Márciusi jelentés

L4.ZsukoV . Hírek 824

qa

Számomra a vártnál is gyorsabban, de ismét eljött az idő, mikor összekell írni a havi összefoglalót, ami kivételesen most rám hárult. A tárgyra térve e hónapban nem sok kék infokkal gazdagodtunk mennyiségben, de minőségben annál inkább (szerintem…). Lényegében volt egy kis Cydra, néhány Karune kék infocska (itt meg itt), a 50. QnA és végül a Béta Opt-in. Szóval várjuk továbbra  is (“szeretettel” 😉 ) a véleményeiteket az e hónapi témákkal kapcsolatban és a bennetek felmerülő kérdéseket is! (Ha már a versenyeken nem is tudunk résztvenni legalább a játék fejlesztéseiről megmondhassuk a konkrét véleményünket és kérdéseinket egyaránt. 🙂 )


Comments (17)

  • Promie Motz

    |

    Huh, valaki előttem leszavazta ezt a hírt egy 1-esre, ez azért elég jópofa dolog, ha nem ír mellé semmit se…

    Szerintem nagyon kevés infót kaptunk egyébként, de vosznt fontosnak tartom annál inkább, hogy azokról visszajelzést küldjünk. Tényleg gyorsan elrepült ez a hónap, akár csak az előző pár is… nem tudom, engem személy szerint monduk már annyira nem köt le, hogy izgulok az SC2 miatt, mert 2007 óta folyamatosan ezt teszem, és egész egyszerűen belefáradtam… azért is írok ide ritkán, még ha továbbra is a kezdő oldalam a lap, “hátha” van friss infó… egyből írtam most ide is 😉 Na mind1

    reméljük a legjobbakat, hogy áprilisban lesz okunk izgulni, vagy pedig májusban a bejelentés 2 évfordulóján, amikor is tarthatnánk egy nagy bulit 😛

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Van egypár kérdésem 🙂 és ezek javaslatok is egyben (1.,2.)
    1. A Replayek lejátszásakor lesz-e lehetőségünk visszafele léptetni, pörgetni az eseményeket?
    2. Ugye ma már az SChez is vannak hivatalos versenymap csomagok. Ezeket a mapokat meg fogjuk-e találni alapból az SC2ben?
    ‘Én a Creep témában (még) nem vagyok 100as, ezért ha hülyeséget kérdezek, akkor…….ez van :D.’
    3. Ugye ha a Creep Tumor megsemmisül, akkor a rajta lévő épületek is megsemmisülnek (így olvastam valahol) Ez érvényes a Nydus Worm-ra is? Vagy ha az Overloardal creempelünk akkor a rajta felbukkanó Nydus Worm meddig maradhat ott, vagy a creemp megszűnése után mi lesz a Nydus Worm-al (elpusztul, ott marad változatlanul, ceempet termel a Worm stb.)?

    Reply

  • KennyGTP

    |

    A 3asra már azt hiszem hogy tudom a választ :S. A Worm elpusztul ha nincs creemp http://sc2pod.com/wiki/Nydus_Worm. Kár hogy a Worm nem tud magától egy kis creempet termelni. Akkor javítom a kérdést :).
    3a. A Nydus Worm-nak kb hány perce, másodperce van az Overloard creempjén “élni”?
    Plusz egy kis lol kérdés.
    4.A Viking igaz hogy “kétéltű” egység, de lehet-e szállítani? 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    1. Nem lesz, mivel akkor túl sokat foglalnia egy replay. A jelenlegi néhány kb helyett akár 10-20mb is replayenként.
    Ami azért nagyon sok, nekem pl régebben volt vagy 5000 replay a gépemen azert az húzos ha 100gb foglalna, de meg akkor is ha csak 50gb xD
    2. Hát ezeket a mapokat nem. De mindenféle képpen lesznek, mapok nem is kevés.
    4. Hát kérlek ez egy extra nagy baromság lenne, szóval logikusan józan paraszti ésszel gondolkozva nem lehet.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Válasz sweeping #4 üzenetére:
    Csak a kis vita kedvéért, miért foglalna túl nagy helyet a visszatekerés lehetősége, azt mond meg nékem???
    A 4es tényleg egy nagy baromságnak hangzik, de mégis ha el akarnám szállítali a ground modban lévő Vikinget akkor meg lehet-e ezt tenni, mert a józan paraszti ész jelen állásban azt diktálja hogy IGEN, el lehet szállítani a Vikinget még ha semmi értelmese lenne mivel air módban tud repülni a Viking is.

    Reply

  • sweeping

    |

    Mert akkor sokkal részletesebben kellene meneteni az adatokat, minden apró részletre szükség lenne, hogy vissza tudj benne úgy tekerni, hogy ettől ne váljon bugossá.
    Vagy valahogy így, lényeg hogy nagyon sokat foglalna.
    Blizzardos fiúk mondták 🙂

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz sweeping #6 üzenetére:
    egy replay elmenti az adott akciókat, és megjegyzi, hogy mi fut. ezt elmenti egy lejátszható formátumban, és kb kész. egy visszatekerős funkció nem változtatná meg a méretét.

    Reply

  • DJackson

    |

    szerintem azt elég nehéz lenne megoldani, hogy pl hátrafelé lehessen nézni egy repet, de úgy meg lehetne csinálni, hogy akinek szüksége van erre a a visszatekerő opcióra az bepipáljon egy csekkboxot, és nézés közben valami átmeneti helyre letárolna pillanatképeket ahova vissza lehet lépni mondjuk 10 mp-nként. És még ha ezek egyenként akkorák is mint egy önálló rep vagy nagyobbak nem baj mert csak addig lennének a gépen amíg megy a rep.

    Egyébként érdekelne engem hogy mik vannak letárolva a repben… útvonalak vannak-e letárolva, vagy mikor nézem akkor egy múvnál az útvonalkeresés lezajlik-é? ez esetben az útvonalkeresés algoritmusának olyannak kell lennie, hogy mindig ugyanazt adja, és ehhez akkor az is kell hogy minden egység pontosan ott legyen ahol a játékban volt… hát így végiggondolva könnyebb azt letárolni hogy mi mit csinált. Ez viszont hogy fér bele olyan kevés helyre? ha csak a munkásokra gondolunk… vagy a repben azért nem 100%-osan ugyanazt csinálják a munkások mint a gameben? (pl néha lassabban fordulnak vagy ilyesmi)

    szerk: Szul a te ötleted is jó lehet, ez esetben ha pl videóba mented le akkor valszeg elvesznek a stat adatok. Most mondhatnánk, hogy hát ki miért nézi a repet…? aki tekerni akar nincs stats és élvezze, akinek stats kell az meg ne tekerje. Vagy generálni kéne még ilyen statisztika fájlokat a vid mellé ami mondjuk századmásodpercre pontos. Még egy érv lehet hogy egy hosszabb rep videóba konvertálásához kellhet egy kis géperö is, föleg ha a game már nem csak 640×480-as lesz 😛

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #7 https://starcraft2.hu/2009/03/17/a-heten-lesz/ itt elég hosszan értekezek arról hogy ez miért is foglalna többet illetve mi a baja programozás technikai szempontból. Amit ott leírtam nem feltétlen 100% ig tökéletes (mert mondjuk nem vagyok programozó) de szerintem kielégítő magyarázatot ad arra nézve hogy miért döntött így a blizzard, legalábbis szerintem.

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Egy másik kérdés. Nem tudom hogy ez volt-e már 🙂
    Mikor a Baneling meghall vagyis felrobban, akkor ugye egy szép kis savmaradék paca marad utána kb 3-5 mpig. Ez a savmaradék tud-e sebezni?

    Reply

  • Raymond

    |

    Szerintem meg igen is lehet szallitani a Vikinget, MIVEL az atalakitasa egy kifejlesztheto kepessege, mint kb a tanknak a siege mod. Szoval, ha meg nincs kifejlesztve addig nem kepes a repulesre, de valami keppen tudni kell igyis szallitani. Szerintem elkepzelheto majd olyan kuldetes is, ahol nem lesz lehetoseg erre a fejlesztesre, ergo rakenyszerit mindet, hogy rendesen szallitsuk a tobbi foldi egyseggel egyutt.

    Reply

  • DJackson

    |

    #9: köszi, én egyet is értek veled. Mivel én programozó leszek éppen érdekelnének pontos részletek is ezzel kapcsoaltban =)

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Válasz Crafty_FOX #9 üzenetére:
    De ugye te is meg tik is belássátok hogy alapból több helyet fogy foglalni az SC2 replayek mint az SC1esek mivel már áttértünk 3Dbe, úgyhogy jóval több mindent kell eltárolnia az 1 framen (ha már úgyis ezt hoztad fel) bekövetkező koordináták/pontokat/számokat stb mint a 2Ds SC1ben :). Abban viszont én is egyetértek (mivel már én is csináltam már egypár multimédiás progit, igaz Flashben ) hogy normálisan visszafelé lejátszani egy replayt nem lehet, de viszont framenként egyesével vagy Xszeresével visszaléptetni lehet(seges) de viszont ettől nem lesz nagyobb a replay helyigénye mivel ezeket az koordináták/pontokat/számokat stb alapból fremenként tárolni fogja a replay. Az viszont nagyon valószínű hogy bugos lesz a replay ha a játék model(ek) animációit egyirányúan (csak Play-en) tárolták el, de ez már más tészta 🙂
    (Ja és Multimédia fejlesztő vagyok)

    Reply

  • SzuL

    |

    jaj, nekem is lenne egy kérdésem:

    mi lett az “easy to learn, hard to master” mottóval? mert baromira nem tűnik “easy to learn” játéknak a mostani stádiumában :/

    Reply

  • Promie Motz

    |

    És ha nem visszafelé akarunk tekerni, hanem ha rákattintunk a mecs csuszkájára valahol, akkor onnantól lehessen lejátszani a dolgokat? Mint kb a filmeknél, ha nézed őket valami lejátszóval. Nem jól láttad az egyik részletet, ezért egy 10 sec ről korábban elindítod újra. És akkor nem kell hátrafele lejátszani meg ilyenek… szóval az ellen indoklás méregfogát kihúztuk… 😉 és úgy se az volt a lényege a kérdésnek, hogy visszafele nézzük a rep-et, hanem hogy egyes részleteket meg lehessen újra nézni, és ne kelljen újra indítani a repet… 🙂

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Zerg-nél meg lehet-e (vagy meglehetne) azt oldani hogy, hogy a parasztok a Nydus Worm-on keresztül vagy az általunk elkészített útvonalon (most nem tudom hogy mi ennek a szak szava) keresztül hordják az ásványt vagy gázt automatikusan?

    Reply

  • KennyGTP

    |

    Én nagyon hiányolom az SC1es Queen energiás Spawn Broodlings képességet. Nem lehetne ezt a kis képességet beleépíteni pluszba a Swarm Guardianokba?? plsss (ez volt a legjobb tankelhárító esküzőm:))

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.