SCLegacy – Szaturáció teszt

Astonkacser . Cikkek 1974

71014_MoneyHappiness_vl-verticalAz SCLegacy csapata mindig is híres volt arról, hogy iszonyatosan részletes és mindig minőségi cikkeket írnak. Ezúttal sem csalódtunk bennük, megjelent a Macro in StarCraft II Beta – First Look című irományuk, amely a Starcraft2 makró rendszerét vizsgálja.

A cikk bőven értekezik az SC2 összes makró lehetőségéről, részletezve az egyes fajok képességeit, a Chrono Boostot, a Mule-t és a Queen Spawn Larva képességét. Ezt most nem részletezem, mert van a cikknek egy sokkal érdekesebb része, még pedig a kristály és gáz szaturáció teszt. A szaturáció itt most nekünk a telítettséget jelenti.

Miért fontos nekünk a gáz és a kristály lelőhelyek telítettségének a vizsgálata? Hát azért mert a játékunk során maximális teljesítménnyel szeretnénk ezeket az erőforrásokat kibányászni, hiszen ebből építjük a hadseregünket amivel az ellenfél ellen indulunk a csatába. Tehát, minden valamire való játékos figyel arra, hogy a bányászása milyen ütemben zajlik.

Kezdjük az egyszerűbbel a gázzal. A srácok úgy ítélték meg, hogy a pályákon a gázlelőhelyek úgy vannak elhelyezve, hogy ha az optimális pontra rakod le a főépületet, akkor a gáz bánya mindig ugyanolyan távolságra van a központtól. Ha maximális teljesítménnyel szeretnél gázt bányászni, akkor 3 munkást küldesz, és így ők nem csak hogy maximális teljesítménnyel, de maximális kihasználtsággal is dolgoznak.

Az egy perces gázbányászási teszt eredménye:

Probe-ok száma Kitermelt gáz
3 160
4 160

A kristályok esetén arra a következtetésre jutottak, hogy a teljes szaturáció és a maximális teljesítmény 2 vagy 3 munkás / kristálylelőhelynél van. A legtöbb exp helyen 8 kristály van, tehát 16-24 munkásra lesz szükségünk. 16 munkás esetén minden mineralra jut két munkás, a munkások nem várakoznak, tehát ők maximális teljesítményen dolgoznak, viszont ők ketten nem tudják kimeríteni, teljesen szaturálni a kristályt, mert a munkájuk során minden körben egy kevés ideig senki sem bányássza az adott kristályt. Ha 3 munkást küldünk egy mineralra (összesen 24 munkás), akkor a kristályokon folyamatosan fog dolgozni valaki, a kristályok telítettsége, szaturációja maximális, viszont a munkások kihasználtsága lecsökken, mert munkájuk során minden körben egy keveset várakozni kényszerülnek, amíg az előttük lévő befejezi a bányászást.

Az SCLegacy a jobb összehasonlíthatóság kedvéért egy 6 kristályos lelőhelyet tesztelt 1 perc bányással:

Probe-ok száma Kitermelt kristály Kristály per másodperc Kristály per másodperc per Probe
6 355 5.91 0.98
12 705 11.75 0.98
18 820 13.67 0.75

Jól látjuk, hogy 3 munkás / kristálynál van a maximális bevétel (teljes szaturáció), viszont 2 munkásnál van a maximális teljesítmény (várakozás nélküli) melletti legnagyobb bevétel.

Ugyanezt sárga kristályra is megnézték. Ugye a különbség a kettő között az, hogy a sima kristályról egy munkás egy kanyarban 5 kristályt hoz be, a sárga kristályról pedig 7-et, a teszt eredménye pedig:

Probe-ok száma Kitermelt kristály Kristály per másodperc Kristály per másodperc per Probe
6 511 8.51 1.41
12 973 16.21 1.35
18 1141 19.01 1.05

Az én következtetésem pedig az (innentől a 8 kristályos felállást veszem alapul), hogy ha maximális teljesítményen akarunk termelni, akkor (ugye először is folyamatosan gyártjuk a munkásokat) 30 munkásig nem expelünk, ezekből 24 a kristályokon, 6 a gázon dolgozik. 30 munkásnál pontban expelnünk kell, és amint készen van az exp, 8 munkást át kell vinnünk az expre, így lesz maximális a teljesítmény. Ezek után a már elmondottaknak megfelelően kell elosztanunk a munkásainkat, újabb exp esetén  hasonlóan kell eljárni.

Forrás: Starcraft Legacy


Comments (31)

  • Colossus

    |

    ú. ez nagyon hasznos kis cikk. kosz szépen. 🙂

    Reply

  • Lord Trent

    |

    Köszi Aston 🙂
    A makróm eddig is jó volt, most még jobb lesz 😛

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nem tudom…nekem azt diktálják az érzéseim, hogy expeléskor pont a mineralt szedő probok felét mozgassam át az expre. Meg is mondom miért: Tegyük fel, hogy asszimetrikusan vannak elosztva a probok. Méjnen szed ugye 24-8, expen meg 8. Ha továbbra is folyamatosan veszem a probokat (márpedig folyamatosan veszem kb), akkor amit a méjnen lévő nexusból veszek, azt célszerűbb átvinnem az expre. Tehát át kéne raknom a ralli-t ami kemény 2 fölös APM 🙂 + amíg a méjnen lévő nexből vett probok úton vannak a natural/exp felé, addig !!! nem szednek !!!. Ha nem viszem át a méjnen vett probokat, akkor meg a naturalon lévő exp későn „indul be”. Az expelés idejében van ráció, főleg fortres típusú 2v2-knél.

    Reply

  • b0c1

    |

    Hopp, nem is tudtam hogy sarga kristaly tobbet ad. Ez hasznos info! 🙂

    Reply

  • sweeping

    |

    Ez az iromány csak azoknak hasznos akik nem nagyon játszottak starcraftal. Persze ezzel nem azt akarom mondani hogy haszontalan, nagyon is hasznos fordítás. Biztos vagyok benne hogy sokaknak segít. Leírom az én véleményemet is:

    Ez a starcraftban pontosan így volt, kivéve gáz esetében mert ott 4el volt érdemes bányászni.

    Egyébként ezt a számot hülyeség komolyan betartani, aki komolyan betartja az egy láma elmondom miért.
    Én kb a 8.percnél rakom le a nexust, elég későn expelek de inkább unitolni szoktam elején és a munkásokat húzni.
    Mire kész lesz a nexus a mainen van legalább 40 munkás ami a minerált bányássza. Lehet hogy a munkások felét kb ki sem használtam most viszont hogy kész az exp átviszem kb a felét és egyből beindul az expem. Aki pedig eddig csak 20-25 munkassal tolta annak sokkal több idő beindítani az új expet.

    A munkásokat mindig érdemes folyamatosan gyártani, nem számít hogy mennyi bányászik egy adott expen mert később jól jön ha elkészül egy újabb exp egyből betudod indítani, és nem kell perceket várni hogy beinduljon.
    Persze a legideálisabb az lenne ha van kb 20 munkásod akkor expelsz egyet és mindig 20 munkásonként expelsz egyet, csak az a baj azt az expet meg is kell tudni védeni és ezt terránal és protossal nemigen lehet. (Mármint nem lehet őrült módjára ontani az expeket, ésszel kell játszani) Belebuksz a játék elején, ha az ellenfél nem egy láma.
    Zergel már más a helyzet, ők mindig több expből játszanak és ezáltal kevesebb munkással is, és mégis ugyan olyan jól jön nekik a pénz sőt ha jól csinálja jobban. De ebbe most nem kívánok belemenni

    Reply

  • Tisi

    |

    Nem ide tartozik, de reggelire ezt kaptam 🙂

    StarCraft® II: Wings of Liberty™ Beta Test – Invite a Friend

    Congratulations! This is an additional invitation to the beta test for Blizzard Entertainment’s StarCraft® II: Wings of Liberty™ for you to share with a friend! You are receiving this email because you are currently participating in the StarCraft II beta test, and we want to encourage you to test out some of the social features of the revamped Battle.net® online-gaming service by inviting one of your friends to play with you. This email contains your additional beta key for you to send to a friend, along with instructions to help your friend get started.

    This key can only be used once to upgrade a Battle.net account to participate in the beta test, and while we encourage you to share this key with someone you know, it must not be traded or sold.

    Once your friend has joined the beta test, be sure to add him or her as a Real ID friend by opening your friends list in the bottom-right corner of the Battle.net interface and selecting Add Friend. Enter your friend’s Battle.net email address in the Real ID Friend field that pops up, and then send your request. Once your friend accepts the request, you’ll be able to communicate more easily, quickly join parties together for some team-based 2v2 games, and more.

    So what are you waiting for? Send this beta test invitation below to your lucky friend and start playing some exciting team games!

    Mik vannak 🙂
    Moderálta: L4.ZsukoV[OFF]

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Nekem még mindig nagy gondjaim vannak a munkásokkal. Egyszerűen nehezen találom meg a ritmust a játék elején, hogy most harci egységet vagy szedőt kéne gyártanom. Mert ha nem gyártok elég egységet és lerohannak, akkor szopó, de ha meg gyártók elég egységet, akkor meg a szedésem nem túl kielégítő… Bár meglepő módon annyival nem gyártok kevesebb munkást, mint a többi játékos. Legalábbis a játék végén lévő összegzésnél ezt mutatják az adatok. (átlagosan 2-3mal)

    Reply

  • Aston

    |

    Válasz 84Noname #3 üzenetére:
    Válasz sweeping #5 üzenetére:

    Ez a leírás nem stratégiai útmutató, nem taktikai elemzés, hanem egy egyszerű szaturáció teszt, ami azt vizsgálja, hogy mikor lesz maximális a kihasználtsága a munkásoknak és a kristályoknak.

    Noname gyakorlatilag teljesen igazad van, a munkások felét érdemes átmozgatni, az általad írt ok miatt, és ráadásul ha az exped és a mained között egyenlő arányban osztod meg a munkásokat, akkor kevésbé vannak kitéve támadásnak. Ha több munkás marad a mainen akkor ha oda támad be az ellenfél akkor potenciálisan többet is tud majd legyilkolni belőlük.

    Sweeping szerintem te vagy igazán láma ha azt gondolod, hogy az SCLegacy megmondta a frankót, ezt kell csinálni hogy tökéletes játékos legyél. Ez csak egy teszt, jó észben tartani az eredményeit, hiszen ez az alapja az SC2-es makrónak.
    Természetesen a legtöbb esetben ettől el kell hogy térj az adott stratégiádnak megfelelően. Korai exp, késői exp, inkább csinálsz több egységet és megpróbálod az ellenfél munkásait elpusztítani, stb. Ez a leírás nem stratégiai elemzés, egy egyszerű makró szaturáció teszt.
    Ha 40 munkást akarsz csinálni amiből 10 gyakorlatilag nem csinál semmit, annak is lehet értelme, hiszen expeléskor ahogy írtad is jóval gyorsabban tudod felpörgetni majd a kitermelését, mintha előtte leálltál volna a munkás gyártással. Ez is egy stratégia, lehet neked működik, lehet sok esetben ez a jó, de biztos vagyok benne, hogy sok esetben viszont nem.

    A cikk csak a szaturációt vizsgálja, nem ad stratégiai elemzést, az optimális körülményekről és optimális munkásszámról beszél ideális körülmények között.

    Reply

  • nrvn

    |

    Válasz sweeping #5 üzenetére:
    Én nem tudom, de a gázt mindig is 3 munkással csapattam és sose éreztem azt, hogy kéne oda egy 4. hogy több jöjjön.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz nrvn #9 üzenetére:
    4-el gyorsabban jött, kicsit álltak de megérte azt az 50 minerált mert a gáz nagyon fontos tényező volt és ha nem is sokkal, de valamennyivel többet hoztak. Én is sokáig 3-al toltam éveken át, de aztán váltottam 4-re és megérte mert jobban jött a gáz. Vannak mapok illetve kezdő pozíciók ahol kicsit bénán is van elhelyezve így a 4et majdnem tökéletesen is kihasználta néhol. De ahol jó volt lerakva a gáz még oda is jól jött

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    Meg szeretném kérdezni, ti nem úgy látjátok, hogy mikor 3 peon/tömb felállás van, akkor sincs maximális alapanyag behozatal? Megmondom én miért gondolom így. Ahogy láttam az a szép rendszer amit elgondoltak csak elmélet(az értékek nem mondják meg tényleg ez e a maximum). Ha egy paraszt(a 3.) várakozásra kényszerűl átmegy egy éppen pillanatnyilag szabad ásványtömbhöz, így sose lesz fogaskerék szerűen tökéletes bányászat, tehát a maximum elérése is lehetetlen, hiszen nincsennek összehangolva és ez a bolyongás a bányászási időböl vesz el. Szóval én csak azt állpítanám meg, hogy 16nál kevesebb munkás használata minden szempontból hátrányos a gazdaságra nézve.

    Válasz 84Noname #3 üzenetére: Igazából, hogy hányat viszel át, az már megint stratégiai kérdés, gyakorlatilag az alapanyag kiteremelésed hasonló lesz 24-8 illetve 16-16 arányban, főként a tömbök elfogyásánál lesz különbség(egyébként a 24-8as megoldás a minél gyorsabban minél többet gyüjteni verzióban jobb, mert az idő elörehaladtával az ásvány relatív értéke csökken).
    De ez inkább már a gazdasági zsenikre hagyom és stratégiailag sweeping-gel értek egyet.

    Válasz L4.ZsukoV #7 üzenetére:
    Én nem aggódnék a helyedben, szerintem részben erről szól a játék, kitalálni, mikor mit jó tenni. De azon kívűl, hogy tudod mikor várhatóak az egyes egység fajták, és következtetsz a derítés információjiból, a többi ráérzés. Azt meg csak gyakorlással tudod megszerezni. Szóval játsz amíg akarsz és egyszer menni fog 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    #11
    Nincs igazad… Én így is kicsit ferdítettem:)
    Pont hogy már csak matematikailag sem mindegy, hogy mennyit viszel át… van egy optimuma. Ha sikerül, akkor linkelek egy képet, hogy érthető legyen.

    Csak paint… szóval ne várjatok sokat…
    Diagrammban a vizszintes tengelyen a szedők száma van…Függőlegesen az összesen befolyó pénz percenként. Most nem számszerűsítek, csak a jelleg a lényeg… Szóval egy lecsengő valamilyen értékhez tartó függvény ez (gondolom én). Egy határon túl már nincs értelme egy expen több munkást dolgoztatni. Szóval…. ha 1 helyen szedsz X munkással, akkor a piros vonal hosszának megfelelő összeg folyik be. Raksz egy expet…és kettéoszlanak a munkások. Vegyünk két esetet:
    A) Fele-fele arányban osztod a melósokat. Ekkor a zöld vonalnak megfelelő összeg folyik be mindkét expen. A diagram mellett összemásoltam egymás mellé kétszer a zöld vonal hosszát. Ennyi pénz folyik be.

    B) 1/3 , 2/3 arányban osztod őket. Ezt jelöli a két kék vonal… Ha ezeket egymás alá másolod egy picit rövidebb lesz az összeg… szóval !!! nem mindegy mennyit viszel át !!!, ha a percenként összesen kiszedett mennyiséget akarod maximalizálni. Erről lehetne sc2-ből vett adatokkal egy diagrammot csinálni…de én erre lusta vagyok.

    Odanyilaztam lilával, hogy mekkora differencia van az „A” és „B” megoldás között…ez a difi függ az összes szedő számától és a megosztás arányától.

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    #12: annyit biztos elírtam, hogy Astor számíinál akartam maradni, csak belekavarodtam a számokban ha van 24 ásványozónk és abból küldünk át 8at, én meg vmiért a kettő érték összegét feleztem. szóval 12-12őt kartam mondani. Úgy viszont azonosnak kell lennie a 12-12 és a 16-8nak(ha nem számoljuk az átküldés idejét), mert még nincs annál a foknál a létszám, hogy akadályozzák egymást, szóval a te diagrammodon az egyenes arányossági szakaszon lenne mind a 2 kék csík. Ha jól értettem amit írtál.
    Bár ez szerintem a mellékesebb rész, de az érdekelne, hogy vajon abban igazam van-e, hogy 24nél se lesz maximalizálva a szedés.

    Reply

  • kaszi

    |

    Azt kell hogy mondjam h 1et értek sweepinggel, mert ugyebár sc1-ben se volt az hogy ha 8 tömb mineral van akkor csak 16 munkást veszek. Volt/van olyan h 1 expen dolgozok 2-2,5 egység munkás is. A sok számolgatás hoz meg annyit h 1 gamebe ugysincs annyi időt h megszámold h most pont 8 probét vigyek át ne 9et… Meg sc1-be a progamerek matematikai alapon csinálnák, de ez mégse így történik, pedig ők tudják h mit h kell.

    Reply

  • 84Noname

    |

    jajjmár…elrontjátok a tudományos jellegét a dolognak. Én a munkajog előadásomon egy Y=X^1/2 függvényre meghatároztam, hogy hol lesz maximális bevételem… :). Deriválással megnéztem hol lesz szélsőértéke az összegnek, és természetesen a munkások felének átküldésénél. Persze tudtam eddig is…dehát addig nyugtalanul aludtam volna, amíg nem bizonyítom. Pro vagyok nagyon… 🙂

    13: Hát nézd…nem tudom… meg kell nézni a játékban, de szerintem jó az elképzelésem. Elméletileg amikor már 12-nál több szedőd van, akkor nem egyenes arányosság van… De amíg egyenesen arányos a dolog, addig biztosan fifti-fiftit érdemes. Nem néztem még mennyi probbal szoktam expelni, de szerintem a 25 plussz tartományban. Na jó…sziasztok gyerekek… ez volt a matematikasarok…találkozunk a következő héten… 🙂

    Reply

  • Sabika

    |

    Válasz kaszi #14 üzenetére:
    kaszi!?te nem a da.face- klánban vagy ismerős a neved és SenSei vagyok!!:D:D
    erről a témáról annyit hogy nekem azt tanították még anno hogy a parasztokat folyamatosan kell gyártani!!Az sc1-ben 3 munkás hordja a gázt nem 4!!mivel a negyedik már sok és mivel az elején teszed a gázt ezért azt az egy probe-t nem kell elvenni a kristályról erről volt is egy cikk hogy melyik az optimális 3 vagy 4 paraszt a gázon!!-el igaz hogy többet termel de nem sokkal!!Ezért maradtak hogy az optimális a 3!:)
    Én azt szoktam hogy mindegyik expemem gyártok probekot és talán olyan 80-90 popnál hagyom abba a probe gyártást ha nem haláloznak el!:)

    Reply

  • Aston

    |

    Válasz 84Noname #12 üzenetére:
    Szerintem csak félig jó az ábra. A nulláról indulva 16 munkásig munkásonként X mennyiséggel nő a bevételed lineárisan. 16 munkás után egészen 24 munkásig ugyancsak lineárisan nő, csak egy X-nél kisebb Y (tehát X > Y) mennyiséggel.
    Az elmélet amit leírtam csak azt mondja ki, hogy 16 munkás felett exp esetén minden munkást a 16 felett érdemes átvinni az expre, hiszen ott az X > Y mennyiséggel fogják növelni a bevételt.
    Ha a 24 munkás elérésekor 12-12 formában bontod meg a társaságot, akkor is maximális teljesítményt kapsz, mintha 8-16 arányban, hiszen a teljesítmény csak akkor csökken, ha valahol több mint 16 marad. Ez pedig a függvényeink linearitásából következik.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Lehet hétvégén mégis csinálok egy diagrammot játék alapján. Azért nem gondolom amugy, hogy 12 felett lineáris lenne, mert akkor már mozgolódnak a szedők nem mindig ugyannott szednek, keresik az üres helyeket, meg ilyenek… végülis elején se biztos, h totál lineáris, mert a szélső mineralokért többet kell menniük talán… Nekem pl sok mapon megvan a taktikám, h melyik mineralokhoz küldök utoljára munkást.
    Mindenesetre ha tényleg lineárisan nő…akkor igazad van… én abból indultam ki, hogy expeléskor már jócskán a nem líneáris szakaszon leszel. Nálam az ábrán az a vonal egy spline…csak eleje egyenesnek tűnik, és pont a feléig tűnik annak, ez véletlen volt csak. 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    #18: Kíváncsi lennék az eredményekre. Szerintem olyan teszt kéne, hogy megnézed 16 munkás 1 perc alatt mennyit hoz be, majd 17,18,19,20 és összehasonlítod az eredményeket, szerintem lineáris lesz 🙂

    Reply

  • Sly

    |

    84Noname, szerintem totál nincs igazad. Csont mindegy ugyanis, hogy 12-t vagy 8-at küldesz át a 24-ből, mert 16 prób is maximálisan tud szedni (azaz rossz a diagramod, a jobb oldali kék vonalnál még lineáris a függvény). A másik dologgal kapcsolatban sem volt igazad, miszerint sok idő míg a fő nexusból elmennek a próbok. Az is ugyanannyi összes bányászat időt fog elvenni, akár egyenként küldöd (ha csak 8-at küldtél először és egyenként gyártod) akár egyszerre (amikor 12-t küldesz először). Ehhez még hozzájön az, hogy a játék elején jobban számít a kristály (nagyobb a relatív értéke ahogy írta valaki nagyon helyesen), tehát pont magaddal tolsz ki, hogyha 12-t küldesz egyszerre a játék korai szakaszában, amikor jobban számítana a bevétel. Amit Aston írt, hogy biztonságosabb, hogy kevesebb prób van a méjnen, hát ez meg attól függ, hogy az enemi a méjnt támadja vagy az expet, nem feltétlenül fogják pont a méjnt.

    (A deriválás meg mint ötlet rendben van, de figyelembe kell venni, hogy ez nem gyökx-es függvény, hanem a*x-es egészen 16 munkásig, és csak utána kezd lefele konyulni, azaz a derivált csökkenni.)

    És ha már így belejöttem a kötözködésbe, SC1-ben a prób kihasználtságot tekintve tényleg gazdaságosabb a 3 prób gázon mint a 4, de szerintem van olyan fontos a gáz, hogy megéri azt a 4-ediket is ráküldeni, nem fog annyira megcsappani a kristályszedés, mert kristályon van vagy 20 prób, ott az a -1 nem fog annyit számíítani.

    Reply

  • Sly

    |

    Válasz Aston #17 üzenetére:
    Aston írta:

    „16 munkás után egészen 24 munkásig ugyancsak lineárisan nő, csak egy X-nél kisebb Y (tehát X > Y) mennyiséggel”

    Ebben én nem lennék ennyire biztos. Számít ugye még a két mineral patch közti szaladgálás, stb. Meg kell mérni. Nem nehéz, mondjuk percenként (minél hosszabb időnként annál pontosabb a mérés) csinálsz egy próbot, és replayben visszanézed az Income-ot minden próbszámnál és kész.

    Reply

  • Aston

    |

    #21: Igen, a mineral patchek közötti szaladgálást nem számoltam bele, lehet hogy mégis valami nem elsőfokú összefüggés jön ki a végén, ettől függetlenül viszont a megállapításom továbbra is érvényes marad, hiszen ha az Y növekedés Z szerint csökken, tök mindegy, hogy Z-nek mekkora az értéke, Y csökken és kisebb mint X ez a lényeg, 16 munkás felett nem éri meg egy helyen tartani a probeokat ha van exp, viszont 16-ig tuti, hogy lineáris a függvény mivel 2 munkás jut egy mineralra, így tehát a munkások nem várakoznak semennyit sem, tehát nem kell szaladgálniuk sem.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nos a gyök x-et csak poénból néztem meg…ha esetleg ez nem lett volna világos. Pénteken csinálok majd egy szép kis exceldiagrammot és eldől ki tippelt jól… Nincs is nehéz dolgom, mert van egy income fül repnézésben. Látható lesz a percenként befolyt zs meg a pop is… a számok nem hazudnak 🙂 . Addig meg úgysem ismerem be, ha tévedtem (márpedig tényleg nem)…sajnálom. 🙂

    Jameg visszaolvastam a hozzászólásomat. Elbeszéltünk egymás melett. Én nem azoknak a proboknak az átmozgatásáról beszéltem, amik bányáznak akkor éppen a nagy csoportos átmozgatás előtt, hanem amiket az exp kiépülése után veszel… mer ugye nem hagyod abba a vásárlást…Két nexed van, 2 helyen veszed a probot, de csak naturalra érdemes vinni őket asszimetrikus elrendezésnél, az egyik kénytelen átmenni másik mineral line-hoz és az a holt idő sok… ez alatt kétszer szedett volna 1 db prob. Most nem írom le mégegyszer ugyanazt mint fent, tök egyértelműen fogalmaztam ott.

    Reply

  • nrvn

    |

    OFF
    Már kezdem érteni miért nem jelentkeztem egyetlen egy gépész fősulira/egyetemre sem 😀
    OFF end

    Reply

  • kaszi

    |

    Válasz Sabika #16 üzenetére:
    De az a kaszi vagyok. És igen jol mondod folyton venni kell a munkást. Ha már ennyire teszteltek nézzétek meg h 100 probe mennyit szed és ne csak 1 perce hanem mondjuk 5re ty. Higgyétek el lesz különbség. (Jó 100 picit sok 50 is megteszi :).)

    Reply

  • Sly

    |

    Válasz 84Noname #23 üzenetére:

    Értem mit mondasz, de mondom, ugyanannyi a holt idő mindkét esetben. Mert mikor elküldöd azt a 4-gyel több próbot (az aszimmetrikushoz képest) mikor felépül az exp, az is holtidő, mert nem egyből ér oda az a 4, és addig dógozhatna a méjnen míg megy. Szóval csak annyi változik hogy szimmetrikusnál egyszerre küldesz 4-et, aszimmetrikusnál meg egyenként, de 4-et.

    Amúgy most mértem le mert nem hagyott nyugodni, de nagyon sz*r mérni mert folyamatosan ugrál az Income (most már értem hogy SClegacy-n miért nem így mérték). Nagy időtartam kell, hogy jól meg tudd becsülni a sok felvillantott érték (idővel súlyozott) átlagát. Fél percenként küldtem 1 próbot, ennél hosszabb időnként nem nagyon lehet, mert a 30-adik próbnál már elfogyott egy mineral patch. Szóval kb. 42 income-ot szed egy prób (ami nem percenkénti), egészen 16 próbig lineárisnak tűnt. Aztán 24 db-ig kb. 20-szal nőtt próbonként, ez is lineárisnak néz ki:

    http://i801.photobucket.com/albums/yy298/kopacphoto/ramaty.jpg

    Amúgy meg az lenne a megoldás, hogy az SClegacy-s módszerrel (szóval azt felirogatni, hogy kerek 1 perc alatt hány mineralt szednek), és ezt megcsinálni vagy 28-szor, mindig eggyel több próbbal. Na ehhez most nincs türelmem, de ha lesz, lemérem, ha meg nem előz vki.

    Reply

  • Sly

    |

    Ha már ennyire belemélyedtünk:

    http://www.youtube.com/watch?v=eICANDRa2No

    A legelejéről ki mit gondol? Szerintem alig nyer valamit azzal hogy szétosztja őket kétfelé. SC1-ben megérte szétosztani, mert ott voltak olyan hülyék a próbok hogy bambán nézték ahogy szedik előttük, de itt automatikusan továbbmennek. Pár tizedmásodpercet nyer ezzel, ami csak akkor ütközhet ki egy csatában szerintem, ha mindkét player matematikailag a legtökéletesebben makrózik, egyszerre rushol, és ugyanazzal. Akkor az utolsó marine/zealot/2ling pont ennyi tizedmásodperccel később ér oda, amit ki lehet micrózni, hogy ne számítson. Szóval szerintem felesleges így szétosztani 3-3-ra.

    Szőrszálhasogatás szerintem. Bár azért az előző hozzászólásaim is 😀

    Reply

  • triazz

    |

    Ezek mondjuk alap dolgok, de biztos sokaknak hasznos. Én soha nem számolom a munkásaimat (kiv. gáznál), ránézésre döntök, hogy elég e vagy sem. Pedig annyira nem is szokott rossz lenni a makróm 🙂 !

    Reply

  • 84Noname

    |

    Én 3/2/1-re osztom őket… nem mondom sokat nyerek…de jó azért…semmiképp se rosz

    Reply

  • aminemfoglalt

    |

    #27: Úgy általában az itt tett hozzásaiddal egyet értek, ezzel pont nem, mert nem akkor számít, ha mindketten ugyan olyan tökéletesen játszanak, hanem az esély alacsony úgy általában hogy számít(persze az esetek számának viszonyában)… azaz valószínűség számítási kérdésbe megy át a dolog 😀 Meg azt sem ártana megvizsgálni, hogy az új „probe inteligencia” milyen hatékonyan keres szabad tömböt.
    Úgyhogy ha vki ezt mind leméri, akkor mérje már meg azt is, hogy milyen a mapokon átlagosan a tömb-nexus távolság eloszlás 😀 Ja és összevethetné a gyakori taktikák változásával az alapanyag tükrében 😀 thx
    (én asszem maradok a már említett ráérzésnél, akkor legalább nem vesztem el az eszem a sok számolgatásban) It is MADNESS 😀

    Reply

  • googlekereso

    |

    Hát nemtom… én úgy vettem észre ha kb. 20 dolgozó szedi akkor viszonylag kevés esetben kell átmenni az egyik kristályról a másikra ( a másik az, hogy tényleg függ milyen messze van a mineral a nexus/cc/hatch-től mert nem mindegy)
    A gáz az passz, szerintem is a 3 a legjobb felállás.
    A matek részhez sajnos meg nem értek 🙂

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.