Ez aztán TERRIBLE TERRIBLE DAMAGE
Demotivator küldte ezt a nagyon jó replayt, köszönet neki érte. Ez egy Jero(Z) vs. SssM(T) mérkőzés Desert Oasis pályán. Rengeteg hasznos dolgot lehet belőle tanulni. Zergeknek hogy hogyan kell a kezdeti vert helyzetből felállni, hogyan kell a mutaliskekkel uralni a pályát (mapcontrol), Terranoknak pedig a pálya adottságait kihasználó cseles taktikát és a Barrack másodlagos használatát, illetve a Terran szuperfegyver, a Hunter Seeker Missile használatát.
Ha kíváncsi vagy hogy lehet 1 másodperc alatt 30 mutalisket eltenni lábalól, akkor mindenképpen nézd meg ezt a videót (zerg játékosoknak erősen ajánlott a papírzsebkendő kikészítése).
Folytatás a klikk után:
Comments (29)
Demotivator
| #
Kösz hogy kiraktad, ha valamiből, akkor ebből igazán lehet tanulni.
Nem értem, hogy a terranoknál miért van olyan méltatlanul elhanyagolva a Raven, illetve ha csinálnak is, szinte mindenki csak az auto turretet használja. Ebben a videóban látszik hogy lehet egy Hunter Seeker-rel megfordítani, vagy legalábbis eldönteni egy meccset.
Egyébként kétszer van kitéve a második rész.
Reply
Aston
| #
Javítva, köszi!
Reply
Elrood
| #
Válasz Demotivator #1 üzenetére:
„illetve ha csinálnak is, szinte mindenki csak az auto turretet használja”
Mert eddig nem tudtam, hogy a seeker ilyen hatékony (lehet, hogy már túl hatékony).
Mostantól használni fogom.
(Azé, ha 3 fullos ravenból lerakok 12db turretet, azé az is tud pusztítani.)
Reply
Kex)
| #
Ez a Hunter Seeker Missile nagyon kemény sebzést csinál.
Reply
spani
| #
Ez nagyon fájt. 😀 Viszont a defens drone-t nem nagyon láttam még hogy valaki is használná… 🙁
Reply
GeryGTK
| #
Ezt úgy hívják, hogy iszony imballanced szar fos. ezt mégis, hogy véded ki??.. ennyi erővel akkorát is robbanhatna mint egy atom..
[ILLETLEN]
Reply
Westy
| #
#6: Te nézted a replayt? El lehet menekülni a Seeker Missle elől, mert energybe kerül minél tovább követ és még lassú is.
Reply
starbug
| #
Jó sokáig hallgattam, hogy a Terra ilyen meg olyan gyenge, most valaki ügyeskedett egy kicsit, így meg már rögtön fene pusztító lett. Sosem lehet mindhárom faj minden képességét egyszerre alkalmazni. Ahhoz idő kell, mire majdnem minden taktikát úgy láthatunk, ahogy a tervezők megálmodták. Nekem speciel tetszett ez a technika, és szerintem ha valaki rááll egy fajra, már most is csak a döntésein múlik a sikere.
Reply
csonti
| #
Creative use of the game mechanism 😀
Mindig tanulni valami újat, ezért jó ez a játék, mert van benne kihívás. Ezen a pályán mutalisk-ekkel jókat lehet mókázni. Ha kicsit előbb kiiktatta volna velük a bányászatot, talán nyert is volna, de valóban jó meccs volt
Reply
Westy
| #
Arról nem is beszélve, hogy veszel egy Infestort és te lövöd rá a seeker misslet. 😀
Reply
Tauren
| #
Azta mekkora meccs volt. Öcsém. XD
Nagyon kivannak egyenlítve a népek. Hiába tud a zerg sok egységet csinálni, ha támadsz a „Nomad” utód aknájával, akkor aztán hiába van a zergnek sok egysége. XD
Lehet, hogy a Protoss helyet átállok a Terranokra. XD
Reply
GeryGTK
| #
Válasz Westy #10 üzenetére:
főleg, hogy már levegőre nem tudsz neural parasitot vagy mi a neve tenni..
az ien lekezelő stílust meg hagyjuk már hogy: „Te nézted a replayt??” Igen néztem azért írtam *meg.
másik, meg reagáld le h menekülj el előle.. miközben a tank marine marader darál.
Reply
Westy
| #
#12: Neural Parasite jogos.
Azt az érvelést viszont hagyjuk már el hogy: „bár megvan a lehetőség arra, hogy countereljek valamit, de nem megy mert lassú vagyok, ezért op”.
Meg kell tanulni odafigyelni ezekre a dolgokra, attól lesz jó játékos az ember. Mindene esélyed megvan elkerülni. Arról meg inkább nem is beszélnék, hogy esetleg hozz ellene jó egység kompozíciót.
No offense de szerintem ezen felesleges kiborulni, egy plusz izgalmi faktort ad a játékhoz, ami közel sem kivédhetetlen.
Reply
GeryGTK
| #
Válasz Westy #13 üzenetére:
Jó, de sztem sc1 ben se tudtál 1 mp alatt így legyakni 1 sereget. Biztos sokat fogom anyázni a terrant, sc1ben is ők voltak a gyengém. Vágom, hogy a 4-5 templa storm ölt, de nem ien gyorsan.
Reply
Szabeszkah
| #
Hmmm…..szerintem sokan azért nem használnak Ravent, mert helyette legyártasz 2 vikinget és az mindenre jó (szerintem hülyeség deh lehet ez az ok) Az auto turret jó dolog csak azt is jól kell elhelyezni mert odébbmegy az ellen és köszönhetsz 50 energy-nek….a Hunter seeker meg jó úgy ahogy van…..én elég gyakran használom ha elhúzódik a játék, tényleg jó pusztítást visz véghez, 2 raven akár 10 vikinget is elintéz jó mikróval, de mégsincs egetrengető sebzése, nem hiszem hogy a jó öreg atomot leváltjuk a hunter-seekerrel Gery 😛
a point-defense drone meg szerintem hülyeség…elvileg golyófogó, tehát megfogja a rakétákat,lézereket stb. deh tök mind1 hogyha 5-6 Bc-vel/carrierrel szaladgálsz a pályán, és mutával/vikinggel/phoeinxxel se úgy fogsz támadni ho 1et kettőt viszel, tehát nincs sok értelme ennek a defense dronenak,mert az elején kivéd 10-20 lövést és ennyi…
Reply
ati63
| #
*** Uraim nyugodjunk le! ***
Reply
Westy
| #
#14: Ez nem az SC1. Itt egy hibába belepusztulhat a sereged. Ez van. Továbbra is hozzátenném, hogy ha időben scoutolsz és látod a Raveneket, akkor nyilván először azokat fogod majd valamilyen módon semlegesíteni, ahelyett hogy a főseregeddel nekik mennél.
Reply
GeryGTK
| #
*** Uraim nyugodjunk le! ***
Reply
ati63
| #
Szerintem pusztán a raven nagyon speckós helyzetekre jó csak, mint például nagy tömegek elpusztítására, ha épp nem tudnak mozdulni lásd most.
OFF: Na de kérem nem is írtam semmi sértőt előző kommentben 😀
Reply
lamaroid
| #
[OFF]
Lehet kérni, a hozzászólásokba, olyan tageket, hogy pl: [retard][/retard]
vagy pl [facepalm][/facepalm]??,
Reply
Radon
| #
A Hunter Seeker Missile egyértelmüen az sc1es vessel irradiate spelljét helyettesiti, hogy zerg ne tudjon pl csak 1000 mutalisket csinálni.
Reply
Larion
| #
Nos, úgyis lesz még balancolva, legalább is amíg a béta tart addig biztosan, nem tudom hogy álljak hozzá, bár eléggé érdekes hogy elég pár raven hogy mindenkit elintézzen, pl.: ha most rád küldi a ravenekből a H.S.M.-eket akkor vagy:
A. mented a sereged és bedarálja pár exped ( rosszabbik esetben a mained) vagy
B. nem mented a sereged és az is oda veszik az expel együtt.
Tulajdonképpen az eredmény ugyan az. Mert mondhatod hogy ” ha megmenekül a sereg akkor van még esély visszavágni” de igazából ha megszűnik az utánpótlás, akkor aztán lehet sereged ha nincs honnan pótolni a veszteséged. Ja és hiába jössz azzal hogy ” helyes csapat összeállítás ” mert az az izé egyaránt megy groundra és airra, és mindent ugyan úgy ledarál ha nem mented a csapatod. Nos ennyit erről.
Reply
BlueSky
| #
Nah ez epic volt. Nagyon jó meccs volt.
Mikor zerg sereget ledarálta hsm-el utána látszott a zerg játékos játékán hogy feladta a harcot lelkileg végig hagyta hogy betaláljon.
Amúgy csak annyi a H.S.M-ről hogy azért annyira nem imba, letudod futni…pont úgy ahogy atom alól is kifuthatsz, ha hagyod akkor megérdemled és átveheted az ipari cukor répát. Ez is olyan cucc mint az emp ezek a képességek nélkül a terran nem érne túl sokat ilyen kis apróságok használata miatt micro igényesebb lett mint az 1-ben, és össze hasonlítás kép terrannal úgy mondj már 1 olyan tankot mint a protoss immortalja.
Hála a tört sc2-nek kipróbálhattam az egységeket (igaz csak magamon mert a botot nem tölti be) és a repek alapján a protossnak hihetetlen tűzerőt képes össze rakni ami ellen a terran nagyon keveset tud tenni. Immortal és a void prism ami néhány másodperc alatt elrak 1 főépületett azért az már mar és sok más 1séget is gyorsan darál…terran „anti air” thorja semmit nem ér kb olyan mintha nem is lőne airt (lassan és kicsit) és drága, viking meg szintén gyengének mutatkozik (sc1es valkyr sokkal keményebb anti air volt).
Tehát ezekért a képességek miatt rinyálni kár ezeknek köszönhető hogy életképes a terra.
Reply
Radon
| #
Rosszul látjátok: nem a Hunter Seeker Missile az imba, hanem ebben a konkrét meccsben a terrán játékos jócskán fölénőtt a zergnek, és a nagyobb erőfölény miatt megtehette, hogy többet vásároljon ravenből.
de egy kiegyenlitett meccsben 1 ravenre jut 15 hydra. kb. csak itt a zerg elfogyott.
ha ugy tetszik nem raveneket gyárt most, hanem + marineket meg tankokat és akkor egyből látjátok, hogy nem 1 képesség a tul erős, hanem maga a terrán játékos húzott el, és a végére nagyon drága, de erős fun-ba kezdett.
Reply
triazz
| #
Szerintem OP. Mert:
-Atomot látod, van hangos figyelmeztetés, van időd elfutni, lelőni a ghostot.
-Storm alól kifutsz és nem is sebez olyan nagyon sokat, ráadásul nem konkrétan egységre hat (értsd nem követi a storm az egységedet)
Igaz ez elől is el lehet futni, de nem hiszem hogy egy ilyen nagyobb támadás esetén el tudsz menekülni a HSM elől, mikor szinte észre sem venni, nincs jelzés előtte. Egy megoldás van, ha előre kiiktatod a Ravent, ami lehetetlen, ha az ellenfeled nem totál n00b. Elhúzza egységei mögé, vigyáz rá és te máris megszívtad, mert vagy hagyod a fenébe, vagy mire levadászod agyonlő a többi egység. Elég sokáig követ az a vacak missle, le sem lehet lőni, így jó messze el kell menekülnöd. Szóval egy szaros spell miatt vissza kell vonulnod a pálya másik felére (közben leszedik csomó egységedet, míg próbálsz elfutni). Legalább lehetne valami feltűnő animációja, vagy le lehetne lőni levegőben (mint spider mine-t anno). Ok nyilván sejthető, hogy valami trükk miatt van ennyi raven a T csapatban, de jó lenne, ha lehetne látni melyik egységre megy a spell. Képzeljetek el egy irridate-et SC1ben, csak 10szer akkora sebzéssel és úgy hogy nem látod melyik egységeden van. Na ugye, hogy imba.
Reply
puebla90
| #
Szerintem sem imba a H.S.M de viszont a terrannak és a protossnak is megvan az a képessége hogy nagy seregetket szájbagyűrjön egy aoevel ha még a hunter seekerel nehezebb is. De a zergnek nincs úgymond
maximum a baneling, amit ha ügyesen használnak akkor hatásos lehet és mondjuk még fungal growth és azzal is
tisztában vagyok hogy a zerg nagyon nagy massekre képes általában de szerintem egy jobb AoE elférne zergnél
is nem azt mondom hogy ennyire erős mint a másik kettőnek de lehessen lehetőség rá. mert ha már ilyen raven
szintre megy a dolog a baneling sem ér sokat ráadásul csak groundon sebez. Legyen egy gyengébb területsebzés a zergnek
de legyen meg a lehetőség a late gamebe erre. vagy legalább legyen egy AoE sebző AA valami vagy képesség vagy egység.
Reply
puebla90
| #
#25 igen mondjuk ez tényleg jó megoldás lenne ha ki lehetne lőni.
Reply
Plasma Charge
| #
Válasz triazz #25 üzenetére:
Ha megfigyeled a videóban, akkor láthatod, hogy melyik egységre is megy a H.S.M.: egy fehér színű célkereső lézerrel tartja befogva a célt. Mondjuk amikor az a csomó Mutalisk egy kupacban rámegy az egyik Raven-re, és rájuk küldi az első rakétát, akkor valóban nem látni, hisz a kupac alól indítja azt (és ő maga is elpusztul). A további rakétáknál már viszont látható, hogy milyen egységet is fogtak be.
Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy vajon folyamatosan egy egységre „tapad” a H.S.M. vagy esetleg egy bizonyos távolság után új célt kezd-e keresni magának, ha még a 20 másodperces idején belül van.
Reply
triazz
| #
#28
Igen, de azt a sz*ros kis vonalat szerintem lehetetlen észrevenni egy átlagos csatában. Érdekes lenne, ha azt nézné valaki, hogy „na most akkor ennek a vonalnak melyik egységem is van a másik végén, mindjárt végigkövetem az ujjammal!” :P. A HSM nem keres új célpontot, csak az eredetit követi.
Reply