Starcraft II Beta – Patch 12 (version 0.14.0.15318)

ZsoL . Patch 3350

Ezen a héten jön a következő patch, mely csupa apró dolgot javít, például azt, hogy nem lehet kilépni a játékból. Ehhez tartozik egy helyzetjelentés, melyet szintén magyarul olvashattok az egyes változások alatt. Így az egészet összefésülve talán jobban olvasható a dolog.

Az első helyzetjelentésünk a 11-es Patch változásait részletezte. Annak ellenére, hogy a legújabb, 12-es, nem egy hatalmas darab, szeretnénk továbbra is kis betekintést nyújtani a balance változások mögé. Tartsátok észben, hogy továbbra is nagyon odafigyelünk ezen változtatások hatásaira, hogy minél jobban felmérhessük azokat, illetve nem tesszük bele az összes tervezett változtatást az aktuális patch-be. Ezáltal jobban követhetjük a változások hatásait, és jobban tervezhetjük a további változtatásokat annak alapján, hogy milyen irányban hatnak a balance-ra.

Balance szempontjából pár kisebb változtatást implementáltunk ebben a patch-ben, illetve több zerg képesség változását is tervezzük a következőben.

Balance Változások

Protoss
Forge

  • Építési idő 35-ről 45-re nőtt.
  • Élet és pajzs értékek 550/550-ről 400/400-ra csökkentek.
  • Sok Photon Cannon rush-t látunk Protoss és Zerg ellen. Protoss ellen gyakran egy szirt szélét vagy az ellenség ásványait használják a Forge-dzsal együtt, hogy a Pylon-t védjék. Zerg ellen a Forge és Pylon segítségével blokkolható a rámpa. Pár paraméter segítségével kijavíthatjuk ezt, a legnyilvánvalóbb a Forge építési ideje. Viszont ha túl magasra emeljük ezt, akkor nehéz lesz vészmegoldásként gyorsan felhúzni pár Cannon-t egy rosszul elsült láthatatlan támadás esetén. Ezért próbálunk kisérletezni a Forge életének és építési idejének egyszerre történő nerf-elésével.

Mothership

  • A Vortex eltünteti a Force Field-eket a hatósugarán belül.
  • A Vortex továbbra is egy izgalmas képesség pár ismert problémával. A Force Field-ek Vortex körüli használatát korlátozva, pár csúnyán kihasználható helyzetet kijavítottunk. Nagy köszönet a közösségnek, hogy segítettek nekünk megtalálni ezt a hibát. =)

Terran
Thor

  • Sugara (az egység méretét határozza meg – a ford.) 1,375-ről 0,8125-re csökkent.
  • A model mérete csökkent, hogy illeszkedjen az új sugárhoz.
  • A Thor fizikai és az útvonalkövetésnél használt méretét is csökkentettük, pusztán azért, hogy használhatóbb legyen. Ez végeredményben egy kis buff (amire nem igazán volt szüksége). Csak azért változtattunk rajta, hogy kevésbé legyen kellemetlen használni. Nagyon odafigyelünk, hogy sikerül végül ez a változtatás, és ha túl domináns lesz a Thor, később korrigálunk ezen.

Zerg
Roach

  • A Roach mostantól 2 supply-t foglal 1 helyett.
  • A Roach-ok egyszerűen túl erősek ahhoz, hogy 1 supply-os egység legyen. A 200 supply körüli csatáknál a Roach-ok komoly problémát okoznak még akkor is, ha a megfelelő egységet hozzák ellenük a Terran-ok és a Protoss-ok.

Felhasználói felület

  • Jó pár hotkey változás történt (csak a német kliensben).

Hibajavítások

  • A programból való kilépésnél néha előforduló lefagyás ki lett javítva.

Mint mindig, most is nagyra értékeljük a konstruktív visszajelzéseket, és továbbra is közelről figyeljük a változtatások hatásait.

Forrás: patch, helyzetjelentés.


Comments (172)

  • dN

    |

    Haldoklik a Starcraft 2

    Reply

  • DJackson

    |

    #98 azért érdekes hoyg ezeket a képességeket említed, de akkor ne hagyd ki a marának a lassító gránátot, meg a medivac támogatást ugye, meg a stimackot, legfőképpen (+dmg + speed…), és akkor kb kiegyezhetünk, de egy gond van például, hogy az extra regeneráció csak hive után jön… ja és a medivacot, stimpackot tudod másra is használni, míg a rócsnak ezek a képességei mind csak neki szólnak…

    Reply

  • Peter1984

    |

    #99
    Köszi a linket. Ennyi az egész. Kicsit el voltak kényeztetve, és most rosszul esik az egyensúly 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    ja és ha már összehasonlítjuk a két egységetm akkor a coolt is vegyük figyelembe. nem tudom pontosan, de hoyg többet lő a mara az fix

    Reply

  • fosztogato

    |

    NA jó, Jackson, most komolyan, ha marát és roachot hasonlítjátok össze, akkor mit keres ott medivac támogatás…
    Azonkívül mara benyomja stimpack-et veszít 20 hpt-paparoach meg beássa magát… Jah, hogy zergek enm fejelsztik ki a burrowot mert egy szar skill, na az már nem az én hibám…. Tudom,erre az lesz reakció, hogy egyből oda scannalek és gg… Valamint a stimpack nem ad dmg csak ms meg as-t…

    Reply

  • Peter1984

    |

    #102 Marának Mediavac? Earlyben? Rócs mellé akkor vegyél Broodlordot bakker……. A lassítógránát meg mozgási sebességet csökkent. Miközben lő a roach egy helyben áll. Hameg fogy a hpja lemegy a földalá. Mire odascennelsz arrábmegy, és már maxon is van a hp-ja.

    Ne nézd akkor a képességeket ha zavarba hoz. Csak azt hogy a roach többet sebez, több a hp-ja, és olcsóbb. Ugyanannyi suppliért. Erre jöhetnek a fejlestések, amik igenis arányosak.

    Zealotnak semmilye sincs a charge-on kívül extra. 100/100 hp 8dmg 2supli. Egy nyikkanást sem hallani miatta a protosoktól. Így szokták meg, így a jó nekik.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz gorgo #83 üzenetére:
    Ez és az ez előtti hozzászólásod elnyerte nálam a leghülyébb komment címet ebben a hónapban.
    Mi köze van a címnek a balancehoz? Most akkor a Protoss és a Zerg résznél meg majd azok lesznek erősebbek multiban, vagy mi? 😀

    „Akinek nem tetszik,van más egység,vagy fizesse meg az árát!”

    Áááá, ezekre inkább semmit nem mondok, látszik hogy miért vagy csak a silverben 😛 ! És nem, nem zerg vagyok, hanem P.

    Istenem…

    Reply

  • Sydra

    |

    Válasz cultureparadise #43 üzenetére: Nem csak te látod így… ezt már én is nagyon nagyon régen megállapítottam. És ez mindegyik fajra igaz. Sajnos a lore meg a háttér nem sokat nyom már latban a blizzard-nál. Igaz stratégiai szempontból egyre összetettebb a játék, csak közben hirtelen mindegyé válik, h az adott unitoknak Zealot, Zergling vagy éppen Ekler fánk skinjük van e. Szal az ilyen tojásból kikelő szervópáncélos infested marine-okat és társait nemnagyon tudom preferálni. Az meg a lista legvégén van nálam, h a fajok elvesztik a jellegzetességüket. No méndegy… arra van az editor, h ezeket aszamárságokat orvosoljuk.:P

    Reply

  • triazz

    |

    Különben meg nem értem azokat, akik rinyálnak hogy ne panaszkodjunk. Szerintem a BÉTA épp arról szól, hogy a fejlesztők kipróbáltatják a játékot az emberekkel, akik aztán a panaszaikat (vagy tetszésüket) visszajelzik a fejlesztőknek, így azok könnyebben tudnak dolgozni. Ha nem lenne sírás bétában, akkor ennyivel teljesen felesleges lenne a béta. Én tökéletesen megértem a zerg játékosokat, mert P lévén eddig is könnyen átgyalogoltam a zergeken, most meg aztán végképp nevetséges lesz egy PvT. Ezek az oldalak (meg ezek a hírek) arra valók, hogy megbeszéljük a dolgokat, ebbe bármilyen fura, a sírás is beletartozik. Jó, hogy nem várjátok el, hogy mindenki mosolyogva vegye tudomásul, hogy megint nerfelik a kedvenc faját/egységét…
    Mint, ahogy a hírben is olvasható, a Blizz nagy hangsúlyt fektet arra, hogy megvizsgálja a panaszainkat…

    Reply

  • DJackson

    |

    #105 #106

    Hát sztem ha a lebújás, alattmozgás és regenerációt említette, akkor nekem kellett a medivacot. Earlyben a regeneráció sem lesz. És medivac gyógyítása hamarabb lesz mint a regeneráció… szal ezért hoztam ezeket.

    És lehet nézni a hp-t sebzést mittoménmit.
    De 1 mara 1 rócs ellen ki nyer? sok rocsák sok mara ellen még medivac nélkül is ki nyer?
    Vegyük azt hogy eddig is több rócsot lehetett venni ugyanannyi zséből mint marát, mégis a marák lenyomták őket. Hát most hoyg mégkevesebbet lehet venni, vajon mi fog történni ezzel a felállással 🙂
    lehet hoyg több a rocsákok hp-ja, de mivel a mara messzebbre lő így nem sokat ér vele. Úgyis az számít hoyg mi van a meccseken nem?

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Sydra #108 üzenetére:
    Oké…akkor:
    – a zergling karmaitól ne sérüljön az épület
    – a hydralisknél magyarázzák el, hogy képes a gyomrából tüskéket köpködni
    – a marrinok folyamatosan cseréljenek tárat (persze ez időbe telik, addig nem támadhat)
    – az infestor csak akkor tudjon infested terrant csinálni, ha előtte megevett egy marinet
    – a mutalisk támadását szerintem senki nem érti, így dolgozzák át (mi a szart köpköd egyáltalán, honnan kerülnek azok a pattogó cuccok a testébe?)
    – minden tech unitnak fogyjon ki az üzemanyaga x idő után
    – a tank lövedékét x ideig tartson beletölteni a csöbe (addig nem lőhet)

    Soroljam még? Ne legyetek már hülyék már bocs…ha annyira ragaszkodni kellene a lorehoz, akkor egy nagy kalap szar lenne a játék. Akkor meg az lenne a bajotok, hogy élvezhetetlen/bonyolult/stb. Lore alapján a dark templarokat képtelenség volt megölni (regény szerint)…na most mennyire örülnél te egy 4000hp-s 200-at sebző DT-nek a játékban? Gondolom akkor az lenne bajod, hogy milyen unbalanced.
    Másrészről szerintem minden faj tök más, én max a munkásokban és a gázszedő épületekben vélek felfedezni hasonlóságot. Persze nyilván kell hasonlóság a zealot és a ling közt, hiszen ha totálisan mások lennének akkor balance sehol nem lenne. Döntsd el neked mi kell.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz triazz #111 üzenetére:
    minden tech = minden mach

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Peter1984 #106 üzenetére:
    Válasz fosztogato #105 üzenetére:

    Nem azért mondom, de ti most miről vitáztok? 😀
    A Roach direkt countere a Marauder…ebből az következik, hogy a mara jóval erősebb. Vagy ti más játékkal játszatok? 😀
    Elég lenne egy helpet nyomni a játékban, azt hiszem ott is ott van hogy Roach countere a Marauder (most lusta vagyok megnézni), másképp: Marauder strong against Roach…DJacksonnak tökéletesen igaza van, hogy a mara jóval erősebb.

    Ez valószínűleg azért van, mert Mara többet sebez Roachra (mivel roach armored így 20-at), mint fordítva (roach:16), nagyobb a range (mara: 6; Roach: 3), és gyorsabban lő (mara: 1,5 sec, roach: 2).
    Ehhez vegyük hozzá, hogy marához kell egy tech lab, ami tök olcsó (barrackot ne is számítsuk, mivel az mindenhez kell), míg Roach Warden drágább épület, és lassabban is van kész.
    Szerintem nem érdemes arról vitázni, hogy mara vagy roach az erősebb…higgyétek el: a marauder sokkal erősebb egység.
    ÉS ezt úgy tudom, hogy soha nem voltam sc2-ben T, és kb 20szor voltam csak roach 😀 !

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz triazz #113 üzenetére:
    Illetve 20* voltam zerg :D. Késő van 😛 !

    Reply

  • Sydra

    |

    Válasz triazz #111 üzenetére: Érdekes a Starcraft1-el pl semmi bajom nincsen. Nem azzal van problémám, h pár marine lelövi a Battlecruisert (tény h aránytalan, de a starcraft nem a realitásról szól) hanem a közvetlen logikai buktatókkal, meg az olyanokkal amit cultureparadise is mondott, h a fajok elvesztik a sajátosságaikat. Ennyi erővel a marine legyen egy nagy tál makaróni ami húsgombócokat lő, miközben a zergling meg egy guruló politikus ami a hazugságaival sebzi az ellenséget. Azért van különbség szürrealitás és szürrealitás között. Lore témában meg hülyeség vitatkozni, mert más sci-fi univerzumokban ezeket simán megoldják egy kis fantáziával. Ha már a blizzard ennyit kopizott a Warhammer40k-ról, akkor már megadhatta volna jobban is a módját. Érdekes, ott pl a tyrannidák százszor igényesebben ki vannak találva (a zergeket a tyrannidák-ról mintázták). És nem kell minden szaron megsértődni csak azért mert valaki leírja a véleményét, ez a fórum ezért van… és az sem minősít senkit, h pozitív vagy negatív véleménye van. Így is az egyik legjobb játék lesz ami valaha kijön és gondolom mindenki azért irkál itt
    mert a szívéhez közel áll a játék, de nem mindenki látja csak rózsaszínben a világot.

    Reply

  • pubeightysix.sciihu

    |

    Válasz triazz #113 üzenetére:
    most megse tudnád nézni pl 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Én örülök a roach nerfnek. A játék elején tényleg nem okoz gondot a roach, viszont limit csatában amikor van belőle 80 +mellé rengeteg hydra az igen imba, általában mindig felmorzsoltak. Lehet hogy egyeseknek ez nem tűnt fel, de talán ezt csak a jobb játékosok használták ki. Én pedig platinaban elég gyakran találkoztam ilyennel.
    Most végre nem elég be massolni a roachot a winért.

    Azon kívűl pedig baromi gyorsan újra is lehetett gyártani, igaz protoss is gyorsan gyárt warp gateval, csak az a baj hogy az szart se ér. Mert rengeteg immo kell roach ellen meg colo se rossz ha van a háttérben, és ezeket baromi sok idő pótolni, a zerg meg 1 perc múlva újra limiten van. Addig én max csak zea sentry stalker limitet tudok csinalni az meg szarra se elég.

    A Thoron nem tudom miért lovagolnak egyesek, ezt egyáltalán nem nevezném buffnak.
    Egyébként is előző patchben nerfelték nem is kicsit. Arra miért nem emlékszik senki, és miért szidja mindenki?
    levették a sebzését 45-ről 30-ra. Szerintem ez szép kis nerf… Aztán elvették azt a specialis képességét amit elég sok idő kifejleszteni. Szerintem ez a kis buff semmi ehhez a nerfhez képest…
    Sőt ennyit kifejezetten megérdemel

    ” * Ground damage decreased from 45 to 30.
    * Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.
    * Air damage changed from 8 (+4 Light) to 6 (+6 Light).
    * 250mm Strike Cannons are now an upgrade at the Factory Tech Lab.
    * 250mm Strike Cannons research now costs 150/150 and 110 seconds.
    * 250mm Strike Cannons energy cost increased from 100 to 150.
    * Anti-Air splash damage now originates from the center of the target, rather than the impact location near the unit in order to maintain more reliable splash damage.

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Reggeli hasfájásom tetézi a roach nerf-.-„. Eszméletlen mit művelnek szegény második kedvencemmel. Már tényleg annyiszor nerfelték, hogy legközelebb az lesz hogy:
    -A roach mostantól nem bújhat föld alá
    -A támadása lecsökkent 16(-8light, armored, massive, biological)-ra, az attack speedje 2-ről nőtt 4-re…
    Ok hogy ez béta de akkor is…..Eddig legalább lehetett használni mass hydra ellen, most már arra sem, mert az ellen hoz 2 corruptort, és fele annyi roachot se tudok gyártani, mert minden kihelyezett overlordom legyilkolják, míg én odaérek vmi légvédelemmel.
    Sweep, erre jó ha veszel még stalkert is, az is megfelelő, amúgy is ígyis kapott már elég sok nerfet a roach.
    És a másik, hogy nem volt nerf a thornak, bár kisebbet sebez, de gyorsabban lő, így már mint mondtam, a speedlinget is leszedik villámgyorsan, ha van 3-4 thor+ vmi golyófogó(márpedig sokszor van).
    Ha a gyártással van bajod, arra meg megint ott van a chrono boost, 50% gyorsítás azért nem kevés. (no offense!)
    Ui.: xely, CF nagyok vagytok !! XD

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Nah, tényleg lehetne valami lehetőség módosítani a hozzászólást…. A thor skillje meg annyira nem nagy veszteség, mert ha kis egységek ellen mész akkor úgyse fogod használni, ha pedig colo vagy ultra ellen kell, akkor a marák is elég jók.
    A másik meg az előző hsz-hez: Erre jó ha veszel MÉG TÖBB stalkert**

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz triazz #109 üzenetére:
    A problema tovabbra is azzal van, hogy nagyreszt alaptalan a siras. Sirni barmiert lehet, de csak akkor hasznos a siras, ha van mogotte megalapozott _tapasztalat_ is, nem pedig csak elmelet. Mert ugye ezt a jatekot nem fejben jatszak.
    A cikkben azt is olvashatod, hogy a _KONSTRUKTIV_ feedback-et varjak. Szerintem az nem tul konstruktiv, hogy „omg omg omg, zerg nerf, jatszhatatlan, kapjabe, inkompetens, etc etc”.
    lasd: #3, #5, #11, #17, #18, #19, #25, #27, #30, meg ugy altalaban a kommentek harmadat

    Reply

  • sweeping

    |

    Amúgy meg a winratio úgy is megmutatja, hogy nagyon gyenge lett a zerg vagy nem vesztett lényegesen az erejéből. És hogy ha nem romlanak a statisztikai adatok akkor semmi probléma
    Ha pedig romlanak, akkor kitalálnak valamit a blizzardnál.
    Tényleg kár ezért sírni, ha túl gyenge lenne a zerg egy hét múlva változtatnak rajta, addig meg kibírjátok.
    Ha meg minden rendben van, ugyan azok maradtak a statisztikai adatok akkor nincs miről beszélni.

    Reply

  • DJackson

    |

    van újra bnet. és tényleg müxik az exit 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    #121 Agreed.

    Reply

  • dNL

    |

    nos az egészhez annyit írnék… zergel toltam eddig főleg, nem fogok nagyon sírni… roach nerf szerintem is kicsit durva, és elveszi a faj jellegzetes massolós feelingjét, de azért kíváncsi vagyok így is…én személy szerint inkább játszani próbáltam egyet, hogy megnézzem így milyen… erre egyszerűen csak játék úgy jó 7. perce fele kidroppolt 20 másodperces képmegállás után a játék… és full be is fagyott…

    Új patch rulez lehet mert eddig nem volt velem ilyen 🙂

    Reply

  • Lord Trent

    |

    A zergre még tényleg ráfér a nerf! Főleg arra a senki házi cincogó mutaliskre! 120HP-ja van, ne haragudjatok már ez kész röhej, alig lehet levadászni egyet is, főleg ha még mellette mikrózik is! Én azt mondom nerfeljék csak a zerget még!

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Lord Trent #125 üzenetére:
    Nos, akkor neked ez a patch nem fog tetszeni, hiszen most kevesebb mass roach és több muta+ling lesz 🙂 !

    Reply

  • DJackson

    |

    #125 🙂 ez kész. sőt a muta legyen 4 supply

    Reply

  • Lord Trent

    |

    Ez a peccs télleg nem teccetős 😀 De ne feledd a következő hetekben a zerget fogják nerfelni 😀 Úgyhogy majd meglátjuk ki nevet a végén XD

    Reply

  • dNL

    |

    Válasz Lord Trent #128 üzenetére:

    Koma…

    Mit akarsz te még a zergeken nerfelni? Utóbbi időkben randommal toltam többet így játszottam t-vel is és p-vel is zerg ellen… nem foghatatlan… nem túl imba… mutalisk is kapott már nerfet és HSM-el vagy stormal esetleg THor vagy sentry-vel fogható… stb

    Tulajdonképpen miért is nem csak drone-okból áll a zerg sereg? Akkor a hozzád hasonló nyavajgók talán elégedettek lennének mert lenne egy kis sikerélményük 😛

    Reply

  • zom

    |

    Azért kicsit örülök, hogy nem az SC2.hu olvasók felelősek a balace kérdésekért a játékban. 🙂

    Én is azon a véleményen vagyok, hogy várjuk ki a végét, de az biztos, hogy ezzel a húzással csökkentették a roach jelenlétét a játékban. Early game-ben nem lesz tényező, ha csak fele annyit tudsz hozni ugyanannyi supply mellett, mid/lategame-ben pedig a massolhatósága kérdéses így. Kíváncsi leszek, hogy reagálnak a koreaiak… 🙂

    ui: azok a játékosok, akik szerint még mindig túl erős a roach, mert „regenereál, lebújik, odébbmegy” stb. azoknak azt javaslom, hogy olvassanak utána, hogy mindez mennyibe kerül…

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz zom #130 üzenetére:
    Nem érdemes vitázni azokkal, akik ilyeneket mondanak, mert szerintük a maraudernek is vannak fejlesztései…csak elfelejtik, hogy azok mind t1-es fejlesztések (stim+shells=200/200), roach fejlesztései meg nem t1-esek és sokkal, de sokkal többe kerülnek. Shells-t amúgy sem nevezném fejlesztésnek, mert mire kijött a második mara a játék 4. percében már kész is a fejlesztés…átlagos csapat és macro kiépitése mellett stim pack is van már a 8-9. percben. Roach össze fejlesztése meg kb a 14. percben lehetséges, ha a zerg sim cityzik.
    Amúgy nem vagyok zerg, de ahogy én érzékeltem a Roach inkább a játék elején erős marine és zealot ellen, késöbb a kis range miatt colo vagy mara+medivac simán szétszedi (gold ligában, lehet a proknál ez máshogy van).

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Peter1984 #106 üzenetére:
    Péter, minek okosítasz itt ha látszik, hogy semmi közöd sincs a zergekhez? Leírhatatlan, hogy mennyire nevetséges az érvelésed, szóval ne oszd az észt, mikor rohadtul nem zergel tolod és csak papírról beszélsz, hogy „ó, látom van ilyen képessége, meg ennyi a hápéja, hát ez bizony egy nagyon imba egység!”. -.-….

    És azzal érvel a sok okostóni(akik szintén nem zergel tolják, nyilván a platinás zergek is rosszabbul tudják mint ők!), hogy majd ezzel lesz változatosabb a zerg play. Tényleg, mert nekünk olyan Qva sok egységünk van:D:D::DD

    Péter, amúgy nagyon tetszett, hogy mikor valaki azt mondta, hogy ott a medievac a maraudernek te azt mondtad, hogy nekünk meg a Brood Lord!! Örülök, hogy ennyire tisztában vagy a dolgokkal. =)

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz Volband #132 üzenetére: Ennyi erővel te minek okosítasz itt, ha a koreai prók megmondták hogy a zerg még így is nerfelésre szorul? Ja tudom biztos azok nem értenek ehhez.

    Reply

  • DJackson

    |

    Válasz Grom #133 üzenetére:
    ennyi erővel akárki is minek pofázik, ha úgyis csak a koreaiak véleménye számít?

    lehet hogy a ők a legjobbak de a blizz úgy tudom nem csak koreának készíti a gémet… vagy tévedek?

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Grom #133 üzenetére:
    Akkor miért hívtak meg a bétába senkiházi európaiakat, meg ameriakat, meg úgy eleve olyan embereket akik nem koreai istencsászárok? Hiszen akkor teljesen elhanyagolható, hogy korán kívül hogyan vannak a matchupok, vagy hogy mondjuk az emberek túlnyomó része koreán kívül rohadtul nem ért egyet ezekkel a folytonos nerfekkel (igen, azok akik szerint a brood lord az a medievaccal van egy szinten, azok nagyon egyetértenek) és eleve, picit szürkének találják a zerg fajt.

    Na, röviden csak azt akarom mondani, hogy talán nem csak a majom koeraiakra kellene figyelni, de igazad van, nekik is biztos meg vannak a maguk érvei, ami miatt tovább nerfelnék a zerget és nem tartom őket hülyének, vagy bármi hasonló, mert lehet, hogy odaát tényleg olyan durván tolják az emberek (ez nekünk sovány vigasz). Viszont a „nem jáccok zergel de okosítok és fogalmam sincs a dolgokról, meg nézd meg, a roach többet sebez mint a marauder tehát JOBB!!!!!!!!!!!!!4444négynégy!!” kíméljenek.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Volband #135 üzenetére:
    A roach 2 supply-s nerf, mint ahogy a blizzard is írta nem az early game-k miatt lett.
    „A 200 supply körüli csatáknál a Roach-ok komoly problémát okoznak…” – Blizzard

    Tehát, ha netalántán elhúzódott a meccs és 200/200-nál összement a két sereg a zerg majdcsak dupla annyi unit-tal tudott ott állni. Mivel hydra is roach is ling is 1 supply. Persze nem csak ezek vannak neki azért van ott a „majdcsak”. Egyszerűen számbeli fölénye miatt lenyomja a másikat. (Lásd HDH, Ret vs LzGamer 3. játék Steppes of War). Az más kérdés, hogy szerintem ezért zerg a zerg 🙂
    Mara-val összehasonlítani felesleges. Terran ellen szerintem legtöbben úgyse roach-ot hoznak hanem ling baneling hydra muta infestor -t.

    Reply

  • Grom

    |

    Észre kéne venni magatokat néha, ahogy valaki elkezd sírni mert xy szerinte imba vagy túl gyenge egyből jöttök azzal hogy biztos valami cooper/bronz ligás senkiházi. Utána ti magatok kezdtek el sírni hogy vmi túl gyenge vagy imba és erre csak megjegyeztem hogy a koreaiaknak mi a véleménye erről, akik valószínűleg jobbak mint bármelyikünk itt. Csupán azt kéne felfogni hogy azért mert itt oldalakon keresztül sír valaki, attól még a blizzard a saját statisztikái alapján fogja tovább fejleszteni a játékot, és elhiheted hidegen hagyja őket hogy Kis Béla imbának tartja ezt meg azt. És ha ezek után nem tetszenek a blizzard változtatásai, akkor rengeteg más játék van még forglomban lehet azokkal játszani, tudtommal senkit se kötelez senki hogy éppen az adott fajjal, vagy akár a starcraft 2-vel játszon, ami alapból vicc ugyanis ez csak egy BETA.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Grom #137 üzenetére:
    Ha zavar a véleménynyilvánítás akkor ne nézz ide, ez egy bejegyzés a patchről és a hozzászólások nagy része a patchel és annak hatásaival foglalkozik. Elhiszem, hogy te teljesen meg vagy elégedve azzal, hogy „a koereaiak azt mondták…” és ezzel az indokkal akár ki is vehetnék az egész fajod, te csak elégedetten bólogatnál, hogy „no problem”, mondom, jó neked.

    De most ne az legyen már a bajod, hogy itt elmondjuk a véleményünket, bírom a Kádár-rendszerből itt maradt embereket akiket már a puszta tény, hogy valaki nyilatkozik valamiről, felzaklatja.

    Válasz AdamoA #136 üzenetére: Akkor miért hagyja eljutni 200 supplyra? De mindegy, a zerg továbbra is rettentő szürke és ezzel nem a roach nerf segít.

    Reply

  • Warador

    |

    Válasz sweeping #117 üzenetére:

    Ez hol nerf? Dps maradt ugyan annyi..

    Ground rate of fire improved from 1.93 to 1.28.

    Kisebbet sebez, de gyorsabban lő…
    Remélem átdolgozzák rendesen a zerget!

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz Volband #138 üzenetére:
    Azt hiszem benned valami nem 100as. Csupán azt mondtam, hogy a blizzard magasrol leszarja hogy te itt sírsz, és hogy én is. Kicsit sokra vagy magadtól úgy látom, mert biztosan ha TE mondod a dolgokat az lesz a frankó, komolyan vedd már észre magad te csak egy kis jelentéktelen porszem vagy a blizzard szemében.
    “a koereaiak azt mondták…” lényegtelen hogy mit mondtad, vedd észre a blizzard fejleszti a játékot és nem azok akik játszanak vele.
    „De most ne az legyen már a bajod, hogy itt elmondjuk a véleményünket, bírom a Kádár-rendszerből itt maradt embereket akiket már a puszta tény, hogy valaki nyilatkozik valamiről, felzaklatja. „-és ezt még pont te mondod? én elmondtam a véleményem és az már kevésbé értékes mint a tied?? no comment..

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Grom #140 üzenetére:
    Ugyanannyira értékes, de a te véleményed az, hogy ne legyen véleményünk, mert úgyis felesleges. Lehet nem vagyok 100-as, de szerintem igenis mondhassa el bárki a véleményét, még ha nagyon is jól tudjuk, hogy a Blizzard nem ezt a bejegyzést olvasva fogja újraírni az egész játékot. Azoknak meg had nézzem le a véleményét, akik semmit nem játszottak a zergel és mégis osztják az észt, holott alapvető dolgokkal nincsenek tisztában.

    És mondom, akkor mi(nem koreiak) miért kaptunk beta-keyt? A pro gamerek túlnyomó része úgyis mind koreai, akkor minket miért vettek be? Miért engednek postolni a Blizz fórumain? Talán mert a mi véleményünkre is kíváncsiak, még ha nem is ér annyit mint a koreaiaké, de ha mindenki úgy állna hozzá mint te, hogy lehajtott fejjel kullogsz tovább, akkor nem lenne sok értelme ennek az egész feedback dolognak.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz AdamoA #136 üzenetére:
    Igazad van, én is úgy látom, hogy TvZ-ben nem a roach mass a nyerő felállás. A másik gondoltara, miszerint a late-gamek miatt nerfelték roacht, nem feltétlenül okos döntés, hiszen ez a suply nerf a korai game-ra is kihat, ahol meg szerintem nagyon rosszul fognak kijönni a zergek. Érthető, hogy nerfelni kell a 200 roach csapatot, de valahogy úgy kéne hogy early game-et ezzel ne vágják haza.

    Válasz Grom #140 üzenetére:
    Nem, rosszul tudod. Mint már valahol említettem a bétának az a lényege, hogy a közönség kipróbálja és az értelmes panaszaikat a blizzard tudomásul veszi és javít rajtuk. Ha úgy lenne ahogy te mondod, hogy csak a saját statisztikáikkal törődnének, akkor felesleges lenne a bétába játékosokat hívni. Ugyanis mi, akik játszunk, TESZTELJÜK a játékot. Ergo, ha nem is itt (hanem pl hivatalos fórumon), 2000 ember sír azért mert a Roach gyenge, akkor a blizzard megvizsgálja és kijavítja. Természetesen a döntés az övék, de ebben mi nagyban segítünk nekik. Értsd úgy, hogy kölcsönösen fejlesztjük a játékot, teát az értelmes sírásnak igenis van értelme.

    Reply

  • Grom

    |

    Ez az egész „kíváncsiak vagyunk a véleményedre, együtt fejlesztheted a játékot a blizzarddal” csupán parasztvakítás, de ha ennek ellenére te mégis szeretnéd „segíteni” a blizzardot a tanácsaiddal, balance ötleteiddel akkor postold őket a battle.net fórumain, ott még talán észre is vehetik, de itt esélytelen. És hogy miért parasztvakítás? Ugyan azért amiért te lenézed azok véleményét akik nem játszottak 500 meccset zerggel, ők se fognak ezekre a véleményekre adni elhiheted. És igen én inkább „lehajtott fejjel” kullogok tovább mert már megtanultam a WoW ból hogy ennek a sírásnak semmi értelme. Itt a statisztikák számítanak, és több 100 ezer emberről vezetett statisztikát, nem fognak pár száz ember fórumon levő hozzászólásai alapján megváltoztatni. Tudom rossz ezt hallani, de ez így van.

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz triazz #142 üzenetére:
    Nem a fórumon levő hozzászólások száma alapján fogják vezetni a statisztikáikat, ha ez még nem derült volna ki, hanem a játékban a fajokra leosztott nyerési arányok alapján. És igen kölcsönösen fejlesztjük a játékot, mert végül is felhasználják a te meccseid eredményét a statisztikájukba, DE főképp ezeket és nem a fórumon síró kisebbség (ami akár lehet jogos is, de nagy %-ban nem az) véleményét veszik alapul.

    Reply

  • DJackson

    |

    #140

    a vortexes javítás sem a blizz ötlete volt. Lehetnek 100an a programozók, ha van 1 ember aki megcsinál valami olyat ami annak a 100nak álmában sem jutott volna eszébe. pl körbe FF-ezni a vortexet, aztán 1 lövés és bummm. Ezért jó, hogy bevonják a játékosokat a tesztelésbe.

    Szerintem jól csinálja a blizz, mozgatja ide-oda a junitok sebzését, idejét, supliját, és ha sírás van akkor mozgat megint. Egész egyszerűen most sztem az ahelyzet hoyg a rócs miatt sírás van. Majd valamit kitalálnak erre is. Attól még sírni kell, mert különben azt hinnék, hogy jól csinálnak mindent. És lehet hogy ezt a kommentet vagy itt semmit sem olvasnak, azért azzal, hogy kinyilvánítom véleményemet a rocsákok legújabb nerfjéről csak belépek egy közösségbe akiknek ez nem tetszik és aztán ha javítanak akkor ugyanezzel a közösséggel együtt fogok örülni neki.
    Jó kis közösségépítés ez.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Grom #143 üzenetére:
    Ember te nem vagy észnél! 😀

    1. WoW nem BÉTA…majd most cata az lesz és ott figyelni fogják a sírásodat, hidd el.
    2. Tanulj meg olvasni:

    „Mothership

    * A Vortex eltünteti a Force Field-eket a hatósugarán belül.

    A Vortex továbbra is egy izgalmas képesség pár ismert problémával. A Force Field-ek Vortex körüli használatát korlátozva, pár csúnyán kihasználható helyzetet kijavítottunk. Nagy köszönet a közösségnek, hogy segítettek nekünk megtalálni ezt a hibát. =)”

    Utolsó mondatot értelmezd kicsit. És nem ez az első eset. Szinte az összes kis bugot a felhasználok reportolták, és nyilván a mi játékunk alapján alakítják ki a saját statisztikáikat. Azért vannak feedback-ek (amiket te gondolom észre sem veszed), hogy jelezzük a panaszainkat és ha 20k tesztelőből 12 azt mondja, hogy a marauder erős, akkor szerinted a Blizzard majd azt fogja gondolni magában, hogy:
    „Kit érdekel, nekem tetszik, a játékosok véleménye meg szart sem számít! Majd max elesünk pár millió dollártól mert fele annyi ember fogja megvenni a játékot, mert valamiért siránkoznak…nem nagy ügy.”

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Grom #143 üzenetére:
    Szerintem nincs semmi gond azzal, hogyha az emberek itt egymást közt megbeszélik, hogy ők, hogy látják.
    A gond azzal van, hogy a legtöbb ember nem értelmesen érvel a másik mellett vagy ellen, hanem csak fröcsög, sír, szitkozódik.
    „- Te noob vagy nem értesz hozzá…”
    „- A koreaiak bár értenek hozzá, de nem érdekel a véleményük, mert nem nekik fejleszti a játékot a blizzard… (megjegyzés: hát… még az is lehet :P)… mert én EU-ban játszom”
    „- Ergo senkinek nem érdekel a véleményük mert én tegnap kikaptam egy ilyentől 3x egymás után és én tudom, hogy huh az imba, easyrace… az én kedvenc fajom meg huh jaj szegény milyen szürke és vérbe-nerfelt …”
    „- Jaj ennyi erővel kilehetne venni az egész fajt jaj…”

    Ja és ez nem szervesen neked szól 🙂

    A másik baromság ami még a kedvencem az a XY főnök fiának ez a kedvenc faja/egysége ezért azt buff-oljuk, tegnap erről meg arról panaszkodott akkor azt nerf-eljük. Tudom, hogy sokan csak viccelnek vele 🙂 de sajnos sokan gondolják komolyan.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz AdamoA #147 üzenetére:
    „… az én kedvenc fajom meg huh jaj szegény milyen szürke és vérbe-nerfelt …” Gondolom ez nekem szólt, de akkor az előző helyzetjelentésben bizonyára viccből írta a Blizzard, hogy „We are also going to continue to evaluate the Ultralisk and the Zerg in general to make sure they have enough choices and options on all of their units.”

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz triazz #146 üzenetére:
    1.Ha nem értesz valamihez ne okoskodj, a WoW ba először mindig van egy teszt (BETA) szerver ahol tesztelik a következő patch változásait, és igen mindig jön a sírás az xy class-t érő nerfek miatt.
    2. Tanulj meg szöveget értelmezni: „hiba”,”bug” az nem ugyanaz mint balance probléma.

    És szintén csak magamat tudom ismételni, igen ha 20k tesztelőből ami alapból vicc ugyanis ennek többszöröse van, 12k azt mondja hogy xy imba akkor kivizsgálják, valóban, de könyörgöm itt nem 12k emberről van szó hanem pár százról (ezen a fórumon kb 20 ról). Van egy kis különbség jó lenne ha feltűnne.

    Reply

  • DJackson

    |

    Válasz AdamoA #147 üzenetére:

    “- A koreaiak bár értenek hozzá, de nem érdekel a véleményük, mert nem nekik fejleszti a játékot a blizzard… ”
    ha ez nekem szólt, akkor én nem mondtam, hoyg nem érdekel a véleményük. Azt mondtam hoyg „nem csak”. Van más is a világon koreán kívül.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.