Karune Kérdések és Válaszok 40.
Történelmi pillanat, elérkeztünk a negyvenesekbe (a 100-at remélem nem érjük el…). Az e heti Q&A-ban sincs Gameplay Blog, de nagyon sok új dolog derül ki belőle.
A héten publikáltuk a BlizzCast harmadik részét, amiben a Starcraft II Lead Designere a Zergek „evolúcióját” mesélte el az eredeti Starcrafttól a Starcraft II-ig. A BlizzCast megtalálható az alábbi oldalon:
http://www.blizzard.com/blizzcast/
Amúgy kíváncsi vagyok, hogy mi nektek a megfelelőbb: több kérdést megválaszolni egyszerre, és azt egy Q&A kötegben kiadni hetente-kéthetente, vagy jobb lenne ha ez a 4-7 kérdés-válasz a Battle.net különböző fórumain lenne szétszórva. Eddig mindkettőt csináltam, de szívesen hallanám a visszajelzéseiteket is.
–Starcraft II Q&A Batch 40-
1. A játékban szereplő számos halálanimáció miatt a sok halott egység elterelheti a figyelmedet a játékról. Például értékes APM-et (Action Per Minute) pazarolhatsz el azzal, hogy egy épp meghaló Marine-re klikkelsz, nem tudva hogy az már rég halott. A nagyobb egységek roncsai, vagy tetemei pedig akadályozhatják a csata pontos megfigyelését. Valós ez a félelem? Lesz arra opció, hogy a multiplayer játékokban kikapcsoljuk ezeket a „trükkös” halálanimációkat?
Ez egy olyan kérdés, amivel már egy ideje foglalkozunk. A multiplayer meccseken el szeretnénk érni, hogy a játékos minden pillanatban tisztán lássa, hogy mi is történik a csatamezőn. Jelenleg az a tervünk, hogy több animációt is elkészítünk: a trükkösebb, hosszabb halálanimációk az egyjátékos kampányba és az egyedi pályákra kerülnek, az egyszerűbb, letisztult halálanimációk pedig a multiplayer játékokba. Így mindenki jól járna.2. A Battlecruisereken elvileg több lézerágyú is található. Képesek tehát egy időben földi és légi egységekre is tüzelni?
A Battlecruiserek egy időben csak egy egységet képesek támadni.3. Mi történik a Nydus Worm belsejében lévő egységekkel, ha a Worm meghal? Az általa szállított összes (akár 255) egység meghal?
A Nydus hálózat belsejében mozgó egységek csak akkor halnak meg, ha az összes bejárat/kijárat is megsemmisült. Ide tartozik a Nydus Warren épület is (ami az előfeltétel a Nydus Wormok képzéséhez), mivel ez bejáratként és kijáratként szolgál a Nydus hálózatba. Azok a Nydus Wormok amik nincsenek bejáratként/kijáratként beállítva, azok nem számítanak bele a Nydus hálózat kijárataiba/bejárataiba.4. Eddig úgy tűnik, hogy a Map Editor egy olyan eszköz, ami egyáltalán nem áll a felhasználó kreativitásának útjában. Lehet vele majd módosítani olyan fontos, alapdolgokat is mint a pathfinding (útkeresés)? Ha igen, akkor szinte határtalan lehetőségek nyílnának meg.
A pathfinding, azaz a módszer, amivel az egység „eldönti” hogy hogyan mozogjon, az a játék kódja által van meghatározva, tehát a Map Editorral nem lehet megváltoztatni. Azonban a felhasználók képesek lesznek például a lábnyomok, a sebesség vagy a méret megváltoztatására is.5. Miért kapta meg a Battlecruiser a Plasma Torpedo képességet, amikor a Bansheek támadása gyakorlatilag ugyanez?
A Battlecruisertől elvettük a földi célpontokat sebző Plasma Torpedót. Helyette fel lehet rájuk szerelni egy Missile Barrage-t, ami egy területre sebző levegő-levegő fegyver. Ez a Battlecruisert erősebbé fogja tenni a könnyű páncélzatú légi egységek ellen, mivel a Missile Barrage-nek bónusz sebzése van a könnyű páncél ellen.6. A Starcraft: Brood Warban a területi adottságokat az előnyünkre tudtuk fordítani, például fa mögül, magaslatról le, magaslatra fel tüzelni, stb… Megtartjátok ezt a játékelemet, és ha igen, akkor fogtok rajta fejleszteni?
A területi bónuszok nem szerepelnek a Starcraft II-ben. A látótávolság azonban nagyon fontossá vált. Például egy magaslatról tüzelő egységet nem fog látni a lent lévő ellenséges egység, tehát nem fog tudni visszalőni.7. Ha egy Zerg Corruptor megfertőz egy Medivac Dropshipet, akkor megszerzik a benne szállított egységek fölött is az irányítást?
Nem, az összes éppen szállított egység elpusztul ilyen esetben.
Forrás:
Comments (27)
SzuL
| #
a hatos egy vicc :/
Reply
nrvn
| #
WTF BC-nek Missile Barrage képesség a Paslma Torpedó helyett? Érdekesen hangzik…
Reply
Veszett
| #
5. Ok… érdekesen hangzik, szeretném látni működés közben ezt a Miszájöl Barázst. Olyasmi lesz mint a Valkyrie támadása csak kisebb területre és több sebzéssel?
6. MIVAN?! Akkor most nem lesz esély hogy mellélő az ellen ha magasabban vagyok mert nem is fog látni és egyáltalán nem is tud majd visszalőni? Eddig nem úgy volt, hogy ha teszem azt egy tank magaslatról lőtt akkor egy kis időre láthatóvá vált és vissza lehetett lőni rá?
Megyek vizsgázok… lehet nem kellett volna felnéznem előtte mert ezeken fog járni az eszem.
Reply
god
| #
A hatodik egy kifejezett visszalépés az elődhöz képest. Ezt nem hittem volna …
Reply
willyvereb
| #
érdekes…alig várom az editort…mostmár levegőbe lövő skill-t sem kell kidolgoznom:D…a Nydus Wormost már egyszer elmondták, nem tudom miért kellett újra elővenni…terrain bónuszok zavarnak, de feltehetően a LoS sokkalta fontosabb lesz…
Reply
nite
| #
sztem jóaz h nem villanfel, attól h vmi rámlő a fal mögül, én még nemlátok át a falon. kis realitás gondolom:) de ottlesz a felderítés is szal tök8
BC-jajjjjj inkább lenne a yamatogun területreható atomrobbanás:D
Reply
84Noname
| #
Én nem vagyok egy nagy gamer, de a 6. még nekem is szemet szúrt… nem is értem… akkor már kifejthette volna jobban ezt a látótávolságos szösszenetet….lehet az ellensúlyozza a „területi bónuszt”…
Van egy olyan érzésem, hogy ezzel még vissza fognak táncolni a régi megoldásra… Ez már nem egyszerűsítésnek, hanem butításnak tűnik első hallásra…
Reply
metromental
| #
a 6-os tényleg gáz…
Reply
Necrolyte
| #
1. Korrekt megoldás.
5. Nem rossz, a zergek ellen kifejezetten előnyös. 🙂
6. Ezt remélem nem gondolják komolyan… az még oké lenne, hogy ha nem látnád a magaslatról támadó egység körülötti területet, de legalább a támadó egységet láthassuk, hogy vissza tudjunk lőni.
Reply
metromental
| #
6. black sheep wall
Reply
pcdevil
| #
szerintem nem gáz a hatos. most tényleg, miért reálisabb hogy egy pillanatra felvillan az ellenség mikor lő, mintha végig sötétben maradna?:)
hármas viszont grrr.. ezt már tudtuk:S
egyest és négyest abszolút nemértem. már az első videóban is úgy volt hogy meghalt, és pár mp után tovatűnt a hullája, illetve a pathfinder módosítást hogy gondolták komolyan?:S
nekem ez a QnA nem tetszett, na.
Reply
sise
| #
hát megint kitettek magukért ennél semmitmondobb becset aztán nehezen lehetettvolna összehozni. valos e a félelem hogy a harcmezön a hullákat fogod kijelölni…… atyaistenküldjönakloákámbavillámvihart ez aztán fontos kérdés egy csatahajon több fegyveri9s van most akkor mindel külön célpontot támadhatunk ? mert a pilota ha kidugja a kezét az ablakon akkor odais fér pistol….a 2oldalas leirásbol amit a nilusi kukacrol szol nmevolt számomra elég ezért megkpérdezem mégegyszer ugyanazt …..a mapmékerbe beakarom rakni csak emfér be…bla bla…..amikor a játékbol kivett egységet megtámadom a játékbol hamarosan kikerülö…. jaj istenem ezt most komolyan csinálják ? az 5-6 ami tényleg érdekes is de miajoistennek kell összekopypésztelni ezeket a szerencsétlen vállaszokat régi postokbol csak hogy valami legyen a becsbe ?
ilyeneket kérdezzenek hogy ha megfertözik lebegtetett probokat azokkal lelehet e rakni az összes épület korrupted verziolyát meg ilyesmiket mibe valami érdekesség is van
and -„Amúgy kíváncsi vagyok, hogy mi nektek a megfelelőbb: több kérdést megválaszolni egyszerre, és azt egy Q&A kötegben kiadni hetente-kéthetente, vagy jobb lenne ha ez a 4-7 kérdés-válasz a Battle.net különböző fórumain lenne szétszórva. Eddig mindkettőt csináltam, de szívesen hallanám a visszajelzéseiteket is.”-….. tényleg ennnnyyyyyiirreee elfoglalt hogy már ezis nehezére esik ?
Reply
Farrun
| #
teljesen fair a torpedo lecserélése… visszakappjuk legalább valkyrie-effecktet… XDXDXD
Reply
Stone
| #
Off.: Ezt a Size-ot állítsa már le valaki vagy én nemtom, de….
Vagy írjál már légyszives olyan mondatokat, amik tagolva vannak, esetleg van elejük meg végük is…
Csak ennyit szeretnék… a pesszimizmus már magánügy.
Köszi.
20x kell elolvasni a kommentedet, hogy egyszer megértse az ember.. ( ha sikerül )
Ettől függetlenül valóban kicsit vérszegény ez a mostani Q&A, dehát nemkell sokat várni és rengeteg infót kapunk majd…
– Adás Vége –
Reply
sise
| #
csak hogy segitsek kicsit dollár yen dollár euro ha érted hogyértem. amugy tul gyorsanjár az agyam hozzá hogy tagoltan irjak, nekem nemsikerül anyira lelassulnom hogy olyan szép stilisztikai mondatokat faragjak mint te, amugy a realizmus nem pesszimizmus temagad is ugyvélekedtél just like me.és malyi majdnem utolso kérdésem hogy a szövegértés érettségin nem vizsgaanyag e(avagy sem)?
$¥$€ Dha Wrongful.
Reply
SzuL
| #
„amugy tul gyorsanjár az agyam hozzá hogy tagoltan irjak, nekem nemsikerül anyira lelassulnom hogy olyan szép stilisztikai mondatokat faragjak mint te”
helyesírásról hallottál már, vagy afelett is elsiklott az a rohadtgyors agyad?
Reply
GeryGTK
| #
#12 Ha neked tényleg ilyen sok időd van kérdezzél te a készítőktől. Vagy halászd te össze az információmorzsákat a netről.. Hálásak lehetünk Astonnak, meg atöbbieknek, hogy csinálják ezt az oldalt, hobboból! Én ha ez nem lenne valszeg nemsokat tudnék a SC2ről, mert a hivatalos oldal ugye nem nagyon frissül.
Még1x kösz fiúk!
Hagyjad Szul, ez a tipikus provokátor, aki se írni se fogalmazni nem tud és azt hiszi ,hogy ő milyen okos..
gyerek:)
Reply
SzuL
| #
tudom, nem kell bemutatni az ilyeneket :/
Reply
metromental
| #
nem realizmus amiről sise beszél. hanem hülyeség. az érettségis mondatát meg inkább hagyjuk. télleg, ha ilyen sok időd van, akkor regisztrálj új accountot, és lassulj be.
Reply
pcdevil
| #
#12 sise:
lehet hogy egyetértek veled, de a kirohanás kicsit gáz… egyébként a feltett kérdésedre ugyanúgy tudjuk már a választ, bármilyen egység corrupted verziója csak mozogni tud, semmi mást. egyébként meg legközelebb írjál helyesebben, mert Stone-nak és SzuL-nak igaza van, és pont. (és a szövegértés mellett a helyesírás is vizsgaanyag..)
szerk.: egyébként arra nincs ideje a gyors agyadnak hogy a „malyi” helyett mai-t írjál??!
sorry az offért, de nagyon bosszantott.
Reply
sise
| #
polgárpukkasztás? egyébbként boszankodásod mélységes szomorusággal tölt el 😀 de komolyan a lelkem hasad kellé a kintol hogy boss-zuságot okoztam föméltoságodnak nagyuram.
btw az meg mien hülyeségmá hogy azét mert megkurumpálod elfelejt mindent amit elötte100 évig csinált:( céendcébe azért ez jobban van megcsinálva.
na majd gyüvük még és WTB New Topik valami wördbrékingnyuzal!!!
Reply
mrobed
| #
Ez mekkora szar!!!
Szinte semi ujjatt nem mondott csak irt egy csomo imert dolgott hogy ne lázongjunk 1-2 napig!! A 6. kérdésel meg én sem értek egyett ez akkora szar hogy az nemigaz lebutityákk aszt ami nagyon jó vólt az 1-ben!!!
Nem tecik ez a Q&A
Reply
warwinnetou
| #
Én mielőtt el kezdeném szidni a 6-ost, azelőtt kíváncsi lennék rá, hogy vajon akkor sem fognak tudni odalőni, amikor már egy légiegység felderíti a terepet? Mert ha nem, akkor jogos a felháborodás, mert az érdekes lenne, ha pl. egy tank nem tudna feltüzelni, de ha pedig igen, akkor meg úgy már szerintem teljesen jó, mert szerintem nem nagy dolog odavinyegni egy légiegységgel…
Reply
Vorian
| #
Ha látják a helyet akkor természetesen oda is tudnak lőni.
Reply
Blase
| #
Ha már realitás…Gépfegyverrel mióta lehet szétlőni egy tankot?(Marine vs siege tank)Most komolyan, nem értem minek kell annyira mellre szívni ezt a realistást.
A 6-ost én is hülyeségnek tartom.Nekem tetszett az 1-ben ahogy meg volt csinálva.Remélem tesztelések után majd ők is rájönnek erre.
Reply
Maxfig
| #
Off:
Sise,
Először is, stílusod és helyesírásod irritáló. Továbbá:
Corruptor ha megfertőz egy egységet, akkor miért is kellene mindent tudnia, amit az előtt tudott? Ezt kérlek fejtsd ki.
Ne keverd már légyszíves a szezont a fazonnal, mert a C&C nem hasonlítható össze a Starcraft-tal. A C&C ugyan Sci-Fi, ahogyan a Starcraft is, de eléggé eltérő ez a 2 játék, hiába vannak egy műfajban. Ami C&C-ben az egyensúlyt szolgálja, az Starcraftban valószínűleg botrányos lenne. Viszont kérlek, inkább ne vedd meg a Starcraft 2-t, hanem maradj a C&C-nél.
Érdekes, nekem is túl gyorsan jár az agyam, de megpróbálok ügyelni arra, hogy olvasható, és érthető legyen amit írok.
On:
Az 1. válasz korrekt.
A 3. válasz már szerepelt.
A 6. válasszal kapcsolatban felmerülő kérdésre Vorian választ adott.
Rengeteg új taktika fog létrejönni ezzel. Több védelmi, és támadási lehetőséget fog nyújtani, véleményem szerint.
A Q&A viszont hasznos volt, köszönet érte!
Reply
Crafty_FOX
| #
Mondjuk elsőre ugy tünik nicns nagy baj azzal hogy nem látják. Egy jo drop egy jo hegyre mégtöbb taktikai előnyt hoz. Felderités meg lesz előbb vagy utóbb szoval csak ideig óráig lehet majd lezárni a terepet. Elvileg viszont felmerülhetnek problémák mint pl hogy az olyan faj (terran) ahol minden egység lő előnyben lesz hiszen a hegyröl lefele tudnak löni, felfele nem (amig nincs scout) még a zerg hiába ül a hegyen a ling nem tud lefele ütni… Szóval azért van itt bökkenő ha jól megkaparjuk… (meg akkor azzal ha a colossus fellép a hegyre lényegében egyuttal láthatalanná is válik mint ahogy a hegy felé repkedő légi egységek is :D)
U.I.: az én agyam lassan jár most akkor mi lesz velem ? 😀
Reply