Nem hoz forradalmat a Starcraft II

Astonkacser . Cikkek 2512

indexcikkHajnalban jelent meg az Index.hu főoldalán egy Starcraft II bétával foglalkozó cikk. Először is nálam egy picit kicsapta a biztosítékot, mert nyilvánvalóan nem szeretjük az olyan erős negatív kritikát, amit ebben olvasni lehet, már csak azért sem mert nyilvánvaló butaságokat tartalmaz.

De! Már az is nagy dolog, hogy egyáltalán az Index foglalkozik a Starcraft II-vel, szóval ne ragadtassuk el magunkat. Stöckert Gábor a lehetőségeihez képest igenis utánajárt, hogy a dolgokat több nézőpontból is megközelítse, mégis nekem egy picit fáj az a rengeteg indokolatlan negatív vélemény.

Ahelyett, hogy értelmetlen anyázásba kezdenénk, inkább próbáljuk meg neki és azoknak akik hozzájárultak a cikkhez leírni, hogy miben és miért nem értünk egyet ezzel a cikkel, hátha lesz valami értelme. Figyelem! Használni fogom az [OFF] taget a szűrésre, de ha sok anyázás lesz akkor fejlesztek egy [RETARD]-ot is!

Szóval klikkel, olvas, kulturált véleményt ír!


Comments (97)

  • Holo

    |

    Válasz Zordlord #48 üzenetére:
    attól, hogy semmi új nincs benne. Ha a blizzard engem fog 12 éven át fizetni azért, hogy találjak ki újdonságokat majd kitalálok, de nehogy már azt várd, hogy mi itt találjuk ki gyorsan a starcraft 2-t. A single playerre még nagyon kíváncsi leszek minden esetre.

    Reply

  • SmoK_eY

    |

    Válasz Holo #51 üzenetére:
    ASDASDASDASDASDASDASD
    Ember a feedback tudok mekkora pozitiv dolog!A fejlesztők tul.képp együtt csinálják velünk a játékot hogy egy óriási dolgot hozzunk össze ami minket szorakoztatna őket meg boldogítaná a tudat hogy ez igen milyen jó formába öntötték az alap elképzeléseiket és a mi gondolatainkat!

    Reply

  • Zordlord

    |

    Válasz Holo #51 üzenetére:
    Az a csomó új egység, átdolgozott tech-tree nem újdonság? Az új mapelemek nem újdonságok? A battle.net 2.0 nem újdonság?
    Vazze.
    De majd amikor kijön eredetiben meglátod..

    Reply

  • Tauren

    |

    Nézzük a jó oldalát az egésznek.
    Hiába kap negatívot az SC2, a negatív kritika felcsigázza az embert, hogy „fúú, tényleg ilyen rossz?” aztán kipróbálva a játékot rádöbben, hogy egy élmény, és hazugság amit írtak.
    A lényeg, hogy a negatívum is hozza az SC2 sikerét, mert mindenki tudja hogy jó, és aki rosszat gondol róla, kipróbálja, aki kipróbálja, játszik vele, aki játszik vele, meglátja hogy nem rossz a játék, és aki meglátja hogy nem rossz a játék, az szeretni fogja. 😀
    (Bocs, agyamra ment a National reklámja, „nyitottak vagyunk a világra”) 😀

    Reply

  • Holo

    |

    Válasz Stöki #45 üzenetére:
    Nem is várhattál volna más reakciót egy fanokkal teli oldalon egy némileg negatív kritika után, de nagyon szépen lekezelted a dolgot, gratulálok!

    Reply

  • Chob

    |

    Engem az ilyen cikkek simán felhergelnek a francba is.
    Miért kell egy cikket írni mikor newbie valaki, vagy noob, vagy nem tudom. Majd írjon cikket akkor, ha utánna jár a dolgoknak normálisan, és túl van legalább 200-300 meccsen. A játékon volt mit dolgozni. Egy nem régi cikkben, talán egy dustin interjúban nem tudom, volt egy olyan hogy skilltől függően 20-30 óra játékidő lesz a single kampányban. Tény , hogy ennek nincs köze a multiplayerhez, viszont ezzel is dolgozni kellett, és attól függetlenül, hogy a béta csak multiplayer, vakon marhaságot hordanak össze. A másik meg az, hogy nem csak a játékra kéne koncentrálni mivel a Battle.net sok időt vett el, és szerintem szuper, és még jobb lesz, ezt értékelni kéne…
    A multiplayer-hez meg csak annyit tudnék írni mint a b.net-hez, hogy szuper és még jobb lesz. A multiplayer viszont sokdologban változott, egyszerűbb a macro (bár van aki még így is bénázik macro terén ugye? 😀 ) és az jópár egység akárhogyis tűnik úgy, hogy csak kinézetre változottez teljesen nem pont így van. Pl. nem volt olyan BW-ben, hogy a Terran mindenféle MU-ban hozza a sok bio egységet mert az a jó és a mecha meg nem a legjobb (jelenleg) . Átkéne gondolni a dolgokat szerintem egy ilyen cikk előtt. Igazából elviselem az olyan kritikát ami normálisan be van bizonyítva, hogy miért is lehet igazuk a kritikával kapcsolatban, viszont az ilyesfajtákat nem szeretem.
    Az meg egyszerűen idegel, hogy olyanok kapnak kulcsot akik nem bírnak rendes kritikát írni, és mások akik meg tudnának lehet nem is kapnak. Még egy mezei játékosnak is jobban megérte volna az a kulcs, hogy élvezze kicsit a bétát.
    Bocsánat, ha úgy érzitek, hogy sok sületlenséget hordtam most össze.

    Reply

  • Xage

    |

    Válasz ati63 #4 üzenetére:

    Mégis milyen érveket vonultassak fel?
    Aki nem látja, hogy milyen jó dolog a SC2 a játékosok számára… Hogy végre nem egy olyan játékért adsz ki pénzt, amihez megszűnik a támogatás a megjelenés után néhány hónappal…
    Hanem egy olyan játékot vehetünk, amit a lehető legjobbra formáltak, ami tényleg kiemelkedő. Amihez hasonlóval sem találkoztam az elmúlt években. (Persze tudom, hogy nem én vagyok az aki megmondhatja, mi jó és mi nem, de sajnos így látom a dolgot, és amikor már a játékkészítők is így látják, akkor már lehet benne valami.)
    Egy olyan játékot veszel amit 12 éven át csiszolgattak, hogy egy olyan „élménnyé” válhasson, ami miatt esténként emberek százezrei ordibálnak a tévékészülékek előtt.
    Bizony az SC2 nem egy új játék. Hanem annak a 12 évnek a gyümölcse. Teljesen átformálni a játékot lehet, hogy „jó” volna, de pont ezt a 12 éves tapasztalatot dobnák el. Ezt pedig az aki végre egy jó játékot akar levenni a bolt polcáról, igazán nem akarhatja.

    Másrészről én egy cikkhez írtam kommentet, nem egy cikket…

    Reply

  • Optima

    |

    Az én meglátásom az, hogy ha valaki csili vili efektekre gépdöglesztő epic momentekrte vágyik az keressen magának másik gamet! A cikk írója grafikailag a World In Conflict-ot példázta, ha egy játékot csak a grafikája miatt játszol és nincs meg benne a feeling nem kapsz benne hideget meleget ami arra ösztönöz hogy jobb és jobb legyél, a játék egyhangúvá válik és beleunsz mielött kilépnél a noob korszakbol.

    A Starcraft sorozat illetve a Blizzard gamek nem arrol híresek hogy beállnak a sorba és csak 1 játék legyen valameik nagyáruház polcán. Nem lehet mindenkinek elnyerni a tetszését, ez egy gyors kiíméletlen kemény sport játék, nincsen arra 10 perced hogy eldöntsed hogy stratégiailag ezt a turretet ide vagy 5 centivel arébb rakjad. Ezt érezni kell.
    Mi ezeken a játékokon nőttünk fel nekünk egyszerübb a dolgunk.

    Aki gyorsabban klikkel: Valójában pont ez a játékmenet az ami kihívás elé állít minket, lehetsz te nagy stratéga, ha nem tudod kivitelezni. Ha mongyuk engem felkérnének hogy irjak 1 cikket a WIC röl vagy valami Total WAr játékrol
    biztosan az első dolgom lenne megemlíteni, hogy szép a játék de vontatott a játékmenet a történések kezelséhez nem kell a skill csak a makro strtatégia.

    Szoval pont ez a szépsége a dolognak! A kedves író uriember a negativnak tünő cikkében érdemben semmihez sem tudta hasonlítani a SC2-t mint az sc1 hez.

    Ennek a játéknak és a blizzardnak nem is kell nagyobb elismerés, minthogy ujra magukat múlták felül!!
    És a stílus koronázatlan királyai!

    Reply

  • aarchie

    |

    Válasz Xage #57 üzenetére:
    Naa, hát azért a játék újságírók se vihetik haza a játékot, szóval hiába ingyen kapja:) Meg úgyis tesztelnie kell a következőt, nem sokkal utána. Szerintem azért nem egy álom munka a játékújságírás. Megírni minőségire egy cikket, egy szar játékról, ráadásul befigyel még egy 2 nap múlva esedékes határidő, háát biztos élmény végigjátszani, majd írni róla.
    Stöki ezzel a cikkel keményen darázsfészekbe nyúlt, ráadásul az Index.hu (mind a cikkek minősége, mind a politikai és társadalmi nézetei miatt) eléggé bicskanyitogató igensok embernél. Bár legalább rávilágított, hogy átlag pisti szemében a SC2 multija „élvezhetetlen” lesz, aki táposmákos WH40K hősökhöz, Ruse-os zoomoláshoz, és a többi játékból ismert 30 APM-ből 15 a kameraforgatás a többi meg a 3000 tankom A-attackolásához szokott. Régen nagyon szerettem a PC-Gurut (elég anti-GS is vagyok 🙂 ), így ezért Stökinek megkegyelmezek.

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz ati63 #37 üzenetére:
    Grat. nagyon megmodtad most nekem megint, megyek is sírni..

    Lényeg a lényeg, mit újítson a sc2?? legyen benne álomdimenzió vagy szellemvilágba lehessen váltani a shift+g+h+o+s+t kombinációval és úgy lehessen építeni a munkással miközben gyümölcskosár vana fején?? Tényleg tök jó lenne!! Írok, is a Blizznek, hogy nem elég forradalmi a gémük..
    a singel kampány meg újítás lesz áltólag, a multit meg már nincs hova forradalmasítani.

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Egyébként is csak a hülyék olvasnak indexet. Ismerve, hogy milyen szintű emberek irkálnak oda. [ILLETLEN]

    Reply

  • h143570

    |

    Volt szerencsem a SuppComm -hoz meg a kiegeszitojehez, sot a 2 betat is kiprobaltam a WIC-hez nem volt szerencsem. SC-hez visszonyitva szinte semmilyen strategiai vagy taktikai resz nem volt benne. A 2 moncsi meglepet, de tulajdonkeppen nem volt mas, mint egy teljes kepernyos minimap. A teljes csatateres zoom sem volt jelentos par kattintassal kevesebb. Gyakorlatilag 2-3 fele egyseget kellet csak eppiteni es kesz le lehet hengerelni a masik oldalt. A teknos startegia szinte mindig nyert.

    Ezzel szemben az SC single player kampanyat csak memoria editorral voltam kepes vegignyomni anno. Par honapja amikor probaltam 3-4 exp kellet egy SC SP palyahoz. Szoval uber mega noob kent az SC SP csak nyogvenyelosen mig a SuppComm rohogve.

    Szoval van szint kulonbseg a 2 kozott. A SC grafkaja okes a zoom es kamara korlatozasok meg igen is kellenek. Az MBS tenyleg hianyzott meg a limitalt control group meret amiket szerencsere megoldottak.

    Reply

  • zatotwo

    |

    Válasz aarchie #59 üzenetére:

    nem lesz átlagpistinek élvezhetetlen.

    Az sc1 nagyon is élvezhető volt nooboknak is, ha emlékszel még a 3v3 BGH játszmákra stb..

    Az egy másik dolog hogy a multiplayer beta nem nekik van kitalálva.

    Reply

  • aarchie

    |

    Válasz zatotwo #63 üzenetére:
    jah hát igen.. Bétára gondoltam csak természetesen. Na majd ha jönnek a fun-mapok, meg tower defensek, DOTA2, meg társai, sokkal szélesebb réteget fog megszólítani. Tegyük hozzá én is várom őket 😛

    Reply

  • Rayman

    |

    Nem ertem a cikk irojat. Az a baja, hogy az RTSnek szant jatek RTSnek is nez ki, ami ugye szar is mert az milyen jo ha X-et akarsz venni, de a dobozba Y van. Az mas, hogy tenyleg semmit se tud, nem ismeri a fajokat, meg jo, hogy nincs annyi zelaja mint a masiknak lingje, forditva baj is volna.
    Es ilyen fogalmazast es szohasznalatott nem engednek meg egy cikkbe, mint pl „fosta magabol”-nem illo szerintem ilyesmibe.
    En se vagyok egy nagy jatekos, de lehet tanulni, kicsit fejlodni, es van akiket meg meg is tudok verni, van akiket nem, es??? A szorakozas a lenyeg, nem a vegeredmeny, a gyozelem, vagy vesztes, vagy nem? Lehet csak en vagyok meg ilyen maradi? :O

    Reply

  • ati63

    |

    *** Mindketten kaptok egy fekete pontot, tessék szépen viselkedni egymással! ***

    Reply

  • GeryGTK

    |

    *** Mindketten kaptok egy fekete pontot, tessék szépen viselkedni egymással! ***

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz ati63 #66 üzenetére:
    az hogy valami nem kihalt nem minden esetben jelneti azt hogy nem gagyi.

    Reply

  • Vejne

    |

    Válasz sweeping #44 üzenetére:

    “az atlagbela(a jatekosok 90%a) csak singlepalyerrel jatszik es nem is olvas hivatalos oldalt, nem betazik. ”
    Játékosok 90% te miről beszélsz lol…”

    ugy ertettem hogy az osszes ember aki jatekot vesz/letolt 90%a, nem az sc2vel jatszo emberek.ezek azok aki havonta kibrobalnak 2-3 jatekot. oket nem erdekli az hogy mennyire van balanszolva a multiplayer, csak azt hallottak hogy ittvan egy jatek amit mar 6 eve csinaltak es 20 ora alatt vegig lehet jatszani

    mondok egy peldat
    nem vagyok valaki uberpro, de a warcraft3at vegigvittem hard fokozaton. van egy ismeros aki minden jatekot megvesz eredetiben, es meg mindig nem tudja megcsinalni az undead utolso palyajat(amikor a lichet az urnabol feltamasztod es fel oran keresztul tamadnak), merthogy kurva nehez.
    na ennyire tud jatszani az atlag aki kb a copper ligaba is mindig kikapna

    Reply

  • mojze4e

    |

    Ez történik amikor valaki elfogult és információ hiányban szenvedve ír cikket… ez olyan mintha én leállnék sakkozni Lékó Péterrel és csodálkoznék hogy sz*rrá ver :S Ja és nyilván nem csinálhatták cryengine 3-al mivel ők a nagyközönséget célozták meg és minnél több emberhez elakarják juttatni … Ha meg sokkal jobb lenne a grafikája akkor meg azért hőbörögnének hogy ”nem megy el a gépemen nagy sz*r az egééész”… Szerintem a blizzard megtalálta az aranyközéputat és nyilván fikázni kell érte… :/ A másik meg az hogyha egy játéknak az előző része 12 éve és nem 1 éve jött ki akkor szerintem jobban kell hogy hasonlitson az elődjére… ( ki örült volna annak ha kaptunk volna egy teletömött hytech maszlagot ami egyáltalán nem SC ?) [ szerintem amugy meg jól elpicsázták és igy akart bosszút álni xD ]

    Reply

  • Vincze01

    |

    Azt veszem észre, h akiket tényleg érdekel azoknak tetszik a játék, akiknek meg eziscsak egy játék a sokközül azoknak lehet annyira nemtetszik, deaz kitérdekel? 😀 főleg h szerintem azoknak is a nagyrésze végig fogja vinni, és nemhiszem h kín lesz nekik 😀
    A lényeg h aki tudja h miről szól ez a játék az tudja h a blizz nem csinál rosszat.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #69 Segíts a haverodon mert nem nehéz. Rakja körbe necropolissal a feljárót fejlessze át őket black citadellé, gyártson 1 csapat pókot és ennyi az a map hardon.

    Reply

  • puebla90

    |

    Tudják rólam elég sokan, hogy „sc fan” vagyok és jönnek ezekkel a hülye szövegekkel de már nem is tudom hanyadik
    ember hogy: te erre vártál? az index is megírta hogy egy kalap szar a játék. (jó ott nem így volt leírva)
    Igaz hogy igazi faszláma noobok akik semmit sem értenek hozzá, de akkor is felcseszem magam
    hogy a zsindex véleményére adva néhány alacsonyköltségvetésű ember el is könyveli magában a játékot
    mert nyilván lesznek ilyenek.
    Holott a ….szom tudja hány játékból ami a földön van, hogy hogy a blizz játékai a legnépszerűbbek
    körülbelül csak a wowwal többen játszanak mint a blizzen kívüli 10 leghíresebb játékfejlesztő összes játékával együttvéve.
    jahh és nem 3-4 hónapig vagy max egy évig hanem évekig az sc pedig best seller listákon volt fent még a kiadás
    után is pár évig. nem tudom hányszor volt az év stratégia játéka koreaban pedig e sportként egész kultuszt
    alakított ki. Jahh bocsánat és mellékes hogy ismer e valaki olyan játékot amivel 10 éve játszanak folyamatosan?
    méghozzá megközelítőleg olyan 10 ezres létszámban. akkor most mihez akarja ki hasonlítani a blizzard termékeit??????????????
    Nevetséges.
    Bocsánat a trágár szavakért de rohadtul fel….sz a dolog.[ILLETLEN]

    Reply

  • puebla90

    |

    Válasz Rokalesocipo #61 üzenetére:
    OFF: Egyébként igen a boon, kurucz infó, zsindex
    Kb mintha a viva tv nézném a annyi az értelme.
    A hírekben gyenge az összes semmi fontosat nem irnak le sose inkább
    vicces videókkal, nőkkel sztárpletykákkal, vagy éppen jobbos lázongásokkal és nagymagyar idézetekkel akarják
    színesebbé tenni a hülységet 😀
    [OFF]

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Én sem értek egyet a cikkel.

    A Brood War is nagyon jó, a Stracraft II-ben lesz sokkal szebb grafika, kijavítják az összes hibát, lesznek új egységek és taktikai elemek, teljesen új egyjátékos kampányok, de a lényeg változatlan marad. De ez nem is baj, ami jó, azt nem kell elrontani.

    Reply

  • Animebj

    |

    A StarCraft II a grafikán kívül semmi mást nem tud nyújtani (bár elnézve a Tiberium Wars-t, azt sem), a kidobott egységek helyére újak kerültek, a stratégiai mélysége (új kristálytípus, Xel’Naga felderítőtorony, a magaslatok elérése :stb) pedig nem nagy dolog, az SC1-ben megvoltak nélkülük. Aki nem vette észre, annak elmondta a szerző is, meg most én is: Az RTS, mint műfaj elavult. A C&C4 próbálkozik új színt vinni bele a fejlődő egységekkel (Ezt amúgy már a magyar Armies of Exigo is kieszelte), a „minden egy helyen” mozgó gyártó-fejlesztő „főegységgel”, és a nyersanyagok eltörlésével. Ha a kiadóknak sikerül felfrissíteni a műfajt, akkor azt már a StarCraft 3(!)-ban is viszontláthatjuk. (Amúgy ki az az ökör, aki a sztori miatt aggódik? Ez egy folytatás lesz, és az SC: BW is igen fordulatosra sikeredet, csak remélni tudom, hogy sok-sok csavart élhetünk meg majd)

    puebla90: Először is szedjél be vmit, aztán írjál. A Blizzard valóban jó cég, de ettől még nem kell isteníteni, a Videójátékok Atyának kikiáltani, szvsz. a Lionhead Studios sokkal kreatívabb (Black & White I-II; Fable I-II..III; Spore). A Blizz mindig is szerzett anyagból dolgozik, és minél nagyobb rajta a nyomás, annál inkább hajlamos a mainstream játékvilág aktuális divatját meglovagolni. A szerző pedig nem véletlenül írta a cég összeolvadását, és ha igaza lesz (ne legyen!) akkor bizony a StarCraft folytatása a cím megalázásává fog válni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Animebj #76 üzenetére:
    Ahány ember annyiféle vélemény szerintem a blizzard sokkal jobb mint a Lionhead Studios
    Na de hát ízlések és pofonok kérdése.
    Ebbe jobban nem is kívánok belemenni, csak gondoltam megjegyzem 🙂

    Reply

  • puebla90

    |

    Egyébként igen egyetértek Sweepingel.
    Jó lehet kicsit túlreagáltam a dolgot mert szeretem a Blizzard játékokat.
    #76 Ember a Starcraftról kb annyi anyag van csak a wikipédiában mint egy tantárgyról.
    Lionhead nézd meg a statisztikákat Black and White …. amiket felsoroltál nem rossz
    játékok de max ha halálra beleesel 1 évnél tovább nem tolja senki.
    Nézd meg a statisztikákat Kóreában van akit fizetnek ezért egy tökéletesen balancos játék
    hatezer féle stratégiával amikről leírást találsz a neten mikró makró egyes moduljairól
    kb novellákat irnak. És nagyon sokkan kb sportszerűen űzik.
    Ez nem az agyhalott kockáknak készült akik kb grafika meg hűdde fröccsen a vér és egy nap alatt
    végigjátszák a kampányokat vagy episodeokat.
    Ezt egyébként is esport gamenek készítették az elsődleges cél ez, és a kampány pedig nekünk jó akik várják
    a történet folytatását és a kezdőknek hogy belerázza őket a multiplayer prögésébe mert ezt a többi „rts”
    be nem tanulták meg.
    rts kimegy a divatból ?
    3 legnépszerűbb esport starcraft wc3 ,cs ezeket űzik versenyszerűen szponzorált játékosokkal.
    hmm ez 2 rts a 3 ból.
    És nézz utána neten nyugodtan mert én utánanéztem te meg szerintem nem tudod hogy
    miről is beszélsz.
    Nézz statisztikákat hogy mivel mennyien játszanak a black and white és a fable ezeken a népszerűségi listákon rajta sem lesznek. És nem azért mert gagyik a maguk műfajában jók de azokat meg lehet unni van aki az sct is megunja
    de van aki 10 évig nem és ilyen viszont még más jtáékkal nem fodult elő.
    De már szemszögökből nézzük a dolgokat neked valószínüleg mástól lesz jó egy játék mint nekem.
    Csak annyi a különbség hogy én ok nélkül nem szólom le a másik gamet. most is csak azért tettem mert előbb te
    tetted meg.
    (Jahh és a fórumon lévő másik emberrel nem szoktak így beszélni
    hogy szedjél be valamit. te meg akkor menj el illemórára
    és tájékozódj mielőtt valakit le próbálsz oltani.)

    Reply

  • Radon

    |

    aki vendettát akar, a cikk irójának mailja: stoki kukacka mail pontocska index pontocska hu

    Reply

  • Aston

    |

    #79: Itt van és olvas minket! Lásd pl. #45.

    Reply

  • Xage

    |

    Animebj, van SC2 beta accod? Mert nekem van…
    Dicséred a C&C4-et? Játszottál a bétájával? Mert én megtettem, és hatalmas csalódás. Nem csak nekem, az egész community így reagált.
    Semmi stratégia nincs benne! Egy hatalmas mass az egész. Lenyomsz 4 lépegetőt, és mész előre. (4 lépegető után unitcap…)
    De tényleg előbb próbáld ki a gameket, utána okítsd a fórumot!

    Reply

  • Stöki

    |

    Válasz Radon #79 üzenetére:
    Nagy vendetta lesz, ha kapok pár emailt. 🙂

    Tényleg srácok, ízlések és pofonok, ennyit kéne csak belátnotok.

    Reply

  • Larion

    |

    Nem is tudom, valamennyileg igaza van, személy szerint én is többet vártam tőle, de lehet csak én vagyok túl kocka hozzá és azért nem veszem észre, mind1, de azért van pár dolog, ami miatt nem érdemli meg a szidást a játék. Először is, hogy nem lehet normálisan játszani? Válassza ki azt a súlycsoportot amiben van esélye, ennyi. Másik az hogy gyorsnak kell lenni, szerintem az ha sietni kell egy játékban, egyáltalán nem baj, sőt, ettől lesz érdekes az egész, és azért nem hiszem hogy a kezdő ligában csipkednie kéne magát a játékosnak, mert az alapján ahogy leírta a dolgokat… Eléggé oda való lenne.

    Reply

  • Xage

    |

    Válasz Stöki #82 üzenetére:

    Vagy talán neked kellene beismerni, hogy egy újságírónak nem az alapján kell véleményt alkotnia, hogy „bénának” nevezték egy játékban.
    Egy újságírónak, mint szakembernek, a tények alapján kellene az olvasókat informálnia arról amiről ír.
    Legyen az egy országban kirobbant lázadás, vagy éppen felvilágosítás arról, hogy érdemes-e pénzt áldozni egy bizonyos termékre.

    Reply

  • Stöki

    |

    Válasz Xage #84 üzenetére:
    Természetesen nem az alapján alkottam véleményt, a noobozást mint színes kis anekdotát írtam bele a cikkbe.

    Látszik amúgy, hogy keveset tudsz az újságírásról, mert egy véleményközlő műfajt (kritika) keversz egy tényközlővel (híradás egy lázadásról). A tények tisztelete ettől függetlenül a kritikában is fontos, de állítom, hogy a kritikámban nincs tárgyi tévedés. A vélemény pedig szabad.

    Reply

  • Animebj

    |

    Xage: Örülök, hogy legalább vki kipróbálta a C&C4-et, így szinte biztos, hogy némi apróságon kívül nem tud más újdonságot felhozni a RTS műfaja (Persze, nem kell elhinned, de nekem rengeteg RTS-em van, ezért mondok így ítéletet). Amúgy sajnos nincs SC2-es accom, de remélem, hogy Te sem fogsz nagyon meglepődni, amikor mindketten a kész játék kipróbálásával fognak véleményt mondani. Szvsz. nem várok sokat az SC2-től, csak egy folytatás, semmi több. Ez van, örüljön a nép, hogy a Blizzard megcsinálta (csak ne legyen belőle olyan biz-baz áradat, mint most a WoW-nál!!)

    puebla90: A kreativitás soha nem volt egyenlő a népszerűséggel, főleg hogy a Lion Studios játékainak többsége egyjátékos. De ha Te csak a mainstream szórakozásnak élsz, semmi újat nem akarsz látni és tapasztalni, akkor sodródj az árral. Jómagam azon a véleményen vagyok, hogy a változatosság, és a videojáték társadalmi megítélésének szempontjából jobb előtérbe helyezni a művészetet és az ötletességet, mint a laikusok rémiszgetésére való „kockázást”.

    Amúgy nem értem, hogy miért akadtok ki ennyire. Nem lehet az újságcikkel egyetérteni, a kritikát elfogadni egy fanoldalon?

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Az odáig rendben van, hogy valaki elmondja a véleményét és az nem arról szól, hogy az egekbe magasztalja a játékot, de az már nincs, hogy a címet bizonyítandó, nem képes nyomós érvet felhozni, hogy azt alátámassza különösen akkor, ha még balgaságokat is ír nem egyszer.

    Reply

  • Xage

    |

    Válasz Stöki #85 üzenetére:

    Talán nem az a baj, hogy negatív véleményed van a játékról. Sokkal inkább az, mint az első kommentben is írtam,
    (Most már bánva, hogy hirtelen felindulásból akkor billentyűzetet ragadtam, és ezúton is elnézést a sértő szavakért.) sokkal inkább az, hogy ez a játék megérdemelt volna, egy olyan tudósítót, aki kicsit jobban otthon mozog ebben a játékban. Aki nem a Dune-ről a SC1-ről, a RTS történetéről és egy vicces anekdótáról ír…

    …hanem a starcraft2 nevezetű játékról! Mert lássuk be, amiket te negatívumnak hoztál, azokat nem azért csinálták meg így és ilyenre, a világ legjobban fizetett játékkészítő szakemberei, mert kevés volt hozzá a tudásuk. Ne gondold, hogy a cikked láttán kaptak a fejükhöz, hogy elfelejtették megcsinálni forgathatóra a kamerát!

    Egy szó mint száz, költői szabadság ide vagy oda, ez egy nagyon is jó játék lesz. Azt meg csak remélhetem, hogy a Single Player végigjátszása után, te is hasonlóan látod majd a dolgot! 🙂

    Reply

  • ban3bbal

    |

    Úgy gondolom, hogy mindenkinek szabad véleménye van, de én télleg nem értem, hogy mi baj van most a játékkal. Szerintem ez úgy jó ahogy van, ha most kaptunk volna egy End Warra vagy egy Warhammer 40k-ra hasonlító dolgot akkor az lenne a baj, hogy túl sok a változtatás. Eddig sohasemm kellett csalódni a blizzardban szerintem ne most kezdjünk el.

    Reply

  • Stöki

    |

    Válasz Xage #88 üzenetére:
    NINCS negatív véleményem a játékról. Idézek a cikkből:

    „Én egyelőre nem is szeretnék állást foglalni, megvárnám, amíg a játék tényleg megjelenik”

    Leírtam, a béta alapján mik az első benyomásaim (és voltak elég pozitív benyomásaim is, csak azokat valahogy nem veszitek észre a cikkben), milyen kérdések merülhetnek fel egy átlagos Index-olvasóban (tehát nem egy átlagos Starcraft2.hu-olvasóban) de ez még nem a nagy kritika (nincs is értékelődoboz a cikk végén), azt majd a single megjelenése után írom meg.

    Reply

  • Radon

    |

    Válasz Stöki #90 üzenetére:
    A cimben viszont foglaltál..

    Reply

  • Radon

    |

    „Ne gondold, hogy a cikked láttán kaptak a fejükhöz, hogy elfelejtették megcsinálni forgathatóra a kamerát!”

    Ez a legjobb:)

    Ugy birom az olyan embereket (itteniek), akik lehuzzák az sc2-őt mert nincs tul sok újitás, majd azon kapják magukat, hogy 4-5 év mulva is ezzel játszanak és rájönnek, h mégis értették a dolguk a blizznék.
    Elmondanám, hogy 1 ilyen játékban már az is elég, hogy pl a marine kapott 15-20 hp-t, és a legtöbb eddigi stratégia bukik.

    Reply

  • BoneHeart

    |

    Hát srácok, akármennyire is szeretem és várom a starcrfaft 2-t, valamilyen szinten igazat kell adnom a cikknek.
    Mi a f*aszomat fejlesztettek ezen 12 évig? agy akár 6 évig is. megnéztem a bétát, de nem vágódtam hanyat. Miota bejelentették, elterveztük egy haverommal h 100% megvesszük, de megingott a léc… Valóban ezt a játékot programingre fejlesztik, klikkverseny, és az online közösségben egy mezei gamernek esélye sincs. mint ahogy sc1-nél sem volt. Early rush és hello, amugymeg noob vagy.
    + a 3 részben jövésről és 3x os lehuzásrol ne is beszéljek.
    Szoval, tényleg, végre talán idén kijön, szép, jo, balanced, de 12 év után… csak ennyi?
    Én is ezt kérdeztem a betát játszogatva…
    [ILLETLEN]

    Reply

  • mojze4e

    |

    amúgymeg lehet hogy én vok a hülye hogy az RTS ( Real Time Strategy ) szavakbol a Time-ra aszittem hogy idő ? 😀 azért hívják igy mert most történik tehát gyorsnak kell lenni…. de ez okos ő tudja hogy miröl beszél 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz BoneHeart #93 üzenetére:
    Az a jó hogy 100ból csak egy ilyen ember van mint te.
    Szóval el lehet gondolkozni hogy akkor kiben is van a probléma a 99emberben vagy abban az egyben aki így éli meg a jelenlegi helyzetet.
    Ha úgy lenne minden ahogy te elvárnád 99 szomorú lenne és nem játszana és 1 ember örülhetne.
    A klikkelőverseny megjegyzéshez inkább nem szólok semmit, hova lassítsák már. Ha lassú vagy hozzá ne játszd nem csigáknak találták ki!

    Reply

  • BoneHeart

    |

    „Az a jó hogy 100ból csak egy ilyen ember van mint te.”
    Még szerencse!!!!
    Egyébként nyilván a kampány, a bnet2.0 meg a worldeditor együttesen az ,ami adni fogja az omfgw00t érzést, teszi teljessé majd a játékot.
    Egy Sc2 worldeditorral épitett DOTA mod-ra nagyon kiváncsi/vevő lennék.
    Meg a FAN kampányokat se felejtsük el, kiadás után max 2-3 honap és olyna tartalom lesz ,hogy ihaj.
    A véleményem ellenére majd igyekszem edzeni magam bneten 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz BoneHeart #96 üzenetére:
    Úgy is kell hozzáállni.
    Csigabig is egy lassú player leggyengébb liga leghátsó divíziójának végében van, de istenem kb letolja magasról szerintem.
    Sc-ben is lassú volt most is lassú de majd belejön, nem érdekli különösebben
    Minden kezdet nehéz ennyi.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.