Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)

ZsoL . Hírek, Patch 4767

Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):

Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.

Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.

Általános

  • Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
  • A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
  • 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
  • Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
    • Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
    • A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
    • A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
    • A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
  • UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
  • Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.

Balance változtatások

PROTOSS
Sentry

  • A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.

    Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.

Void Ray

  • A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.

    A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.

Warp Gate

  • Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).

TERRAN
Marine

  • Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
  • Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
  • Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.

ZERG
Infestor

  • Infestor Terran varázslata eltávolítva
  • Frenzy varázslat hozzáadva:
    • 25 energiába kerül.
    • Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
  • Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.

Overseer

  • Contaminate varázslat hozzádva:
    • 75 energiába kerül.
    • Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
  • Infested Terran varázslat hozzáadva:
    • 125 energiába kerül.
    • Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
  • Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.

Ultralisk

  • Élet 600ról 450re csökkentve
  • Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
  • Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
  • Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.

Battle.net Felület

  • Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
  • A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
  • A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
  • A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.

Comments (376)

  • pogix11

    |

    Válasz Boshi #147 üzenetére:
    ne is mond
    én is játszottam egyet és nyertem pedig nem is játszottuk végig mert ledobott 😀 😀

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz ForgoT10 #146 üzenetére:
    Ez szerintem eddig is ratyin volt megoldva. Én nyertem 2szer is mind az 5 placement meccset, majd platinából levertek goldba simán. Szóval ez olyan mint a műszaki sulik: könnyű bekerülni, de nehéz bentmaradni 😀 !
    Valamit változtatni kéne, mert 5placementet elég könnyű megnyerni, de platinába én pl kevés vagyok, gold középtájék a megfelelő nekem.

    Reply

  • AxeMan_cpp

    |

    Igen ezt megerősíthetem hogy a menüben nincs hang 🙁

    Ezenkívül a szerver ledob és nagy ritkán enged fel csatlakozni. Szóval idáig szívás lesz. Nem beszélve arról hogy 31. -én vége a bétának :/

    Reply

  • SkyMouz

    |

    Engem is nagyon ritkán enged felcsatlakozni.. 🙁

    Reply

  • nf.purple

    |

    Hm, egy érdekes adat: expiration time: june 21 😀

    Reply

  • pogix11

    |

    Válasz nf.purple #155 üzenetére:
    6 nap sc2 nélkül meg mostis 2 hét :S 😀

    Reply

  • AxeMan_cpp

    |

    na emberek, ma nincs bétázás. Nagy kár pedig tolnám a 4v4 -et meg a 3v3 -at :-/

    Reply

  • DJackson

    |

    egy 4v4et játszottam azon a ködös pályán elég furcsa sztem nemjó az a páya a köd miatt vagy csak nekem xar a gépem.

    Reply

  • Hegi

    |

    Csak egyedül vagyok így, vagy másnak sem tölti le a patch-et? Azt írja, hogy felkészülés a letöltésre, de ugyanakkor rá lehet kattintani a play gombra….

    Valaki más is találkozott már ezzel, vagy csak nekem nem akar menni??

    Reply

  • DJackson

    |

    nekem az volt hoyg mindig kilépett a peccs programjából. kijelentkeztem majd be és ment szépen.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Engem csak azokról a meccsekről dobott le, ahol jól álltam 🙂 Ahol bezzeg egy terran tök jól helionozott, és szétszivatott, azt hagyta végigmenni 🙂

    De így tényleg teljesen játszhatatlan, és menüben nálam sem volt hang

    Reply

  • Hegi

    |

    Valamit nagyon elcsesztek ezzel a patch-el. Még szerencse hogy csak BETA 🙂

    U.I: Azóta egyszer csak gondolt egyet, és letöltötte 🙂

    Reply

  • spedirt

    |

    A menüben szándékosan nincsen hang FYI. Volt róla bluepost. Csiszolnak még a hangokon, a béta végén teszik vissza. Ne keressétek.

    Valaki próbálta már Zerggel az overseer harasst?

    Reply

  • razieel

    |

    7-ből 4-szer droppoltak… :/

    Reply

  • pogix11

    |

    elééég volt a you’we f*cking droppedből b****meg 3 game 3 lose és le se játszottam teljesen egyet se
    vegyék vissza ki ezt a sz*r 3v3 meg 4v4-et mert így nem lehet játszani

    Reply

  • johnnybgoode

    |

    Sc2armoryn is van egy elég hosszú known issues rész…

    Reply

  • Alexei

    |

    nekem „csak” 3-ból 2 😀
    az elmúlt 30 percben

    Reply

  • Erdon

    |

    Valaki nem tudja mi ez az állandó szerver meghalás? Am tök vicces mert úgy dobált ki a játék, hogy a végén Platinum ligába kerültem pedig én kb bronz szinten vokXD

    Reply

  • sweeping

    |

    Ha bronz szinten voltál, akkor most már silveren. Mivel mindenki feljebb került eggyel

    Reply

  • Erdon

    |

    nálam teljes 0-ázás volt, úgyhogy az 5 meccsnél vágott ki úgy h platina lettemXD

    Reply

  • csimpi

    |

    Nálam totál kár egy játékot se tudtam tolni, nem talál meccset vagy dc

    OFF: Gúgli pac-man rulez 😀 van multi is

    Reply

  • BlaZ

    |

    miért nincs b.net.

    Reply

  • anarchoid

    |

    PATCH DAY NO PLAY

    Reply

  • K4E

    |

    Legalább akkor ne Május 31 lenne az END.

    Reply

  • sweeping

    |

    Most lekapcsolták, nem lehet játszani
    Gondolom a hibát próbálják meg kijavítani

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz K4E #174 üzenetére:
    valami olyasmit ír hogy juni 21.. lehet kitolták az END-et 😀

    Reply

  • Boshi

    |

    Nem kapcsoltak le ezek semmit , 😉 benntvagyok

    Reply

  • sweeping

    |

    de azt nézd hogy játékban lévők száma 0

    Na most már újra játszanak

    Reply

  • BlaZ

    |

    összevissza van az egész, nagyon idegesítő.

    Reply

  • K4E

    |

    Válasz Depyangel #176 üzenetére:
    jó-jó most már látom de eddig csak a „írjam be a nevem”c. ablakig jutottam el.
    amennyit láttam az új panelekből …
    CO-OP vs AI-ból láttam a szinteket és keksz újra kidobott úgy ,hogy próba majd este…

    Reply

  • csimpi

    |

    Ez döglött, meccsig már eljutok de aztán dc…
    Holnap retry.

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz K4E #180 üzenetére:
    én játszottam egyszer 4v4-et kb 3 percig.. 😀 leraktam gw-t és már ki is dobott..

    Reply

  • pogix11

    |

    1v1olyan mint valami sorsolás kit droppol először a battle.net 😀 😀
    eddig 3 vin 3 lose és egy győzelemnek jutottam el teljesen a végéig …kis szerencsétlen reaper rush volt 😀

    Reply

  • BlaZ

    |

    kb mikorra várható hogy helyrejön a probléma, sejti valaki?

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz BlaZ #184 üzenetére:
    hétvégén elvilegben nem dolgoznak blizznél, vagy tévedek? 😀 remélem..

    Reply

  • tasareo

    |

    nem hiszem hogy hétvégén nem dolgoznak. bebasznaXD

    Reply

  • pogix11

    |

    Válasz tasareo #186 üzenetére:
    csak miattunk 😀 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz pogix11 #187 üzenetére:
    Alap 100ezer ember várja tűkön ülve hogy jó legyen. Alap hogy bemennek dolgozni akkor is ha nincs munka

    Reply

  • mikroman

    |

    ööö. Izé. Valaki tudja, hogy a szép új bnet a StarCraft 2 Betánál melyik portot használja. HAsonló mód szívtam a laggal meg némi droppal a router miatt régen. Bár szerintem túl széles körű a hiba, hogy ez lenne az oka,, de egy próbát megérne. VAlaki tudja a varázsszót? (azaz a portszámot)? 😀

    Reply

  • Wilsonius

    |

    Remélem dolgoznak már a Dc problémán ( hát már mérne dolgoznának) mert baromira zavaró

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz mikroman #189 üzenetére:
    Fix hogy b.net rossz ne izgulj
    Amúgy fogalmam sincs

    Reply

  • mikroman

    |

    akkor szimplán vagy nem bírja a 3v3 és 4v4 meccsek miatti plusz megterhelést a Bnet, vagy a hétvége miatti megterhelést, vagy csak elcsesztek valamit máshol, de nagyon. Megnyugtató.
    Eddig nem sikerült a beharangozott ultra buffot tesztelni 😀

    Reply

  • AxeMan_cpp

    |

    Ez kliens oldalú hiba. Maga a memória lefoglalás -ban vannak gondok. Szerintem az UDP betett a rendszernek a BNet -nek és mindekit ledob.

    Reply

  • csimpi

    |

    A kliens/újpeccs a x*r, nekem el is száll dc után, sőt kipróbáltam hogy nem csinálok semmit a főmenüben akkor is elszáll kb 5 perc után.

    Reply

  • DJackson

    |

    az udp-ben elvileg nincs sorszáma csomagoknak, valaki felhományosítana, hogy ezt hogy oldják meg az ilyen játékokban?

    Reply

  • CloneCorn

    |

    Az uj patch óta folyamatosan megszakad a kapcsolat a szerverrel föleg 3v3ban és 4v4ben párszor elöfordult hogy egyesévl sorban 1az egyik csapatból majd egy a másik csapatból szétkapcsolodott a szerverrel. Rengeteg a bug az új patch óta lefagyás és szétkapcsolás túl sok. 5percenként nekem is elszál mint az elöttem íroknál. A balance se jobb se roszabb nem lett.

    Reply

  • csimpi

    |

    Válasz DJackson #196 üzenetére:
    Sztem sehogy, gondolom a régebbi csomagot nem veszi figyelembe.

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz csimpi #195 üzenetére:
    Válasz DJackson #196 üzenetére:
    Valaki elmondja mijaz a dc és udp? 😀 röviditésekben nem vagyok otthon.. 😀

    Reply

  • ImiHUN

    |

    SC2MASTER_SERVER_ERROR_INVALID_DATA , ezt írja ki mikor besorolójátékot akarok játszani miután indítani akarja a játékot. Mit tegyek, töröljek le?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.