1.4.2 Patch már tesztelhető a PTR-n

sweeping . Hírek 2370

Az új patch már elérhető a PTR-n. Javítottak néhány hibát, és változtattak kicsit a balanszon, aminek a protossok nagyon fognak örülni 🙂 Na lássuk mik is ezek a változások, amik a balanszot érintik:

PROTOSS

  • Forge
    • Shields Level 1 fejlesztési költsége 200/200-ról 150/150-re csökkent
    • Shields Level 2 fejlesztési költsége 300/300-ról 225/225-re csökkent
    • Shields Level 3 fejlesztési költsége 400/400-ról 300/300-ra csökkent
    • Ground Weapons level 2 fejlesztési költsége 175/175-ről 150/150-re csökkent.
    • Ground Weapons Level 3 fejlesztési költsége 250/250-ről 200/200-ra csökkent.
    • Ground Armor Level 2 fejlesztési költsége 175/175-ről 150/150-re csökkent.
    • Ground Armor Level 3 fejlesztési költsége 250/250-ről 200/200-ra csökkent.

TERRAN

  • Ghost
    • EMP hatósugara 2-ről 1,5-re csökkent


Forrás:
battle.net


Comments (68)

  • zERo

    |

    Miért kell bántani a Ghostot negativan??? Nem értem!

    Reply

  • sweeping

    |

    A Shields fejlesztés csökkenésének nagyon örülök, nagyon drága volt, kb csak akkor fejlesztették a protossok, ha volt felesleges pénzük amit kidobhattak. Talán így már late gameben néha láthatunk 3-3-3 fejlesztést is 🙂

    A weapons és armor változásnak is örülök, tegnap tapasztaltam egy pvt mid-game során, hogy 2 forge-ból egyszerre nehézkes a folyamatosan fejlesztés miközben boostolom. Nincs elég gáz mindenre, ha ez így marad ennek is fogok örülni 🙂

    Reply

  • Spirit

    |

    Miiiiiii? Csökkentik a protoss fejlesztések árát? Chrono boostal ígyis gyorsabban fejlesztett, mint más!
    A robo és a gw unitokra is közös a fejlesztés, ami nem fair ilyen árért. A shileds meg pff. Mindenre hat és 300/300? Zerg armor 300/300 és csak földi egységekre hat. Légire meg épületre nem. Shield 300/300 lvl3 rofl.
    GJ BLIZZARD!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz zERo #1 üzenetére:
    Eredetileg is ennyi volt a hatósugara, csak kapott egy buff-t még nagyon régen, most megnézik milyen lesz ha visszaállítják az eredetire. Ha sokat veszt a használhatóságából, akkor úgy se marad így 🙂

    Reply

  • shael

    |

    Ghost nerf… az élmény felbecsülhetetlen… -_-„

    Reply

  • antiqueA

    |

    Számomra sem reális a protoss fejlesztések költségeinek csökkentése, mivelhogy az összes földi egységre hat, plusz a shield még az épületekre is. Bezzeg zergnél külön fejlesszem a melee és ranged támadást is. Chrono nélkül ugye… köszönjük…

    Reply

  • Shazeen

    |

    Nem baj sokszor elhangzott a fejlesztőktől Blizzconon hogy „Protoss…..my favourite race!!!”

    Reply

  • Winner_hun

    |

    Lehet elég lenne a gáz csökkentés, mineral maradhatott volna. P úgyis eléggé gázigényes faj.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz antiqueA #6 üzenetére:
    A terrannak, meg külön kell fejleszteni a gyalogság fegyverét és pajzsát, az armored egységek fegyverét és pajzsát, meg a lég egységek fegyverét és pajzsát. Most hogy így megnézem, az még hagyján, hogy az összes földi egységre hat, de még olcsóbb is ugyanaz a fejlesztés, mint bármely T fejlesztése (a Z fejlesztéseit nem ismerem):
    T gyalogság:100/100;175/175;250/250 (pajzs ugyanennyi)
    T armored: 100/100;175/175;250/250 (pajzs ugyanennyi)
    P földi egységek: 100/100;150/150;200/200 (pajzs ugyanennyi)
    (Bocsa rövid statisztikáért)

    Reply

  • Kasas

    |

    ti tényleg csak sírni tudtok :)). Egyértelmű hogy az EMP túl könnyen használható p ellen, egy db EMP-vel kb nullára veri a p sereget. a olcsóbb shield max zerg ellen lesz jó, amúgy meg tök korrekt változtatás.

    Reply

  • DirksunHU

    |

    Nyugodtan erősíthetik a protot, úgyse tudok nyerni ellene 🙂

    Reply

  • Blzs

    |

    Zerg ellen nem tartom jó ötletnek, hogy olcsóbbak lettek a fejlesztések! Terran ellen viszont igen! 🙂 Az EMP-re meg rá fért, azért valljuk be tényleg könnyű volt használni!

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Emp range nerf…shield fejlesztés csökkentés…hát igen, még jó h pártatlanok a fejlesztők is… : “Protoss…..my favourite race!!!” Viszont az látszik, hogy a 3 faj közül egyedül p sírást veszik figyelemebe. Hiszen t ként nagyrészt az emp az egyetlen kulcs, azt az apróságot pedig meg se említsük, h a forge fejlesztések MINDENEGYES ground unitra élnek, semmi ranged különítés, vagy esetleg a robo egységekre külön, nem. Hiszen gyenge faj. De h még a pajzsot is feltolják, ami minden szaron rajta van, hát b.meg…ez kellett még így a mai naphoz…

    Reply

  • dudi

    |

    Alapvetően e-sporthoz próbálják balanceolni a játékot. Überpro szinten nincs protoss játékos (persze lehet arra fogni, hogy a jó játékosok nem játszanak protossal), és gyakrolatilag már az egész Code S-ben alig van protoss, továbbjutni a csoportból is alig tudnak. A pajzs fejlesztéssel egyetértek, a damage/armor fejlesztés így kicsit erős CBvel (túl ócccsó) 😀 De ők tudják, bár nem hiszem, hogy a fejlesztések árának csökkentése, olyan nagy változást fog hozni. Majd a HoTS-ban lesz erős protoss 😀
    Addig maradnak a TvT vagy TvZ döntők 😀

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Kasas #10 üzenetére:
    legalabb annyira konnyu hasznalni a ghostot, mint a HT-t vagy a colot (lol a colo a legjobb aoe spell kb a jatekba es meg mozog is).
    Válasz dudi #14 üzenetére:
    mindig elojonnek ezek a proszinten balancolnak.
    hat nemtudom. ha nezted az utobbi tossos code s meccseket, azok kritikan aluliak voltak, mindegyik csizelni akart terran ellen meg stb.
    korean weekly tornat esetleg szoktad nezni?
    csak tossok nyertek kb a heti tornakat es a havi dontoben pvp volt. pedig az uberpro szint kb. code at lehet nyerni, kb egy kvali. semmi baj nincs a tossal, csak ra kell jonniuk, hogy nem 2base timing kell mindig vagy buta 1base csiz. zergek ellen is elkezdtek nyerni tobbet, miota megy a makro game. es a pvz makro game egy fikarcnyival sem konnyebb mint a tvz. legalabb annyira szar az infestor es legalabb annyira szar a broodlord.
    kifogom probalni a PTR-t. de igazabol nem az emp nerfre gondolok, sokat rinyaltak oke.
    de upgkre kevesebb penzt azt mi szulte? sokat rinyaltak bnet forumon? mert akkor megyek enis, hogy a marinmaraudernek legyen ingyen az 1-1 a jatek elejen.

    Reply

  • Sydra

    |

    Hogy sír a sok kis réz ligás! A protoss eddig is a leggyengébb faj volt és ezután is az lesz.:)

    Reply

  • scr

    |

    Válasz breach #15 üzenetére:
    semifinals-t néztem, de az azért nem Code S szint valljuk be. Code A még csakcsak. Oké volt egy Coca, egy Tassadar, BoongBoong, Squirtle, Sirius. Én így nagyjából őket láttam játszani, Tassadar játékán valóban meg lehetett lepődni, nekem különösen a blink microja jött be. Ő mondjuk már volt asszem Up and Downban csak nem járt sok sikerrel. Coca Code S, de a többiek inkább csak GSTL-ben bizonyítanak. Viszont nem volt egy darab értelmes T játékos sem a semiben, így az érv ami példájaként ezt felhoztad az eléggé megdől 🙂

    Reply

  • saskanyok

    |

    Blizzconon arról beszéltek, hogy late game-ben a 3/3 zaelot mennyire erős, és többek között ezért jön a Battle Hellion. Erre megkönnyítik, hogy ezt a már említett 3/3-at elérjék. érdekes gondolatmenet.

    Silver ligásként a balance témához nem szólnék hozzá, inkább hiszek breach-nek…

    Reply

  • Kasas

    |

    Válasz breach #15 üzenetére:
    nem hiszem hogy ugyanolyan a használata a ghostnak mint a ht-nak. az egy dolog, hogy nagyobb a range a ht-nak, de a storm alol ki lehet szaladni, az emp alól nem. ha sikeres az emp, akkor kb 80 % hogy a t nyer, ha nem sikeres, még akkor is simán nyerni tud a t, mivel ki lehet szaladni a storm alól. ha nem sikeres a storm vagy lenullázott emp-vel, akkor a p már nem tud menekülni, auto win a t-nek. a sírósoknak igen, de nekem nem fogod bemagyarázni 😛
    vszeg a koreán p-k azért csízeltek többnyire, mert macrogame-ben alul maradnának(az egy dolog hogy csizzel is )

    Reply

  • Sabika

    |

    mostanában sok GOSU replay-t néztem meg és a többség mind a T vagy a P cheeselnek meg all ineznek!
    Annyit tudok mondani hogy most a protossok nagyon nyomják a phase prismet ami jó!De még mindig sok a 1 base stratégia és valljuk be a Terrannak erőssebb all injei vannak!
    Balanszhoz meg annyit hogy ptr-en mindenképpen kipróbálom!

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Kasas #19 üzenetére:
    amiatt csizelnek mert ezt gondoljak, pedig az utobbi idoben macrogameban csak a toss nyert. ha nem ostoba es megy oletni.

    Reply

  • MrKilljoy

    |

    Protossnak nem is kell fejlesztés rofl

    Reply

  • FoPChimaira

    |

    Van egy olyan érzésem, hogy ezt a ptr-t csak a tossok fogják tesztelni…

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz FoPChimaira #23 üzenetére:
    chima ne sírj mert random vagy! xD

    Reply

  • shael

    |

    OFF: Régóta agyaltam rajta, hogy ezt leírom, és most tartok ott, hogy nem érdekel a flame. Miért van az hogy bármilyen pro ligás meccset megnéz az ember, a TvT, a TvZ, a ZvZ izgalmas tud lenni? A TvP, vagy ZvP játékos függő, de a PvP meg totál unalom. A tossok elhiszik, hogy ők az a+move faj, megy a sírás fórumon, jön a blizz a „my favourite race” dumával, és a végén tényleg azok lesznek. Nem értem meg miért nincs igény normális makro game-re… Legjobban meg azok szívnak akik alsó ligákban vannak – bronz terran vagyok, és remélem a következő hat hozzászóló bele is köt, abba amit írtam, hogy mosolygós napom legyen.

    ON: Ez még PTR, bármi változhat – haha =) -, de kétlem, hogyha itt most egymás felmenőit emlegetjük, és csoportos agyvérzést kapunk bármit is számítana… Attól még nekem sem tetszik.

    Reply

  • scr

    |

    Válasz shael #25 üzenetére:
    nem azért kötünk bele, mert bronz terran vagy, én sem játszom magas ligában. hanem azért mert hülyeséget mondasz. a pvp egyre inkább tendál a macro gamek felé, lásd hero vs huk g2 MLG-n. hogy ne lenne izgalmas? szerintem nagyon jó kis döntő volt mc és huk között szintén MLG-n. zvp macro game-re ott van pl a kiwikaki vs stephano IPL 3-ról. (bár ebben nem vagyok biztos, hogy bele akartál kötni, csak nem teljesen tisztán fogalmaztál:)

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz shael #25 üzenetére:
    pvp is tud izgalmas lenni!De mint minden MU játékos függő és mivel mirro MU ezért főleg.
    De egyetértek veled hogy a pvp unalmas és nagyon egysíkú.Még mindig a 4 gw-nél tartunk master meg felsőbb ligákban sőt versenyeken is.Majd a kiegészítővel megváltozik ez is remélem!

    Reply

  • scr

    |

    btw már lecsúsztam az editről, de szerintem a tvt a legunalmasabb matchup. 30 perc szánalom 1.5 perc izgiért

    Reply

  • shael

    |

    Válasz scr #26 üzenetére:
    Nem, ebbe tényleg nem akartam belekötni, és nem is annak szántam. Csak egy véleménynek. Pont az lett volna a lényege az egésznek, hogy a makro game-t többre becsülöm, csak ezzel a változtatással, hiába próbálnék alsóbb ligákban „normálisan” játszani, szomorú tapasztalatom alapján, az esetek 90%-ban a protossok cheeselnek vagy all in-eznek, és ez húz fel. Ha magasabb ligákban TÉNYLEG lesz értelme ennek a változtatásnak, legyen… Csak személy szerint én nem díjazom. Ennyi.

    Reply

  • scr

    |

    Válasz shael #29 üzenetére:
    játéktanulási mechanikák. úgy kell játszani, hogy ezt kivédd. hiába fogja meg nestea 1 spineal meg 3 queennel mvp 12 hellionját úgy, hogy 12 drone hal csak meg, nekem akkoris kell 3 spine meg egy rakás sling 😀

    Reply

  • xplode

    |

    mikor megláttam ezt a ptr dolgot blizz fórumon, már tudtam h ha ide kikerül, itt bizony hatalmas flamewar leszen:D a fejlesztésekről: én Protoss player vagyok, de engem is meglepett, de gondoljatosk rá úgy,h a Protoss egy félelmetesen intelligens és fejlett faj és rájöttek, h hogy fejlesszenek olcsóbban^^
    DE most komolyan, ilyen 25, max 50 mineralos/gázos csökkentés van fejlesztésekként, seriously??? erre a nagy felháborodás??? hogy moondjuk a játék 20. percében a P 25/25 pénzt spórolt egy fejlesztésen? még egy probet se tud venni a megtakartásból. A másik meg, azért egy 3-3as MMM ball stimmel sokkal többet kamatoztat a fejlesztésekből mint egy 3-0-3as GW unit csoport(a DPS külömbség).
    Ghost EMP: Kasas#19-el értek egyet, stormot nehezebb használni, mint empt. az MMM kisétál a stormból kb 20 kapott dmgvel, a medievac meg visszagyógyítja. de ha a P kap egy empt,lemegy az energia is (se storm, se FF, se GShield), és ha menekülőre is venné, MMM stim, és utoléri a Pt és min. a fél seregét ingyen lekapja, ha a P visszatámad, akkor az egészet. A T csak akkor kap ki esetleg az emp ellenére is, ha nagyon sok a zealot, és a T nem hajlandó kikitelni őket-újabban erre is sok példát látni, aztán jön a T sírás, h op zealot.
    Ez egyáltalán nem sírás a részemről, csak egy ténymegállapítás, részemről leszarom h gyengébb e a P vagy nem, mint a többi, ha nyerek, nyerek, ha kikapok, akkor valószínűleg én hibáztam és GG. ennyi.

    Reply

  • razieel

    |

    engem T-ként a P mindig elkalapál late game-ben.

    próbáltam bio-val de a collo + HT szétszed.
    sige + mmm sem jó, mert a chare zelák + colo + immortal szintén szétszed

    ha nagyon figyelek, akkor tudom tartani magam, de egyrészt lever fejlesztésekben, meg macro-ban. ugye ő spammolja az egységeit a csata mellé, nekem meg idő mire oda érnek. próbálom meglepni a bázisába droppokkal, de ugye oda tud spammolni pár katonát, ami megfogja a dropot míg odaér.

    arra gondoltam, hogy kipróbálom a ghost-ot, mert eddig nem használtam, de most hogy nerfelik. 😐 nekem a TvP mindig is a gyengém volt 🙁

    Reply

  • scr

    |

    Válasz xplode #31 üzenetére:
    külöNbség

    Reply

  • Heretic

    |

    Válasz shael #25 üzenetére:
    Nem is tudtam hogy „a” betűt kell nyomnom az ff-hez, stormhoz, blinkhez, guardianshiedlhez, feedbackhez. Ettől a patchetől sok minden nem fog változni én szerintem, alsóbb ligákban meg fejlesztés sincs nagyon se ghostolgatás.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz razieel #32 üzenetére:
    omg
    TvP-t nem lehet ghost nélkül nyerni… Jó korai játékban lehet
    Late gamben viszont ha van ht meg storm ne csodálkozz, hogy simán lemos. Ghost a kulcs a győzelemhez, azzal hatástalanítod a sentry-t hogy ne tudjon annyi force fieldet használni, továbbá a ht-ket, és még a pajzsát is leveszed, legyen minimum 4 ghostod.

    Reply

  • Nova

    |

    Namost akik sírnak az upgrade miatt, gondolják végig h egy protoss unitnak kétszer kell upgradet fizetni, mert külön van shield és armor. Egy stalkernek az összesen 160 hit pointra hogy +1 védelme legyen az 100/100(armor) + 150/150(shield) míg zergnek 150/150 a level 1 carapace…..

    PvTben meg a 200/200 serege a terrannak alap, hogy erősebb a protossnál ha sikerül jó EMP-t betalálni (ami nem olyan nehéz). A ghost nerf kicsit nehezebbé teszi majd a tömeges archonok EMP-zését és templarral kicsit könnyebb lesz feedbackelni… ennyi. nem nagy ügy.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Most emelje fel a kezét az a protoss, aki nem küld a stimmelve villámok alól kiszaladó mmm után még vagy 3-4 (esetenként 5-6) villámot!
    Most az emelje fel, aki elnyom egy storm-ot, és utána búsulva nézi, ahogy kiszaladnak alóla az egységek.

    Reply

  • Julien

    |

    Az egész TvP el van baszva szerintem, ami a late gamet illeti, és már az elejétől fogva. Ha betalál az EMP, akkor én nyertem, ha nem talál be, akkor a P. Ennyiről szól a döntő csaták 90 százaléka, erről az 1 másodpercről. Hiába vagyok jobb makróban, ha pl ő támadott engem, akkor baszhatom az egészet, mert végem. Ha én támadtam őt, akkor talán sikerül annyi egységet összehozni, hogy megfogjam a countert, de messze nem biztos. Arról meg, hogy a Tnek milyen erős all injei vannak, aham, nézzük csak T: 111, 3 rax (ez egy fos, de tegyük fel, nem) ezzel szemben P: 3 gate+robo, 4 gate, 3 gate+stargate, dt, 1 base colossus. Hát tényleg, mennyivel erősebbek a terran all inek… Fos az egész pvt, a legszarabb MU sajnos, és most csak még fosabb lesz 🙁

    Reply

  • Spirit

    |

    Válasz Nova #36 üzenetére:
    Namost, hogy a protossra 2* annyi upgradet kell fizetni, mert külön van shield és armor, az kurvára nem igaz.
    Amíg én a zerg ground unitokra kifejlesztem a 200/200 a melee-t, 200/200-ért a ranged attackot, azért a protoss mindössze 250/250-e fizet (200/200-ért ez PO-FÁT-LAN-SÁG lenne)! Továbbá én az ultralisket kivéve olyan szar unitokra veszem az attackot, amik kb a stalker szintjét érik el (vagy még azt sem), nem ilyen immortalokra meg colokra is.
    Tehát a zerg 2 földi attackot fejleszt, a protoss meg 2 földi védelmet (és a pajzs ugye légi egységekre, épületekre is hat, egy 1000hp shieldes nexusnál nagyon szarul jön az emp miatt). További tény, hogy minden protoss földi egységnek van 1 armorja (ht, dt, zealot, sentry light, de van 1 armor mindegyiken).

    Tudod a pvz úgy folyik, hogy a protoss kiboostol +3 attackot (200/200-ért ezt lazán, röhögve megteszi), az armort meg leszarja, mert a roach ellen nem jó, minden másra meg ott a guardian shield, vagy a forcefield. Amikor meg majd az 2/1-es unitjam elé állít a 150hp+-os unitjaival, 3/0/0-ás coloival, stalkerekkel, az úgy zajlik, hogy roach pukk, hydra pukk, ling süti süti, infestor durr, brood lord pukk.
    TvP-ben meg leírták, hogy a late game zealot túl erős, erre még lazábban jönnek az upgradek, megint több lesz a sírás. A terrannak még mindig drágább kifejleszteni külön a biot, külön a mechet, mint a protossnak, továbbá a protoss még épületre és hajókra is profitál a shieldből. Tehát a protoss az összes földi unitjára kihozná a 3/0/3-at kevesebb pénzből, amit a terran a biora költ el csak. Shieldet meg minek fejlesszen protoss zealotra, meg emp ellen…

    Reply

  • Synaptic

    |

    Egy újabb lépés a balance felé! (igaz elég kicsi) Keep working blizz!

    Reply

  • Heretic

    |

    Válasz Spirit #39 üzenetére:
    Ettől függetlenül a statisztikák szerint a toss szarabb mint a másik 2 faj, de tudom hogy ez senkit nem érdekel 🙂

    Reply

  • Livivs

    |

    Válasz Spirit #39 üzenetére:
    „…az úgy zajlik, hogy roach pukk, hydra pukk, ling süti süti, infestor durr, brood lord pukk.”
    Vizuális típus vagyok. 😀

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Heretic #41 üzenetére:
    Na mutass egyet!

    Aztán idézek egyet Winston Churchill-től…

    Reply

  • Julien

    |

    Válasz Heretic #41 üzenetére:
    A protoss JÁTÉKOSOK szarabbak JELENLEG, mint a másik két faj. Amúgy arra a statisztikára én is kíváncsi volnék, és nem ilyen XY pro gémer elmúlt 15 meccsének győzelmi arányaira gondolok.

    Reply

  • Tokman

    |

    Komolyan végén switchelni kell Protossra oké, hogy noskill de akkor legalább adjanak valami feaute-t ne még noskillesebbé tegyék.

    Reply

  • Synaptic

    |

    Válasz Tokman #45 üzenetére:
    Nekem úgy rémlik egyszer már switcheltél… és beláttad hogy maradni kell a Tnél! 😀 Ugyehogyugye? 😛

    Reply

  • Krisztian

    |

    Tök király a b.net komolyan mondom. A plat liga division 2 ben voltam 900 ponttal. Verem le a diákat sorra, megnyerem a placement meccset és még mindíg plat vagyok. Ennél már csak az volt a jobb amikor egy szombati napon 26 zvz-t kaptam zsinórba. Jellemzó egyszer van időm (akkor is nyári szünetbe) b.net akkor is elintézi hogy jó napod legyen.

    Reply

  • papirsarkany

    |

    én protossként sem értem az upgradek csökkenését, egyedül a shield ami tényleg drága volt.
    Amúgy egy statisztika az sc2rankról, az s3 grandmasterről, átlagos winrate :

    Terran : 58.5%
    Zerg : 57.3%
    Protoss : 56.8%

    kurv@ra hibahatáron belül van a három faj eloszlása, de ennek ellenére a protoss a leggyengébb. és ez a ladder, ahhol állítólag a protossok szárnyalnak és szénné gyaláznak mindenkit 🙂

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz papirsarkany #48 üzenetére:
    jól írtad te le ezeket az adatokat? nem lehet mind a 3 fajnál 50% felett. (szerintem)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.