 fanoknak akar kedvezni, a végletekig ahhoz hasonlóvá teszi a játékot, hisz van annyi SC1 fan, hogy csak erre a vásárlói bázisra építve is degeszre keressék majd magukat.

    Reply

  • Mojk

    |

    Válasz fzr1000 #22 üzenetére:
    Ki mondta, hogy forradalmian új dolgot kapsz? Ha figyelemmel követted volna 2007 utáni eseményeket, demókat, észrevehetted volna, hogy nem akarnak +5fajt forradalmian új egységeket: mert nem fértek volna bele se a sztoriba, se az sc2 fanoknak se jött volna be. Az ilyen semmitmondó kommentektől kiméljétek az oldalt légyszíves.

    Reply

  • Worlon

    |

    Minden relatív. Neki az nem tetszik, hogy nem hoz forradalmat, nekem meg pont ez tetszik. Új C&C-vel én azért nem játszom mert nekem ez az új rendszer nagyon de nagyon nem tetszik. Imádtam a régi fajta megoldásokat, gyűjtögetős, harvestelős rendszert. Nekem ez a C&C nem C&C hanem még 1 bőr lehúzás egy régi, jobb napokat megért franchiesről (biztos rosszul írtam).
    Hál isten ezt a részemről hibának számító dolgot SC2-ben nem követték el.
    Azért megkérdezném az írót és még sok embert, milyen forradalmat vár? Lehet ma még igazán újat és egyedit kitalálni RTS-ben a mai technológia mellett? (10-20 év múlva amikor majd teljesen élethű lesz a virtuális valósás, biztos lehet majd. Lehet SC3-ban majd bárki a karosszékében ülve beugorhat egy SG tankba, vagy egy Vikingbe.)

    Aki elolvassa a cikket, és van csöpp esze az fenntartással fogja kezelni, főleg, hogy bele írta, hogy ő csak egy noob.

    Reply

  • SmoK_eY

    |

    Válasz Blint #20 üzenetére:

    Amugy elmondom hogy 2005-ben amikor a wow megjelent szerintem nem volt elmaradva a többitől,ha meg igen akkor pozitivum hogy igy is ekkora tábort tudott maga köré teremteni!És aki leszolja technikában az olvasson kicsit utána hogy hol is járnak a nagy technikás nevek c&c meg supreme commander érted amit olyan szarul optimalizáltak hogy csak na ezek ám a nevek,sehol nincsenek elmondanám,kijön valami kiegészitő kidobják GS-re aztán annyi.És egyszerűen nincs varázsuk legalábbis nekem nincs az sc-ben van vmi megfoghatatlan mint ahog ya wowba is.

    Reply

  • zatotwo

    |

    Istenem, fájt ez a cikk.

    Egyrészt senki se mondta hogy forradalmi lesz, végig mondták hogy az sc1 től annyira nem fognak elmozdulni.

    Másrészt ez egy bétateszt, amiben csak ladder van, hogy teszteljék a játékegyensúlyt meg a szerverek terhelhetőségét.
    Mégis mi a szart várt, hogy nem tud semmit de nem kap ki?

    A teljes játékban lesz mindenféle tutorial kezdőknek, ami a multiplayerre fog felkészíteni. Na meg persze a kampányok.

    Egyébként minden versenyre alkalmas játékban ugyanígy kikap ha az ellenfél ért hozzá ő meg ennyire nem, kezdve FPStől fighting gameken át bármi.

    Ami a SupCommal való összehasonlítást illeti.. hát ez lol. A SupCom-ot a legtöbb RTS játékos egy szarnak tartja.

    Reply

  • seventynine

    |

    Az index java olyan retardált, csenevész taknyokból áll akik szeretnik nem kicsit túljátszani a „ki ha én nem” értelmiségi szerepét.

    Ezeknek annyi közük van a stratégiai játékokhoz mint az újságíráshoz: SEMMI

    Ha meg kicsit is lenne eszük akkor nem csak a FIND MATCH gombot nyomkodnák birka módjára, hanem kreálnának néhány custom meccset AI ellen, hogy megismerkedjenek a játékkal.
    Csak ügye sírni könnyebb, mint megérteni a problémát…

    [ILLETLEN]

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz zatotwo #29 üzenetére:
    én nem mondanám szarnak csak nem kell benne gondolkozni:P

    Reply

  • Holo

    |

    Válasz Mojk #26 üzenetére:
    ugyanakkor egy objektív tesztelőnek igen is le kell húznia az értékelést akkor, ha egy játék ennyire rókabőr. Csak azért, mert egy fejlesztő előre bejelenti, hogy „a játékunkban semmi egyedi és újszerű dolog nem lesz” még nem fogják ezt elnézni neki az értékelések. Ez van más játékoknál is és a Starcraft 2 se kivétel ez alól.

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz ati63 #24 üzenetére:
    Olvasd el még1x amit írtam.

    #28 SmoK_eY
    Ez így van ahogy mondod.

    Reply

  • SmoK_eY

    |

    Válasz inkwizitor #31 üzenetére:
    Hehe RTS,Real time strategy,STRATEGY és mit csinálnak benne gondolkoznak ez erről szol.A gondolkodásról taktikáról főleg.

    Reply

  • Krush

    |

    Válasz Blint #20 üzenetére:
    Teljes mértékben egyetértek. Ha nyitott szemmel próbáljuk olvasni a cikket akkor rájövünk hogy igaza van ,de sajnos a cikk sem tökéletes egy hiányossága több ponton is negatívvá teszi állításait mégpedig ez a hiányosság ami a cikk végéről hiányzik az hogy ezektől a hibáktól még nem lesz rossz játék sőt a maga nemében igen népszerű és felkapott lesz.Persze aki játszott a sc1 el és megfogta azokat sc2 is megfogja mert megőrizte sajátos motívumait ,de aki nem játszott az sc1 netalántán nem is hallott róla (mert van ilyen) és sok más mai játékkal játszott már ezek a cikkben szereplő hiányosságok szembe fognak tűnni neki mert nem az ilyen generációjú/stílusú (nehéz a megfelelő szót megtalálni ami kifejezné, itt közvetlen a starcraft motívumokkal ellátott játékokra gondolok) játékokhoz szokott.

    Reply

  • fzr1000

    |

    Válasz Mojk #26 üzenetére:
    Teljesen igazad van. 🙂 Szerintem akkor is jó a cikk. És mélységesen egyetértek vele.

    Reply

  • ati63

    |

    GeryGTK #33:
    Lehet neked kéne az enyémet…
    Azért az sc2 itt tényleg úgy volt felvezetve mint valami hatalmas váltás az egyről
    On:
    Holoval egyet tudok érteni nagyrészt.

    Egyébként erről a 3 részre bontásról is külön tanulmányt lehetne írni már, hogy ennyire nem készültek el, vagy activison effektus, ahogy a cikkíró is gondolja, nemtom vmi olyasmi lehetett, hogy addig rakott le az acti pénzeket a blizz asztalára, aníg azok rá nem jöttek, hogy túl nagy a játék egybeni kiadáshoz

    Reply

  • aarchie

    |

    Nem hiszem el, egy 35 éves ex-pcgurus „újságíró” ennyire vak? Komolyan mit várt? Már a mai RTS-ben ez az elvárt, hogy tudj kizoomolni GPS nézetbe, majd 30APM-mel massold az egymással szembeálló, 2 percig egymást egyhelyben lövő directX10es torkolattüzű Marineokat? És hogy huu de stratégiai, beraknak valami fedezékrendszert, meg ilyen „légitámogatást” ? Ekkora szüklátáskörű kazsuál, ráadásul indexes, nevének földrajzi eredetére ki se térek..pláne,h ilyen barom cikket ír. Eszébe se jutott neki, hogy a Blizz azért nem rakta be ezeket a „kazsuálkonzolos parasztvakító” dolgokat (mint Ruse, WH40K stbnél), mert pont a nagyszerűségét, az alapötletét veszítené el a Starcraft. A szerinte „modern” RTS-ek csak arra jók véleményem szerint, hogy valami War3 custom map helyett azokkal told „BOXon” amikor „részegen hazaesel a haverokkal buliból” és „ökörködj”. Áh komolyan fajam a falba verem ettől a …

    Reply

  • ati63

    |

    Ezaz aarchie a fanatizmusunk védelmében fikázzunk egy másik stílust jee, ez aztán különbbé tesz a cikkírótól.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Nagy kínzó fájdalmak között, de sikerült másodjára is elolvasnom a cikket:

    Nem szeretek másokat megbántani/kritizálni, de ez a tipikus:
    Hogyan fogalmazzam meg szubjektív véleményemet objektívan… Egész végig a saját dimenziójáról beszél, de azért időként megjegyzi, hogy ő nem foglal semmilyen álláspontot. Így aztán, mint már jó páran is megemlítették előttem, ez a cikk valójában a szerző elkeseredett reakciója, mert ő pár játék (talán 100-200?) után se volt képes esetleg tanulni hibáiból. Vagy netán ennyire hiányolta a bétában a hadjáratot?

    Reply

  • aarchie

    |

    Pl 98ban kiadták volna az azóta is verhetetlen, baromira élethű, 12 éve népszerű rally SZIMULÁTORT, és annak várnád a folytatását. Erre valami indexes fószer lehordja hogy ” hát elég ratyi lesz, mert az NFSben már évek óta van nitró a kocsikon, meg szembeforgalom, itt meg annyi sincs”. Így értettem. Jó hogy nem lesz az is baj, hogy a sakkban nem lehet bástyát építeni, amikor minden táblás stratégiai játékban lehet.

    Reply

  • Vejne

    |

    inkabb arrol kellene irni a sok ” hu de barom ez az ember biztos sose jatszott” emberkenek irnia, hogy

    – mi tartott ezen a jatekon ennyi ev fejlesztes?
    -miert kell 3 reszre szetszedni a jatekot es csak 20 kuldetessel kiadni az elsot, foleg hogy ennyi evet beleoltek a fejlesztesbe.

    ez nem dukle nukem forever, hogy 3szor valtottak motort 10 ev alatt es ez miatt kell kesni. tenyleg van benne valami hogy „fizessen 3szor a barom, meg azutan is hogy csusztunk 3 evet”
    az atlagbela(a jatekosok 90%a) csak singlepalyerrel jatszik es nem is olvas hivatalos oldalt, nem betazik. soha a budos eletben nem fog 30 apm fole menni. ok teljesen egyet fognak erteni a cikkel. a blizz nekik kedvez a singlepalyerrel, es valoszinu hogy a szerzohoz hasonloan hajnali 3kor is az allat fogja keresni.

    mas kerdes hogy ez a jatek nem az atlagnak keszul hanem a 10millio koreainak 🙂
    csak az a baj hogy tenyleg annyira vartuk a jatekot (sokan nem is eltek meg 98ban :D), ahogy kijott a beta mindent megbocsajtunk a blizznek

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Vejne #42 üzenetére:
    „az atlagbela(a jatekosok 90%a) csak singlepalyerrel jatszik es nem is olvas hivatalos oldalt, nem betazik. ”

    Játékosok 90% te miről beszélsz lol…
    Sc-ben csak singleplayert max a játékosok 10% tolta/tolja
    Mindenki ráállt multira. Nevetséges ez a vélemény meg az a 10millió koreai is.
    1. Ott kezdődik hogy csak Dél Koreában népszerű sc
    2. kb 53 millió lakosból 1millió sc példány kellett el.
    Azaz Dél Koreában minden 5. ember rendelkezik egy starcraft játékkal.

    És kb sc2-nél is ez lesz a helyzet. Mármint hogy 90% multi 10% single. A single csak rövid időre szól, a multi viszont évekre. Aki nem tér át multira idővel annak nem tetszett az sc2 ez pontosan azt jelenti. Szóval nem hiszem hogy az emberek 90% ne tetszene, és ne akarnának vele éveken keresztül játszani.
    1000x meg csak nem fogja senki kivinni a kampányt

    Reply

  • Stöki

    |

    Sziasztok,

    követem a kommenteket, válaszolni nem nagyon akarok külön-külön, mert tiszteletben tartom mindenkinek a véleményét (azét is, aki nem ért egyet velem). Arra azért hadd hívjam fel a figyelmet, hogy a kritika véleményközlő sajtóműfaj, tehát szükségképpen szubjektív. Az én benyomásaim az én valóságom, a te benyomásaid a te valóságod, de nincs egyetlen ultimate, mindent vivő vélemény, amiről bárkinek meg kellene győznie a másikat. Egy harmincas oldtimer mást értékel a SC2-ben, mint valaki, aki az ország Starcraft-játékosainak élvonalában van, ilyen egyszerű.

    Illetve a „biztos csak pár meccset játszott” tévhitet hadd oszlassam el: négy napig toltam folyamatosan a játékot mindenféle fajjal és felállásban, mielőtt megírtam a kritikát. Lehet, hogy néhányan ezt is keveslitek (bár szerintem elég volt ahhoz, hogy az első benyomásaimat leírjam), de az Indexnél (ahol most főállásban vagyok) ez is szokatlanul sok idő egyetlen játékra, az online sajtós tempó más, mint a havilapos.

    Stöki

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Csak félig olvastam el a hozzászólásokat, mert vannak a fanatikusak, és azok, akik velük akarnak érvelni, de valahol volt egy jó gondolat, amit kifejtenék.

    Miért is forradalmi az SC2?

    Hát pontosan azért, mert nem akar az lenni. Nem akar nekünk valami tök új irányítást beadni, nem akar valamilyen kezelhetetlen új stílust kiadni. a Nagybetűs Báziséptő RTS vonalat viszi tovább, ahol igen is a gyors döntéshozatal a fontos, és az összeszedetség, az átgondolt játékstílus, és nem nyerő az össze-vissza kapkodós stílus. Alkottak egy játékstílusban, aminél jobb stílust nem talált egyik kiadó sem 12 év alatt, ugyan abban meg nem alkottak ugye, emrt ennyire csak kevés ember mert sc klónt csinálni, és azok felejthetőek is lettek. És erre pont az a forradalmi, hogy ezt a hagyományt viszik tovább, ami „lerágott csontnak” titulálnak, pedig csak a legáttekinthetőbb, „könnyen játszható, de nehezen megtanulható mesteri szinten” mentalitást folytatja.

    Szerintem

    (és elolvastam a cikket, tényleg érződik, hogy sok stratégiával játszott, de szerintem egyikből sem profi szinten, csak mindig annyit, ami a cikk megírásához kellett, és sc2 terén sincs igazán otthon, nem hogy az egyben)

    Reply

  • Darc1n

    |

    Érdekes „beszámoló” egy 2v2 meccsról, amiben lingrusht kapott egy newbie (noob), ahogy látom többet nem is játszott, mivel ez az egy meccs alapján szeretett volna összefoglaló képet adni a Starcraft 2-ről. Mondjuk ki: Ennyi meccsből mi se tudtunk volna jobbat csinálni. :D:D:D

    Reply

  • Zordlord

    |

    Na vazze.
    Ne azt írjátok le hogy ‘jáj szerintem se forradalmi a játék OMGOMG’ hanem hogy MIÉRT nem. Mit tudnátok még beleképzelni. Elvégre ez csak egy béta, és ha jó ötletetek van akkor lehet hogy feedbackkel eljut a blizzardhoz és megcsinálják..
    Ami főleg kiverte a biztosítékot az az hogy van itt olyan aki ezt csak egy 3d-s starcraft 1 nek tartja..

    Reply

  • SmoK_eY

    |

    Hát igen egyszóval nem annak kéne cikket írni akinek szinte fingja sincs a dologról,és ugye ha elverik akkor meg gagyi a játék…Én inkább ugy csináltam volna meg ezt a dolgot mint a GS,behívták Zsukovot beszélgettek vele,egy olyan emberrel aki végig követte hogy mi is lesz hogy lesz hirek, infok stb.Az indexnl is ezt az irányelvet kellett volna követni egy interjú a magyar fan oldallal,aztán utána meg saját vélemény,azt kész.

    Reply

  • Vincze01

    |

    -Nemértem miért probléma az h ha egy játék ami egy régi játék folytatása arra hasonlít nagyrészt. Azért mert nem cserélték le az összes egységet. Sőt asszem nagyobb felháborodás lenne ha minden új lenne. A másik h tényleg az új irányítási rendszer, most nem sorolnám fel, mindenki tudja miről beszélek, sokkal jobá tették a játékot, és kicsit hátrébb terelték ezzel az APM gosukat, ami sztem jó.

    -minek a szabad nézetváltás? én még a mostani lehetőséget is feleslegesnek tartom, csak látvány… az h nem nézhetem a csatát egy zergling segglyukából tényleg nagy probléma 😀 Talán a del-el való elfordításnak látom értelmét, mikor rossz helyre rakok egy magasabb épületet, és emiatt a mögötte lévő alacsonyabbra nemtok ráklikkelni, ilyenkor jóljön.

    -az meg h nem kell X-ezer forintot ráköltenem h megvegyem a legújabb gépet h játszhassak vele, sztem inkább jófejség mint szidnivaló. Persze sok embernek az számít h benne legyen minden csilivili, de ez a játék sztem soha nem erről szólt. Jobb lenne ha úgy adnák ki mint a crysis-t h nincs gép amin elfutna?

    -Az meg tényleg ciki h nem hallott, és írt a ladder rendszerről, akkor talán nem azt írta volna h csak a profiknak való a multi…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.