Legalább 12 játékost szeretnénk

Astonkacser . Hírek 832

Cavez legújabb irományai többnyire a Corruptort tárgyalták, de a Custom pályákon a maximális játékosok számáról is nyilatkozott:

A végső szám még nincsen eldöntve. Nagyjából biztos, hogy több lesz, mint 8, szóval a népszerű custom pályákat ugyanúgy lehet majd játszani (Tower Defense, DoTA, stb.). A végső döntés leginkább a teljesítménytől függ, mint bármi mástól, de legalább a 12-t szeretnénk elérni.

Nem nagy meglepetés ez, hiszen már a Warcraft3-ban is 12 volt a limit. Személy szerint kicsit többet vártam, hiszen manapság már mindenki rendelkezik szélessávú internet előfizetéssel, és a technológia is fejlődött azóta, szóval azt vártam, hogy legalább 16 játékost fog tudni kezelni a játék. Még azért reménykedem.

Nos, továbbá vázlatosan, amit megtudtunk a Corruptorról:

  • Ha a Corruptor megöl egy ellenséges Colossust, akkor az onnantól levegőre is tud támadni (mint minden más is). Gyakorlatilag egy ‘torony’ lesz belőle.
  • Ezáltal felmerül a lehetősége annak, hogy szövetséges Colossust megfertőzz, így az tud lőni levegőre. Cavez azt reagálta erre, hogy egy nagyon reménytelen szituációnak kell fennállnia ahhoz, hogy ezt tedd. El tudom képzelni azt a szituációt, hogy az ellenfél mass-airrel támad, így a Colossust megéri megfertőzni, hogy legalább lőjön valamennyit, mert elpusztulni úgyis elpusztul. Egyébként szerintem ez egy nagyon mikró igényes művelet, és nem is biztos, hogy megéri. Cavez is hozzátette, hogy még nem látott ilyet egy meccsen sem, de ez nem jelenti azt, hogy ez nem fordulhat elő.
  • A Corruptor fertőző képessége, és az ellenséges egységek “turretté” alakítása jelenleg része a játéknak, de Cavez elmondása szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Valamiért nem annyira hasznos, mint tervezték. Általában figyelmen kívül hagyják a ‘turreteket’ és támadják a Corruptoroket. Épp azon dolgoznak, hogy ezt a képességet megerősítsék, de ha így sem lesz használható, akkor a fertőzés megy a levesbe, és megpróbálnak feladni rá valami más mechanikát/képességet.

Comments (23)

  • spani

    |

    Hát nemtom de szerintem hasznosabb a corruptor mint a sc-ben a devuler. Viszont ha valakinek egy kis esze is van és csatábakeveredik velük tuti nem a saját átalakitott egységét fogja tüzelni hanem a corruptorokat és ha leszedte öket akkor simán továbbáll. Esetleg azt tudnám elképzelni ha gép ellen tolod akkor az ellen hatásos lesz valamennyire mivel nem nagyon gondolkodik.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Szerintem meg akkor lenne ez a fertőzés igazi, ha a megfertőzőt egységek szabadon mozgatható és harcoló egység lenne (és nem pedig turrettek) egy bizonyos ideig (pl: 1 percig). Mikor a fertőzés ideje lejár, akkor a megfertőzőt egység elpusztul.

    Reply

  • sise

    |

    Nemigen érzem ezt kihasználhatónak így, valszeg a legjobb lenne ha menne a levesbe a korruptálás ötlet. Ugyan engem 99%ban csak a single campain érdekel de ott se szívesen látnám ezt az egész homályos korruptor dolgot. Ez az egész légi egység kérdéskör aszem most az SC2 leggyengébb láncszeme. Azt nem is értem hogy szövetséges egységet hogy akar megfertőzni, ha egyszer csak megölés után alakít át bármit is és mér csak levegőre lehet támadni vele. Menyire lesz egyáltalán erős a korruptálodott feltámasztott BC, carrier, warp ray, akármi? Ucso kérdés: honnan gondolják azt hogy a “varázsló” kreálmányait fogja bárki is támadni a “varázsló” helyett ?

    Érthetetlen egész.

    Reply

  • Lord_Crusare

    |

    Csakhogy nem azért lesz max. 12 játékos, mert a technológia nem bírná, hanem mert úgy érzik, hogy afölött kaotikussá válna a játék. Ez már csak azért is tűnik valószínűnek, mert a Blizzardnál a balance mindenek fölött áll. A 8 régen azért volt 8, mert az volt a DirectX maximuma akkoriban.

    Reply

  • Aston

    |

    #4: Custom Gameről beszélünk. Például egy DoTA esetében mindenki egy egységet irányít.

    Reply

  • keedav

    |

    Válasz Lord_Crusare #4 üzenetére:
    Egy kellően nagy mapnál akármekkora létszám se válna kaotikussá 🙂 Mellesleg a mapkészítű dönti el, hogy a pályán max hányan lehetnek (mivel a custom mapokról van szó), vagy a szerver, és ha nem zavaró 12-nél több játékos, akkor mért ne legyen engedélyezve.

    Reply

  • Bubbles

    |

    Talán mert elsősorban nem a custom mapok miatt fejlesztik a játékot? Ez olyan mint, hogy az elsődleges balance szempont az 1v1.

    Reply

  • Blase

    |

    #4: amúgyis MIN. 12-ről beszélt Cavez szóval lehet ettől több is. Szerintem több is lesz.

    Reply

  • Raymond

    |

    De szerintem az nem logikus, hogy a fertozott unit kepes levegore tamadni, mikor az eredeti nem. Mert ez rongalodassal jar az egysegben, tehat, nem hogy “jobb” kene legyen, hanem epp gyengebb. Vagy vmit csak en ertek felre?

    Reply

  • Brebbia

    |

    Én úgy vagyok vele, hogy a 2v2 még lehet kompetitív, de már az sem nagyon érdekel, nemhogy fölötte (aktuális példaként elég elfajzott ötletnek érzem a DoW II 3v3-orientáltságát). Szélessávról annyit, hogy egy 4v4-hez pl. már nem árt 50-100MBit-es host, lehet a Dotát említeni, vagy 3*4-es Footy Frenzy-t, host nélkül garantált input lag. TD-ben meg 8-nál több fős map nemigen akad. Szóval egy 12-es limit simán kielégíti az igényeket, már egy relatíve low-cap TfT-ben is egy 4v4 csata teljességgel átláthatatlan volt (persze fun), most ezt elképzelem a SC 4-5-szörös egységszámával, és akkor ott a gépigény is, hiába Blizzard-féle agyonoptimalizált grafika.

    Corruptor: bejelentése óta várom, hogy kivegyék a képességét, úgyhogy ennek örülök.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #4 Ez vicces mert azt ne hidd 8 player játéka nem totál kaotikus mondjuk FFa ban 😀

    “Egyébként szerintem ez egy nagyon mikró igényes művelet, és nem is biztos, hogy megéri”
    Wc3 ban előfordult hogyha egy egység már nagyon lesérült inkább lelőtte a player magának (ha már látszott hogy elkerülhetetlen hogy az ellenfél leszedje) azért hogy a másik ne kapjon xp-t. Na most ezt kb így illetve hasonlóan tudom elképzelni itt is, ha lesérül a colossus és már látszik hogy ugyis ki fog nyuvadni akkor a zerg társ rápuffanthat 1 et a corruptorral és akkor esetleg még hasznát veszik.
    Kicsit nehezebb lesz mint wc3 ban mivel hogy az egységek sokkal gyorsabban sérülnek le és sokkal hirtelenebben pusztulnak el (úgyhogy tényleg kell majd mikro hozzá) de ha jol csinálják a már amúgy is halott colossusokból képezhetnek légvédelmet ^^ (ez ilyen ócskavas újrahasznosítás)

    Reply

  • Tauren

    |

    Hm… ha nem lesz minimum 12 player, akkor kinyírom őket. Mert már nekem is unalmas az SC-ben a 8.
    Mondjuk az Sc-t már csak kampány készítésre, és Battle.net-re használom. Meg most azt hittem hogy a SCM Draft-ban észre vettem, hogy 12 player van, de abból azt a négyet SEMMIRE nem lehet használni.
    A 12. player az a Netrual (hogy mi a fennének nem lehetett rendes player azt nem tom) a másik 3 meg hát fölösleges, mert ha beteszem gép ellenségként, és megcsinálom neki az adott konfigurációt, csak áll, és nem csinál semmit. Na mindegy, valahogy most megint boldogulok a 8 Playerrel.
    A lényeg, hogy MINIMUM 12 legyen, de mennyire örülnék egy 16 playeres játéknak. A blizzardosok nem gondoltak arra, mert nem érdekel a grafika, de hogy marha GIGANTIKUS csatákat lehet vívni 12-en, 8-an is lehet, de 12??? SŐŐŐŐŐTTTT 16?????? XD Még királyabb, akkora zsúfoltság lenne, hogy az káosz. XD Imádom amikor legyen akár két csapat, vagy három, vagy akár inkább FFA, és mindenki öl, mindenkit. A két csapatos, hát… az nem olyan, de a három, és annál több, nem beszélve az FFA-ról, akkora csatákat lehet vívni. Mindenkire oda kell figyelni, és senkire nem veheted le a szemedet senkiről. Nincs is jobb, mikor teljes káosz van a mappokon. XD ÉÉÉÉÉÉSSSSS hatalmas stratéga fanságom miatt, ki lehet használni az ilyen egymáselleni csatákban a másikat, hogy te jobb helyzetben legyél, és ha elég ügyes vagy, még a többieket is meggyengíted.
    A lényeg, hogy TÖBB játékost! Zsúfolt csatákat! Több játékélményt!

    A Corruptólról annyit, hogy olyan felesleges, mint a… Queen az sc-ben. (Annak is volt jó képességei, de a Blizzardosok is mondták, hogy nem használták soha fontos tournamenteken.)

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Nyolc játékos bőven elég. Nem tudom, minek ide 12, vagy 16. Persze-persze, jó lenne, viszont az már olyan kaotikus lenne, hogy sokszor azt se tudod, melyik a te egységed.
    Nekem mindig az jött be a 4v4 meccseken, hogy a végén 2-3-4 játékos maradt csak, onnantól sokkal izgalmasabb lett.
    #12 Amikor azt se tudod, ki kivel van, abban mi olyan szórakoztató? Abban a káoszban progamer legyen a talpán, aki ki tud igazodni. Persze, ha hagyja a többieket egymást támadni, addig meg feltechel, akkor jó lehet. De tapasztalat, hogy Sc multiban ritkán hagyják békén az embert.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #12 Amit itt nagyon boldogan leírtál ahhoz bőven elég egy 4 playeres ffa ami elég standard. Már meglehetősen kaotikus és kiszámíthatatlan hogy ki nyeri, vannak manipulációk tome-olások. Ha érdekel a téma warcraft3 ban kezdjél ffa-zni nem egyszerű szitu, elhiheted ez az egyik főprofilom. Másfelől funból szoktunk Fosztival mostanság 12 palyer ffa-kat tolni de tulságosan luck factoros ugyhogy cska a fun kedvéért érdemes. Akkor még tegyük hozzá hogy wc3 ffa ban telejsen más mint az sc leginkább azért mert wc3 ban nem érdemes huzamosabb ideig óriás seregeket mozgatni még sc ben ennek semmi akadálya, szóval valószínűleg sc2 ben már egy 4 palyer ffa is orbitális seregek találkozását eredményezheti akkora csatákkal hogy besz@rsz tölle.
    Szóval a 12 player nem azért kell hogy 12 normálisan játszó játékos egy hatalmas pályán egymást belezze (ha csak nem írnak rá valami különleges játékmódot) hanem leginkább azért hogy a különböző fun gamekben ahol jóval kevesebb várható unit szerepel és ezért szó sincs kaotikusságról, szóval hogy ezekben a cuccokban lehetőség legyen 12 játékos összekapcsolására, mert igazából erről szól a dolog.
    Végül talán, lehet hogy ezt a lehetőséget majd pár év múlva, mikor már mindenki annyira lyukasra játszotta az sc2-t, mint mi már a warcraftot, majd szórakoznak néhányan egy jóféle 12 palyeres epic ffa val.

    Addig max 4 palyer ffa viszont 12 palyer a funokban (esetleg 16)

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Protoss Archon #13 üzenetére:
    azért, hogy ha van pl egy fontosabb meccs (cw-n ace meccs), azt ne 6-an tudják nézni, hanem 10-en.

    Reply

  • rimor

    |

    Nem ide tartozik de gondoltam megemlitem a Gamestar oldalan jelet meg a hir hatha erdekel benneteket, Bobby Kotick az Activision Blizzard cegvezere nyilatkozta: “Nyáron várhatjuk az új Wolfensteint, és a StarCraft 2 bétatesztjét. Az év vége előtt pedig a milliók által várt Call of Duty: Modern Warfare 2-t. Továbbá fejlesztés alatt áll a következő James Bond játék.”

    Reply

  • Tauren

    |

    Lehet, de én azt szeretem, mikor sok player, aki mind más országból játszik összetalálkozik, és megismerik egymást, (stratégiailag), és ha van idejük akkor még beszélgethetnek is.
    Vagyis, lehet hogy ti nem szeretitek az ilyen 12 player brutál összecsapást, de én pont azt szeretem, hogy NAGY KÖZÖSSÉGBEN játszom, hogy sok ember van egy pályán, és játszanak.
    Szeretek emberekkel megismerkedni, játszani, és egy órácskára egy kis bandát alakítva hülyéskedni, harcolni, vagy épp beszélgetni.
    A másik, hogy ha KLÁN összecsapások lesznek, akkor nem 4v4 lesz, hanem 6v6 (12 esetében), vagy épp 8v8 (16 esetében). Magyarul még a KLÁNOK-nak sem kell kiválasztani az embereket, mert így is 6, vagy akár 8 barátjuk is játszhat. (mondjuk ha 4 ember van, vagy kevesebb, akkor megértem a 4v4-et 😀 ) De a lényeg, hogy sztem a Klánok emberei is szívesen verődnek ilyen sokan, és játszanak egymással. 😀

    Reply

  • Strogg

    |

    Látod ez nem igaz…

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #17 Ebből a kommentből kiderül hogy internetes játéktapasztalatod kb 0

    “Szeretek emberekkel megismerkedni, játszani, és egy órácskára egy kis bandát alakítva hülyéskedni, harcolni, vagy épp beszélgetni.”
    Játék közben nincs idő emberekkel megismerkedni, arra van idő hogy beírják gyorsan hogy noob vagy amitől máris jó hangulatú lesz a “kis banda” és mellékesen akárki veszít akárki miatt aligha lesz jó hangulata és aligha hülyéskedik meg beszélget el kellemesen. Ha lenen ilyen irányú tapasztalatod tudnád 2 szer annyi player 2 szer annyi anyázás 5 ször annyi player 5 ször annyi anyázás, senki nem fog veled jópofizni az emberek nagyrésze sokkal komolyabban veszi a játékot mint gondolná. Persze a profilba szigoruan be van irva hogy “Playing only for fun” ami persze egy pofátlan hazugság mikor egyfolytába noobozik és megkér csak ugya játék elején hogy add fel lépj ki mert noob vagy…. gondolom ha a valaki csak a fun kedvéért játszik nem akarja hogy kilépj és freewint kapjon de lehet csak én látom rosszul.
    A morál amiről te beszélsz egy álom.
    Mindenféle játéksítusban játszottam már annyi gamet hogy el se tudod képzelni de még soha nem éreztem úgy mondjuk egy 4 player ladder ffa-ban hogy olyan kellemes a közösség és mindenki olyan jó fej hogy el kéne velük beszélgetnem. A játékosok nagy többsége egy modortalan tuskó az idegenekkel szemben és ezt a modortalanságot csak fokozza a gyűlölete ha jobban játszol nála, másrészről neked sincs kedved jópofizni valakivel aki elejétől fogva aláz és közbe boldogan irkálja hogy noob meg hogy lépjél ki, dögölj meg rákban, meghágta az anyádat stb stb

    Reply

  • Strogg

    |

    Szerintem 1-2 óra a HUN-1-en felvilágosítaná 😀

    Reply

  • Tauren

    |

    Hogy ti milyen pesszimisták vagytok!!! Áhh…. de hagyom a francba, mert mindig a másiknak van igaza. A fenébe kell nektek állandóan csak a rosszat látni, és nem beszéltem arról, hogy MINDEN meccsen ezt csinálom, és azt se írtam, hogy volt-e kivétel, hiszen mindig is volt, és lesz. De átlagosan 10 mecsemből 5-ben kellemes volt a társaság, mert nem rögtön aláztuk a másikat. hagytuk egy kis időt egymásnak, hogy egymással megoszthassák stratégiai dolgaikat, vagy hogy picit megismerjék a másikat. Nem azt mondtam, hogy elmeséli mindenki az élet történetét, és már is puszi pajtások leszünk, hanem, hogy ennyi beszélgetés által már meg van a közös hangsúly, ami nem teszi feszültségessé a játékot.
    Én is találkoztam parasztokkal, de azokat magasról le… és egyáltalán nem foglalkoztam velük, lealáztam szó nélkül, és elhallgatott, vagy esetleg ráébrett, hogy ”bocs én tévedtem”, de azért én is kaptam rendesen ki parasztoktól. Magyarul én megtalálom valahogy azokat az embereket, akik nem idegesek játékközben, hanem tényleg a játék élményre mennek, és hogy a másikkal egy jó kis meccset játszanak. Ennyi az egész…

    Reply

  • Sydra

    |

    Szerintem ez a téma eléggé sokakat érint! Nem akartok kiírni erről is egy szavazást? Aztán ennek is az eredményét el lehetne küldeni. Had legyen már beleszólásunk egy ilyen fontos dologba!

    Személy szerint imádnám a 8v8-as kolosszális zerg háborúskodást! De akkor már lehetnének 512×512-es pályák is!:D

    (Ha valaki nem szereti a nagy meccseket, akkor egyszerűen csak ne játszon olyat! Attól még a játékban benne lehet opcionálisan a 16 player lehetőség, azoknak akik szeretik. Mindenképp hozzátesz a játékhoz.)

    Sydra

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.