Starcraft II Beta – Patch 12 (version 0.14.0.15318)

ZsoL . Patch 3301

Ezen a héten jön a következő patch, mely csupa apró dolgot javít, például azt, hogy nem lehet kilépni a játékból. Ehhez tartozik egy helyzetjelentés, melyet szintén magyarul olvashattok az egyes változások alatt. Így az egészet összefésülve talán jobban olvasható a dolog.

Az első helyzetjelentésünk a 11-es Patch változásait részletezte. Annak ellenére, hogy a legújabb, 12-es, nem egy hatalmas darab, szeretnénk továbbra is kis betekintést nyújtani a balance változások mögé. Tartsátok észben, hogy továbbra is nagyon odafigyelünk ezen változtatások hatásaira, hogy minél jobban felmérhessük azokat, illetve nem tesszük bele az összes tervezett változtatást az aktuális patch-be. Ezáltal jobban követhetjük a változások hatásait, és jobban tervezhetjük a további változtatásokat annak alapján, hogy milyen irányban hatnak a balance-ra.

Balance szempontjából pár kisebb változtatást implementáltunk ebben a patch-ben, illetve több zerg képesség változását is tervezzük a következőben.

Balance Változások

Protoss
Forge

  • Építési idő 35-ről 45-re nőtt.
  • Élet és pajzs értékek 550/550-ről 400/400-ra csökkentek.
  • Sok Photon Cannon rush-t látunk Protoss és Zerg ellen. Protoss ellen gyakran egy szirt szélét vagy az ellenség ásványait használják a Forge-dzsal együtt, hogy a Pylon-t védjék. Zerg ellen a Forge és Pylon segítségével blokkolható a rámpa. Pár paraméter segítségével kijavíthatjuk ezt, a legnyilvánvalóbb a Forge építési ideje. Viszont ha túl magasra emeljük ezt, akkor nehéz lesz vészmegoldásként gyorsan felhúzni pár Cannon-t egy rosszul elsült láthatatlan támadás esetén. Ezért próbálunk kisérletezni a Forge életének és építési idejének egyszerre történő nerf-elésével.

Mothership

  • A Vortex eltünteti a Force Field-eket a hatósugarán belül.
  • A Vortex továbbra is egy izgalmas képesség pár ismert problémával. A Force Field-ek Vortex körüli használatát korlátozva, pár csúnyán kihasználható helyzetet kijavítottunk. Nagy köszönet a közösségnek, hogy segítettek nekünk megtalálni ezt a hibát. =)

Terran
Thor

  • Sugara (az egység méretét határozza meg – a ford.) 1,375-ről 0,8125-re csökkent.
  • A model mérete csökkent, hogy illeszkedjen az új sugárhoz.
  • A Thor fizikai és az útvonalkövetésnél használt méretét is csökkentettük, pusztán azért, hogy használhatóbb legyen. Ez végeredményben egy kis buff (amire nem igazán volt szüksége). Csak azért változtattunk rajta, hogy kevésbé legyen kellemetlen használni. Nagyon odafigyelünk, hogy sikerül végül ez a változtatás, és ha túl domináns lesz a Thor, később korrigálunk ezen.

Zerg
Roach

  • A Roach mostantól 2 supply-t foglal 1 helyett.
  • A Roach-ok egyszerűen túl erősek ahhoz, hogy 1 supply-os egység legyen. A 200 supply körüli csatáknál a Roach-ok komoly problémát okoznak még akkor is, ha a megfelelő egységet hozzák ellenük a Terran-ok és a Protoss-ok.

Felhasználói felület

  • Jó pár hotkey változás történt (csak a német kliensben).

Hibajavítások

  • A programból való kilépésnél néha előforduló lefagyás ki lett javítva.

Mint mindig, most is nagyra értékeljük a konstruktív visszajelzéseket, és továbbra is közelről figyeljük a változtatások hatásait.

Forrás: patch, helyzetjelentés.


Comments (172)

  • Yeaf Kitri

    |

    Nekem most letöltött egy patchet, de az még ugyan az volt mint az előző, és azóta megőrült a SC2, ugráló ablakok vannak csak. Viszont a kilépés végre hibátlanul működik. 🙂

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz dvkr1994 #49 üzenetére:
    nem vagyunk programozók simán lehetséges 🙂
    A legbonyolultabb problémákra vannak a legegyszerűbb megoldások

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Válasz Atlasy #52 üzenetére:
    Akkor ez kb. olyan mint a matek:D leg bonyolultabb a leg1szerübb megoldással szinte:D És akk töröm a fejem a bonyolulton mikor ott az 1x-vel is meglehetne csinálni:D

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Nálam is ugyen ez a villogásos kaki…:S Igazán el indulhatna!! Resetnél nem ezt szokta csinálni?? (én nemtom mert még nem volt reset mióta BETA-zok!)

    Reply

  • Stormblast

    |

    Már egy ideje gondolkozok rajta hogy átállok terranra, de nembaj, maradok zerg, csak azért is kitartok, akármennyi pofont kapunk blizztől. 🙂 . Zerg power!

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz dvkr1994 #49 üzenetére:
    Miért, szerinted a világ egyik legjobb játék programozó csapatának mennyi lenne beállítani, hogy a játék felismerjen +10 betűt? 50-en vannak erre a feladatra, és nem is kéne magukat annyira megerőltetni, hisz pár hónapja még ment minden rendesen.

    Amúgy a legviccesebb ez:
    „Protoss ellen gyakran egy szirt szélét vagy az ellenség ásványait használják a Forge-dzsal együtt, hogy a Pylon-t védjék.”

    Az ellenség ásványait???? OMG, ki az a láma fos, akinek odaépítenek bázisára egy forge-ot+pylont+cannont, közvetlen az ásványai mellé és nem tud mit kezdeni vele? Vagy ezt én értem félre? 😀

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz cultureparadise #43 üzenetére:
    stalker 2 supply-os

    Egyebkent a #43-tol elvonatkoztatva nem ertem, hogy mi ez a nagy siras… 1) ez egy beta, tesztelik a balance mellett meg azert eleg sok dolgot. 2) azert akik a balance-ert felelosek, valoszinuleg barmelyikunknel tobbet jatszanak, hiszen ez (is) a munkajuk, most tenyleg olyan emberekkel akarsz vitatkozni, akik csoportosan napi 6-7 orat nyomjak a gamet? 3) meg nem is jatszottal az uj valtozasok fenyeben, nem probaltad adaptalni a strategiadat. Honnan tudod hogy tenyleg rosszabb/gyengebb/erosebb/kevesebb/tobb lesz? 4) Ha nem tetszenek a valtoztatasok, miert nem valtasz valamelyik „easyrace”-re? De komolyan.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz triazz #57 üzenetére:
    A programozok nem varazslok.

    Reply

  • alien_

    |

    Válasz ZsoL #58 üzenetére:
    +1

    Reply

  • Lamek

    |

    Válasz ZsoL #59 üzenetére: Mert ScI óta zergezek, ez a játékstÍlus a tettsző, de ez már ténylegesen nevetséges.

    Zerg = mass : ha meg is tudod valósÍtani akkor FORCE field és felezem az egységeid, úgy is hegyén hátán állnak és nem érik el az ellenfelet mert nem lőnek odáig 😛 Vagy ha mass akkor csak aoe és kész is 🙂

    Válasz razieel #35 üzenetére: Én ugyan nem platina, de gold 10-20 között mozgok, és nagyon sÍr a szám a kicsi zerg miatt..

    Reply

  • Velral

    |

    Válasz Yeaf Kitri #53 üzenetére:
    Ezt kösz, hogy belinkelted. Elég ritkán van időm mostanában bétázni. Most meg pont lenne, erre meg nem jó a b.net. Eredetileg azt hittem, hogy azért hülyült be, mert kivettem az ékezetes betűket a felhasználói nevemből, de akkor egy globális problémáról van szó.

    Ami meg az egyensúlyt illeti: silver ligás protoss játékosként is úgy érzem, gyengül a zerg. Kellő odafigyeléssel egy pár roach rush-t tudtam már fogni. Pedig messze vagyok attól hogy akár még a mi házi kupáink valamelyikén bejussak a 16-ba. Szóval gyengébb a zerg sajna, illetve nagyon jó játékos kell hozzá, hogy játszható maradjon. De ez az átlag játékosokat nem vigasztalja.
    Szerintem az lenne a megoldás, ha visszahoznák a régi regenerálódását a roach-nak. A többi maradna, ahogy van, és így már megérne 2 supply-t. 🙂

    Reply

  • Peter1984

    |

    A Void Ray-en szerintem nerfelhetnének. VAgy vegyék ki azt hogy menet közben is lő, vagy célpontváltásnál kezdje előről a lézersugarak pumpálását. Esetleg azis elég lenne, ha a mozgási sebességén csökkentenének. Nagyon nehéz kivédekezni, főleg a játék korai szakaszában. (legalábbis nekem néha nagy problémát jelent ha pl BAnshee rushra készülök, és egy rejtett proxiból hirtelen előtör 2-3 Voidray)

    Terrannál ha már fejleszteni kell a Marauder lassítását, akkor lehetne komolyabb is. Ez az 50-50 elég semmiség. Mire kijön az első Mara, kész neki az Upgrade. Lehetne 100-100 és kicsit több a fejlesztési idő. Rengeteg meccset nyerek amiatt, hogy
    3 Marauder earlyben szinte bármit elver egy kis micróval.

    A zerg szerintem egész rendben van. A hydra kicsit erős, cserébe a muta elég gyenge. Lehetne az egyiket nerfelni, a másikat meg buffolni, de szvsz elmegy. A Voidray viszont…… 😀

    Reply

  • force

    |

    mi ez a sirás emberek? Ne gyerekeskedjetek már! Láttatok ti már Unbalanced blizzard játékot? Mert én még nem. Ezutén sem fogok. EZ CSAK EGY BÉTA!

    Reply

  • spani

    |

    El fogják érni hogy a zerg fajt senki ne játsza! Ígyis nevetséges hogy 8db unitot lehet csak haszálni összesen! Nemhogy betennének 1 újat még a roachot is szopatják meg a corruptort is…(Mondjuk senki nem használta eddigse mert alapba fail!!!)

    Reply

  • Lamek

    |

    Válasz spani #65 üzenetére:

    Hát azért a netural parazite BUFF, érdekes 😀 50 helyett 100 energy+fejleszteni kell akkor még drága fejlesztés, mert drága az infestation pit meg maga az infestor is. Fél év mire kész van, igy immortal timing pusht már ki sem tudok védeni kb . . .

    Reply

  • Volband

    |

    Gondolom az „akkóóó jácccááá ízi réssszeee ha nem tecccik, he!” kommentelők mind zergek 🙂 Ja, hogy nem? Akkor meg… 🙂

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz ZsoL #59 üzenetére:
    Nem, de szerintem ez akkor sem lenne nagy feladat…legalábbis én nem tudom elképzelni, hogy az lenne. Mindenesetre BUG, így akár kevés, akár sok munka meg KELL csinálniuk. És szerintem ugyanúgy fontos, hogy a játékosok 20% (akinek van ez a bug) tudjon repet nézni, mint az, hogy nem fagy ki a játék…nem sírok miatta, csak néha már idegesítő ez a hiba.

    Reply

  • dN

    |

    Mókás nézni ahogy minden patch után sírnak az épp nerfelt faj játékosai, és ujjal mutogatni a másik két fajra, hogy bezzeg őket sose nerfelik, meg ez is imba meg az is imba. Ennél már csak az jobb mikor egyszerre mind a 3 társaság csinálja ezt. Ha olyan tragikus változtatás ez, a blizzard hamarosan ellensúlyozni fogja valamivel, tehát fölösleges a sírás.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Még félárbócra ereszkedve sütött a hajnali nap az új blizzard headquater tetejére azon a reggelen mikor az egyik lelkes teszter munkatárs éppen kávé-t hozott a büféből Dustin irodájába. Az új szinte még műanyag szagú, cseppet sem kopott amerikai gyártmányú ajtó előtt meg állt 1-2 pillanatra, fejében még a jelentés részletei kavarogtak amit egész éjjel fogalmazott nagy gondal. Teljes ruházatából kialvatlanság és kávé szag keveréke áradt széjjel a folyosón. A jó megjelenéssel ezúttal nem kellett annyit törődnie mint pár hónapja mikor még állás interjúra érkezett ugyanebbe az irodába. Most talán mégis jobban feszengett mint valaha… rossz híreket kell közölnie a főnökkel… nagyon rossz híreket. Egy pillanatra visszanézett a közeli csoki automata irányába ahol néhány diablo 3 munkatárs kicsit pityókásan andalgott a folyosó ablakain beszűrődő reggeli napfényben a tenisz pálya felé hogy kicsit felfrissüljenek. Véreres szemeivel figyelte a 2 kissé túlsúlyos srácot látta az arcukon a gondtalan mosolyt, hát igen nekik még sok idejük van megjelenésig sóhajtott némán. Legszívesebben átadta volna nekik a feladatot, de tudta nem lehet. Végül gondterhelten kapaszkodott a kilincsbe, amit olyan óvatosan nyomott le mintha attól tartott volna Dustin már az ajtó mögött áll és rögtön a kezére is csap. Bűntudata volt ezért szorongott. Hajnal 5 kor sorsolták ki a teszter csapat többi tagja közül a starcraft 2 csúnyán elrontott random generátorával a feladatra. A többiek talán már otthon vannak, a családjaikkal reggeliznek talán már alszanak is. Legördült egy könycsepp a szeméből, nem tudta eldönteni hogy a crt monitor vagy a szomorúság játszott e nagyobb szerepet ebben de érezte valami legbelül nem stimmel, miért neki kell mindig a rossz híreket közölni. Valaki megbabrálta a random generátort most már biztos, de ki lehet az ? Neme volt ideje tovább gondolni, belépett a szobába. Dustin háttal ült az ajtónak szokásos karos bőrfoteljében, előtte a játék egyik verziójával, amiről még ő sem tudta melyik (mint ahogy ezt kék postban egyszer el is árulta). Fotelja háttámlája mögül csak kopasz feje meredezett ki fenyegetően. Emberünk ekkor kezdte érezni ahogy szivére nehezedik bejelentése. Dustin megköszörülte a torkát, majd lendületesen megfordult a székével, és tőle megszokott frisességgel lazasággal feltette a kérdést : Nos, Phil hogy állunk ? Phil, merthogy így hívták elhalva csuklott egyet. Dustin érezte hoyg valami nem stimmel összeráncolta a szemöldökét. Ez mégnehezebbé tette Phil dolgát, aki ekkor már idegességében szamárfület gyűrt a jelentést tartlmazó mapa oldalára. Előbb megkísérelte ledobni gyorsan az azsztalra aztán menekülőre fogva kihátrálni, de Dustin lágy fejbiccentéssel jelezte felé hogy nem szabadul ilyen könnyen. Nos phil ? tette fel újra a kérdést, Phil fejében csak úgy viszhangzott a kérdés. Végül rászánta magát és belekezdett de kezdetben nem sok emebri bezsédre emlékeztető hang jött ki a száján. őőh hááá… ééén … öö szóval.. öö uram nem is tudom hoyg kezdjem fakadt ki. Dustin szeméből egy pillanat alatt tűnt el a csillogás és a jókedv, rossz hírek ugye ? kérdezte de a választ valójában már tudta. ÖÖÖ igen uram. Neee.. mondta elhaló hangon Dustin, ugye nem ? kérdezte. De uram sajnos a jelentések nem tévednek. Dustin laza muzdulattal vágta a szemetesbe egyszer használatos kávéspoharát amit egész éjjel nagy gondal markolászott. A maruder. Megint a Maruder!!! Ez aztán feladja nekünk a leckét ugye Phil ? Phil már szólni sem mert. Mégis mit tehetnék, ha egyszer ez a kedvenc egységem Phil, nemhagyhatjuk hogy úgy hulljon mint valami vacak használhatatlan átlag egység nem ?? de uram- próbált közbevágni Phil Csend, teremtette le Dustin. Gondolkoznom kell! mindeki a drága maruderem vérét akarja ezt nem hagyhatjuk Phil ez gyalázat. Nem uram, helyeselt nagy gondal, és egyelőre örült hogy inkább a rajongókon tölti ki a dühét a mester és nem rajta.
    Átkozottak majd adok én nektek tért ki a hitéből, méghogy a maruder imba, tudatlan csürhe. A maruder maga a tökéj. Mit javasol a helyzet megoldására kérdezte félénken Phil. Figyelem elterelést Phil, figyelem elterelést. A marudernek nem eshet baja, tökéletes az én oltalmam alatt áll, a köré építettük az egész játékot, szó sem lehet a változtatásról. Ö uram ha javasolhatnám figyelem elterelésnek a thorok nerfelését kérdezte Phil elhaló hangon. Nem vágott közbe Dustin, az Chris kedvenc egysége nem lehet mert megint ideges lesz. ÖÖÖ Phil hirtelen nem tudott mit kitalálni közbevágta és a tank ? A tank kaphat nerfet nem ? az sem jó Mike nem bocsájtana meg nekünk mondta Dustin s közben üveges szemekkel meredt az irodája ablakából a kosár pályára aminek palánkjain már a hajnali nap szelíd fénye tükröződött. Úgy nézte mintha csak onnan várta volna a segítséget. Megmondom mi lesz Phil !! Szerezte vissza hirtelen magabiztosságát, nerfelni fogju ka Roachot !!! öööö de uram- akadéskoskodott Phil, uram azt már legalább 4 szer nerfeltük mit fog szólni Sam ? Ugyan már Phil, lehet hogy Sam kedvencei a roachok de ő csak egy grafikus, mit sem számít a véleménye balance területen, és amúgy is csak a pandák érdeklik, nem törődik az a roachokkal. Akkor ennyi uram ? kérdezte reménykedve Phil, talán mégis hazaér reggelire a családhoz. Ennyi, végeztünk, add ki az utasítást mehet az új patch a maruder a régi de a roachot nerfeljük. Uram és ha szabad megkérdeznem mi legyen a nerf tárgya ? Akadékoskodott Phil aki közbe azért lopva az órájára tekintett. Hmmm Tudja mit phil, mi lenne ha levenén ka sebzéséből ? Hát nem tudom uram, szerintem az nem nyugtatná meg a maruder miatt elégedetlenkedő tömegeket kellőképpen. IGAZA van Phil. Valami drasztikusra van szükségünk, véglelg elintézzük a mocskos kis csótányokat (roach). Ha egy atom támadást is túlélnek a valóságban és fej nélkül is képesek napokig élni most mutassák meg hogy mit tudnak, felemeljük a suply igényüket 2 re 1 ről. Ez igen uram, bevallom reménytelenül jöttem az irodájába de most büszkén nézek magára! Igazi vezető meghozza a nehéz döntéseket és kisegít minket a bajból, megint megoldotta kivállóan a problémát amin egész éjjel főtt a balance team feje. Maga egycsapásra megoldotta. Tökéletes megoldás egyből le felezzük a roachok termelhetőségét kiválló ölet, nekem sem juthatott volna jobb ezembe uram. Dustin arcán átszalad egy gyors mosoly, elégedettség töltötte e la szívét, ma sem hiába jött be az irodába, ezúttal már büszkén tekintett ki szobájából a golf pályára. Phil is felszabadultan távozott a szobából, hazafelé az uszoda melett elhaladva elégedetten gondolt arra hogy reggelire már otthon is lesz. A roachok pedig ? érzett némi lelkiismeret furdalást de aztán elhessegette magától a gondolatot, ugyan már biztos lesz még 1-2 idióta aki legyártja, akkor meg minden rendben van nem ? hazasétált a felkelőnap fényében…

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz dN #69 üzenetére:
    Igen, a corruptor új szuper-duper képességét is azért hagyták bent mert senki sem használja, mert egy fos.

    Reply

  • Lamek

    |

    Szerencsére mindig van okos béketeremtő, aki megmondja, hogy ne vitatkozzatok az aktuális helyzertől, mert minek.
    És itt nem ez a dolgunk/lehetőségünk, vagy mégis? 😛

    Reply

  • dN

    |

    #70 Egy kis tagolás nem ártott volna neki, mert így elég erős szem kifolyató mellékhatása van.

    Reply

  • Lamek

    |

    Válasz Crafty_FOX #70 üzenetére:

    KEGYETLEN JÓÓÓÓÓ 😀 😀 😀

    Reply

  • Grom

    |

    Lehet sírni, lehet panaszkodni, lehet felháborodni, egy biztos, hogy ettől NEM lesz jobb semmi sem. A blizzard a saját maga statisztikái alapján fogja balancolni a játékot és nem azért mert xy gyengének találja a z egységet. Az meg hogy a repnézős bug nem lett kijavítva… ez van ezt kell szeretni nyilván nem fogják így hagyni, de azért fel kéne fogni, hogy ez nem egy 10 soros program hanem több ezer, sőt.. nem 2 perc megtalálni benne a hibát bármilyen nehéz is ezt megérteni.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Crafty_FOX #70 üzenetére:
    Az eleje kicsit komótosan indult, de csodálatos vége lett. :’)

    Esetleg ha van még benned energia akkor előre vizionálhatnád, hogy mit takar az, hogy „illetve több zerg képesség változását is tervezzük a következőben.” .

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Crafty_FOX #70 üzenetére:

    Hát ez EPIC volt, köszi :D!!!

    Reply

  • DJackson

    |

    amúgy logout után eddig is ki lehetett lépnia Quit-tel, úgyhogy még nem biztos hoyg sikerült kijavítani az Exit-tel való kilépést.

    CF zsír lett 😀

    Reply

  • Zedas

    |

    #76:

    Ez egyszerű, valaki már meg is írta tegnap:

    A következő peccsben a zerg extractor 25 mineral és 25 gáz lesz.

    Reply

  • EAgle

    |

    #68: Az a gond ezzel, hogy a legtöbb programozási nyelv nem támogatja az ékezetes betűket, így nem szeretik az olyan elérési utakat amiben van, viszont nem hiszem, hogy a blizzard ilyen hibát hagyna a játékban, valahogy biztos megoldják csak, nem biztos, hogy tényleg olyan egyszerű.

    #70: 😀 EPIC, vizuális alkat lévén végig láttam a fejemben az egész történetet 😀 Nagyot ütött 😀

    #73: +1

    a patchre:
    A roachon tényleg sokat nerfeltek mostanában, eddig se sokat találkoztam vele (igaz zerg játékossal se), 2v2 társam zerg játékos létére nem sokat használta, mégis megvoltunk nélküle. Igaz az 2v2 volt és nem 1v1. Én 1v1 protossként inkább a korai speedling+baneling kombótól féltek, banelingekkel pillanatok alatt bontja a falat, a következő pillanatban meg a speedlingek a munkások között boogieznak, amit ők lehet, hogy ők élveznek én kevésbé…

    Reply

  • esfrost

    |

    én zergként elég sokat használtam a roachot, így hogy 2 supply 50/50el lehetne ellensúlyozni 75ről mondjuk.

    Reply

  • gorgo

    |

    Hát nem tudom ki hogy van,ki mennyit massol roachokkal,stb…
    Én örülök,hogy most már a zergnek is kicsit ésszel kell játszania,nem csak push-rush…:)
    Mondom ezt Terra-ként…=)
    Akinek nem tetszik,van más egység,vagy fizesse meg az árát!Azokkal teljesen egyet értek,akik platina ligából írnak,mert ők tudnak valamit,és ők nem véletlenül vannak ott…
    Emellett nem hinném,hogy a Terran-t buffolnák…Azért mert végre a kurva Thor elfér egy szűkebb helyen,nem tartom buffnak…A Marauder valóban erős,és én ezt az élete csökkentésével javítanám ki,ha lehet tippet adni…Mint egy Szilver Ligás Terra,aki az SC1 óta Terrázik tanácsolja ezt,nem egy copper terrás,aki nem tudja összehozni az M’n’M-et,vagy csak egy mass marát…Sokat bajlódok én is a Marával,és a zergeknek igazuk van,nem nagyon lehet megfogni…Én a zergeknek a Mutaliskezést ajánlom,egy kis tech belefér,ha nem early expelsz…=)
    Toss-nak pedig a Void Ray-t,az ellen se ér túl sokat a Marauder:)
    Am ebből a patch-ből megint a „marauder buff”-t érzékelem,és hogy a Terran easy race,mert a roach-ot nerfelték…:S

    Reply

  • gorgo

    |

    Ami lemaradt a hozzászólásból,hogy szerintem nem csoda,hogy a Terran-nal foglalkoznak a legtöbbet,nem véletlenül „Wings of Liberty”…:)

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz gorgo #82 üzenetére:
    Tehát mondjuk itt vagyok én, silver-gold zerg, sírok az állandó nerfek miatt és erre azt mondod, hogy hát ésszel kéne játszani. Itt van Zedas, platinás Zerg, szintén nem ért egyet a nerfekkel, de akkor ezek szerint vele teljesen egyetértesz. Végülis ezt jól átgondoltad!

    Reply

  • Madeye

    |

    Válasz Worlon #27 üzenetére:
    Nem néztél még elég tvz-t 🙂

    Válasz SZM #28 üzenetére:
    FU Slay :D:D (joke, már énse zergezek.. xD)

    Válasz dvkr1994 #49 üzenetére:
    Első féléves egyetemi programozásban alap feladat plusz betűk implementálása xD

    Válasz force #64 üzenetére:
    Ugyan nem vagyok teljesen jártas a témában, de a warcraft 3 nem feltétlen a balanszról híres 🙂

    Válasz Crafty_FOX #70 üzenetére:
    O_O xDD

    Szóval a rócs nerf egy vicc 🙂 Szerencse, hogy már az előző peccseknél elegem lett a Zergekből, meg mostanában kevés időm van játszani, de így már randomozni se nagyon tudok, mer a random zerg is oboa 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    WTB Void Ray nerf úgy szint… Kegyetlen menyire szart se érek ellene marine-al már, ha a saját magaslatomon kell védekezzek. Adják vissza nekik, hogy csak armored ellen izmosak…

    Reply

  • xely

    |

    Blizzard akcióterv 2010. május 13.
    Cél:
    Miután a fejlesztői brigád végiggondolta a Terminator és a Frankenstein cselekményét, arra a következtetésre jutott, hogy az emberek teremtményei előbb-utóbb véglegesen elpusztítják alkotóikat, ezúttal őket. Ezen indokból pedig a Blizzard Entertainmentnek szent kötelessége a Zerg Swarmot még azelőtt kiherélni, mielőtt Broodlingek potyognak az égből, Banelingek gurulnak a kertben (Terrible, terrible damage!) illetve Overlordok csúnyán összeszarják a Blizzard HQ előtt álló ork szobrot, és még addig, amíg Dustin Browder kislánya nem a Queen of Bladeshez jár esténként babázni.

    Problémák:
    Egyértelmű, hogy rengeteg Zerg ügynök van elrejtve a bétateszterek között (A Changelingek közöttünk vannak!), akik szénné whinelnék a hivatalos fórumokat, egyúttal bojkottálnák a játékot, ezzel a Zerg Swarmhoz hasonló pusztítást hajtanának végre annak alkalmazottai között, amennyiben szándékaink tudomásukra jutnak. Ennek tudatában a nerfelést tudatosan, lépésenként és ügyesen kell végrehajtani, hogy a köztünk élő infested terranok eszén túljárjunk.

    A terv:
    1. A ma esti patchlogot egy protoss nerffel kezdjük, hogy ezzel eltereljük a figyelmet a Zerg változtatásokról. Ez kis szerencsével kiakaszt elég playert, ahhoz, hogy ne olvassák tovább a patchlogot.
    2. Ezután egy kis terran buff következik, mivel az elkövetkező Zerg invázióban mi a terranok szerepében vagyunk, így elég nagy hülyeség lenne magunkat nerfelni. Azonban a Maraudereket ingyenessé tenni még korai és feltűnő lépés lenne, azt továbbra is a 17-es patchre tervezzük.

    3. Itt hajtjuk végre a zerg nerfet. Magát a nerf tárgyát a délután folyamán üvegezéssel döntjük el. A következő patchekben a többi javaslat is bekerül majd a játékba.
    A lehetőségek:
    – A Hydralisk mostantól kizárólag a BattleCruiser, Carrier illetve Ultralisk egységeket képes lőni.
    – A Zergling ezentúl folyamatosan sérül a creepen kívül.
    – A Hatchery ezentúl nem termel lárvát, ezt a képességet csak a Lair és Hive kapja meg.
    – A Roach mostantól 2 supplyt foglal.
    – A Nydus Wormöt ezentúl a játékos csak lehelyezi, az építést csak az ellenséges Drone/SCV/Probe fejezheti be.
    – A Banelingeket ezentúl nem játékos irányítja.
    – A Mutaliskek minden kill után összevesznek a zsákmányon és kivégzik egyiküket.
    – A Neural Parasitet kivesszük, helyette az Infestorok egy a játékos által kiválasztott zenét kezdhetnek el játszani.

    A terv megvalósítását 2010. május 13. esti óráiban kezdjük el. Munkatársaink ne feleddjék a Browder állandót: A Zerg Swarm ereje 18 havonta megkétszereződik!

    Reply

  • nrvn

    |

    http://dl.dropbox.com/u/4422/images/TL/history%20of%20tvz/TvsZ1.jpg

    Ez így talán nem sokat fog mondani, de röviden: ez a bw-s terran vs zerg balance ábra. Ebből is eléggé látható, hogy időnként eléggé eltolódott a balance az egyik faj felé, de a későbbiek folyamán mindig ki lett javítva. Ez egy béta ahol tesztelni kell, hogy hol a határ és ez sajnos most azzal jár, hogy a zerget gyengítik. Ez van, a változás változást szül – van ilyen mondás egyébként? – tehát nem kell feltétlen kiakadni, hogy ez így marad…

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz xely #87 üzenetére:
    Remélem a Neutral Parasite-os változtatást üvegezik ki legközelebb, nagyon menő lenne. Most így hirtelen nem is tudom melyik zenét választanám… talán ami a leginkább illik most a zerg tábor hangulatához, egy könnyfakasztó hegedűszólót.

    Reply

  • zesedar

    |

    Válasz xely #87 üzenetére:
    „- A Neural Parasitet kivesszük, helyette az Infestorok egy a játékos által kiválasztott zenét kezdhetnek el játszani.”

    Ezen jót nevettem 🙂

    Amíg a mutához nem nyúlnak én kitartok a zerg mellett, mert az egy nagyon jó egység, ha megtanulod gyorsan kihozni és jól használni.

    A ling+baneling még használható, továbbá elhúzódó játékokban én kihozom a brood lordot is egyre gyakrabban. A többi földi egység nevetséges.

    Reply

  • razieel

    |

    37-39
    én sem vagyok platina, de itt azért pár elég durva balance véleményt olvastam. 250 meccset játszottam 2 hét alatt, igaz, a nagy részében nem a lategamekre koncentráltam. viszont megnéztem a progamer sc2 videók nagy részét. HDH Invitational-ból már kiesett az összes T játékos, a legtöbben P-al játszanak. Bár nekem a fajok többé kevésbé egyenlőnek tűnnek (+-1%). És ezt támasztják elő a hivatalos elemzések is.

    Reply

  • Animebj

    |

    Végre vége a Tower rush-olásnak! Utáltam a WarCraft III-ban is, ahol az Undead-ek kivételével minden faj képes volt ezzel ellehetetleníteni az ellenséget! Én sem akkor, sem most nem használom és soha nem is tenném, mert egyszerűen olyan fokú igénytelenségre vall, hogy bűn! Egyszerűen nem tiszteli a játékot az, aki ezzel veri a másikat!

    A Vortex erőmező eltüntetése logikailag adott, hiszen az örvénylő csapda a tér és az idő lényegesen magasabb fokú manipulálását jelenti, meg hát nem is kell attól tartani, hogy az az egy sem Mothership majd a drága energiáját 1-2 akadály eltüntetésére használhatja, mikor már mindenfelől őt lövik, és kell a sérülések redukálásához az ellenséges csapatok egy részének ideiglenes kiiktatásához.

    A Roach nerf engem nem igazán zavar, mivel a légierőt favorizálom, így addig nem fog érzékenyen érinteni egyetlen patch sem, amíg le nem gyengítik a Brood Lord-ot, vagy a Mutalisk-et. Amúgy nem értem, miért nem tartjátok a Corruptor átalakított képességét jónak? Minimális mikróval fájdalmas perceket lehet vele okozni a Carrier-eknek, Battlecruiser-eknek! Vagy mégis mit vártok? Azt hogy stack-olható legyen, hogy 5 Corruptor köpése után már a Mothership is 3-4 Hydralisk tüskesorozat után atomjaira robbanjon? Ezzel a zerg anti-air egységgel nagyon sokat szenved a Blizzard, remélem végül sikerül egy valóban normális képességet adni neki, ha pedig nem megy a dolog, szedjék ki, nevezzék át az egységet és kész.

    Reply

  • K4E

    |

    Akinek problémája van a BÉTÁVAL! az várja meg a játékot és majd játsszon azzal talán addigra meglesz a balance , aki pedig annak ellenére ,hogy a Blizz tesztel ezt-azt és így is képes játszani a gémmel legyen kedves és ne sírjon 😀 hanem élvezze 😀 thx 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    én nem sírok 😀 csak elmondom hogy a rocsákok így fosok. szerintem 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    #94 Honnan tudod? Azóta mióta kinntvan a patch, offline a szerver…………
    1 helyet 2őt foglal a Roach??? Húde nerf. A Marauder is 2őt foglal, a Zealot is kettőt foglal. Komolyan eddig azon csodálkoztam, hogy a Roach miért csak egyet…. Regenerálódik földalámegy, földalatt mozog, ranged, fejleszthető sebessége van, olcsó. Te jó isten két helyet foglal mekkora kitolás már. Gyárcs overlordot, és legyen 70%os mapcontrolod. 2 legyet ütsz egycsapásra.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Peter1984 #95 üzenetére:
    Aha, ennyi az egész. Köszi, Péter, most megnyugodtam! Örülök, hogy mikor nerfelik a zergeket mindig van pár segítőkész ember akik rohadtul nem zergel tolják, de nagyon okosan elmagyarázzák a dolgokat! Map control, overlord, csá, ennyi. Ez már csak így megy……. Fúúúúú:D:D….

    Ne gondoljunk mélyebben bele a dolgokba, ne kezdjük számolgatni, hogy early gameben ez mennyit jelent, vagy hogy egy nem unit massolós meccsen mennyit is ér az a nyamvadt rócs, ne. Bá…

    Reply

  • DJackson

    |

    Figy én eddig se vettem rocsákokat. max zvz-ben de tényleg. Mert eddig is szar volt, úgyhogy nem kell tudnom milyen a mostani peccsel. Ha 2 supply helyébe adtak volna vmi kis buffot akkor nem tudnék nyilatkozni, de így tudok 🙂 De ha jól belegondolok engem nem is érdekel eza változás, zvz-ben úgyis az ellennek is ugyanennyibe fog kerülni, és amúgy meg nem használom. hehe.

    Reply

  • Peter1984

    |

    #96
    Nem fogod? Egy ilyen egységnek a kezdetektől 2 helyet kellett volna foglalnia. 1v1 ben az összes földi bio egységet lenyomja.

    Early gameben használjanak végre mást is a zergek mint mass rochot v linget.

    Milye van a maraudernek? 125 hpja, 10dmg (+10 armored ellen). 2 supply hely Mineral 100 Gáz 25
    Milye van a roach nak? 145 hpja 16dmg. Föld alábújás ott mászkálás, extra speed, extra regeneráció. 2 supply hely. Mineral 75 Gáz 25

    Nem indokolt a „nerf”? Olcsóbb, több a hpja, nagyobb a dmg-e több a képessége. A zergnél nem ott kezdődnek a problémák hogy hány helyet foglal ez a tetves Rócs….

    Reply

  • AdamoA

    |

    Koreai pro-k a balance-ról:
    Q: There are four Zerg players in Team Asia, and four Protoss players in Team Europe. What do you think is the reason behind this?
    A: Maybe because a lot of korean ex-pro players choose Zerg as their main race since Zerg is very strong right now. Protoss is also very good, that’s why European players like to play as protoss.

    Q: The game’s release date is getting closer, what do you think of the balance in SC2 at the moment? Is there anything that needs to be changed?
    A: Much better than before. But Zerg still need a nerf.

    Stb… a többi ott van ggnet-en

    Reply

  • Sydra

    |

    Válasz petecz #10 üzenetére: Örülök hogy valaki átérzi a fájdalmamat! Bár én haveromnak azzal viccelődtem, h a Zerg munkás nem tud majd bányászni a köv patch-től.:D

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.