Egy kis kékleső

Astonkacser . Hírek 1219

Dustin Browder szokásához híven a hétfőt mindig úgy kezdi, vagy fejezi be, hogy írogat a fórumra. Nagyon helyes!

1. Felmerült az a kérdés, hogy az új battle.neten vajon lesz-e olyan, hogy egyszerre több játéktípusban keresünk magunknak partyt. Példának okáért egyszerre keresel 1v1 és 2v2 játékot, amelyiket előbb találsz, oda csatlakozol.

Cavez elmondta, hogy gondolkodtak rajta, de semmi értelme, hiszen az alacsonyabb játékos számot megkövetelő típusokat úgyis mindig előbb találod meg, így például 4v4-et szinte sohasem találnál ezzel, tehát fölösleges. Mindenesetre a béta során majd a visszajelzésekből kiderül, hogy kell-e ilyen.

2. Felmerült az a kérdés, hogy az FFA-ban hogyan akarják megakadályozni azt, hogy mindenki a teknősbéka módszert alkalmazza, vagyis soha ki ne tegye a bázisáról a lábát, megvédi önmagát, aztán a végén legyőzi a legyengült ellenfeleket. A Warcraft3-ban más volt a helyzet, mert a hősökkel meg a különféle boltokkal szinte muszáj volt nyitnod, más játékokban viszont kapsz valamilyen bónuszt azért, ha mondjuk elfoglalsz valamit, vagy ilyesmi. A kérdés az, hogy milyen ösztönzése lesz az SC2-ben az FFA játékosoknak arra, hogy kimozduljanak a bázisukról. (szerintem ez nagyjából nyilvánvaló, mert az expek megszerzése nélkülözhetetlen a győzelemhez)

Dustin elmondása szerint az FFA-t még nem tesztelték olyan sokat, és az említett problémát meg fogja vitatni a BNet csapattal.

3. Felmerült az a kérdés, hogy a Protoss egységek pajzs regenerációja milyen elv alapján történik. Pont / másodperc vagy max életerő %-a / másodperc. Az Archon esetében ez egy fontos kérdés.

Browder bácsi elmondása szerint jelenleg a pajzs pont / másodperc alapon működik, és így az Archonnak több idő kell a teljes regenerációhoz. A jelenlegi tudásuk alapján a leginkább a következő egységeknek nagyon hasznos ez:

  • Probe, mert az újratöltés segít a felfedezésben
  • Stalker
  • repülő egységek

Nyilván minden egységnek jól jön a regeneráció, de ezekkel az egységekkel lehet leginkább a hit-and-run taktikát alkalmazni a regeneráció miatt. Ha elkezdődik a béta, ők is többet fognak megtanulni arról, hogy valójában ez a mechanika miképpen is működik.


Comments (24)

  • inkwizitor

    |

    hülyeség on: megnéznék egy probe hit and run támadást mondjuk terranok ellen 😀

    Reply

  • Antares

    |

    mégis kik gondolták ki ezeket a kérdéseket?

    1. döntse már el valaki milyen játékot akar, aki erre is képtelen az sajnos nem battlenetezhet. inkább csináljunk alapítványt nekik!
    2. ez meg csak a money mapező no rush 15 perc nuboknak probléma; mi játszottunk anno csomó-csomó FFA-t normális mapokon és pont döntően a terjeszkedés, az expelőny volt a győzelem kulcsa mindegyik meccsen és akkor a skillünk már magasabb volt, mint kigyúrni a limitcarriert és attackmove 🙂
    3. kinek jut eszébe, hogy max életerő %/sec? tök imba lenne.

    Reply

  • 84Noname

    |

    1# Nem tudom annak számít e….de probbal le lehetett ütni az scv-t egy amolyan hit & run megoldással, mert távolsági sebzése volt a probnak vagy ilyesmi. De ha hülyeséget beszélek, akkor az okosok kiigazítanak biztos.

    Azt álmodtam, hogy steamon jelent meg a starcraft2. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    Rossz álom, nem támogatom 😀

    Reply

  • aarchie

    |

    jaj ez a meccskereső featúra:) Inkább simán csinálják meg jól végre, hogy az 1et amire keresel, az működjön.

    Teknősbéka taktika?? Max néhány terrán funplayer tolta FFAban. Jaj maxlimit carrierek, visszajönnek gyermekkorom emlékei!

    Pont / másodperc, alap 🙂 Jó lesz az úgy. Szegény Archont meg nem sajnálom hogy 400 páncélt kell visszatöltenie…

    Reply

  • Aston

    |

    Szarfos kérdések, na igen. Talán szingli játékosoknak hasznos. Ez van, ebből élünk manapság 🙁 .

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    2. Mert persze wc3 ban nincs teknősbékázás mi ? 😀
    2 féle player stilus van FFA ban a hoarder meg az intense. A hoarder gyűjti a lovét 10000 tower mögött szóval meglehetősen teknősbéka, és tudjátok az a legérdekesebb hogy szinte mindig bejön. Ez egyébként a wc3 hibája ami az upkeepből jön így tényleg jobban megéri 5000 towerrel 1 darab unit nélkül kiszedni a mapot aztán mehet a freewin 30k goldbol a herok meg majd felfejlődnek az nem vészes. Persze ehhez az kell hogy az intense palyerek hagyják a dologt. Minden attol függ a gameben hány intense palyer van és hány hoarder. 1 intese nem tud kiütni 2 hoardert szoval az egyiknek elintézheti a lost de a másik viszi a gamet. Ha pedig mindenki intense elég kockázatos hoardolgatni.
    Szóval wc3 ban herok shopok etc ide vagy oda létezik a teknősbéka taktika és elég gyakran megöli az ffa-t tekintve hogy mindenki a bázisán a legerősebb és a unitok száma nagyon korlátozott, gyakran az viszi a gamet akinek legtovább tart a hidegvére, különösen 3 wayben nagyon nehéz ügy hiszen bárki csapdi ka másikba valózínű a 3. player nyer.
    SZerintem viszont sc ben már csak azért sem áll fenn a probléma mert ott nem feltétlenül kell teljes válszéleségű sereggel frontálisan támadnod amit ha elvesztel azonnal vége a dalnak. Támadhatsz valakit sok kis apro támadással és szabotálhatod, miközben vanszeg valaki téged is szabotálgat majd. Valamint sc ben egyátalán nem kizárt hogy oylan gyártósorod legyen hogyha van elég lové egy nagyobb bukás után is pillanatok alatt viszsagyártod magad.
    Ezzel szembe na wc3 ban ha elkented a sereged 2 ajtó zárult be rögtön előtted, egyrész buktad a lovét, másrészt az ellenfélnek nőttek a heroi, ésam ags herokat csak a magas herok tudják counterolni, csinálhastz bárhány unitot. Ezért ott mindeki nagyon ovatos, a herokat elvesziteni, vagy komplett seregeket bebukni, htalmas hiba amit általában már nem lehet viszsacsinálni. Valahol az egész egy orosz rulett, ki kit táad meg ki mennyi lovét tud gyűjteni ki mennyire tud felfejlődni, ki hol kezd a pályán, nagyon sok rnd factor van benne.

    Nyilván sc2 ben is lesz rnd factor hiszen az hogy ki mikor kit támad totál kaotikus, a különbség az hogy sc2 ben egy j oscoutal meg lehet nézni kinek hány expje volt kb mennyi lovéja lehet, elenben wc3 ban maximum sejteni lehet mert ha valaki 20 percig no upkeepen szed 3 bányából az több pénzhez jut mint aki 1 órán át véd 2 expet high upkeepen. És mivel az upkeepre csak a unitok számából és minőségéből lehet következtetni, ahhoz pedig folyamatos és alapos scout kell, és még akkor se lehetünk biztosak benne hogy mennyi van az illető kasszájában.
    Ezért az egész kicsit lutri, hoardolni kockázatos (nincs unitod) de néha muszáj (a végén sokat számít hogy kinek mennyi tartaléka van még)

    Reply

  • SzuL

    |

    „Browder bácsi elmondása szerint jelenleg a pajzs pont / másodperc alapon működik, és így az Archonnak több idő kell a teljes regenerációhoz. A jelenlegi tudásuk alapján a leginkább a következő egységeknek nagyon hasznos ez:…”
    ezeknél azt hittem ez lesz: probe, zealot, stalker, immortal, dark templar, high templar, archon, colossus, observer, warp ray, nullifiler, phoenix (vagy mi :D), carrier, mothership

    Reply

  • Strogg

    |

    Esetleg valami a zergek regenerálódásáról?

    Reply

  • Bubbles

    |

    Válasz Strogg #9 üzenetére:
    élet erő/másodperc

    Reply

  • Strogg

    |

    Ezzel most nem mondtál semmit… A sima SC-ben is gyorsabban regenerálódik a toss pajzsa, mint ahogyan a zergek életereje…

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nyílván annyi lesz kb mint bw-ben… balance miatt feljebb lejjebb tolódhat kevéssel….

    Reply

  • Bubbles

    |

    Válasz Strogg #11 üzenetére:
    talán mert ott a pajzsra minden maxot sebez? Emellett pedig a Protossnak nincs HP regenje. Gondolom itt is hasonlóan lesz megoldva.

    Reply

  • aarchie

    |

    Válasz Aston #6 üzenetére:
    Eddig nem mondta senki se, hogy rossz kérdések:) Hmm, inkább arra vagyok kíváncsi, hogy vajon mennyi sebzést fog fel a shield, így az új sebzéstípus variálás mellett!

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    Válasz Strogg #11 üzenetére:
    Nem feltétlen,ahogy már írták mivel a zergnek nincs pajzsa ezért a ballanc kicsit irreális lenne így nagyából egyenes arányoságra jön ki a hp/shield töltés micro dönt

    Reply

  • Tauren

    |

    Nem mondanám azt, hogy a pajzsra ”teljes” sebzés hat… hiszen nekem azt tetszett, hogy tudtad fejleszteni a pajzsot, ami hatott a földi, légi egységekre, és sőőőőőtttt még a bázisokra is.
    Ez olyan, mint a Human a WC-ben, ő az egyetlen, aki tudja a bázis védelmét fejleszteni, és hát ez jó dolog a protossnál is, a másik, hogy a rendes életét meglehet javítani Probe-val????
    Mert nem tom mennyire imba lenne, de sztem semennyire, mert néha idegesítő volt, hogy lement a teljes HP-ja, bármely egységnek, vagy akár bázisnak, és nem lehetett javítani az életét.
    Ebben az volt az egyetlen előny, hogy a Defiller amikor a piros cuccát rád köpte, a HP lement, és a pajzs megmaradt, ami csata közben jó dolog, mert még mindig 50%-osan tudtad használni az egységet, míg hát szegény terran-nak lement az élete, és vagy időben megjavítottad SCV-vel, vagy CSATA közben sajnos annyi is volt az egységednek.
    Nem tom, hogy lesz-e Defiller a SC2-ben, vagyis a piros cuccára gondolok, mert ha nem, akkor sztem nem fontos akkor a Protoss egységek HP regenerációja, de sztem jó lenne azt is valamivel javítani. Hiszen a Terran, és a Zerg is 100%-ra tudta feltölteni a HP-ját, míg ahogy előbb mondtam, szegény Protossnak ha már sérült volt a Pajzsára hagyatkozhatott, ami néha elég idegesítő volt, hogy gyorsabban halt meg, persze ez is szempont kérdése.
    Csata közben senki nem törődik az egységeivel, annyi áldozat lesz, ameddig valamelyik nem győz, vagy vissza nem vonul.
    NA a visszavonulással van problem, mert ekkor már a Protoss egység nem tud 100%-os életerővel szolgálni, míg ha Terran, vagy Zerg vonul vissza, akkor tudtak 100%-os életerővel harcolni.
    Remélem ezen elgondolkoznak a Blizzesek. 🙂

    Reply

  • Silentcontrol

    |

    nem ide tartozik: próbáltam írni fórumba,de nem tok most oda külön regelnem kell vagy adminnak kell engedélyezni?

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Tauren #16 üzenetére:
    1, de, TELJES sebzés hat a pajzsra (az sc2-ben is).
    2, miért kéne a pajzson kívül bármi más „regenerációs” képességet adni a p-nek? így is ennek a fajnak vannak a legerősebb unitjai.

    Reply

  • Tauren

    |

    Válasz #18:
    Ha fejleszted akkor már nem. 🙂

    Reply

  • nrvn

    |

    #16 Tauren nem akarok paraszt lenni, de nem mondták már néha, hogy sok a duma? Félre értés ne essék nem bántásként irom, de képes vagy egy jelentéktelen dologról 20 sort irni. Ezt mondjuk késöbb használd ki, mert egy ilyen sok beszédet követelő szakmánál ez bizony nagy előny 😉

    #17 Oda külön kell regelni. Ez a „blog” rész, az meg a fórum.

    Reply

  • Tauren

    |

    Válasz #20:
    Sorry, szeretek beszélni. Néha ezzel szoktam idegesíteni a barátaimat, hogy kis dolgokból csinálok hosszú beszédet, de elgondolkozom, hogy minek. Talán azért mert egy kicsit bevagyok zsongva ilyenkor, talán az-az érzés, mert szeretem az SC2, és minden embert ezen a honlapon. És hogy mondjam… valahogy megszeretném osztani veletek is azt, amit én gondolok.
    Majd megpróbálok inkább rövideket írni. 😀

    OFF: Ja és ZSUKOV-nak üzenem, hogy a videóra gondolva észre vettem, hogy X-RAY-DOGS zenét tettél be.
    Akkor ajánlom neked az Immediate Music-okat is, főleg a kedvencemet, a Mercutio-t, na abból lehetne videót csinálni. XD
    ( http://www.youtube.com/watch?v=CfsflYrdtKk )

    Reply

  • kL_Xy

    |

    remélem hogy legközelebb értelmesebb kérdésekre kapunk választ

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Mondjuk az egyes kérdés tényleg totál lol. Mégis ki akar sorba keresni minden játékmódban ?
    Szerintem elég egyértelmű hogy ha valaki 3v3 at akar az 3v3 ra seacrhol aki 1v1 et az arra. Pl a wc3 x éves játék (x>5) és még mindig talál ellenfelet/társakat bármelyik játékmódra (ffa ra előfordulhat hogy 1 óra altt se de csak akkor ha jó vagy 😀 mert jó ellenfeleket kell találnia)
    Külnben meg lirták hogy za lenne vel e a bibi hogy 1v1 van éjjel nappal 1 secen belül mindig szóval ezzel az egésszel azt érnéd el hogy mindig 1v1 eznél 😛

    A 2. kérdés félkomoyl igazából jó lenne ha lenen valami motiváció a „belezések” felgyorsítására, mert bár a nyersanyag eleinte elég viszont egy idő után mikor kezd leürüln ia map tényleg nincs okuk folytani a csatározást (főleg ha sejtik hogy egy nevető 3. csak azt várja hogy kifulladjanak) Wc3 ban ez a motiváció volt a hero level, és mellékesne ott simán lehett vezsteségnélkül is kárkokat okozni így a támadó általában jobbna járt mint aki csak bennsunnyogott. Sc ben meg ugy néz ki leginkább addig lesz heves az ffa amig bőven van kristály amiért küzdjenek, nyilvá na legtöbb game már itt el fog dőlni de nem biztos hogy az összes, mondjuk arra kicsi az esély hogy 4 en igazságosan felosszanak egy mapot de 3 playerrel már megeshet főleg ha ügyelnek a balance ra és ha valaki átpofátlankodik a másik területére az kap egy kis teamelést
    A para pedig valahol jogos. Ha a map már kimerült és a készletek végesek csak fix összegből gazdálkodhatunk elgondolkozik mindenki hogy ha „megtámadom „b”-t akkor biztos „a” nyer ha vsiszont „a”-t támadom tuti „b” nyer szoval nem fogok semmit se csinálni hátha valkinél elszakad a cérna és nekimegy a másiknak”
    Megoldás llehet valami xel naga épület ami lerombolhatatlan , viszzont elfoglalható és lassan de kifogyhatatlanul csordágál belőlle a lóvé, ugyanis akkor világos hoyg az nyer aki ezekre rá tud tenyerelni és meg is tudja őket tartani, ez kizárja az egymás kifullasztását is pl hogy végül az egyik tagnak marad egy marine a másiknak 3 photon cannon és akkor döntetlen mert am rinenal ne mköteles belemenn ia fotonokba a fotonokkal ne mtudja levadászni a marine-t a marine simán kevés a 3 foton szétlövésére szoval állnak ott s remélik hogy a másik kilép 😀
    HA egyátalán előfordul iylen helyzet de ez majd kiderül.

    Reply

  • Bubbles

    |

    Válasz Crafty_FOX #23 üzenetére:
    szingle tank

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.