Bug vagy feature?

Astonkacser . Hírek 1021

Többen is beküldtétek köszi! Elég érdekes kis bug … vagy feature?

Nosu_ke magyarázata: Spawnolsz Drone-t a larvabol. Patch9ben, ha most cancelelsz egy larvaból morpholó unitot, visszakapod az osszes mineralt, valamint a larva is “visszajön”. Nah most, amig csinalod a Dronet, újabb larva spawnol, de amikor cancelelsz, ugye amivel gyartottad, az is visszajön >>> több larva, ahogyan a videoban is lehet látni. Ergo: ez a 6pool “rush” picit átértékelődik. Elég vicces. Szóval ne Ladderezzetek, amig nem jön ki hotfix!


Comments (39)

  • sweeping

    |

    Szerintem ez bug, amit sürgősen javítani fognak. Azért ez egy nagyon durva rush lehetőség

    Reply

  • Phobos

    |

    Húh… kicsit kiesett az egyensúly 😀

    Reply

  • Aston

    |

    #1: Nyilván bug 🙂 csak ugye a Zerg fanok szeretnek az ilyesmire úgy hivatkozni, hogy “neeem, ez feature” xD

    Reply

  • Encrypt

    |

    Lehet ezért késleltetik az eu releaset este 7 re? 😀

    Reply

  • BoneHeart

    |

    ami nincs benne a change logban az bug 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    nem biztos, volt hoyg változtattak régen a sweepnek az animációján, azt se írták bele.de ez azért elég durva. még a loreba se illik bele, elkezdett átalakulni aztán visszamutálódott? ez megkavarná az egész játékot, úgyhoyg tuti bug. imo

    Reply

  • Liszkag

    |

    Én zerg player vagyok de ez nagyon durva bug 😀 Remélem gyorsan kijavítják.

    Reply

  • nosu_ke

    |

    wow, első kommentem itt starcraft2.hu -n, és azonnal meg vagyok említve egy cikkben 🙂 ez most jó moral boost volt nekem a portállal kapcsolatban 🙂

    Reply

  • Zedas

    |

    Érdekes. Ezt viszont nem tudják javítani, mert a queenes működésből adódó hiba. SC1-ben, ha háromnál több lárvád volt, emlékeim szerint meghalt a 4. ilyenkor. Most ez nincs, mert a queen miatt akárhány lárvád lehet.

    Az a megoldás, hogy kétféle lárvád lesz, egy normál és egy queenes. A queenesből akárhány lehet, de ha a normálból több van mint 3, akkor a többlet meghal.

    Reply

  • kL_Xy

    |

    Remélem hogy ezt gyorsan kifogják javítani mert így tényleg nincs semmi értelme játszani zerg ellen.

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz kL_Xy #10 üzenetére:
    Dehogynincs értelme ez tök jó feature! :DDD

    Reply

  • DJackson

    |

    Eddig nem úgy volt, hogy van 3 lárvád, betolod a lárva spawnt. aztán mielőtt kijönnek az új lárvák éppen megveszel 3 unitot, majd lesz gyorsan 4 lárvád, attól még 3 lárva elő fog jönni egyesével utána hoyg összesen 7 legyen?

    Reply

  • kL_Xy

    |

    Válasz butcher #11 üzenetére:
    Persze és szerinted hogyan védi ki egy P az ilyen rush?? Ehhez legalább kell 3-4 zea csak ennyi idő alatt max 2 lesz ami nem elég

    Reply

  • 84Noname

    |

    Lehet azért ilyen, mert a charon van a map…Az meg mégiscsak zerg bolygó… 🙂

    Reply

  • msmk

    |

    Válasz DJackson #12 üzenetére:
    Nem, ha >= 3 lárvád van, akkor a Hatchery nem gyárt több lárvát egészen addig, amíg a számuk 3 alá nem csökken. Az mind1, hogy a lárva a Queen-től vagy a Hatchery-től van.

    Reply

  • nosu_ke

    |

    Ezt azzal lehetne orvosolni, hogy a lárvát nem kapod vissza, amennyiben cancelezed a morphot. Ennyi igazabol.

    Reply

  • siks

    |

    nyilván nem fer dolog de vicces 🙂 viszont ahogy elnéztem a mappot, baromi jodolog lessz ha a fő bázisodat igy oldalba tudja majd szedni tankal a terrán, mert nem olyan nagy hely van neki….:S

    Reply

  • Animebj

    |

    Ez egy igen súlyos bug, túl durva lenne ez normál lehetőségnek.

    Reply

  • siks

    |

    Apropó mi az a kis icon vagy mi ami megjelent a victorys dolog alatt?

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Zedas #9 üzenetére:
    Miért ne tudnák javítani? Mi köze ennek a queen-hez? 😀
    Egyszerűen nem kapod vissza a cancel-elt lárvát, csak a pénzt.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz siks #19 üzenetére:
    Az egy Achievement…valamiért kapta. Gondolom : “Kill your enemy less than 2 minutes” vagy hasonló.

    Reply

  • depthsofchaos

    |

    Na, végre van esélyem a kupán xD

    Reply

  • ForgoT10

    |

    Válasz depthsofchaos #22 üzenetére:
    Hát nembiztos az , mert ha bennelesz még ez a bug akkor csak zergek fognak indulni a kupán :D:D

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz DJackson #6 üzenetére:

    Bug valószinűleg, de az érvelésed nem az igazi, hiszen ha egy drone kezd átváltozni épületté, akkor az simán visszamutálódik ha elcancelezed…

    Reply

  • nosu_ke

    |

    Hogy merül fel a valószínűleg szó e téma kapcsán?:)
    Nem bug, csak nem gondolták végig. Ez az eredménye. Természetesen most, mivel előre be nem tervezett “buff” amit így “kapott” a zerg, ezért ez _exploit_. És javítva lesz természetesen ^^

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #14 xD Ja és így már viszont feature pálya függő faj preferencia 😛
    #16 Ez volt régen is de ennek is lehetne vitatni a sportszerüségét, ha ugyanis protossal vagy terrannal cancelezel 1 unitot nem vesztel semmit, zerg esetén viszont gyakorlatilag kiesik “1 gyárad”. Mondjuk a cancelezés nem túl gyakori szitu de van hogy jol jönne meert 2 ovit nyomok be a nagy igyekezetben.

    #25 Valaki valahol épp hozta a kávét és véletlenül meglökött egy srácot aki rossz helyre clikelt és pont benyomott 1 rádio gombot ami hát pont a “canceled caccoons give the larvas back” gomb volt 😛

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Crafty_FOX #26 üzenetére:
    Jaj, de ha gondolkodnál egy kicsit, rájönnél, hogy zerg viszont egyszerre 3 munkást is tud csinálni, míg P vagy T csak egyet….sőőőt még 7 munkást is tud egyszerre gyártani. Na már érted miért veszik el a lárva ha cancelezed?

    Reply

  • ForgoT10

    |

    Válasz triazz #27 üzenetére: kiegészíteném azzal hogy elgé 1 spwning pool , és 1 roach warrent vagy 1 spire …. igy pl 1. rushnál támadsz millio lingel , utána áttérhetsz mutára vagy hydra – roachra … mig a masik 2 fajnak lekell dobni 3-4 épületet h. tudjon annyi unitot fosni mint az te zergel

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Válasz ForgoT10 #28 üzenetére:
    az igaz hogy millió ling kijön… de gyengébbek is a marine-nél és a zealotnál… vagy??

    Reply

  • spedirt

    |

    #27

    és arra gondoltál hogy a zergnél nem tudsz párhuzamosan munkást és más egységet csinálni? A lárvák száma a szűk keresztmetszet, amiből mindig egy max van. Viszont a másik két fajnál akármennyi gyárat le tudsz rakni, ahonnan párhuzamosan tolod ki az egységeket.

    Zergnél ha leölik a melósaidat, vagy dronet spawnolsz vagy harcoló egységet, nem tudsz egyszerre mindkettőt. Ugyanonnan jönnek. Proti, terránál csak beraksz a kjúba 5 melóst, majd kijönnek. Think twice.

    Reply

  • Elrood

    |

    SC1-ben úgy volt, hogy cancelnél meghalt a lárva.
    Nem tudom, itt miért nem így állították be, persze lehet, hogy csak véletlenül kifelejtették, hisz emberből vagyunk:).

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz spedirt #30 üzenetére:
    Akkor nézzük a dolgokat a valós síkon. Zergnél van egy queened az azt jelenti mintha P-nél lenne egy nexusod és 6 darab warp gate-ed. Na melyik kerül kevesebbe? Mert egy hatchery+queen=7egység= 1 drone+6 dps unit. Ez ugyan az mint 1 nexus+6wg…szóval, nehogy az legyen a végén, hogy a zerg kevesebb egységet tud gyártani, mert lesz*pom magamat (Nem imbalanced hogy többet gyárt, csak unskilled egyének kötekednek). Mellesleg zergre jellemző, hogy mindig eggyel több expje van mint a másiknak (Pnek vagy Tnek). szóval az egységgyártás meg van oldva (ezért nem 400 mineral egy hatchery, hanem 300 ásvány…bazzeg utálok részegen magyarázni, de szerintem igazam van 😀 )

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz triazz #32 üzenetére:
    Másrészről, zergként te is le tudsz rakni plusz egy hatcheryt ami 300 ásvány. Ebből 7 egységet tudsz kihozni, míg 2 GW-ből (ami ugyancsak 300 ásvány) csak 2 egysége tudsz csinálni (szemben a 7-tel)….szóval szerintem a zergek maradjanak csöndben. Én is zerg voltam BW-ben szóval sejtem mi hogy megy.

    Reply

  • nosu_ke

    |

    Válasz Crafty_FOX #26 üzenetére:

    Nah most már, alapvetően értelmes ez a feature, ugyanis, ha pl Terrannal, vagy Tossal missclickelsz egység gyártásnál, akkor 0 büntetésed van. Mig zergnél eddig ugye a larva meghalt.
    Ezt vetitsük le noob és pro közé. Ugyanis imho csak a közepes játékosokat nem veszélyezteti ez a missclick larva egység gyártás.

    noob: értelemszerűen nem ismeri a játékot, könnyen missclickkel, igy nagy hátrányba kerül emiatt.

    pro: minimum 300as APMről beszelunk, midgameben akár 4 basesel multitaskingolni (mikro,makro egyszerre). Emberek vagyunk, hibázhatunk, ha másodpercenként 5 commandot adunk ki(ebbol legyen akár csak 2 spam=3command/s). Ugyebár tudjuk, hogy pro szinten nagyon sok múlik akár egy mután vagy egy hydran is.

    Maga ez a larvat visszakapod dolog jó, de ugye bár exploit mentesiteni kellene… Valahogy.

    Igen magam ellen beszelek, ugyanis fentebb emlitettem h nem kell visszakapnia a larvat, de rajottem miert is csinalhattak ezt.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz nosu_ke #34 üzenetére:
    Ez egy bug, és kijelentette a blizzard hogy 1 napon belül javítani fogják.

    Kattanjon már le mindenki a témáról.
    Ha meg valaki túl gyengének érzi a zerget akkor ne játsszon vele!
    Érdekes pont most mondta Dustin hogy koreában zerg dominancia van és nem tudják hogy most mit csináljanak. Mivel EU/US-ben semmi probléma nincs inkább erősíteni kellene, de a koreai dominancia miatt pedig inkább nerfelni kellene

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz nosu_ke #34 üzenetére:
    Valószínűleg marad az arany közép út. Kiválasztod ugye, hogy mi legyen a lárvából, de 5 secen (vagy akár egy picit több)belül rájössz, hogy mégse azt kéne és lecancelezed akkor visszakapod a lárvát. Ha azon felül (ergo amikor már kijött az új kicsike) akkor nem, mivel ott az új.

    Egyébként ha a T/P cancelez akkor is van büntetés ugye az eltelt idő ami ezzel a tököléssel elment.
    Jah és pro vs pro szinten mindenhol az a lényeg, hogy ki vét kevesebb hibát.

    Nekem ebben a játékban pont az tetszik, hogy mindhárom faj más. Nem csak annyi a különbség, hogy más a színe az egységeknek, hanem más játékstílust igényelnek. A lárvás dolognak ugyanúgy megvannak az előnyei és a hátrányai, mint a másik két fajnál az egységgyártásnak.

    Reply

  • DJackson

    |

    már javítptták is

    Reply

  • nosu_ke

    |

    mi lett a megoldás?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    StarCraft II Beta – Patch 10 (version 0.12.0.15133)

    The latest patch notes can always be found on the StarCraft II Beta General Discussion forum.

    Bug Fixes

    Fixed an issue where Larva were not dying after being cancelled.
    Fixed an issue with Banelings, Brood Lords, and Overseers obeying their original Hatchery’s rally point.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.