Q&A batch 2

Velral . Cikkek 1203

Nagy örömömre kiadtak egy újabb adag „kérdések és válaszok”-at. Röviden annyit, hogy ezek vélemények, ugyanúgy, mint az első kérdések-válaszok részben. Néhány kérdést kommentáltam jómagam is (külön, „szerk.” van mellette) zárójelben, mert olyan egyértelműt kérdeztek (hogy már fáj 😛 ), vagy úgy éreztem kiegészítésre szorul.

A válaszok a BlizzCon SC 2 verziójának egységeire vonatkoznak.

(Aston kérésére: Wall of text következik a link után.  😀 ) Lássuk:

Kapnak a Zerglingek  valami speciális képességet a késői játékban?

Igen, van két fejlesztés. Ugyanaz a kettő, mint az eredeti Starcraft-ban, Adrenal Glands (gyorsabb támadás) és Metabolic Boost (gyorsabb mozgás). (A legnagyobb előny, hogy bármennyit kijelölhetsz egyszerre, nem csak 12-t. a szerk.)

Hogyan működik a Zealot Charge? Chargeol mozgás közben, mozgás-kattintás (mozgás parancs) vagy patrol közben? Chargeol, amikor elcsalják, miközben stop parancsal egy helyben áll?

Passzív képesség a Charge, kis hatósugáron belül működik a közeli ellenségekre és épületekre. Működik Patrol közben, és ha „el van csalva”, akkor működik. Ha Hold-olva van, akkor nem megy, viszont Stop esetén igen.

Használható a Nullifier Force Shield képessége, mintha Pylonok lennének, hogy dolgozókat blokkoljunk vele? Valamint elpusztítható a Force Shield, és mennyi a Hp-je?

Igen, a Nullifier Force Shield-je megállíthatja a dolgozókat, megállíthat bármit. Valamint nem, nem lehet elpusztítani.

Hogy működik a Nydus Worm a mostani verzió szerint? Úgy hallottam, hogy egyenesen az Overseertől dobhatók le.

Többé nem igényel Creep-et a Nydus Worm, hogy feljöjjön a földből. E helyett szükséged van egy Overseer-re, hogy egy megadott helyen megidézhesd. A Worm korlátlan számú egységet szállíthat, viszont egyszerre 12-t mutat a kijelzőn.

Mi a Mutant Larvae készítési korlátja? Mineral/gáz/supply, energiaköltség, a képesség feltöltődésének az ideje? Többszörös, Queen által gyártott Larvae= erős rush?

Nincs korlátozás és nyersanyag költség hozzájuk. A képesség energia alapú. Tehát igen, képes vagy tömegesen készíteni Mutant Larvae-t.

Továbbá azt hallottam, hogy az Overseer kapta a Queen gyógyítását (Heal képesség). Mennyire erős/költséges ez?

Igen, az Overseer képes gyógyítani, megvan a képessége, hogy bármely egységet és épületet gyógyítson. Nem vagyok biztos a költségében, se abban, mennyit gyógyít.

Mi a helyzet a Stim Packekkel, és a Medivac Dropship-ekkel, mivel a későbbi játékszakasz során lesznek elérhetőek?

 A Stim Pack-ot a Shadow Ops-ban lehet kifejleszteni (ami egy ‘advanced’ kategóriájú épület). Hamarabb lehet Stim Pack-od, mint Medivac, de ekkor nem sok idő kell már a Starport-hoz.

Még mindig erősebben sebez pszionikus egységekbe a Ghost?

 A Ghost-ok normális támadása 15 bónuszt sebez könnyű egységek ellen. A Psi Round-ja (korábban Snipe, mesterlövész képesség), 50 bónuszt sebez pszionikus egységek ellen. A Ghost sebzése továbbra is hatékony biológiai egységekkel szemben (ezzel a Zerg-re utalva).  A gameplay videóban 4 Ghost egymaga leszedett egy Hatchery-t körülbelül 25 másodperc alatt.

A „táncoló” egységek továbbra is részei a játéknak?

Igen.

Lehetséges, hogy továbbra is stackoljunk (egy helyre tömörítsünk) egységeket, úgy mint a Mutalisk-eket?

Igen, úgy hiszem van még stacking, eléggé hasonlít az eredeti módszerre.

Képes egy Overseer creepet terjeszteni, ahová a Queen teleportálhat?

A Queen nem rendelkezik tovább a Deep Tunnel képességgel (úgy tudtam azzal eredetileg Zerg épülethez tudott teleportálni, és nem Creep-re, a szerk.). Továbbá a Creep készítésének képessége átkerült az Overlord-hoz.

Van arra mód, hogy „tároljuk” a Protoss egységeket, és utána idézzük be őket? Vagy csak A pontból B pontba mennek?

Igen, a Warp Prism (eredetileg Phase Prism) használható általánosan szállításra (8 egységet tud tárolni).

Lesznek új egységhangok felvéve az SC 2-höz, olyan egységekhez, mint a Marine?

Igen, lesznek! A Marine már új hanggal rendelkezik.

Mennyi a jelenlegi egység limit, és ésszerűnek tűnt?

Nem jutottam el a maximumra, de emlékszem eljutottam 150 körül. (Tudtommal 200-as limit van, a szerk.)

Milyen volt az UI (User Interface, felhasználói kezelőfelület)? Intuitív? Még mindig megvan az MBS, és a többi hasznos cucc?

Az UI gyönyörű és fényes volt. Igen, volt MBS a játékban, ahogy Build Queue (építési sor), AutoMining (automatikus bányászat), és más is. Képes voltál egyszerre több épületet kijelölni, de minden egyes egységért külön kellett kattintan.

Mennyire csiszoltnak és kiegyensúlyozottnak érezted a játékot? Úgy hiszed, a multiplayer kész a kiadásra, ahogy láttad a játék alapján?

A Multiplayer-t késznek éreztem, csak egy kis kiegyensúlyozásra van szüksége.

Tudnak képességeket használni az egységek a Bunkerben?

Soha nem használtam a képességeket ott, de más játékosoktól hallottam, hogy lehet használni. A Marauder-ek passzív lassítása működött onnan.

Mi a Snipe képesség alapsebzése?

Snipe (most már Psi Round – pszi töltény – néven ismert) képesség 40 alapsebzést okoz, és további 50-et pszionikus egységek ellen.

Tudsz mondani valamit a különböző egységtípusokról?

Vannak egység típusok és módosítók: Light (könnyű), Biological (biológiai), Mechanical (mechanikus), Massive, és Armored (páncélozott).

Milyen új képességei vannak a Battlecruiser-nek?

A BC most 3 képességgel bír: Missle Pods, Yamato Cannon és Defesive Matrix (csak magára). Csak egyfélét választhatsz a BC számára. Amint kiválasztottad, a BC megkapja a fejlesztést, és többé nem vonható vissza.

Melyik fajjal volt a legélvezetesebb játszanod, ami a változatos stratégiákat illeti?

A Terran volt a kedvencem. Szerettem használni az MMM kombót (Marine, Marauder, Medivac), vagy Vikingeket, imádtam őket. Zerg ellen a Hellion kötelező, rendkívüli módon tud segíteni.

Hat a Ghost EMP-je az Immortal erősebb (hardened) pajzsára?

Nem vagyok teljesen biztos benne. Úgy gondolom nem, mert passzív képesség, és nem az alap pajzsa.

Valami hír, arról, hogy halad a kampány?

Azt mondták több munkát fektettek bele a játékon belüli (in-game) videókba, a párbeszéd rendszerébe, a csillagtérképbe és a küldetésekbe. Mivel nagyobbra készítik a kampányt, 30 körüli küldetés lesz benne. Azóta több történetszálat és új szereplőket adtak hozzá. A haladásról annyit mondanék, 30-40% körül lehet (a megnövekedett tartalom miatt).

Hogyan működik az automining?

Úgy, mint a Warcraft 3-akban, rally pontot állítasz a mineral-okra, majd amikor gyártasz egy dolgozót, az automatikusan elkezdi a begyűjtést.

Vannak nélkülözhető vagy nem odaillő egységek?

A Reaper kicsit nem odavaló volt. (Személyes vélemény) <— (Nekem – szerk.- meg az a véleményem, hogy az egyik legjobban odaillő, hiánypótló új egység, UPDATE: Aston szerint is)

Általában milyen messzire jutsz a játék során tier szempontjából?

A meccsek mindig közepes tierig jutnak el (Viking, Tank, Colossus, stb). Ritkán látsz Battlecruiser-t vagy Mothership-et, de én sokszor építettem.

Hogy működnek a Creep Tumorok? Kizárólag Creepre építhetőek?

Egy Zerg Queen készíti a Creep Tumor-okat, úgy működnek, hogy tovább terjesztik a creep-et a terjeszkedéshez. Igen, Creep-en kell építeni őket, pontosan úgy működnek, mint a régi Creep Colony-k.

Forrás:

  • www.sc2armory.com


Comments (23)

  • Strogg

    |

    Mik azok a táncoló egységek?

    Reply

  • Peter1984

    |

    Mutalisk, Vulture stb

    Reply

  • inkwizitor

    |

    #1 mikor ezerrel micro-zol velük és küldözgeted őket jobbra balra (vagy nem? O.o )

    Reply

  • Wisle

    |

    Miért hívják őket táncolóknak? Nekem ez nem világos.

    Reply

  • Raymond

    |

    Es mutatni fogja a semmit teve dolgozokat?Mint ahogy wc3ban volt(ha jol emlekszem)

    Reply

  • rimramrom

    |

    #5: több videón látni lehetett, hogy kijelzi, ugyanott ahol a WC3-ban a dolgozókat.

    Reply

  • Peter1984

    |

    @1 @4 Vannak egységek amikkel úgy tűnik, mintha mozgás közben tudnál lőni, és ezt ki lehet használni oda-vissza mozgatással úgy, hogy el”táncol” az ellenfél range-éből, majd vissza és lő. Kitáncol majd vissza és lő. Ésígytovább.

    Reply

  • NightHawk

    |

    semmi hír a NightHawkról? 🙁

    Reply

  • nrvn

    |

    #8 Van róla egy kevés kis szöveg csak leforditásra vár és eléggé hiányos angoldtudásom miatt inkább nem kezdtem neki a dolognak 🙂

    Reply

  • Fred

    |

    A Nighthawk-rol volt a masik Batch-ban 🙂

    Reply

  • SzuL

    |

    miért kell minden toldalékot kötőjellel írni? nyelvtanóra?

    Reply

  • Tueor

    |

    Jól értem, hogy a Creep Tumort (SzuL kedvéért egyben 🙂 ) most csak a Queen tudja gyártani? Ezek szerint ha az ember terjeszkedni akar a bázisával, akkor először Queenre van szüksége?

    Reply

  • Kenny

    |

    nem…ha a zerg akar terjeszkedni akkor! 😛

    És Szul!

    ! Azért kell a toldalékot kötőjellel írni, mert nem magyar szótárban fellelhető, hanem egy idegen nyelv szójáról van szó! Ebben az esetben kötőjelet kell tenni! Nyelvtanóra!

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Kenny #13 üzenetére:
    a szabály szerint az utolsó kiejtett hanghoz kell csatolni a toldalékot. rövidítéseknél kell kötőjelet rakni.

    Reply

  • Peter1984

    |

    @14 Így igaz ! Magyar kifejezéseknél. De ha angolhoz kötsz toldalékot igenis kell a kötőjel. Különben ez a hely itt nem erre a témára van fenntartva.

    Máskülönben ha ragaszkodsz a formaságokhoz, akkor kezd nagybetűvel a mondataidat.

    Reply

  • Blase

    |

    SzuL: Szerintem eleve felesleges egy ilyen baromságon fennakadni és ezzel szétoffolni a témát. Máskülönben Pater1984-nek igaza van. De ez tényleg egy nagyon nagyon felesleges vita.

    Reply

  • Aston

    |

    Nem tudom miért kell fennakadni. Szul helyesen írta, hogy toldalékos angol szavak esetén csak akkor kell kötőjel, ha a szó végén nem ejtett betű van.

    Például: Marine-omat
    DE: Zeratullal

    ..

    Reply

  • Kenny

    |

    Áh sájnálom hogy reagáltam! Igazán … csak néha felbosszant, hogy valaki egy ilyen fórumba ilyen megjegyzéseket tesz, azért hogy kötözködjön egyet valakivel! Persze most én se vagyok jobb, mert reagáltam!

    Reply

  • Aston

    |

    Szulnak csak egy baja van, hogy néha képtelen úgy megfogalmazni a mondani valóját, hogy az másnak ne nyissa ki a bicskát a zsebében.
    A felvetése jogos, és igenis, ügyelnünk kell arra, hogy nyelvtanilag helyesek legyünk! Viszont ezt lehetett volna úgy is a cikk írójának a tudtára adni, hogy „Tudtommal úgy kell írni, hogy …, szerintem javítsátok”.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    HA lehet egy építőjellegű javaslatom nem érdemes a semmin kötekedni mert leesik a színvonal és olyan lesz mint a gamestaron vagy az rshun-n 😀 azt meg ti sem akarhatjátok. A nyelvtani részleteket meg amugy is felelsleges kivesézni egy oylan helyen ahol minden második kifejezés idegen és ezért feltételezhetően mindenki informative olvassa az oldalt és nem a szépirodalmi katarzist keresi. Megérthető az a törekvés is, hogy ne csépeljük el a szép magyar nyelvünket de ehhez kevés ha itt mindenki szépen fogalmaz és helyesen ír. A tv ből folyik a nyelvi szemét reneszánsza van a népbutításnak (és ez nem csak a nyelvre vonatkozik) úgyhogy nem egy fansite-on szereplő rosszul toldalékolt idegenszavaktól fog tönkremenni a magyar nyelv.
    Végül tehát nem feltétlenül buta vagy rosszember az aki nem ír teljesen kifogásolhatatlanul, ezért javaslat szintjén lehet javítani bárkit ( engem is 🙂 ) de igyekezzünk nem megbántani.
    Béke veletek.

    Reply

  • Kenny

    |

    Crafty_FOX köszönöm…

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Aston #18 üzenetére:
    Köszönöm a helyesbítést, a későbbiekben így írok majd. Valami ilyesmit hallottam erről, csak nem voltam biztos benne. Eddig óvatosságból írtam így, meg szerintem átláthatóbb az egység neve. Viszont ha nyelvtanilag helytelen, akkor legközelebb odafigyelek ezekre.
    Amúgy engem a legkevésbé se zavar Szul hozzászólása, lehet bárkinek ilyen véleménye, ha nem közvetlenül sértegeti a másikat. És ez bőven messze volt attól. 😉

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.