PvT 1 GW FE

Gepzsir . Cikkek, Ismertető 1485

Szép lassan beindul a Huncraft Training Program. A Protossokkal foglalkozó Mester ligás játékosunk, máris írt egy remek ismertetőt. Ezt a taktikát már régóta használja nagy sikerrel, és szerette volna megosztani a magyar közösséggel.

Update: Tinybee küldött kér replayt is, hogy még érthetőbb legyen! köszönjük.

Replay1, Replay2

Előszó

Sziasztok, ebben a cikkben szeretném bemutatni egyik kedvenc stratégiámat a favorite match upomban. Nem másról van szó, mint ahogy a címből is rájöhettetek a PvT-ről. Először is azért szeretem a PvT-t mert ladderen (legalábbis nálam) a terranok nagyon keveset all ineznek és 90%-ba már makró game megy, természetesen pvt-ről beszélek és a saját tapasztalataimat írom le. Szeretném megjegyezni, hogy ez a cikk sc2huncraft.hu oldalnak készítettem, de természetesen bárki bárhova felrakhatja.Jelenleg Master protoss vagyok és szeretnék is az maradni.

Amit bemutatok az egy makró stratégia, de lehet vele fogni all in-eket és korai timing attackot. Ez a stratégia arról szól, hogy bárhova techelhetünk viszonylag gyorsan közben úgy, hogy csinálunk egy korai időzített támadást.

Akkor kezdjük is el!

BO (Build order) építkezési sorrend:

9pylon

12gw (scout)

14 gáz

15pylon

16 core

17 zealot

18 probe gyártás 2 cb-vel

22 stalker cb-lva

24 pylon

30 nexus

32 2 vagy 3 gw (ellenfél játékától függ)

Rövidítés magyarázat: cd=Chrono Boost

Scout : derítés

Gw : gateway

Most pedig részletezem az előbb leírtakat:

12 gw-nél kötelező a scout. Ha látjuk, hogy nincs gáz és 1 rax van akkor valószínű, hogy early exp lesz a részéről, persze a probot a végsőkig próbáljuk életben tartani és figyeljük hogy 15

16 popnál rak-e gázt, de ha nem rak akkor már biztosak lehetünk hogy expelni fog.

Nincs 16 popnál gáz ez exp lesz a részéről


Amint kész a zealotunk küldjük is a Terran bázisára és közben boostoljuk a Stalkerünket. Zealottal várjuk be a Stalkert és nézzünk be az expére. Ha látunk 1 bunkert akkor ne támadjunk, de ha látjuk hogy nincs bunker csak 4-5 marine akkor beáldozhatjuk a zealotunkat egy kis harcért.

Nem volt bunkere a terrannak menekülni kényszerült



Ezzel a kis támadással az expjét késleltetni nem tudjuk de 2-3 marine-t elkaphatunk.

Eközben már az expünket is leraktuk és a hozzá tartozó 2-3 gw-t is.

Build Order:

30 nexus

32 2 vagy 3 gw így összesen 3 vagy 4 gw lesz.

34. 2.gáz

Ami fontos hogy amikor elkészűlt az 1. Stalkerünk utána még 2 sentry isbelefér az exp (30 pop) lerakásáig

Nagyon fontos, hogy az 1. Stalkerünk ne vesszen oda, mert derítésnek kitűnő. Ha készen van a wg tech akkor warpolgassunk haza. Közben már egy eldugott probbal mehet is a proxy pylon valahova közel.

TIMING ATTACK 8. Percnél


Nem volt bunkere a terrannak ez elég nagy hiba tőle!

Ha 2 bunkert látunk amikor támadni szeretnénk ott még lehet esélyünk, de többet 3-4 bunkernél már meg se próbáljunk betörni.

Most egy másik játékon mutatom be a mid game játékot természetesen a felállás és a taktika ugyanaz.

MID GAME

A timing attack nem fejezi be a játékot, de a terran elszenvedett egy kis unit veszteséget. De nincs aggodalomra semmi ok, mert nem vagyunk hátrányban, hiszen van expünk, ami közben már beindult és techelehtünk is.

Build order Mid game:

A támadás után egyből rakhatunk roboticsot vagy councilt, amit szeretnénk. A roboticsot jobban ajánlom mivel observerrel scoutolhatunk és a colo a legjobb támogató egységünk.

4 gw robo optimális választás 2 base makróra terran ellen.


Ha kész a robo rakhatjuk egyből a bay-t és 2 observert scoutolásra.

A scoutolás nagyon fontoshiszen láthatjuk az egységeit, hogy mire techel és hogy counterel-e minket stb. Ez a rész fontos a protoss számára, hiszen ilyenkor nagyon nagy előnyre lehet szert tenni, de nagyon óvatosnak is kell lenni, mert bármikor támadhat vagy droppolhat a terran. Mivel Shakurason vagyunk itt a natural expünket könnyen védhetjük force field-ekkel. A 4 gw és a robo egyenlőre marad, 2-3 colot érdemes kihozni, de ha látjuk hogy van starportja reactorral akkor lassan itt az ideje váltanigw unitokraés upgradekre rámenni. A scoutolást én úgy szoktam, hogy egyik observer a seregét nézi, a másikkal pedig derítem a bázisát (milyen techre ment mennyi bay-e van mennyi rax)

Látjuk hogy scoutolásnál hogy van starport és jönnek a vikingek nem szabad egyből váltani és megijedni hogy meghalnak szegény colok. 🙂

Van startportja reactorral, nem szabad egyből váltani


Ilyenkor rakhatunk egy forge-t és egy council-t és a 2. Expet rakjuk le ez a rész 12-13. perc a nagyon húzós mert nem csak hogy techelünk de még expet is raktunk. Itt nagyon kell figyelni!!

Közben fejlesszük a ground attackot és ha a gázunk engedi mehet a high templar archive is. Folyamatosan warpoljunk és gyártsunk probokat, és figyeljük a terrant az observerekkel.

Készül a HT épületés a 2. Expünk van colo és közben a stalkerekkel védjük magunkat a droppoktól.

Bármikor megindulhat a terran ha meglátja a 2. Expünket hogy készül.


Ilyenkor unitoljunk és scoutoljuk folyamatosan a Terrant, mert meg kell védenünk a 3. Bázisunkat.

Megindult a 2. Expünkre az ellenfél vágjuk el az útját itt előnyben vagyunk ami fontos.


Mivel még nincs készen a charge zealotra ezért a force fieldnagyon fontos, de a legfontosabb a guardian shield amit az alacsonyabb ligákban sajna nem látom hogy használnák.

LATE GAME

A late game-ről azért nem írok mert szerintem az a 20. perc után kezdődik, és addig nem jut el az ember minden meccsen.

Ami fontos a játék késői szakaszában, hogy a upgradek legyenek maxon 3/3/3 és a gw-ek illetve, ha kell a robo-k számának növelése az incom-től függően. De ami a legfontosabb, hogy jól válasszuk meg hol és milyen harcba megyünk bele.

VÉGSZÓ

Köszönöm hogy elolvastátok a kis stratégiai elemzésemet, és örülök ha akár egy embernek is segíthettem. Mindemellett leszögezném hogy ezek az én tapasztalataim, és biztos hogy jobb játékosok jobban csinálják. A helyesírási és egyéb hibákért elnézést kérek.

TinyBee

(TinyBeevel készül egy interjú is, a Training Program kapcsán)

Forrás:



Comments (8)

  • viasz

    |

    Jippí, csak legyen időm elolvasni :p

    Reply

  • Winner_hun

    |

    9 pylo
    15 nexus
    15 gate
    15 forge ha derítés azt mutatja hogy nem expelt és támadás várható

    Majd ha a gate kész jöhet a cyber és a gate-et a warp elkészüléséig 2 bázisról folyamatosan chronozni kell hogy a késői gate miatti harcoló egységekkel való lemaradás ne legyen olyan nagy. Probe-okat nem szoktam chronozni, 2 bázisról ebben az esetben teljesen felesleges. Ha 1-1-1 várható akkor charge-ra és immora rá kell állni. Platina ligában nekem eddig egész jól bevált:)

    Reply

  • Frost

    |

    Kipróbáljuk mindkettőt:)

    Reply

  • Eyesis

    |

    Fujj fujj, inkább arról regéljetek, hogy lehet a protosst megverni terrannal 🙂

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Az elejét olvastam még csak el, azonban lenne egy-két megjegyzésem. A gatewayt elég 13-nél lerakni. (A 12 gatewaynek nem látom értelmét :))A scoutolás pálya függő. Ha 2 személyes, akkor ráérünk a gatewayt készítő probe-al scoutolni. Több, mint 2 személyes mapokon a pylont készítő probe-al(9 supplynál). Az első 3 chronot érdemes a nexusra nyomni. MC 1 zealot 2 stalkerrel kezd. Sztem kezdő szinten mindenképp érdemes ezt csinálni. A nexust 4:45 korul tesszuk le, ha 1 zealotot illetve 2 stalkert készítunk. Ha 1 rax fe-t scoutolunk ki lehet hagyni a 2. stalkert és előbb letenni a nexust (4:20 – 4:30 kozott), majd sentry gyártásba kezdeni.

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    9 pylon kész, akkor nincs boost? Cd = chronoboost?, nem inkább cb?
    Meg a mid gamenek mi köze van az 1gw fast expohoz? Most megnyitást írsz, vagy matchup leírást? Jah meg a late gamet jóhogy nem írod le, 2 base allin király.
    Jahh meg Cacos úrral egyetértve 13nál kell a gw-t rakni, scout meg utána. Egyébként amit leírtál, az teljesen standard, semmi újat nem írtál. Kb az összes protoss ezt nyomja goldtól – low low masterig(attól függően, hogy 15, vagy 30 mp a reakcióidejük). Szóval dia, nagyon low masterig ez a takk elmegy, de afölött megfogja a terran a 8 perc timingodat, hoz 4 medivacot, és írhatod a gg-t.
    Én valami érdekesebb megnyitást, pl Parting féle fast expandot ( http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=334747 ), vagy valami forge opent ( http://scdojo.tumblr.com/post/22486738029/forge-fast-expand-vs-terran ) írtam volna le. Jah am meg jó, hogyha csinál valaki ilyet :D, szóval így tovább! 😀
    ui.: Bár szerintem mind1 mit csinálsz protossal, csak arra figyelj, hogy az attack move parancsot mindig olyan gombra bindeld, ami 100%, hogy kibírja a terhelést.

    Reply

  • CT.CacoS

    |

    Válasz FoPǂSpirit #6 üzenetére: Ezt a guideot a elsősorban „kezdő” szinten álló játékosoknak írta (bronze-low master). Ez az opening biztonságos, ha alacsonyabb szintű playereknek kéne ajánlanom egy jó pvt openinget ez lenne az. Persze érdekesebb a parting 14 gate 17 nexus és jobb szvsz jobb is, mint a Tinybee által említett, azonban, hogy azt értékelni tudja egy kezdő player végig kell mennie egy tanulási folyamaton. A forge exp és a nexus first nehezen kivitelezhető és viszonylag sok tapasztalatot igényel.
    A 8 perces timing attackot védeni nem olyan nehéz (persze szituációtól függ), ha a terran kivédi viszonylag kevés scv vesztéssel, akkor előnybe kerül és egy stim timinggal attackkal véget is vethet a játéknak.

    Reply

  • Elite.263

    |

    Még jó hogy alacsony ligákba nem 2raxol a terran áááá meg mass mara meg minden finomság és 2 unittal meg tudod magad védeni meg deríteni 😀 Alacsony ligákba a 10perc után már late game van mert vagy lerohanod az ellent vagy ő rohan le. Aztán gg…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.