Hoppá-hoppá. Már csak 4 nap van hátra a WWI-ig, és a www.blizzard.com-ra (és a www.battle.net-re is) kikerült egy új splash, ami valami jeges izét ábrázol:
Na vajon ez mi lehet? Vorian a legnagyobb Diablo fan már egyből írta is nekem: Diablo 3: Revenge of the Frost Lord bejelentés!!! Ja és hogy persze a Diablo megjelenések mindig június 29-én voltak, milyen furcsa.
Természetesen a legvalószínűbb a Wrath of the Lich King megjelenési dátumának kihirdetése, de akkor is furcsa hogy erre ilyet csináltak a blizzardosok. Mindenesetre 4 nap múlva kiderül 😉
Wiki update – BlizzCast 3 fordítás
Hála Szegcs és Vorian munkájának, a BlizzCast 3-at már magyarul is elolvashatjátok.
BlizzCast 3 magyar fordítás
Wiki update – Char bolygó
Voriant manapság elég sokat kell korbácsolni ahhoz, hogy értelmes időben elkészüljön egy-két fordítással. Valami érettségi vagy mi van most neki, nem igazán értem de megelégeltem a dolgot, most már nem hagyom hogy átverjen, ezért nem hiszek neki.
Így történt ez tegnap este is, aztán egy jókora fenyegetés és udvarias „* ** ***** *****” szóváltás után sikerült rávennem, hogy fordítson.
Tessék hát olvasni a Char bolygó leírását! Visszajelzés, óhaj-sóhaj bánat panasz mint mindig welcome. BlizzCast3 is készül 😛 ..
Starcraft2.Com frissítés – Char bolygó
Frissült a hivatalos honlap. Ezúttal nem egység leírást, nem életrajzot, nem sztorit, hanem nem mást mint egy bolygónak, a Charnak a leírását töltötték fel a srácok.
Úgy látszik elég kiterjedt lesz a hivatalos oldalra feltöltött anyagok listája. Azoknak akik a történet és a Starcraft univerzum szerelmesei, azoknak biztos hasznos és izgalmas olvasmány lesz. A fordítással mint mindig, igyekszünk 🙂 . (Blizzcast3 már csak napok kérdése)
A frissítéssel együtt kaptunk új képeket is, de mivel most nem egység leírás az új anyag, ezért csak artworköt találhatunk, azokból is 3-at:
UPDATE: Úgy látszik kapunk egy új screenshotot is. Egyelőre még nincs kinnt az oldalon, de már letölthető.
Úristen, van rajta valami különös pókszerű, hálófonó egység is!!! Így első látásra tetszik, várjuk a fejleményeket!
Forrás:
Starcraft2.Com
Én kérek elnézést #2
Kovacsgergows, akit most már nyugodtan nevezhetünk lokál funtriótának, ismét alkotott, és ezúttal is én kérek elnézést:
Hogy jól induljon a nap, itt van két frankó kép zimp-től az RSHU-ról:
Starcraft Legacy exkluzív kérdés-válasz
Az I love SC versenyen az SC Legacy is elérte az 50 képet, így Karune nekik is kedveskedett egy Q&A különkiadással. (Mi is elküldtük már a kérdéseket Karune-nak, elvileg csak idő kérdése, hogy mikor fogja őket megválaszolni)
Szerencsére nem csak semmitmondó válaszokat kaptak, kiderült pár új dolog:
A Hydralisk kicsit meg lett erősítve: 80 hp-ja van, földi egységek ellen 13+3-mat, légi egységek ellen pedig 12+5-öt sebez. Hatótávolsága 6, és most már fejlesztés nélkül is „gyors” sebességgel halad (a fejlesztést pedig kivették). Áruk 100 mineral, 100 gáz.
A Roach viszont csak 10-et sebez (távolsági támadó), hatótávolságuk 3 és jóval lassabbak is. Ezt persze kompenzálja a regenerációs képességük.
A Zerg épületeket és Burrowed (föld alá bújt) egységeket is fel lehet emeni Anti-Gravityvel. A Zerg egységek – bár elszakadnak a Creeptől – nem szenvednek semmilyen sebzést, a Burrowból felemelt egységek pedig a képesség lejárta után visszakerülnek a föld alá.
Minden egység, aminek van földi és légi támadása is, a Colossust az erősebbikkel fogja támadni.
Bár a Medivac Dropship viszonylag későn jön a tech treen, a Terran gyalogság a játék kezdeti szakaszában sincs reménytelen helyzetben, mivel a Marine – Marauder kombó nagyon hatásos.
A Ghost EMP gránátja ugyanúgy viselkedik mint az első részben szereplő Science Vessel EMP képessége.
Bunkerben/Bunkerből a következő képességeket lehet használni: Stim Pack, Nuke, EMP és Sniper.
A Jackal területre ható sebzése nem sebzi a szövetséges/saját egységeket.
Bár úgy tűnik, hogy a Zerg légierő nagyon gyenge a másik két fajéval szemben, ez korántsem igaz, mivel a Hydralisk nagyon erős AA egység, a Mutalisk-Swarm Guardian-Corruptor hármas pedig képes mindenféle flottával felvenni a harcot. A fejlesztők nem terveznek több Zerg légi egységet betenni a játék multiplayer részébe.
Forrás:
SCLegacy.com
Zerg techtree
A Starcraft Legacy elkészítette az eddigi ismeretek alapján a Zergek fejlődési fáját, vagyis egy olyan gráfot, amelyben az egységek és az épületek szerepelnek, a megfelelő függőségeket megjelölve.
Láthatjuk rajta, hogy 3 részre, Tier 1-2-3-ra van felosztva az ábra, és nagyon jól mutatja, hogy az egyes egységeket mely épületből lehet gyártani, illetve az adott épületnek milyen előkövetelménye van, vagyis milyen más épületet kell előtte megépíteni. Az ábrán az is fel van tüntetve, hogy adott egységből milyen új egységet fejleszthetünk, illetve a fejlesztésnek mi az előkövetelménye.
Az ábra tartalmazza az már ismert de még nem látott épületeket illetve egységeket is.
Titokzatos új Zerg épületek
Mint arról már a kommentekben értekeztünk, az új screenshoton feltűnik egy pár új dolog. Karune világossá tette nekünk, hogy ezek nem mások mint új külalakú Zerg épületek.
Egy, a nevét az oldalon is elhallgatni kívánó „Unnamed” olvasónk – aki mellesleg egész ügyesen készítgeti saját fansite-ját – lepett meg minket egy kis összefoglaló képpel, ami eredetileg az sc2pod.com-ról származik.
Tehát az új pufók épületek közül a bal felső az Infestor Pit, ami előfeltétele az Infestorok gyártásának, a jobb felső pedig a Baneling Nest, ami előfeltétele annak, hogy Zerglingekből Banelingeket tudjunk mutálni.
Karune kérdés-válasz plusz-plusz
Mint az lenni szokott, Karune a 40-es kérdés-válasz csomag után megválaszolt még jónéhány kérdést, amely izgatta a hivatalos fórum aktivistáinak fantáziáját. Most is elég jó dolgokat tudtunk meg. Na csapjunk a levesbe:
Ahogy itt is, ott is meg lett említve, hogy az a feature, hogy a fog of war-ból lövő egységet egy pillanatra megmutatja a játék, vagy hogy a magaslatra felfelé tüzelő egységek kevesebbet sebeznek, az mindenképpen visszalépés és egyáltalán ez miért van?
Karune a következő magyarázatot adja:
Az ilyen és ehhez hasonló feature-ök azért vannak, hogy alakítsák a játékmenetet. Vannak feature-ök amelyek jót tesznek és vannak olyanok amik hátráltatják azt a játékmenetet, amit a fejlesztők szeretnének elérni. A Starcraft II multiplayerben a fejlesztők célja nem más, mint a VERSENY. A verseny sportoknak viszont nem kedvez az, ha „random faktor”-ok vannak benne. Ilyen az, ha például magaslatra lövő egységek bizonyos %-ban elvétik a lövést (lsd. Warcraft III). Az ilyen véletlen, nem kiszámítható, előre nem tervezhető tulajdonságok nem kedveznek egy Esport játéknak. Példának okáért a sakkban sincsen egy deka „random faktor”. (gondolj csak bele hogy milyen rossz lenne a sakk ha a paraszt csak úgy üthetné le a királynőt, ha 6-os kockával kéne először dobni, és ha az érték 4 vagy nagyobb akkor sikerül a támadás) Ezért történtek hát ezek a nerfelések.A másik oldalon, a single player célja az, hogy bevezesse a játékost a Starcraft világába, és itt a történetet kiszolgáló dolgok mind nagyon fontosak (például egy jelenetben a Drop Pod az nagyon hangulatos lehet, de multiplayerben mégsincsen benne). Emellett még rengeteg dolog lesz a single playerben, ami a multiplayerből kimarad, például animációk, hősök, mégtöbb egység, stb.
Egy másik kérdés arra irányul, hogy ugye eddig például egy Lost Temple pályán sokan azzal kezdtek, hogy bevédték a feljárót. Innentől kezdve ha a feljárót akarom támadni, csak akkor tudom bemérni hogy a magaslaton mi van, ha repülő egységet fejlesztek (mivel ugye már nem mutatja meg pl. a Siege Tankot ha lő).
Karune a következő választ adja:
Ez igaz, viszont a Starcraft II-ben több lehetőséged lesz arra, hogy az ilyen esetekben felmérd a terepet, például Reaperek, Medievac, Colossus, Sensor Tower, Overseer, és a régi egységek mint Observer vagy a Terran Scan, stb. Ezen kívül lesz egy pár új lehetőséged arra, hogy megtudd törni a feljáró védelmét, mint például Antigravity, Phase Prism és a Warp-In, Nydus Worm stb. Mindezen felül a Starcraft II-ben jobb útvonal keresés van, amivel a feljárón sokkal hatékonyabban lehet felvonultatni az egységeket.
Ehhez jött még egy kis kiegészítés:
Ha egy egységet a feljáró közepéig felviszel, akkor az már látni fogja a feljárón felüli dolgokat, de ha a feljáró alja el van zárva, akkor a fenntről tüzelő egységeket nem lehet kijelölni (azáltal támadni sem), viszont megjelenik egy „snapshot” róluk, így felmérhető az, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk a feljáró tetején.
A kiegészítés kiegészítése:
Nem, a „snapshot” alkalmával sem lehet kijelölni az egységet.
Még egy pár apróság:
A Jackal tűzcsóvája az abból kifelé mozgó egységeket kevésbé sebzi, mint azokat akik teljesen benne álltak. Ugye a Thor és a Battlecruiser is tud levegőbe területre sebezni, de a különbség az, hogy a Thornak ez alap képesség, a Battlecruisernek pedig enegriába kerül. Azért is van ez, hogy a késői játékban a játékosnak több légvédelmi lehetősége legyen.
A ráadás kérdés:
Ehh Karune, mi újság a júniusi hivatalos témával?
és a válasz:
Nyugi srácok nem kell aggódni, a WWI után majd bőven lesz miről beszélni. Az már csak két hét, vagy nem? 🙂
Forrás:
Sc2pod blue tracker
Újrégi gameplay videók
Kacor hívta fel a figyelmemet arra, hogy a GameTrailersre felkerült 3 új SCII gameplay videó. Sajnos ezek már elég régiek, bár még csak most kerültek fel valami koreai oldalról. Egy-kettő minősége elég jó, és szép az is amit láthatunk, de kezeljük fenntartásokkal, mert az biztos, hogy a Zerg bejelentés előtt verzióval játszanak rajta.
Egy kis kitérő: Nem, sokadszorra sem! Attól még hogy Medic-et látsz ezen a videón (mert láthatsz) az nem jelenti azt, hogy itt hülyeségeket beszélünk, búcsúztatjuk a Medic-et közben meg látszik a hivatalos oldalon, ez baromság kérem. Aki nem hiszi még mindig, az tanuljon meg angolul és olvassa a hivatalos fórumon a fejlesztők válaszait, vagy tanuljon meg végre magyarul és olvassa el itt ahogy lefordítjuk őket. A jelenlegi verzióban nincsen Medic, most éppen azt tesztelik hogy milyen lenne a játék a Medic nélkül. Bár ettől függetlenül lehet a végén mégis lesz Medic, ezt sosem tudhatjuk, de a fejlesztők csak pozitívumot mondtak a Medievac-ról, és többször mondták, hogy bye-bye Medic.
Nah egy kis offtopic után akkor a videók: 😀
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/227675.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/227619.html
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/227657.html
Az elsőn láthatjuk a Protoss flottát ahogy meggyalázza a Terran bázist. A másodikon egy hatamas zöld színű Terran hadsereget láthatunk amint megtorolja az előző incidenst. A harmadik pedig egy hosszabb anyag, több Terran gameplay-el.