StarCraft II Beta – Patch 5 (version 0.7.0.14356)

Westy . Patch 2332

Bizony, megjött az 5. patch és a nerfbunkó újra tarkón vágta a Protossokat. Olyat tettek a Warp Gate-tel , hogy mától semelyik protoss játékos mosolya nem őszinte. Na, azért a Zergeknek is kijutott a jóból, yeah!

* PROTOSS
o Cybernetics Core
+ Warp Gate research time increased from 60 seconds to 140 seconds.

* ZERG
o Hatchery/Lair/Hive
+ Burrow research time increased from 50 seconds to 100 seconds.
+ Burrow research cost increased from 50 Minerals and 50 Vespene Gas to 100 Minerals and 100 Vespene Gas.
o Nydus Network
+ Nydus Worm build time increased from 10 seconds to 20 seconds.
o Hydralisk
+ The delay between attacks has been increased from 0.75 seconds to 0.83 seconds.
o Infestor
+ Neural Parasite has been redesigned:
# The limited duration of 10 seconds has been removed.
# Can no longer target air units.
# Cast range decreased from 9 to 7.
+ Burrowed Infestor move speed decreased from 1.5 to 1.
+ Infestor life decreased from 120 to 90.
+ Infestors that are burrowed now have the same threat level as above-ground units for the purposes of automatically acquiring targets.

Bug Fixes

* Fixed an issue with High graphics settings that could cause particles not to render.

Forrás


Comments (64)

  • Nio

    |

    mikor jön ki?

    Reply

  • Westy

    |

    Már élesben megy a szervereken.

    Reply

  • sweeping

    |

    Srácok mielőtt bárki felháborodna tudjátok mivé vált sc2-ben a pvp?
    4 warp gate zea rush.
    Kb esélytelen megfogni csak akkor tudod hogy ha te is ugyan ezt csinálod.
    Iszonyat korán iszonyat mennyiségben jött a zea áradat.
    Azelőtt amíg nem fejlődött ki ez a taktika sokkal színesebb volt a pvp. Magasabb szinten kb minden pvp így nézett ki mass zea teleporttal.

    Szóval a blizzard remek döntést hozott. A warp gate ezek után is szuper lesz, csak legalább a játék korai szakában nem lehet hc rushra használni

    Reply

  • Krush

    |

    Úgy tűnik hogy a terranhoz viszonyítva balancolnak, legalább is nekem ez jött le az eddigi javításokból.

    Reply

  • Westy

    |

    Az interjúban is írta Dustin, hogy kicsit gyengének gondolják a Terrant.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #5
    az elhet, de én meg az elmúlt napokban kitett emccseken pontosan erősnek érzem a terrant, és nem gyengének, beleértve olyan meccseket is, amikor történetesen kikapott a T.

    nem tudom, Zergeknél eléggé kitolásnak jön le nekem. 20secig épül a nydus worm? hát annyi idő alatt már 3 scv vel széthegeszti majdnem… Jó, nincs béta kulcsom, én ezt kívűlállóként mondom csak, de nekem aránylag erős visszahúzásnak tartom, leszámítva azt, hogy nincs időkorlát az NP-re, de mondjuk cserébe nem lehet légi egységet elfoglalni, pedig milyen vicces volt a mass infestoros meccs

    Reply

  • sweeping

    |

    Egyébként nekem nem frissíti a patchet egyelőre nekem még a régivel megy.

    Reply

  • keedav

    |

    Neural Parasite: a 10 másodperces korlát kivéve. Most akkor elég egyszer elnyomni és utána végig a tiéd a target? Vagy channeles lett mint a gravitron beam?

    Reply

  • Westy

    |

    #8: Bizony, amég meg nem hal az infestor!:D Viszont nem lehet levegőbe, meg a range is le lett csökkentve.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    a zerg még mindig tetü rohadék…
    vagy épp a Protoss AA a gynege. nézőpont kérdése…

    Reply

  • DJackson

    |

    hát ha meghal közbe az infestor akkor már nem. Vagyis vagy a unitodat nyírod ki vagy az infestort, ha eléred.

    Reply

  • Darc1n

    |

    Én erre nem mondok már semmit, remélem a Blizz a fejéhez kap lassan…

    Reply

  • butcher

    |

    Még zerges ként is aztmondom ez sztem korrekt, naduswormot sajnálom de tényleg erős volt, infestor levegőre is durva volt hogy pl mothershipet átvenni vele…. :DD

    Reply

  • Tokman

    |

    Én még mindig kivenném az infested terranokat.
    Többivel egyetértek részben ,de a phoenixet erősíteni kellett volna.
    Infestor még így is imba maradt.
    Mindegy fognak ezen még változtatni rengeteget war3nál és sc1nél is így volt.

    Reply

  • Wilsonius

    |

    #12 Darc1n
    I smell bullshit.
    Akármennyire mondod h a blizzard remélem a fejéhez kap majd meg jajj már megint mit csináltak , te is tudod hogy hülyeségröl beszélsz , valoszinüleg profibbak a szakmában mint mi , és tudják hogy mit csinálnak , jo lesz ez a játék , szerintem bizzál bennük , elég tapasztalatuk van a szakmában ahhoz hogy mi ne vitatkozhassunk velük . 😀
    ez nem sértö megjegyzés akart lenni csak egy észrevétel, mert nagyon sokat látom az ilyen fajta kommenteket , még amikor wowoztam anno akkor is hogy szidták a blizzardot , én soha nem szidtam , mert szerintem nem volt miért.És akik szidták és még most is szidják nem hagyják abba a játékot , akkor biztos nem lehet olyan rossz :D.

    Reply

  • SeoTox

    |

    Fasza.
    Ennyi erővel mindent 2000re tehetnének… 2 év mire felépülnek az épületek…

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    #10: a zerg még mindig tetű rohadék és a protoss AA is gyenge 😀
    A warp gate fejlesztési ideje meg így 140másodperce felhúzva sok lett szerintem de ez is nézőpont kérdése….
    A nydus worm 1 nagy szivatás lett deh legalább tovább épül.
    #7: most este még nekem sem frissített
    #5: a terran a többi fajhoz képest tényleg kicsit gyenge, deh sajnos ez van
    #6: hogy lenne erős a terran ha kikap? ok, ez játékosfüggő deh pl. zerggel még talán 1 kezdő is nyerhet…csak legyárt 10roachot és gyakorlatilag nyert ügye van, a protoss zeallal meg stalkerrel is esélytelen,az immortal jó lenne counternek csak az már késő, a terra meg maraduerrel is csak nagy nehezen tud védeni…én az infestor helyett talán a roachot nerfeltem volna deh talán később lesz valami emberbarát megoldás….

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Szabeszkah #17 üzenetére:
    De ez nézőpont kérdése, én meg zergként mondhatnám hogy az immortál imba…

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Wilsonius #15 üzenetére:
    Szivemből szóltál 🙂

    Reply

  • Radon

    |

    A Nydus Worm épitési ideje jó döntés, hogy hosszabb lett, mivel 10 sec alatt pofátlanul bárhol felhozhattad, semmi stratégia nélkül. igy,hogy 20 sec lett, ugyan ugy használható, csak rá vagy utalva, hogy pl csinálj elterelő támadást, és ne arcátlanul a munkások közé, hanem egy eldugottabb helyen próbálod észrevétlenül felépiteni.

    Az infestornak az élete is jóval kissebb lett, és kisebb a range, igy elég hamar ki lehet iktatni. igy csatában kockázatosabb, de a korlátlan idő miatt használhatóbb, és pl ha terrán scvt lopsz akkor használhatóbb épitkezésnél.
    amikor láttam a zerg cc épitését, hát elég szánalmasan nézett ki, ahogy 10 secenként kell átállitani, hogy folytassa az épitést.

    Reply

  • Darc1n

    |

    Válasz Wilsonius #15 üzenetére:
    Szagolj amit akarsz, majd emlékeztetlek rá akkor amikor elkezdik szépen lassacskán végre a Protosst erősíteni..

    Egyébként a többieknek ennyit: A „nézőpont kérdése” dolgot felejtsétek el szépen. A balance az balance.

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Válasz butcher #18 üzenetére:
    Aha….az imo erős kicsit de legyártasz zergként pár mutát és probléma megoldva…hidd el nekem is fáj az, amikor 1 váratlan imo elintézi 2 thoromat is ha rossz a helyzet,deh 2-3 banshee, vagy egy NAGY adag marine is megoldja….de hogy legyen 1 kis on: a burrow drágább lett és tovább tart fejleszteni, ez nem mondom hogy feltétlen szükséges volt,mert csak 1 rövid időre nyújt fedezéket(kivéve roach és infestor akik asszem föld alatt is közlekednek ), viszont így a zerg később tud banelinggel aknázni(már ha akar) ami ismét nézőpont kérdése…
    #21: a nézőpont kérdése dolgot tényleg felejtsük el, nem megyünk vele semmire de így a legkönnyebb „fogalmazni” 😀

    Reply

  • spani

    |

    Jol kibasztak a zergel. Nem a prottost meg a zerget kellett volna huzni hanem a terrant kellene kicsit mobilabbá tenni vagy tápolni valahogy, hogy birja az iramot sztem mert expelénél vannnak csak gondok. Mondjuk a prottos warp in pylonos támadását ki kellett javitani, meg a nudyus worm is imba volt igy az igaz 🙂

    Reply

  • Wilsonius

    |

    #21 Darc1n:
    akármennyire szidod öket te is tudod hogy valoszinüleg starcraftozni fogsz az elkövetkezendö talán években . amugy ez a balance dolgot elég siros megcsinálni , hogy profi és kezdö téren se legyen eltérés a fajok között , és sajnos nincs a billentyüzetükön egy bazinagy piros make balance gomb…kivéve ha unreal 3as enginet használnak mert abban lehet hogy még az is van :D.viszont pont erre való a béta , én erre emlékeztetnélek.

    Reply

  • Madeye

    |

    Nekem, mint p-nek semmi bajom nincs a warp gate fejlesztési idejének növelésével. Így legalább valóban van talán kicit eltérő lehetőség is PvP-ben a 4warpgate zeától. Pvz-ben + PvT-ben pedig nem a játék elején szükséges a warp gate, úgyhogy nem rohanok a kifejlesztésével.

    Reply

  • siks

    |

    Én zergként nem találom annyira felháborítónak, mondjuk használom az infestort de nem szoktam nagyon bűvölni hogy jelentős legyen. Csak inkább a terránt huzzák fel mint hogy a többit le 😛

    ui.: jelenleg még nekem se updatelt

    Reply

  • killmepls

    |

    Én pedig azt szeretném, ha azok kapnának a fejükhöz, akik a Blizzardot szídják minden ok nélkül, ez béta és balance-olnak, méghozzá alapos indokok alapján. Sírást bekéne fejezni, játszatok inkább. Nem hiszem, hogy sok olyan játékos van itt még aki objektíve átlátja az sc2-t jelenleg, pláne olyan, aki mind3 fajjal JÓL tud játszani..

    Reply

  • Chob

    |

    Jaj végre csúnya Nydus netwrokre ráfért a nerf !! Warp gate hát az is jó hogy nerfelve lett de a nydus networkot jobban rühellem.. és amúgy én nem így nerfelném hanem korlátoznm az áthaladó egységeket rajta… Terrannak jöhetne valami buff azért pl. hogy immunis lehetne a marine a colossus támadására arrrghh -.-. Áh de nem sajnáloma zerget sem a p-t… (vesszőt még mindig nem ismerem!!)

    Reply

  • Darc1n

    |

    Én nem fogom bizonygatni egyébként, hogy miért a Protoss a leggyengébb és a Terran a legerősebb, szerintem ha egy bazinagy excel táblázatot csinálnék száraz adatokkal akkor sem hinné el senki, szal tökre nincs értelme veszekedni ilyeneken. Csak az a furcsa nekem, hogy a pro Protoss (nem dadogok :D) játékosok folyamatosan elvéreznek az M&M’s-től meg Roach rushtól, az antiair unitok gyengeségét nem is említve..

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Darc1n #29 üzenetére:
    Én úgy látom hogy a roachok véreznek el folyton az immortaloktól. Szóval a balance az balance:p
    Te elgondolásod szerint a proti legyőzhetetlen lenne, és akkor lenne minden balancos 😀

    Reply

  • Darc1n

    |

    Nnajah, akkor White_RA ma véletlenül vesztett 4 meccset egymás után felváltva T és Z ellen, roach rush meg M&M’s-től, amiket max 7 percig bírt. Hát nem is tudom, szerintem nem White_RA a low. De igen, biztos én akarom, hogy a Protoss legyőzhetetlen legyen, más célom nincs is..

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem a nidus építésének ideje nem jó, hogy nőtt… Nekem mint protossnak a nydus fogása annyi, hogy w, z, bal katt, z, bal katt, z, bal katt…. Magyarán odawarpolok 3 zelát és lebonják mielőtt 1-2-nél több unit kijönne. Terránál gondolom ez neccesebb…
    A warp nem gáz… többi faj ellen nem gond ha ennyit késik, csak pvp-ben volt elcseszve…

    Reply

  • csonti

    |

    Ahogy én látom a helyzetet, minden azon múlik a játék elején, hogy ki melyik stratégiát alkalmazza, sikerül-e pont egyből a nyerő stratégiával indítani / kikémlelni a másikat, hogy tudj counter-elni vagy mihamarabb ellenlépéseket tenni.
    Pl. PvZ esetén számítani lehet egy gyors zergling áradatra, aztán egy roach támadásra, és érdemes is erre készülni, de ha még sem ez történik, akkor megint más forgatókönyv lép életbe.

    Után pedig az információ gyűjtésen és a gyors reagáláson múlik minden. Mindennek megvan a maga erőssége és ellenszere.

    Béta alatt felesleges messzemenő következtetéseket levonni, még 100x változhat minden. Feedbackeket érdemes küldeni, az alapján, meg a statisztikák alapján eszközölnek további változtatásokat.
    Felöllem csinálhatnak bármit, meg fogom szokni és élvezni fogom a játékot. 🙂

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz Chob #28 üzenetére:
    szerintem így jó ezzel az időnöveléssel, télleg elég könnyen lehetett szivatni vele az embereket.
    Ha meg az egységáthaladásszámot csökkentenék, akkor senki nem használná igazán, akkor maradna a jóöreg drop ami zergnél gyakorlatilag szinte korlátlan mennyiséget jelent…

    Válasz Darc1n #31 üzenetére:
    Ha a zerg roachozik az eléggé látszik az építkezésén, és simán kijön egy immo amig odaérnek(lehet csak én vagyok láma azért, de sztem nem 🙂 ), nem egyszer szaladtam emiatt haza, h ne haljanak be. szval azért nem védhetetlen sztem.

    de asszem nem ért még senki itt annyira a játékhoz h biztosan kijelentsük valamire h imba, azért mert nem jöttünk még rá h hogyan lehet védeni bizonyos dolgokat. Biztos van még sok imbaság, dehát könyörgöm mióta megy a béta, van még idő balanszolni.

    Ja még egy gondolat,kár h kivették a légire a térítést, szivesen kipróbáltam volna egy mothership térítést, aztán egy feketelyukkal eltüntetni az ellenség seregének egy részét 😀 de jobban tetszik így h nem 10 mpre lehet a tiéd, talán könnyebben használató lesz így.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz sweeping #3 üzenetére:
    Ööö bocsi warp gate nélkül 4:42-re 10 zea-m van darc1n bizonyithatja^^

    Ui: darc1n ne kapjuk egymást plz=)

    Reply

  • Aston

    |

    Darcin basszus azert mert lattal 3 replayt ahol vesztett a protoss azert meg nem kell sajnalni. A progamerek szerint a protoss a legerosebb es a warpgate-et nerfelni kellett a pvp miatt. Nem tudom ezen mi nem vilagos.

    Reply

  • Brebbia

    |

    Én továbbra is úgy vagyok vele, hogy Z-nek kellene egy másodlagos caster. Infestor kezd durvulni, Infested Terrant tuti kiszedik, mert nevetséges, mit fog kapni? Nuke? Most ez az 50 energy insta mindcontrol komoly? Emlékeztessek valakit ez hogy nézett ki BW-ban? És, hogy ezt ellensúlyozandó nerfelik az amúgy is csökött HP-ját, elég érdekes. A Fungal Growth egy alap Z képesség lehetne egy kellően mozgékony és erős caster kezében, az Infestor meg egyre kevésbé az (nincs burrowcast, burrowmove lassítva, range nerf, HP nerf), egy glasscannon lesz belőle. Szerintem nagyon jó volt az eddigi neural parasite, miért nem a vacak képességeket piszkálják? Van elég.

    Warpgate nerfet máshogy kéne megoldani, mert így ugrott egy korai P rush lehetősége.

    Nydus nerf várható volt.

    Burrow nerfet nem értem, 50/50-ért még ki is fejlesztenék, legalább a Roach miatt, így olyan lesz, mint BW-ban, hogy egy trademark Z képességet hatévente egy meccsben látsz.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Nio #35 üzenetére:
    Hát igen de ez maximum csak úgy jöhet össze ha tényleg csak a zeakat ontod és még core sincs.
    10 zeaval meg kitörölheted a … 😀
    Nem akarlak megsérteni de ez lehet hogy védelemnek jó de támadáshoz semmi. Mert mire odaérsz az ellenfélhez az is idő azon kívül addig pedig force fieldel elzárja a feljárót, és még + időt nyer.
    Szóval védelemnek nem rossz, warp rush ellen. De olyan tech hátrányba vagy hogy percek kérdése és lemosnak.
    Tudom hogy mit beszélek, mire lesz egy 1-2 stalkered már érkezni fog a colossus az ellenféltől.

    Az pedig hogy most nyertél ezzel darc1n ellen semmit sem jelent.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz sweeping #38 üzenetére: 5 perc végére kész volt a warp és a council=) bocsi
    Darc1n meg nemazért emlitettem mert megvertem ha nem azert mert ismerem =)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Nio #39 üzenetére:
    Jó mind1 erre akkor is szükség volt. Megkérdezhetem hogy hányadik ladder pvp játszmádnál jársz?
    Mert ha túl lennél már legalább 150 protoss ladder játszmán azt hiszem értenéd miről is van szó
    Én már 300 felett járok és azt hiszem jobban kitapasztaltam hogyan is van ez. Az egy dolog hogy te kevés pvp-t játszottál és nem futottál össze sok olyan játékosokkal akik ezzel operálnak és még ügyesek is.

    Szóval léci ne akarj meggyőzni hogy jó volt így a warp gate, és hogy te könnyedén hárítottad volna az efféle próbálkozásokat a továbbiakban mert akkor platina liga 1 helyezettjének kéne lenned ha ilyen pro lennél 🙂

    Reply

  • Worlon

    |

    Üdv
    Én is elmondom a véleményem:
    Protoss gamer vagyok, de warp engem sem zavar.
    Zerg változásokkal is egyet tudok érteni.
    Viszont ami még mindig zavar, hogy toss föld->levegő irányba tehetetlen. A mostani Stalkerek nevetségesek, a lövés animációja épp olyan gyenge mint maga a sebzés. Gondoljunk bele, 125m és 50g. sebez 8-t. Zergling 50 mineral és a 2 sebez 10-t. Hydra is jóval többet sebez, gyorsabban lő.
    Ha pedig levegő irányba nézzük, ott se jobb a helyzet. Tudom, hogy armor ellen többet sebez, de még így is nagyon gyenge az árához. Én megváltoztatnám, hogy alapból 16-t sebezzen, ahhoz nem ragaszkodom, hogy armor ellen pluszt vigyen be. Kár volt a jó öreg dragont leváltani.
    Gondolkodtam, hogy esetleg immortal tudhatna levegőbe is lőni, bár lehet akkor már túl erős lenne.
    Sajnos spystormot is lebutították, kisebb területen és kevesebbet is sebez mint SC1-ben.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Worlon #41 üzenetére:
    Egyet kell értenem veled hogy a stalker gyenge.
    Tegnap játszottam egy terranal kicsit jobb voltam nála a ladder rendszer szerint. Szó szerint lemostam a pályáról kicsit csodálkoztam is hogy ilyen könnyen ment, mondjuk elég idióta taktikát választott.
    Ezután olyan szerencsém volt hogy megint vele sorsolt össze a ladder rendser
    Na mondom ez sima lesz, szerencsére korán derítettem obsal és láttam 2 sp-ből pumpálja a banshee-t na mondom az érdekes lesz. Egyből kinyomtam az immortal gyártását volt összesen 2 zeam és egy immortalom a feljaróba.
    Nem is vettem más ahogy láttam mit csinál ennyi meg azért kell a biztonság kedvéért.
    Folyamatosan pumpáltam 4 gateből a stalkereket és azt a player akit előbb lemostam na az most engem mosott le banshee egységgel. Pedig még cannont is raktam mert annyira elfogyott már a gázom mert vettem 1-2 sentry-t is.
    Egyszerűen nem tudtam mit tenni
    Szóval egy kis stalker erősítés tényleg elkéne

    Egyébként összességében meg vagyok elégedve a stalkerekkel. Nem ezzel kell küzdeni a lingek ellen nem arra találták ki. Meg hydranak se ez az ellenszere.
    Mindenestre ezt a banshee támadást nem tudom hogyan foghattam volna meg. Elején csak 2vel jött de folyamatosan jött az utánpótlás, szépen írtotta a stalkereket neki meg egyre több és több lett végén kb 15 bansheeje lehetett amivel könnyen lemosott.

    Reply

  • Worlon

    |

    Válasz sweeping #42 üzenetére:
    Persze, én sem ling fogására írtam a stalkert, csupán az ár/sebzés/érték szempontból.
    Sajnos Toss jelenlegi egyetlen valamire való egysége a légi egységek ellen a scout utóda (nem ugrik be a neve). De ehhez elég sokat kell techelni, és nem is olcsó, no meg csak levegőre jó. Tehát ha nagy nehezen megfogod levegőt, akkor meg lemosnak földön. Nincs jelenleg semmi univerzálisabb föld/levegő egység (ami használható is).
    Stormot pedig nagyon könnyen ki lehet mikrózni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Worlon #43 üzenetére:
    Storm szerintem remek képesség, csak sok idő odáig eljutni. Ilyen banshee támadás ellen nem jó.
    Egyébként te a phoenixre gondolsz. Nem rossz egység valóban érdemes lett volna megpróbálni.

    Egyébként a void rayt ne felejtsük el, nekem rengeteg pvz meccsemnél használom. Iszonyat jó a hatchery kiszedésére. Most kb a magasabb ligákban összes protoss egy nyomja ladderba. Void rayekkel operál pvzben

    Reply

  • sweeping

    |

    Még nem nagyon játszottam zergel most poénból kipróbáltam egy gamere.
    Infestor neutral parasite képessége miatt:
    Valóban most már örökre tied az az unit amit elkaptál (legalábbis amíg meg nem ölik az infestorodat) viszont az infestor nem tud megmozdulni miközben uralma alatt tartja az ellenséges unitot. Ez lehet eddig is így volt zergel nem játszottam.
    Továbbá van egy megadott távolság amit nem léphetsz túl, ha túl messzire viszed az infestortól a megfertőzött unitot akkor elszakad az a kötél amivel tartja, és onnantól kezdve kiesik az irányításod alól.
    Bár szerintem ez eddig is így volt.
    Viszont akiknek nincs lehetősége a bétával játszani azok számára ezt biztos hasznos információ

    Reply

  • Worlon

    |

    Sajnos én csak különféle AI ellen, meg reppek alapján tudok véleményt formálni. Void tényleg jó, bizonyos helyzetekben (és szerintem leginkább épületek ellen használható, gyors rombolásra – ahogy Te is írtad). De pl. egy muta mass ellen nem. Jelenleg úgy érzem, hogy zerg playernek nem kicsit kell rosszabbnak lennie, hogy toss ezt tudja fogni.

    Igazából nem értem, h terran miért számít gyengének. Földre alapból nagyon erős volt és sztem még erősebb lett (marruder, thor, SG tank, marine, helion). Levegőben bedig sokkal erősebb lett. Viking nagyon erős, univerzális egység. Banshe pedig földi egységekre nézve halálos. Ugyan ezen a szinten toss csak Phonixet tudja felmutatni, de ennek a viking méltő ellenfele levegőben, és ha esetleg vesztésre is állna, leviszi őket terran a földre, és máris semmit nem érsz a Phoenixekkel. Sokan panaszkodnak a Terran mobilitásra, pedig ha tudod őket használni, akkor a legmobilisabbak. Iszonyat könnyen és hamar tudnak dropolni, és mostmár medikek sem foglalják a helyet bennük, mivel med dropsippek lettek. Sok replayt láttam, ahol terra semmi mást sem csinált mint egy rakat marinnal és maruderrel bedroppolt szedőkre, kiszedte azokat, majd gyorsan ment a következőre. Ellenfele pedig mire oda ért, már rég tovább állt a terra.

    Sajnos toss dropshipje még mindig nevetséges, alig fér el benne valami. Colossust pedig lövik a légi egységek, missle turretek, ő viszont levegőbe nem tud lőni (mondjuk ez logiikai bukta, mert onnan lő földre, ahol őt lövik a légi egységek, tehát nem felfelé, csak egyenesen előre kéne lőnie…). Ezzel amúgy a magaslatok fogására akartam utalni. Anyahajót pedig egy szoros meccsen felejtsük is el. Sztem sokkal inkább fun unit, mint igazán használható. Ahoz túl drága, lassú és már gyenge is.
    Zergnél pedig ki kell fejleszteni overlord gyorsaságát is és a szállító képességét is, ami idő, pluszban pedig mindig kockázatos vele a drop, mert nem csak a bennük lévő unitot vesztheted el, hanem magát az overt is, és először majd azt kell pótolnod, nem is az egységeket.
    Nah nidust majdnem el is felejtettem, de azt meg most gyengítették – jogosan, teszem hozzá. Én örülnék ha kéne hozzá crep, ezzel még egy kis taktikát vinnének a dologba.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz sweeping #40 üzenetére:
    Azért nemvagyok paltinaba mert osztott az acc -.-‘ amúgy meg én elismerem hogy imba volt a warp gate és én is elég sokat operálok vele. Lehet akár meccsdöntö is lehet ez a nerf =(

    Reply

  • ClassicR

    |

    Még, hogy Stalker erősítés… inkább Stalker gyengítés kéne. Ha a protoss az elején betámad pár stalkerral és nekem csak marinem, maruderem van, akkor meg vagyok lőve.

    Reply

  • ClassicR

    |

    Amúgy én is azt írom már mióta, hogy a terrán a másik 2 fajhoz képest gyengébb és ebben megerősített Dustin interjúja is. Ezt a gyengeséget nyilván csak azok látják át, akik 100+ meccset lejátszottak teránnal (pl. én is) és replayekből látom azt, hogy ugyanolyan munkatempóban építkezem pl. a protossal/zerggel, de az egységei össz ereje nagyobb az enyémnél. Persze ha már nagyon ismered a terránt, akkor cselezéssel le lehet győzni az ellent, de pl. protossal sokkal könnyebb győzni még mindig.

    Én még a mostani upgrade után is erősebbnek érzem a protosst és nem ártana valamit csinálni a Roach-okkal sem, mert egy Roach támadást elképesztően nehéz kivédeni terránnal, mert pillanatok alatt felmorzsolja a földi egységeket, még Thort és a tankokat is.

    Reply

  • Worlon

    |

    Válasz ClassicR #48 üzenetére:
    Akkor neked még nagyon sokat kell gyakorolnod…
    Engem még egy modosított AI (nem csaló AI volt) is levert marin+maruderrel, csak akkor tudom fogni, ha nagyon jól mikrózom, rakok fotont, vagy gyorsan techelek.
    Marruder sokat sebez és még lassít is, valamint nagy tömegben lehet gyártani, marinnal egyetemben.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.