Starcraft II versus Dawn of War 2

Astonkacser . Cikkek 1781

dow2.jpg

Át is adom a szót ifjú jedinknek, akinek cikke egyébként „Come on Blizzard” néven jelent meg eredetileg:

Számos negatív reakciót váltott ki néhány BlizzCon2008 kijelentés a rajongók és a játékot várók körében.

Ajánlom mindenkinek az IGN oldal cikkét http://pc.ign.com/articles/919/919378p1.html, ahol az elektronikus lap szerkesztői beszélgetnek a játékról.
The StarCraft II Debate: Is Three Better Than One?
IGN’s PC team discusses Blizzard’s controversial decision to turn turn a single title into a trilogy.

A cikk több ponton egyezik saját véleményemmel, történetesen:

1. a játék három részre történő megosztásának módja nem szerencsés. A Starcraft 1 vonzerejét részben az adta, hogy három szemszögből ismertük meg a történetet. Együtt éreztünk a Terran, Zerg, Protoss hősökkel, részt vettünk a küzdelmükben, megismertük minden faj erős és gyenge oldalát. Ez Charles Onyett és Steve Butts véleménye is. Tőlem lehet három részt csinálni a történetből, de minden rész foglalkozzon minden fajjal. Az első rész ne csak a Terranokra koncentráljon – nem lehet a Terranok szemszögéből bemutatni a Zerg és Protoss belső vitáit, csatározásait. A három részre tördelést a Blizzard azzal indokolja, hogy a nem lineáris hadjárat sokkal több fejlesztést igényel, mint gondolták. Gyerünk Blizzard, a Dawn of War 2-ben ez benne lesz. Annak idején az RTS megteremtőjében is volt egy kevés ebből, a térképen választhattál, hogy mely küldetés legyen a következő. Miért nehéz ezt megoldani?

2. jelenleg a Terran campaign van nagyjából kész, a másik kettő csak papíron létezik. Jason Ocampo szerint a játék megjelenése 1.5 – 2 évre is nyúlhat. Ez a széthúzott megjelenés több szempontból sem szerencsés (konkurencia, újdonság ereje, idővel csökkenő érdeklődés, multiplayer inkompatibilitás). Érdemes elolvasni a cikk szerzőinek véleményét erről.

3. A Starcraft 2 határozottan a régi sémát követi (old school RTS). Ez részben előny, részben hátrány. Jason Ocampo szerint a játékmenet szinte teljesen megegyezik a Starcraft1-gyel, csak szebb külsőben. Charles Onyett szerint a Starcraft mag 10 éves, úgy látszik, hogy a DoW2 fejlesztői jobban érdekeltek az RTS műfaj előbbre vitelében. Annak idején a Warcraft3 számos újítást vezetett be elődjéhez képest. Bármilyen fejlődést a játékmenetben szívesen vennénk:
– grafikai fejlesztések (FPS view, strategic map view)
– formációk, sok mikrótól megkímélne, elöl közelharci egységek, hátul távolságiak
– osztagok, ennyi egységet már jobb lenne 5-10 fős osztagokban mozgatni és gyártani
– stratégiai térkép, átfogó tervezés, útvonalak, több csapat gyors irányítása
– light és heavy fedezékek
– egység fejlesztések: fegyverváltás, átképzés a harci helyzetnek megfelelően
– commander pontok: nem vásárolni kell a fejlesztéseket, hanem kiérdemelni

A cikk párhuzamba állítja a Dawn of War 2-t és a Starcraft2-t. Jason Ocampo szerint számos új ötlet a Starcraft 2-ben benne van a Dow2-ben. Rob Pardo szerint a Dow2 biztosan hamarabb fog megjelenni (DoW2 2009 Q2). Jason Ocampo 2009 novemberére datálja a Starcraft2 megjelenést).

Gyerünk Blizzard, kedvenc játékaink készítője!
A WoW havidíja néhány hónap alatt annyit hoz mind a teljes bevétel lesz egy Starcraft 2 részből.
Rendeljetek még több erőforrást a Starcraft2-höz!

Annak idején a Warcraft 2 megjelenése után 2 évre elkészült a Starcraft 1, fél évre rá a Broodwar. A jó Blizzard játékhoz idő kell ! Nem igaz, a Starcrafthoz (Warcraft alapokon) 2 év kellett, a Starcraft 2 alapjait a Warcraft3 adta. A Starcraft 2 fejlesztése a Warcraft 3 kiegészítője után indult kis idővel (kb 2003. szeptember). Most már 5 éve fejlesztik a Starcraft 2-t.

Gyerünk Blizzard! Új öltleteket a játékba, gyorsabb fejlesztést, persze az igényesség mellőzése nélkül!!


Comments (41)

  • BoneHeart

    |

    Nos ilyen cikk várható volt, és helyes is hogy van! Köszönjük!
    Amugy pedig a DoW2-t 2009 elejére igérik, ilynekor valszeg még mindig kanyarban sem lesz az SC2. És sztem a DoW igen komoly vetélytársa lesz az SC2-nek részben azért, mert már türelmetlenek a playerek.
    Én bizok a Dow2-ben, ha nem fogják ugy le**arni az egészet mint a mostani dow játékokat, és balancolják,patchelik, talán még meg is veszem.

    Reply

  • Peter1984

    |

    Végre egy cikk ahol nem az ajnározást lehet olvasni. Ez végre objektíven közli a változás pro – kontra részeit.

    Reply

  • johnnybgoode

    |

    Az mind szép és jó amit írnak, de ha azok benne lennének, már nem lenne a játék neve Starcraft! Pl én nem bírnám elfogadni, ha egyszerre 5 marine-t kéne írányítanom. Megölné a Starcraft lényegét! Szal pl én nem értek sok dologban egyet, mert ha ennyi mindent belepakolt volna a blizz, akkor a fanatikusok már rég tüntetnének (így is az unlimited egységkijelölés, stb- benne lesz, ami sztem jó, de sokan már ezzel sem értenek egyet).

    Reply

  • Zedas

    |

    Leírtam a véleményem a fórumban. Amit ők akarnak az egy WC3 SF kivitelben. Az SC játékosok ilyet nem akarnak, különben a WC3 megjelenésekor mindenki elment volna WC3-azni. Az SC játékosok macrot akarnak, bázist építeni, és nem buffolni orrvérzésig.

    Reply

  • spani

    |

    Szerintem a Dow játékélménye meg sem közeliti a Sc-ét! Akárki akármit mond, megéri várni a Sc2-re ha kell akkor egy évet is, mert egy változatos jó game-t fogunk kapni amit nem fognak elfelejteni a játékosok 2 hónap után nemúgy mit a Dow-t!!! A Blizzard-ról meg annyit, hogy amit kiad a kezéből az arannyá válik igaz néha sokat kell várni rá. Pont emiatt lett sokak kedvence!

    Reply

  • Aston

    |

    Ja, valójában tényleg felesleges túlzottan hasonlítgatni a két játékot, mivel hiába RTS, teljesen más 🙂 . Személy szerint a DoW játékokat idáig mind kb. 2 nap alatt meguntam.

    Reply

  • Tychus

    |

    Ez sztem mind hülyeség
    grafikai fejlesztések (FPS view, strategic map view)
    – formációk, sok mikrótól megkímélne, elöl közelharci egységek, hátul távolságiak
    – osztagok, ennyi egységet már jobb lenne 5-10 fős osztagokban mozgatni és gyártani
    – stratégiai térkép, átfogó tervezés, útvonalak, több csapat gyors irányítása
    – light és heavy fedezékek
    – egység fejlesztések: fegyverváltás, átképzés a harci helyzetnek megfelelően
    – commander pontok: nem vásárolni kell a fejlesztéseket, hanem kiérdemelni

    Nem lehetne normális micro se a csapatok miatt..ráadásul a dow-ban tudnak futás közben lőni, nekem nem tetszik a dow 1 videót láttam a 2-ről és amikor az egységek lőtték azokat akik fal mögött voltak akkora füst felhő volt hogy nem lehetett semmit sem látni a pályán meg a lvésektől sem..

    Reply

  • god

    |

    A Dawn of War 2-ben az elődjéhez képest MÉG KEVESEBB bázisépítés (szinte nulla) és kisebb csapatokkal folyó taktikázás lesz; ezért számomra érthetetlen, hogy miként lehetne nemhogy összehasonlítani, de akár csak egy lapon emlegetni a StarCraft 2-vel.

    „úgy látszik, hogy a DoW2 fejlesztői jobban érdekeltek az RTS műfaj előbbre vitelében.”

    Úgy látszik, hogy a DoW2 fejlesztői jobban érdekeltek a RTS műfaj megerőszakolásában, primitívvé tevésében és leegyszerűsítésében.

    „Bármilyen fejlődést a játékmenetben szívesen vennénk:
    – grafikai fejlesztések (FPS view, strategic map view)
    – formációk, sok mikrótól megkímélne, elöl közelharci egységek, hátul távolságiak
    – osztagok, ennyi egységet már jobb lenne 5-10 fős osztagokban mozgatni és gyártani
    – stratégiai térkép, átfogó tervezés, útvonalak, több csapat gyors irányítása
    – light és heavy fedezékek
    – egység fejlesztések: fegyverváltás, átképzés a harci helyzetnek megfelelően
    – commander pontok: nem vásárolni kell a fejlesztéseket, hanem kiérdemelni”

    Ha ezekből bármi belekerülne az SC2-be, akkor rituális dvd égetés nálam, pm-ben lesz majd a jelentkezés a lakásom korlátolt befogadóképessége miatt.

    Persze köszi az írást, nem lehet mindenkinek azonos a véleménye.

    Reply

  • SzuL

    |

    „formációk, sok mikrótól megkímélne, elöl közelharci egységek, hátul távolságiak”

    ez a pont tetszik a legjobban igazából. jó, nincs makró, legalább lesz MIKRÓ (ÉLJEEEN!). ha lenne ez is, akkor tényleg „sok mikrótól megkímélne”. mi is maradt? makró? őő nem.. mikró? őő nem.. akkor? olyan lenne a game mintha repet néznénk, még kattintani se kell benne, mert gondolom a kamera is magától mozog..

    Reply

  • TavariS

    |

    – grafikai fejlesztések (FPS view, strategic map view)

    Fps view? Minek? Ez egy stratégiai játék, ahol kb két perc után már maxon ki van használva az apm-ed, figyelsz a gyártásra, expeléssel tartod a lépést, harassolsz/ megpróbálod bepusholni vagy akármi, kérdem én akkor minek ide fps view… beleülök egy lingbe az 50 közül mikor rusholok?:D Megéri.

    – formációk, sok mikrótól megkímélne, elöl közelharci egységek, hátul távolságiak

    Van az embernek keze meg egere is, jó kattintgatást.

    – osztagok, ennyi egységet már jobb lenne 5-10 fős osztagokban mozgatni és gyártani

    Mozgatáshoz szintén egy egér elég, gyártáshoz meg dobáld a gw-ket vagy heccseket… láttam én már olyan meccset, ahol a protoss 50 gw-ig jutott:D

    – stratégiai térkép, átfogó tervezés, útvonalak, több csapat gyors irányítása

    Ez mind szép és jó, egy körökre osztott startégiában van értelme az átfogó tervezésnek, de egy „real-time” esetében a visszaszámlálás(indítás) lejárta után már élesben megy, tehát fejben kell tervezni… gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás. Egy idő után már rutinból fognak menni a taktikáid.

    – light és heavy fedezékek

    Hasonló volt benne, pl. cliff-ről vagy rámpáról való támadás/védekezés, magasabb pozira kevesebbet sebeznek az egységek.

    – egység fejlesztések: fegyverváltás, átképzés a harci helyzetnek megfelelően

    Ha para van átképzem a lingemet ultrává. Vagy nem is, inkább megpakolom a hátát kristállyal, úgyis gyorsan tud futni. Na jó, legyen inkább overlord oszt elrepülünk…. Hagyjuk:D

    Reply

  • Necrolyte

    |

    Lehet, nem érdemes összehasonlítani, de ettől függetlenül még elférnek egymás mellett. Szerintem RTS nem egyenlő sc, sokkal tágabb gyűjtőfogalom ennél.

    Reply

  • sise

    |

    *** első és utolsó figyelmeztetés, különben retard hammer lesz ***

    Reply

  • Laczko

    |

    Válasz Aston #6 üzenetére:
    Nekem elég volt kb 10 perc és UNINSTALL:D A C&C Generals vagy 6 pályáig bírta! Mindez csak azért, mert tönkrement a BW CD-m:(

    Amúgy bocs a WH rajongóktól, de mit vártok egy olyan fejlesztőtől, ami egy rendes címet nem képes adni a játékainak?? Ugye az első rész Warhammer 40k: Dawn of War, a második Dawn of War2????? WTF??

    Akkor a SW 2 A klónok támadása simán lehetne Baljós árnyak 2…Mekkora lúzerség már!!??A Warhammer Online-ról nem is beszélve!

    Aki meg stratégiát akar, az menjen játszon vmi dög unalmas pepecselős vacakkal és ne akarjon megbolygatni olyasmit, ami 10 éve tökéletesen működik!

    Reply

  • Zedas

    |

    #12:

    Könyörgöm, ez instant ban. Valaki!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a warhammer is jó játék
    csak nem kell sc hez hasonlítgatni mert tök más
    mind a 2 játék jó de mind csak a maguk nemében…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Zedas #14 üzenetére:
    mit írt? 😀

    Reply

  • Zedas

    |

    #16: Nekiment Astonnak hogy miért rak ki ilyen cikket. Minősíthetetlen hangnemben.

    Reply

  • nrvn

    |

    #16 Gondolom valami cyber karaktereket nem türö szöveget 😀

    Egyébként meg nem a DoW nem e-sport ugyebár… akkor miröl is beszélünk? 🙂
    Tudom hogy most lehetne vitatkozni itt a „mi számit e-sportnak és mi nem” de olyan szintü és mennyiségü versenyt sose fognak rendezni belöle mint az sc-böl.

    Reply

  • Blase

    |

    hát igen …ez sise…

    Az elmúlt napok hírei egészen jó kedvre derítettek. Megbarátkoztam a trilógiával és úgy tűnik elég jól haladnak a srácok :D. Ez a cikk pedig tényleg objektív, de a két játék csak egy műnembe tartozik, nem egy műfaj. A Starcraft az egyszerűsége miatt jó.

    Más: Ha tényleg kiadnák a kiegészítőket fél évenként az tényleg nagyon jó lenne, az egyetlen probléma csak az hogy „epic”-nek akarják az egyes részeket. ez azt jeletni hogy a történet külön szálon fog futni és nem fog annyira kapscolódni egymáshoz?

    Reply

  • Tauren

    |

    Ennyierővel az SC-t, és a WC-t összekombinálva kapnánk a Warhammert. Miért is? nagyon hasonlóak némelyik faj valamihez, persze külsőleg, vagy akár természetileg.
    Terran – Space Marine
    Protoss – Tau Empire
    Zerg – Chaos
    Undead – Necrons
    Nightelf – Eldar
    Human – Imperial Guard
    Ork – hát mi is lenne, persze, hogy az Ork XD

    De mondjuk a Soul Storm két faját semmihez nem tudnám hasonlítani
    a Sister of Battle az csak csajokból áll, ami nem rossz XD, de hát nincs ilyen faj, vagy akár birodalom az SC-ben, míg a Dark Eldar lehetne mondjuk a Blood elf, de nem nagyon hasonlítanak, míg ez a hét, a Blizzárd heteshez nem azt mondom hogy ikrek, de ha jobban megnézi az ember, meglátja, hogy tényleg van utalás a fajok közt.

    A lényeg, hogy én is gondoltam erre, mert már a megjelenéskor kiváncsi voltam, hogy beraknak e 5-10-es osztagokat, az egyessével gyártott módszerhez. A fegyver váltásnál ki a fenét érdekel? Az SC, és a Warhammer pont ezért különbözik, de az osztagos dolog jó ötlet. Akkor a fejlesztéseket meg hagyjuk, mert azok is jól szerepelnek így is.
    Az a baj, hogy a Warhammer csort a Blizzárd két játékából, ezért hasonlítottam össze a fajokat, és a másik, hogy ez két külön világ, ahol más törvények, és más szokások uralkodnak, mert egy játék nem azért van, hogy csak játsz vele. Hanem hogy a világában érezhesd magad, és hogy te is részt vehes a történetben. Lehet, hogy én vagyok a túl történet kedvelő, de egy játék nem ér semmit jó történet nélkül. Az FPS játékoknál sztem a HALF-LIFE viszi a pálmát, egy FPS játéknak sincs akkora története aminek neki van.
    Az RTS-eknél hát, mi is lenne jó, mint az SC ami az elsőrészében is nagyon, de nagyon sok minden történik.
    Úgy hogy nem hinném, hogy a Blizzard megijedne a DOW2-től, azok csak elvették az ő ötletüket, mert hát nem hinném, hogy az orkok pont ugyan úgy néznek ki mint a WC-ben, véletlenül. Ugyan már. Az SC eredeti, és ez a fontos, úgy ahogy a Warcraft, és a Diablo is.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #20 de itt most a játékmenetről megy leginkább a vita…

    Reply

  • Orcus

    |

    „Amúgy bocs a WH rajongóktól, de mit vártok egy olyan fejlesztőtől, ami egy rendes címet nem képes adni a játékainak?? Ugye az első rész Warhammer 40k: Dawn of War, a második Dawn of War2????? WTF??”

    Ez azért van, mert warhammer 40.000=egy UNIVERZUM, nem pedig 1 játék.
    Ugyanis eztet egy olyan játékhoz „készült”, ami terepasztalon játszanak, modellekel.
    A danw of war pedig szintén 1 olyan játék, ami ebben az univerzumban játszódik, de nem egyenlő az univerzummal.

    És még mielött valaki elkezdené: a warhammer elöbb volt, mint a starcraft vagy a warcraft. A fantasy az már több mint 25 éves, a 40k pedig körülbelül 20.

    Reply

  • TavariS

    |

    #22 Fantasyt számíthatjuk Tolkientől, de akár a kelta-normann mitológia vagy a viking hiedelmek és mondavilág is egyfajta fantasy. Amúgy jogos, warhammer régebbi mint wc vagy sc.

    Reply

  • Orcus

    |

    Fantasy alatt a Warhammer Fantasyt értettem.

    Reply

  • nrvn

    |

    #20 Sok játéknál a történeten van a hangsúly, de sztem a legtöbb fps játéknak nem az volt a célja hogy egy jó történetet rakjon eléd, hanem hogy izgalmas MP rész legyen benne egy „bevezetö” SP résszel ahol megismerheted a dolgok menetét stb. éppen ezért sem nézik olyan sokan egy fps játék történetét… sokszor én sem.

    Reply

  • god

    |

    A Blizzardosok soha nem tagadták, hogy a WarCraftot a Warhammer Fantasyről ‘másolták’, míg a StarCraftot a Warhammer 40k-ról. Nem véletlenül először „orkok az űrben” téma lett volna, majd az alfa státuszban lévő játék tovább finomodott, ugyanis képbe került az Alien vs Predator univerzum, ugyanis külföldön a 80-as évek végétől a 90-es évek végéig tombolt az AvP láz SF témában. Így pedig már nem volt szükség az orkokra az űrben. 🙂

    Reply

  • Tauren

    |

    Milyen 20-25 éve van Warhammer? :S
    Mi az Comodoron, és Nintendón is azt nyomták, meg mit tom én mik voltak még a 90-es évek elején. 😀

    Reply

  • keedav

    |

    Válasz nrvn #25 üzenetére:
    Az a gond hogy manapság az FPS-ek alig különböznének egymástól ha eltekintünk a történettől. De az RTS-eknél még van hova újítani, sok új módszert próbáltak ki mostanság (pl.:az osztagos módszer) és vagy bejön, vagy nem. De legalább próbáltak újítani, nem úgy mint a SC2 multi esetében, ahol még mindig 200 az egységlimit.

    Reply

  • Enkidu

    |

    Válasz Tauren #27 üzenetére:
    Nem a gépes játékokra vonatkozik hanem magára az egész univerzumra. Először TEREPASZTALOS társas játékként jelent meg a WArhammer és a 40K még talán a Blizz létrejötte előtt.
    Amúgy nem tom mért mondogatjátok hogy 2 hónap alatt feledésbe merülne a DOW hisz én speciel a megjelenése óta játszok vele és az sem ma volt már, utoljára komolyan meg kb 2 éve játszottam a SC-vel.
    Ja Lacko, Ugye az első rész Starcraft, a második Starcraft2????? WTF??
    Amúgy annyiban egyetértek hogy ezek a felsorolt változások teljesen szükségtelenek a SC-be. Maradjon meg csak nyugodtan a DOW-ban. Mindkettő jó ahogy van.
    Jah és hogy megnyugtassam a népeket (vagy épp ellenkezőleg) a DOW is e-sport csak…nem akkora méretben.
    Én mindkét Univerzumot és játékot kedvelem és mind2-t meg fogom venni.
    Peace.

    Reply

  • Brebbia

    |

    Szerintem a két játék remekül megfér majd egymás melleltt. A sima DoW csak a DC kijövetelekor, még inkább a nagy patch után lett rendes multi RTS. Balance tekintetében a SC-al vetekszik, bár komplexitásban nem éri el, ugyanakkor egy nagyon egyedi és hangulatos játékmenetet biztosít.

    Nekem az új grafika nem jön be. A túlzott gépigény önmagában megölheti a játákot, bár láttam én már SC2 videót szaggatni, pedig nem ócskavasakon futtatják. Minden azon múlik, mennyire tudják kezelni pl. a squad rendszerből fakadó irányítási nehézségeket, a néha túl hatékony dancinget, és természetesen a balance is kritikus.

    Kizártnak tartom, hogy playerbase tekintetében felvegye a versenyt a SC2-vel, az előg is rétegjáték volt.

    Reply

  • god

    |

    #27

    „Milyen 20-25 éve van Warhammer? :S”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer

    http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_Fantasy_Battle

    „Since first appearing in 1983, Warhammer has been periodically updated and re-released with changes to the gaming system and army lists.”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000

    „Warhammer 40,000 was created by Rick Priestley in 1987 as the futuristic companion to Warhammer Fantasy Battle, sharing many of the same game mechanics with periodic expansion sets.”

    És mégis.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Én is leírtam már a véleményemet a fórumon. Nem vagyok egy hullámhosszon az írókkal, de azt becsülöm, hogy valami építő jellegű kritikát hoztak össze… Vették a fáradtságot és körbenéztek a piacon, hogy ki mire megy rá…
    És a lényeg is benne van: Az SC2 egy Old Shool RTS …

    Reply

  • Laczko

    |

    Remélem nem értette senki félre, én nem akartam megszólni a Warhammert! Csak ez az alcím dolog olyan fantáziátlan!:P

    A hasonlóságokról-különbségekből meg annyit, ha egyformára csinálnák a WH-t és a SC2-t, akkor mind2nek annyi lenne! A különbség jó, mert ettől egyediek ezek a játékok.

    Aztán, hogy a Warhammer sokkal régebbi, mint a SC vagy bármelyik, azt már nagyapám is tudta!XD

    És még1szer elnézést, ha bármelyik WH kedvelőt megsértettem volna, majd kinövöm ígérem:)

    Reply

  • KoboldArt

    |

    Hát gyerekek, kishíjján agyf*#&t kaptam tőletek (már bocsánat a kifejezésért). Könyörgöm mielőtt ilyesmiket irogattok, hogy Blizztől így lopták a Warhammert, meg úgy lopták a Warhammert, azért nem ártana kicsit utánanézni a dolgoknak. Tudom, hogy az alulinformáltabbak már fel lettek homályosítva, de ez azért nagyon durván bántotta a szépérzékemet.

    Én is, mint 1-2 előttem szóló azon a véleményen vagyok, hogy mind2 játék azért, és úgy jó, amilyen, és ahogy van. Én mindkettőt szeretem.

    Amúgy a warhammer 40k patch-eléséről csak annyit, hogy a játék egy 20 éves fejlesztésen átesett, JÓL MŰKÖDŐ táblás játék korrektül megcsinált számitógépes adaptációja. És úgy gondolom, hogyha ennyi idő alatt nem sikerült kiegyensúlyozni, akkor régen rossz (márpedig, ha egyszer végigjátszanád csak mediumon, mondjuk 2-3 fajjal, akkor látnád, hogy igenis jól ki van egyensújozva).

    köszöntem

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Én ettől a cikktől kaptam agybajt! Micsoda felfedezés, hogy a Starcraft 2 nem más, mint a SC 1 csak új köntösben?! És tényleg! Erről szól az élet,! Annyit szabad csak változtatni, amennyit kell! Ez a játék az RTS, ami nem ilyen, hanem tele teszik csilivili hülyeségekkel (pl FPS nézet meg mittomén még mi, Dungeon Keeperes jelleggel, azt is azért nem játszottam végig), az akkor már nem RTS, hanem valami hibrid játékmechanizmus. Mi egy RTS-t akarunk, és ez bizony ebből áll, mint a régi Westwood és a régi Blizzard játékok. Vajon még miért jelent valamit ma is a Starcraft név, míg a legtöbb kortársáról már rég megfeledkeztünk?

    A Warhammer az Warhammer, én pl nem szeretem, de ettől még nem rossz, de az már nekem nem jön be. Nekem csak adjon a Blizz classic RTS-t 😉

    Reply

  • Zedas

    |

    #34: Ezen ne parázz, általános jelenség, előbb -utóbb megtanulják. Viszont egy dolgot valóban elloptak a WH-ban az SC-ből: a DoW2 conceptek között, a tiranidáknál van egy kiköpött hydralisk, amit még normál WH40K artok között még sehol nem láttam 😀

    Reply

  • Tauren

    |

    Na jó elegem van az egészből! Sztem azért vagyunk ilyen ingerültek, mert már unjuk a várakozást az SC2-re.
    És egyébként legalább 1000 játékot feltudnák sorolni amiből kocka vagyok. Sőt, regényeket, filmeket, és animékből is tudnék egy párat sorolni. Én úgy nevezet ”univerzális” kocka vagyok, de inkább nevezném magam rajongóknak. Nem csoda, hogy gondolataimat regényben folytom. XD
    A lényeg, hogy az SC2 meg fog férni a DOW2 mellett, úgy ahogy a RA3, és még ott van a Suprem Commander, ami az is nagy sikert aratott, vagy még a Spore mellett is. 😀
    Inkább hagyjuk ezt az ellenségeskedést, és inkább mindenki vidáman mesélje el kedvenceit, és hasonlítsa az SC2-vel. Nem rossz értelemben, hanem inkább gondoljon bele, hogy ez is jó, sőt inkább olvassza össze gondolataiba a kettőt, akár milyen játék legyen, és játszon a képzeletével. Én is ezt csinálom, csak én azokkal amiket itt felsoroltam, és hát… regényként próbálom megvalósítani, mi lenne ha az összes ember alkotta univerzum egybefolyna. 🙂

    Reply

  • Kenny

    |

    Én megmondom őszintén nagyon örülök, hogy egyesek szerint lesz egy vetélytársa a SC2-nek másrészről fel kell világosítsam őket hogy ilyen nem fog megtörténni. Az SC2 már azzal történelmet írt hogy ennyien várnak rá és így ilyen ingerülten. ha a játék csak 60 pixelből fog állni ezek után, már akkor is elmondhatjuk ez igen le a kalappal a Blizz előtt.

    Amúgy többen elmondtátok már hogy ez DOW nem egy hasnonló játék mint az SC2 bár énmagam nem ismerem ugyanis 14 koromban mikor először vettem kezembe az sc1-et onnantól kezdve CSAK blizzardos játékokkal játszok. ezalól egyetlen kivétel aminek az elmém tisztaságát köszönhetem a kollégiumi évek alatt az a Counter-Strike.

    lehet hogy ez ilyen begyepesedett gondolat higgyen ki mit akar, de nekem már csak ezek a játékok fognak „örömöt hozni” az életben még akkor is ha nem én vagyok a legjobb ezekben a játékokban. A hangulat, érzés, a sztori megragadó élménye egyik játékban sem lesz meg soha és azért mert ezt a blizzard csinálja a többit meg nem. Az hogy ők nem kötik magukat pontos időhöz az be kell lássátok a tökéletes után való vágyakozásuknak a kivetülése. mi várjuk ők meg váratnak mert olyat akarnak az asztalunkra pakolni amitől lefossuk a bokánkat.
    hát hallhattátok egy elfogult ember megnyilvánulását is! mindenesetre sok sikert a DOW2nek én nem veszem meg!

    Reply

  • Shakuras

    |

    Szerintem az RTS-eknél 2 fajta játéktípus a legjobb amik pont két részre tudná osztani az RTS-eket.
    Macroban szinte teljesen ellentétek egymásnak és mind2 megoldás nagyon jo. :

    Dune2 és a Starcraft

    Reply

  • Tauren

    |

    Óóó az Emperor of Dune-t de imádom. XD Harkoonen nálam a legjobb 😀

    Reply

  • Shakuras

    |

    amugy pont a Dune2-be van az meg ujitott verziojaiba h van a térkép és te választasszthatod ki 3 map közül hogy melyiket akarod megcsinálni szoval ez télleg nem vmi uj:P amugy Atrides párti vagyok:P vagy Atraidesnek irják??:S

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.