Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)
Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):
Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.
Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.
Általános
- Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
- A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
- 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
- Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
- Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
- A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
- A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
- A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
- UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
- Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.
Balance változtatások
PROTOSS
Sentry
- A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.
Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.
Void Ray
- A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.
A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.
Warp Gate
- Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).
TERRAN
Marine
- Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
- Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.
ZERG
Infestor
- Infestor Terran varázslata eltávolítva
- Frenzy varázslat hozzáadva:
- 25 energiába kerül.
- Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.
Overseer
- Contaminate varázslat hozzádva:
- 75 energiába kerül.
- Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
- Infested Terran varázslat hozzáadva:
- 125 energiába kerül.
- Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.
Ultralisk
- Élet 600ról 450re csökkentve
- Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
- Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.
Battle.net Felület
- Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
- A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
- A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
- A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.
Comments (376)
pogix11
| #
Válasz Boshi #147 üzenetére:
ne is mond
én is játszottam egyet és nyertem pedig nem is játszottuk végig mert ledobott 😀 😀
Reply
triazz
| #
Válasz ForgoT10 #146 üzenetére:
Ez szerintem eddig is ratyin volt megoldva. Én nyertem 2szer is mind az 5 placement meccset, majd platinából levertek goldba simán. Szóval ez olyan mint a műszaki sulik: könnyű bekerülni, de nehéz bentmaradni 😀 !
Valamit változtatni kéne, mert 5placementet elég könnyű megnyerni, de platinába én pl kevés vagyok, gold középtájék a megfelelő nekem.
Reply
AxeMan_cpp
| #
Igen ezt megerősíthetem hogy a menüben nincs hang 🙁
Ezenkívül a szerver ledob és nagy ritkán enged fel csatlakozni. Szóval idáig szívás lesz. Nem beszélve arról hogy 31. -én vége a bétának :/
Reply
SkyMouz
| #
Engem is nagyon ritkán enged felcsatlakozni.. 🙁
Reply
nf.purple
| #
Hm, egy érdekes adat: expiration time: june 21 😀
Reply
pogix11
| #
Válasz nf.purple #155 üzenetére:
6 nap sc2 nélkül meg mostis 2 hét :S 😀
Reply
AxeMan_cpp
| #
na emberek, ma nincs bétázás. Nagy kár pedig tolnám a 4v4 -et meg a 3v3 -at :-/
Reply
DJackson
| #
egy 4v4et játszottam azon a ködös pályán elég furcsa sztem nemjó az a páya a köd miatt vagy csak nekem xar a gépem.
Reply
Hegi
| #
Csak egyedül vagyok így, vagy másnak sem tölti le a patch-et? Azt írja, hogy felkészülés a letöltésre, de ugyanakkor rá lehet kattintani a play gombra….
Valaki más is találkozott már ezzel, vagy csak nekem nem akar menni??
Reply
DJackson
| #
nekem az volt hoyg mindig kilépett a peccs programjából. kijelentkeztem majd be és ment szépen.
Reply
Promie Motz
| #
Engem csak azokról a meccsekről dobott le, ahol jól álltam 🙂 Ahol bezzeg egy terran tök jól helionozott, és szétszivatott, azt hagyta végigmenni 🙂
De így tényleg teljesen játszhatatlan, és menüben nálam sem volt hang
Reply
Hegi
| #
Valamit nagyon elcsesztek ezzel a patch-el. Még szerencse hogy csak BETA 🙂
U.I: Azóta egyszer csak gondolt egyet, és letöltötte 🙂
Reply
spedirt
| #
A menüben szándékosan nincsen hang FYI. Volt róla bluepost. Csiszolnak még a hangokon, a béta végén teszik vissza. Ne keressétek.
Valaki próbálta már Zerggel az overseer harasst?
Reply
razieel
| #
7-ből 4-szer droppoltak… :/
Reply
pogix11
| #
elééég volt a you’we f*cking droppedből b****meg 3 game 3 lose és le se játszottam teljesen egyet se
vegyék vissza ki ezt a sz*r 3v3 meg 4v4-et mert így nem lehet játszani
Reply
johnnybgoode
| #
Sc2armoryn is van egy elég hosszú known issues rész…
Reply
Alexei
| #
nekem „csak” 3-ból 2 😀
az elmúlt 30 percben
Reply
Erdon
| #
Valaki nem tudja mi ez az állandó szerver meghalás? Am tök vicces mert úgy dobált ki a játék, hogy a végén Platinum ligába kerültem pedig én kb bronz szinten vokXD
Reply
sweeping
| #
Ha bronz szinten voltál, akkor most már silveren. Mivel mindenki feljebb került eggyel
Reply
Erdon
| #
nálam teljes 0-ázás volt, úgyhogy az 5 meccsnél vágott ki úgy h platina lettemXD
Reply
csimpi
| #
Nálam totál kár egy játékot se tudtam tolni, nem talál meccset vagy dc
OFF: Gúgli pac-man rulez 😀 van multi is
Reply
BlaZ
| #
miért nincs b.net.
Reply
anarchoid
| #
PATCH DAY NO PLAY
Reply
K4E
| #
Legalább akkor ne Május 31 lenne az END.
Reply
sweeping
| #
Most lekapcsolták, nem lehet játszani
Gondolom a hibát próbálják meg kijavítani
Reply
Depyangel
| #
Válasz K4E #174 üzenetére:
valami olyasmit ír hogy juni 21.. lehet kitolták az END-et 😀
Reply
Boshi
| #
Nem kapcsoltak le ezek semmit , 😉 benntvagyok
Reply
sweeping
| #
de azt nézd hogy játékban lévők száma 0
Na most már újra játszanak
Reply
BlaZ
| #
összevissza van az egész, nagyon idegesítő.
Reply
K4E
| #
Válasz Depyangel #176 üzenetére:
jó-jó most már látom de eddig csak a „írjam be a nevem”c. ablakig jutottam el.
amennyit láttam az új panelekből …
CO-OP vs AI-ból láttam a szinteket és keksz újra kidobott úgy ,hogy próba majd este…
Reply
csimpi
| #
Ez döglött, meccsig már eljutok de aztán dc…
Holnap retry.
Reply
Depyangel
| #
Válasz K4E #180 üzenetére:
én játszottam egyszer 4v4-et kb 3 percig.. 😀 leraktam gw-t és már ki is dobott..
Reply
pogix11
| #
1v1olyan mint valami sorsolás kit droppol először a battle.net 😀 😀
eddig 3 vin 3 lose és egy győzelemnek jutottam el teljesen a végéig …kis szerencsétlen reaper rush volt 😀
Reply
BlaZ
| #
kb mikorra várható hogy helyrejön a probléma, sejti valaki?
Reply
Depyangel
| #
Válasz BlaZ #184 üzenetére:
hétvégén elvilegben nem dolgoznak blizznél, vagy tévedek? 😀 remélem..
Reply
tasareo
| #
nem hiszem hogy hétvégén nem dolgoznak. bebasznaXD
Reply
pogix11
| #
Válasz tasareo #186 üzenetére:
csak miattunk 😀 😀
Reply
sweeping
| #
Válasz pogix11 #187 üzenetére:
Alap 100ezer ember várja tűkön ülve hogy jó legyen. Alap hogy bemennek dolgozni akkor is ha nincs munka
Reply
mikroman
| #
ööö. Izé. Valaki tudja, hogy a szép új bnet a StarCraft 2 Betánál melyik portot használja. HAsonló mód szívtam a laggal meg némi droppal a router miatt régen. Bár szerintem túl széles körű a hiba, hogy ez lenne az oka,, de egy próbát megérne. VAlaki tudja a varázsszót? (azaz a portszámot)? 😀
Reply
Wilsonius
| #
Remélem dolgoznak már a Dc problémán ( hát már mérne dolgoznának) mert baromira zavaró
Reply
sweeping
| #
Válasz mikroman #189 üzenetére:
Fix hogy b.net rossz ne izgulj
Amúgy fogalmam sincs
Reply
Sydra
| #
A 13-as patch-ben a Terran még mindig gyengének bizonyult, ezért eszközöltek egy apró változtatást, amit majd a 14-es patch-ben fogunk látni. Íme az előzetes:
http://www.youtube.com/watch?v=7prdhpWZeDU&feature=related
Reply
mikroman
| #
akkor szimplán vagy nem bírja a 3v3 és 4v4 meccsek miatti plusz megterhelést a Bnet, vagy a hétvége miatti megterhelést, vagy csak elcsesztek valamit máshol, de nagyon. Megnyugtató.
Eddig nem sikerült a beharangozott ultra buffot tesztelni 😀
Reply
AxeMan_cpp
| #
Ez kliens oldalú hiba. Maga a memória lefoglalás -ban vannak gondok. Szerintem az UDP betett a rendszernek a BNet -nek és mindekit ledob.
Reply
csimpi
| #
A kliens/újpeccs a x*r, nekem el is száll dc után, sőt kipróbáltam hogy nem csinálok semmit a főmenüben akkor is elszáll kb 5 perc után.
Reply
DJackson
| #
az udp-ben elvileg nincs sorszáma csomagoknak, valaki felhományosítana, hogy ezt hogy oldják meg az ilyen játékokban?
Reply
CloneCorn
| #
Az uj patch óta folyamatosan megszakad a kapcsolat a szerverrel föleg 3v3ban és 4v4ben párszor elöfordult hogy egyesévl sorban 1az egyik csapatból majd egy a másik csapatból szétkapcsolodott a szerverrel. Rengeteg a bug az új patch óta lefagyás és szétkapcsolás túl sok. 5percenként nekem is elszál mint az elöttem íroknál. A balance se jobb se roszabb nem lett.
Reply
csimpi
| #
Válasz DJackson #196 üzenetére:
Sztem sehogy, gondolom a régebbi csomagot nem veszi figyelembe.
Reply
Depyangel
| #
Válasz csimpi #195 üzenetére:
Válasz DJackson #196 üzenetére:
Valaki elmondja mijaz a dc és udp? 😀 röviditésekben nem vagyok otthon.. 😀
Reply
ImiHUN
| #
SC2MASTER_SERVER_ERROR_INVALID_DATA , ezt írja ki mikor besorolójátékot akarok játszani miután indítani akarja a játékot. Mit tegyek, töröljek le?
Reply