A Terran tényleg Imba

Promie Motz . VOD 1967

Most nem fejtem ki, hogy miért, mert a meccs nem rossz egyébként, nem akarom Spoilerezni, de hát ez már nevetséges. A meccs BratOK vs. Socke (TvP), nagyágyúk csatája.





Nem szoktam amiatt hangoskodni, hogy mennyire Imba a Terran, de kb a játék negyedétől kezdve a Protossnak gazdasági előnye van, a felétől kezdve pedig néha nagyon combosan elhúz az income-ja. A Protoss szerintem a direkt countereit hozza a Terran bio-nak, talán a végére több volt a marauder, és még egy-két Immortal jól nézett volna ki, de a Ghostok miatt nem hiszem, hogy működött volna. És ahhoz képest, mekkora előnyben volt a Protoss, láttuk, mi lett a vége a meccsnek, olyan 4 perccel a vége előtt a T nagyon csúnyán meg is nyert egy nagy csatát, akkor azt hitem, ott vége is. Jó, szép bevétele volt a P-nek, így még onnan talpra állt, de akkor is, ekkora hátrányból nem hiszem el, hogy a másik 2 faj tudta volna magát tartani. De az, hogy a Planetery Fortress milyen ól elbánik egy sereggel, főleg ha javítják, és a sok kis terran mókás dolog, az ezt a meccset eredményezte.

Jó, nem azt mondom, kezelhetetlen a helyzet, és teljes káosz van a játékban, kis egyenlőtlenségek miatt kaptam fel a vizet, de mint látszik, nem lesz elég, ha csak a tankot és a bc-t nerfeli a Blizz, ahogy azt tervezi.


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (89)

  • Promie Motz

    |

    szerintem a ghost az csak tier 1,75 🙂 és a colo és a ht az azért más ágon 2,5, míg ghostról marára átállni nem vészes. és a mara azért üti a protoss gw egységeket (elején biztos)

    most nem akarom ezzel újrakezdeni a vitát, mert nem vészes a balansz kérdés, csak akinek a játékstílusába illik a T, és azt nyomatja, kis előnyben van

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Promie Motz #51 üzenetére:
    Szerintem hogy kinek mi a könnyű az játékstílus függő.
    Rengetegen mondják hogy terran easy. Akkor tessék legyetek terránnal ha annyira könnyű…
    (Most nem veled akarok vitatkozni promie, ez úgy mindenkinek szól 🙂 )
    Az csak duma hogy kell a kihívás… 1000éve lejárt duma…

    A 3 faj teljesen eltér egymástól, teljes mértékben más játékstílust igényel. Könnyebbnek érzed mint a zergel játszani, vagy könnyebbnek érzed mint protossal játszani?
    Ez csak azért lehet mert a tarrán játékstílus jobban fekszik neked, akkor válts fajt!
    Olyan mértékű nerfek úgy se lesznek amit egyesek várnak

    Számomra a protoss a könnyű, valaki számára a zerg. Ez tényleg csak azon múlik kinek melyik játékstílus fekszik jobban.

    Reply

  • BoneHeart

    |

    Tudom, a bétában meg roach spam és gg volt. most helyén van a roach, egy massive kis tier 1 egység, jo áron.
    De akkor is. Drop: Overlord gyorsitás meg szállitás 2 fejlesztés, meg mennyi pénz. és akkor a supplyjaidat kockáztatod!!!! oké, van nydus worm, de az is elég massziv gázba kerül.
    Protossal kifosod a 4 gatedet, meg 100 stalkert, és cső, dobálod őket ahova jol esik. Ha air egységek jönnek lelövöd.
    terrannak, marineok is lőnek levegőbe. Zergnél jöhet a hydra 100/50ért. Hát persze. Ahoz lair, den, meg akkor magák a hydrák. ja meg queen h azé ne 1évig cisnálj 5 darabot.
    az a probléma, hogy mindenhez lair kell. Ez óriási probléma, ráadásul nem tudsz párhuzamosan lairt fejleszteni meg queent csinálni. burrrow 100mp. baneling fejlesztés szintén lair, roach is.
    Tehát mid van t1-re? ling és roach, amit a protoss röhögve counterel feleannyi időből és nyersanyagból.
    Ja, és protoss meg terran falazni is tudja magát.
    Szoval?

    Reply

  • Shakuras

    |

    Az EMP-vel van a gond terrannal…
    Olyan unitnál van ami aránylag korán ki tud jönni, és népszerű. sc1-ben elég ritka volt hogy valaki emp-zen, sőt könnyen észrevehető volt és egész jol ki lehetett kerülni.
    Itt ha veszel ht-ét az energyd elmegy feedbackre nem marad elég storm vagy nem is marad attol függ mennyi ghost van, a ghost kicsi, elvegyül a tömegben, hajrá feedbackeld, az EMP aoe-je becsapodáskor hat és sokkal több életet tud elvenni a protosstol pajzs formályában mint a storm tud valaha, főleg hogy az alól ki lehet mászni.

    Ghost—>emp lövés—>Bumm—>6×60+2×200+mittudoménmi amit akartok képzeljétek el. Ez kicsit sok nem? eggyetlen lövés miatt és nagyon elszaladni sem lehet előlle.

    Szerintem a kiegben valami új unitnál lenna jó látni vagy ravennél mint régen a vesselnél. Ghostnak meg vissza a lockdownot. ugyis sürün hazsnálják már itt szerintem nem pont imba képesség lenne, sc1-ben is jo kis skill volt de nem érte meg külön legyártani hozzá ghostot ami tier3-as ott.

    Reply

  • protos_drone

    |

    Válasz Shakuras #54 üzenetére:
    lockdown szar lenne, ha immortált lockolna, az a baj, hogy a vessel egy gec-nagy böszne állat volt, amint bemászott a látóteredbe baszta a szemed, hogy csinálj vele valamit, és több gázba is fájt! Ja és fejleszteni is kellett az empet!

    Itt meg van egy hoszsúpuskás a marine-ok között és instant harmadolja az egységeid hp-ját, +energy-t is leveszi.
    Ráadásul elméleti lehetőségként ott van, hogy mindezt cloackolva is teheti

    Reply

  • Sly

    |

    Ja ez a ghost vs templar elég keményen imba sztem is.
    EMP 100 damage (+összes energy), storm csak 80 és még el is lehet szaladni alóla. Templarokkal végigfeedbackelni a ghostokat hatszor nehezebb, mint egy ghosttal beverni 1db stormot a templarokra. Ja és a ghost még cloakolhat is, másrészt az observert is ki tudja nyírni mert az EMP kihozza az observert cloakból.
    EMP alapból van, Psi Stormot meg még fejlesztgetni kell.
    Az szokott a nagy válasz lenni a protoss sírásra, hogy szórja szét a templarokat, hogy az EMP ne kapja el mindet. És azt mégis hogy csinálja? A 2 hotkeyen kívül nem jut eszembe jobb (pár templar a fősereggel, pár külön), de ez is 2 EMP és kész. Vagy külön klikkelgetve szórja szét az ember a templarokat, még ezzel is a mikrózást növelve, mikor eleget kell mikrózni ahhoz hogy egyrészt lássa a ghostot, másrészt feedbackezgesse egyenként?

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Demotivator #3 üzenetére:
    „– hiába van a protossnak háromszor annyi munkása, ha csak ugyanannyi minerálról termel”

    Hahaha, számoltad az expeket?

    Egyébként valaki említette a vikinget, na azok tényleg komoly problémát jelentenek, ha véletlen eljutok a colossusig. De persze akkoris a marauder a leggázabb, vagy a range-t vagy a sebzését lejjebb lehetne vinni, vagy esetleg a stimet elvenni tőle. Pofátlanul széttépik a toss földi sereget, és ha van mögöttük pár tank, akkor végképp gg… Az se érdekelne, ha mara lőne levegőbe is, csak ne agyalja így szét a GW unitokat…

    Reply

  • papirsarkany

    |

    ez a sírás imbázás egy dologra emlékeztet, aki wow-ozik hamar rájön, hogy a terran a starcraft paladinja 🙂 aki nem terrán az utálja, aki meg terran az meg tipikus örök elégedetlen, és még többet akar.
    terrannal tényleg csak az a baj, ami alacsony ligákban nagyon jól látszik, hogy különösebb skill nélkül is sikeresen lehet tolni vele, nem kell a másikra figyelni, csak gyártani ezerrel maraudert a támadáshoz, siege tankot a bázis védelemhez, és izzadhat az ellenfél.
    Ha meg kis skill is van banshee / reaper harassal fél perc alatt lefelezi a munkások számát, és erölködhetsz hogy visszagyere a gazdaságilag

    Reply

  • Csenky

    |

    Viszont el is felejtettem, ez a legtöbb tvp ‘pro’ replay-ben feltűnik: Ha egy templar elnyomta az összes energy-jét, akkor miért kell kinyírni? Rengeteg toss csak hagyja, hogy a lestrapált templarok besétáljanak az ellen seregébe. Ez normális? Nekem a templarok mindig külön vannak egy másik hotkey-en, és amint ellátták a feladatukat, húznak vissza menedékbe amíg tudnak… Az energy feltöltődik, 150 gas-t csak nem kéne otthagyni a mezőn, vagy én vagyok nagyon láma?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Csenky #59 üzenetére:
    te vagy a láma 😀 Ha a pro-k nem mentik meg a templart, biztos azért, hogy a rengeteg életükkel tankoljanak, nem azért, mert elfelejtkeznek róluk 🙂

    Reply

  • Boshi

    |

    és a Zergekkel mivan? 🙁 róluk már szó sem esik? :((( :D:D… viccet félretéve szerintem azzal senki sem nagyon vitatkozhat hogy a Zerg talán a Leggyengébb Race atm és egy két helyen elférne pár buff. Bárcsak 125 élete lenne a Hydrának és 2-es Armorja és használhatna Stimpackot :$

    Reply

  • gorgo

    |

    Tiszteletbe tartva mindenki véleményét,szerintem nem kéne sértegetni a Terran-t,azért mert van apm-e,medivacja,marine-ja,és maraudere…Az APM csak toss ellen jó,és a Terrannak se a zergenk sincs stormja…
    Biztos nehéz lehetett észrevenni,hogy Medivac-Marine-Maraudert tolt az expeknél…Nehéz lehet biztos 1-2 medivacnyi egységre rányomni 2-3 stormot?
    Aki meg nem bírja az AMP-t,az váltson az easyrace-re,vagy legyen faszagyerek és legyen zergel…

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz gorgo #62 üzenetére:
    nem tudom, mi a legérdekesebb a meglátásodban, de nekem : (terranként ) az apm csak toss ellen jó, na ez nagyon tetszik 🙂 Egy elyben tutyi mutyizó TErrant megesznek a drága zergek, és a Terran társ is bealáz

    Reply

  • gorgo

    |

    Tiéd a pont,és be vallom,ehhez már nem értek,csak okosnak akartam tűnni…:P
    Orvosira kicsit többet kell tanulnom,úgyhogy most hanyagolom az sc-t,maradok a fun WarCraft3-nál,de azt is szigorúan hétvégén,tanulás után:P

    Reply

  • Meyer

    |

    Válasz Boshi #61 üzenetére:
    + aoe damag se ártana neki, nem?

    Reply

  • BoneHeart

    |

    mondjuk a zergeknek ami kéne, az a lurker… aoe-ből komoly hiány van. ott a baneling de az dárga és hát beledöglik.

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Nem tudom hol láttam, de kb ugyanezt eljátszotta a zerg csak nydus wormel, mint itt a terran a droppal. Akkor most a zerget is nerfelni kéne?….

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Szotyi88 #67 üzenetére:
    https://starcraft2.hu/2010/09/04/chita-v-mystic-pvt/
    nem a droppal volt a bajom, hanem az, hogy ekkora gazdasági fölénnyel, ha nem terran az ellenfele, a protoss úthenger szerűen átmegy mindenkin

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Hát aki fejjel megy neki a falnak az ne csodálkozzon, ha betörik a feje, obsevernek hála elvileg, pontosan tudja merre mozog a terrán sereg be is keríthette volna. Csakhogy a dropokkal folyamatosan nyomás alatt tartotta, így már nem volt elég ideje és koncentrációja, hogy kivitelezzen egy bekerítős támadást illetve sok amúgy könnyen elkerülhető hibába hajszolta, továbbá hiányoltam a protoss részéről a légi támogatást.

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Sztem a terran egyszerűen jobban játszott.

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Szotyi88 #70 üzenetére:
    Ez valóban komoly érv (gúnyolódás nélkül), de akármennyire jól játszik valaki, szerintem röhej, hogy 2 expből kihoz egy olyan kaliberű sereget, mint a másik faj 4 expből. (droppok ide vagy oda, a warp prism-ből jobb alul hányszor szivatta meg a toss?) Mit is dob le 1 medivac-kel a terran? 3 mara + 2 rine mondjuk, plusz a medivac, az 500 mineral és 175 gas. Mondjuk 2 zealot + HT + warp prism, és marad egy pici nyersanyag. Asszem messze nem ugyanaz a kategória, és lift off aztán 50 zealot se üti le a repülő CC-t, a planetary fortról meg el is feledkeztem.

    Viszont igaz ami igaz, toss lehozott volna 4 carriert észrevétlenül, azzal a terran main base-t kitakaríthatta volna… Igazából messze nem volt tökéletes a játéka. De akkoris diszkriminálom a TvP-t.

    Reply

  • Damnosaurus

    |

    El kell szomoritanom minden kis protoss whinert, legutobbi tourokat kb egytöl egyig protossok nyertek:(( és nem ritka ha top3ban 2+ protoss is van 🙁

    Reply

  • Boshi

    |

    jaah jah Meyer egyetértek … Kifelejtettem az AoE-t :/ . De ha már ittartunk kaphatna olyan regent is mint amilyen a Roacsnak van Burrowed ;).

    Reply

  • anubis

    |

    Csao !
    Valo igaz hogy a terran jobban jatszott ez ketsegtelen itt ami nagyon sok embernek nem tetszik az az hogy szinte barakbol megoldja az egesz jatekot es nics is rakenyszeritve hogy esetleg mast csinaljon mert minek ? 😛 A P lehetett volna kicsit elorelatobb es gyarthatott volna par fonixet azzal megoldotta volna az osszes dropot kb marauder nem lo levegobe …. az az 1 – 2 marint meg felkapta volna mondjuk egy 4 fos fonix sereg ami mellesleg kurva gyorsan odaer barhova is ezt a P az elejen kurva jol is csinalta csak utanna a sok droptol gondolom szeteset 😀 😀 A planetari fortres egy vicc….. barki barmit mond aki kiakarja vegezni a sereget pop limit miatt idealis ……
    Velemenyem szerint persze gondolom nem ertenek ezzel egyet sokan a maraudertol el kene venni a SP et egybol nem lehetne csak arra alapozni mert anelkul is durva lenne csak nem lenne ennyire durva ! ( nem tudom emlekesztek e a singleplayer re mert ott nem is lehetett oket bustolni pedig sok brutal palyat megkonnyitett volna 😀 😀

    Reply

  • rickoo18

    |

    istenem…ha tényleg jó játékos vki tudja h minden ellen van megoldás,a terrant is akármikor ell lehet verni,mindenki máshogy játszik más egységeket csinál sorrendileg ha vki később kezd olyan egységeket gyártani ami persze jó lett volna de hát már késő az hiába huzza 40 percig már előnybe van a másik player és ha ezt kitudja hasnálni nyerni is fog,érvényes ez P-T-Z-re is,ha 1 gyenge terran playert kapsz elvered-ha 1 erősebet és elver akk már nerf kéne neki én nem értem komolyan… arról h ennyi T player van csak annyit h mindenkinek más az izlése és stílúsa nem feltétlenül h mert túlságosan errős lenne a T

    Reply

  • rickoo18

    |

    mondjuk még az is röhej h a P igaz noob taktik de bejön,ha nem figyelsz rá és csinál 6-7 carriert full fejlesztésel mellé 2-3 ht-t és ha ilyenkor már csak az maradna h only marine-nal tudná legyőzni a T de a semmiből nem lehet elővarázsolni annyi marne-t és nyert ugye van a P-nak meg szinte 1 P player semm csinált eddigi játékaimban mothershipet pedig azzal is nagy előnyre tehetne szert mert a vortex azért hasznos dolog,nah csak annyit h mindenki ismeri a saját faját és lehető legjobban teljesít kihasználja a microkat macrokat akk nem az a kérdés h mit kéne nerfelni hanem ha vesztett tanuljon belőle mert a balance „majdnem” tökéletes lehet még mit csiszolni de nem csak terran oldalon

    Reply

  • WarFire

    |

    Szerintem egy picit a stormon erősíthetnének, én legalábbis nem érzem olyan hatásosnak, mint Sc1-ben…sőt. Sokkal gyengébb. Terrannal különösen nincs gondom, ált. leverem, nem hiszem, hogy valamit is gyengíteni kéne rajta. Viszont a zergen erősíthetnének, szerencsétlen ling is olyan gyenge, hogy rossz nézni, Sc1-ben sokkal ütősebb volt.

    Reply

  • WarFire

    |

    Válasz rickoo18 #76 üzenetére:

    „Mádörsip” az lassú, mint a dög, nem lehet belőle többet csinálni, és még sorolhatnám. Röhej, hogy ezzel akarták valamelyest helyettesíteni az arbittert, pedig az milyen jó kis egység volt 🙂

    Reply

  • Eyesis

    |

    jó lenne ha már én is olyan szinten lennék, hogy arra merjem fogni a vereségeim, hogy rossz a balance 🙂

    ha kicsit elbóbiskolok, vagy valamit félre kattintok, vagy épp nem veszek észre egy támadást időben, máris kikapok, és a bronz legallján vagyok 🙂 mondanom sem kell, hogy terrán ellenfelet kb 33%ban kapok, és én imba terrannal vagyok 😀

    sajnos nincs rá az embernek elég ideje, de én igenis slow-n játszatnám a döntőket 😀

    Reply

  • Sabika

    |

    Nekem magával a terrannal nincs bajom.
    Az easy race-t szerintem azért mondják sokan mert az MMM taktika az minden ellen jó és nem kell annyira aggódni rajta hogy uristen most mit nyomjak.Közben meg a protoss vért izzad tier 2 és 3 egységekkel tier 1 ellen t ellen.
    A másik probléma a planetary fortress amit nehéz leverni mint ahogy láthatjátok is!
    A videó az ott volt gg!

    Reply

  • chuvi

    |

    Válasz Damnosaurus #72 üzenetére:
    IEM is nemrég volt, ott pl. legjobb 8-ban 1 protoss sem volt…

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Válasz Csenky #71 üzenetére: hát ezaz warp prismel main base-re betosz 2 immortalt és beteleportal pár unitot le ff-zi a feljárót és pár templar/ stalkertel leszedi a droppolni vágyó medivacokat.

    Reply

  • BoneHeart

    |

    ling elég nevetséges 😀
    4 nem basz meg 1 zealotot
    ja és mivel mindenhol falaznak, képtelenség nagyszámban feljutni.

    Reply

  • Szotyi88

    |

    Válasz chuvi #81 üzenetére:
    Mert rosszul is játszottak.
    Válasz anubis #74 üzenetére:
    A PF-t nem akkor kell támadni amikor a fő sereg is ott van…

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz BoneHeart #83 üzenetére:
    Hát ha egyszerre csak 1 támadja mert olyan fogyatékos a zerg játékos, hogy egy blokkolt bejáróban öleti egyesével a lingjeit 1 zealot ellen akkor ne csodálkozzon. Meg azon se h 2 zea legyőz 8 linget ha nem férnek jól hozzá.

    Viszont nyílt terepen jó microval darálnak a lingek, és ezzel nem lehet vitába szállni!

    Reply

  • BoneHeart

    |

    nem, nyilt terepen volt

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz BoneHeart #86 üzenetére:
    Akkor meg zea upgrade előnyben volt a linghez képest.
    Normál esetben ez lehetetlen, ez tapasztalat mert rengeteg pvz-t toltam már

    Reply

  • FoAMDFun

    |

    Ez azért van, mert a Zealot a Ling countere. Egyébként ha a Zealot-ot körbeveszed, és lefókuszál egy linget egy ütés után el lehet azt húzni, majd a Zealot A.I.-ja másik linget kezd el csapni és a gyengébbet visszaküldöd. Egy bal klikk, majd jobb klikk, majd A betű és klikk az egész. 1 mp-ig tart. Psy az egyik videójában megmutatta, hogy hogy lehet 6-7 linggel 2 zealotot leölni veszteség nélkül.

    Reply

  • Starfun

    |

    A spellekkel semmi baj nemlenne csak 1 dolgot felejtettek ki a sc2 ből. Márpedig az elsőrészben kapott a p sereg egy emp-t ígyjárt……………… DE!! Volt egy olyan nevezetű kis épület amit úgylátom mindenki elfelejtett az ídők folyamán ,ez a kis épület nemes egyszerűséggel a shield battery volt(feltöltötte a protoss empzett páncélját). Elképedve ltapasztaltam hogy a 2 részből elfelejtették az egyetlen protoss „gyógyító” épületet. Balance terén hatalmas problémák vannak. Egyszerűen nincs a terran rákényszerítve a komolyabb tekkelésre.Mikor az olcsó marinokból megfelelő damage dealer gyűjthető össze. Tank és légi unitok használatára minek is költsön, merthát az „költséges” egyszerűbb a MMM, és beverhető a toss.(toss user vagyok,98 óta sczem,most is toss user platinum ligában) Mikor megjelent az sc mindneki massolt, kijött a bw és minőségibb lett sokkal a game.Megjelent a lurker,dt,corsair,medic.Megfontoltabb lett a játék és kifinomultabb.Olvasgatva a következő patch tartalmát nemisértem hogy gondolták hogy tovább gyengítik a zealotot azáltal hogy tovább tart a gyártási ideje… feedback is alig használható ghost ellen ,templar mire rámozdul a ghostra (ha látja) az már a fürgeségébeől adódóan rég leempézte.Öszzeségében egy jó kis Corsair kellene a játékba a blanace orvosolásra a distruption webbel nagyon használható volt marinok ellen.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.