Interjú Gorkyval a bétáról

Darc1n . Cikkek 1693

sc2betalogoBétáról alkotott véleménye már majdnem mindenkinek van, vannak akiknek jó és akiknek kevésbé. Kis hazánk egyik legeredményesebb SC játékosával, Gorkyval volt szerencsém interjút készíteni a bétás élményeiről, melyekről a későbbiekben pár replay videó is felkerül az oldalra. Ezúton is köszönjük Gorkynak tartalmas válaszait, aki pedig még nem ismerné itt van egy kisebb ismertető róla.

A beszélgetés sajnos nem élőben történt, de mindketten azon voltunk, hogy a lehető legtöbb dolgot lefedjük, íme hát az interjú:

1. Mik voltak az első benyomásaid?

Mikor először megkaptam tőled a béta kulcsot, hogy kipróbálhassam a játékot, nagy izgatottság fogott el, hiszen megjött a várva várt játék. Sajnos 1-2 játék után, már nem éreztem azt, hogy ez lesz a kedvenc stratégiai játékom, hatalmas csalódás volt számomra. A legnagyobb problémám az volt, hogy szinte minden megmaradt a starcraft/broodwar-ból, kevés új egység van. Az új egységek is leginkább csak formailag néznek ki máshogy, de funkcionálisan szinte ugyan arra jók. A többi újítás pedig a cnc-ből lett lopva, itt gondolok az arany tiberiumra, mothershipre stb… Ami lényegesen megváltozott benne az a grafika, sokkal szebb lett a játék, talán a grafika az egyetlen dolog ami számomra pozitív benyomást tett, viszont egy kicsit átláthatatlanabbá tette számomra a játékot, bár lehet ez csak ideiglenes.

2. Macro, micro, MBS?

mbspA macro sokat nem változott, az épületek nagyjából megmaradtak, kicsi változtatásokkal, így szinte minden maradt a régi, leszámítva azt hogy 6 dolgozóval kezd mindenki, ezálltal kicsit felgyorsult a játék menete. Micro terén sokaktól hallottam azt mikor megkaptam a játékot, hogy sokkal kevesebbet kell microzni, nekem ezzel kapcsolatban teljesen ellentétes a véleményem, hiszen több spell van, amit állandoan kell használni a game végéig pl. protoss Nexusnál a Chrono Bo:ost és még jónéhány olyan varázslat került bele, amire jobban oda kell figyelni. A multi building selection nagyban hozzájárult ahhoz, hogy könnyebben és kevesebb energiabefektetéssel tudjunk egységeket gyártani, illetve a rally pointot se kell épületenként kirakni, ez is hozzájárult ahhoz, hogy jobban oda kell figyelni a játékra, és nem azon fog múlni ki tudja a gatewayekből egyesével kitermelni az egységeket, hanem, hogy a csatákban ki microzik jobban. Ami zavaró számomra, hogy ha kijelölök 3 Gatewayt és benyomom a z gombot, akkor csak 1 Zealotot tesz be az egyik gatewaybe, és nem mindháromba 1-1-1 darabot.

3. Protoss játékosként milyen fajbéli módoítások tetszettek ill. melyek kevésbé?

Protoss részről, nagyon hiányolom a Corsairt, és a Reavert, bár a Reaver helyett van Immortal, ami erős, de szerintem egyelőre túl drága a képességeihez képest. A Colossus szintén túl drága, egyébként viccesen néz ki . Jelenleg a kedvenc egységem a Void Ray, amit nagyon jó újításnak tartok, végre a Protossnak is van egy gyorsan mozgó hatékony egysége. Mothershiphez még nem tudok érdemben hozzászólni, mivel folyamatosan veszik és adnak hozzá új varázslatokat illetve képességeket, későbbiekben meglátjuk mi lesz belőle. Spelleket tekintve, nagyon tetszik a Nexus Chrono Boost-ja, illetve, hogy a legtöbb egységet nagyon gyorsan lehet teleportálni.

4. Mi a helyzet a többi fajjal?

A zergről számomra nem derült ki még semmi, mivel az összes PvZ játékban egyedül a Roach+Hydrat tudtak gyártani, ami szerintem túl erős, de majd később remélem a többi Zerg egységet is megismerem. Terranra sokkal jobban kell figyelni az elején is, mivel képes hatékony rushra is, akár egy protoss ellen is most már. Marauder+Marine kombóval szinte bármikor meglepetést lehet okozni, a Reaper egység a patch előtt túl erős volt, de szerencsére a Blizzard hamar korrigálta a hibát, így játszhatóbb partykat lehet most már tolni, viszont ahogy az elején is írtam egy PvT-ben nem érzem a nagy újításokat, szinte ugyan úgy megy le a game mint régen.

5. Két patch is kikerült az utóbbi időkben, mik az észrevételeid?

Abban biztos voltam, mikor 1 hete elkezdtem játszani, hogy patchre szükség lesz, elég hamar időn belül. Viszont a változtatásokkal nem teljes mértékben értek egyet, itt kiemelném a Terran nagymértékű erősítését, és a Protoss Gateway gyengítését, a többi változtatás szerintem jogos volt. Az új patch óta eltelt játékaimból azt szűrtem le, hogy hamarosan ismét jönni fog egy patch, mert nem érzem balancosnak még mindig, persze lehet mások nem így fogják gondolni, leszögezném, hogy ez csak az én véleményem.

6. Bár a B.net még koránt sem 100%-os, mit gondolsz, jó irányba halad?

achibetaoffA Battle.net idáig teljesen jól remekel, legalábbis nekem nagyon tetszik, főleg a ladder része, persze ez csak addig fog tartani, míg véglegesen meg nem nyitják mindenki előtt, és százával jönni fognak a csalók akik elrontják az egészet (lásd sc1 europe ladder), de ha ezt kitudják szűrni akkor biztos vagyok benne, hogy nagy sikere lesz. Mivel ahogy írtad hogy tényleg nem 100 %-an működik még normálisan a ladder, így nem nagyon tudok hozzászólni, nálam olyan problémák szoktak lenni, hogy silver fokozat 2. helyen álltunk a nickeden, és folyamatosan platinásokkal rakott össze, viszont nem léptetett feljebb szintben. De ezek még biztosan csak kezdetleges hibák és korrigálni fogják. Egyébként minden szép és jó ami a B.netet érinti.

7. Mit gondolsz más játékokból (war3, cnc) is történhetnek átszerveződések SC2-be?

Régebben többen említették, hogy a war3 közösség egybe fog olvadni a starcraftosokkal mikor ki jön a Starcraft II, de az én véleményem ezzel kapcsolatban az, hogy szó sem lesz erről, hiszen szinte minden maradt a régi, és inkább a CnC felé, mint a Warcraft III irányába ment a játék.

8. Nyárra tervezik a játék megjelenését, ha az SC2 WCG játék lesz, láthatunk majd a selejtezőkön?

Nehéz még megmondani, hogy mennyire fogom komolyan venni, de nevezni szinte biztosan fogok, ha lesz WCG-n.


Comments (39)

  • K4E

    |

    Érdekes cikk 😛

    Reply

  • Westy

    |

    Innen is látszik, hogy mennyire nehéz eltalálni az emberek ízlését, egyesek attól irtóznak ha nem lesz ugyanolyan mint az első rész, másokat az zavarja ha hasonló. Nekem jelenleg tetszik, hogy sok minden hasonló, mégis biztos lesznek más taktikák. És ne feledjük el, hogy még csak most indult ez a hajó, rengeteg dolgot fognak belerakni, átalakítani. 🙂

    Reply

  • butcher

    |

    Jaj megint ez az sc c&c….. mitakar c&c meg a többi jaj onnan lopva ez fájt….

    Reply

  • Darc1n

    |

    Nem került bele az interjúba, de megjegyezte, hogy a C&C-t sem tartja a legjobb RTS-nek. Valljuk be, sok újítás nem került bele a játékba, viszont a B.net ígéretes.

    Reply

  • Westy

    |

    Hát az, hogy a battle.net jó, édes kevés lenne, egy király játék nélkül. 🙂

    Reply

  • Blase

    |

    #3: azzal én se értek egyet. még a bejelntéskor volt egy interjúban, hogy sok olyan dolgot raknak bele a játékba amit korábban is akartak, csak a balansz miatt nem lehetett. Most hogy benne van a játékban és talán más játékban is van hasonló egyből koppintásnak veszik. Még én is rajzoltam kiskoromban nagy kör alakú hatalmas repülőgépet.

    Reply

  • Encrypt

    |

    Blizzard tól ne forradalmi újítást, hanem egy igényesen összerakott játékot várjon el az ember :P…
    És igen, ez a béta fázis, naná, hogy nincs balance, nem is lehet egy játékot a cég berkein belül balanceolni, legalábbis RTS szempontból…
    A dúrvább mineral meg, hát igen, de mond csak, ha már jó egy mechanizmus, akkor mégis minek találjanak ki mást? Bár igaz ami igaz, CnC ben jobbak a pályaelemek, fontosság szempontjából oO, de az, hogy hajaz az első részre, nem véletlen 😛 Ez még mindíg starcraft, ha még pár dolgot kicserélnek benne, akkor átnevezhetnénk mondjuk CnC Tiberium Sun nak, vagy Dawn of War 2 nek, de lehetne akár R.U.S.E is ^^”
    =>ez egy legacy sequel, és a kialakítását tekintve a lehető leg e-sport kompatibilisebb RTS ami jelenleg a láthatáron van (bár a Supreme Commander multiból még nem sokat láttunk, az tuti, hogy a single teljesen revampolva lett, de nem hinnem, hogy labdába rúghatna CyberGaming szempontokból)..

    Válasz Darc1n #4 üzenetére:tőled is megkérdezném, te mit raknál bele, hogy meg is tartsa a Legacy RTS hangulatot, meg azért forradalmian új is legyen?

    Figyeljétek meg, hogy mennyi mindenen kísérleteztek azóta, mióta az első footagek fellelhetővé váltak, de nem véletlen hajaz az első részre :_). Amúgy ha van ötletetek, ami által megreformálhatnák az SC2 őt, anélkül, hogy ártanátok a „Title” nek, a fórumok nyitva állnak 🙂

    Reply

  • Vincze01

    |

    Szerintem simán jó hogy van sok hasonlóság, mert így sc maradt, ha sokkal jobban megváltoztatják, akkor nem sc2 lett volna hanem valami más. én elégedett vagyok az újításszámmal.

    Reply

  • Fenrir

    |

    Hogy a mothership a cnc-ből lett volna átemelve… A nevén kívül semmi hasonlóság nincs a kettő között, de biztos így van. Ja de. Kör alakúak.

    Reply

  • Zenorbi

    |

    Szerintem ez a C&C vs StarCaft teljesen felesleges. C&C is jó valamiben, StarCraft is, ezek teljesen különböző játékok. StarCraft a micro-ról szól, C&C az egységkombinálásról, hogy mikor gyalogság ellen, mikor harckocsik ellen mész.
    Ez kb olyan mint Need for Speed vs Trackmania.

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    #2: Ez tényleg érdekes, hogy ugyan azt a dolgot két különbőző képpen vélitek/véljük(én személy szerint egyet értek veled, szerintem jó a hasonlóság), de gondolom ez az okokból fakad. SZERINTEM Gorky-nak kisebb szempont, hogy folytatódik a történet és a játékmenet és inkább az számít, hogy egy újabb kitűnő Blizzard játék legyen felfedezésekkel és új stratégiákkal tele, mert az kell a versenyhez.
    És gondolom neked(ahogy nekem is), az első dolgok is fontosak. Szólj, ha tévedek.

    A milyen ötlet honnan számazik dologgal kapcsolatban meg szerintem is van hasonlóság, de kit érdekel? Hány nagyszerű történet született a gyűrűk ura után, ami több mint hasonló volt hozzá, de nem számít, amíg nem más ötletéből akarnak megélni, és erről szó sincs, ezt nem állíthatja senki.

    Reply

  • Westy

    |

    #11: Multiplayer szempontból néztem speciel, nem a single palyer és történetéből. Nekem úgy is tetszik. Amúgy meg – remélem emiatt nem fogtok nagyon megdobálni – de szerintem az évek során a Blizzard tökéletes érzéket fejlesztett ki mások ötleteinek ellopására, ami viszont a játékiparban egy nagyon jó és becsülendő dolog! Használják csak fel más anyagait, gondolják őket újra és prezentálják igényesebben! Ettől lesz jó egy játék.

    Reply

  • Darc1n

    |

    Válasz Westy #12 üzenetére:
    Hát igen, van benne valami amit mondasz.

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Westy #12 üzenetére:
    Az tényleg jó ha átvesznek 5leteket, de lopásnak nem nevezném ezeket 😀

    Reply

  • Westy

    |

    #14: Ahogy gondolod, szerintem szoktak. 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    meh, kb az interjóban taglaltak 60-70%ával nem értek egyet…
    vsz baromira nincs igaza sokmindent illetően -.-
    (nem monmdom hogy nem lehet véleménye ugyan, de akkor is fenntartom hogy marhaságokat mond. számomra mindeképp.)

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Westy #15 üzenetére:
    Úgy értem hogy hydra hasonlít alienre és hogy most lett sárga kristály az nem lopás kategória 🙂 Ha kiadnának egy c&c klónt akkor az lenne lopás 🙂

    Reply

  • Gorky_hu

    |

    Sziasztok!

    Az eddigi commentek alapján szeretnék hozzászolni 1-2 dologgal kapcsolatban.
    Szinte biztos vagyok benne, hogy szinte minden ember aki elolvasta az interjút valahol nem értett valahol azzal egyet amit leírtam. Ez szerintem természetes dolog, én csak a saját véleményemet probáltam megfogalmazni és ahogy én látom a játékot jelenleg. Még valószinüleg rengeteg újítás lesz, és balancolás amig véglegesen kiadják a játékot.
    A cnc-hez valószinüleg azért hasonlítottam az interjúban a legtöbbször, mert az elmult 3 évben elég sokat játszottam vele, és ott tapasztaltam pár hasonloságot, de ahogy többen is leírták, ezek az átvételek nem biztos hogy rosszak, sőt lehet a játék előnyére válik. Mindenesetre én személy szerint nem vagyok még elragadtatva, leszámítva a grafikát.

    Reply

  • Aston

    |

    #18: Erről mindig az jut eszembe, amikor annak idején játszottam a Diablo1-el, és nagyon tetszett. Amikor haverom mutatta a Diablo2-t, elsőre azt mondtam, hogy „Mi ez már, ááh, ez nagyon szar, áh.”, amire ő fennhangon válaszolt: „Elmész te a p*csába, fogadjunk, hogy amikor megjelenik nagyon durván rá fogsz kattanni!”, és úgy is lett.

    Egyébként a CnC-hez nem tudom hasonlítani, de félig osztom azt a véleményt, hogy túl kevés dolog változott. Drasztikusabbra gondoltam. Remélem így lesz jó.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Érdekese interjú volt inkwizitorhoz csatlakozom a goryky véleményét illetően.

    Először is hogy ki kitől mit lopott halál irrelveáns főleg hogy pl anno Dustin dolgozott a C&C-s srcácokkal is szóval azt felderíteni hogy az eredeti ötletek végülis honnan szivárogtak merre nagyon húzós lenne. De valjuk be, semmit nem számít honnnan az ötlet ha a végeredmény zseniális.
    A micro macro részen is akad némi keveredés mert azon pl el lehetne vitázni hogy a két dolog hol válik el egymástól, és a chrono boost akkor most micro vagy macro képesség.
    Abban viszont igaza van hogy felesleges hogy több épület kijelölésénél egyenként kell a unitokat benyomkodni, lényegében ez semmi mást nem szolgál csak hogy gyorsabban kopik a billentyűzet….
    Az a tipp hogy a micro többet számít, egyszerűen nem állja meg a helyét. Lehet csak nekem tűnik így a túl sok micro fókuszú wc3 azás után de az az igazság jó macro nélkül a kellő utánpótlás vagy counter nélkül semmit nem ér a micro a világon. Szóval a játék a gyártó szalagokon dől el leginkább ezért is írtam a saját cikkembe 99% macrot. Szerintem sokkal fontosabb a macro jelenleg.
    A corsair nekem si hiányzik kicsit de a reavert nem az immortal váltja hanem a colossus. Teljesen más az immortal és a reaver szerepköre.

    Érdekes hogy a pvt azonosságát említette…. erre csak anynit tudok mondani hogy WTF MAAAAN ????????? az sc1 ben vulture, akna, tank, esetleg goliath most maruder marine medivac esetleg viking. Ebben a matchupban az égvilágon semmi hasonló nincs, nemhogy ugyanaz lenne. Teljesen megváltozott a játékmechanika.

    A bnetet joggal kritizálja viszont, vannak furcsaságai bőven, és valóban összevissza dobálja a különböző ligában játszókat egymás ellen.

    Reply

  • butcher

    |

    Gondolom azért nincs orbitális változás mert sc1-et marhára kialakult e-sport, és azért nem akarnak gyökeresen eltérő dolgot csinálni. Én inkább úgy fogom fel hogy ez az sc ráncfelvarott/korszerűsített változata, ami sztem most tökéletesen elég. Eggyet még mnidig játszák, pedig 10éves, ideje volt feltúrbozni 😀

    Reply

  • Darc1n

    |

    Nem baj, majd széjjel lesz moddolva az egész és mindenki olyan SC2-vel játszik majd amilyennel akar :D.

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    #22: Ezt kifejtheznéd, hogy is gondolod pontosan. De az nekem is eszembe jutott, hogy a hangok/zenék többek által említett gyenge pont, nem kétlem, hogy lesz majd olyan „módosítás”, hogy a régiket használja a SC2

    Reply

  • Aston

    |

    Ahá, megtaláltam.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Válasz aminemfoglalt #23 üzenetére:
    mapeditorra gondolt.

    Reply

  • Gorky_hu

    |

    Válasz Crafty_FOX #20 üzenetére:
    a pvt-hez azért hasonlítanám az sc1 sc2-t mivel jelen állapotban ugy látom hogy a protoss fajjal az új egységek legalábbis a colossus és az immortal használhatattlanok terran ellen, így a jó öreg zealot templar, carrier esetleg más légi egység van. Terran részről pedig vulture helyett van reaper ami kb ugyan az mine nélkül:), marine tank alap +van marauder. Nekem a sablon game jut eszembe:), de hát erre irtam az előző commentemet, ahány ház annyi szokás:).
    Én fenntartom a véleményemet, hogy a micro szerepe az sc1 hez képest megnőt a macrohoz képest. De ezzel kapcsolatban kiváncsi vagyok azok véleményére akik már kiprobálták a bétát.
    SC1 hez viszonyitva macro micro hogy változott, illetve melyik a lényegesebb az SC2-ben?

    Reply

  • Tokman

    |

    Válasz Crafty_FOX #20 üzenetére:
    Nyilván SC2ben microzhatnál csak közbe folyamatosan terjeszkedni kell gyártani és fejleszteni.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem a pvt hasonlóságot nem az unitok hasonlóságában látta Gorky, hanem a „hadműveletek lefolyásában”. Mármint a terra a könnyű falazás miatt hasonlóan tolja mint régen. Fal mögött szépen techel unitol. Ilyenkor baromi nehéz elkapni. Egy kemény deffet tud tolni, a protossnak meg az a dolga, hogy lemacrozza úgy hogy ha a terra kivonul, akkor még épp meg tudja fogni. Aztán most is iszonyat hatékony a terran, rengeteget sebeznek terra pvt machup alapunitjai a p alapunitokra, ez így volt bw-ben is. Most a hightech unitokról és a spellekről nem beszélek… A vult utódja meg a reaper inkább, nem is a helion… legalábbis a szerepét tekintve.
    Persze ettől még nagyon más a PvT a régihez képest… Főleg, hogy a kezdeti jól működő bió, a p stormal és colossussal szemben már elveszti hatékonyságát. A korai nukozási lehetőség, az air unitok felértékelődése szerintem mind sokat hozzátesz a játékhoz. De hát igen…kinek mit jelent a hasonlóság.

    Reply

  • Radon

    |

    Aki tud starcraftozni, annak szerintem mindenképp csalódás. a starcraftnak az volt a legnagyobb egyedisége, hogy egy adott fajjal mindig más stratégiát és más egységeket kelett gyártania attól függően, hogy melyik faj ellen játszik. pl tvp ben t tank spider mine, tvz ben t marine medic tank vessel komboval. ha ettől eltértél, jobb játékos ellen esélyed sem volt. De itt ugy látom protoss mindig ugyan azt a 3 alap egység kombot gyártja, bármilyen faj ellen van. vagy zerg pl csak roachot. szóval nincs szükség a megfelelő csapat összetételre, és elég a létszám. A c&c volt ilyen, hogy az nyer, akinek több az egysége.
    Egyedül a harass lehetőségek bővültek, de emiatt meg kicsit lutri lett és egy gyengébb játékos is nyerhet mázlival.
    Ami használható az mind sc1es. pl muta harass, ling ultra. az új egységek meg nem illenek a képbe, kicsit erőltetettek.

    Reply

  • RaynorJimmy

    |

    Válasz Gorky_hu #18 üzenetére:
    Nem mondod komolyan hogy aki többször is kijutott a WCG-re nem kap automatikusan beta kulcsot. Ezt nehéz elhinni.

    Reply

  • Encrypt

    |

    Gorky írta: „Én fenntartom a véleményemet, hogy a micro szerepe az sc1 hez képest megnőt a macrohoz képest.”
    Én adok egy hatalmas /AGREE-t neked ^^

    Válasz Radon #29 üzenetére:
    1. ez még csak béta, minden RTS-ben, verziónként változott amúgy az általános stratégia attól függően, hogy ki ellen mentél…

    Amúgy a zela charge-ot is kilehet kerülni fasza micro val SC2 ben, és képzeljetek el, sok jól használt ravent vikingekkel megtámogatva <3, meg persze ottvan a phoenix, a zsírkirály gbeammel :P.

    Reply

  • Sabika

    |

    Nem Gorky bukott le hogy csalt a BW-ben???!!!!
    Szerintem erről ennyit emberként leírta magát!!
    Legalábbis nálam!:)

    Reply

  • 84Noname

    |

    Hopp…látom tegnap gorky megelőzött röpke 20 perccel 🙂 . Amúgy azért több féle terra kezdés van, most az kicsit leegyszerűsítő, hogy mindig minden faj ellen bio van… mindegyik faj ellen másképp kell. Különben tegnap egy akkora macrogémet néztem mint állat tvt-ben…. eggyik terra mechával nyitott másik bio-val, végül mechával fejezték be… majd meglátjátok…már írom a cikket…
    Én amit sajnálok a terran részéről, hogy vége az mm micrónak, vagy legalábbis még nem láttam szép micrót, mert most „1A” a micro maruder marine részéről… Reaperrel viszont láttam szép dolgokat…

    Reply

  • Westy

    |

    Radon: Egyrészt persze hogy mindenki ugyan azt csinálja, starcraft 1 bétájában szerinted olyan kiterjedt tárháza létezett a taktikáknak?:) Idő kell, hogy az emberek kitapasztalják mi működik és mi nem.

    Másrészt meg szerintem sokan abba buktok bele, hogy úgy néztek egy bétára, mintha az a véglegesen kiadott. egész játék lenne. A Bliz maga nyilatkozta, hogy ha szükség van rá, akár egységeket cserélnek ki a béta alatt. Bőven nincs még célegyenesben a játék és azok, akiknek megadatott a lehetőség, hogy teszteljék a játékot, igenis írják le az aggodalmaikat a fórumra.

    http://forums.battle.net/board.html;jsessionid=EF749719943BC88EACEF5C296BBEE281.blade23_04?forumId=25352526&sid=5000

    Reply

  • Chob

    |

    Válasz Sabika #32 üzenetére:

    Jézusom, te mégis miről beszélsz? Azért mert csalt egy játékban és gondolom biztosan nem is tétmeccsen, még ha ez igaz is akkor is csak annyit tudok mondani , hogy mi van? Anno azt hiszem Nada körül is voltak ilyen felháborodások, hogy csalt valami ladderen.. és? Attól még pro lol. A másig meg, hogy egy hülye játékról van szó és mint EMBER írta le magát előtted? xD Te aztán nagyon jó ember ismerő vagy lol, meg buta, vagy nem tudom.

    Amúgy meg leginkább a cikkben lévő kritikákat azok érthetik meg, akik játszottak mind a CnC3-mal mind az SC2-vel.

    Reply

  • Westy

    |

    #32, #35: Szerintem ne menjünk bele ebbe a vitába, csak 20 postnyi flame lenne belőle.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #36 Szerintem se. Bár a csalást én se nagyon tolerálom pro vagy nem pro ne csaljon. Viszont vigyázni kell az ilyen vádakkal mert egy idióta egyszer megvádolta az egyik klántársat (krokot) a gs fórumon és 3 hónapig magyarázkodás volt meg flame hogy az egész nonszensz és a világon semmi alapja nincs ilyet állítani. A „vádlónak” rossz napja volt és írt egy ilyet utána meg mi magyarázkodhattunk hogy ez azért nem ugy megy hogy összevissza állít valaki valamit… legalább 1 replay vagy valamilyen „hivatalos” állásfoglalás vagy bizonyíték nem árt az ilyesmi kapcsán.

    #26 Pont mást tapasztaltam, de ez lehet hogy azért van mert a game elején járunk még és midneki próbálgat midnent. Az én tapasztalataim szerint egész sok protoss fastechel immortalra vagy colossusra mert nagyon is beválnak terran ellen (pl ha protossozunk 2v2 ben zsukovval és van 1 terran akkor valaki alap hogy colossust hoz) és pont templart látok kevesebbet mert elég nyűgös a gyártása és a használata.

    #27 Pontosan ez a lényeg. Microzgathatnék de többet érek vele ha gyártok 2 unitot mintha kimentek egyet. De ez logikusan átgondolva nem bonyolult, a csaták gyorsan eldőlnek a unitok viszont lassan készülnek szóval a microval nem tudod kiváltani azt ha nincs unitod. És eznem azt jelenti hogy semmit nem ér a micro, csak azt hogy kevesebbet.

    #28 Nem nagyon érzem ezt a fene nagy terran előnyt a protossal szemben őszintén szólva. Oké bevédi magát de ha nem elég erős a deff és túl gyorsan techel simán betörhhet a protoss, ha pedig túl lassan techel a túl nagy előnybe kerül a p, ami azt illeti hosszú teches szakasz végén is a p áll jobban a mothershippel carrierrel és hasonló finomságokkal arról nem is beszélve hogy ha a t masszív deffel kezd akkor a p-é a map automatikusan, ami már elég jó.

    #31 nem akartam ezzel jönni mert nem fair de valahogy látszik a hozzászóláson hogy nem bétázol. A raven pl kifejezetten durva macro kérdés a kemény gázfogyasztásával. És nem az a téma hogy le tudod e dobálni az auto turreteket hanem az hogy mennyi ravened van a dologra, szvsz sehol a micro viszont számít a macro.

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz Chob #35 üzenetére:
    EBBŐL AZÉRT ELÉG NAGY HÍR VOLT ANNO EGY OLDALON REMÉLEM TUDOD MIRŐL BESZÉLEK!!Én játszottam mind a kettővel és???De szerintem a warcraft 3-at is ide lehet tenni mert az irányítás nagy része onnan lett átemelve!!
    Jól mondtad egy hülye játékról van szó!!!!
    Akkor mért is csalt?????????????????????,,

    *** Caps lock OFF, légyszíves , Aston***

    Reply

  • Gorky_hu

    |

    Sabika, kérlek ne üvöltözz mert teljesen felesleges.
    Igaziból abban igazad van hogy „csaltam” bár ez egy 6 éves story, a csalás pedig az volt hogy az obs egy ladder meccsen sugott, hogy felhuzzam a kariját wgtouron. Ez van ez volt, szerintem már ebből kinőttünk, hogy emiatt menjen a flamelés, bár te érzed…
    Biztos valami közeli jó barátom lehetsz, hogy több éves storykat felhozol, megkérdezhetem kivagy?:D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.