Karune kérdés-válasz plusz-plusz

Astonkacser . Hírek 1168

Mint az lenni szokott, Karune a 40-es kérdés-válasz csomag után megválaszolt még jónéhány kérdést, amely izgatta a hivatalos fórum aktivistáinak fantáziáját. Most is elég jó dolgokat tudtunk meg. Na csapjunk a levesbe:

  • Ahogy itt is, ott is meg lett említve, hogy az a feature, hogy a fog of war-ból lövő egységet egy pillanatra megmutatja a játék, vagy hogy a magaslatra felfelé tüzelő egységek kevesebbet sebeznek, az mindenképpen visszalépés és egyáltalán ez miért van?
    Karune a következő magyarázatot adja:
    Az ilyen és ehhez hasonló feature-ök azért vannak, hogy alakítsák a játékmenetet. Vannak feature-ök amelyek jót tesznek és vannak olyanok amik hátráltatják azt a játékmenetet, amit a fejlesztők szeretnének elérni. A Starcraft II multiplayerben a fejlesztők célja nem más, mint a VERSENY. A verseny sportoknak viszont nem kedvez az, ha „random faktor”-ok vannak benne. Ilyen az, ha például magaslatra lövő egységek bizonyos %-ban elvétik a lövést (lsd. Warcraft III). Az ilyen véletlen, nem kiszámítható, előre nem tervezhető tulajdonságok nem kedveznek egy Esport játéknak. Példának okáért a sakkban sincsen egy deka „random faktor”. (gondolj csak bele hogy milyen rossz lenne a sakk ha a paraszt csak úgy üthetné le a királynőt, ha 6-os kockával kéne először dobni, és ha az érték 4 vagy nagyobb akkor sikerül a támadás) Ezért történtek hát ezek a nerfelések.A másik oldalon, a single player célja az, hogy bevezesse a játékost a Starcraft világába, és itt a történetet kiszolgáló dolgok mind nagyon fontosak (például egy jelenetben a Drop Pod az nagyon hangulatos lehet, de multiplayerben mégsincsen benne). Emellett még rengeteg dolog lesz a single playerben, ami a multiplayerből kimarad, például animációk, hősök, mégtöbb egység, stb.
  • Egy másik kérdés arra irányul, hogy ugye eddig például egy Lost Temple pályán sokan azzal kezdtek, hogy bevédték a feljárót. Innentől kezdve ha a feljárót akarom támadni, csak akkor tudom bemérni hogy a magaslaton mi van, ha repülő egységet fejlesztek (mivel ugye már nem mutatja meg pl. a Siege Tankot ha lő).
    Karune a következő választ adja:
    Ez igaz, viszont a Starcraft II-ben több lehetőséged lesz arra, hogy az ilyen esetekben felmérd a terepet, például Reaperek, Medievac, Colossus, Sensor Tower, Overseer, és a régi egységek mint Observer vagy a Terran Scan, stb. Ezen kívül lesz egy pár új lehetőséged arra, hogy megtudd törni a feljáró védelmét, mint például Antigravity, Phase Prism és a Warp-In, Nydus Worm stb. Mindezen felül a Starcraft II-ben jobb útvonal keresés van, amivel a feljárón sokkal hatékonyabban lehet felvonultatni az egységeket.
    Ehhez jött még egy kis kiegészítés:
    Ha egy egységet a feljáró közepéig felviszel, akkor az már látni fogja a feljárón felüli dolgokat, de ha a feljáró alja el van zárva, akkor a fenntről tüzelő egységeket nem lehet kijelölni (azáltal támadni sem), viszont megjelenik egy „snapshot” róluk, így felmérhető az, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk a feljáró tetején.
    A kiegészítés kiegészítése:
    Nem, a „snapshot” alkalmával sem lehet kijelölni az egységet.
  • Még egy pár apróság:
    A Jackal tűzcsóvája az abból kifelé mozgó egységeket kevésbé sebzi, mint azokat akik teljesen benne álltak. Ugye a Thor és a Battlecruiser is tud levegőbe területre sebezni, de a különbség az, hogy a Thornak ez alap képesség, a Battlecruisernek pedig enegriába kerül. Azért is van ez, hogy a késői játékban a játékosnak több légvédelmi lehetősége legyen.

A ráadás kérdés:

Ehh Karune, mi újság a júniusi hivatalos témával?

és a válasz:

Nyugi srácok nem kell aggódni, a WWI után majd bőven lesz miről beszélni. Az már csak két hét, vagy nem? 🙂

Forrás:


Comments (14)

  • SzuL

    |

    az első „magyarázat” egy baromság. eddig is e-sport volt, úgy, hogy nem kevés „random faktor” volt benne. ezeket pont, hogy ki lehet(ett) használni, így viszont értelme se nagyon lesz felmenni egy cliffre :/

    Reply

  • Blase

    |

    Ha eddig jó volt ezzel a megoldással most is jó lenne.MEg amúgyis meg lehetne ezt másképp oldani random faktor nélkül.Pl minden második lövés menne mellé.Áhh…mindegy,ha nem is változtatnak rajta, majd csak megszokjuk ezt is.

    Reply

  • KoboldArt

    |

    Tudom, hogy hülye példa, de akkor a fizikai sportokban van a legtöbb random-faktor (pl.: egy rúdugró nekifut, és rosszul lép, kibicsaklik a bokája és cseszheti az egészet), úgyhogy szerintem írjuk át azoknak is a szabályait. Mindegy, ezen nem fogok rágódni, ilyen lesz és kész.

    Viszont megnyugtató, hogy legalább látni fogod, hogy mi lőtt rád a cliffről, szerintem ez már azért elegendő, hogy hozzá idomítsd a stratégiád.

    Reply

  • Necrolyte

    |

    Mi abban a véletlenszerű, hogy a magaslatról támadó egységekre visszalehessen lőni?

    Reply

  • KoboldArt

    |

    Válasz Necrolyte #4 üzenetére:

    Az, hogy %-os arányban vétenek a lentiek, ami nem pontos érték.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nekem is az volt az első gondoltom, mint Blase-nek. Jó mondjuk mi csak szövegelünk, ők már kipróbálták…ezek szerint működhet…

    Reply

  • sise

    |

    jöhetne már az elsö világháboru mert cseszettül semmitmondo rizsákkal bombáznak minket unalmas azt olvasgatni hogy mi a kitalált magyarázat a már megmagyarázott dolgokra.

    bwt a TELJES blizzkaszt 3 forditás hogyáll?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Mit akarsz te az első világháborúval?? már megint csak ész nélkül írogatsz ide, hogy felbosszantsd az embereket? Vagy azt a gyorsan forgó agyadat tanuld meg kifejezően használni…

    Reply

  • Raynor

    |

    World War One=”WWI”=World Wide Invitational Nemigaz hogy te sem tudsz olvasni a sorok között XD

    Reply

  • 84Noname

    |

    Promi most borult ki előszőr 🙂

    Reply

  • Orgyilkos

    |

    És azt mér nem lehetne hogy mondjuk ne random találat, hanem -% sebzés?

    Reply

  • Blase

    |

    Én is ugyan ezt mondtam.A választ a blizzard tudja.

    Reply

  • sise

    |

    #9 látod mivagyunka szarszemétmoslék tahok hogy némi kreativitásra kényszericsük a joszágokat

    #8 nyomjad tovább a szöveget asszonyállat magas a szorakoztatoértéked

    #10 mert ö minden bölcsesség kutföje és szánakozva tekint le ránk mert tudja hogy tudatlanságunk feneketlen kutjának mélyéröl kiabákjuk fel a fény világába(az ö birodalmába) végtelen tudatlanságunkban.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Ezt a random faktor dolgot már 1 hete elmagyaráztam a forumon vagy itt már nem emlékszem. Egyet értek vele az rnd faktorokat csökkenteni kell. Szulnak pedig mondom, hogy pont azért kell csökkenteni mert nem lehet őket kihasználni. Az rnd faktor pont egy oylan dolog ami akkor jön be mikor nem szeretnéd és akkor marad ki mikor számítasz rá. Erre senki nem épithet taktikát asszem. Persze finomitják azzal a dolgot hogy % -ok vannak de ne felejtsük ez nem a wc3 ahol 30 lövést kibir 1 unit így a nagyszámok törvénye alapján a végén kb annyit kap be evasionnal amennyit a % os érték ad. Ezzel szemben sc2 ben egy 50% jelentheti azt hogy elpusztult a unit vagy nem pusztult el. Azt hiszem nem mindegy föleg ha valami mázlista már a 4-5. unitodat nyirja ki mert bejött a rnd faktor és nem találta el semmi.
    Végeredményben pedig azt is kifejtettem anno hogy ez az uj megoldás sokkal irányíthatóbb és pont hogy növeli a magaslatok jelentőségét ahelyett hogy csökkentené.
    Úgyhogy én nem lepődtem meg Karune magyarázatán és pont hogy nem baromságnak hanem logikus okfejtésnek tartom. (lenne rá egyébként nyilván más megoldás is de ez szimpatikus)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.