Karune Kérdések és Válaszok 30. – Pályakészítő edition
A 30. Q&A-ban ismét a Map Editorral kapcsolatos kérdésekre válaszol Karune, ami elég aktuális a februári téma miatt.
Chat a fejlesztőkkel: Brett Wood-t kértem fel, hogy feleljen a pályakészítéssel kapcsolatos kérdéseitekre. Hangsúlyoznom kell, hogy a Starcraft II-ben nagy mértékben támogatott lesznek az UMS (User Map Settings) térképek és igyekszünk minden eszközt megadni a közösségnek, amivel minőségi és egyedi pályákat készíthetnek majd.
—StarCraft II Q&A Batch 30: Map Maker Series 3—
1) Lehetséges lesz olyan kódot írni, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy a már kilőtt, de a célpontot még el nem ért varázslatot/rakétát/nyílvesszőt megállítsák a levegőben?
A képesség data/triggerek megbuherálásával megvalósítható lesz az ötlet.2) Lesz minden egységnek férfi és női változata?
Nincs tervbe véve, hogy minden egyes egység férfi és női változatát is lemodellezzük.3) Meg fogjuk tudni adni a játékosnak a lehetőséget, hogy játék közben fegyvert váltson?
Bár nincs erre külön felületünk, a flexibilis képesség-rendszer minden bizonnyal elég eszközt fog adni a pályakészítő kezébe, hogy ezt elérje.4) Lesz lehetőség a multiplayer térképek összekötésére, azaz multiplayer Campaign léthrehozására?
Mindenképp támogatni szeretnénk a többjátékos kampányok készítését.5) Ki lehet majd kapcsolni a Tech Treet?
A tech tree teljes mértékben befolyásolható lesz.6) Lehet egy képesség kifejlesztése követelmény a Tech Treeben? Azaz például egy Factoryt csak akkor lehessen építeni, ha a Stim Pack képesség ki van fejlesztve.
Igen, a tech tree és a fejlesztés-rendszer szabadon változtatható lesz a Map Editorból.7) Meg lehet majd parancsolni az AI-nak, hogy kifejlesszen valamit, építkezzen egy adott helyre, egységet küldjön egy adott helyre, visszavonuljon, stb?
Igen, kiterjedt lesz az AI scripting lehetőség.9) Képesek lesznek arra a pályakészítők, hogy olyan időjárást határozzanak meg, ami akadályozza az egységeket/megváltoztatja a domborzatot?
Az időjárást és annak hatásait befolyásoló technológia még nincs kész. De még ha nem is lesz semmilyen hatással az időjárás a játékmenetre, a pályakészítő szabadon varázsolhat bárhova bármilyen időjárási effektust.
Forrás:
Comments (13)