Starcraft II Beta – Patch 12 (version 0.14.0.15318)

ZsoL . Patch 3302

Ezen a héten jön a következő patch, mely csupa apró dolgot javít, például azt, hogy nem lehet kilépni a játékból. Ehhez tartozik egy helyzetjelentés, melyet szintén magyarul olvashattok az egyes változások alatt. Így az egészet összefésülve talán jobban olvasható a dolog.

Az első helyzetjelentésünk a 11-es Patch változásait részletezte. Annak ellenére, hogy a legújabb, 12-es, nem egy hatalmas darab, szeretnénk továbbra is kis betekintést nyújtani a balance változások mögé. Tartsátok észben, hogy továbbra is nagyon odafigyelünk ezen változtatások hatásaira, hogy minél jobban felmérhessük azokat, illetve nem tesszük bele az összes tervezett változtatást az aktuális patch-be. Ezáltal jobban követhetjük a változások hatásait, és jobban tervezhetjük a további változtatásokat annak alapján, hogy milyen irányban hatnak a balance-ra.

Balance szempontjából pár kisebb változtatást implementáltunk ebben a patch-ben, illetve több zerg képesség változását is tervezzük a következőben.

Balance Változások

Protoss
Forge

  • Építési idő 35-ről 45-re nőtt.
  • Élet és pajzs értékek 550/550-ről 400/400-ra csökkentek.
  • Sok Photon Cannon rush-t látunk Protoss és Zerg ellen. Protoss ellen gyakran egy szirt szélét vagy az ellenség ásványait használják a Forge-dzsal együtt, hogy a Pylon-t védjék. Zerg ellen a Forge és Pylon segítségével blokkolható a rámpa. Pár paraméter segítségével kijavíthatjuk ezt, a legnyilvánvalóbb a Forge építési ideje. Viszont ha túl magasra emeljük ezt, akkor nehéz lesz vészmegoldásként gyorsan felhúzni pár Cannon-t egy rosszul elsült láthatatlan támadás esetén. Ezért próbálunk kisérletezni a Forge életének és építési idejének egyszerre történő nerf-elésével.

Mothership

  • A Vortex eltünteti a Force Field-eket a hatósugarán belül.
  • A Vortex továbbra is egy izgalmas képesség pár ismert problémával. A Force Field-ek Vortex körüli használatát korlátozva, pár csúnyán kihasználható helyzetet kijavítottunk. Nagy köszönet a közösségnek, hogy segítettek nekünk megtalálni ezt a hibát. =)

Terran
Thor

  • Sugara (az egység méretét határozza meg – a ford.) 1,375-ről 0,8125-re csökkent.
  • A model mérete csökkent, hogy illeszkedjen az új sugárhoz.
  • A Thor fizikai és az útvonalkövetésnél használt méretét is csökkentettük, pusztán azért, hogy használhatóbb legyen. Ez végeredményben egy kis buff (amire nem igazán volt szüksége). Csak azért változtattunk rajta, hogy kevésbé legyen kellemetlen használni. Nagyon odafigyelünk, hogy sikerül végül ez a változtatás, és ha túl domináns lesz a Thor, később korrigálunk ezen.

Zerg
Roach

  • A Roach mostantól 2 supply-t foglal 1 helyett.
  • A Roach-ok egyszerűen túl erősek ahhoz, hogy 1 supply-os egység legyen. A 200 supply körüli csatáknál a Roach-ok komoly problémát okoznak még akkor is, ha a megfelelő egységet hozzák ellenük a Terran-ok és a Protoss-ok.

Felhasználói felület

  • Jó pár hotkey változás történt (csak a német kliensben).

Hibajavítások

  • A programból való kilépésnél néha előforduló lefagyás ki lett javítva.

Mint mindig, most is nagyra értékeljük a konstruktív visszajelzéseket, és továbbra is közelről figyeljük a változtatások hatásait.

Forrás: patch, helyzetjelentés.


Comments (172)

  • Volband

    |

    Válasz Grom #149 üzenetére:
    Nem tudom olvasgattad e a Blizzard fórumot, de akkor most egy kis ismertető.

    Az előző patch után a phoenix buff miatt sorra nyíltak az „OMG, MUTALISKS ARE WORTHLESS” topikok, első pár oldalon minden zerg sírt, hogy ó jajj, használhatatlan a muta, de aztán jöttek a profik, és jól kiosztották az embereket, hogy erről egyáltalán szó sincs. Igazuk van.

    Már hetek óta nyílnak a „nerf reaper” és „void rays are OP!!” topikok, ahol szintén ez a helyzet, az első pár oldalon mindenki bánkódik, hogy mekkora mocsok egységek, majd jönnek a többi faj képviselői éselmondják, hogy erről szó sincs. Nem tudom, hogy igazuk van e, de a lényeg, hogy erősen megosztott a reaper meg a void ray tábor is.

    Most viszont, mikor sorra nyíltak a roach topikok az emberek 95%-a egyetért, hogy ez hülyeség volt. A 95%-ba beletartoznak a platinás zergek és MÁS FAJOK képviselői is, ami azért elég ritka, mert az oké, hogy az ember sír a saját fajának nerfelése miatt, de mikor a másik kettő is a védelmére kel, akkor ott talán van valami. 95%-ot mondtam, mert ott is vannak olyan emberek akik olyanokat írnak, hogy „The only unit the roach can’t beat in 1v1 is the Thor, so stop QQing. L2P”.

    Reply

  • Grom

    |

    Válasz Volband #151 üzenetére:
    Nyilván törekedni fognak a balancera és ha elkúrnak valamit és ennek a játékban is ÉRZÉKELHETŐ jelei lesznek nagy tömegben akkor kitalálnak valamit, nem kell félteni őket, de a legfontosabb, hogy a játékban érzékelhető és nem a fórumokon.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz AdamoA #153 üzenetére:
    Igen, TLO tényleg nagyon jól megoldotta, de az early void rush csak az egyik dolog ami miatt megy a vita, a másik az, hogy ha van 10-12 chargeolt void ray akkor azok a counterjeiket is szétdarabolják.

    Reply

  • Lord Trent

    |

    Válasz #129-re:

    Nekem ne komázzál öcsipók! Nem csak én vélem, hogy sok a mutának az a 120 HP, hanem a zerges ismerőseimé is, szinte foghatatlan. És nem vagyok a kocsmapajtásod, TISZTELET, amig nem adtam rá okot, hogy igy beszélj velem!

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Lord Trent #155 üzenetére:
    Na látod ez pont az a hozzászólás aminek semmi értelme 🙂
    Azt ugye tudod, hogy mit jelent az, hogy koma. Még ha azt mondta volna, hogy öcsi vagy fiam akkor meg is érteném de így?

    Egyébként egy 100/100-s árú 2 supply-s nem armored (vagyis light) egységnek nem sok az a 120 hp ha azt nézed, hogy egy marauder-nek (muhaha) ami 100/25-be kerül és armored annak 125 a hp-ja.
    Ráadásul szerencsétlen muta-nak még a range is olyan kicsi, hogy 15-ból 3 minimum meghal mire lőtávolba érnek 🙂

    Reply

  • Madeye

    |

    Válasz Lord Trent #155 üzenetére:
    Ja szerintem is ilyen HP mellett a muta supplyát minimum 8ra rakhatnák, és egy 300/200as árban meg is egyezhetnénk. Igazából engem még az zavar, hogy a zergnek vannak tier1 egységei, az lenne a minimum, hogy csak lair után vehet bármit is.

    Reply

  • xely

    |

    Válasz Lord Trent #155 üzenetére:
    Erre szeretnék elmesélni neked egy megható történetet:

    Voltak először a Roachok a Colossusok és a Marauderek a világon és ezek szabadon garázdálkodák a földön. Isten ezért megteremté a Mutalisket, és adé neki 120 HP-t és adá neki egy 9-es sebzést, amely pattogá a célpontok között. Isten ezután megszabá a Mutalisk árát 100 Mineralban és 100 Gázban, majd ráereszté ezen Mutaliskeket a Roachokra, Colossusokra és Marauderekre. És a Mutaliskek szórták a halált ezen teremtményekre és azok fejvesztve és rettegve rohangáltak fel-alá Isten és a Mutaliskek haragja elől. És látá Isten, hogy ez jó.
    Ekkor Isten megteremté a Thort, Sentryt és Hydralisket, hogy gátat szabjanak a Mutaliskek tombolásának. És Isten ráereszté ezeket a Mutaliskekre, akik megzabolázzák a Mutalisk förtelmet, és látá Isten, hogy ez jó.
    Ezután Isten hozzáértő parancsnokok kezébe adá az irányítást és látá, hogy azok ügyesen egyensúlyba tarták a teremtményeit.
    Ezután Isten leereszkedé a Bronz Ligába és látá, hogy a Mutaliskek ellen a parancsnokok továbbra is csak maraudereket, roachokat és colossusokat hozák és nem érték, hogy erre mit találá ki Isten. Isten ezért lemené a fórumokra, hogy beszéljen a Bronz Ligásokkal, ám látá, hogy azok szénné sírják a fórumot. Isten ezért káromkodá egy nagyot és inkább elmené sörözni a haverokkal.

    Reply

  • DJackson

    |

    lol

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz xely #158 üzenetére:
    Lényegében így van…
    Az egész trükkje az, hogy scoutolni kell, és akkor látod a csodás spájört épülni, akkor lehánysz 3 turete vagy canont utána meg kihozol 3-thor vagy 3ravent és mutáknak lőttek, protoss meg kihoz, 4-5 főnixet és mutáknak lőttek, ha van egy kis mikrója, de, ha nem fut ösze a mutákkal akkor elmehet ballont vadászni, amitől a zerg palyerek elkezdik szétverni a kalviatúrát…

    Reply

  • dN

    |

    #158
    +1

    Reply

  • Plevi

    |

    Válasz xely #158 üzenetére:
    Nem tudom honnan szeded,hogy a bronz ligások olyan egységeket hoznak air ellen amik nem tudják lőni azt, de még copperbe se olyat hoznak.

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Plevi #162 üzenetére:
    Arra akart utalni, hogy aki szerint a mutalisk imba az értelmi fogyatékos. És osztom a véleményét, mert a mutákat nagyon seggbe lehet counterelni. Arról nem is beszélve, hogy a spire olyan lassan épül, hogy bűn nem felderíteni.

    Reply

  • szilard123

    |

    nem lehet olyan fejlesztést ami tier 2-be van, és azt csinálja, hogy a roach már nem nem 2 hanem 1 helyet foglal..?:D

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    xely nagyon jól nyomod a dumát, +1 😀
    Amúgy nem arra van egy patch, és a kommentek hogy az emberek sírjanak? Mert ha elvennének az ultrától 2 sebzést, és azon sírna mindenki, az ok, de egy ilyen, teljes játékra kiható dolog, mint a supply növelése (szerintem nagy dolog, eddigi bo-mban mindig volt 6 hely a roachoknak, és ráértem később is overlordot hozni, most feleannyit tudok lehozni, és még korábban kell a +100 mineral.), amivel nagyon sokan ellenszenvet nyílvánítanak, még a nem-zerg játékosok is, az azért tényleg valami, amit figyelembe kell venni.
    #164: Még nincs, de reméljük lesz, ami a roach legyártásánal rögtön 1-re csökkenti a supply-ját.

    Reply

  • dN

    |

    #165
    „Amúgy nem arra van egy patch, és a kommentek hogy az emberek sírjanak?”

    Nem. A patch arra van, hogy bugokat javítson, balancot állítson, esetlegesen plussz tartalmat adjon a játékhoz.

    Reply

  • Prot3ctor

    |

    Ingyen beta kulcsok. Írj e-mailt, amiben leírod hogy mikor és mennyit tudnál játszani?!

    E-mail: aticsomor@gmail.com

    Üdv!

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Grom #149 üzenetére:
    1. 5 évet wowoztam, teszteltem TBC-t és WotLK-t is, 4 80-as karit adtam el nemrég (warlock,druida,priest,warrior)+3db 70est(mage,shaman, meg egy afli lock TBC-s farm karit). Köszi, de szerintem WoWhoz értek eléggé (sajnos…vissza is sírom azt az elfecsérelt 5 évet) 🙂 ! És jól mondtam, egy egész játék bétája nem egyenlő egy patch PTR-rel.

    2. Olvasgass kicsit hivatalos fórumot, kb 10 síró ember után kapásból ír egy „kék”, ergo figyelik a panaszokat. De tudod mit? Lehet jobb, ha te nem alkotsz véleményt hivatalos fórumokon (mert szerinted úgyis felesleges). Igazából nem is tudom mit vitázunk, te nem alkotsz véleményt én meg igen…törődj bele, én meg élek a lehetőséggel.
    Szövegértelmezésről meg annyit, hogy kb 3-szor leírtam, hogy HIVATALOS FÓRUMON, nem pedig itt érdemes sírni. Kit érdekel, hogy itt 20-an sírnak? Egy feedback-et kitölt a játékosok 80%-a. A 20k játékost meg hasraütésből írtam, amúgy kb 30k játékos lehet, hisz 2 hónapja még csak 14k sc2-teszter volt. A „bugot” meg példaként írtam, nem konkrétumként. De mindegy legyen igazad, mert amúgyis leszarom 😀 !

    Reply

  • EAgle

    |

    Akinek eddig nem ment a replay nézés, az most nézze meg, mert szerintem kijavították, patch előtt nem tudtam, mostmár tudok, és közben nem nyúltam a géphez ilyen téren.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz EAgle #169 üzenetére:
    Igen nekem is jó lett!

    Reply

  • lOmhA

    |

    Hali
    Az a gondom, hogy mióta ez a patch van azóta nemtudok játszani mert mindig kidob valami corrupt file errorral.. :/
    valaki tapasztalt már hasonlót? esetleg nem tudja valaki, mi okozhatja a problémát?

    Reply

  • Hellboy

    |

    Válasz Prot3ctor #167 üzenetére:

    sziasztok!

    szeretném megköszönni Prot3ctor-nak a kulcsot, ma kezdtem el a játékot spanommal 2v2-be ahol a silver ligába kerültünk, de most 11 győzelem után átrakott a goldba:)

    és az előrendeléssel kapcsoltban köszönöm a kulcsot amit egy napon belül elküldtök, mert 3 hát után sem érkezett meg!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.