Karune Kérdések és Válaszok 36.

Vorian . Hírek 1869

Új Q&A köteg, és megint betettek tőlünk is egy kérdést (köszönjük meg keedav-nak) . Nincs Gameplay Blog de ezt ellensúlyozza az új screenshot, amin látható a módosított Baneling.

Az e havi témára való tekintettel megmutatjuk, hogy jelenleg hogyan is néz ki a Baneling!

ScreenCraft: Ez a screenshot ábrázolja a Baneling méretének jelentős növekedését az első Protoss gameplay videó óta. A változás azért volt szükséges, hogy a közeledő Banelingeket egyenként is ki lehessen fókuszálni, tehát legyen esélye ellenük a földi egységeknek.

Továbbra is várjuk a hozzászólásaitokat / ötleteiteket / javaslataitokat a Banelinggel kapcsolatban a megfelelő fórumrészbe.

Baneling Invázió

Egy csapat Baneling megtámadja a rivális Zerg épülő bázisát

1. Meghalnak a Protoss Immortalok ha egy Nuke mellettük robban fel (azaz hat a Hardened Shield képességük a Nuke-ra?) ? (battle.net) Eragon 320
Csak két egység képes túlélni egy Nuke becsapódást: a Mothership és az Immortal, akinek ki van fejlesztve a Hardened Shield. Egy upgradelt Immortal 10 sebzést szenved a Nuke-tól. Minden más egységre 800-at sebez a Nuke, tehát jóval erősebb mint a Starcraft 1-ben szereplő atombomba.

2. Milyen erős a Roach regenerálódó képessége? Mennyi idő kell, hogy 1 hp-ról maximumra töltődjön? (sc2pod.com)
A Roach 15 hp-t regenerál másodpercenként, tehát 6 másodperc alatt teljesen felgyógyul. A Roach-okat érdemes egyenként, fókusztűzzel kilőni, vagy erősebb egységeket hozni, például Siege Tankot vagy Archont.

3. Mennyivel erősebbek az Overseerek az Overlordoknál? (battle.net) Mestroyer
Ha egy Overlord Overseerré mutálódik, akkor gyorsabb lesz a mozgási sebessége, látni fogja a rejtett egységeket, és kap két képességet: az egyikkel Creepet képes generálni, a másikkal megfertőzheti a nyersanyaglelőhelyeket. A megfertőzött érc-/gázlelőhelyhez nehezebb hozzáférni. Ezenkívül, ha sokáig állnak egy helyben, a látótávolságuk (de nem a detektor-távolságuk nem) az idő elteltével egyre nagyobb lesz.

4. Megéri megépíteni a Terran Reactor Add-ont – amivel egy időben 2 egységet képezhetünk egy épületben – úgy, hogy a full queue nem mindig gazdaságos? (gamereplays.org)
Igen. A Terran Reactor nem csupán megduplázza az épület terlemőkapacitását. Egy csekély – 50 mineral 50 gáz – összegért a Barracks, Factory vagy Starport képes lesz arra, hogy egyszerre két egységet termeljen (feltéve hogy az adott egységhez nem előfeltétel a Tech-Lab Add-on). A legtöbb esetben jobban megéri a Reactor, mint egy második Barracks, Factory vagy Starport. Ezenkívül a Salvage képességgel vissza is lehet kapni az árát, hasznos ez taktikaváltásnál, vagy gyors evakuációnál.

5. Változni fog az épületek kinézete a pályatípustól függően? (A Warcraft 2-ben az épületek havasak voltak a téli pályákon) (starcraft2.hu)
Ez egy olyan dolog, amit a grafikai team meg szeretne valósítani, de megvalósulása függ attól, hogy mennyi idejük marad rá. Még sok munka van hátra, jelenleg épp a Terran Marauder kinézetét véglegesítik. A Maraudernek bonyolult animációi lesznek mind a fegyverek, mind a páncélzat területén.

6. Változott valamit a High Templar Hallucination képessége az erősebb egységek (Thor, Mothership) bevezetése után? (battle.net) Elsoron
A Hallucination nem változott ezek miatt az egységek miatt, de eléggé meg lett erősítve a Starcraft 1-es varázslathoz képest. A hallucinációknak ugyanannyi életük van mint az eredeti egységnek, de dupla sebzést kapnak be. Ezenkívül kb. 2-3 perc a képesség időtartama – ami jóval több mint az eredetié. És végül, csak 40 energiába kerül, szemben a régi 100 energiával.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (34)

  • SzuL

    |

    egész jó kérdések/válaszok.

    Reply

  • keedav

    |

    Azt a kérdést én tettem fel már vagy egy hónapja. Viszont jó tudni hogy erősítettek az atombombán, mert az egyben nem robbant valami túl nagyot.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Végre lehet majd a Halucinóciót használni rendesen! Olyan nagy lehetőségek vannak benne! (20 Mothershipből melyi kaz igazi? :D)

    A Roach jónak tűnik, ugye arról volt szó, távolsági sebzést kapott?

    Reply

  • keedav

    |

    @4: Köszönöm, de nem fogadhatom el. Én csak egy átlagos fórumozó vagyok, akinek véletlenül kiválasztották a kérdését. Úgy gondolom, hogy ez nem az én érdemem.

    Reply

  • sweeping

    |

    Huhú ez nem semmi, szerintem majdnem mindegyik pvp-be előkerül a hallucination.
    Nagyon durva lesz 🙂

    Bár lehet ez mégis rossz lesz, mert a pvp a szerencsén fog múlni.
    Mert hát így lenyomsz akár 40-50-60 hallucination aztán most döntsd el melyik az igazi melyik a halu.
    Annyira fel fog borulni a játék hogy egy gyengébb player is képes lesz elverni egy erősebbet.
    Ez pedig nem jó a játéknak mert a hoszabb gamek a szerencsén múlnak és nem a tudáson.

    Szerintem ez nagyon nem lesz jó így.

    Reply

  • SzuL

    |

    mert eddig minden mirror mu a tudáson múlt..

    Reply

  • sweeping

    |

    persze hogy nem, de most meg…
    Ez 100%-ban szerencse.
    Na jó nem 100% ban de majd nem. Sokkal durvább mint valaha.
    pvt-ben még nem okoz majd gondot, de pvz-ben nagyon imba.
    Most lenyomok 80 hallucination mit csinál a zerg?
    Szerintem biztos hogy ezt modosítani fogják, vagy több energy-be kerül a hallucination, vagy pedig az ellenfél látni fogja melyik a hallu és melyik nem. Még így is nagy haszna van, hiszen microzni kell rendesen hogy az unitjaink ne a halukat támadják.
    Valamelyiket a kettő közül tuti bevezetik, én az energy növelésére tippelek.

    Most gondolj bele szul 1 ht 12 unitot tud hallucinálni pillanatok alatt…
    Ez nagyon durva, a rutinosabb játékosok pillanatok alatt egész flottákat csinállnak, és akár még vesztett állásból is visszahozzák a gamet….

    Reply

  • willyvereb

    |

    A halucination túl imba lenne így szerintem is! Kérdés: Multiban ki az aki nem adta fel egy hirtelen feltűnő fullos carrier flotta esetén, ha az egyenesen a báziára masírozott? Szerintem az ára függjön az egység max HP\pajzsától! Nost 200 ling halucináció kevesebbet ér mint 200 mothership halucináció
    Roach: 15 Hp\sec? Huh azt hiszem a Hit and Run újra fogalmazódik vele nyílt terepeken:D(enyhe kifejezés, hogy koncentrált tűz kell! 2 siege tank kell ahhoz, hogy instant kill legyen és más esetben 3 lövést is kibír! ellenben érdekes, hogy az immortalnak nincsen maximumja a sebzés elnyelésnél…azt hittem 100-nál több sebzést nem nyel el a pajzs(azaz egy 120-as sebzésnél már 20-at sérül, de 110-nél még 10-et), de így kissé imba hangulatú:D
    Szerintem még rengeteget dolgozhatnak a balanceon:D

    Reply

  • Vorian

    |

    „Ez nagyon durva, a rutinosabb játékosok pillanatok alatt egész flottákat csinállnak, és akár még vesztett állásból is visszahozzák a gamet….”

    „rutinosabb játékos” a kulcsszó. Szerintem ők meg is érdemlik, hogy vesztett állásból visszajöjjenek 🙂

    Kizárt dolog amúgy szerintem hogy bennehagyná Blizzard ha tényleg ennyire overpowered lesz/lenne.

    Reply

  • Garnju

    |

    to keedav

    Először is gratula az esetleges kinevezésedhez

    Másodszor: már miért volt gyenge az atom? Csak a Battlecruiser élte túl annyi hp-n ahányas armorja volt (alapból 4 volt neki ha jól emlékszem so a max hp atom után 7 lehetett)

    Inkább az volt a baj vele hogy nehézkesen juttattad célba, valamint sokáig tartott feltech-elni oda. Még kampányban sem nagyon használtam az atomot…ez mondjuk magánügy

    Reply

  • nite

    |

    sztem legyen az h Pnek legyen mindenjére ilyen nagy sebzést elnyelő harder shildje, és a világon semelyik fajnak se sikerüljön mégcsak véletlense legyőzni egy P-t :DDDDD meg a halucinácó akkormár felérhetne egy rendes egységkéntis meg bolygopusztítás gomb a nexusba:)

    Reply

  • bekor

    |

    Eddig osszesen 1 jatekrol tudok amibe a gyengebb jatekos verheti az erossebb tapasztaltabbat. Meg pedig a GO-t. Ha tenyleg arra gyurnak a blizzardnal ,hogy mindenki ugyanolyan esellyel nyerhessen barmelyik jatekos akkor nagyon jo jatek lesz ebbol 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Akkor az nagyon rossz játék lesz, és meg fog buki.
    Mivel felborítaná a pro-gaminget.

    Most milyen az már hogy sose lehet tudni melyik pro-gamer nyer, mert nem tudástól függ, hiába van über jó macroja vagy microja…
    Az sc2-ből pro gamer játékot akarnak csinállni, szóval ilyen nem lesz benne, ne is állmodj

    Reply

  • Tcraft

    |

    Egy extra adalék a „hallucináció imbá”-hoz: már SC1-ben is a hallucináció varázslat hatására egyből elpusztul. Tehát Terran esetében a ghost (vagy majd az az egység amelyik megkapja) EMP rakéta, és meg van tisztítva a terep. Protoss pl.: storm, és a hallucinációk egyből eltűnnek. Zerg: valami területre ható dolog, lehet, hogy a fertőzött creep is ilyen lesz, de a plague utódja biztosan. A 40 energy szerintem is kevés, 4hallu~1storm, de egyelőre gondolom azért ilyen olcsó, hogy a teszterek használják sűrűn! (Jó nekik 🙂

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Két egység van ami túléli az atomot, és mind a kettő protoss … ez egy jel? És a hallucinált immortalnak is van hardened shieldje? 😀 az immortalokmásolatai és túlélik az atomot? 😀 😀 lol 😆 lol 😆 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Vorian #10 üzenetére:
    ” “rutinosabb játékos” a kulcsszó. Szerintem ők meg is érdemlik, hogy vesztett állásból visszajöjjenek :)”

    Ezzel olyanokra céloztam, mint pl én és szul meg akik sc-ztek rengeteget, és a hotkey segítsgével pillanatok alatt tele rakják a pályát halu unitokkal. Az ellen példa a 10 éves pistike aki először játszik ezzel a játékkal, és egyesével kattingat és mire megcsinálna 30 hallucination unitot addira elkezdenek eltünni.

    Válasz Tcraft #15 üzenetére: Ja a terrant ezért nem is említettem.
    Jó de aki microzik is és kihuza a storm alól, annak nem halnak meg egy stormtól, se semmilyen más dologtól.
    Meg hát még így is jól jár ha meghal 8 hallu unitja hiszen lesebezte volna a rendes unitjainak az életét 50%-al amit aztán könnyen mleszedne az ellenfél.

    Reply

  • SzuL

    |

    sweep, sztem a halu nem lenne olyan húdenagy gond. az előbb akartam konkrét példával élni, de egyszerűen annyira nem lehet ismerni még a gémet, hogy milyen taktikák lesznek, és milyen a tech-tree, hogy nincs értelme. ennek az egésznek max akkor lehet nagy „imbasága”, ha limitközeli seregek harcolnának. ekkor viszont már nem is lenne sok értelme, mert ha a skillesebb játékosokat nézzük, és ugyanúgy lesz a halu, mint a bw-ben (minden spelltől eltűntek), akkor max 5 másodpercig élnének, aztán elfogynának. ebben az esetben kapott 5-10 másodperc előnyt, befuthatott zelával, stb, de nincs storm, és franc tudja még milyen spell.
    a másik oldalon viszont ott van az is, hogy ha (megintcsak bw-s példával) 10 zela (pár haluval) támadna x golit, akkor nagy valószínűséggel jobban jönne ki a protoss, mint eddig. pont ezt akarják elérni a készítők.
    azt viszont nem hiszem, hogy ezzel váltanák meg a világot, és p>all lenne.

    Reply

  • mex

    |

    az utobbi pár hétben ( pontosan:amióta regisztráltam) rájöhettetek h mindenről (majdnem) külön véleményem van de most csak annyit fűznék hozzá, h, ha a hallucináció is és a nuke is imba akkor a kettő nem üti egymást??????????? hardened shield meg elfér ott (zerg meg még nem kész ennyire h az ellen lenne imba)

    Reply

  • Selender

    |

    Sztem a Baneling a legveszélyesebb.Úgyértem hogy egy másik egység odamegy hozzád ami egy kis idő és még elkezd „ütögetni” ami szintén van pár másodperc, de ez odaér és rögtön leöli a legkeményebb egységedet is.(legalábbis ha nagy rajban van).Az immortal eltudja nyerni a Baneling támadását?

    Reply

  • Tcraft

    |

    Válasz sweeping #17 üzenetére:
    Próbáld ki sc-ben, hogy lestormozol hallucinált egységeket. Ha sikerül az alatt a 0,01sec alatt kimikróznod amíg el nem pusztulnak, akkor irány Kórea 🙂 Viccet félretéve EMP, Storm, plague, lockdown, ensnare, stasis, blind, parazite, yamato és még amit kihagytam támadó varázslat mind elpusztítják egyből a hallut. Ezzel rákényszerítik a játékosokat a spellek használatára a massolás mellett/helyett. De a 40 energia szerintem is csak átmeneti, kemény legény lenne a templar 12 halluval az oldalán, mitagadás 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Tcraft #21 üzenetére:
    „A hallucinációknak ugyanannyi életük van mint az eredeti egységnek, de dupla sebzést kapnak be”
    Elvileg nem szabadna meghalnia, attól hogy éppen hozzáér a storm. Gyakorlatilag meg majd elválik ha megjelnik a játék.

    Reply

  • Tcraft

    |

    Jah, balansz kérdése lesz majd, a végeredménnyel biztosan elégedettek leszünk! 😀 SC1ben sajna egyből megsemmisülnek a storm alatt, ezért nem is látni sosem PvP-ben hallut, mert ott keményen röpködnek a stormok, és a hallu egyből megsemmisül, ráadásul a storm kevesebb energia. Nem is beszélve arról, hogy duplán sebződnek.

    Reply

  • SzuL

    |

    sweep, eddig is így volt, 0 új dolog. hp-ja ugyanannyi volt, csak .. gyorsan haltak. spell meg érdekesen hatott rájuk 🙂

    Reply

  • nite

    |

    az egészből ugiis azlessz h lessz egy progaing réteg akinek a gém 2-3 fajta egységből ááll meg csukott szemmel kattingat az előre betanult modok szerint aztán 2perces winek hűha, meg a másik réteg aki élvezni is akarja és fogja a gémet, nagy csatákat láni llátványosságramenni mi1más. minden gémnél ez van, és mindenki megtalálja a maga helyét ami jobban bejon neki:)

    pl ut2004ben a gyengébbek nagylétszámű nemtulszabványeállításu dm-re tam-ra és társaira mennek, mig akik ugy jobban boldogulnak fegíverekkel, átlátják a map-eket és azok taktikai lehetőségeit, azok többnyire 1on1,tdm,és „szabvány” dm bemelegítésnek

    Reply

  • god

    |

    Még így sem biztos, hogy használható lesz a hallucination, de így legalább már van rá esély. Az SC-ben nagyon ramaty volt.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jah…nyílván kicsit erősíteni kell a bw-s halu-t, az meg még kialakúl, hogy mennyit kell rajta húzni…csak balance kérdése

    Reply

  • Promie Motz

    |

    két protoss egység is túléli a nuke-ot… én még mindig itt akadtam le 😀

    Reply

  • nite

    |

    mert a protoss a pro, benne van a nevében, nemtom mit nemlehet itt érteni

    (:D)

    Reply

  • Shakuras

    |

    HEllo
    Amugy nem értem mi a baj a haluval. Még sz*rt se tudunk az sc2-röl.
    Lehet h majd a ling tud majd osztodni is. Gyengébb lesz de kumma sok.
    Vagy a lehet h a marine kiképezhetö lesz alapfoku szerelésre h fél hp-ét visszatöltse avval h a páncélját megszereli.
    (automatice)
    Meg elég jo lesz az is h overlordba beteszed a banelinget és bombázzad a maint 🙂
    Sztem nem kell itt addogni megoldják.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    T. Shakuras! Nem ggódunk, csak tendenciákról beszélgetünk, mert tényleg nagyon sok mindent homály fed még a játékkal kapcsolatban. De azért az majdnem biztos, hogy az overlordnak nem lesz transport abilityje 😉

    Reply

  • Andris1991

    |

    akkor alulról bombázás a worms-szel

    Reply

  • SzuL

    |

    majd az overseerrel 😀

    Reply

  • Draconic

    |

    Vagy lehet, hogy az lesz, hogy a banelinget nem lehet majd szállítani, mint a Warcraftban a goblin sapper-t.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.