Chris Sigaty a fejlesztési tervekről

DACA . Hírek 1919

A Developer frissítést Chris Sigaty azzal kezdte, hogy kifejezze örömét azzal kapcsolatban, amit a Team Liquid StarLeague 4 illetve a 2012 Blizzard World Championship Series kínál/kínált.
A Blizzard embere, Chris Sigaty aztán áttért gyorsan a közeljövő talán legfontosabb újításaira, illetve fejlesztéseire. Ezek a „fícsőrök” valamikor a Heart of the Swarm megjelenése körül fognak funkcióba lépni:

  • Játék folytatása replay-ből
  • Global játék (EU-sok játszhatnak amerikai/koreai játékosokkal stb.)
  • Több nyelv támogatása
  • Klán/csoport rendszer
  • Nem rangsorolt matchmaking rendszer
  • Közös replay nézés

Emlékeztetőként újra leírja Chris Sigaty, hogy ezeket a HotS megjelenése körül fogják publikálni, illetve várják majd a visszajelzéseket ezekkel kapcsolatban a fórumokon.

A játék folytatása replay-ből szerintem ismerős lehet sokatoknak, van egy hasonló custom game is a WoL-ben. Azt, hogy a Blizzardos mivel lesz jobb, az egyelőre titok. A Global Play kapcsán a Diablo 3-at hozták fel példának, ahol már szűkítik a csoportokat, ott már csak 3 nagyobb területre osztották a játékot. A több nyelv támogatása kapcsán sem lepődtünk meg, de a clan supporton sem. Ez már nagyon régóta beígért „fícsőr”. A rangsorolatlan matchmaking rendszer jópofának hangzik, a Blizzard szerint ez egy újabb jó ötlet a gyakorlók számára.

Közös replay nézés? Jöhet!

Chris még azzal kapcsolatban is emlékeztetett minket, hogy június 8-10-én lesz Anaheimben az MLG Spring, ahol kipróbálható lesz a HotS. Lesz egy ún. Arcade (1.5) Beta, amely pedig betekintést ad majd a játék jelenlegi változatába. Néhány hét múlva erről újabb információkat fognak majd nekünk közölni.

Flash már az SC2-re készül? A Blizzardnál is már izgatottan várják a fejleményeket. Felhívja még a figyelmünket a Blizzard „óriása” a GLHF magazinra is, mely egy átfogó online írás a játékról. „Hamarosan találkozunk” – búcsúzott Chris.

Forrás:


Comments (30)

  • viasz

    |

    Kopirááájt! :))
    ___
    Az új fícsörök nagy részének meg már itt volt az ideje, hogy megcsinálják. De emlékeztettek, még odébb van az, mire ezek meglesznek… 😀

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Remélem ez a globál játék csak választható lesz, mivel én nem kívánok koreai ellen játszani :).A multi reply nézésnek már eleve benne kellett volna lenni a játékban, a replay folytatás számomra érdekes lesz :). Viszont a Nem rangsorolt matchmaking rendszer-nek nagyon örülök, mert így van lehetősége az embernek kipróbálni más fajt is, ugyanolyan ellen, mint ő maga. Oké erre ott volt a custom game, de ott mikor ki akartam próbálni a Z-t, általában van masterost, vagy bronzost kaptam.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Thomas_cs #2 üzenetére:
    Szinte biztos vagyok benne hogy nem lehet választani, de a koreaiak teljesen mannerek, tehát velük nem lesz gond 🙂 Az egy dolog, hogy ők jobban tolják sc2-t, de ebből te semmit nem fogsz tapasztalni.
    Annyi lesz, hogy ha pl te platinum vagy, akkor te egy olyan koreait kapsz, aki mondjuk régebben a kr szerveren csak gold volt. Mert az felel meg az eu platinum szintnek.
    Csupán ennyi a változás, na meg még az hogy én búcsút inthetek a master ligámnak az érkezésükkel, de engem nem zavar, már nagyon várom 🙂

    Reply

  • TalanEgyLOVAG

    |

    Válasz Thomas_cs #2 üzenetére:
    ugyanúgy mmr szerint kapsz ellenfelet, szóval mindegy honnan játszik, mert elvileg hasonló szinten lesztek. eleinte legfeljebb a koreaiak agresszívebb stílusa tűnhet szokatlannak, de ettől meg csak jobban fejlődsz

    inkább azt várom hogyan oldják meg a latency-t globális szinten

    Reply

  • PRGǂShael

    |

    Normális statisztika mikor lesz végre a játékban? 🙂 Viccen kívül a Diablo 3 stat panelje részletesebb mint az SC2-ben levő.

    Reply

  • SzuperCsiga

    |

    Sziasztok!
    Lehet, hogy fura lesz a kérdésem, de nem teljesen értem az egyik változtatást.
    Mit jelent pontosan ez: „Nem rangsorolt matchmaking rendszer”?

    Köszi!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz SzuperCsiga #6 üzenetére:
    Ez azt jelenti, hogy mindenféle következmény nélkül tesztelhetsz nyugodtan új build ordereket, vagy funolhatsz offracel, veled hasonló szintű ellenfelekkel a ladderen kívül.
    Egyszerűbben megfogalmazva, ugyan az mint a ladder, csak itt nem pontra megy a játék, nincs tétje. Bármit kipróbálhatsz, nincs veszteni valód 🙂

    Reply

  • SzuperCsiga

    |

    Válasz sweeping #7 üzenetére:
    Köszi a segítséget!

    Reply

  • Jeffike

    |

    Én ezt a játék folytatását nem értem replay-ből:S

    Reply

  • MHz

    |

    „Global játék (EU-sok játszhatnak amerikai/koreai játékosokkal stb.)”:
    A játék beállításai között fel fog tűnni egy olyan opció, hogy melyik régióban kívánsz játszani. Tehát ha te EU-t választod akkor csak olyan Koreai emberkével futhatsz össze aki szintén az EUt választja.
    „Játék folytatása replay-ből”:
    Nézed a replay-t és adott ponton benyomod, hogy innen játszol te mintha csak az adott pontban lévő mentést tolnád vissza.

    Reply

  • MiD

    |

    én is kíváncsi vagyok a latencys kérdésre… de annyira nem vészes, majd meglátjuk.
    Meg a sok koreai jel és név, azt sem fogom tudni, ki ellen játszom 😛

    Reply

  • Jeffike

    |

    Válasz MHz #10 üzenetére:
    Jah értem thx.Én ennek nem látom értelmét de ez csak az én véleményem

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz Jeffike #12 üzenetére:
    Igazából ez már a Warcraft 3-ban is benne volt, és a Diablo 3-ban is benne lesz. Nem értem miért hagyták ki az SC2-ből, szerintem érdekes feature. Bejelentkezésnél válaszhatsz, hogy EU, NA vagy KR szerverre akarsz felmenni. Én pl szívesen kipróbálnám hova rakna be a rendszer a koreai szervereken. Attól meg nem tartok hogy az eu szerverek tele lesznek koreaiakkal, ők úgyis inkább otthon gyakorolnak majd, mivel az a legnagyobb kihívás számukra, minek jöjjön ide vagy az NA-ba.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Jeffike #9 üzenetére:
    Válasz MHz #10 üzenetére:
    „Játék folytatása replay-ből”
    Custom game esetén ha valaki disconnectel a játékból akkor az adott repet a gamehez hozzáadva onnan folytatják tovább a játékot az ellenfelek ahol megszakadt. Nem kell ehhez semmit végig nézni, csak az adatokat használja fel a repből. De ehhez mind2 játékos kell ofc 🙂

    Reply

  • Eyesis

    |

    Játék folytatása replay-ből (engem nem érdekel)
    Global játék (EU-sok játszhatnak amerikai/koreai játékosokkal stb.) (ez sem érdekel, bár mókás lenne, ha a KR-esek miatt EU miatt amcsiban az osszes master diamond lenne 🙂
    Több nyelv támogatása (juppe, max akkor érdekel, ha a Hots magyarul beszel)
    Klán/csoport rendszer (na ez tényleg jó pont)
    Nem rangsorolt matchmaking rendszer (baromság, max akkor lenne értelme, ha be lehetne állítani, hogy terrannal jatszom néz ezt, majd protossal, és nincs hatással egymásra a kettő, sőt milyen zsír lenne ha mutatna statisztikát, hogy fiam zerg ellen 25%ban nyersz, protoss ellen 30%ban, terran ellen 70%ban )
    Közös replay nézés (na ez tényleg zsír, de akkor lenne az igazi, ha egy replay mellé felkerülhetnének kulonbozo meta datokkal kommentálások, pl angol PengWin, magyar Spray, és akkor válaszhatnék, hogy melyikkel nézem, akár kamerakövetéssel, akár kamerakövetés nélkül…)
    na de a chat-et megreformálhatnák! pl minde ablak becsukása, bill kombinacioval chat becsukas…

    Reply

  • Kaeiir

    |

    Játék folytatása replayből annyival jobb, mint a már említett custom map, hogy itt egyrészt bármelyik mapon alkalmazhatod, másrészt pedig a játék bármely pontján (nincs szükség külön mentésre). Viszont igazából nem vagyok benne biztos, hogy van bármi többlet, amit hozzá tud adni a játékhoz. Félbehagyott meccs esetén ugyanis könnyedén rápillanthatsz az ellenfél dolgaira, mielőtt folytatnátok a játékot, ezáltal egy teljes felderítést kapva: pénz, pontos egységszám, épületek, gyártási sor, upgrade-ek, stbstb.
    A globális játékot én tipikusan csak customokként képzeltem el első olvasatra. Nem hiszem, hogy össze akarják mosni a laddereket, vagy smurf accountokat osztani ingyen a másik régiókra.
    Nem ransorolt MMR-t meg nem is igazán értem, hogy jutott eszükbe. Egyrészt szerintem sokan fogják besorolni magukat alsóbb ligákba azok, akik frusztrálva érzik magukat attól, hogy magasabb ligákban többször kapnak ki. Csak ezután nem dobja majd őket vissza a rendszer, hiszen nem játszanak ranked mérkőzéseket. Másik probléma, hogy megosztja a játékos bázist, ami hosszabb várakozási sorokat idéz majd elő. (Nem tudom, ez mennyire probléma magasabb ligákban, ahol alapból kevesebb játékos van.)

    Reply

  • xplode

    |

    szerintem néhány dolgot félreértenek egyesek, vagy csak nincs leírva a fordításban (én nem olvastam csak az eredetit), de a replay újraindítás a tournamentekre vonatkozik, amikor droppol az egyik játékos. és szerintem ez az unranked matchmaking a legjobb, ez úgy fog működni, mint amikor most a join customra mész, csak nem kapsz random skillű ellenfeleket, hanem olyat mint te, amit én személyszerint jobban preferálnék mint a laddert, mert legalább lehet élvezetes meccseket tolni, nem kell folyton allineket meg cheeseket fogni mint ladderen. én már nagyon várom

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz xplode #17 üzenetére:
    o azt csak hiszed 🙂
    Ott is a különböző chees meg all-ineket fogják gyakorolni, csiszolgatni, hogy ladderen minél eredményesebbek lehessenek vele 😀
    Majd ott csiszolgatnak az 1-1-1 timingon, meg a többi hasonló szemétségen 🙂

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz sweeping #18 üzenetére:
    remélem nem lesz igazad 😀 így akkor semmi értelme 😀 na de majd meglátjuk

    Reply

  • killmepls

    |

    Biztos tájékozatlan vagyok, de nekem komolyan furcsa ez a sok sírás az állítólagos imbalance, chees, meg allin miatt. Személy szerint úgy érzem, master alatt imbalance miatt sírni egyenesen vicces, a chees és az allin pedig a játék (teljesen korrekt és helytálló) része, nem rinyálni kell hanem deríteni és kivédeni.

    Reply

  • TalanEgyLOVAG

    |

    Válasz killmepls #20 üzenetére:
    helyes

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz killmepls #20 üzenetére:hát ezt most nem tudom honnan olvastad ki, de itt ennél a cikknél nem volt még semmilyen sírás semmiről, balanceról főleg. nem írtam semmit a cheesekre és allinekre, csak h remélem, ez az unranked mms nem lesz tele allinezővel meg cheeserrel, mer abból van elég a ladderen, én viszont én szeretem a hosszabb macrogameket is és zavar h ladderen szinte egy ilyet se tudok játszani. ennyi

    Reply

  • killmepls

    |

    Válasz xplode #22 üzenetére:
    Pont erről beszélek, de legalább igazoltad a mondanivalómat, ez is valami.

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz killmepls #23 üzenetére:
    érdekes. úgy néz ki, h a funkcionális analfabetizmus egyre elterjedtebb az internetezők körében. talán megpróbálhatnád orvosolni a problémát 🙂

    Reply

  • killmepls

    |

    Most mondhatnám, hogy sikerült a saját magad feltevésére tökéletes példával elöljárnod, de inkább rádhagyom.

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz killmepls #25 üzenetére:
    lol! szánalmasan nevetséges vagy, de én is rád hagyom. inkább jöjjön egy admin és töröljön ki téged a francba. na szevasz!

    Reply

  • Saigon-

    |

    Hát ezeknek már kurvára itt volt az ideje…
    merthogy tulajdonképpen egész idáig a sc2 bétával játszottunk, szóval hadd ne tapsikoljak… de mindegy, ezek azért mindenképpen pozitív változások .

    Mintha olyasmit írtak volna, hogy a játék folytatása replaybőlt a versenyeken előforduló lag-problémák miatt vezetik be, merthogy milyen szánalmas volt már, amikor mondjuk egy MLG-n kilaggolt vki nyerő helyzetben stb. (érsd: inkább ezt, mert A LAN TABU).

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz killmepls #25 üzenetére:
    Válasz xplode #26 üzenetére:
    Igazából a semmin vitatkoztok, ráadásul nem is a témához kapcsolódik. Chill…

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz DACA #28 üzenetére:
    tudom, nem is én kezdtem 🙂
    mondjuk szerintem fura megoldás ez a replayből folytatás, valahogy máshogy is megoldhatták volna, de ez is jobb mint a semmi 🙂

    Reply

  • killmepls

    |

    Válasz DACA #28 üzenetére:
    Ezt nem igazán nevezném vitának, igazából..

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.