Az 1UP.Com múlt héten minden nap egy új Starcraft II cikket adott ki. A pénteki adagban az 5 legtöbbet használt kezdő stratégiát írták le, és vizsgálták meg, hogy a Starcraft II-ben működni fog-e. Lássuk:
5. Zerg rush: Klasszikus mozdulat, Spawning Pool után rögtön 6 Zergling hagyja el villám gyorsan a bázisunkat, majd a még védtelen ellenfelet támadja. A taktika úgy néz ki, hogy még inkább használható lesz SC2-ben mint eddig.
4. Photon Cannon roham: Gyors felderítés, GateWay helyett Forge, aztán mehetnek az ellenfél bázisa mellé a foton ágyúk. Úgy néz ki ezt is tudjuk majd alkalmazni, bár a sok új egység és képesség könnyen kivédheti, de a Photon Cannonok most is kitűnően alkalmazhatók.
3. Marine özön: 2-3 Barrack (vagy több), Marine-ok és Medic-ek vegyesen, 2-3 osztag halálos, főleg hogy a Marine levegőbe is lő, olcsó és a Medic kitűnően gyógyítja. A SCII-ben ugye nincs se Firebat se Medic, így a Marine-ok sebezhetőbbek mint valaha. A gyógyító Dropship csak Tier2, és a Reaperek sem csökkentik a veszteségeket egy Zealot osztaggal vagy Zergling rajjal való találkozáskor.
2. Creep-Jacking: Zerg vs. Zerg meccseken egymás creep-jére nagyon jó ötlet Sunken Colonyt telepíteni, majd az érkező Zerglingekkel megtámogatni az effektív támadást. A Queen jelenléte és a Sunken Colony hiánya ezt már nem teszi lehetővé, minden Zergnek kötelező Queen-t gyártani, és mire azzal átér az ellenfélhez, annak már biztos, hogy van annyi Zerglingje, hogy meg tudja magát védeni. (Sunken Colony jelenleg megint van, de azt nem lehet tudni milyen paraméterekkel és így azt sem, hogy mennyiben befolyásolja ezt a gondolatmenetet)
1. Dark Templar rush: Protoss játékos Zealotok helyett tech-el, majd villám gyorsan kihozza a láthatatlan Dark Templarokat, akik nagy sebzéssel könnyen likvidálják az akkor még detektorral nem nagyon rendelkező ellenfelet. A technika megszorításokkal, de alkalmazható, hiszen a DT-k nagyon drágák, és mire megvan belőlük egy pár, az ellenfél már biztos rendelkezik kellő detektorral.
Forrás:
1UP.Com
Kiszivárgott a Guardian
A Starcraft2Forum.Org egyik tagjának, Zeratul11-nek köszönhetően két kiszivárgott képet tekinthetünk meg, amin eddig nem látott egységek is szerepelnek. A képek minősége nagyon gyenge, de ettől még ami rajtuk van az említésre méltó:
A bekarikázott egységek minden bizonnyal Zerg Guardianok, ami ügye a Mutalisk egyik fejlesztési lehetősége az eredeti játékban. A bal alsó sarokban egy eddig azonosítatlan egység is megfigyelhető, ami talán az új Nomad (ez 100%-ig csak spekuláció).
Ezen a képen jobb oldalt látható ismét a Guardian, illetve a konzol ablakon a kis ikon jelzi nekünk, ez tényleg a Guardian.
Tehát a Guardian már tervben van, a kérdés csak az, hogy vajon miben változik meg az eredetihez képest, vajon milyen új képessége lesz?
Forrás:
Starcraft2Forum.Org
Még egy Chris Sigaty interjú …
A Starcraft II Armory egyik tagja talált rá egy új videóra, amelyben ismét Chris Sigatyt interjúztatják meg. Semmi különös nem derül ki belőle, amit eddig ne tudtunk volna, a 1UP munkatársa is meglepődve tapasztalta, hogy mennyire agresszívan játszik a CPU, és a változtatásokra Sigaty ezt mondta:
It’s crazy how things are changing.
Megtudhatjuk még, hogy Ő leginkább a Medic elvesztését sajnálja, de elégedett a helyettesítőjével, a Medievac Dropshippel, és ezzel a Terranok még inkább különböznek majd az eredeti játékban lévőktől.
WCG 2007 mozi – By Spitfire
Ennél több nem kell a WCG és Starcraft lázhoz. Iszonyat jó videó a tavalyi World Cyber Games-ről. Enjoy!
Apropó, te ott leszel az idei WCG magyar döntőn?
GDF – Akciós jegyek
Mint arról már beszámoltunk, jövő héten szombaton Games Developer Forum lesz. A Starcraft2.Hu és a GDF kölönleges akciója keretében, most az első 10 szerencsésnek lehetősége van arra, hogy az eredeti ár töredékéért, 2990ft+ÁFA-ért (a hatályos törvények értelmében ez 3588ft) jusson jegyhez.
Aki eddig sokallta az árat, most aztán tényleg nem lehet egy szava sem. Gyertek, én is ott leszek!
AKCIÓS STARCRAFT2.HU JEGYRENDELÉS! (az első 10 regisztrálónak)
BlizzCon 2008
Nagy meglepetésre a Blizzard ma bejelentette, hogy idén is lesz BlizzCon. Ez csak azért furcsa, mert ugye júniusban megyünk a WWI-re, aztán októberben meg már Kaliforniában lesz egy hasonló rendezvény. Pontosabban 2008. október 10-11-én, az Anaheim Convention Centerben, Anaheimben Kaliforniában kerül megrendezésre a Blizzard „betekintő” showja.
A kínálatból:
A készülő játékok kipróbálására lehetőség
Beszélgetés a Blizzard fejlesztőkkel
Pro és casual versenyek
Kosztüm, machinima és hang utánzó verseny nagyszerű nyereményekkel
Csendes aukció
Még ennél is izgalmasabb programok bejelentése később
Forrás:
Blizzard Europe Press release
Új Nomad design
Villám hírünk következik. A Terranok új egysége, amely TF-620 Nomad névre hallgat, és a Science Vessel utódaként tartjuk számon, új külalakot kapott (Karune mondja):
The Nomad does have a new visual look from the ‘U-Shaped’ one previously seen in screenshots.
Tehát a mostani (oldalsó screenshoton jól látható) U alak helyett egy új megjelenése lesz a Nomadnak. Aki eddig még nem szentelt különösebb figyelmet ennek az egységnek, az a hivatalos oldalon található leírás fordítását a wikiben találja. A következő videót pedig melegen ajánlom:
QnA 37 – kiegészítések
Karune szokásához híven a mostani kérdés-válasz adag után is késséggel állt a felmerülő kérdések megválaszolásához. Lássuk mit tudtunk még meg:
A Nomad új Pók Aknája (Spider Mine, ügye milyen tré ha lefordítom?) loccsanó sebzést (splash, ki hitte volna) okoz.
Ezen kívül a Reapereket aknáik lerakásában csak a cooldown (..) szabályozza, más megkötés nincs.
A Nomad új aknáinak sosem jár le a szavatossági ideje, vagyis ha nem robbantják fel őket, akkor csak idő kérdése, hogy az egész pályát telerakjuk halálos robbanó csomagokkal, hasonlóan az eredeti játék Vulture massoláskor fennálló jelenségéhez.
Felmerült a kérdés, hogy ugye a Nomad az Tier3 egység, és az aknái leginkább Tier1 egységek ellen jók, akkor mire aknáink lehetnének, az ellenfél már régen Tier2-Tier3 egységekkel fog nyomulni. Karune elmondja, hogy az egyik legszebb dolog az eredeti Starcraftban (és a Starcraft II-ben is), hogy a Tier1 egységek a játék legvégéig használhatóak maradnak, köszönhetően a különféle fejlesztéseknek és a csak Tier2-3-on elérhető új képességeknek, mint például a Zealotok Charge-a.
Szegény Phase Cannonnak nem lesz-e valami új képessége, ha már a mobilitását elvesztette? Ezt a kérdést tette fel Karunenak az egyik fan. Karune azt mondta, hogy a fejlesztők jelenleg egy „új fajta bázis védelmet” akarnak kipróbálni, és ezek a változtatások sosem maradnak pár verziónál hosszabb ideig a játékban (ügye arra akart ezzel célozni, hogy folyamatosan jönnek-mennek a képességek), és a jelenlegi verzió szerint a Phase Cannon teljesen megegyezik a Starcraft I-ben lévő épülettel.
Jaj hát miért nincsen ScreenCraft, pedig az a legjobb mindig. Így siránkozott egy rajongó, és Karune azzal vigasztalta, hogy csak olyan dolgokról adnak ki a fejlesztők képet, ami már elég valószínű, hogy a játékban marad. Rengeteg olyan dolog van, ami hétről-hétre változik, és a végén mégsem lesz benne a kiadott verzióban.
A Marauder egyetlen célpontra lő és nincsen terület sebzése.
Szegény Pistike (ezúttal is elnézést kérek minden István nevű olvasónktól) azt hitte, hogy a Baneling elleni védekezéskor alkalmazott mikrózás azt jelenti, hogy a Zerglingekkel koncentráltan kell támadni a Banelingeket, és akkor hatásosak lesznek ellenük. Karune elmagyarázta neki, hogy nyilvánvalóan a ranged egységeiddel akarsz majd mikrózni és koncentráltan lőni a Banelingekre, hiszen a közelharci egységek ellen az egyik legjobb fegyver a zöld durranó lufi (szinoníma szótár: Baneling) alkalmazása.
Karune Kérdések és Válaszok 37.
Karune ezúttal is kifelejtette a Gameplay blogot, de ezt talán kárpótolja, hogy most az összes kérdés érdekes/hasznos információkra derít fényt.
Chat a fejlesztőkkel: A fejlesztők kicsit átalakították a Nomad-ot, az eddigi Mine Drone helyett megkapta a Spider Mine-okat. Igen, ezek azok a Spider Mine-ok, amik az első részben a Vulture-nál voltak. Sebzésük 50, +50 a páncélozott egységek ellen. Már nem egy maximum lerakható szám (3) a korlát, hanem az energia, egy akna lerakása 15 energiába kerül. Minden bizonnyal hasznosnak fognak majd bizonyulni a nagy számban érkező Tier1 egységek, például a Zealotok, Zerglingek ellen.
—StarCraft II Q&A Batch 37—
1. Le tud-e lőni a Snipe képességével a Ghost olyan castereket, akik Fog of Warban vannak, de észrevette őket a passzív detektálóképességével?
Erre nem lesz képes, de örömmel jelenthetem be, hogy a passzív „caster-detektáló”-képességük hatósugara 30-ra emelkedett, tehát lesz idő felkészülni a közelgő veszedelemre.
2. Tudnál nekünk többet is mondani a Reaper aknáiról? Látja őket az ellenfél? Lehet őket hatástalanítani, vagy simán el kell őket pusztítani? Sebzik a szövetséges egységeket és/vagy egymást? Ha igen, akkor ha „idő előtt” robbannak fel egy másik akna miatt, akkor is sebeznek?
Igen, a Reaper aknái mindenki számára láthatóak, bár a fölöttük álló egységek eltakarhatják. Nagyon kevés életpontjuk van, hamar el lehet őket pusztítani. De fontos megjegyezni, hogy nagyon picik, tehát jó microra lesz szükségünk ha több tucatnyit akarunk kilőni.
Az aknák mind az ellenséges, mind a saját/szövetséges egységeket sebzik, tehát jó lesz vigyázni, ha nem akarjuk saját Reaperjeinket felrobbantani. Egymást nem tudják felrobbantani, 30 másodperc cooldownjuk van, és jelenleg 30 alapsebzést, +30 bónuszsebzést okoznak páncélozott egységek és épületek ellen. Az akna-lerakási képességet egyébként ki kell fejleszteni a Reapernek.
3. Vannak a Starcraft II-ben ugye elpusztítható pályaelemek, például kövek. A Protoss Nullifier ezeket fel tudja emelni, megnyitva így az utat a saját csapatok előtt. Van a másik két fajnak is ilyen pályaelem-takarító varázslata/képessége?
Igazából a Nullifier „kőemelő” képessége egy bug volt, és már kijavítottuk. A Nullifierek amúgy enélkül is nagyon hatékonyak, felemelik az erős egységeket, Siege Tankokat, Ultraliskokat, és mire azok visszakerülnek a földre, a társaik már mind halottak.
4. Az Anti-Gravity által levegőbe repített Banelingek megtartják az önrobbanás képességüket, és gyakorlatilag Scourge-ekké válnak?
Igen, ha a Banelingek a levegőben robbannak fel, akkor sebezni fogják a közelben lévő légi egységeket. Ez minden bizonnyal érdekes és furcsa stratégiákat fog létrehozni.
5. Blizzard két e-Sport irányultságú játékot készített a Starcraft: Brood War után, a Warcraft 3-mat és a WoW-ot. Mit tanultak ebből, és hogy fogják ezt a tudást a Starcraft II-nél kamatoztatni?
Az egyik fő célunk a Starcraft II-nél, hogy a játék egyszerre legyen szép és átlátható. Ahogy Dustin is elmondta, ha egy egység teleportál, az nézzen ki úgy, mint egy teleportálás. Ha egy egység lő, lássuk rajta hogy lő. Egyszerűen követhető kell hogy legyen a játék, és a nézőnek is értenie kell, hogy mi megy a képernyőn. A Blizzard-játékok alapfilozófiája: könnyű elkezdeni, nehéz mesteri szintre vinni. A Starcraft II eszerint készül.
6. Hogyan működik a Marauder lassító képessége? Ha egy rohamozó Zealotra dobja, akkor a Zealot megáll?
Ha a Marauder gránátja eltalál egy egységet, akkor annak azonnal lecsökkenti a sebességét egy meghatározott százalékkal. A gránát cooldownja még nem eldöntött. Az éppen rohamozó Zealotra dobott gránát így nem redukálja le annak sebességét nagy mértékben, utána is viszonylag gyors marad. A fejlesztés nélküli Zealotokat viszont simán elkiteolja a Marauder.
Forrás:
Sc2Pod.Com
Karune és az Anti-Gravity
Hossszú csend után ismét kinyitotta száját Karune. Ezúttal az Anti-Gravityről kérdezősködő fanoknak okozott egy pillanatnyi katarzist válaszaival, amik nem hordoznak sok újat, de hátha valakinek még nem tiszta ez a lerágott csont.
Kérdés: Mit történik ha az Anti-Gravityt használjuk a Colossusra? A teste egy légi egységgé, a feje pedig űrbeli egységgé változik?