Látszik mennyire nincsen semmi hír, elkezdtem böngészni a hivatalos fórumot. Igaz, hogy új a külső, szebb-jobb, de ugyanazok a tizenéves vérpistikék lakják, mint régen. Nézzük meg az egyik ilyen gyöngyszemet:
Téma: Hivatalosan is bojkottálom a Starcraft II-t
Semmiképp sem fogom megvenni a sc2-t, most hogy egy éven keresztül csak egy fajjal fogok tudni játszani online.
A kampányok nem elég nagyok a külön játékokhoz. 36 misszióért nem éri meg 3 darabba szelni a játékot. Ez nevetséges. Nevetségesen egyértemű, hogy a Blizzard csak pénzt akar, mivel semmi ész érv nincs amellett, hogy 3 részre ossza a játékot a 3 kampányért amik nem is hosszúak. Bocs, de 36 misszió nem olyan sok.
A Blizzardnak a Protoss és Zerg kampányt patchben kéne kiadnia, NEM JÁTÉKBAN. Amúgy wc3-al játszom és várom a dio3-at is.
Aki nem tudja legalább 125123523 indokkal elutasítani ezt a förmedvényt, az kérem kapcsolja ki! Álljon hát ez itt a „hülye vagyok, nem értem mi az a trilógia” ékes példájaként, akinek további kérdése van, mert nem ért valamit, az kérdezzen a kommentekben.
Azért a biztonság kedvéért tisztázzuk:
mindhárom faj játszható lesz már a Wings of Libertyben is
a Legacy of the Void és a Heart of the Swarm kiegészítőként funkcionálnak majd, új kampánnyal, új egységekkel fajonként, új multiplayer pályák, új battle.net funkciók, új játék mechanizmusok, miegyéb
küldetés lemezenként lesz 30-36 kampány, nem összesen
egyébként is
A Nydus Wormon keresztül – SpiralArchitect
Lord_Crusare nem várt sokat, lefordította a következő részt is a cikksorozatból. Nem is szaporítom tovább a szót, az eredeti forráshoz link itt, az összes eddig lefordított cikk itt található. Köszönjük a fordítást, jó olvasgatást!
SpiralArchitect – Játék és Egység Analízis
A StarCraft 2 minden idők egyik legjobban várt e-sportja, és a rajongók épp ezért bizony kegyetlenek tudnak lenni e játékkal szemben. Én viszont igyekeztem objektíven értekezni a StarCraft 2-ről, és elfelejteni a Brood War-t annyira, amennyire csak emberileg lehetséges. Kis idő múlva arra jöttem rá, hogy nagyon jól szórakozom, annak ellenére, hogy nem értek egyet a játék sok elemével. Mindig is egy olyan játékot szerettem volna StarCraft 2-ként látni, aminek semmi köze a Brood War-hoz, persze az egységek és a helyszínek nagy része nyílván ismerős, de a játékmenet nem sokban emlékeztetett engem a nagy elődre.
Két screenshot a single player kampányból
Kicsit nézelődtem a Starcraft 2 külfüldi rajongói oldalain, és találtam két érdekes képet, ami még a Blizzcon idejéből való (csak most tették közzé).
A képekért a 1up.com a „felelős” , sajnos az interjúból csak az eddig ezerszer hallott dolgok derülnek ki (A másik két kampányban Kerrigan nem fog úgy bolygóról bolygóra zsoldos küldetéseket megoldogatni, mint Raynor a Hyperionnal. És Zeratul más protoss törzsekkel fog diplomáciai csatát vívni az új egységekért).
A két kép, amikről szó van: az első az, amikor Matt Horner megérkezik a Hyperionnal Mar Sara-ra, a Zerg invázió kellős közepébe.
A második képen pedig a kampány alatt megvásárolható fejlesztések egy részét vehetjük szemügyre. Érdekesség, hogy itt található Firebat, Medic, Cobra (nagyon régi, a Hellion elődje volt), sőt ahogy látom, még Vulture is. Szóval a Blizzard tényleg nem a levegőbe beszélt (ugyan ki gondolna ilyet? 😛 ), a régi Starcraftos egységek szerepelnek majd a kampányban, és minden bizonnyal a térképszerkesztőben is.
Forrás:
www.1up.com
A Nydus Wormon keresztül – NeoIllusions – Zerg elemzés
A Terran elemzés után Lord_Crusare fogott tollat, hogy ne csak a száját jártassa bíráló szavaival, hanem tegyen is valamit a „szent ügyért”. Ezúttal a Zerg elemzést olvashatjuk, itt van link az eredeti forráshoz, a cikksorozat összes darabját pedig itt találjátok.
A fordítás nagyon jó lett, és örülök, hogy újabb aktív tag bukkant fel a Starcraft II érkezésének homályából. Jó szórakozást!
[Blizzcon] Benyomásaim a StarCraft II-ről és a Zergről.
Elöljáróban: Éljen soká a második BlizzCon! A játék rengeteget változott tavaly óta, ugyanakkor még mindig egy rendkívüli stratégiai játék, melyen érződik a Blizzard keze nyoma. Szerintem mikor valaki a StarCraft II-ről beszél, rendkívül nyíltan kellene így tennie. A WarCraft 3 sem hasonlított egyetlen elődjére sem, és feltehetően a Diablo 3-al is így lesz. Tudom, hogy sokan a legjobbat akarják a StarCraft 2-nek, de figyelembe kell vennetek: ez a StarCraft II, nem pedig egy fejlesztett StarCraft 1 jobb grafikával és új pályákkal. Igen, a StarCraft töretlen sikeréhez némi szerencse is társult, ezzel egyetértek. De szerintem nem fogják elrontani ezt a játékot sem, mint ahogyan sok pesszimista állítja.
Single Player: egyedi küldetések a kampányban
Hogy így a két ünnep között se maradjunk jó hírek nélkül, a Gamespy készített egy interjút Dustin Browder-rel. A beszélgetésből egy nagyon jó hír derült ki a kampány kedvelőinek.
A „Szűkre szabott” nem jó kifejezés arra, hogy leírja a filozófiánkat ami a Starcraft II küldetéseinek létrehozásánál játszik szerepet. Azok, akik közűlünk már rengeteg RTS-el (valósidejű stratégia, a szerk.) játszottak, egy csomó tipikus csatázós küldetéssel vagy a kommandó stílusúakkal bírkóztak meg, amikben egy-két hőst kellett egy hordányi ellenfelet legyőzve továbbjuttatni. Nem szeretnénk a Starcraft II-ben a már kipróbált küldetések közül 25-30-at ilyen módon elkészíteni, kiadni.
A legjobb tudásunkat előhozva szeretnénk biztosítani a játékosoknak egyedi élményeket, tapasztalatokat adni, tehát minden egyes küldetésre úgy tekintünk, mint egy-egy külön mini-játékra. Nem szeretnénk előre tudatni sok meglepetést, de annyit elárulhatunk, hogy az egyik küldetésben vonatrablások sorozatát (!!!) kell elkövetnie a játékosnak. Hogy ez a valóságban hogy fog működni, várnotok kell, és meglátjátok, mindenesetre sok örömünket leljük ezeknek az ötleteknek a gyakorlati kipróbálása során.
Forrás:
Gamespy.com via Starcraft2Armory
Visszatérhet a Protoss Zealot gyorsaság fejlesztése
A SC2Armory kiadott egy érdekes cikket. A koreai Battle.net egyik fóruma szerint, ahol a Zealot charge-ról írt az egyik Blizzard munkatárs, egy fontos dolog derült ki. Egy ottani fordító segítségével került át a szöveg angolra, ezért még nem kell készpénznek venni, amit ott írtak, de lássuk, miről van szó:
A legutóbbi verzió szerint egyszerre van Charge és gyorsaság fejlesztés a Zealotoknak. (Protoss játékosok: 😀 , többiek: 😯 😥 )
A kérdések és válaszok:
1. A Zealot charge képessége 10 másodperces töltés után használható újra (ami nem látható, mint pl a Warcraft 3-as cooldownok).
2. Ha a célpont nincs közelharci távolságra, de nincs nagyon messze sem, akkor is Zealot charge-ot használnak, hogy közelébe kerülhessenek.
3. A Twilight Council most 2 fejlesztést biztosít Zealotok részére: Leg upgrade (pontos név nem ismert) és a Charge.
A további véleményük az egészről:
Amíg a charge-ot fejlesztik, addig Nullifier és Stalker egységek kombinációit lehet bevetni. Ami pedig az irányíthatóságot illeti, neki jobb hogyha passzív képesség marad a charge. Az esetleges „autocast” ki-be kapcsolását is érdekes ötletnek gondolják.
Érdekes módon hozták ki eddig a sérült Zealotokat a csatából: „rá charge-olt” egy baráti Stalkerre, aki aztán elblinkelt.
A charge sokkal nehezebb lenne aktív, mikrózós képességként használva, de sok más célra hasznosítható lenne (nem térnek ki, hogy mire 😕 ).
Forrás:
Blizzforums.Com via SC2Armory.com
Battle.Net
Boldog SC2-es új évet!
A hatalmas alkohol party után csak most sikerült gatyába ráznom magam, és bár még fáj minden porcikám a sok táncolástól, de mindenképpen szeretnék mindannyiunk nevében minden kedves olvasónknak
Boldog Új Évet!
kívánni.
Ne feledjétek, idén már nagy valószínűséggel kiadják ezt a mocskos játékot várva várt kedvencünket, és innentől minden egyes nappal közelebb kerülünk az év első felében esedékes béta teszthez (amihez valószínű fogunk kulcsokat is kapni). Tehát tartsátok meg jó szokásotokat és olvassatok minket, mert idén tényleg megéri nyomon követni a fejleményeket!
2008 számomra nagyon jól telt, és remélem csillapítani tudtuk híreinkkel a Ti szenvedéseiteket is, miközben várjátok a Starcraft II-t. 2009-re nem ígérhetek mást, mint változatlan formában, ugyanitt-ugyanígy, a legfrissebb hírek, cikkek, fordítások, elemzések, videók-képek és minden amit meg tudunk szerezni közreadjuk Nektek!
Egy kis Starcraft progaming
Többen is érdeklődtetek már nálam, hogy hol lehet profi Starcraft meccseket nézni angol kommentárral, így hát éppen kapóra jött, hogy az SCforAll.Com összegyűjtötte 2008 legtöbbet nézett videóit. Jó szórakozást hozzájuk!
1. STX_JulyZerg vs. eSTRO.NonY on Andromeda – 16,964
2. STX_Kal vs. MYM.Iefnaij on Othello – 10,785
3. Idra gets traded to…. – 10,027
4. WeMade_Nada vs. G5 on Blue Storm – 8,135
5. ClouD vs. NonY on Blue Storm – 8,066
6. NonYs first Courage event – 7,824
7. eSTRO.Magma vs. MYM.Strelok on Othello – 7,817
8. Artosis does Korea – 7,582
9. Savior interview – I love my fans – 6,831
10. eSTRO.NonY vs. Strict on Blue Storm – 6,776
+1 extra. ToT)Cloud( vs. STX_TossGirl on Othello – 6,699
Na de tényleg, valaki aki nálam okosabb linkeljen már egy pár jó oldalt, ahol folyamatosan kaphatunk minőségi Starcraft meccseket, angol kommentárral (esetleg magyarral? :O )! Előre is köszi!
A Nydus Wormon keresztül – Intrigue – Terran elemzés
Elkészült még egy fordítás ebben az elemzéssorozatban, köszönhetően nagyrabecsült nrvn kollegának. 😀 Korrigálásra alig volt szükség. 😉
Ez szintén egy vélemény a játékról, tehát nem a hivatalos oldalról jött, hanem a teamliquid.net -ről.
A link után nagy mennyiségű szöveg (wall of text) következik.
Boldog Karácsonyt!
Békés boldog ünnepeket, meghitt hangulatú vacsorákat, kellemes családi összejöveteleket kívánunk nektek!
Na jó, félre a tréfát, az ünnepek alatt a nagy Starcraftozás mellett néha látogassátok meg a családot, akár már a nappaliban megtalálhatjátok őket!
Reméljük a következő évben már a fa alatt Starcraft II is lehet. Ámen!