Starcraft II élmények a WWI-n

Astonkacser . Hírek 1152

Ugye mint tudjátok a WWI-n voltak gépek amiken SC2 fut, és azokon ki lehetett próbálni a játékot.

Mivel press belépőm volt, ezért nem kellett sorban állnom, hanem csak felmutattam és máris kerestek nekem egy helyet a szervezők. Ez nagyon jó volt, de ugye még sosem voltam ilyen rendezvényen, ezért sok esetben az SC2-zés helyett inkább más választottam, sok esetben meg is bántam 🙁 .

Tehát a továbbiakban egy kis szösszenet következik arról, amit tapasztaltam:

0. fejezet: Kívülről

Úgy nézett ki, hogy leültél egy géphez, amin egy SC2 intróból vett mozgó háttérkép van, 1 faj választással és 4 menüponttal. Multiplayer, Zerg AI ellen, Protoss AI ellen és Terran AI elleni játék. Ennyi meg egy bambi, tehát lehet gépek ellen játszani és lehet magadnak rendes ellenfelet keresni.

1. fejezet: Grafika:

Legelsőként a Terrant próbáltam ki, és nagyon kidolgozottnak látszott. Aztán kipróbáltam a Protosst is, de arra már csak egyet tudok mondani:

Z O M G !!!

Nagyon látszik, hogy a Protoss az amin a legtöbbet dolgoztak már, egyszerűen tátva maradt a szám, néztem ahogy a csillogó-villogó épületek egy varázslatos világot hoznak elém, egyszerűen annyira gyönyörű, hogy nem találok rá szavakat. Nincs az a screenshot, nincs az a jó minőségű gameplay videó ami visszaadná azt az élményt amit a képernyőn láttam, elvarázsolt, magával ragadott.

A Mothership, az egyszerűen fantasztikus, ahogy kiemelkedik a fénylő valami a Nexusból, és a végén egy gigantikus fényrobbanásban előjön a Mothership, még valami karakteres hangot is ad, az valami elképesztő. A Time Bomb képessége most bennt van, elbűvölő az is ahogy szétnyílik egy hatalmas gömbként hogy védőpajzsot nyújtson.

Nem mintha a többi faj nem lenne kidolgozva, mert a Terranok is nagyon szépek. Képzeld el a nagy felbontású Marine képet magad előtt, és képzeld el, hogy ennek a nagy felbontású poligon halmaznak minden részlete mozog. Most képzeld el ugyanezt két osztaggal és a ráközelített kamerával.

A Medievac Dropship is nem egyszerűen mozog, elindul és megáll, hanem úgy repül hogy szinte érzed az erőket amik a gyorsításkor és a lassításkor feszülnek.

A Zergek is gyönyörűek. A Creep az nem egyszerűen ott van és kész, hanem képzeld el, hogy telis-tele van kisebb-nagyobb erekkel, amelyek ciklikusan összehúzódnak és kitágulnak, ahogy lélegzik az egész élő trutyi és ahogy folyik benne a vér mindenfelé.

2. fejezet: Gameplay, avagy a játékmechanika

A kezdés nagyjából ugyanúgy történik, elküldöd a munkásokat és van pénzed egy darab újabb munkásra, aztán vársz, és mégegy, aztán egy épület (Barrack, Gateway vagy Spawning Pool), stb. Kicsit megbolondítja a dolgokat, hogy a bányászok nem 8 hanem csak 5 kristályt szednek, de nem 4 hanem 6 munkással kezdesz. Ez arra ad neked lehetőséget, hogy egy munkással az elején azonnal elindulhass felderíteni, többen ezt is tették ellenem.

Megtapasztaltam, hogy a Marine nagyon erős lett. A pajzs fejlesztéssel egy srác totál szétkapta az egységeimet, másfél osztag Marine a majdnem 1 osztag Zealotomat úgy szét kapta, hogy nem győztem levegőt venni, régen nem így zajlott volna ez a csata.

A Roach az extra durva. Olyan gyorsan pörög felfelé a HP-ja, hogy tényleg csak koncentrált tűzerővel tudod megölni, az pedig nagyon mikró igényes. Persze a sebzése kevés, ez valamennyit ellensúlyoz, mindenesetre veszélyes ellenfél.

Az egységek útkeresése teljesen megváltozott. Nem úgy megy mint régen, hogy mindenki elindul egy irányba és akkor előbb-utóbb egy nagy libasor lesz belőle. Amikor kijelöltem 40 Zerglinget, azoknak tényleg RAJ hatása volt. Együtt mozogtak, együtt mentek fel a feljárón, tényleg tömeghatásuk volt.

3. fejezet: A fajok különbözősége

Ez az a pont, amitől végképp nem kell félni. Bár a sima SC-ben is tökéletes volt a különbözőség, SCII-ben talán még önmagukat is megfejelték. Igaz, nem próbáltam ki minden egységet, de a három faj totálisan különböző lett, mind grafikailag, mind egységek összeállításában, mint stratégiákban.

4. User Interface, avagy a felhasználói felület:

Amit el tudsz képzelni minden van. Éppen nem dolgozó munkásokat kijelzi, kijelzi hogy mely hotkey-eket bindoltad már egységekhez, MBS-el nagyon könnyen lehet hadsereget gyártani, a végtelen egységkijelölés néha sokat könnyít, stb.

A záró este sajnos lemaradtam a Level 70 Tauren Chieftain koncert nagy részéről. De nem bántam meg, mert Starcraft II-ztem, és egyszercsak ki ül le mellém? Manifesto7, a Team Liquid egyik adminja. Ő közvetítette Tastelessel a Starcraft meccseket, és a Starcraft II meccseket is. Őszinte leszek, a Team Liquid nekem kicsit mindig ellenszenves volt. De ez a srác totál jó arc. Megkérdeztem gyorsan a sokat vitatott kérdésről – az MBS, automining és végtelen egységkijelölés hármasról – a véleményét, hogy mit mond most, hogy kipróbálta a Starcraft II-t:

It totally sucks.

Hm, egy kicsit azért meglepett ez a válasz, de elfogadtam. Azt mondja túl egyszerű így a játék, nincs benne semmi pláne. Hm, talán ez már egy kicsit magas nekem, lehet hogy én vagyok túl naív, de úgy gondolom, ezek az újítások egy másik dimenzióba helyezik a Starcraftot, persze tudom hogy a legtöbb hozzáértő ellenzi, de valamiért csak emellett döntött a Blizzard. Így kipróbálva is úgy gondolom, kisülhet ebből még valami jó.

Persze erről meg akartam kérdezni más kompetenst is. Az úgy történt, hogy beszálltam egy játékba, Terrannal. Gyártottam az egységeket, expeltem stb. Egyszercsak elkezd csulázni egy Overlord a bázisomon, gyorsan odaküldtem a marék seregemet az expemről, de mire odaértek, 3 Nydus Worm már ott volt és ontotta, mondom ONTOTTA ki magából az egységeket. Csak pislákoltam. A következő zajlott le a chaten:

Player1: Are you just more talented, or progamer?
Player2: I’m Idra. (SC progamer – szerk.)
Player1: Lol, I think I should not believe it.
Player2: I’m here on the left side next to Savior.

Felnéztem, és tényleg ott volt. Gyorsan kértem egy képet, aztán kértem egy interjút, de azt mondta, hogy most nem talán később. Magyarul hagyjam már békén a hülyeségeimmel 🙁 .

5. fejezet: Mindez élőben közvetítéssel

Ugye az úgy történt, hogy volt ez úgynevezett Starcraft Community 2v2 Tournament, a helyszínen lehetett rá regisztrálni, a nyertes csapatokból pedig volt lehetősége 2 srácnak, hogy Blizzardos ember ellen játszon. A konkrét részletekről nincsenek információim, a lényeg, hogy 3 meccset közvetítettek.

A közvetítések nagyon jók voltak, élvezetesek. Nem elfogultságból mondom. Olyan emberek játszottak akik közel sem profik, és mégis volt izgalom a játékban. A régi jól bevált taktikák mellett rengeteg új lehetőség van a játékban, és ennek csak egy töredékét használták ki a játékosok ezeken a meccseken.

Az élő közvetítés engem lenyűgözött.

6. fejezet: Negatívumok

  • Az eseményre kihozott gépeken egy nagyobb csatánál szaggatott egy kicsit a kép, épp ezért félek hogy ehhez a gyönyörű grafikához azért kell majd egy közép-erős gép
  • Protossal építettem egy nagyobb sereget, földi és légi egységek vegyesen, Mothershippel felturbózva. Amikor elküldtem őket csatába, az egész olyan átláthatatlanná vált. Amikor a Mothership TimeBomb képességét ellőttem, akkor aztán fogalmam sem volt arról, hogy melyik egység van belül, melyik kívül, hol vannak a földiek és hol vannak a légiek.
  • Amikor 1 darab munkást akartam kiválasztani, akkor elég nehéz pontosan ráklikkelni, pontosan egyet kiválasztani, és sokszor már nyomkodtam a hotkey-eket, de kiderült hogy nem sikerült „eltalálnom” előtte az SCV-t vagy Probe-ot vagy Drone-t.

7. fejezet: Összegzés, konklúzió

A játék NAGYSZERŰ, gyönyörű, élvezetes, de vannak még hibái. A Protosson látszik, hogy ezen dolgoztak a legtöbbet, de ha minden fajt megcsinálnak ennyire jól, akkor ebből egy 110%-os játék lesz.

Sajnos nem volt túl sok időm játszani, és az egyéb körülmények sem voltak mindig a legjobbak (holt fáradtan egyszerűen nem veszi be az agyad amit lát, stb), de remélem, hogy egy hasznos és lelkesítő olvasmánnyal szolgálhattam Nektek.

Kérdésekre szívesen válaszolok!


Comments (22)

  • geri1992

    |

    ez csak egyre jobben kiéheztet a játékra!!!! NEM BIROM OLVASNI!!

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Nagyon jó lett a cikk! Az ottani gépeken játszott SC 2-t miért nem adják ki? Úgy, ahogy most van. Lenne pár játékos, aki legalább kipróbálná. Ingyen tesztelők a Blizzardnak 🙂 Végülis nekünk készül a játék, vagy nem? Demót a kiéhezett SC 2 fanoknak!!! 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Fantasztikus beszámoló volt, thx.

    Azt esetleg tudod, hogy milyen gépek voltak? (VGA, Proci, Ram)

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Ha ennyire alakul a játék akkor a végén tényleg 110%-s lesz.

    Reply

  • Ubesz

    |

    Hú hát ezek igen jó hirek véleményem szerint és meg kell hogy mondjam pozitiv érzésekkl tölt el hogy a már kész fázisba lévő részek ilyesfajta tökéletességel adják át a számukra kijelölt célt. Másrészt viszont most hogy elolvastam ezt a cikket nagynyomáson besza*rok hogy még ennyit kell várni. arghh

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Milyen gépeken játszottatok (proci, ram, GPU)? Macen senki nem játszott?

    Reply

  • pcdevil

    |

    először is, köszi a cikket:)
    másodjára pedig egy kérdés:
    „…ahogy a csillogó-villogó épületek egy varázslatos világot hoznak…”
    nem zavaró a csillogás? nem túlságosan csicsa?

    Reply

  • Aston

    |

    A gép paraméterekről nem tudok semmit. Csak azt hogy ATI videókártyák voltak benne. Kérdeztünk egy csókát, de nem tudott pontos adatot mondani.

    Reply

  • Aston

    |

    #7: Nem zavaró, csak ahogy írtam, nagy csatáknál lesz egy picit nehéz látni, hogy most akkor mi van.

    De pont az a lényeg, hogy nem csicsás volt, hanem gyönyörűen az apró részletekig kidolgozott.

    Reply

  • Archon

    |

    A Mothershipnek még milyen képességei vannak? Már annyiszor változott hogy nem tudtam követni.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Amikor először SC-ztem, akkor én se láttam át semmit sem, és ez War3-nál is megismétlődött.. szóval én bízok benne, ez annak tudható be, hogy meg kell szoknia az agyunknak a játékot, hogy több infót leolvashasson róla. (ennek tényleg nincs sok értelme, a lényeg az, köszi a cikket :D)

    Reply

  • Sandormaster

    |

    Kösz az írást, király és egyben szívfacsaró hogy még nem nyomhatjuk vele 😀
    Amúgy biztos ügyeltek rá a szervezők, hogy vki nehogy elhozza a gamét a gépekről xD

    Reply

  • atttti

    |

    Köcce a cikket.
    Egyébként lesznek rombolható környezeti elemek? Marineok mondjuk használnak fedezéket? Kb. ezek amik így még érdekelének.
    (Szerintetek a geforce 8800GT van annyira jó hogy multiban se szaggasson amiatt az sc2 maxon?)

    Reply

  • nrvn

    |

    Maxon lehet szaggatni fog rajta, habár ki tudja, hogy milyen proci és mennyi ram van mellé.
    Nekem is 8800GT-m van és a játékok 99%-át simán viszi fullon csak én nem szoktam fullra rakni öket 🙂

    Reply

  • Promie Motz

    |

    marineok szuint tuti nem fognak fedezéket keresni, az sc nem ilyen jellegű játék, hanem gyors, véres, darálós! Önmaguktól nem fognak semmit sem tenni a marinok, hogy saját túlélési esélyeiket megnöveljék 😉 (A kis butusok :lol:)

    Reply

  • atttti

    |

    Promie: Ok csak ahogy elnézek egy-két pályát lenne rá lehetőségük 😀

    Reply

  • atttti

    |

    Off:Most látom az első hozzászólásom uccsó mondata milyen értelmes XD
    Hogyhogy eltűnt az edit?

    Reply

  • Zedas

    |

    Jobb lett volna ha leszarozod. Így… 2009… bühühühüh 🙁

    A gépigénnyel meg nem lesz probléma: mire kijön, már 8 magosak lesznek a gépek 🙂

    Reply

  • Blase

    |

    Engem megnyugtat azért az amit Aston írt, szóval köszönjük szépen 🙂 .Én osztom Promie Motz véleményét az átlátatósággal kapcsolatban.Én sosem játszottam a W3-mal és mikor néztem streamen a meccset azt se tudtam hogy mivan.Szóval szerintem is csak meg kell szokni és utána jó lesz.De ha sokan jelzik majd vissza a megjelenés után is vagy még előtte is akár, lehet, hogy a Blizz alakít még rajta.

    Reply

  • pcdevil

    |

    #9 Aston
    máris megnyugodtam, thx:) mi a kedvenc egységed a fajoknál? és mi a kedvenc fajod? (vagy az hogy a protossok lettek legjobban kidolgozva, elhomályosítja az ítélőképességet?)
    ja igen még valami. végtelen egység kijelölés. annyit lehet hallani róla, de miben nyílvánul meg? ha sokat jelölök ki akkor kisebbek az egységképek, vagy scrollozhatom azt a részét az UInak?
    illetve videókban is lehetett látni hogy ha meghal 1-1 egység a csapatban, megmarad a helye. gondolom újra kijelöléssel újrarendeződnek, de van rá valamilyen shortcut, hogy gombnyomásra lehessen átláthatóbbá varázsolni az egységeket?
    még egy nagyon buta kérdés: az egységek erősség szerint rendeződnek, mint a war3ban, vagy más módon?:)

    Reply

  • god

    |

    „Megkérdeztem gyorsan a sokat vitatott kérdésről – az MBS, automining és végtelen egységkijelölés hármasról – a véleményét, hogy mit mond most, hogy kipróbálta a Starcraft II-t:

    It totally sucks.

    Hm, egy kicsit azért meglepett ez a válasz, de elfogadtam. Azt mondja túl egyszerű így a játék, nincs benne semmi pláne.”

    Maximálisan egyetértek, pontosan így gondolom én is, és mindenki más, aki az e-sport szemszögéből nézi az SC II-őt. Azért lett ilyen sikeres az első része és élt meg több, mint 10 évet, mert a magas szinten való űzéséhez rengeteg gyakorlás kellett, és nem voltak benne az MBS, automining és végtelen egységkijelölés hármashoz hasonló túlzásba vitt könnyítések, egyszerűsítések. Márpedig nem lesz progamingre alkalmas egy játék, amelyben kevés gyakorlással is ugyanazt a szintet tudod képviselni, mint egy éjjel-nappal játszó profi.

    Reply

  • hungaroborg

    |

    Aston!

    Egy kérdésem van. Supply/underling/psi limit?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.