StarCraft II összefoglaló a BlizzCon paneljáról

DACA . Cikkek, e-Sport, Hírek 1965

67NP4J1Q05171383764482908

Mint már beszámoltunk nektek a napokban, a Blizzard StarCraft II fronton is készült a rajongóknak a Blizzconon, a WCS mellett nem állt meg az élet.

Tony Hsu, Kevin Johnson, David Kim, és Kim Phan is részt vett a StarCraft II fejlesztői közül, akik beszéltek a StarCraft 2 közeljövőjéről, beleértve a balance-ot, az eSportot, konkrétabban: a StarCraft II 2.1-es patchéről esett szó, amely hamarosan egyébként tesztelhetővé válik majd a Battle.net Launcheren keresztül. Ez a javítás hozni fog játékmenetbeli változtatásokat és belenyúl az erőviszonyokba is. A Blizzard persze ennyivel nem éri be, s hoz nekünk egyéb „nyalánkságokat” is. A Blizzard elkészítette az SC2 panel összefoglalóját, úgyhogy ne is csacsogjunk tovább, vágjunk bele a közepébe. Figyelem! Hosszabb bejegyzés következik, nasit, sört, maciszörpöt bekészíteni.

Újdonságok és foltozások

Tony Hsu, a játék egyik fő tervezője először is kivetített pár képkockát arról, hogy hogyan bővült a StarCraft II 2013-ban, beleértve például a Spawningot és az Observerek funkcióinak és dizájnjának továbbfejlesztését, amely tovább könnyíti az új pályák közti ismerkedést és hasznos „fícsőr” az egyes mérkőzések elemzésére és csinosítgatására is. (beleértve minden játékmódot.)

Ezt követően ugrunk egy picit a jövőben, ugyanis a Blizzard a hamarosan kipróbálható 2.1-es patchről kezd beszélni részletesebben, vagyis arról, milyen irányban fejlesztik ezúttal tovább a játékot.

Klán és Csoportok Eseménynaptára

SC2_BlizzConPanelRecap_ClanEvent_Thumb_340x265.jpg

A különböző csoportok és klánok képesek lesznek arra most már, hogy egy Eseménynaptár segítségével könnyebben szervezzenek edzéseket vagy akár versenyeket is.

Egyéni klán matricák

SC2_BlizzConPanelRecap_ClanDecal_Thumb_600x233.jpg

 

A Klánok képesek lesznek most már arra, hogy létrehozzanak és feltöltsenek ún. egyéni „klán matricákat”, ezzel is egyedibbé feltüntetni magukat.

Extension Mods

Az Extension Mods lehetővé teszi, hogy könnyedén láthassuk mindazt, amikor egy új pályán különböző modok jelennek meg.

  • A böngésző kezelőfelületét tovább akarják fejleszteni. Minden játékos, aki kiválaszt egy pályát, beleegyezhet, hogy mely modok mellett szeretne játszani, vagy ellenkező esetben, kihagyni.
  • Például, a Blizzard már dolgozik egy Extension Mod verzión, amit a „Big Game Hunters” pályára készítenek el majd a 2.1-es javításra.

Szint korlát növelése és új jutalmak

SC2_BlizzConPanelRecap_CarbotRewards_Thumb_600x237.jpg

A maximális szint a 2.1-es javítástól módosul 30-ról 35-re, továbbá újabb megszerezhető jutalmak kerülnek majd a játékba, mint például portrék és matricák, melyeket Jonathan Burton készített. Ezeket a jutalmakat az újabb szintlépésekkor érhetjük majd el.

Nincs többé tétlen „Game Host”

Egy bizonyos idő után a játék várakozóban a tétlen „játékszervezők” eltávolításra fognak kerülni, helyükre pedig egy másik várakozó játékos veszi át majd a helyét automatikusan. Ezáltal a játék startjáig egyes esetekben nem kell majd annyit várakozni és felgyorsítja az eseményeket.

Klasszikus StarCraft zenék a StarCraft II-ben!

A klasszikus Starcraft és Brood War zenék visszatérnek a StarCraft II-ben, amelyeket újra feldolgozva hallhatunk majd a következő, 2.1-es patchben.

Warcraft III Orc Hősök

SC2_BlizzConPanelRecap_OrcHeroes_Thumb_600x270.jpg

A Warcraft III-ból jól ismert Far Seer, Shadow Hunter, Blademaster, és Tauren Chieftain Orc hősöket újramodellezték és elérhetővé válnak a pálya készítőknek a StarCraft II Editorjában valamikor 2014-ben.

Starter Edition kiegészítések

Kevin Johnson lépett a színpadra, aki betekintést mutatott a StarCraft II Starter Edition további kiegészítéseiről, ugyanis a 2.1-es patchben számos újdonság érkezik ide is.

2Q72LJ4MAZ7D1383803141394

A 2.1-es patchtől kezdődően feloldjuk a Starter Edition használóinak az Arcade és Custom Games módokat és teljesen ingyen játszhatnak velük. Továbbá, mindhárom faj elérhető lesz a Starter Editionben, ezzel akarja a Blizzard az új játékosokat minél jobban bevonzani a játékba és szeretnék, ha már az elejétől kezdve több és több tapasztalatot gyűjtenének a játékkal kapcsolatosan. Itt az idő, hogy az ismerőseinknek, barátainknak még intenzívebben ajánljuk a játékot és minél nagyobb legyen a közösség és a legkreatívabbak pedig próbálják ki magukat a pályakészítőben is.

Multiplayer, Játékmenet és Erőviszonyok

A mikrofont ezúttal a balancért felelős vezető David Kim vette át, aki a multiplayer részt felülvizsgálva összegzi a fejlesztő csapat belső folyamatait, ismerteti a közeljövő eseményeit és a következő év legfontosabb, kitűzött céljait.

Belső folyamatok

A StarCraft II multiplayer csapata három részre oszlik: egy ún. Tervező csapat, egy Játék elemző csapat és egy Balance csapat

  • A Tervező csapat átlátható képet kap a matchup helyzetekről, a faj eloszlásokról és teljesítményekről és általánosságban ők elemzik a legnagyobb szeletét az SC2 multiplayer részének.
  • A Játék elemző csapat speciális játékokat és helyzeteket értékel ki, emellett kutatásokat végeznek. A csapat csoportosan megbeszéli és elemzi a kapott eredményeket.
  • A Balance felelős csapat teszteli a belső változtatásokat a játékban, erre vannak speciális tesztelők a csapatban, szükség esetén ugyebár profi játékosokat is felkérnek a Blizzard Főhadiszállásában.

Amit keresünk

  • Úgy gondoljuk, hogy a Widow Mineok túlságosan is elterjedtek a Terran match upokban. Úgy gondoljuk, hogy a Siege Tankkal együtt további tesztelésekre van még kilátás.
  • A játékosok általában vagy használják a Swarm Host egységet, vagy nem. Jelen esetben úgy látjuk, hogy az egység sokkal inkább passzív, mint aktív állapotban van. Ha továbbra is ez a helyzet áll majd fenn, akkor komolyan el kell gondolkodnunk a Swarm Host jövőjével kapcsolatosan.

Együttműködési folyamatok

Gyakran fordulunk a StarCraft II közösség segítségére, vagyis fontosnak találjuk a játékosok visszajelzéseit a játékkal kapcsolatosan. 2013-ban a visszajelzések száma nőtt, ennek értelmében több és több ún. helyzetértékelő jelentést írtunk és több balance teszt pályát is publikáltunk. Továbbá, az is nagyon fontos, hogy a közösség egyre több új pályát készít, amelyek azért hasznosak nekünk, mert változatosabbá és színesebbé tehetjük a ladder poolt.

A játék állapota

Folyamatosan ellenőrizzük az 1v1 erőegyensúlyát és a matchup balance is egy megoldandó helyzet. Résen vagyunk a legmagasabb szintekkel kapcsolatban, de odafigyelünk természetesen az alacsonyabb szintekre is. A tornák helyezései is fontos tényezők számunkra.

SC2_BlizzConPanelRecap_MPStats_Thumb_345x200.jpg

Jövőbeni célok

Íme néhány fontosabb cél a StarCraft II multiplayerével kapcsolatosan:

  • Még több izgalmat és fordulatot szeretnénk látni az egyes matchupokban.
  • Több akciót látni az egyes mérkőzéseken.
  • Az egyes matchupoknak még színesebbeknek és változatosabbnak kell lenniük. 
  • Azt szeretnénk, hogy egyes játékosok minél több módon megmutathassák a skilljüket. (ergo, egy skillesebb, bonyolultabb játékot szeretnének.)

Tehát, mik a tervek a StarCraft II jövőjével kapcsolatosan?

  • Balance patch megjelenése a BlizzCont követő rövid időn belül. (1-2 hét)
  • Folytatjuk a Swarm Host vizsgálatát minden régióban.
  • Dolgozunk a 2014-es World Championship Series map poolján.
  • Minimum két új pálya minden egyes szezonra.

eSport és a World Championship Series

ANYW0T7CCCEF1383802842563

Az eSport vezető menedzsere, Kim Phan a színpadon, aki beszél a Blizzard és a StarCraft II eSport részvételéről és fontosságáról. Szó esik az elmúlt eseményekről, a jelen és a jövő terveiről is, mint például a világbajnoki sorozat (WCS) népszerűségéről is.

Miért eSport?

  • Mert SZERETJÜK az eSportot és a világbajnoki sorozatunk körül folyó projektet.
  • Mert tovább szeretnénk építeni a StarCraft II közösséget és az eSporttal együtt képviseltetni azt.
  • Emellett, szeretnénk továbbra is támogatni a StarCraft II-t és az a célunk, hogy egy aktív és nagy közösségünk legyen.

Visszapillantás 2012-re

2012-ben a WCS sorozatunk elindult, amely egy alulról építkező, fontos lépésünk volt. Ez egy olimpiai stílusú versenysorozat igazi ikonokkal, hősökkel.

Előnyök:

  • Több nemzetközi verseny megjelenése, amely több játékosnak lehetőséget adott a szereplésre.
  • Felkeltette a helyi érdeklődéseket és kialakultak csoportok és közönségek is.

Hátrányok:

  • A StarCraft II egy globális eSport közönséget érdemel és sajnos sok néző nem követi a helyi eseményeket.
  • Ennek eredményeképpen, nagyobb hangsúlyt kap a helyi és nemzetközi szereplés is.
  • A nagy döntőkön a játékosok különböző képességűek voltak

Az új irány 2013-ra

Beterveztük a 2013-as világbajnoki sorozatot is (WCS), amely a 2012-es sorozatból okulva újabb irányokat és frissítéseket hozott. Az volt a célunk, hogy egy izgalmas és igazságos versenysorozat végén a legtehetségesebb és legerősebb játékosok küzdhessenek meg a fődíjért.

Előnyök:

  • Következetes három időzóna 
  • Világranglista bevezetése

Hátrányok:

  • Korlátozott ideig vártuk a visszajelzéseket a játékosoktól/rajongóktól. 
  • Néhány helyen csökkent a lehetőség a helyi és nemzetközi szinten való szereplésre. 
  • A verseny menete néhol zavaros és nehezen követhető lehetett.

Előretekintés 2014-re

A legutóbbi két évben sokat tanultunk és tapasztalatokat gyűjtöttünk. Közvetlenebb kapcsolatot szeretnénk a közösségünkkel, a játékosainkkal és partnereinkkel. Jövőre jön a 2014-es WCS, s máris kitűztünk néhány fontosabb célt a jövőre nézve:

2014 főbb céljai

  • Már hónapok óta dolgozunk a partnereinkkel együtt azon, hogy véglegesítsük a 2014-es menetrendünket. 
  • Még több visszajelzést szeretnénk kapni a játékosoktól, a partnereinktől, a csapatoktól és a közösségtől.
  • A 2014-es WCS továbbra is a legkiemelkedőbb és legtehetségesebb játékosokat helyezi előtérbe és újragondoljuk a WCS pontrendszerét is.
  • Azt szeretnénk, hogy minél több játékosnak legyen lehetősége WCS résztvevőnek lennie.

Rövid, szubjektív összefoglaló a BlizzCon StarCraft II panelén elhangzottakról:

Kíváncsian várjuk tehát a hamarosan megjelenő 2.1-es Heart of the Swarm patchet, amely hoz néhány kisebb változtatást, de túl nagy reformokra még most se számítsunk. A Blizzard fokozatosan, a közösség folyamatos visszajelzéseiből és a versenyeken elért eredmények összesítéseiből szeretné az eSport részvételét kibővíteni és gazdagítani. A World Championship Series egy nagyon jó versenysorozat a Blizzard részéről, s mint látható, ők is látják, hogy folyamatosan fejlődni kell és tanulni a hibákból vagy az esetleges hiányosságokat pótolni. Ez mind szép és jó, de reméljük, hogy a közeljövőben néhány balance kérdésre is pont kerül. Vagy várjunk a Legacy of the Void megjelenéséig? Mindenesetre, jó látni, hogy a Blizzard nem hagyja magát és további lépéseket tesz a fejlődés érdekében.

Külön megjegyezném még, hogy a BlizzConon bemutatásra került a Warcraft film is, mely a Blizzard elmondása szerint egy remek fantasy történet lesz és a rajongók imádni fogják.  A Warcraft filmet egyébként az a „Legendary Pictures” forgatja, akiknek a 300-at és a Nolan-féle Batman trilógiát is köszönhetjük, tehát kezdésnek ez már nem is rossz információ. A Warcraft film premierje pedig 2015. december 18-án lesz. Külön érdekesség, hogy a Star Wars VII. epizódjának a premierjét is 2015 végére, decemberre tűzték ki, tehát úgy néz ki, lesz mit néznünk 2015 telén.

Forrás:


Comments (7)

  • Rayman

    |

    „A klasszikus Starcraft és Brood War zenék visszatérnek a StarCraft II-ben, amelyeket újra feldolgozva hallhatunk majd a következő, 2.1-es patchben.” Ez nagyon jol hangzik, szerintem jo otlet.
    „A 2.1-es patchtől kezdődően feloldjuk a Starter Edition használóinak az Arcade és Custom Games módokat és teljesen ingyen játszhatnak velük.” Ez akkor most azt jelenti, hogy a jatek megvasarlasa nelkul is tudok majd a haverrel star battlezni akinek nincs is starcraftja?

    Reply

  • buccy

    |

    Azért én megnézném ezeket a statisztikákat, nem feltétlenül csak a top1000 meccsnél, mert egyre inkább vonalzóval meghúzottnak tűnnek a majdnem mindig 50%-k. De a blizznél ez a balance amúgy is érdekes és érzékeny téma, egy WCS-t elnézve pláne, ahol az utolsó 3 játékos 1 terran, 1 protoss, és 1 zerg lett (véletlenül).

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz Rayman #1 üzenetére:
    Így igaz. További kiegészítéses írásom szerkesztőségen belül:
    „A Blizzcon legfontosabb üzenete az volt idén, hogy a Blizzard szemlélete megváltozik mostantól, s jobban nyitnak a „Free to play” felé. A mi esetünkben a Starcraft 2-nél a Starter Edition kibővítései (mindhárom faj választható, teljesen ingyenes az egész custom games és arcade funkció) arra sarkal minket, hogy minél több helyre eljusson az embereknek itt akár Magyarországon is ez az információ. Ingyenes a Starcraft 2 ! (gyakorlatilag ezt követően „csak” a kampányért és a ranked meccsekért fogunk fizetni.) De jó ez így, mert úgy vélem, meg fogja mozgatni a közösséget.”

    Reply

  • KaLoZ

    |

    Néhány kiegészítést azért tennék:
    Belső folyamatok:
    1, Tervező csapat – a tervező csapat feladata, hogy tetszőleges helyekről vett véletlenszámokkal tényként használja fel annak céljából, hogy a balance nem egy kalap szar.
    2, A Játék elemző csapat leginkább azt vizsgálja, hogy a widow mine mekkorát durran és, hogy az vicces-e, továbbá azt, hogy a mass spine spore és swarm host mennyire számít zergesnek, vagy hogy a time warp storm forcefield effektek elég látványosak-e.
    3, A Balance felelős csapat az akik a b.net nagyon színvonalas fórumai alapján eldöntik, hogy melyik egységet változtassák meg random kockadobással. Vannak akik unatkoznak, mert nincs dolguk, ezért ők a játék speciális tesztelői. Néha profikat is felkérnek, akik ugyanúgy játszanak a játékkal, mint előtte.

    Visszapillantás 2012-re:
    2012-ben a WCS sorozatunk elindult, amely egy alulról építkező, fontos lépésünk volt. Ez egy olimpiai stílusú versenysorozat igazi ikonokkal, hősökkel, akiket mi akartunk kihasználni, saját céljaink elérésében.
    Előnyök:
    -Több nemzetközi verseny megjelenése, amelyeket eltöröltünk, és most már csak WCS van.
    -Kialakultak csoportok és közönségek is, amelyek vásárlóerejét magunknak szereztük meg.
    Hátrányok:
    -A StarCraft II egy globális eSport közönséget érdemel, de sajna nem tudunk mindenkit megfejni egy szar játékkal.
    -Ennek eredményeképpen, 3 részre osztjuk a wcs-t, hogy a koreaiakat jobban szétszórjuk a nevezők között.
    -A nagy döntőkön a fajok különböző képességűek voltak, de mi ezt nem tudjuk a játékosokra kenni.
    Az új irány 2013-ra:
    Az volt a célunk, hogy egy izgalmas és igazságos versenysorozat végén a legtehetségesebb és legerősebb fajok küzdhessenek meg a fődíjért.
    Előnyök:
    -Következetes három időzóna (nem semmi).
    -Világranglista bevezetése (újabb értelmetlen statisztikák)
    Hátrányok:
    -Korlátozott ideig vártuk a visszajelzéseket a játékosoktól/rajongóktól. Miután a hellbatot nerfeltük, szartunk a widow mineokra.
    -Emiatt néhány helyen csökkent a lehetőség a helyi és nemzetközi szinten való szereplésre, amit nem nagyon tudtunk további hazugságokkal ellensúlyozni.
    -A verseny menete néhol zavaros és nehezen követhető lehetett, mert összevissza mentek a tournamentek és nem tudtunk mind1ikből elég nézőt kisajtolni.
    2014 főbb céljai:
    -Még több pénzt kisajtolni.
    -Még több visszajelzést szeretnénk kapni a játékosoktól, hogy tudjuk érdekli-e még őket ez az egész, de a véleményüket úgyis leszarjuk.
    -A 2014-es WCS továbbra is a legkiemelkedőbb és legtehetségesebb játékosokat akarja kihasználni és újragondoljuk a WCS pontrendszerét is, hogy a hazugságainkat jobban fedje.
    -Azt szeretnénk, hogy minél több játékosnak legyen lehetősége WCS résztvevőnek lennie, így a challanger és qualifikációkból is több pénzt tudunk kiszedni.

    Reply

  • DACA

    |

    Válasz KaLoZ #4 üzenetére:
    Ez most nem lett olyan vicces Spirit, te is öregszel….lehet szakot kéne váltanod, nem? A fajváltásról már nem is beszélve 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Még anno szóba került az is, hogy az alapjátékot ingyenessé teszik teljes egészében. Komoly marketinges csapat dolgozik a blizzardnál, nem véletlen, hogy ez aztán nem valósult meg.

    Ez egy praktikusabb ötlet a haldokló sc megmentésére, esetleg némi extra anyagi hasznot is hozhat.
    Én ugyan akkor most úgy érzem, ez egyben a hackerek paradicsomává is válhat. Sokan vannak akiket csak a ban tart vissza, de szívesen csalnának. Akár ezt egyfajta trainingnek is fellehet fogni, mármint a maphacket, timing gyakorlásra, replayt se kell visszanézni
    Ha banolják 2 perc alatt csinál egy új nevet.

    Meglátjuk, ne legyen igazam

    Reply

  • Peda_Z

    |

    Válasz sweeping #6 üzenetére:
    Ott a lehetőség, hogy ne játssz custom-ot egy csaló ellen. 😀 A ladder meg nem lesz a starter része, szóval azon felesleges aggódni, hogy ott tömegessé válna ez miatt a csalás.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.