Karune Kérdések és Válaszok 29.

Vorian . Hírek 1018

Megint Xordiah volt a gyorsabb, és ő postolta ki elsőnek a héten immáron másodszorra jelentkező Q&A-t, de remélem nem sértődtök meg, ha nem „Xordiah Kérdések és Válaszok 29.” a cím.

Viszont nincs „Chat a fejlesztőkkel”. Hiba, nagy hiba.

Játékbeli tapasztalatok: A hét egyik meccsén Karune a saját kárán tanulta meg, hogy milyen az, ha megváltozik valami a játékban, és a fejlesztők „elfelejtenek” neki róla szólni. Protossként a szokásos dupla Gateway kezdéssel indított, és a felderítő Probe-ja egy Terran Bunkert talált a bázisához vezető feljárótól nem messze. „Ehh, egy szokásos Bunker rush…” – gondolta, és 2 Zealottal megtámadta a Bunkert. Mivel egy elég kicsi, 2 játékos pályán folyt a küzdelem, az ellenfele hamar oda tudott vinni erősítésként egy Marinet és egy Medicet. Ha a Bunkert támadta, az ott lévő SCV egyedül is könnyedén visszajavította, ha pedig az SCV-t, akkor a Bunker belsejében lévő Medic simán gyógyította, és neki sem tudott ártani. A Terran játékos később hozott még Maraudert is, így a folyamatosan tűz alatt álló, lelassított Zealotok hamar fel lettek aprítva. Az egyszer biztos, hogy új korszaka kezdődött a Bunker Rush-nak. Ez, kombinálva a Salvage képességgel, ami az épület költségeinek 100%-át visszaadja, nagyon erős taktikát ad a Terranok kezébe. Ráadásul nemcsak a Medic gyógyítása, hanem a Ghost Sniper képessége is használható a Bunkeren belülről. Karune a meccs végén csak annyit mondott, hogy „Kösz, hogy szóltatok fiúk :P”

1. Van a Terranoknak olyan elsődleges anti-air egységük, ami felváltja a Goliath és a Wraith szerepét?
Igen, a Factoryban készülő Viking nagyon hatásos a repülő célpontok ellen, amikor légi üzemmódban van. Emelett azonban földi üzemmódban képes egyaránt földi és légi egységek támadására (ez újdonság, eddig földiben csak földieket támadhatott).

2. A Nomad Auto Turretjei véletlenszerűen támadnak, mint az első rész Bunkerjei, vagy a játékos jelölhet ki nekik célpontot?
Az Auto Turretek tüzelését manuálisan is lehet majd irányítani, azaz a játékos kiválaszthatja a célpontjukat, ha úgy van kedve. Ha nem kapnak külön parancsot, akkor a legközelebbi ellenséges egységre fognak lőni. A Nomad másik titkos fegyverét, a Mine Drone-t már nem lesz ilyen egyszerű kontrollálni. A Mine Drone egy védelmi torony, ami 4 aknát helyez el maga köré, aztán álcázza sajátmagát és az aknákat is. Hasonlóan a Starcraft 1 Spider Mine-jaihoz, ezek az aknák is automatikusan felrobbannak minden nem-álcázott ellenség közeledésekor. Alapsebzésük 50, páncélozott egységek ellen pedig +50 (100). Ha egy akna felrobban, a Mine Drone automatikusan elhelyez helyette egy újat, de egy pillanatra láthatóvá válik a folyamat közben. Ahogy az Auto Turret is, ez az „épület” is energiába fog kerülni, és nagyon hamar el lehet majd helyezni a csatamezőn.

3. Most, hogy kivették a Reavert, és az ostrom-egység szerepét megkapta a Warp Ray, milyen területre ható támadással rendelkező egysége lesz a Protossnak?
A Protoss Colossus sebzése területre fog hatni, azaz amerre épp fordul, arrafelé mindent sebez (egy bizonyos távolságig persze). Ahogy minden ilyen típusú támadásforma, így ez a sugár is nagyon hatásos lesz egymáshoz közel álló gyalogosok, mint például Zealotok vagy Marine+Medicek ellen.

4. Sok screenshoton láttunk már vizet, de vajon felhasználható lesz az a modderek számára (hajók, kikötők)?
Valoszínűsíthetőnek tartom, hogy igen, bár ez a modderek egyéni képességeitől függ. Biztos vagyok benne, hogy nagyszerű ötletekkel fogtok majd előállni.

5. Hogy szerepel a Starcraft 2 Mesterséges Intelligenciája?
A SC2 AI-ja minden tekintetben a Brood Waros AI előtt jár. Egy példa erre: jóval gyakrabban küld ki felderítőket, és a látottak alapján változtat stratégiát. A felderítés megakadályozása esetén vagy egy általános stratégiát használ, vagy megpróbál több felderítőt kiküldeni.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (26)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.