Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)

ZsoL . Hírek, Patch 4839

Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):

Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.

Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.

Általános

  • Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
  • A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
  • 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
  • Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
    • Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
    • A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
    • A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
    • A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
  • UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
  • Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.

Balance változtatások

PROTOSS
Sentry

  • A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.

    Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.

Void Ray

  • A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.

    A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.

Warp Gate

  • Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).

TERRAN
Marine

  • Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
  • Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
  • Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.

ZERG
Infestor

  • Infestor Terran varázslata eltávolítva
  • Frenzy varázslat hozzáadva:
    • 25 energiába kerül.
    • Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
  • Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.

Overseer

  • Contaminate varázslat hozzádva:
    • 75 energiába kerül.
    • Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
  • Infested Terran varázslat hozzáadva:
    • 125 energiába kerül.
    • Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
  • Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.

Ultralisk

  • Élet 600ról 450re csökkentve
  • Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
  • Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
  • Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.

Battle.net Felület

  • Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
  • A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
  • A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
  • A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.

Comments (376)

  • MiniM

    |

    Válasz AdamoA #85 üzenetére:
    Hát ezt nem tudtam igazából XD ennyire azért nem követem a prok életét, van nekem sajátom, elég azt követni XD

    Válasz AdamoA #89 üzenetére:
    #90-be sweeping válaszolt, én abból következtettem 😛

    Egyébként a Protoss tényleg jó és erős, csak nekem nincs elég időm játszani, meg gyakorolni…vagy az utolsót kellene előbb?XD

    Reply

  • bigoli8

    |

    Válasz ImiHUN #98 üzenetére:
    már egy ideje engem nem enged be, de még a beta se indul egyik gépen se.

    Reply

  • kobajasi

    |

    Válasz triazz #92 üzenetére:
    Te véletlen nem ezen a néven Travianoztál régen Pirates!-be?

    ui: Pirates! b0c1 here 😀

    Reply

  • OmenTD

    |

    nekem most elindult a játék

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz MiniM #101 üzenetére:
    Ezt mind azon a meccsen mondták amit pont te hoztál fel 🙂

    „#90-be sweeping válaszolt, én abból következtettem”
    Ebbe megint bele lehetne kötni 🙂 Miszerint te egy a #90-ben leírtakból következtettél a #80-s hozzászólásban 😛
    Ami szép kis teljesítmény! Persze ez már csak kötözködés, értem én.
    Csak azt nem, hogy 24 koreai alapján, hogy lett egyértelmű fölény mindenhol 🙂

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz kobajasi #103 üzenetére:
    😀
    Szeva! 😀
    DE én vagyok! Mi van Veled ember? Mióta gamelsz Te sc-vel? 😀

    Pirates! – triazz 😉

    Reply

  • lokids

    |

    Nem patcheli fel a játékot…
    Ez valami bug?

    Reply

  • 84Noname

    |

    97: Igen…tűzre velük 🙂

    Reply

  • Geo.rion

    |

    Nemtudom mar ki es hol emlegette ezeket a dolgokat, de:
    Azsiai szervern a Zergek VOLTAK a legerosebbek nagyon sokaig, el lehet olvasni Artosis cikkjet hogy pl miert is

    Europai szerveren a Protossok a legerosebbek a legtobb helyen.

    Terranoknak bajuk volt a Protossal, foleg a Voidray miatt, ezert nem latni annyi terran kupagyoztest, de azert van persze. TvZ meg teljesen egyeretelmuen T javara megy, foleg a legujabb metalbuilddel.

    Igazabol azert lehet szar a Blizznek hogy balanceolni kell egy fajt amig erosebb 1ik ellen es gyengebb a masik ellen, akkor most mit csinalj.
    Protoss nerf elso lepesnek nemrossz, de remelem nem adjak ki ilyen allapotban a jatekot.

    Reply

  • kobajasi

    |

    Válasz triazz #106 üzenetére:
    Te még nem éltél amikor én már B- iccup-on 😀 Semmi kül amúgy, de nem akarok off-al tele spamolni a forumot 🙂 guggaxxl@gmail.com -ra küld el az MSN címed.

    Reply

  • Horcsog

    |

    Szóval majd ha a zerg overseerekkel kempeli a bázisomat és leblokkolja a gatewayeimet folyamatosan, én mi a rákot csináljak? Olyan gyorsan repülnek azok, különösen ha expem van és kint vannak az egységeim, nem látom, hogy mit is kéne tennem azellen, hogy folyamatosan lockdownozzanak a mocskosok 🙁

    Reply

  • kobajasi

    |

    Válasz Horcsog #111 üzenetére:
    Miért nem zavart senkit ez a képesség amikor a corruptor tudta?

    Reply

  • Kakaoo

    |

    Megy már valakinek ez a … játék? Az összes barátom fent van, nekem meg azt irja hogy a battle.net nem elérhető. Valami ötletetek nincs?

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Kakaoo #113 üzenetére:
    Kakaoo gnome lock, Substance BC vége fele?
    Egyébként én most léptem ki, eddig jó volt.

    Reply

  • Kakaoo

    |

    Igen.
    Amugy a barátaimnak én adtam a kulcsot…ők játszanak én hallgatom Skypon. ehh
    Ha már itt tartunk..a beépitett voice chat fos mindenkinek?

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Kakaoo #115 üzenetére:
    Sose próbáltam a voice chat-et.
    Haveromat pár próbálkozás után beengedte, nekem semmi baj nem volt vele.

    Egyébként én meg Ihana, human mage. BC végén vonult nyugdíjba 😉
    (Ha már ez egy ilyen régi arcokkal összefutó post)

    Reply

  • dN

    |

    #112
    Mert overlordod van így is úgy is, és párat átalakítani overseeré nem különösebben nagy beruházás, továbbá határozottan sok előnnyel jár. Míg a corruptor pusztán erre a célra történő megvétele fölösleges pénzpazarlás, épp ezért, ha már valaki corruptort vett, akkor nem ment végigfertőzni a bázisod, hanem harcolt velük/átalakította broodlordá. Plussz overseer korábban hozható mint a corruptor.
    Remélem kimerítő választ kaptál.

    Reply

  • kobajasi

    |

    Válasz dN #117 üzenetére:
    Valóban alapos válasz 🙂 „viszont” én magamból indulok ki, Gyakorlatilag az esetek 80% P ellen anno amikor tudtam, hogy Brood Lord tech-el fogom befejezni a játékot használtam ezt a képességét.
    Tény, hogy mostantól ezt hamarabb lehet majd használni, DE az overseer nem egy olcsó történet ha jól megnézed, szóval ha csak ész nélkül berepkedsz majd vele több kárt okozol magadnak mint az ellenségnek. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem fog ez a kis képesség sokaknak fejfájást okozni viszont nem is olyan veszélyes ha rendesen védekezel.

    Majd a béta VOD-ok megmutatják, hogy ez valóban OP vagy sem, de leírva elég felelőtlen kijelentés lenne már előre OP-nak nevezni.

    (ha már OP akkor „Warp In”…. xD)

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz dN #117 üzenetére:
    Igen, van igazság abban amit mondasz, de ne felejtsd el másik oldalról is megközelíteni a dolgot. Az hogy overseer lelockolja (szép magyar szó) az épületeidet kb pár perces móka, ha tudsz játszani. Leraksz pár cannont vagy egységet GW-k mellé és egyből feleslegessé vált az overseer, ha nincs cloaked unit. Corruptorral ellentétben másra nem igen tudod használni, hisz támadni egy munkással is jobban lehet. Tehát, amint kivéded az overseereket (mint mondtam ez elég egyszerű dolog) totálisan felesleges pénzkidobás lesz a zerg részéről minden egyes overseer, míg corruptorral azért még tudott valamit csinálni. Ok, lehet kémkedni, meg infested terrant csinálni, de nem hiszem hogy ez annyira megérné. Szóval tuti ez is olyan lesz, mint a reaper: bemegy egy reaper bázisodra, 1-2 percig idegesít aztán miután kivédted már semmire nem jó szinte, max deríteni.

    Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy ranged lesz e ez a képesség, mert ha igen akkor tényleg imba lenne pár pályán, hogy exp melletti high ground-nál lebeg egy overseer és folyton „leköpi” a friss főépületet, ezzel eléggé odavágva az economynak (ugyebár nem mindegy hány nexusból töltesz fel egy expet). Gondolok itt Lost Temple szerű expekre, közvetlen a main mellett.

    Reply

  • sweeping

    |

    Az amcsi szerver egyébként már elindult viszont baromira laggol.
    Szerintem ezt próbálják kijavítani ezért nincs még EU.

    Remélem még délelőtt helyreáll minden

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz sweeping #120 üzenetére:
    Én is remélem, mert már megnézném az újitásokat nagyon xP

    Reply

  • sweeping

    |

    Működik

    Reply

  • JSaN

    |

    Az uj friends list nem tetszik, csak real ID meg feszbuk van csak. 🙁

    Reply

  • ImiHUN

    |

    Jó reggelt már szedem én is:)

    Reply

  • Andraxxus

    |

    Ven 1 5letem! lehet h más is leítra ,ár de nincs erőm végigolvasni:

    Legyen külön patch nálunk és koreában. nálunk a void 7 range náluk 6, nálunk a marát kiverszik a játékból (:D), náluk buffolják 🙂 stb.

    Reply

  • sweeping

    |

    Basszus libabőrös lettem
    Mi ez a playtime expires juni 21 üzi?

    Csak nem kitolják a bétát?

    Reply

  • Altemos

    |

    Válasz sweeping #126 üzenetére:Én is azt a feliratot néztem :).Reméljük hogy kitolják.

    Reply

  • Tosca

    |

    Azt hiszem a vasárnapi versennyel problémák lesznek,most hogy megváltoztatták a friend listet meg minden 😀

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz sweeping #126 üzenetére:
    Vagy pedig:
    Május 31 – Június 21 között lesz az a néhány hét szünet ugye.
    Automata reset-előt, ami mindent ledúr a nullba, beállították június 21-re és ezért látjuk ezt a feliratot, mert az account is addig marad meg 🙂

    Reply

  • DJackson

    |

    ezaz vanak új színek 😀

    Reply

  • skarlight

    |

    Ez az új friendlist rendszer nagyon ergya…

    Reply

  • skytheman

    |

    Sziasztok!

    Tudja valaki, hogy miért kellett újra profile nevet adnom és hogy miért tűnt el az eddig elért eredményeim a game-ből? 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    #132 Úgy hívják reset. Egy ideje már ígérgették, most oda az 50 winem randommal és terrannal , kezdhetem elölről a menő portré beszerzését 🙁

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz skytheman #132 üzenetére:
    Mert teljes reset volt a patch miatt.

    Reply

  • force

    |

    nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem az uj battle.net felület nagyon szaggat, plussza játék is lagol. remélem orvosolják.

    Reply

  • DJackson

    |

    nekem nem szaggat, viszont k jól néz ki 😀

    Reply

  • skytheman

    |

    Hi All!

    Köszönöm a gyors válaszokat!! 🙂
    Mindenkinek jó game-t! 😛

    Reply

  • dN

    |

    #118, #119
    Igazából veletek értek egyet, nem hinném hogy ez olyan OP lenne, maximum egy kicsit idegesítő, hogy mindig rohangászni kell a stalkerekkel/marineokkal/etc, hogy levadásszam a hősies overseereket. Viszont a zerg játékot egy kicsit színesebbé teszi.

    Reply

  • pogix11

    |

    azt hittétek protos nerfeléssel elbántok velünk rosszul hittétek hahá 😀 😀
    FOR AIUR!! FOR ADUN!!
    …..am viszint sok a lagg az új patch miatt -.- engem 2 1v1-ről egyszerűen ledobott :S
    és sc2 erort is kaptam 3-at :S :S

    Reply

  • Xerv

    |

    Miert dob ki a jatek neha?
    7bol 2x kidobottX( Nagyon idegesito,hogy e miatt veszitek…

    Reply

  • szilard123

    |

    akkor nem vagyok egyedül:s
    engem 5ből 3x, és nem is enged bejelentkezni vagy ha sikerül, akk rögtön kidob

    Reply

  • overmind

    |

    Válasz pogix11 #139 üzenetére:
    Válasz Xerv #140 üzenetére:
    Szintén:)… 6 meccsből 2x ledobott, 1x meg az ellent:S… de nem írja be vereségnek… legalábbis a besorolásnál nem:)

    Reply

  • Delebriel

    |

    9ből 4x, egyre jobb… Uccsó placement meccset nem tudom lejátszani …

    EDIT: Lol uccsó placement-emen kidroppolt, mégis győzelemnek vette és Diamond League… erre kövi meccsen megint kidob. Asszem ma szüneteltetem. Ez így már 10ből 5x.

    Reply

  • Xerv

    |

    Nalam beirta veresegnek.Igaz engem mar betett egy ligaba

    Reply

  • DJackson

    |

    engem is ledob. omg shIt

    Reply

  • ForgoT10

    |

    Nálam is ez a helyzet 6win 1 lose 3 disc ebböl 1-t beirt losenak , az uj kezelöfelület szépnek szép de néhol nem átlátható , friend list egy rakás kaki , ez az uj liga nemtudom minek kellet , mostmár aki 4-5 placementet nyer az nem a platba hanem a dájmondba kerül , igyis fognak sirni a prok h. tul sok low van a diamondba.

    Reply

  • Boshi

    |

    jah Mindenkit ledobál amugy, ez így nem jau de nádzson. Biztos lesz valami hotfix vagy nemtudom. Viszont a 4v4 nagyon kész 😀 xD Sok Noobbal körberak 😀

    Reply

  • Shai

    |

    ez igy jatszhatatlan. gj eu blizz. usaban minden jo.

    Reply

  • Xerv

    |

    Engem is diamand ba tett:DHolnapra ugy is visszatesz a goldba:)
    Amugy a menube amikor raklikkeltek valamire nektek van hang?Ha igen irjatok mar le hol kell betenni;probalkoztam en de nem sikerult:(

    Reply

  • csimpi

    |

    Másnap powa 😀 márha egyszer beenged…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.