A koreai model a nyugati esportokban
Egy cikk került ki a Fnatic.com-ra nemrégiben. Marc ‘frequency’ Onofrio diskurzust indított a koreai műsorsugárzás modelljéről és hatásáról a nyugati stílusra, vevőkörre. Előtérbe helyezve saját meglátásait, Marc tömören bevezet minket az esport történelmébe, megmutatja a versenyek históriáját, amelyek az elektronikus sporthoz vezettek. Kutatja a fő mögöttes okait ezeknek az eseményeknek.
„Az ázsiai pénzügyi katasztrófa a ’90-es évek végén súlyos dolgokat követelt Koreában. A gazdasági helyzet nem engedte meg a költekezést, a spórolásra buzdítottak mindenkit. Sok tizenévest ez juttatott a játékvilágba […]”
Marc folytatta a kutatást amit akár hívhatnánk „a nyugati esport koreaializálódásának” arra használja saját gondolatait és az idézeteket pl. DJWheattól, hogy meghatározzák a katasztrofális pontot ami úgy ismert mint a CGS. Nyugati megszorításokat említ, úgy szint probléma, hogy a nyugati társadalom nem képes megérteni az esportot, ahogyan sajnos náluk a profit az elsődleges, ennek köszönhető a CGS bukása.
DJWheat: “[a CGS’] A cél nem az volt, hogy elkészítsék a legbámulatosabb e-sport ligát, hanem, hogy televíziós műsort csináljanak.”
’frequency’ befejezésül alternatív TV műsorokra emelte a szót: a streamekre. Az ő írásában megfordulnak az olyan nagy közvetítő nevek, mint pl Day[9] és DJWheat, élőben intermediált (sugárzott) bajnokságok, mint az MLG vagy a IEM és befejezi egy nyers végkövetkeztetéssel:
“Starcraft 2-nek nyugaton nincs szüksége a televíziós közvetítésekre – a készítők támogatása egy óriási játékos bázist eredményez, akik érdekeltek a játékban, a fan bázis belülről fog jönni, nem holmi, gyatra csábításból.”
- Fordította: Atlasy
Comments (2)
rici
| #
ha lenne tvm is online streamen neznem a gslt 😀
Reply
Geo
| #
azert szerintem egy nagy lepes lenne ha egy TV show lenne, meg akkor is ha hetenre 1x, ejjel 2 kor egy ora, en orulnek neki
Reply