StarCraft 2 SinglePLayer Coverage
Zsol volt olyan kedves és lefordította nekünk az SC2blog cikkjét ami a nemrégiben tartott press eventen készült.
Április 12-én az SC2Blog képviselői meglátogatták a Blizzard központot egy exkluzív sajtó esemény erejéig, ami főleg a StarCraft 2: Wings of Liberty single player kampányáról szólt. Bemutattak új küldetéseket, kampánnyal kapcsolatos új dolgokat, tisztázták a single player mozgató rugóit: zsoldosokat, kutatást és kihívásokat.
Kampány menedzsment, avagy hogy haladjunk a küldetésekkel?
A játékosok saját maguk fogják irányítani, merre haladnak a küldetésekkel, mit fejlesztenek ki, beszélgethetnek NPC-kkel és Jim Raynor hatalmas Battlecruiser-ének, a Hyperion-nak fedélzetén négy különböző helyről bérelhetnek fel különleges egységeket. A navigáció egyszerűen a képernyő alján található gombokkal történik.
Ezeket a helyeket tulajdonképpen már egy 2009 júliusi sajtókonferencián bemutatták.
A Híd (Bridge)
A hídon választhatod ki a küldetéseket. A hadjárat során kulcs-szereplők jelennek itt meg, így Raynor beszélgethet velük.
A játékosok elérhetik az összes már befejezett küldetést illetve a már megtekintett átvezetőket. Lehetséges visszatérni, és újrajátszani egy küldetést miután már több egységet és fejlesztést is megszereztél, és néha ez az egyetlen lehetőség, hogy eddig elérhetetlen területekre juthass, és további nyereményeket és vívmányokat (a továbbiakban maradjunk az achievement-nél – a ford.) szerezz.
A Fegyvertár (Armory)
Itt részletesen szemügyre veheted a különböző egységeket, amiket a harctérre küldhetsz, valamint itt található az egység fejlesztő konzol (unit upgrade console), aminek segítségével minden egyes egységhez fejlesztéseket vásárolhatsz. Az egységekhez tartozó leírások hasznos információkat tartalmaznak, illetve lehet látni egy elképesztően részletes modellt az egységről. Továbbá „Franko Tildon (széles körben elismert első harcoló firebat, újjászületett tömeggyilkos)” és más emberek idézeteit találhatjuk a mindenki által ismert és szeretett egységek mögött.
A többjátékos StarCraft meccsektől eltérően, a hadjárat közben a játékosok nem fejlesztenek olyan dolgokat mint például a Stim Pack vagy a Neosteel Plating minden egyes küldetésben. Ezeket megvásárolhatjuk a Hyperion-on azokkal a pontokkal, amiket a küldetések befejezéséért kapunk.
Miután megveszel egy fejlesztést, az játék hátralevő részében a megfelelő egységek megkapják azt; nincs szükség küldetésenként újra kifejleszteni. Minden egységnek a játékban két ilyen fejlesztése van. Például a Firebat-ek első fejlesztése az, hogy +40% területen okoznak sebzést, a második pedig +2 páncél. A második fejlesztés általában drágább és hasznosabb az elsőnél.
A Kantin (Cantina)
Sok interaktív dolgot lehet találni elszórva a szobában, például egy TV-t, amiben Raynor mostanában elkövetett akcióiról megy éppen egy híradó. Egy retro játékgép is található itt, ami a Blizzard The Lost Vikings című klasszikus logikai/platform játékát juttatja eszünkbe. Ez a játékgép nem volt működőképes a sajtókonferencia alatt, de a fejlesztői csapat eléggé izgatott volt, hogy ezt a klasszikust bele képesek integrálni a StarCraft 2-be, vagyis valószínűleg lehet majd vele játszani, mikor kész lesz a játék.
A Kantinban található emberek klikkelésre röviden mondanak valamit, de nem lehet velük igazi beszélgetésbe keveredni. Igazából a Kantint akkor keressük fel, amikor zsoldosokat szeretnénk felbérelni. Amint megszerzel bizonyos egységeket a hadjáratban, ezek elérhetőek lesznek zsoldosként, akiket a (küldetések után szerzett) pontjaiddal fizethetsz ki.
A Laboratórium (Laboratory)
Itt különleges fejlesztéseket találhatunk, amiket létező egységekre és épületekre alkalmazhatunk, valamint teljesen új egységeket is beépíthetünk a hadjáratba. Két különböző technológiai irány van: egy a Protoss technológiának és egy a Zergnek. Küldetések közben, attól függően, hogy melyik faj ellen vagyunk, kutatási pontokat lehet szerezni, amiket itt később be lehet váltani. Néha ez olyan egyszerű, mint például egy pályát alaposan átfésülni tárgyakért, máskor különféle ellenségeket kell megölni.
Küldetés kezdetén a játékosokat tájékoztatják az összes beszerezhető kutatási pontokról, és ha kihagytál valamit, visszamehetsz és újrajátszhatod a pályát.
Protoss Research Points | ||
Tech Reactor A Tech Lab egyben Reaktorként is működik |
25 | Orbital Strike A Barracks-ban képzett egységek ejtőernyővel érkeznek |
Raven | 20 | Science Vessel |
Automated Refinery A Refinery nem igényel SCV-t a működéshez |
15 | Reactor Command Center A Command Center két SCV-t képes kiképezni egyszerre |
Orbital Depots A Supply Depot-k azonnal megépülnek |
10 | Micro Filtering A gáz finomítását 25%-al növeli |
Ultra Capacitors A fegyver fejlesztések az Armory-ban és az Engineering Bay-ben 5%-al gyorsítják a fegyvert |
Vanadium Plating A páncél fejlesztések az Armory-ban és az Engineering Bay-ben 5%-al növelik az életet |
Zerg Research Points | ||
Hive Mind Emulator Egy épületet hoz létre, mely tetszőleges Zerg egységet tud irányítani |
25 | Psi Disruptor Az összes Zerg egység mozgási sebességét csökkenti |
Cellular Reactor Az összes egység kezdő energiáját és maximum energiáját 100-al növeli. |
20 | Regenerative Bio-Steel A sérült hajók és járművek idővel gyógyulnak |
Predator Új, gyalogság ellen hatásos egység |
15 | Hercules Egy hatalmas szállító egység, mely az összes egységet egyszerre dobja ki |
Planetary Fortress | 10 | Perdition Turrets Földalatti lángszórók, melyek előbuknak, ha ellenséget látnak |
Strike Turret Minden Bunker kap egy az Auto Turret-hez hasonló löveget |
5 | Fortified Bunker 150 extra életet kapnak a Bunkerek |
(A táblázatért nagy köszönet az SClegacy-nak.)
Zsoldos Tábor (Merc Compound)
Neve eredetileg „Merc Haven” volt. A Zsoldos Tábor egy Terran épület, amit a Blizzard alkotott, hogy a StarCraft 2 többjátékos módban szerepeljen; itt lehetett volna Reaper-eket és Marine fejlesztéseket venni. 2008-ban kivették a játékból, és egy 2009-es sajtókonferencián bejelentették a mostani funkcióját.
A Zsoldos Tábor hasonló a WarCraft 3 Mercenary Camp-jéhez, ahol különleges egységeket lehet felbérelni meghatározott időnként. Ezek az egységek játék közben felbérelhetők, de a felbérlés lehetőségét a Hyperion Kantinjában lehet megszerezni játékok között.
Hadjárat Küldetések (Campaign Missions)
A látogatás során lehetőségünk volt játszani pár küldetéssel, illetve kaptunk egy videót két vadiúj küldetés játékmenetéről, melyek arról szólnak, hogy Raynor Terrazine-t keres, ami egy fontos gázfajta, és csak szent Protoss földön lehet találni. StarCraft Scientist készített egy magyarázó videót hozzá, érdemes megnézni:
Minden küldetésnek a StarCraft 2-ben van valami különlegessége, játékmechanikája vagy célja, ami megkülönbözteti a többitől. Ez egy olyan dolog, amit a régebbi RTS-ek elég rosszul csináltak (a küldetések nagyon hasonlóak voltak), de az elmúlt években az újabbak megpróbálták kijavítani ezt. Ahogy várható volt, a Blizzard megpróbálja tökéletesíteni az RTS hadjárat tervezést, tanulva a hibákból.
A StarCraft 1-hez hasonlóan, a küldetéseket néha üzenetek szakítják meg a harctéren található vagy NPC egységektől, akik hozzád, a játékoshoz szólnak. A StarCraft 1-től eltérően, ahol az információ közlése és a kommunikáció nagy része a játék előtti eligazításon történt, a StarCraft 2-ben ezek gyakran játék közben zajlanak, ami nagyban javítja a játékélményt, a játékos figyelmét pedig a küldetés célján tartja, meghozza a kedvet a küldetéshez. Egy portré látható a harctér szélén az aktuális egységgel vagy karakterrel amíg az üzenet tart.
Ahogy már írtuk, a küldetés áttekintő/választó képernyő is hatalmas javításokat kapott, és már a sztori része. Küldetést kezdeni a galaxis térképen található bolygókra kattintva lehet, ahol a küldetés-bolygók tisztán láthatóak. Amikor rákattintasz egy bolygóra, az aktuális NPC elmagyarázza, mire akar felbérelni téged, és megtekintheted a kutatási pontokat és a pont jutalmat mielőtt eldöntöd, hogy elkezded-e a küldetést. Ennek ellenére, pár küldetés rejtélyes. Kérdőjelek vannak a részletek helyén, és nem tudni, mi lesz a jutalom!
Amint a játékos kiválaszt egy küldetést, a játék visszatér a hídra egy különleges nézetben, ahol a számítógép terminálja látható. Videókat, küldetés áttekintőket és beszélgetéseket mutat Raynor és NPC-k között, mielőtt maga a küldetés elindulna. Összességében ez a folyamat nagyon jó kedvcsináló, és tökéletesen előkészíti a hangulatot.
Lehetőségünk volt megnézni egy részét a Protoss „mini-hadjáratnak”, ami Zeratul és pár Protoss szövetségese körül zajlik. Újraélheted Zeratul emlékeit, amint egy olyan bolygóra utazik, ami a Xel’Naga-kkal kapcsolatos információkat rejt. Ott találkozik Kerrigan-nel, és egy nyugtalanító üzenetet hall a jövőről…
Zeratulnak ezután egy szűk kanyonokkal teli pályán kell átküzdenie magát, ami tele van Zergekkel. A StarCraft 2 Zeratul-ja nagyon erős, 100-at sebez psi-ütésenként. Zeratul továbbá képes Blink-elni (egy rövidtávú teleportáló képesség), valamint egy további képessége a „Suppression” (Elnyomás – a ford.), amivel Overseer-ek (akik detektálni képesek) illetve a távoli Brood Lord-ok mellett el tud osonni. Később pár Stalker csatlakozik Zeratul-hoz, folytatva a küldetést és bonyolítva a dolgokat, mindezzel intenzíven tartva a játékélményt. Látszik, hogy a tervezők az egyszerűvel kezdték, majd egyre több akadályt és változót tettek a játékba, amikre a játékosoknak figyelniük kell, hogy a küldetés sikerüljön!
Az egységek tulajdonságai, szóval a „balance” egyjátékos módban teljesen más a többjátékoshoz képest. Az egységeknek más képességeik, fejlesztésük, paramétereik vannak. Mivel ráadásul jópár egység egyáltalán nem is szerepel a többjátékos módban, így ez eléggé különbözni fog attól, amihez a StarCraft 2 béta játékosok hozzászoktak.
Kihívás Mód (Challenge Mode)
A Blizzard tisztában van a hidegzuhany-szerű sokkal, amin a játékosok keresztül mennek, amikor eldöntik, hogy megnézik, milyen is a többjátékos mód a StarCraft-ban. A többség teljesen szétmorzsolódik egészen a legalacsonyabb szintű játékostól a két játékmód mentalitásának különbözősége miatt.
A Kihívás Mód remélhetőleg csökkenti ezt a kezdeti sokkot azzal, hogy olyan helyzetbe hozza a játékosokat, amik elég nagy kihívást jelentenek ahhoz, hogy használni kelljen a játék kiforrottabb mechanikáját is.
Jelenleg összesen kilenc kihívás van, amik szét vannak osztva kezdő, középhaladó és haladó küldetés csoportokba. Két ilyen kihívással játszhattunk, az egyik a Protoss varázsló egységek irányítására összpontosított, a másik pedig a több fronton történő haderő irányításra. Mindkét kihívást a bronz, ezüst, arany skálán értékelték, attól függően, hogy hány ellenséges egységet sikerült megölni (75, 150 és 225 egység, rendre).
Az első kihívás középhaladó szintű volt, és többek között irányítani kellett pár High Templar-t és Sentry-ket. Ez egy elég nehéz küldetés, mivel egy emelvényen vannak az egységeid, és force field-eket és hallucinációkat kell használni, hogy az ellenség ne tudja megtámadni a törékeny egységeidet, miközben a Psi-Storm területre ható sebzésével kell megölni a hatalmas ellenséges sereget. Egy király funkció a pirossal írt üzenetek a képernyőn, amik például így néznek ki: “9 kills… Terrible Damage”, amikor ennyi egységet irtottál ki. A kihívás nem véletlenszerű, szóval idővel a játékosok megtanulják, hogy küzdhetik le takarékoskodva az energiával és az egységek képességeinek hatékony kihasználásával – ez tökéletes felkészültséget ad az online harcokhoz!
Egy másik kihívás egy nagyobb Protoss sereg irányítását bízza rád: egy tucat Stalker, hat Carrier, pár Zealot, High Templar és egy csapat Phoenix. Ezen kívül kapsz három Warp Prism-et és hat Warp Gate-t, valamint az összes technológiát a földi seregekhez. Minden csapat egység úgy van elhelyezve, hogy egy részét a térképnek tudják támadni, ahol olyan egységek vannak, amiket könnyű megölni. Például, a Phoenix-ek egy csapat Mutalisk ellen küzdenek egy Hydralisk-kel megtámogatva, amit a játékosoknak Graviton Beam-mel kell hatástalanítani. A Carrierek Marine-ok és Missile Turret-ek ellen, míg a Stalker-ek Reaper-ek ellen harcolnak egy emelvényen. A sikerhez tudni kell irányítani mindent, ami éppen történik. Érdekesség, hogy az egyik része ennek a kihívásnak, hogy a gombokra kattintgatás teljesen le van tiltva! Ahhoz, hogy egységeket építsünk, parancsokat adjunk vagy képességeket használjunk, a megfelelő gyorsbillentyűt kell használni. Ez egy nagyon hatásos módszer a gyorsbillentyűk megtanulására, amik kötelezőek a versenyszerű játékoknál, de a kezdők gyakran ezt elfelejtik.
Összességében, az egyjátékos módja a StarCraft 2-nek, úgy tűnik, hogy egy epic élmény lesz. Hatalmas erőfeszítésbe került, hogy egyedi játékélményt nyújtson ahhoz képest, ami úgy általában az RTS-ekre jellemző, és úgy látszik, hogy nem hiába!
További képek itt találhatóak.
Comments (32)
SzaszaG
| #
OFF: Még mindig nem az uccsó Pár darab Key… =l
Reply
8.er
| #
izgalmasan hangzik, jöhetne már tényleg..
Reply
sweeping
| #
Szuper olvasmány, 1000 köszönet a fordításért, már nagyon vártam hogy ezt elolvashassam 🙂
Remek ötlet ez a Challenge Mod 🙂
Én természetesen csak a poén kedvéért tolom majd végig, de biztos rengeteg ember számára nagyon hasznos lesz 🙂
Reply
Promie Motz
| #
1000 köszi, csatlakozom, jó olvasmány, és maga, a cikk témája is jó!
Reply
petygrinder
| #
Ezt nemmondjátok, h a proti fegyverikonok alul-középen még mindig változatlanok? A Bétában is ez a penge van mindegyik egységnek, remélem ennél igényesebbek lesznek és a teljes játékra kijavítják ezt a hibát.
Reply
Endyr
| #
mar varom, sc1ben is remek volt a kampany
Reply
triazz
| #
Jaj már nagyon várom, csak ne lenne 3 részre bontva :/.
Reply
Hunter Orion
| #
azért a labor résznél a nyálam elcsordult:))
Reply
DarkDevil
| #
Nagyon király lesz 😀
Reply
Liszkag
| #
Márcsak a megjelenést kellene bejelenteniük!
Reply
ProfessorJ
| #
Alig várom már a Single Playert 😛 Nagyon jó kis cikk, feltüzelt….. 😛
Reply
Maledict
| #
Hű a Firebat de durván néz ki!
Reply
omegaweap
| #
Zsiros az info:), alig várom, változatos kampány, kivi vagyok mi lesz a sztori. + Ezek a fejlesztések hűű imba :]
Reply
Fecniii
| #
Nem is tudtam, hogy a Single-ben lesznek más egységek meg képességek is mint a multiban, azok a fejlesztések a laborban meg rohadt jók. Meg jó hogy igyekeznek változatossá tenni a single-t azzal hogy nem arról szól egy kampány utolsó 10 pályája hogy építs bázist meg minél több egységet azt rohand le az ellent. 😀
Nagyon várom már!
Reply
Ludo
| #
Ha már itt tartunk… A terran egységek akkor most éppen kit is képviselnek majd a játékban a Dominiumot vagy az UED-et vagy kit??? Én nem bánnám ha Mengsk kimaradna a buliból, jól állna a fejében egy zerg csontpengéje 🙂
Reply
omegaweap
| #
Megtudjuk, de szerintem biztos, hogy nem a Dominiumot. Max pár mappon ki kell őket segítened:].
Reply
Chob
| #
Azért a firebat nagyon hiányzik nekem, és azon a képen meg olyan durván néz ki…
Szép munka a fordítás köszi szépen, és nagyon jó lesz ez a single is.
Reply
pubeightysix.sciihu
| #
most olvastam: http://www.ipon.hu/hir/scii_mac_beta_galaxy_editor_pc_re/11930
szóval mac-esek hajrá!
Reply
Farrun
| #
Zeratul egyre jobban hasonlít Maievre…
Reply
Kasas
| #
nagyon szép hír grat 😉
Reply
prempeh
| #
firebat pont ugy nez ki mint a maraduer, leginkább csak más a textúrája…
Reply
klemice
| #
Na írjátok már ki, hogy mikor lesz random kulcsosztás és hol kell jelentkezni.
Reply
inkwizitor
| #
Válasz Ludo #15 üzenetére:
raynor bandáját. amolyan „űr kalózok”
#21: mert egymásból csinálták a kettőt. azt már nemtudom hogy melyiknek volt meg előbb ez a fajta kinézet, de egymásból csinálták őket:)
Reply
L4.ZsukoV
| #
Válasz inkwizitor #23 üzenetére: Hát mivel előbb volt a Firebat, ezért értelemszerűen a Firebatből lett Marauder, de ez erről már volt 2 csata kép is, ahol az egyik a firebat a másikon a marauder volt.
Reply
force
| #
Szerintetek magyarul is meg fog jelenni?
Reply
Ludo
| #
Válasz force #25 üzenetére:
Nem. Egyre több játékot magyarítanak, de azoknál mindig jóval előre lehetett tudni róla, SC2 -ről pedig semmit ilyesmit nem hallotam. (dehát a remény hal meg utolára 🙂 )
OFF: Bocs hogy ide írom nem találtam neki jobb helyet… szerintetek resetelni fognak a béta végén vagy meg engedik, hogy átvidda az acc-det? (Már kicsit hiányozna ha lelőnék a kevéske eredményeimet 🙂 )
Reply
force
| #
Válasz Ludo #26 üzenetére:
szerintem tuti h reset. Az ugy lenne fer
Reply
L4.ZsukoV
| #
Válasz force #25 üzenetére: Ugyebár van a Huncraft, de mivel még nem jelent meg a játék, ezért nem is várható, hogy egy hamar meg lesz a magyarosítás…
Reply
googlekereso
| #
Hát magyarítás csak felhasználói kezdeményezésre lesz (legalábbis szerintem), és ha az időmből telik majd rá (elvileg igen, hisz olyan június vége – július elejére ígérték), akkor tán én is besegítenék a fordításba, főleg azért, mert valamennyire ismerem az angol (főleg amerikai) katonai szakzsargont, amit sokszor elnéznek más önkéntes fordítók és így nem úgy jön le a lényeg, mint kéne.
Válasz Ludo #15 üzenetére: A Wings of Liberty Raynor-ról és zsoldosairól szól majd (legalábbis az elején + a Blizzard még nem mondott semmit a további kampánytörténetről), Mengsk-nek meg a fia fog szerepelni a történetben (Valerian mengsk)
Amúgy szerintem ez a Firebat kinézet elég kaki, mert ilyenben nem igazán tudom elképzelni, hogy valaki tud is harcolni, pl. a Starcraft: Ghost-os Firebat az jó, de egyébként ez a Firebat model a Marauder-ről lett mintázva, bár az igaz, hogy a Marauder maga meg a Firebat-ról.
Reply
Delebriel
| #
Egyszerű, van egy nehéz páncélzat, ami minden Marauderen és Firebat-en megtalálható, ezért néznek ki ugyanúgy. Ha jól megnézed a Marine páncélja meg a Medic-eken van, csak azok fehérek. Azért néznek ki ugyanúgy, mert így realisztikus, hogy nem gyártanak egy teljesen új nehézpáncélzatot, hanem ugyanazt öltik magukra, csak más fegyverrel a kézben.
Reply
Kovacsgergows
| #
Jó fordítás, grat! 🙂
Szerintem a Huncraft csapata rá fog állni a magyarításra egyszer.
Egyébként ti mit szóltok a Raynor & Zeratul videóhoz?
Reply
84Noname
| #
Tényleg nagyon jó cikk… huhdevárom már singlét. Ezek az unitmodellek beszarásjók, amik az átvezetőkben vannak. Amennyire vártam a bétát most legalább annyira várom a végét… 🙂
Reply