Karune Kérdések és Válaszok 35.

Vorian . Hírek 1348

Karune egy kivételesen hosszú Q&A-val ajándékoz meg minket.

A három frakció bejelentése után sem állt le a munka, gőzerővel dolgoznak a srácok, hogy a Starcraft II játékmenetét még tökéletesebbre csiszolják.

Ha olvasod ezt a szöveget és szereted a Starcraftot, akkor mutasd meg a világnak! Az „I <3 SC” esemény alkalmából rengeteg képet kaptunk, ahogy a rajongók pózolnak az osztálytermükben, játék közben, híres helyeken és egyéb furcsábbnál furcsább helyeken.

Mit jelent neked a Starcraft?

Biztosítsd a helyed a rajongók mozaikában, ami része lesz a Blizzard történelemnek! A részvétel egyszerű: csinálj egy képet és küldd el!
http://blizzard.com/us/inblizz/contests/ilovesc/

Chat a fejlesztőkkel: A fejlesztők keményen dolgoznak, hogy találjanak egy olyan védelmi mechanizmust, ami illik is a Zergre és hatásos is. A jelenlegi verzióban visszatért a Sunken Colony és a Spore Colony, de jelentősen megváltozva. A Sunken – és Spore Colony most „ki tud emelkedni” a földből, és egy stratégiailag kedvezőbb helyre átmászni. Furcsa módon a Protoss Phase Cannon meg pont most vesztette el az energiaformában való mozgási lehetőségét…

Jó ötletnek tűnt a Zergnek mozgó védelmi épületet adni, mivel ez új távlatokat nyit a Zerg mirror meccseken, és akár az Overlord által lerakott Creepre is átmehetünk a Colony-val. És végül, de nem utolsósorban: a mászkáló védelmi épületek látványa nagyon „Zerges”. Fontos megjegyezni, hogy az éppen mozgó Zerg védelmi épületeknek kevesebb életpontjuk, és csökkent védelmük van.

Játékbeli tapasztalatok: Az elmúlt hetekben a Terran oldallal gyakoroltam, mivel szerintem jelenleg velük vagyok a leggyengébb. Miután háromszor-négyszer el lettem verve, és már kialakult a gyors build orderem, rájöttem, hogy a Terranok számára hatalmas előny, hogy a szűk feljárókat akár már a játék kezdeti szakaszában eltorlaszolhatják.

Jelenleg a legtöbb pályán a Terran játékos képes arra, hogy a feljárót még azelőtt elzárja, hogy az ellenfél felderítője odaérne, így gyakorlatilag titokban tud fejlődni/sereget építeni. És csupán egy osztagnyi Marineval meg pár SCV-vel vissza is tud verni minden kezdeti támadást a domborzati előny miatt.

Három népszerű taktika a Blizzard dolgozói közt:

1) A lehető leghamarabb feltechelni Bansheekig, amiknek egy nagyon erős egy egységre ható támadásuk van, és ki lehet fejleszteni nekik az álcázást. Ez az egység nagyon pusztító, ha az ellenfélnek nincs egyszerre anti-air és detektor egysége.

2) Rögtön Reaperre techelni, ami nagyon mozgékony és bónusz sebzéssel rendelkezik a könnyű páncélzatú egységek ellen. Ez azt jelenti, hogy pillanatok alatt be tudnak jutni az ellenfél dolgozói közé, kinyírni őket, és ugyanilyan gyorsan eltűnni. Akkor működik jól, ha előtte felderíted, hogy mennyire védett a bázisa. Említettem, hogy aknáik is vannak, amikkel a főépületeket, vagy az energiát szolgáltató Pylonokat hamar le lehet szedni? Az aknák ledobása után csak vissza kell vonulni, megvárni míg újra aktív a képesség, és megint támadni.

3) Ha a Terran körbebunkerezi magát és nem egyáltalán nem támad, akkor az ellenfele erre úgy reagálhat, hogy biztonságosan kiépíthet több expansiont. Ebben az esetben a Terran simán építhet egy csapat Marinet és Maraudert a „fal mögött” az ellenfél tudta nélkül, és azzal támadhat, amikor a másik a legkevésbé számít rá.

Szerencsére a Fejlesztő Csapat a helyzet magaslatán áll, tehát a két másik faj kezében bőven van elég eszköz ennek ellensúlyozására. A Nullifier fel tudja emelni az utat elálló Supply Depotokat, a Nydus Worm pedig átmegy alattuk. A térképek a jövőben pedig valószínüleg nagyobb feljárókkal fognak rendelkezni, hogy az ellenségnek legalább esélye legyen a Terran bázist felderíteni.

StarCraft II Q&A – Batch 35

1. Sebzik a Banelingek a közelben lévő saját/szövetséges egységeket, amikor felrobbannak egy ellenség mellett?
Nem, a Banelingek csak ellenséges egységeket tudnak sebezni.

2. Ha egy Nydus Wormot észreveszünk, akkor le lehet lőni mozgás közben?
Igen, a bázis körül jól elhelyezett detektorok segítségével soha nem érhet váratlanul a Nydus Worm támadás.

3. A Nydus Worm át tud haladni a nyílt űrön keresztül (gondolom a Space Platform pályatípusra utal) ?
Igen, de még nem tudjuk, hogy milyen animációt rendeljünk hozzá. Ha kijövünk egy megfelelő vizuális animációval, mindenképp megmutatjuk majd a rajongóknak.

4. Meg lehet fertőzni a Zerg épületeket, és milyen egységek képződnek, ha igen?
Nem, Zerg épületeket nem lehet majd megfertőzni. Protoss épületeket viszont lehet majd, és abból az Infested Terrantól alapjában különböző egységek fognak termelődni.

5. Lesznek módosítható doodadok (pályaelemek), amelyeknek beállíthatjuk a fényességét és árnyalatát?
Igen.

6. A 33. Q&A-ban szereplő első screenshoton látható a Mothership Black Hole képessége. Azonban ez állítólag ki lett véve. Most akkor mégis visszatért ez a képesség?
Ahogy már többször is említettük, az egységek állapota folyamatosan változik. A jelenlegi verzióban a Mothership inkább támogtó egység több életponttal és alacsonyabb sebességgel. A Gatewayből fejlesztett Warp Gatek most már a Mothership alá is sugározhatják a termelt egységeket, így a Mothership még fontosabb szereplője lesz a csatáknak. A Warp-in mechanizmus kicsit meg lett változtatva, hogy a Protoss játékos kicsit gyorsabban képezhessen egységeket: a Warp-in cooldown nem tart annyi ideig, mint maga az egység készítési ideje.

Ezenkívül a Mothership képes lesz arra, hogy Energiát sugározzon az alatta álló castereknek, például a Templaroknak. Ki lett véve a Time Bomb és a Black Hole képesség is.

7. Vissza tudnak alakulni anyaggá az energiaformában közlekedő Phase Cannonok egy szövetséges Pylon, vagy akár egy ellenséges Pylon erőterében?
A Phase Cannonok már nem tudnak energiaformában mozogni.

8. A Tauren Marine szerepelni fog a Map Editorban?
Igen.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (38)

  • gemate

    |

    Na ennek a Q&A-nak különösen örülök. Virít róla, hogy a legtöbb időt a balance-olásra fordítják, tehát már egész jól haladnak a srácok. ^^
    Egyébként a „mászkáló” sunken&spore naggggyon jó ötlet. Tényleg zerges. Viszont úgy tűnik szegény mothership naponta váltja szerepét. És persze virít az is, hogy Terran vs. Zerg imba (CFox után szabadon :-))

    Reply

  • Worlon

    |

    Örülök ezeknek a változtatásoknak. Szerintem is kiválló ötlet ez a mászkáló sunka meg spore. Örülök neki, hogy a phase canon nem tud energiává vissza alakulni, pedig kedvenc fajom és erősségem a protoss.
    Csak így tovább a Blizzardosoknak, és nektek is a fordításokhoz.

    Reply

  • darage

    |

    Nagyon jó látni, h mennyire foglalkoznak a játékkal, és mennyire fontos ez nekik! Fürdik a lelkem! =)

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Csak a mothership fáj ebbő, a sunkennek örülök n is 😀 a Phase Cannon meg így járt 😉

    Reply

  • 84Noname

    |

    De jó egy kék post vot ez…
    Nagyon de nagyon jó irányba mozdúltak az új változtatásokkal. A mozgó zerg védelmi épületek tövább fokozzák a zerg offenzív jellgét, nagyon jó megoldás…A mothershippel megint nagyon jól ügyeskednek, ez az energiasugárzásos megoldás nagyon a protoss sajátja…

    Reply

  • nrvn

    |

    Engem bánt ez a terran dolog… a terran mindig is a torlaszolás mellett volt , de most hogy fel tudják emeleni a supply-t (Nufiller) igy már már mondhatni ezt az elönyüket is elveszitették, habár 1-2 siege sok problémára megoldás 🙂

    A banshee saját egységet sebez? Mert irták hogy területre lö, de akkor a saját egységeket is lezúzza amik esetlegesen ott vannak?

    Reply

  • Vorian

    |

    #6

    „A lehető leghamarabb feltechelni Bansheekig, amiknek egy nagyon erős >egy egységre ható< támadásuk van," Itt biztos nem írták, hogy területre lő.

    Reply

  • gemate

    |

    Na igen ezen én is megakadtam. Most akkor a Banshee csak 1 egységre lő, és a területre ható sebzést meg csak a BC kapja meg?

    Reply

  • nite

    |

    btw, én ilyen hülyeségről h photon cannon mozgatható, én még nemishallottam szal jó h kivették 😀

    végre visszatérnek a def épületek zerghez, és nemis akármilyen formában! ez nagyonjó

    Reply

  • 84Noname

    |

    A szélesebb feljárós dolog az érdekes…nem csak a T-t hozza kicsit hátrányba, hanem a P-t is…elvégre nem lehet 2 zelával elállni az utat…meg több pylon kell a záráshoz, ha úgy adódik…

    Reply

  • nite

    |

    hát, nemár ha kicsit dinamikusabb a gém és nemcsak az eddig kialakított taktikok válnak be

    Reply

  • SzuL

    |

    csak egy időre lesz dinamikus, utána úgyis meglesznek a megszokott taktikák

    Reply

  • nite

    |

    nemárt*

    Reply

  • overmind

    |

    Végre megint egy kis infó már nem tudtam mi van:)

    Sunken + Spore colony-nak nagyon örülök és a képességének is, viszont a phase cannon nagyon lelombozott, azokkal nagy terveim voltak:)
    Mothership-el láthatóan nem nagyon tudnak mit kezdeni, előszőr black hole, aztán álca helyette, aztán (most nem jut eszembe a neve:)) az ami olyan mint a black hole csak mégsem, most meg azt is kiszedik.
    „Banelingek csak ellenséges egységeket tudnak sebezni”, az brutál lesz akkor, már látom h fogok párszor szitkozódni ha zerg ellen leszek és banelingek fognak jönni:)
    Nagyon hajtanak a balance-ra, ennek kimondhatatlanul örülök, bár sztem a megjelenés után dőlni fognak a javítások… tény, hogy nincs egyszerű dolguk a balance-al.
    Komolyan mondom, ennyire mint a starcraft 2-t még nem vártam egyetlen játékot sem:), beleőrülök a várakozásba:)

    Reply

  • nrvn

    |

    to Vorian

    Sry tényleg reggel volt eléggé, igy csak röptébe irtam… akkor vissza vonom az egészet 😀

    to overmind

    Ha nagyon unatkozol menj a szabad levegöre és sportolj 😉
    (ne sértésnek vedd, csak koszos a humorom)

    Reply

  • PoOok

    |

    tényleg nagyon izgalmas hírek. Sokan fognak örülni a sunken/spore colony változásoknak. Kérdés mennyire gyorsak helyváltoztatásuk alatt, mert, ha átvonulás közben leszedi a felét az ellenség (kevesebb életpont, és védelem), akkor nem lérdemes mozgatni őket.

    Reply

  • nite

    |

    inbase mozgatás se rossz, mer több pénz marad, unitokra

    Reply

  • glutin

    |

    hát ez a mozgó sunk+spore elég nagy előny a zergnek.. fölhuz pár expet és simán bevédi 5-6sunkkal csak mozgatni kell őket az expek között..csak attól függ hogy mennyi idő amíg „átalakul” egy sunk , mothersip energia feltöltése elég gáz zergnek esélye nem lesz 2322storm ellen

    Reply

  • god

    |

    Jók a változtatások, kivéve az, hogy a phase cannon már nem tud energiaformában mozogni, s ezt a sunken és a spore kapta meg. Maradhattak volna statikusak, a zergekhez az jobban illene, a phase cannon pedig mozgási lehetőséggel legalább használható lenne.

    A többi az tetszik; talán még annyi, hogy a Mothershiptől elvett képességeket (Time Bomb és Black Hole) elő lehessen hozni map editor-ból.

    god

    Reply

  • nite

    |

    nemkell ennyire protko orientáltnak lenni,

    ígyis a világ legegyszerbb dolga a photoncannon push, nemkell ezt még cicomázni meg meghiperbrutálextrafull legyőzhetetlen, kivédhetetlen protoss egységek sem kellenek, mig a másiknak még semmilye nincs, így sokkal ballancosabb, és a tényleges zergdef push ígyis kb 500-700 kristály, migg a pnek a pilon egy 100as X×150 cannon, szinte azonnal, sokkal rövidebb idő alatt stb, ugyan így a T bunkerpush is pofon egyszerű, szal nemárt ha a zerg nek is van mostmár vmije .

    szal franó blaance ez a mostani sztem

    Reply

  • god

    |

    nem kell ennyire zerg orientáltnak lenni,

    főleg, hogy a zergre a statikus védelmi egységek jellemzőek, tehát ez nem illik bele az eddigi összképbe. Jó volt ez a mozgó phase cannon, mivel egységes képet alkotott speckók terén a warp-in technológiával és a phase prism pszionikus mátrix képességével. Kár lenne ezt piszkálni, inkább alakítsák vissza ezt a dolgot, főleg, hogy az eddigi zerg védelemről kialakult koncepciónak ellentmond.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    5. Lesznek módosítható doodadok (pályaelemek), mint világosság, sötétség?
    Igen.

    ezen most azt értsem hogy lesz nappal meg éjszaka?

    Reply

  • Aston

    |

    @22: Bocs, ez hülyén lett fordítva. Az elemek fényességét és árnyalatát lehet majd állítani. Javítva.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    :S pedig keztem örülni… 🙁

    Reply

  • mrobed

    |

    Ez az északa tényleg nem rosz ötlett lene (van a War Craft3-ban is)!! A vélemenyem az hogy a zerg védelmi egysegek mozgathatókk ez nem rosz ötlett es ilikk is a zerghezz! De az hogy a Protoss-tol elvetekk a Phase Cannonok mozgási képeségétt ez enszerintem nem jó öttlett!!! De a Protoss Mad. nek az uj kepesegei tetszenekaz hogy tölti a ht energiájátt meg hogy a mad. alá is lehett teleportälni ez tökk jó!!! A forditást meg värom!!!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    pl ha éjszaka lenne aí terranok felkapcsolhatnák a reflektorokat meg a marinok a lámpáikat és tök hangulatod lenne minden. egy csomót dobna a hangulaton… O,o

    Reply

  • nite

    |

    lehet sp-ben kivitelezik majd:D

    #21: nemvagyok zergorientált se a másik kettő. de ennyire nemkell h elszaladjon a ló p alatt h „összhangban legyen minden” hightechnika. akkormár legyen olyan h egy az egyben eltudnak tütnetni egy egész bolygót 1 másodperc alatt, hisz nekik van ilyen megabrutálextrafull hightech mátrix photon teleport megashild disruptor fegyver tekmnologiájuk, és akkor lehetne az, h lenne egy gomb a Nexus-ban h bolygópusztítás, és így lehetne nyerni akár 1másodperc alatt, elvileg igy méginkább összhangbavan a teknológia nem?

    egyébként ez az épületmozgatás feltételezem olyan sebességű mint az 1-ben a standard overlord, szal annyira azért nemkell szétfosni magunkat tőle

    Reply

  • Aston

    |

    @26: Vagy kellene telepítened a bázisod köré fényszórókat, ha este akarsz valamit látni, és sietned kell még mielőtt leszáll az éj, hogy ezt megtedd, mert a Zergek a sötétben is látnak.
    Hm.. ezt még kb. 2 éve képzeltem el először, de sajnos lássuk be, nem biztos hogy annyit dobna a hangulaton mint amennyit módosítana a játékmeneten.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    nem azt mondom hogy legyen vak sötét hanem mondjuk mint pl a wc3 ban volt vagy map edtorban ha csinálsz pályát ott be lehessen állítani menyire legyen sötét (ez is egy jó 5let pl sztem) de ha normális játékmenetet nézzük az bőven elég lenne ha olyan lenne minta wc3 ban a lámpákról meg anyit hogy úgy gonodltam hogy minden házom lenne vmi reflektor meg a tankok felkapcsolnák alámpákat meg amarinok is…

    Reply

  • god

    |

    nite:

    Mindegyik faj sokkal dominánsabb a StarCraft progaming eddigi történetében, így a balance érdekében talán nem őket kellene dinamikusabbá tenni defensive épületek vagy offensive push esetén. Professzionális szinten is nagyon erős védelemnek bizonyulnak a jó helyen lévő spore-ok vagy egy feljáró előtti sunken fal. Legalább az early game-ben mobilabb lenne az agressive phc-zás, de nem, ők inkább elveszik tőlük és a zergeknek adják. Broáf.

    Reply

  • nite

    |

    vhogy nemtudom sajnálni a P-t, ígyis van még 100 másik lehetőség,

    azt meg remélem senkise gondolta komolyan h majd zegnek semmi de semmi def épülete nincs, jóvicc is lenne, amikor a másik 2 faj azokkal fog meg mindent amig szépen támadgat ide oda, z meg csak pislogjon ha épp betámadják. sunkel + spore coloni kellet és kész, mozogjon mert ettől mégzergesebb, de eztis lebalancolják blizardék, tehát olyannyira nemlessz ebből nagy előny meg lerakni is csak creepre lehet ha elmászkáál vele az eber, kérdés érdemes-e egyáltalán mászkálni vele mert ugyis böhömlassú lessz, szal ez csak ilyen kellő plussz h zergesebb legyen a dolog, és sztem nagyonis találó és kellő megoldás lett ez

    értem h a sok progamer az mind p-s meg t-s aztán nehogymár a znek legyen vmi kis plussza node kérem..:) nemcsak p-ből áll a világ

    Reply

  • sweeping

    |

    Sajnálom hogy a protossoktól elvették a mozgó cannonokat. Inkább akkor kitalálhattak volna valami más plusszt a zergeknek meg a terránoknak. De az a protoss cannon teleport a legnagyonn fun. Őszintén mennyi haszna lenne? Szerintem egyáltalán nem befolyásolná a meccseket. Valamennyi haszna persze van de nem olyan sok.
    Viszont nagyon jó fun gameket lehetett volna nyomni.
    A legnagyobb szerepet, úgy se pro gamer körökben töltötte volna be, hanem csak az átlag játékosok körében.

    Reply

  • Duhither

    |

    1. Ez szerintem hülyeség…..

    Reply

  • god

    |

    nite:

    Ne haragudj, de butaságokat beszélsz.

    Senkinek nem lenne azzal baja, hogy visszarakták a sunkát meg a sporet, de minek kellett nekik adni a phase cannon eddigi képességét?

    „értem h a sok progamer az mind p-s meg t-s aztán nehogymár a znek legyen vmi kis plussza ”

    Ilyet ki mondott? Nagyjából egyenlő a fajok megoszlása a koreai professzionális körökben, talán enyhe terran fölény van (40%-43%, ez egy régebbi adat). Jelenleg a világelitből kimagasló két játékos Flash(terran) és Jaedong(zerg); utánuk jönnek a többiek, akiknek az élén az elmúlt időszakban a trónról lecsúszó két legjobb toss van, Bisu és Stork.

    Tehát semmiféle hátrányban nincsenek a zergek, sőt Jaedong jelenleg a világelső a Kespa 30 ranglistán. /Más kérdés, hogy Flash hamarosan beéri. 🙂 /

    Miért mondtam el mindezt? Csakis azért, mert a jelenlegi statikus colonyk is komoly védelmet jelentenek a zergnél, és ezeknek mobillá tétele teljesen felesleges. Maradjanak, ok, de felesleges nekik ez a képesség.

    Ezenkívül nem illik a zerghez a mozgó épület képesség sem. Ugye az SC-ben minden faj nagyon szépen különbözik egymástól, pl.: építkezés (zerg egy dronet feláldoz, scv-nek ott kell maradnia építeni, probe pedig csak megnyitja a pszi kaput és mehet is tovább) és az épületek mozgásánál is jó lenne az. A terran-ok ugye fel tudják emelni őket, a zergek eddig is statikusak voltak ÉPÜLETEK SZEMPONTJÁBÓL, a toss-ok pedig a phase prism erőtér képességgel, a warp in technológiával és az energiává alakuló cannon-nal egy új, egységes stílust képviselnének.

    Szerintem ennek a változtatásnak nincs értelme, jobb lenne a visszaalakítása. Nite többet én nem írok a témába, ha nem értesz egyet akkor egészségedre, nincs semmi baj.

    Reply

  • nite

    |

    értemén h a zerg az maradjon csak ott ahol van a másik 2tő meg csak ugy pakolásszon ahogy kedvetartja 😀 (jólvan nemhuzlak tovább:D)

    Reply

  • Beast

    |

    Picit banom hogy kivettek az athelyezheto protoss vedelmet, viszont az nem igazan zavar hogy ezt a kepesseget megkaptak a zergek, vegulis elolenyek, ennyi meg beleferne… ami zavar hogy akkor most a sunken es a spore colonyk mellett a queen „olcso” vedelempakolgatos kepessege meg mindig megmarad? … csak mert ez elegge felrugna a 3 faj kozti egyensulyt, remelem a queen kap valami ujat helyette. Mondjuk valami olyasmire gondoltam hogy kis vedelmi epulet helyett kis felderito rovart teremtene, ami csak rovid ideig el, persze ennek csak a jatek elejen lenne inkabb szerepe, de nem is ultimate kepessegnek szannam es adna egy lapattal a zerg rovar kiralyno filinghez.

    A masik hogy szerintem siman elferne a protoss warp athelyezos modszere a zerg jarkalo rovarvedelme mellett, igy legalabb mind a 3 faj kepes lenne ugy lezarni egy egy bejaratot/rampat, hogy kesobb sajat hasznalatra kinyissa azt… foldbe sullyeszheto supply depot, lepkedo spore es sunken, teleportalgato photon cannon 🙂

    Reply

  • nite

    |

    sztem jelen koncepcióban u ahogy van, kivan szedve a „a kis védelmi épület” a zergtől, és busás áron rakdosahtja lefelé a queen a sunklet, gondolom, olyan ~150 ásványért

    de ahogy a mottó is mondja: ‘bízz a blizzban’

    Reply

  • Promie Motz

    |

    EZT A MOTTÓT ÉN KEZDTEM EL HASZNÁLNI, vissza lehet nézni a fórumon 😉

    én nitetal értek egyet, mert aki nem zerg párti, az nem normális 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.