StarCraft II beta – Patch 15 (version 0.17.0.15623)

ZsoL . Patch 2967

A következő patch hamarosan megjelenik, benne egy számottevő Terran nerffel:

Általános

  • Javítottunk azon a rendszeren, ami a kezdeti placement meccsekért és a ligák közti mozgásért felelős.

Balance változtatások

Terran

  • Hellion
    • A fegyver fejlesztési bónusz 1 (+1 Könnyű ellen)-ről 1-re csökkent.
  • Reaper
    • A Nitro Packs fejlesztés költsége 100/100-ról 50/50-re csökkent.
  • Siege Tank
    • A siege mode-ban kiosztott sebzés 60-ról 50-re csökkent.
  • Thor
    • Az légi fegyver fejlesztési bónusz 1 (+1 Könnyű ellen)-ről 1-re csökkent.

Zerg

  • Brood Lord
    • A fegyver fejlesztési bónusz 3-ról 2-re csökkent.

Hibajavítások

  • A nem angol nyelvű térképek publikálásával kapcsolatos hiba kijavítva.

Comments (165)

  • Sabika

    |

    ez aztán a nagy terran nerf!Szegénykék akkor a köv patchben a maraudert kéne kicsit buffolni!!:D

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Sabika #1 üzenetére:
    Konkretan a Siege Tank nerfre gondoltam „szamottevo Terran nerf” gyanant. Szerintem ez eleg massziv.

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz ZsoL #2 üzenetére:
    Az igaz de nem igen éreztem hogy a siege tankot kellett volna nerfelni mert az immortál szerette nagyon:D:D
    A nitro packs meg szerintem azért vették lejebb mert senki nem fejlesztette ki

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Válasz Sabika #3 üzenetére:
    Immortal igen, de zergnél nem épp volt egység. Sajnos bronze 2v2-ben kicsit nagy előszeretettel teknőstaktikáznak egyesek, és kint van 10 db tank, előttük bunkerek, hogy még véletlenül se jussál közelébe még légivel se, mert akkor a bunkerekben a marine szed le. :S

    Reply

  • luckyjoe

    |

    de most komolyan huzzanak a sunyiba, igyis kakit ért a helion de még használható mondjuk nem fogja annyira apritani annyira a lingeket 🙂

    A reaper upg semmit nem ér, ritkán használják

    A siege sebzés elég durva csökkentés úgyhogy mass gamekbe ahol eddig még védvonalként használható volt pár tank, mostmár azse lesz jó 🙂 Éljen éljen! Ha ez igy marad nem veszem meg a gamet… 🙂

    Reply

  • luckyjoe

    |

    Hozzátenném, megint full reset volt, legalábbis nekem…

    Elöbb még kihagytam, hogy igy a mass mutát még nehezebb lesz megfogni…

    Reply

  • Dr_Sospatakine_Gyongyosi_Rozalia

    |

    én csak a pálya széléről kiabálok be, de nem úgy tűnik, mintha úgy szeretnék, hogy bármi mással menjenek a terrannal az emberek mint MMM…

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Zenorbi #4 üzenetére:
    Szerintem nem előröl kéne támadni próbáljátok ki azt hogy bedroppoltok vagy warpoztok.
    Válasz luckyjoe #5 üzenetére:
    helion az jó kis egység de az az -1 nem igen befolyásolja.
    A siege sebzésre meg kiváncsi leszek bár nem értem mért kellett bántani 1v1-ben nem éreztem erősnek.2v2-ben igen főleg amikor 2 t ellen vagyunk és mindketten tankra mennek akkor gáz:D
    ui: most akkor volt reset vagy nem volt reset??

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Randommal voltam mostanában, és ha terran lettem, akkor két barrackból kezdtem el reaperezni, ez 2v2ben és 3v3 ban ált jól működött, volt, amikor már csak ezzel nyertünk. szóval én szerintem ez nem jó ötlet, hogy még olcsóbb lesz a reapr sebessége, és igen, az elején igenis számít az a 50/50, amivel olcsóbb lett (az pont egy reaper :))

    Meglepő, hogy a többi meg terran nerf, de úgy ált indokoltnak érzem, de így együtt meg már lehet, sok lesz.
    Brood Lord is gusztustalanul erős volt 😀 hozz ki 10et, és ha az ellenfélnek nincsen repülő anti air egysége, nyertél 😀 szóval az is indokolt volt.

    Reply

  • shinean

    |

    Hát ez a nitropakkos cuccer eléggé betett. Zergel tolom, úgyhogy az elején -100 kristály, mert ha terran ellen nyomulok, akkor tuti lesz a reaperrush….

    Reply

  • yak

    |

    Zerg ellen jóval nehezebb dolgunk lesz terrannal:

    Hiába van speed boost terrannal, ha a zerg creep bonusos zerglingekkel majdnem utolér és a speedlingekkel meg gond nélkül, ha jól emlékszem.

    A mechben mindenkit gyengítettek, blizzard arra akarja rávenni az embereket, hogy ne fejlesszünk armoryban?

    Az MMMre meg ott a fungal growth…

    Reply

  • lokids

    |

    Válasz shinean #10 üzenetére:
    Zergel a legkönyebb védeni… De mire kijön a fejlesztéssel a reaper már nem szabad, hogy fájjon.
    A tank nerf én azt mondom kell, mert már 3-4 darab is nagyon nagyot üt egy seregen, ha földről akarsz nekimenni.
    Ghost miatt az immortal sem tuti ötlet tank ellen. Z-nek meg alig volt valamilye. Vagy felőlem sebezhet megint 75-t de akkor maradjon olyan mint az 1-ben volt. 😛

    Reply

  • luckyjoe

    |

    Volt reset ^^) krealhatsz új nicket.

    Namost ha mondasz valamit érts is hozzá azért… 🙂 Ez a +1 vs light annyit fog tenni hogy ha probokat dronokat scv ket valamint marine t zealotot vagy linget ölsz a 3. ra már a töredékét fogja sebezni mivel minnél nagyobb a tűzereje annál hatékonyabb a hátsokra is a soros dmg miatt és kevesebb fog meghalni ergo nehezebb lesz a game… 🙂 A thornál ugyanez a helyzet mutákra… 🙂

    Reply

  • EverIce

    |

    Válasz Promie Motz #9 üzenetére:
    Ugye viccelsz, a zerg Tier3 an van, és nincs anti air egységed? Akkor kicsit gyakorolnod kéne. A Brood Lord nerf szinte elhanyagolható, mivel a broodlingek sebzése a jelentősebb.

    Reply

  • luckyjoe

    |

    egyetértek a terran mechanikal elég gyenge a fungal growth miatt ghostokkal kéne kommandozni elől kiszedd azt a vackot de van overseerje biztos úgyohgy ^^), Fungallal elkapja thorokat és maradtak a vulturok akik persze msot a jó nerf miatt még könnyebben pukkannak… picit imba, megint sikerült ügyeskedniük….

    Reply

  • spani

    |

    A mass voidra meg meg nem nerfelnek, nemértem. Ha túllépi a számuk a 10et akb alig lehet leverni őket. Sztem atomimba és minden 5éves gyerek tudja használni

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz spani #16 üzenetére:
    void ray ellen a legjobb a blink stalker aztán jöhet ezerrel legalábbis én azt szoktam használni
    zergnél hydra terranál marine

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz luckyjoe #5,6,13,15 üzenetére:
    Ennyi hülyeség elég is volt mára 🙂 (facepalm)

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz Sabika #8 üzenetére:
    Számomra nincs is nagyobb gyíkság egy játékban annál, amikor valaki kifejezetten csak a droppolásra hajt! Nem volt erős a siege 1v1-ben??? Egy rakat tank, 1-2 EMP és pár marine, aztán nézegethetted a földbe gyalult sereged cafatkáit! És ilyenkor meg az immortal sem ér sokat!
    Én a tankot mindig előnyben részesítettem a marauderrel szemben! 1v1-ben, ha az ellenfél marauderre hajtott, az elején 2 tankkal meg pár marine-nal csúnyán be lehetett zúzni, kíváncsi vagyok ezek után ez hogy alakul majd! Ez a -10-es sebzés eléggé szíven ütött, legalább lőjön gyorsabban vagy kerüljön kevesebb gázba vagy mittomén, mert így colossus ellen már tényleg csak a viking marad! A többi annyira nem zavar!

    Válasz luckyjoe #5 üzenetére:
    A hellion csak annyira volt „kaki”, ha a zerg nem készült rá mindjárt az elején, akkor írhatta is a gg-t, mert amúgy brutálisan lehetett vele aprítani!

    Ezzel a reaper buffal meg tényleg azt érik el, hogy már mindenki csak barakkból fog építkezni!

    Amúgy hétfő este nullázódott a statom, megszűnt a liga, amiben voltam, de megmaradtak az achievementek, meg a match history sem törlődött ki! Akkor most visszaáll az eddigi vagy reset volt és kezdhetjük megint a placementekkel??

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #14

    Lehet, nem tudok értelmesen fogalmazni, de szerintem azt írtam, ha zerg lehoz broodlordokat, és az ellenfelének nincs repülő anti air egysége, am ivaljuk be, nem kötelező gyártani, nem kell minden egységen hozni repülő egységet, akkor az, ha a broodlordokat jól mozgatják, simán kihozzák a rangeükből fakadó előnyöket, a Thorok meg nem olyan erősek ellenük eleve, ha szét vannak húzva.

    #16 mire azért 10 void rayt kihoz az ellenfeled, addigra te is kihozhatná lvalamit, esetleg bederíthetnél hozzá. Zerg muta, hidra elég jól fogja, viking is, protoss stalkerekből is szerintem árban kevesebb kell belőle, mint void rayből, hogy fogjad őket.

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz luckyjoe #15 üzenetére:
    Vannak még hasonló jó meglátásaid, mert akkor tartsd meg őket magadnak! Jó lenne kicsit valósághűen szemlélni a történéseket egyes játékok után vagy közben és akkor most nem a személyes sérelmeiden röhöghetnénk, hanem a tapasztalataidon osztozhatnánk!

    Válasz spani #16 üzenetére:Bever a mass void?? Talán ne csak az A bal klikkes, egyébként jól működő taktikát használd! Terrannal emp, stim marine meg viking és szinte hullanak a voidok!

    Reply

  • MHz

    |

    Válasz Sabika #17 üzenetére:
    Most majdnem leírtad azt amit a játék ír a void counterének. De 10-16 teljesen kinyílt voidot nem fogsz meg stalkerekkel, főleg, hogy szvsz nem 10nél kezdődik igazán durván a mass és ha a 16osból indulok ki akkor 30-40et teljesen kinyílt állapotban mikró nélkül is levernek szinte. Az egyetlen hatásos fegyver mass void ellen a zerg fg, mert nem tudnak sebezni közben és 2-4 fg lefogja az összes voidot, mert általában igen egyben vannak. És persze közben be is csukódnak… Az emp sem annyira imba, mert túl gyorsan kaszálnak mindent és a teljesen leemp-zett voidokat is majdnem túlerőben kell ölni, hogy legyen esélyed.
    Egyébként protoss vagyok, de sztem is túl erős. Vicces amikor 4v4ben az elején megtakartak egy picit úgyhogy más megoldást nem látva rámentem a void massra. Szted mi állított meg? 2-3 upgrade rájuk + sebesség és 3 stargateből kb olyan sebességgel gyártod miint ahogy pusztulnak el. Mondanom sem kell, hogy mire a többiek kipucoltak egyet addigra a 3 másik már eltűnt. Jó persze. Voltak n00bok mindkét oldalon. 😀

    Reply

  • sgtyork

    |

    jó nagy minusz T -nek előbb a viking most meg a többi egység. Akkor majd 3 factoryból kell a tankot fosni 😀

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Válasz luckyjoe #6 üzenetére:
    Igen csakhogy eddig ha muta ellen hoztál 1-2 thort meg 10 marinet akkor szevasz nem volt értelme mutázni..
    Úgyhogy ne sírjál, a Zergemet szted mennyiszer nerfelték már?? és a Terrant mennyit..

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz MHz #22 üzenetére:nemtduom én 2v2-ben szoktam megfogni a voidokat és stalkerrel simén persze létszám fölényben öszpontosítani kell a tüzet ennyi ha meg felpörögnek blink el és kezdeni előlröl!4v4 az más no comment

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz MHz #22 üzenetére:
    Ez így van, de a legjobb válasz erre az, ami lassan közhellyé válik itt a fórumon: „Ha van ideje legyártani 10+ voidot az ellenfélnak, akkor az már régen rossz!”

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz IonGun #26 üzenetére:
    ebben igazad van!!:D

    Reply

  • MHz

    |

    Válasz IonGun #26 üzenetére:
    Igen ezt én mondtam 😀 De most konrétan arról van szó hogy mivel fogod meg.
    Egyébként meg blinkelgethetsz te jobbra balra, max addig az épületeidet szeik szédítő sebességgel és ha vissza is mész ugyanúgy fel lesznek spanolva az ok a voidok 😀

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Az nem gond, hogy lehet olyan pályát szerkeszteni, ahol csak terrannal érdemes játszani?

    Annyi kell csak, hogy legyen egy high yield mineral mező az indulási helyhez közel eső magaslaton. A terran a játék legelején átlebeg ide. Onnantól nem lehet megközelíteni földön, és high yield mineralt tud szedni.

    sőt ezt talán működhet a normális pályákon is, nem?

    Reply

  • luckyjoe

    |

    Látom sok az észkombájn de bátran irjatok rám sorba 1v1 re meglátjuk milyen ütőképesen értetek a játékhoz pc1@freemail.hu fellehet venni listára és go! 🙂 Megmutathatod te jobban értesz hozzá mint én 12 év tapasztalattal és pár komoly versennyel a segged mögött, ez azért dúrva így leszolni szerintem persze csak szerintem 🙂

    Reply

  • luckyjoe

    |

    Igaz, mutának nincs sok értelme ha van thor de amúgyis nagyon erős a zerg földi erő megfelelő összeállításban és időrendben…

    Reply

  • Alg

    |

    Válasz luckyjoe #31 üzenetére:

    Átlagos tudásszinten (gold/plat alja) folyamatosan panaszkodnak a zerg játékosok az MMM Siege nehezen foghatósága miatt. Nem is az a gond, hogy nincs counter (speedling/baneling/infestor/muta) hanem hogy a T annyit csinál, hogy sok barakkból 1 SP és egy factory fossa az egységet, aztán csak A-move, addig zergnek folyamatosan figyelni kell, mennyi marine van a mixben, mikor mozdul ki, hogy ne siege módú tankokba rohanjon bele, infestort mikrózni, stb… ráadásul siege tank ellen nem nagyon van hard counter, ha már 3-4 van belőle egymás mellett, talán csak az ultra meg a brood lord (mutát nem sorolom ide, ahol nincs tank mellett marine/thor az noob terran).

    Edit: megfelelő összeállításban és időzítésel bármilyen erő nagyon erős XD

    Reply

  • luckyjoe

    |

    Létezik többféle megoldás is. pl makro gaming, próbálgatni droppolni több irányú támadás… én pl zerg ellen nem nagyon használok biot mert ledobja infestorral azt a zöld trutyit 🙂 és mivel javították sc2 be a kezelhetőséget, pár olyan és fogja a main sereget, ha nincs mögötte tank support insta halál… Ezt eddig is figyelni kellett bw be is, hogy ne nyitott tankokkba rohanjál bele… a zergnél a kulcs szerintem az infestor megfelelő használata… sok T még a Ravent se használja mert nehezen hozható ki pedig az tényleg jó egység lenne Z ellen, szerintem koreaiaktól hamarosan sok olyan gamet fogunk látni ahol használatos eszköz.

    Amúgy az utolsót úgy értettem, hogy ha megfelelően deritesz akkor látod milyen setupot kell használnod és jó Z igyekszik map ctrl al játszani… 🙂

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz luckyjoe #33 üzenetére:
    Én terran ellen megszoktam hogy emp-zik ezért vegyítem az egységeket ahogy csak lehet és szerintem a protoss előnye a mobilitás ezért terran ellen a drop a megfelelő eszköz!Legalábbis az én tapasztalatom szerint (diamond liga)

    Reply

  • Wilsonius

    |

    a reaper cost lejjebbvivése szerintem elég jó lessz , nem mind1 az a + 1-2 reaper amit ki tudsz hozni a játék elején föleg ha nem készülnek rá

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Remek! A tank eddig is reménytelen vállalkozás volt. Most biztos jobban megfogja érni. 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Zenorbi #4 üzenetére:
    Elhiszed nekem, hogy a blizzardot ez a legcsekélyebb mértékben sem érdekli?
    Nem tud mindenkinek megfelelni, meg kell tanulni játszani annyi.
    Ő nagy ívben letolja, hogy a Béla meg a Jóska életében nem játszott rts-el és most azt se tudják hogy kell.
    Emiatt nem fognak nerfelni a tankon.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz L4.ZsukoV #36 üzenetére:
    Azért ne túlozzunk, azért az idők során sok buffot kapott a tank. Először lecsökkentették a gyártási idejét 45 másodpercre, utána pedig megnövelték az életét 10 hp-al.
    Egy kis nerf miatt kár sírni a terran játékosoknak

    Reply

  • Lamek

    |

    Válasz L4.ZsukoV #36 üzenetére:

    Fájdalom! Hogy nem irta neked ki a chat, hogy ezt nem képes mutatni amit beleÍrtál?

    Reply

  • Endyr

    |

    a maradek 3 napra jol megpeccselik a jatekot 🙂

    Reply

  • BlaZ

    |

    ***vajó a tank.
    amúgy.

    Reply

  • csimpi

    |

    Válasz Wilsonius #35 üzenetére:
    Rohaggyon meg a reaper 😀 protossal kell egy forge + min 3 cannon ellene az 600 mineral.

    Eddig erdekes a rendszer ossze-vissza „irja be” a gyozelmet/vereseget, jatek vegen win, scorescreenel mar Defeat fogad es forditva 😀 Ugy latszik a maradek par napra is balanszos ligakat kapunk.

    Reply

  • TeG

    |

    Válasz csimpi #42 üzenetére:
    Menj rögtön stalkerre és sokkal jobban kijössz

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz Lamek #39 üzenetére: Második nevem a Priest_0F_Pain (fájdalom papja), ami asszem mindent megmagyaráz Egyéb kérdés?

    Válasz sweeping #38 üzenetére: A banshee-nál még jó volt az a +10hp, de amikor az ellen lerohan 40 hydrával mikor te legjobb esetben is 5 tankkal rendelkezel + gyalogság, akkor asszem egy nem mozgatható állapotban lévő egységnek nem hogy nem ér semmit, de nevetséges. A gyártási idő csökkentése tényleg jó húzás volt, de most egy olyan egységnek levinni a sebzését, akinek a tűzerője a mindene, az szerintem no sense…

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz L4.ZsukoV #44 üzenetére:
    Hát figyelj majd meglátjuk, roach körül mekkora nagy hiszti volt.
    És milyen jó meg lett csinálva, pont így jó ahogy van, és ugyan annyi a zergek win ratioja semmivel sem csökkent.

    Pedig hogy siratta már mindenki, és hogy jajj így most mi lesz, á inkább fajt váltunk mert ez most már játszhatatlan.
    Szerintem ez a tank nerf se olyan vészes, de majd meglátjuk 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    Ez a tank nerf elsősorban TvT-ben fog kijönni… Most már ha van a marineokak hp fejlesztés tank nem öli őket 5ösével / lövés, sőt 1es fejlesztés nélkül egyet se fog megölni egy lövéssel. Ráadásnak most már 4 tank lövés kell egy másik tankba , ha nincs legalább 1es fejlesztésed (160hp egy tank, eddig 3×60=180 volt a sebzés, most már csak 3×50=150, 4 lövés kell)

    Ergó, TvT-ben fejleszteni kell majd tankra, illetve 2v2-ben gyöngébb lesz a mecha build (aminek nem örülök, mert szinte mindig azt csinálom és bejön :))

    Tény, hogy tank erős volt, de szvsz csak 55re kellett volna levinni, nehogy már egy pajzsos marine túléljen egy tank lövést. A Thor meg a Hellion fejlesztés nerfeket meg nem értem… habár úgy se azon a -1/fejlesztés-en fog múlni, hogy hány muta vagy ling pusztul meg.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz sweeping #45 üzenetére: Ámen!

    Válasz Delebriel #46 üzenetére: Tegnap is játszottam nonnal pár 2v2-et. Az egyikben 2 terrant kaptunk ellenfélnek. Mondanom se kell, hogy ugyanazt csinálták, amit én csak éppen ők 2xer annyian voltak. Vagyis átlagban az én egy tankomra jutott 2 ellenséges tank. Szóval a játék végére a belemet is kidolgoztam.

    Reply

  • Alg

    |

    Válasz L4.ZsukoV #44 üzenetére:

    4-5 tank siege módban+ gyalogság + high ground simán megeszi azt a 40 hydrát, ha jól van elhelyezve (még lőtávolba sem érnek, már halott a harmada-fele)

    Reply

  • BlaZ

    |

    debirom ezeket a matekozásokat, hogy ha ebből meg ilyen meg annyi, akkor megeszi simán, ha ez itt ott amott és ez meg az.
    khéssz.
    baromság.
    túl sok mindentől függhetnek ezek a dolgok. lekell játszani, sztkész.

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Háth….ez komoly, azt veszem észre, hogy eddig a mech buildet erőltették, most meg megint mmm-re kell gyúrjon mindenki……..Vagyis nem kell rá gyúrni, és még a reaper harass is könnyebb lett valamennyire…..

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.