Győzelmi ráták fajonként

DACA . Hírek 1990

Mindenki szeret a balance-ról beszélni, talán néha túlságosan is elfogultak a játékosok vele kapcsolatban. Nem mondom hogy nem lehet róla beszélni, mert kell is!

Az SC2Statistics nemrég fajonkénti győzelmi arányokat publikált match uponként, hónaponként. Egy év statisztikáit tartalmazzák a grafikonok.

Figyelem! A grafikon a TeamLiquid játékosainak statisztikáit tükrözi! Mindez tartalmazza a nagyobb kupákat, ligákat is. Ezek nem tartalmaznak Ladder mérkőzéseket.

Tehát, 25187 mérkőzés statisztikákban:

Sok adat, sok számítás, vélemény?

Forrás:

battle.net


Comments (55)

  • Damnosaurus

    |

    azért jók ezek a grafikonok mert nem jelentenek semmit.. akkor lenne értelme egy ilyennek ha minden fajjal egyenlő számú játékos játszana, teljesen megegyező tudással.

    Reply

  • balimko

    |

    Válasz Damnosaurus #1 üzenetére: Ezt nem értem

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Damnosaurus #1 üzenetére:
    Ezzel egyet értek, egy grafikon nem mondhat semmi konrétumot.
    Viszont! Több oldal, vagy több csoport által elkészített W/L ráták már sok mindent elárulhatnak.

    mint pl.: ladder, tl, sc2ranks stb….Ezeket ha összeveti az ember, talán kicsit okosabb lesz. (persze mindez a Blizzardnak szól, playereknek csak érdekesség lehet.)

    Reply

  • papirsarkany

    |

    Válasz Damnosaurus #1 üzenetére:
    annyira nagy eltérés nincs a fajok eloszlásában, hogy ez a nagy számú mérkőzésnél jelentős legyen. ha 20 meccs átlaga lenne, akkor ez jó észre vétel lenne, 25 ezernél már nem számít

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Ha a ladder is benne lenne, akkor a P-betűs lenne az első.Alsóbb ligákban (ha jól emlékszem ott a legtöbb játékos) a 4gate-et szinte lehetetlen fogni (bronzba még a cannon rush-t is XD ). Viszont ha egyszer megtanulod—->megállíthatatlan leszel—->gold liga :D.Én is ekkor kerültem fel. Az a baj, hogy goldba meg rájönnek, hogy a robo-ból jön a colossus, stargate-ből meg a void,és ez mind2 jó. Itt meg azért szopok :P. Eddigi ladder karrieremnek kb.70% P ellen volt. A Z ellen meg ha felszaturál 2 base-t, máris írhatom a gg-t. Hála az égnek velük nagyon ritkán futok össze. Ezek saját tapasztalatok, mielőtt leveszi valaki rólam a keresztvizet.

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    „Ha a ladder is benne lenne, akkor a P-betűs lenne az első”
    Ez azért így elég erősen sántít..Bár nem tudom az alsó ligákban mik történnek, bár amit ma meséltek nekem, kicsit megrémisztett… 🙂

    Reply

  • papirsarkany

    |

    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    laddert master alatt teljesen felesleges nézni, mivel a rendszer alapvető működési elve hogy 50% körülire próbálja kihozni az adott játékos statisztikáját, így nagyon sokat torzít

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Sajnos az alsóbb ligákban igen kicsavartan csapódnak le a pro szintre beállított ballance változások. Persze vitán felül áll h ahhoz a szinthez illik súlyozni a dolgot. Viszont egy alsó ligából vett hasonló adatfolyamra kíváncsi lennék.

    Csak azt az egyet remélem, h nem ezek alapján készítik a következő patchet, mert akkor sajnos még esélytelenebb lesz nem p-vel játszani. – jöhet a savazás nyugodtan, meg az alsó ligák alázása, de az alsó ligás is játékos, legtöbbje is csak normálisan játszani szeretne, nem csak ülni és pontgyűjtőkártyaként funkcionálni 🙂

    Reply

  • Gate

    |

    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    Jah, szar grafikon. Mi az hogy nem tükrözi a bronz ligás protoss cannon rushokat? Ócska statisztika le vele…
    Viccet félretéve laddert tényleg felesleges nézni még talán masterben is mert túl sok a random tényező. Skill meg mindig is 1 olyan faktor lesz a játékban amihez nem lehet balanceolni de attól még amúgyis messze van a játék.

    Reply

  • shael

    |

    off: Bronzos vagyok, jöhet a flame.
    on/off: Alsóbb ligákban három eset lehetséges: 1. valaki direkt visszaesik és jön win-t farmolni, jelentheted Te a playert, Blizz talán csinál valamit. 2. Nem írok fajt de, a gyártok-egy-egységből-egy-tucatot-és-addig-nem-támadok-amíg-nem-max-a-supplym jellegű játékosok, akik bedeffelnek és tök passzívak. Vagy 3. 10-ből 1-szer amikor normális játékost kapsz és tudsz játszani. De most nem ez a téma.
    on: A diagramm jópofa, a replayek, és a rendezvények alapján érezhető olykor ez, de 100%ig nem értek egyet.

    Reply

  • Kzotyooo

    |

    Alsóbb ligák statisztikáiból nem fog semmi kiderülni, legfeljebb az, h jól működik e a blizzard match making rendszere, mert ott mindenkinek 50%os win/lossa van.

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Válasz Kzotyooo #11 üzenetére:
    Végülis nagyjából tartja az 50%ot, csak kicsit frusztráló, ha 2 ligával feljebbről kapott ellenfelek behozásával 😀 Nem azért, csak jobb szeretek egy pici eséllyel játszani 😀

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Válasz shael #10 üzenetére:
    Sajnos sokan gondolkoznak úgy – leginkább a nagy blizz fórumon – h bronzos/silveres vagy, akkor hajjá’ meg, kussolj, tűrd h szopatnak/tanuljál meg játszani. Bármit próbálsz hozzászólni, flame áradat…

    Reply

  • CheesyChimaira

    |

    Válasz Thomas_cs #5 üzenetére:
    Ezt most lehet, hogy nem fogod elhinni, de master, gm ligások se tudják fogni a canon rusht!!!

    Reply

  • Sworn

    |

    olyan balance-t nem lehet létrehozni, ami mindegyik ligában tökéletes. Majd előbb-utóbb megtanulják a bronzosok, silveresek, goldosok, stb. hogy hogy kell reagálni erre meg arra. Nekem is volt gondom a hydrákkal, aztán rájöttem h 1-2 colossus vagy high templar (storm) bacon-t csinál belőlük. A legtöbb tapasztalatot mindig a vereségeimből szereztem. Ha meg valamit nem értesz, akkor kérdezz meg egy tapasztaltabb játékos (én is ezt szoktam:) )

    Reply

  • SworE

    |

    „Sajnos az alsóbb ligákban igen kicsavartan csapódnak le a pro szintre beállított ballance változások.” Ezzel értek mélységesen egyet. (Protoss Platinás vagyok, nekem már nem lennének óriási sikereim 4gate-el:)) Számomra az tök evidens, hogy a Z-nél kell a leginkább a micro skill, P-nél az, hogy olvasd a játékot és érezd, mikor kötelező támadni; T-nél meg… hát T-nél nem tudom… hacsak a droppoláshoz és a kitehoz nem kell akkora fene nagy skill, a T-t erősebbnek érzem mindkettőnél, a grafikon is ezt mutatja ugye. A Z vs T-ben ismerjük a kritikát a zergek részéről, P vs T kapcsán pedig azt furcsállom rohadtul, hogy miért úgy van balancolva, hogy a P-nek kell elől járnia eco-ban. Másképpen: Ha három egyformán passzív játékost összeeresztünk, P<Z<T a sorrend.

    Reply

  • Spirit

    |

    2011 aug played games 2915
    2011 sept played games 973
    Az meg, hogy a protoss a statisztika szerint nagyobb arányban nyer terran ellen, mint zerg ellen, vicc ^^.

    Reply

  • winterzor

    |

    Egyetlen csalóka van az egészben, azt hogy ha megnézitek akkor a grafikon minimuma és maximuma 40% illetve 60%, úgyhogy ezek a nagy eltorzulások ha 0-100% között lenne alig látszódnának… 🙂

    Reply

  • Synaptic

    |

    Persze, lehet hogy nem 100%-osan jó ez a grafikon stb. De azért nincs messze a valóságtól.
    Elég régóta nem volt már protoss nyertes semmilyen kupán, hogy példával éljek, jó ha GSL RO16-ba bejut 1toss. De az IPL-en sincs másképp.
    LAST 10 TOP TOURNAMENTS (AUG-SEPT)

    DreamHack Valencia Invitational (ZERG)
    2011 MLG Raleigh (TERRAN)
    IEM Season VI – Global Challenge Cologne (TERRAN)
    2011 GSL August Code S (TERRAN)
    2011 GSL August Code A (TERRAN)
    2011 Chinese Battle.net Invitational (ZERG)
    2011 North American Battle.net Invitational (TERRAN)
    2011 Latin American Battle.net Invitational (TERRAN)
    2011 European Battle.net Invitational (ZERG)
    China 1st 3D Electronic Games (TERRAN)
    Ezek után lehet mondani, hogy hú de imba a protoss, nerfet neki, de az tény, hogy magas szinten valami nagyon nincs rendben balance terén.

    Reply

  • zf79

    |

    Az a baj ezzel hogy ha egy pro kezébe kerül a Terran akkor igen, OP, és valóban most IPL-en is egy darab P volt a 8 között, az is kiesett. Viszont, Masteres top25 zerg vagyok, és ezen a szinten már így is nevetségesen könnyű a TvZ. Nem nagyképűségűségból de kb 10 TvZből 8at nyerek. És nem csak én vagyok ezzel így, a masteres zergek nagyrésze P ellen szenved, amit ugye tovább buffolnak, mert végülis kell is. Elcseszett egy helyzet. És nem is nagyon lehet változtatni rajta, mert világos hogy még csak nem is a mastereseket kell nézni, hanem a prokat, de így a balance változtatások nagyon furcsán csapódnak le ha nem pro vagy.

    Reply

  • gip23

    |

    Hát kíváncsi leszek milyen buffot találnak ki a P-nek vagy nerfet a T, Z -nek, mert ezeket nézve pro szinten elég elszomorító most a helyzet. Tegyük hozzá, hogy az átlag player nem sokat vesz észre ezekből a változtatásokból, mert az hogy 10-ből nem 5.0x nyersz T ellen hanem 4.5x nem hiszem hogy bárkinek is komoly traumát okozna, kivéve az állat GM-eket akik csak laddereznek egész nap 5000 game-el, de az kb a játékosok 0.01%-a.

    Reply

  • Julien

    |

    Válasz gip23 #21 üzenetére:
    „Tegyük hozzá, hogy az átlag player nem sokat vesz észre ezekből a változtatásokból”
    Hát ez szerintem nagyon nem így van, az infestor buff után a korábbi 90 százalékos vinrétem (dia T) Z ellen totálisan átfordult vereségbe. Szerintem pont, hogy alacsonyabb ligákban baszhat be nagyon keményen egy olyan változtatás, ami a prokat balanszolja.

    Reply

  • XGOD

    |

    Azért prot most kapott egy kis buffot. Biztos segít neki. Szerintem igy mar egesz jo az egyensuly pro szinten. Talan kicsit a ghost-ot kene gyengiteni. Az tul erosnek tunik EMP-vel. EMP-t eleve ravennek kellett volna adni szerintem.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Synaptic #19 üzenetére:
    Az IPL2-t Protoss nyerte. Ezenkívül az európai Bnet invitational-en Protoss lett a 2., az Iem Cologne-on a 2., 3. és 4. helyezett is Protoss volt, az IEM mostani, Kínában rendezett versenyén pedig Idra mögött egy Protoss végzett.
    Ha a GSL-ek nem lennének a statisztikádban, akkor ez alapján (ami persze semmit nem jelent, mert csak egy statisztika) teljesen normális lenne a P helyzete. A baj Koreában van.

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Válasz Julien #22 üzenetére:
    “Tegyük hozzá, hogy az átlag player nem sokat vesz észre ezekből a változtatásokból”

    Pont h az alsóbb ligákban érezni nagyon egy-egy változtatást, főleg nerfet. Korábban egy összedobott p db ellen ért vmit a roach/inf összeállítás, legalábbis akadt rá példa, mert mással nem nagyon lehet jönni 13 perc körül, de mióta lenyomták az infet, használhatatlan. A fungal alig ér vmit, az h a neural range immáron csak egy lépésnyire van szinte az összes p unittól – zela nem,de chargeaal az sem sok – megint csak használhatatlan, arról már nem is szólok, ha az immo mostanra békés távolságból olvaszt minden roachot, hiszen 4 el szembe 6os range lett…Igazán nehéz volt korábban is előrébb hozni a stalkerek között…

    Az utolsó patch óta esélytelen a dolog. De tudom, a p-t erősíteni kell, mert koreában 400as apmmel elverik őket. Éljenek a pro ligák.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz PhoeniX #25 üzenetére:
    Bármelyik nap beáldoznám az alsóbb ligákat a pro-balance-ért, és ezt a Blizzard is így látja*. Az a lényeg, hogy a legmagasabb szinten balance legyen. Így igazából az alsóbb ligások sem panaszkodhatnak, mert ha megvan a balance, akkor csakis az ő tudásukon múlik, hogy felülkerekednek-e egy-egy stratégián vagy sem. Tény, zavaró, hogy esetleg egy fajjal könnyebb alsóbb ligákban hepajkodni, mint mondjuk a másik kettővel, de azért ne ez legyen a mérvadó.
    *Az más kérdés, hogy a változások, amit hoznak, azok jók e. Ha nem, akkor majd úgyis kezdenek vele valamit, csak ugye az emberek elég hajthatatlanok, és minden napra patch-t kérnének.

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Hero #26 üzenetére:
    „Bármelyik nap beáldoznám az alsóbb ligákat a pro-balance-ért, és ezt a Blizzard is így látja*.”
    Sajnos ez egyáltalán nincs így. Valamelyik bnetes hírnél kint volt, hogy nagyon fontosnak tartják a master alatti balance-t ezért sok változást nem hajtanak végre. Erre Destiny fel kapta a vizet ,és kommentetlt egy szépet 🙂 azt akartam megkeresni, de nem sikerült :(.

    Reply

  • DirksunHU

    |

    A patch óta prot ellen csak akkor tudok nyerni, ha valami iszonyat nagyot hibázik. Ha a saját kis világom szerint tökéletesen is játszom, akkor is kikapok prot ellen, ami azért elég szar érzés. Tekintve, hogy z és t ellen hozom a meccsek nagyobb részét, így tartva a helyezésem.

    Reply

  • Julien

    |

    Válasz PhoeniX #25 üzenetére:
    De pajti, én is ugyanezt mondom, olvass tovább 😀

    Reply

  • Shazeen

    |

    „Ha beáldozzák az alsóbb ligásokat”…. Azokból van a legtöbb…. képzeld ha megszivatnák az alsóbb ligásokat hányan vennék meg a HoTS-ot?

    Reply

  • rici

    |

    Válasz Synaptic #19 üzenetére:
    ja, igy van, de meg ha csak a gsl wineket megnezed az is eleget mondd
    nyilvan az elejen meg nem nagyon lehetett mondani semmit, mert par honap utan meg tul keves az adat, de mostmar azert sokszaz lejatszott meccs volt mar
    szerinted miert valtottam protossrol ? 😀

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Shazeen #30 üzenetére:
    Ilyen miatt senki sem hagyja abba a játékot. Ha 1000000000000%-os balance lenne, akkor is lenne még problémázás az alsóbb ligákban, szóval ez mindig is így lesz. A Blizz nyilván nem hagyja őket magukra, de ha balance, akkor pro-scene.

    Reply

  • PhoeniX

    |

    Válasz Julien #29 üzenetére:
    Sorry, nem a te hszedhez akartam hozzáfűzni, igazad van 🙂 Miscklikk, ráment már egy-két meccs is 😀

    Reply

  • lurker95

    |

    Azér látszik ,hogy milyen a T ha valaki tud mikrózni. 😀 . Jah ladderbe más lenne mer mindenki széjjelcsízeli a másikat sajna.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ez az alsóbb ligás beáldozás így elég béna… Az a baj, hogy a mostani master az kb bw iccup c- szint. Az felett meg már csak GM van. Én azt mondom, hogy innetől vannak azok a játékosok, akik vagy tehetségesek de keveset játszanak, vagy szorgalamasak, de nem májerek…és itt nincs BALANCE? Oké, hogy progamingre kell balancolni, de ha ennyire üti egymást a a pro balance és a master balance, akkor szar a játék. Másrészt pro szinten sincs balance… Megkérdezném, hogy ki látott white ra-tól los után a „wp”-n és a „gg”-n kívül mást . Csak mer most nem rég volt egy kis „gg terran to good” …. Nála mannerebb játékos nem nagyon van a pro mezőnyben, na mindegy. Szerintem kegyetlen nagy gondok vannak a játékkal, nem akkorák, mint amit a grafikon mutat, hanem annál messze nagyobbak, amiket csak kieggel lehet megoldani.
    Szerintem kijött, hogy hiba volt a magaslati előnyt kivenni. A pályákat ez miatt nem lehet használni. Az útkereső egyszerűen nem szolgálja a balance-t. Túl gyors a játék. A macromechanizmusok használatához teljesen más skilll kell fajonként, és teljesen eltérnek hatékonyság szempontjából. A terrant leszámítva nem lehet igazán jó harassolós játékstílust felvenni egyik fajjal sem. Vicc, hogy fél képernyőre zsúfolódott seregekkel zajlik le egy limit csata. Vicc, hogy 2 ctrl groupal lehet játszani a játékot. Nem lehet játékstílus szerint játszani mert semmi szabadságot nem ad a játék standardot kell tolni és csá. Amíg gombócban stimmelve játékot lehet nyerni, és nincs bw mm micro és nincs ellene hatékony szintén micros lurkermicro vagy ezeknek valamilyen alternatívája, addig bizony igen nagy gond van a játékkal. A csata az esetek nagy részében belebaszódásról szól, bázisok előtt zajlik minden csata, nincs lassú pozíciószerzés, pussolás…már ha nem ennek nevezzük, amikor 15 perc kempelés után a terran úgy dönt, hogy már nem elég ha csak harassolgat és droppolgat. Remélem baromi komolyan veszi a kieg balance-t a blizzard, mert úgy itt fogja hagyni midnenki az sc2-t mint a szart…. ÉN játszanék komolyan, játszok is, de két dolgot látok. Az egyik, hogy a barátaim akikkel és akik ellen szívesen játszanék mind hagyják itt ezt a rakás fost (főleg a zergek) tök jogosan. A másik, hogy minduntalan arra kell rájöjjek, hogy 3 bildet kell tolni, mert ha 1 csöpp észt akarok vinni a játékba akkor csak úgy van esélyem, ha az ellenfél pont olyan gyökér mint én és ő is okosít. Megtaláltam a játék tetejét számomra, pedig kb. 1 éve jött ki a game… a bw-ben a korlátomat 4 év után találtam meg. Nincs hova fejlődni, csak nagy játékmennyiséggel tudnák egy kis szinttel feljebb lépni…

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz 84Noname #35 üzenetére:
    :o… A White-Rás példád csak egy hatalmas népbutítás. Ha nem látom a meccset, csak most tőled olvasom, hogy mit írt, akkor bekuporodom a szobám sarkába, és elgondolkozom a balance-ról, de láttam… és könyörgöm, White-Ra BÉNA volt (igen, Liquid’Tyler is megírta ugyanezt, de akinek van két szeme, az magától is látta). Egészen konkrétan elbaszta, hogy kevésbé szabatosan fogalmazzak. Rosszul mérte fel a helyzetet, ÁTENGEDTE (!!!!!!!) a momentumot a terrán játékosnak, akinek ha már egyszer arany tálcán kínálta fel valaki, hogy besétáljon a bázisa legsarkába és felvegye ott a pozíciót, akkor naná, hogy kihasználja. Szóval senki se hagyja magát félrevezetni, a White-Rás példa az úgy fals, ahogy van. Vagy ma már más hülyeségére alapozzuk a balance megítélését?
    És igazából itt vesztette el az egész irományod a hitelét (számomra, persze; a 2012=end és hasonló embereknek bizonyára bejövős ettől még). Hatalmas gondok, ez itt nem a brood war, az emberek már most hagyják ott a játékot, nincs skill, nincs micro, armageddon, kataklizma, világvége, hét lovas, blabla. Ha nem tetszik az sc2, akkor maradj a brood warnál, senki sem kényszerít erre a játékra, teamliquiden is tökéletesen meg van a két tábor egymás mellett, rengeteg bw-s arc van. Ezt csak azért mondom, mert ez a kommented nem más, mint egy bw-s kesergése – ilyenből is van elég teamliquiden, bár ott az esetek nagy részében az sc2-sök kezdik a vitát.
    A siránkozásod fele abból áll, hogy az sc2 miért nem olyan, mint a bw. Erre nem is reagálnék, mert felesleges, nagyon nem érdekel, hogy melyik játék a jobb, egyik iránt sincs rossz érzésem, akinek meg van, az akkor foglalkozzon a másikkal, ennyi. Ez az sc2, nem pedig a brood war.
    Nem lehet jól harassolni T-n kívül mással? Ééértem, szóval amikor pro szinten szopatnak valakit mondjuk mutákkal, az csak képzelgés? A limitcsaták sem mindig limitcsaták, rengeteg pörgős meccs van, ami nem annyiból áll, hogy egymásnak rohan két maxos sereg, szóval kérdem ismét, miről beszélünk? Igen, vannak uncsi limitcsaták, és akkor mi van? Aludtam én már el Real – Barcán is, mégsem azzal indítottam a másnapot, hogy „ÚRISTEN, A FOCI HALOTT!444444444”. A nem lehet játékstílus szerint játszani is egy érdekes kijelentés, mert rengeteg olyan játékos van (pro sceneről beszélek, még mindig), akik a saját, egyedi stílusuk szerint játszanak, és sikeresek is (MKP AOL győzelme? valaki?). MM mikró létezik, csak ugye ehhez vagy koreaiakat, vagy top külföldieket kellene nézni. IPL-ben párszor az orrunk alá is tolták azt a top 10-es összeállítást, amiben Polt 1 másodperc alatt szétküldte 8 felé a marinejait, de ez most csak egy példa a sok közül, lehetne említeni MKP-t, vagy a top koreaiakat, akik rendszeresen mikróznak a kis bioseregeikkel. A pozíciószerzés játék legékesebb példája pedig talán Thorzain, aki ugye már meg is kapta a spoon killer becenevet ezért, hiszen ő csinálja ezt a leglátványosabban. És a többi és a többi….
    Nincs itt világvége hangulat, aki elakar menni, az menjen el, viszlát, a nagyobb versenyek streamjeit egyre többen és többen nézik, egyre több pénz folyik be az sc2 e-sport részlegébe, Barcraftokat szerveznek Európa és Amerika-szerte, és végre-valahára kezd beigazolódni, hogy igenis számít a tudás, mert egyre többször látjuk ugyanazokat az embereket a toppon. Nyilván ez még mindig csak a hegy lába, de haladunk, és ez a lényeg. Aki nem akar tovább haladni, az meg szálljon ki nyugodtan, de csak ezért megkongatni a vészharangokat, lol…
    Igen,a balance még mindig nem tökéletes, és ennek – kulturáltan – hangot is KELL adni (a megfelelő helyen, mielőtt valaki még „ÁHÁ!”-zni kezd:D), de és akkor mi van? Mind látjuk, hogy dolgoznak rajta, minek úgy csinálni, mintha ez lenne a végleges verzió? Bezzeg ha a brood war féle „évekig nem csinálunk semmit, de aztán kiadunk egy jó patcht” rendszert követné megint a blizzard, akkor meg az nem tetszene. Te atya ég, 1 éves ez a szerencsétlen játék, és már ilyen hozzászólások születnek… amikor ennyi idős volt a BW akkor még blizzard mapokon volt osl és olyan pro gamerek voltak, akik az összes fajjal tolták ÉLESBEN, úgy, hogy döntőkön is meccsről meccsre váltogatták a fajaikat. Most akkor kérdem én utoljára: Miről beszélünk?:D Aki így áll hozzá az sc2-höz az előbb elhangzott tények tudatában, az inkább hagyja is ott az egészet, mert nincs rá semmi szükség.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Rilex Hero… Nem válaszolok mindenre, mert nincs türelmem 200 oldal maszlagot írni. Mivel a véleményem benne van az előzőekben és azt tartom is. Azt hiszem KULTURÁLTAN adtam a közösség tudtára a gondolataimat… senkit nem küldtem el az anyjába és megírtam miért gondolom így.

    Nos…bocs, de én sehol sem írtam, hogy broodwart szerettem volna. Én sc2-es alternatívát vártam volna hasonló micro/macro szituációkra. Nekem nem bw mm kell, hanem olyan új egységek és standard szituációk, amik hasonló tudást igényelnek. Írtad, hogy van mm micro, csak másmilyen. Már bocs, de nincs… ez legyen tényállás. Az hogy banán elől splitelsz meg ling elöl szűkületbe futsz, ne adj isten be tudsz pakolni a droppshipbe… Ez nem egyenértékű egy lurker+töltelék vs mm microval, ami bw-ben volt. Mégegyszer mondom nekem nem feltétlenül kellenek ezek az unitok, nekem csak sc2-es alternatíva kell rá, hogy így kelljen harcolni. A másik, hogy igen, ezt a splitet megcsinálják a pro-k, de attól még én nem szórakozhatok jól? Ahol csak pro szinten tudsz szép microt bemutatni ott gond van. Ez nem balance kérdés, hanem játékélmény… és ebben szarul áll az sc2. Ezen lehet megint vitatkozni, mert ízlés kérdése. Én nem fikázni akarom, de úgy látom, hogy csúszik le a gém. Én örülnék neki a legjobban, ha kapnánk egy normális kieget. Írtad a mutát is példaként… Ez nem mutamicro, vagy mondhatjuk annak, de emlékezz vissza milyen volt ez bw-ben. Pedig ugyan az az unit gyakorlatilag. Ott tényleg volt különbség egy noob és egy pro között… sc2-ben mi különbség van egy master és egy gm mutamicro között? Ha nem kéne macrozni mellette akkor még gyémántos is tudna úgy mutázni mint Idra. Egyszerűen ilyen beszűkülten ad lehetőséget a játék a muták használatára.

    A White ra példát érdekességként írtam, lehet gondolni akármit is…én nem erre építettem a balance kérdést. Mindenesetre érdemes rajta elgondolkodni, hogy a loshoz egy protoss hiba kell. De vajon hány terran? Ne válaszolj plíz… költői kérdés volt, tudom a választ.

    Nekem már undorom van magamtól, amikor magamat körbeforcefieldezve, rámpára ff-ezve stb (20 apm-el pistike megcsinálja) nálamnál ezerszer jobb zerget rommáverek…Nemérted?! Nekem ciki, nekem kell magyarázkodnom a barátomnak, hogy figyelj bocs, de „ez a játék egy hulladék” (by spani), látom, de nem tehetek róla hogy imba a gém. Mindegy…nem akarok balance vitát, mer 0 értelme van…

    Igen egy éves a játék, és már most alig tudom rávenni magam egy vod megnézésére. Az elején sc2cast.com-on éltem, most követek 3 gamert talán. Tegnap miután megírtam azt a hosszú hozzászólásomat, elgondolkodtam… Elgondolkodtam, hogy csak írtam egy 2 oldalas hülyeséget vagy volt benne valami ráció is?… Ezután fogtam magam, teljesen random kiválasztottam egy promeccset bw-ből az utóbbi 2-3 hónapból, és tudod mit… élveztem, jobban mint az sc2-esek legjobbjait. Ne küldj vissza bw-zni légyszíves… az annyira szánalmas válasz erre. Én azt szeretném ha az sc2 repeket ugyan ilyen lelkesedéssel tudnám nézni, én erre csak úgy látok esélyt ha GYÖKERES változások lesznek a kiegben. Szerintem nem lesz…de drukkolok nekik… ennyi…. ERRŐL BESZÉLÜNK. Ne te mond meg hogy van e rám szükség…kösz.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz 84Noname #37 üzenetére:
    Nem azt akarod, hogy az sc2 legyen bw, de azt mondod – még ha észre sem veszed. Most őszintén, ha átolvasod amit írtál, akkor nem tudnád ezt az egészet úgy összefoglalni, hogy az sc2 legnagyobb baja, hogy nem hasonlít a bw-re? Hiszen minden pontod abból jön, hogy „…amilyen a bw-ben volt”, vagy utal rá, hogy „bezzeg a bw-ben…”. Te azt mondod szánalmas azzal jönni, hogy akkor menj vissza a bw-be, szerintem meg menj vissza a bw-be. És ebben semmi pejoratív nincs, és természetesen nem is szó szerint értem, hogy bökd ki vasvillával a szemed, ha sc2-re mersz nézni, csak egyszerűen add fel, vagy legalábbis szüneteltesd ezt a „harcot” (erős túlzás, hiszen nem hangoztatod ezeket úton útfélen) az sc2-vel szemben, mert ez nem lesz bw. De leírom újra: nem lesz bw. Nagyon sokan megmaradtak a bw-nél, és ezek az emberek általában szóról szóra osztják a véleményed. Viszont nem azt várják, mint te, hogy majd egy nap bejelenti a Blizzard, hogy „na jó, a játékunkat cakkumpakk elbasztuk, szóval teljes redesign lesz!”. Ilyen nem lesz. Idővel eljön a balance, és idővel bekerülnek azok a várva várt egységek, de elképesztően minimális annak az esélye, hogy majd amikor 10 év múlva nézni fogsz egy sc2 meccset (tegyük fel már 4 éve nem volt patch, szóval a végleges formájában van a játék), akkor csettintesz egyet, hogy „ejjj, tiszta bw hangulat!”. Egész egyszerűen azért nem, mert ez MÁS. És nem értem, hogy mi a rossz abban, ha visszaküldenélek bw-t nézni, hiszen én sokszor olvasom a bw-s topikokat, és bámulatos, hogy milyen jó kis közösség az. Nem foglalkoznak gsl-ekkel, meg sc2 balance-szal. Ha megkérdeznéd őket, hogy miért nem néznek sc2-t (biztosan belenéznek egy-egy versenybe, de nem hiszem, hogy ottmaradnak hajnalig, mint a bw esetében teszik), akkor kb. azt a választ kapnád, hogy „sc2? Az ugye az a játék, ahol b kategóriás bw progamerek verik szarrá az egész mezőnyt? Kösz nem, majd ha egyszer felnő!”. És ennyi, ők is nagyon jól tudják, hogy nincsenek belekényszerítve ebbe a „szarba”, és felesleges is keseregniük, mert a bw még él. Az osl döntőn még én is összepisiltem magam, szóval a legkevésbé sincs abban semmi sértő, hogy ha azt mondom valakinek, hogy maradjon a bw-nél.
    Az én szívügyem az sc2, ez már egy másik generáció, ami a késő hajnalig való mlg nézés és a tsl3 döntője alatti többszöri szívinfarktusokkal kovácsolódik össze. Mi nem úgy nézünk egy meccsre, hogy „hmmm, ha itt is rossz lenne az útvonalkeresés, mint a bw-ben, akkor…”, nem. Amikor azt mondjuk a carrierre, hogy „L-O-L”, akkor nem azért mondjuk, mert ott él a fejünkben a számtalan carrier-központú bw meccs, hanem azért, mert a carrier egy szar. Persze, elmorfondírozunk azon, hogy nem-e lenne jó változtatás, ha hasonlóan microzhatóvá tennék az egységet, mint amilyen a bw-ben is volt, de ezen, meg a „LURKERT VISSZA” gondolatokon kívül nincs sok kapcsolat a két játék között. Mi rengeteg meccsen tudunk izgulni, és egy meccs alatt is rengetegszer fel tudunk szisszenni, hogy „úúú b+, ez gosu volt!!”. Aztán lehet ezt egy bw-s csak úgy kommentálná, hogy „oh, kérlek… bezzeg ha látnátok hogyan tolják itt a nagyok…:)”, de ez minket nem érdekel. Mi látjuk ebben a szépet, a jót, az izgalmast, és EZ a lényeg, ezért van jövője az sc2-nek. Ha szerintünk is ilyen óriási gondok lennének, és szerintünk is unalmas, nézhetetlen meccseket tolnak elénk versenyről versenyre, akkor nem néznénk. Akkor nem írogatna egy magyar, egy svéd, egy román és egy litván a TL kibeszélőjébe, mikor hajnali fucking 5 óra van. De írogatunk, mert ott az a Stephano gyerek, aki amellett, hogy hihetetlen boldogságot és büszkeséget hoz nekünk, még gyönyörűen is játszik. Zerggel. Mert mi ezt így látjuk. Nekünk ez az sc2, és minket nem érdekel, hogy mi volt a bw-ben. Nem tudom, hogy látod-e, mire szeretnék kilyukadni. És lehet erre most azt írnád, hogy „jó-jó, szóval akkor te rácsodálkozol a szarra is és ez tesz boldoggá”, hát nézd, lehet, de ha van olyan verseny ahol százezer magammal vagyok olyan hülye, hogy rácsodálkozok a szarra, akkor nem igazán bánom. A Barcraftot meg azért említettem, mert vannak akik azért ülnek be a kis/nagy baráti társaságukkal egy sörözőbe, hogy sc2-t nézzenek. Nem hiszem, hogy nagyobb a gond, mint azt a statisztikák sugallni vélik.
    Biztos emlékszel rá, bolt egy olyan cikk a tl-en, ahol egy brood warért nagyon rajongó csajszi (tl író amúgy, szóval nem ilyen random alak) azt mondta, hogy ő nem tudja élvezni az sc2-t, mert tudja jól, hogy nem a legjobbak játszanak ott, és így számára az egész verseny scene egy komédia. Ezt a szót használta, komédia. Na, ha ott elolvasod a reakciókat, akkor szinten megértheted, hogy miről is beszélek. Vannak akik büszkén helyeselnek, szidják az sc2-t, hogy mennyire hibás már alapból, meg bezzeg a bw… de ugyanakkor sokan el is küldik a halálba a csajt, hogy ha nem tetszik, akkor ne nézd, csá, mi itt egész jól elvagyunk.
    A játék maga még közel sem tökéletes, de ki az, aki ezt várja?? Mármint persze, mind balance-t akarunk, ezért is emelik fel sokan a hangjukat, de ki az, aki azt mondja, hogy „jézusom gyerekek… eltelt egy év, és még nincs balance, meg még vannak problémák is. Katasztrófa, én lelépek, ez már-már menthetetlen. radikális változtatások kellenek!4444”. Whaaat? Ajánlom figyelmedbe azt, amit a brood war első évéről írtam. Emellett az a cikk, amit jelenleg is fordítok („fordítok”, haha, most is inkább kommentelek:DD), többször is megemlíti, hogy voltak játékosok, akik elég durván megváltoztatták az egyes fajokról vagy match-upokról való elképzelést. Ha ez nem így van, akkor majd te kijavítasz, és elmondod, hogy „nem, az utóbbi 7-8 évben semmi igazán jelentős nem történt a BW-ben balance szempontjából”, de ha mégis így van, akkor ennek a játéknak most ezzel a játékkal miért nem lehet türelmesnek lenni? Ennek a játéknak miért kell egyből majdnem tökéletesnek lennie? Ezt a játékot miért nem fedezhetik fel a játékosok? Ennek a játéknak miért nem jöhet el a maga BoxeRe?
    Ne haragudj, de akik úgy tekintenek erre a játékra, mint te, azokra nincs szükség. Ezt persze ne úgy értsd, hogy ide ne merj írni, vagy végig ne merj nézni egy sc2 meccset, és főleg ne merj játszani! Egyszerűen csak ha arra jutsz, hogy a mondandód 80%-a arról szól, hogy bw>>sc2 és ha áthoznának pár dolgot bw-ből, akkor az nagyon jó lenne, mer ami most van az nagyon szar, meg no skill, no balance, no semmi, akkor azt inkább ne add ki magadból. Egyrészt ez egy óriási szélmalomharc, másrészt csak feleslegesen kelt világvége érzést (hidd el, vannak akiket az ilyen megnyilvánulások kétségek közé döntenek). Fogadd el, hogy van az sc2 és van a bw, és vannak nagyon, nagyon sokan, akik teljesen más szemmel tekintenek az sc2-re, mint te. És tartsd észben, hogy a bw még létezik, tehát nem kell az sc2 ajtaján dörömbölni, egyszerűen csak csatornát kell váltani.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jó…fölöslegesen tépem a szám. Te levakult imádattal nézed az sc2-t…elfogult vagy teljesen. Mindenáron a neked tetsző felfogást próbálod kiolvasnia szövegemből. Helóóó !!! ÉN SC2-zök a megjelenés óta. Odáig voltam amikor áttértem bw-ből, azok között voltam aki nagy reményeket fűztek hozzá…A bevezetett újdonságoknál -még béta előtt- én azok között voltam, akik azt modnták „kell a változás”. Én úgy érzem kívülállóként tudom kezelni a dolgot, szerintem te abszolút nem, csak majmolod itt nekem ezt a szarságot, és annyival elintézed a dolgot, hogy én csak bw-t akarok. Én hol írogattam olyanokat, hogy „bw>sc2”? Mellesleg ha írtam volna se mondtam volna hülyeséget. Visítottam amikor Juli megjelent az sc2-ben. Meg akkor is amikor láttam, hogy harmadrangú senki terrák verték szarrá…de ez már más kérdés. Én olyat se modtam, hogy noskill játék… sőt, legyél zerg és akkor tényleg kell skill. Viccen kívül…tényleg nem no skill…koránt sem. Csak kit érdekel, ha épp élvezhetetlen nézhetetlen, unalmas a játék…. sarkosan fogalmaztam.

    Reply

  • spani

    |

    Válasz 84Noname #39 üzenetére:
    Like

    Reply

  • Hero

    |

    Ha elvakultan nézném, akkor azt hinném, hogy tökéletes.:) Az már nem az én bajom, ha van 100,000+ ember, akik szerint élvezetes, nézhető és izgalmas. (Nem, én nem fogalmaztam sarkosan, ez ugyanis így van.) És ezzel az állásponttal aligha vagyok egyedül. Roppant mód sajnálom, ha te nem tudod élvezni, vagy nem látod meg benne a szépséget, de azt hiszem ez egyéni probléma.
    Ha nézted volna pl. az IPL3-at és olvastad volna az emberek reakcióit, akkor rájönnél, hogy óriási kisebbségben vagy. Az, ahogy a community átvészelte a majd 3 órás LoL finálé letuszkolását a torkunkon (pontosabban „megoldotta”, nem átvészelte), az sem volt épp mindennapi. Az a baj, ha valaki nincs tisztában ezekkel a dolgokkal, úgymond „csak” casual sc2 fan, akkor az irományaid teljesen félrevezethetik, és példának okáért a white-rás dolog egész jól reprezentálja, hogy mire is gondolok. Aki ott van az sc2 community szívében (igen, az egyrészt nagyon odavan a játékért, kár is lenne tagadnom), az azért látja, hogy a balance-t leszámítva itt nincsenek igazán gondok (legalábbis olyan mértékűek, mint amilyeneket sugalltál). Én magam is írtam már olyan emberekről és meccsekről, amik szvsz teljesen nevetségesek a pro sceneben, szóval azért nem lehet azzal vádolni, hogy minden apró momentumát élvezem a dolognak, vagy hogy ezt tartom az emberiség legjobb kreálmányának. Legközelebb mondd azt, hogy NEKED túl gyors a játék, neked unalmasak a meccsek, te látsz folyton limitmeccseket, stb., és akkor nincs zavar. De amíg Stephano egy mozdulata 4 oldalnyi hozzászólást generál 3 másodpercen belül, hajnali 4-5-kor, addig merem azt mondani, hogy elképesztő kisebbségben vagy az álláspontoddal. Ezért is írtam ezt kicsivel feljebb.
    Ha pedig azt mondod, hogy te nem is azt írtad, amit szerintem írtál, akkor elhiszem, végül is mégiscsak te írtad, valószínűleg jobban tudod. Azt azonban tartom, hogy jó pár olyan dologba kötöttél bele, amihez nem fognak hozzá nyúlni, mert a magját képezi a játéknak. Pl. a gyorsaság, vagy az útvonalkeresés. Szóval összességében azt tudom mondani, hogy ne mondj ilyen általánosításokat, amikor te azt mondod, hogy „én és pár barátom”, míg a vitatott dolog másik oldalán meg temérdek-temérdek ember áll.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Asszem az érdemi részét akkor le is zártuk.

    Az én és pár barátom az nem olyan kisebbség….ha azt vesszük, hogy én nem tudok játszani, de a hun ladderben felettem nincs 50 ember. Nem tudom hogy ebből az 50 emberből hánynak egyezik a véleménye az enyémmel. De ha én most nem nyitom ki a szám, akkor egy másik ugyan ilyen témájú vitában ugyan ebbe a „temérdek” csoportba sorolnál engem is. Hiszen én is néztem még ha utólag is az ipl meccsekből az érdekesebbeket, én is a közösség tagja vagyok, én is felmegyek bnetre játszani, ha egyre kevesebbet is… Szóval a 2-3 cimbi az 50-hez képest nem kevés, és szerintem ez más országokban sincs másképp arányaiban. Nem akarok én ebből se kihozni semmit…csak érdekesség képpen említettem…

    Az hogy Stephano x oldal kommentet generál az nem jelent semmit. Néztem én is, pedig ismered az álláspontomat. Attól, hogy kiemeltem a gyengeségeit a játéknak még tetszhet nekem is, bármily hihetetlen is, – az más kérdés, hogy egyre kevésbé- . Én csak a stephano v kiwit láttam, gondolom erre utaltál… Volt egy jó recallos gém többi felejthető. Recallos inkább csak azért volt jó, mert szoros volt, de hanyatt nem estem tőle. Sőt dühített, hogy mennyit melózott Stephano és mégis kikapott…

    Arra leszek kíváncsi, ha megjelenik a Diablo, akkor a te „temérdek” társaságod hány %-al lesz kisebb. És hogy abból hány % fog visszamenni sc2-zni ha megjelenik a zerg kieg. Szóval még fél – egy év és megtudjuk kit igazolnak a történtek.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz 84Noname #42 üzenetére:
    Ha hosszú távon érted a „hány %-al lesz kisebb” dolgot, akkor nagy valószínűséggel 0, mert két teljesen másfajta játékról van szó, amik ráadásul tökéletesen megférnek egymás mellett. Na meg ha valaki esetleg mégis arra jutna, hogy „ááá, ez a Dio3 olyan epic, hogy sc2-re többet fel sem nézek!”, attól az még ugyanúgy a társaság tagja lesz, amíg szereti az sc2-t. Lezavar 2 runt, aztán megy gsl-t nézni, ebből nem lesz probléma. Más miatt persze apadhat ez a tábor, szóval arról nem tudok nyilatkozni, hogy összességében mi lesz majd mondjuk egy év múlva.
    Nem a Kiwi elleni meccsére gondoltam amúgy, hanem a legutolsó napi menetelésére. Egyszerűen mesés meccseket játszott, és amikor már ötödszörre csinálta meg azt, amiről azt hittük, hogy nem lehet megcsinálni, akkor már nem isi gazán jöttek a szavak a számra. Pl. amikor sTc ellen tolta, aki ugye csúnya, imba terra, nem rég csízelte ki Idrát, és azt látom, hogy 2 fast exppel indít, Stephano (aki ugye gyenge, up Zerg, ráadásul még csak nem is koreai) pedig észre sem veszi a T 3. bázisát…. hát mondom akkor ez így most gg. És nem. Igazából az egész széria jó volt, az utolsó meccset leszámítva, bár az is csak minőségileg volt rossz, a katarzis, amit Stephano győzelme okozott, azért kárpótolta a dolgokat. De meg lehet nézni a Violet elleni meccseit is, ahol Stephano úgy oktatta a koreai Z-t, hogy azt öröm volt nézni – ráadásul tudjuk, hogy mennyire törékeny matchup a ZvZ, szóval ismét egy jó pont, hogy igenis, ebben is lehet jobbnak lenni, nem pénzfeldobás, hanem a skill számít. A döntő meg… hát azt szerintem nem is kell magyarázni. Ritka az ilyen élmény. De a Lucky vs. Ryung meccsen is voltak „aztaq” momentumok, a baneling aknáknak köszönhetően. És voltak persze rossz meccsek is, lásd MMA vs Lucky. Ha pedig úgy gondolod, hogy csak én színezem ki jobban a dolgokat a kelleténél, akkor nyugodtan less bele a TL-es kibeszélőbe. És nem igaz, hogy ez nem jelent semmit, mert majdnem ez jelent mindent. Ha nem érdekli meg az embereket, ha nem „őrülnek meg” érte, akkor ki nézné ezeket a versenyeket? Ha nem néznék, akkor ki szponzorálná? ha nem szponzorálnák, akkor kevesebb lenne a pénz, nem érné meg játszani. Ha nem érné meg játszani pro szinten, akkor ki játszana? Kedves Noname, ez jelent mindent, mert a bw sikeréhez is nagyban hozzájárultak azok az emberek, akik szépen kilátogattak Koreába a versenyekre és eszeveszettül csapkodták azokat az izéket. Mit sem ért volna BoxeR, ha az emberek közönyösen álltak volna a dologhoz. Az kell, hogy ez megmozgassa az embereket. Ha üres a stadion, akkor nincs foci, ha pedig Stephano egy elképesztően gosu védekezése és coutner attackja után nem őrül meg mindenki, akkor nincs Starcraft.
    Amikor az sc2-ről beszélek, akkor én a „big picture”-t nézem. Ezt pásztázva pedig azt tapasztalom, hogy sokan vagyunk, emellett pedig rendkívül sok cool dolgot csinál a közösség, itt van most pl. ez a mapkészítő pályázat (bár ezt inkább kaptuk, mintsem csináltuk), de akár a barcraftot is leírhatnám így harmadjára.
    Nagyon jó látni, hogy egyre több a pénz, hogy egyre több a verseny, hogy egyre kiegyensúlyozottabb a mezőny (bár ez főképp Koreára és a TOP külföldiekre értendő), és hogy a közösség révén belülről is segítik ezt a dolgot, vagy ha úgy tetszik, ezt az ügyet. Vannak, akik úgy tartoznak az említett társaságba, hogy még csak nem is játszottak soha az sc-vel, egyszerűen csak élvezik nézni és követni, mint e-sportot.
    Teljesen igazad van abban, hogy ezt le kellett írnod, csak valahogy úgy érzem, hogy túl sok dolgot általánosítottál a magad és a barátaid véleménye alapján. Azt javaslom, hogy egy vagy két hétig (nem egyhuzamban, nyilván) próbáld meg nem „ladderes” szemmel nézni a dolgokat, és bár a meccsek valószínűleg továbbra sem lesznek érdekesek a számodra, de talán meglátod, hogy mennyi minden történik itt (mármint nem konkrétan ITT, na, érted:D), és milyen az a „társaság”, de nevezzük inkább sc2 communitynek, szóval, hogy milyen is ez a community, hogy mennyien vannak, hogy mit gondolnak a játékról, stb. stb. Mást nem nagyon tudok mondani. Esetleg azt, hogy írj erről egy cikket (komolyan), hiszen csak azért, mert én nem értek ezzel egyet, még lehet, hogy amúgy érdemes beszélni róla. Esetleg elgondolkodtatna pár embert, ki tudja.

    Reply

  • spani

    |

    Válasz Hero #43 üzenetére:
    Hero te eddig nem sweeping néven futottál?

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ezekkel a dolgokkal nem tudok vitatkozni…én egy tendenciát látok, arra szuperponálom a jövőt. Vagy rosszúl vagy jól. Te a jelenről beszélsz… én arról beszélek, hogy amik most nem tűnnek nagy próblémának egyeseknek azok később nagyobbak lesznek. Leírtam miért…de akkor egy példa. Emlékezzetek vissza spanishiva meccsekre, amikor ismert lett. Élvezet volt nézni, mert rámutatott, hogy lehet másképp is zergezni. Nydus masquen rush, quen nélküli játék, sunkenrush stb… De miután egyértelművé vált ezek fogása, visszatértünk a standardokhoz. Ugyan ezt láttam TLO-nál is, az egyetlen terran volt akinek bírtam a játékát. Ő talán már el is tűnt? Ebben volt jó, de megtalálták az egyszerű counterbildeket amikhez ész nem kell és kész… Ennyit a kreatív játékról. A játék nem kedvez az okosításnak… standardot kell tolni, ha akarsz valamit. Ez alól főleg a terrant látom kivételnek, mert az sokal addiktívabb a többinél. Nem az kell, hogy egy csízgém legyen az egész, de ennél azért több kéne. Nagyok az igényeim… Vannak jó gémek, de számomra több már az oylan, amin csak felabszom az agyam…

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz spani #44 üzenetére:
    Nem, sweeping mindig is sweeping volt.:o

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz 84Noname #45 üzenetére:
    Spanishiwa sohasem volt jó játékos, szóval az ő példája csak azt mutatja, hogy valami váratlannal lehet korai sikereket elérni, de összességében azért ez nem elég. TLO-val pedig a kéztőalagút-szindróma történt, szóval ő hiába volt valóban jó ÉS kreatív (csak az utóbbi nem elég) játékos, mert az élet counterelte.
    A játékban pedig még akkor is RENGETEG változás menne végbe, ha a Blizzard most azonnal abbahagyná a patchelgetéseket és még a kiegészítőket is kidobná a kukába. Ehhez adjuk hozzá, hogy a Blizz nem hagyja abba a patchelgetéseket, és a kiegészítőket is ki fogja adni, amikkel ugye olyan balance-problémákat is orvosolhatnak, amiket egy szimpla patchel aligha, és máris másképp fest a kép.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Spanishiva nem jó gamer? Ez nálam a no commetn kategória. TLO-val kérlek nem az élet bánt el, hanem a blizzard 🙂 . Egyébként szerintem Spanishiva messze jobb gamer képességeit nézve TLO-nál…TLO lassú ehhez az élmezőnyhöz, ennyi. Szerintem spanishiva van olyan képességű gamer, mint bármelyik eu top terran. Ez szerintem ugyan az az eset, mint morrow… Addig iszonyat erős játékos volt amíg terrázott aztán váltott zergre (amiért becsülöm) és beolvadt az akkori döglődő zergek sorába, idra, nerchio, dima, catz, seth, haypro és az és társai mellé.

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz 84Noname #48 üzenetére:
    Ha szerinted Spanishiva jó gamer akkor mond meg nekem hogy miért nem látom őt sehol? Biztos azért mert Zerg…
    Biztos a blizz intézte el azt hogy TLO-nak kéztőalagút-szindróma legyen… cool stroy bro
    Morrow-ról csak annyit hogy miután Nerchio lealázta egy ZVZ-ben nem hajlandó ZvZ-t játszani helyette TvZ-t játszik ennyit róla.
    A „döglődő” zergek-ről meg csak annyit hogy Nerchio kb megnyer minden versenyt amit rendeznek online-on
    bizonyíték: http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=274182
    Ha a cikk végére érsz akkor láthatod hogy 1 hónapban hány versenyen vett részt és hogy milyen eredménnyel zárt.
    Én személy szerint utálom idrát mert egy „robot” de ettől függetlenül tud játszani például ő nyerte meg a Guangzhou IEM-et Kínában ahol elég jó játékosok voltak.
    Dimaga egy érdekes személyiség keveset lehet látni Ladderen de szerintem van neki (smurf account-ja) de ettől függetlenül elég szép helyezései vannak.
    Catz-t se mondanám nagy Z-nek persze voltak szép meccsei de ettől függetlenül semmi extra
    Seth még friss a Liquid házban de már most azt híreztelek hogy jó a ZvP-je amivel egyetértek de fejlődőképes játékos szóval még nem írnám le
    Haypro viszont BW óta semmit se tudott felmutatni szóval igen ő tényleg döglődik de ez a többi Z-re nem igaz

    Reply

  • Isaac

    |

    Így mellékesen a Balance témáról játszott valaki anno az eredeti Starcraft-al? Itt most nem BW-ről beszélek hanem az alapjátékról vagyis a sima Starcraft-ról. Nos feltételezem hogy nem én magam se játszottam vele de Day[9] az egyik daily-ben mesélt egy kicsit hogy milyen is volt játszani anno a Starcraft 1-el. Nos elég imba volt mivel azt mondta (és ő már a megjelenés óta játszott vele) hogy a Zergek a meccsek 80%-át megnyerték…ha végig gondoljuk akkor rájövünk hogy miért is lehetséges ez. Mivel nem volt a T-nek medic-je ezért a stim értelmetlen mivel lehet hogy a marine-ok gyorsabban lőnek de nem kapják vissza az elveszett hp-t.
    A legnagyobb imbaságot a muták okozták mivel nem volt rendes unit ami elintézné őket. És ha végig gondoljuk hogy a kiegben vagyis BW-ben milyen új unitok jöttek (medic, lurker, DT, DA, Vajkűr, Devourer, Corsair és még pár új fejlesztés) akkor rájövünk hogy miért ezek lettek az újítások.
    Egy szó mint 100 SC2 MÉG NEM TELJES ezért felesleges már most a bukását hirdetni mivel SC1 is csak BW UTÁN LETT JÓ!!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.