SC2 – Az első progamer összecsapás

Astonkacser . Cikkek 1656

Most hogy hazaértem már csak mások anyagaiból dolgozhatom, de ezt a „Starcraft II Community Match” fedőnév alatti meccset láttam. Nincs másról szó, mint arról, hogy egy koreai sc progamert és egy kanadai warcraft3 játékost leültettek a tournament stage-en, és Dustin Browder shoutcastolta (élőben kommentálta) a mérkőzést.

Figyeljük meg a jobb felső sarokban megjelenő, csak az „observer” játékosnak vagy a replayt néző embernek megjelenő plusz információkat, amik jelenleg a következők:

  • Éppen melyik játékos mit gyárt
  • Éppen melyik játékosnak mennyi és milyen egysége van
  • Éppen ki-mit fejleszt
  • Jelenleg a pályán kinek mekkora a harci ereje, a jelenlévő támadó egységek költsége alapján (minel/gas-ban kifejezve)

Hozzá kell tenni, hogy a Warcraft3 játékos előtte 2 órával próbálta ki az SC2-t, így nem volt sok esélye, de a meccs így is izgalmas volt:

Youtube verzió:

Első meccs első rész, első meccs második rész, második meccs első rész, második meccs második rész.


Comments (21)

  • Aston

    |

    Upsz, nem is láttam, hogy már fennt van. Köszi Firebat!!!!

    Reply

  • Fred

    |

    Igen ezt a Yellow vs Sonki-t „mar kiveseztuk” 🙂 …csak alitolag van meg egy video (Dustin Browder emliti) ugyan csak a Lost Temple palyan ugyan ezzel a szituacioval csak ott 2 fejleszto jatszik akik profik s megmutatjak hogy lehetett volna kihozni a „maxont” a 2 fajbol/egysegekbol. Nah az erdekelne nagyon engem/minket 🙂

    Reply

  • progabe

    |

    hát, ha ezt megnézné egy olyan ember, aki ismeri az első részt, viszont semmi háttérinfóval nem rendelkezik a kettővel kapcsolatban, akkor jogosan kérdezhetné: miért van a Zergeknek csak 3-4 újítása, amikor a Protossoknak van kismillió?

    ez bizony nem jó reklám, legalábbis a Zergeknek semmiképp. egyszerűen „nem jött át” egyik meccsből sem, hogy lenne annyi változás náluk, mint a Protossnál. persze ebben vastagon benne van, hogy a W3 játékos nem ismerte még ki a játékot, de igazán próbálkozhatott volna valamivel. igaz, az első meccset nyerhette volna, ha Yellow nem használja olyan jól a blinket, de mint írtam nem az a bajom, hogy esetleg imba lenne egyik a másikhoz képest, csak azok a fránya újítások nem jöttek ki olyan látványosak a Zergnél :\

    kéne az a meccs, amit Fred említett 🙂

    ja és ami nagyon nem tetszett: szállítható Colossus? D: lassan ott tartunk, hogy repülni is tud

    Reply

  • Strogg

    |

    És nem csak az a poén, hogy egy nála 100x kisebb repcsi elviszi, hanem hogy 8-at tud belőle vinni 😀

    Reply

  • Fred

    |

    Jah igen meg most akkor a Warp Prism az szalit is meg segitsegevel teleportalni is lehet (Pylon area) ? Hmmm ezzel csak elvettek a terran szalitasi modszeret es hozzaadtak a mar amugy is nagyszeru Protoss szalitasi moodszerhez hogy ezzel is erositsek a Protoss-t pl. movieban magaval vitt egy probe-ot mikor azt be is tudta volna warp in-ezni …en nem latom az ertelmet :-S.

    P.S.: Strogg a tobbit oda kell kepzeld , a reszecske molekularis sugarat ami szetszedi atomokra majd tarolja a Warp Prism piciny belsejeben es aztan osszerakja megint a csatateren pillanatok allat a Colossus-okat hihi 🙂

    Reply

  • Strogg

    |

    Okhay elképzeltem. Csak kicsit nevetségesen néz ki mikor dobálgatja fel-le azokat a nagy colossusokat.
    Különben a probet nem tudja odateleportálni, csak azokat az egységeket amelyeket az átalakult gateway gyárt le. Semmi mást.

    Reply

  • trolltarto

    |

    az még oké, hogy a protosst játszó a tapasztaltabb, de akkor is, a zergnek egy rakat termelőhelye volt, gyártott nagy seregeket, mégis folyamatosan ő szívott. a protoss alig bányászott és ontotta a stalkereket. én sajnáltam a kedvencemet, a zerget, szerintem még csiholni kell rajtuk. a protoss tápokat már láttuk, azt is, hogy pillanatok alatt ott lehetnek bárhol. ezzel szemben a zergnek még trutyit is le kell raknia, hogy letehesse a már legyártott alagutat, feltéve már ha van fejlesztett overlordja, stb…

    Reply

  • Strogg

    |

    És annak is idő kell, hogy meglegyen az alagút… Pont ez az, hogy a zerges alig gyártott sereget. 4 exp-ből simán lett volna rá zs, meg későn öttek a lurkerek is. Amúgy én még mindig imbának tartom a psi stormot. Talán az SCII-ban kisebb lett a hatósugara (szerencsére).:D

    Reply

  • Aston

    |

    Ez azért történt, mert a Zerg gyerek 2 órával a meccs előtt látta először az SC2-t, ezt Lipton mondta nekem. Látszott is rajta, földön próbálta beütni a védekező Protosst, ahelyett ,hogy Nydus Wormmel egyből a főbázisát széjjel-szarrá alázta volna ….

    Reply

  • trolltarto

    |

    én arról beszéltem, hogy ki mennyit bányászott, és ahhoz képest mennyi és milyen tökös egységet tudott a csatába vinni. másrészt megnézem azt a fejlesztett overlordot, aki trutyit tud spriccelni egy 20 stalkerrel védett fennsíkra…

    Reply

  • Strogg

    |

    „ezt Lipton mondta nekem” Ejnye Aston, hiszel egy ice teának? 😀
    #11 Akkor nincs sok taktikai érzéked… Nem a 20 stalkerbe kell spriccolni, hanem a bázisára valahova.

    Reply

  • trolltarto

    |

    arról beszélek, hogy az overlord el sem jut odáig. mert a sok stalker távol tudja tartani.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Strogg #5 üzenetére:
    Nem tud 8 db-ot vinni. A Colossus-ból max 2-t. 😉

    Annyi az újdonság a Zergnél (az Sc 1-hez képest), hogy felsorolok párat:
    – Könnyebb terjeszteni a Creep-et, ami már sebzi az épületeket, és gyorsabbak rajta a Zerg egységek.
    – (Régi-) Új egységek: Baneling, Roach, Corruptor, Infestor, Swarm Guardian, erősebb Ultra, ami már tud burrow-olni, stb…
    – Queen és a rengeteg képessége, többek között épület gyógyítás, „teleport” , épületekre időleges védelem felrakása
    – Nydus worm, amiben sose vesznek el az egységek. (Nem úgy, mint az Sc 1 Overlord-jaiban.) Most legfeljebb az Overlord-okat bukjuk be.
    Tessék „tisztelni” a Zerget! 😀
    Válasz trolltarto #13 üzenetére:
    A többi fajnál ugyanez a helyzet. Ha protoss-al támadod a zerg-et, és dropolnál a Warp Prism-el, addig pár Hydralisk simán leszedheti (nem beszélve a mozgó Spore Crawler-ekről). Tudni kell drop-olni. Sokszor nekem se megy. 😛

    Reply

  • Strogg

    |

    Honnan tudod hogy 2-t visz? Én onnan gondoltam hogy 8-at, mivel kicsibe mutatja őket a kezelőfelületen és elfér belőle 8. Az sc1-ben is úgy volt, hogy amiből nem tud annyit vinni, azt nagyobbnak mutatta.

    Reply

  • Raymond

    |

    Miert mindig a protoss gyoz? Es miert nincs egy terranos sem?

    Reply

  • Fred

    |

    Válasz Strogg #9 üzenetére:

    Apropo Psi Storm , szerintem nevetseges hogy a „lathatatlan” lurkereket is pusztitja, lore szempontbol: Storm->Vihar sebeznie kene egben fold felszinen, na de fold allat ??? jatek szempontbol: de jo most ma akkor detektor sem kell a Protoss-nak zerg ellen ?? ugyebar az Infestor nem tud Protoss-t inffesztalni szova attol sem kell tartania hogy detektort csinaljon, lurker is kilove…hmmmmm

    Reply

  • Raymond

    |

    Regen se kellett obs a lurker stormozasahoz!Most miert kene? Az folde ol, vagyis az mindegy hogy mi latjuk-e az ott levo unitot vagy sem.

    Reply

  • nrvn

    |

    #12 Azért mert kicsibe mutatja még kettöt tud csak vinni, ez olyan mint sc 1-ben mikor goon-t v tankot viszünk, persze oké hogy ott nagyban mutatja, de a hatás ugyan az… egyébként ha 8-at tudna vinni miért csak 2-öt vitt volna, hisz 6 hely még üresen maradt volna 🙂

    #17 Fred azért azt vedd hozzá hogy azért játszani is tudni kell valamennyire hogy te observer nélkül csak úgy stromokat küldözgess és Yellow (asszem ö volt a toss) tud játszani. Egybként meg képzeld el mint egy valódi villámot, az is „lemegy” a földbe 😉

    Reply

  • sky181

    |

    A stalkeres megoldás ötletes volt.Dehát ezt Warcraftból megszokhatta a gyerek…:DEbből a videóból is látszik hogy a Prto és Zerg párharc még ingencsak inbalanced!Yellow nem ilyen sz*r!!;)
    Üdv

    Reply

  • Strogg

    |

    Mondjuk én is ott röhögtem, mikor 3 ultrát meg 6-7 lurkert szinte veszteségek nélkül 5mp alatt a halálba küldtek. 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.