1.4.2 Patch már tesztelhető a PTR-n
Az új patch már elérhető a PTR-n. Javítottak néhány hibát, és változtattak kicsit a balanszon, aminek a protossok nagyon fognak örülni 🙂 Na lássuk mik is ezek a változások, amik a balanszot érintik:
PROTOSS
- Forge
- Shields Level 1 fejlesztési költsége 200/200-ról 150/150-re csökkent
- Shields Level 2 fejlesztési költsége 300/300-ról 225/225-re csökkent
- Shields Level 3 fejlesztési költsége 400/400-ról 300/300-ra csökkent
- Ground Weapons level 2 fejlesztési költsége 175/175-ről 150/150-re csökkent.
- Ground Weapons Level 3 fejlesztési költsége 250/250-ről 200/200-ra csökkent.
- Ground Armor Level 2 fejlesztési költsége 175/175-ről 150/150-re csökkent.
- Ground Armor Level 3 fejlesztési költsége 250/250-ről 200/200-ra csökkent.
TERRAN
- Ghost
- EMP hatósugara 2-ről 1,5-re csökkent
Forrás: battle.net
Comments (68)
zERo
| #
Miért kell bántani a Ghostot negativan??? Nem értem!
Reply
sweeping
| #
A Shields fejlesztés csökkenésének nagyon örülök, nagyon drága volt, kb csak akkor fejlesztették a protossok, ha volt felesleges pénzük amit kidobhattak. Talán így már late gameben néha láthatunk 3-3-3 fejlesztést is 🙂
A weapons és armor változásnak is örülök, tegnap tapasztaltam egy pvt mid-game során, hogy 2 forge-ból egyszerre nehézkes a folyamatosan fejlesztés miközben boostolom. Nincs elég gáz mindenre, ha ez így marad ennek is fogok örülni 🙂
Reply
Spirit
| #
Miiiiiii? Csökkentik a protoss fejlesztések árát? Chrono boostal ígyis gyorsabban fejlesztett, mint más!
A robo és a gw unitokra is közös a fejlesztés, ami nem fair ilyen árért. A shileds meg pff. Mindenre hat és 300/300? Zerg armor 300/300 és csak földi egységekre hat. Légire meg épületre nem. Shield 300/300 lvl3 rofl.
GJ BLIZZARD!
Reply
sweeping
| #
Válasz zERo #1 üzenetére:
Eredetileg is ennyi volt a hatósugara, csak kapott egy buff-t még nagyon régen, most megnézik milyen lesz ha visszaállítják az eredetire. Ha sokat veszt a használhatóságából, akkor úgy se marad így 🙂
Reply
shael
| #
Ghost nerf… az élmény felbecsülhetetlen… -_-„
Reply
antiqueA
| #
Számomra sem reális a protoss fejlesztések költségeinek csökkentése, mivelhogy az összes földi egységre hat, plusz a shield még az épületekre is. Bezzeg zergnél külön fejlesszem a melee és ranged támadást is. Chrono nélkül ugye… köszönjük…
Reply
Shazeen
| #
Nem baj sokszor elhangzott a fejlesztőktől Blizzconon hogy „Protoss…..my favourite race!!!”
Reply
Winner_hun
| #
Lehet elég lenne a gáz csökkentés, mineral maradhatott volna. P úgyis eléggé gázigényes faj.
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz antiqueA #6 üzenetére:
A terrannak, meg külön kell fejleszteni a gyalogság fegyverét és pajzsát, az armored egységek fegyverét és pajzsát, meg a lég egységek fegyverét és pajzsát. Most hogy így megnézem, az még hagyján, hogy az összes földi egységre hat, de még olcsóbb is ugyanaz a fejlesztés, mint bármely T fejlesztése (a Z fejlesztéseit nem ismerem):
T gyalogság:100/100;175/175;250/250 (pajzs ugyanennyi)
T armored: 100/100;175/175;250/250 (pajzs ugyanennyi)
P földi egységek: 100/100;150/150;200/200 (pajzs ugyanennyi)
(Bocsa rövid statisztikáért)
Reply
Kasas
| #
ti tényleg csak sírni tudtok :)). Egyértelmű hogy az EMP túl könnyen használható p ellen, egy db EMP-vel kb nullára veri a p sereget. a olcsóbb shield max zerg ellen lesz jó, amúgy meg tök korrekt változtatás.
Reply
DirksunHU
| #
Nyugodtan erősíthetik a protot, úgyse tudok nyerni ellene 🙂
Reply
Blzs
| #
Zerg ellen nem tartom jó ötletnek, hogy olcsóbbak lettek a fejlesztések! Terran ellen viszont igen! 🙂 Az EMP-re meg rá fért, azért valljuk be tényleg könnyű volt használni!
Reply
PhoeniX
| #
Emp range nerf…shield fejlesztés csökkentés…hát igen, még jó h pártatlanok a fejlesztők is… : “Protoss…..my favourite race!!!” Viszont az látszik, hogy a 3 faj közül egyedül p sírást veszik figyelemebe. Hiszen t ként nagyrészt az emp az egyetlen kulcs, azt az apróságot pedig meg se említsük, h a forge fejlesztések MINDENEGYES ground unitra élnek, semmi ranged különítés, vagy esetleg a robo egységekre külön, nem. Hiszen gyenge faj. De h még a pajzsot is feltolják, ami minden szaron rajta van, hát b.meg…ez kellett még így a mai naphoz…
Reply
dudi
| #
Alapvetően e-sporthoz próbálják balanceolni a játékot. Überpro szinten nincs protoss játékos (persze lehet arra fogni, hogy a jó játékosok nem játszanak protossal), és gyakrolatilag már az egész Code S-ben alig van protoss, továbbjutni a csoportból is alig tudnak. A pajzs fejlesztéssel egyetértek, a damage/armor fejlesztés így kicsit erős CBvel (túl ócccsó) 😀 De ők tudják, bár nem hiszem, hogy a fejlesztések árának csökkentése, olyan nagy változást fog hozni. Majd a HoTS-ban lesz erős protoss 😀
Addig maradnak a TvT vagy TvZ döntők 😀
Reply
breach
| #
Válasz Kasas #10 üzenetére:
legalabb annyira konnyu hasznalni a ghostot, mint a HT-t vagy a colot (lol a colo a legjobb aoe spell kb a jatekba es meg mozog is).
Válasz dudi #14 üzenetére:
mindig elojonnek ezek a proszinten balancolnak.
hat nemtudom. ha nezted az utobbi tossos code s meccseket, azok kritikan aluliak voltak, mindegyik csizelni akart terran ellen meg stb.
korean weekly tornat esetleg szoktad nezni?
csak tossok nyertek kb a heti tornakat es a havi dontoben pvp volt. pedig az uberpro szint kb. code at lehet nyerni, kb egy kvali. semmi baj nincs a tossal, csak ra kell jonniuk, hogy nem 2base timing kell mindig vagy buta 1base csiz. zergek ellen is elkezdtek nyerni tobbet, miota megy a makro game. es a pvz makro game egy fikarcnyival sem konnyebb mint a tvz. legalabb annyira szar az infestor es legalabb annyira szar a broodlord.
kifogom probalni a PTR-t. de igazabol nem az emp nerfre gondolok, sokat rinyaltak oke.
de upgkre kevesebb penzt azt mi szulte? sokat rinyaltak bnet forumon? mert akkor megyek enis, hogy a marinmaraudernek legyen ingyen az 1-1 a jatek elejen.
Reply
Sydra
| #
Hogy sír a sok kis réz ligás! A protoss eddig is a leggyengébb faj volt és ezután is az lesz.:)
Reply
scr
| #
Válasz breach #15 üzenetére:
semifinals-t néztem, de az azért nem Code S szint valljuk be. Code A még csakcsak. Oké volt egy Coca, egy Tassadar, BoongBoong, Squirtle, Sirius. Én így nagyjából őket láttam játszani, Tassadar játékán valóban meg lehetett lepődni, nekem különösen a blink microja jött be. Ő mondjuk már volt asszem Up and Downban csak nem járt sok sikerrel. Coca Code S, de a többiek inkább csak GSTL-ben bizonyítanak. Viszont nem volt egy darab értelmes T játékos sem a semiben, így az érv ami példájaként ezt felhoztad az eléggé megdől 🙂
Reply
saskanyok
| #
Blizzconon arról beszéltek, hogy late game-ben a 3/3 zaelot mennyire erős, és többek között ezért jön a Battle Hellion. Erre megkönnyítik, hogy ezt a már említett 3/3-at elérjék. érdekes gondolatmenet.
Silver ligásként a balance témához nem szólnék hozzá, inkább hiszek breach-nek…
Reply
Kasas
| #
Válasz breach #15 üzenetére:
nem hiszem hogy ugyanolyan a használata a ghostnak mint a ht-nak. az egy dolog, hogy nagyobb a range a ht-nak, de a storm alol ki lehet szaladni, az emp alól nem. ha sikeres az emp, akkor kb 80 % hogy a t nyer, ha nem sikeres, még akkor is simán nyerni tud a t, mivel ki lehet szaladni a storm alól. ha nem sikeres a storm vagy lenullázott emp-vel, akkor a p már nem tud menekülni, auto win a t-nek. a sírósoknak igen, de nekem nem fogod bemagyarázni 😛
vszeg a koreán p-k azért csízeltek többnyire, mert macrogame-ben alul maradnának(az egy dolog hogy csizzel is )
Reply
Sabika
| #
mostanában sok GOSU replay-t néztem meg és a többség mind a T vagy a P cheeselnek meg all ineznek!
Annyit tudok mondani hogy most a protossok nagyon nyomják a phase prismet ami jó!De még mindig sok a 1 base stratégia és valljuk be a Terrannak erőssebb all injei vannak!
Balanszhoz meg annyit hogy ptr-en mindenképpen kipróbálom!
Reply
breach
| #
Válasz Kasas #19 üzenetére:
amiatt csizelnek mert ezt gondoljak, pedig az utobbi idoben macrogameban csak a toss nyert. ha nem ostoba es megy oletni.
Reply
MrKilljoy
| #
Protossnak nem is kell fejlesztés rofl
Reply
FoPChimaira
| #
Van egy olyan érzésem, hogy ezt a ptr-t csak a tossok fogják tesztelni…
Reply
Sabika
| #
Válasz FoPChimaira #23 üzenetére:
chima ne sírj mert random vagy! xD
Reply
shael
| #
OFF: Régóta agyaltam rajta, hogy ezt leírom, és most tartok ott, hogy nem érdekel a flame. Miért van az hogy bármilyen pro ligás meccset megnéz az ember, a TvT, a TvZ, a ZvZ izgalmas tud lenni? A TvP, vagy ZvP játékos függő, de a PvP meg totál unalom. A tossok elhiszik, hogy ők az a+move faj, megy a sírás fórumon, jön a blizz a „my favourite race” dumával, és a végén tényleg azok lesznek. Nem értem meg miért nincs igény normális makro game-re… Legjobban meg azok szívnak akik alsó ligákban vannak – bronz terran vagyok, és remélem a következő hat hozzászóló bele is köt, abba amit írtam, hogy mosolygós napom legyen.
ON: Ez még PTR, bármi változhat – haha =) -, de kétlem, hogyha itt most egymás felmenőit emlegetjük, és csoportos agyvérzést kapunk bármit is számítana… Attól még nekem sem tetszik.
Reply
scr
| #
Válasz shael #25 üzenetére:
nem azért kötünk bele, mert bronz terran vagy, én sem játszom magas ligában. hanem azért mert hülyeséget mondasz. a pvp egyre inkább tendál a macro gamek felé, lásd hero vs huk g2 MLG-n. hogy ne lenne izgalmas? szerintem nagyon jó kis döntő volt mc és huk között szintén MLG-n. zvp macro game-re ott van pl a kiwikaki vs stephano IPL 3-ról. (bár ebben nem vagyok biztos, hogy bele akartál kötni, csak nem teljesen tisztán fogalmaztál:)
Reply
Sabika
| #
Válasz shael #25 üzenetére:
pvp is tud izgalmas lenni!De mint minden MU játékos függő és mivel mirro MU ezért főleg.
De egyetértek veled hogy a pvp unalmas és nagyon egysíkú.Még mindig a 4 gw-nél tartunk master meg felsőbb ligákban sőt versenyeken is.Majd a kiegészítővel megváltozik ez is remélem!
Reply
scr
| #
btw már lecsúsztam az editről, de szerintem a tvt a legunalmasabb matchup. 30 perc szánalom 1.5 perc izgiért
Reply
shael
| #
Válasz scr #26 üzenetére:
Nem, ebbe tényleg nem akartam belekötni, és nem is annak szántam. Csak egy véleménynek. Pont az lett volna a lényege az egésznek, hogy a makro game-t többre becsülöm, csak ezzel a változtatással, hiába próbálnék alsóbb ligákban „normálisan” játszani, szomorú tapasztalatom alapján, az esetek 90%-ban a protossok cheeselnek vagy all in-eznek, és ez húz fel. Ha magasabb ligákban TÉNYLEG lesz értelme ennek a változtatásnak, legyen… Csak személy szerint én nem díjazom. Ennyi.
Reply
scr
| #
Válasz shael #29 üzenetére:
játéktanulási mechanikák. úgy kell játszani, hogy ezt kivédd. hiába fogja meg nestea 1 spineal meg 3 queennel mvp 12 hellionját úgy, hogy 12 drone hal csak meg, nekem akkoris kell 3 spine meg egy rakás sling 😀
Reply
xplode
| #
mikor megláttam ezt a ptr dolgot blizz fórumon, már tudtam h ha ide kikerül, itt bizony hatalmas flamewar leszen:D a fejlesztésekről: én Protoss player vagyok, de engem is meglepett, de gondoljatosk rá úgy,h a Protoss egy félelmetesen intelligens és fejlett faj és rájöttek, h hogy fejlesszenek olcsóbban^^
DE most komolyan, ilyen 25, max 50 mineralos/gázos csökkentés van fejlesztésekként, seriously??? erre a nagy felháborodás??? hogy moondjuk a játék 20. percében a P 25/25 pénzt spórolt egy fejlesztésen? még egy probet se tud venni a megtakartásból. A másik meg, azért egy 3-3as MMM ball stimmel sokkal többet kamatoztat a fejlesztésekből mint egy 3-0-3as GW unit csoport(a DPS külömbség).
Ghost EMP: Kasas#19-el értek egyet, stormot nehezebb használni, mint empt. az MMM kisétál a stormból kb 20 kapott dmgvel, a medievac meg visszagyógyítja. de ha a P kap egy empt,lemegy az energia is (se storm, se FF, se GShield), és ha menekülőre is venné, MMM stim, és utoléri a Pt és min. a fél seregét ingyen lekapja, ha a P visszatámad, akkor az egészet. A T csak akkor kap ki esetleg az emp ellenére is, ha nagyon sok a zealot, és a T nem hajlandó kikitelni őket-újabban erre is sok példát látni, aztán jön a T sírás, h op zealot.
Ez egyáltalán nem sírás a részemről, csak egy ténymegállapítás, részemről leszarom h gyengébb e a P vagy nem, mint a többi, ha nyerek, nyerek, ha kikapok, akkor valószínűleg én hibáztam és GG. ennyi.
Reply
razieel
| #
engem T-ként a P mindig elkalapál late game-ben.
próbáltam bio-val de a collo + HT szétszed.
sige + mmm sem jó, mert a chare zelák + colo + immortal szintén szétszed
ha nagyon figyelek, akkor tudom tartani magam, de egyrészt lever fejlesztésekben, meg macro-ban. ugye ő spammolja az egységeit a csata mellé, nekem meg idő mire oda érnek. próbálom meglepni a bázisába droppokkal, de ugye oda tud spammolni pár katonát, ami megfogja a dropot míg odaér.
arra gondoltam, hogy kipróbálom a ghost-ot, mert eddig nem használtam, de most hogy nerfelik. 😐 nekem a TvP mindig is a gyengém volt 🙁
Reply
scr
| #
Válasz xplode #31 üzenetére:
külöNbség
Reply
Heretic
| #
Válasz shael #25 üzenetére:
Nem is tudtam hogy „a” betűt kell nyomnom az ff-hez, stormhoz, blinkhez, guardianshiedlhez, feedbackhez. Ettől a patchetől sok minden nem fog változni én szerintem, alsóbb ligákban meg fejlesztés sincs nagyon se ghostolgatás.
Reply
sweeping
| #
Válasz razieel #32 üzenetére:
omg
TvP-t nem lehet ghost nélkül nyerni… Jó korai játékban lehet
Late gamben viszont ha van ht meg storm ne csodálkozz, hogy simán lemos. Ghost a kulcs a győzelemhez, azzal hatástalanítod a sentry-t hogy ne tudjon annyi force fieldet használni, továbbá a ht-ket, és még a pajzsát is leveszed, legyen minimum 4 ghostod.
Reply
Nova
| #
Namost akik sírnak az upgrade miatt, gondolják végig h egy protoss unitnak kétszer kell upgradet fizetni, mert külön van shield és armor. Egy stalkernek az összesen 160 hit pointra hogy +1 védelme legyen az 100/100(armor) + 150/150(shield) míg zergnek 150/150 a level 1 carapace…..
PvTben meg a 200/200 serege a terrannak alap, hogy erősebb a protossnál ha sikerül jó EMP-t betalálni (ami nem olyan nehéz). A ghost nerf kicsit nehezebbé teszi majd a tömeges archonok EMP-zését és templarral kicsit könnyebb lesz feedbackelni… ennyi. nem nagy ügy.
Reply
Thomas_cs
| #
Most emelje fel a kezét az a protoss, aki nem küld a stimmelve villámok alól kiszaladó mmm után még vagy 3-4 (esetenként 5-6) villámot!
Most az emelje fel, aki elnyom egy storm-ot, és utána búsulva nézi, ahogy kiszaladnak alóla az egységek.
Reply
Julien
| #
Az egész TvP el van baszva szerintem, ami a late gamet illeti, és már az elejétől fogva. Ha betalál az EMP, akkor én nyertem, ha nem talál be, akkor a P. Ennyiről szól a döntő csaták 90 százaléka, erről az 1 másodpercről. Hiába vagyok jobb makróban, ha pl ő támadott engem, akkor baszhatom az egészet, mert végem. Ha én támadtam őt, akkor talán sikerül annyi egységet összehozni, hogy megfogjam a countert, de messze nem biztos. Arról meg, hogy a Tnek milyen erős all injei vannak, aham, nézzük csak T: 111, 3 rax (ez egy fos, de tegyük fel, nem) ezzel szemben P: 3 gate+robo, 4 gate, 3 gate+stargate, dt, 1 base colossus. Hát tényleg, mennyivel erősebbek a terran all inek… Fos az egész pvt, a legszarabb MU sajnos, és most csak még fosabb lesz 🙁
Reply
Spirit
| #
Válasz Nova #36 üzenetére:
Namost, hogy a protossra 2* annyi upgradet kell fizetni, mert külön van shield és armor, az kurvára nem igaz.
Amíg én a zerg ground unitokra kifejlesztem a 200/200 a melee-t, 200/200-ért a ranged attackot, azért a protoss mindössze 250/250-e fizet (200/200-ért ez PO-FÁT-LAN-SÁG lenne)! Továbbá én az ultralisket kivéve olyan szar unitokra veszem az attackot, amik kb a stalker szintjét érik el (vagy még azt sem), nem ilyen immortalokra meg colokra is.
Tehát a zerg 2 földi attackot fejleszt, a protoss meg 2 földi védelmet (és a pajzs ugye légi egységekre, épületekre is hat, egy 1000hp shieldes nexusnál nagyon szarul jön az emp miatt). További tény, hogy minden protoss földi egységnek van 1 armorja (ht, dt, zealot, sentry light, de van 1 armor mindegyiken).
Tudod a pvz úgy folyik, hogy a protoss kiboostol +3 attackot (200/200-ért ezt lazán, röhögve megteszi), az armort meg leszarja, mert a roach ellen nem jó, minden másra meg ott a guardian shield, vagy a forcefield. Amikor meg majd az 2/1-es unitjam elé állít a 150hp+-os unitjaival, 3/0/0-ás coloival, stalkerekkel, az úgy zajlik, hogy roach pukk, hydra pukk, ling süti süti, infestor durr, brood lord pukk.
TvP-ben meg leírták, hogy a late game zealot túl erős, erre még lazábban jönnek az upgradek, megint több lesz a sírás. A terrannak még mindig drágább kifejleszteni külön a biot, külön a mechet, mint a protossnak, továbbá a protoss még épületre és hajókra is profitál a shieldből. Tehát a protoss az összes földi unitjára kihozná a 3/0/3-at kevesebb pénzből, amit a terran a biora költ el csak. Shieldet meg minek fejlesszen protoss zealotra, meg emp ellen…
Reply
Synaptic
| #
Egy újabb lépés a balance felé! (igaz elég kicsi) Keep working blizz!
Reply
Heretic
| #
Válasz Spirit #39 üzenetére:
Ettől függetlenül a statisztikák szerint a toss szarabb mint a másik 2 faj, de tudom hogy ez senkit nem érdekel 🙂
Reply
Livivs
| #
Válasz Spirit #39 üzenetére:
„…az úgy zajlik, hogy roach pukk, hydra pukk, ling süti süti, infestor durr, brood lord pukk.”
Vizuális típus vagyok. 😀
Reply
AdamoA
| #
Válasz Heretic #41 üzenetére:
Na mutass egyet!
Aztán idézek egyet Winston Churchill-től…
Reply
Heretic
| #
Válasz AdamoA #43 üzenetére:
Mondjuk ez nem statisztika de: http://i.imgur.com/owPyw.jpg
Ez augusztusig van: http://imgur.com/Jvlvy
4 oldalt lapozz arrébb és megtalálod ezt: https://starcraft2.hu/2011/10/09/gyozelmi-ratak-fajonkent/
Most nem akarok semmi flamelést elkezdeni, csak megjegyeztem.
Reply
Julien
| #
Válasz Heretic #41 üzenetére:
A protoss JÁTÉKOSOK szarabbak JELENLEG, mint a másik két faj. Amúgy arra a statisztikára én is kíváncsi volnék, és nem ilyen XY pro gémer elmúlt 15 meccsének győzelmi arányaira gondolok.
Reply
Tokman
| #
Komolyan végén switchelni kell Protossra oké, hogy noskill de akkor legalább adjanak valami feaute-t ne még noskillesebbé tegyék.
Reply
Synaptic
| #
Válasz Tokman #45 üzenetére:
Nekem úgy rémlik egyszer már switcheltél… és beláttad hogy maradni kell a Tnél! 😀 Ugyehogyugye? 😛
Reply
Krisztian
| #
Tök király a b.net komolyan mondom. A plat liga division 2 ben voltam 900 ponttal. Verem le a diákat sorra, megnyerem a placement meccset és még mindíg plat vagyok. Ennél már csak az volt a jobb amikor egy szombati napon 26 zvz-t kaptam zsinórba. Jellemzó egyszer van időm (akkor is nyári szünetbe) b.net akkor is elintézi hogy jó napod legyen.
Reply
papirsarkany
| #
én protossként sem értem az upgradek csökkenését, egyedül a shield ami tényleg drága volt.
Amúgy egy statisztika az sc2rankról, az s3 grandmasterről, átlagos winrate :
Terran : 58.5%
Zerg : 57.3%
Protoss : 56.8%
kurv@ra hibahatáron belül van a három faj eloszlása, de ennek ellenére a protoss a leggyengébb. és ez a ladder, ahhol állítólag a protossok szárnyalnak és szénné gyaláznak mindenkit 🙂
Reply
xplode
| #
Válasz papirsarkany #48 üzenetére:
jól írtad te le ezeket az adatokat? nem lehet mind a 3 fajnál 50% felett. (szerintem)
Reply