Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)

ZsoL . Hírek, Patch 4770

Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):

Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.

Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.

Általános

  • Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
  • A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
  • 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
  • Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
    • Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
    • A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
    • A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
    • A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
  • UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
  • Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.

Balance változtatások

PROTOSS
Sentry

  • A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.

    Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.

Void Ray

  • A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.

    A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.

Warp Gate

  • Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).

TERRAN
Marine

  • Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
  • Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
  • Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.

ZERG
Infestor

  • Infestor Terran varázslata eltávolítva
  • Frenzy varázslat hozzáadva:
    • 25 energiába kerül.
    • Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
  • Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.

Overseer

  • Contaminate varázslat hozzádva:
    • 75 energiába kerül.
    • Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
  • Infested Terran varázslat hozzáadva:
    • 125 energiába kerül.
    • Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
  • Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.

Ultralisk

  • Élet 600ról 450re csökkentve
  • Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
  • Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
  • Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.

Battle.net Felület

  • Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
  • A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
  • A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
  • A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.

Comments (376)

  • csimpi

    |

    Válasz Depyangel #199 üzenetére:
    Dc disconnect(szétkapcsolódás), mikor levág.
    Az udp meg egy protokol(mint a tcp), csekkold le wikin 🙂 lényeg hogy gyors de nincs visszaigazolás tehát lehet elveszik néhány csomag stb

    Reply

  • csimpi

    |

    Válasz ImiHUN #200 üzenetére:
    Ne csinálj semmit bugos a peccs.

    Reply

  • onli

    |

    a DC a disconnect, az UDP pedig a User Datagram Protocol.
    Énis szopok a játékkal, folyamatos dropok…de diamond liga:D (bár a 3 dropból 1nek volt csak kétes a kimenetele szerintem, a másik 2ben jobb voltam)

    Reply

  • poc

    |

    udp az user datagram protocoll, ezt és TCP-t használják.
    UDP olyan mint a postai levelek, csak a feladás van biztosítva, vétel nincs.

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz csimpi #201 üzenetére:
    Így már értem. Csak nem volt világos a rövidités. Köszönöm. Nem csekkolom wikin mert hálózat építést tanultam így értem már 😀

    Reply

  • onli

    |

    akkor viszont ejnye…ismerni kéne:D

    Reply

  • DJackson

    |

    plusz ha tcp-n adatatot akarsz küldeni akkor a csomagban van egy fejléc, és abban van egy azonosító, ami azt biztosítja, hogy a csomagok jó sorrendben érkeznek. mondjuk az ipx is datagram alapú, azt meg mindenki tudja hogy megy. Egy lövöldözős játéknál nem biztos hoyg baj ha kimarad pár csomag, nade egy starcraftban? 😀 mondjuk erről Zed tudna szerintem érdemben nyilatkozni.

    Reply

  • Depyangel

    |

    A lényeg.. LEGYEN MÁR JÓ A BÉNET 😀

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Most senkinek nem megy a játék?? vagyis be tok lépni csak játszani nemtok:S Nektek is így van?

    Reply

  • ImiHUN

    |

    Válasz Gravior #210 üzenetére:
    #200, #202

    Reply

  • 84Noname

    |

    … Kifagynak a játékok, nem tudok kreálni, nem tudok repezni, nem jelent meg a 3v3 és a 4v4 opció, érdekes módon be tudtak hívni 3v3-ra, ami kifagyott indítás előt… szóval azt leszámítva, hogy a menü nézegetésén kívül nem tudom másra használni a játékot, nincs is bajom a 13-as peccsel…

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Noname:D kommented végén már csak röhögni tudtamXD

    Reply

  • ImiHUN

    |

    A rendszer szerint már 4 besoroló mecset letoltam, szerintem 10-et kezdtem már el ebből 5 van van a statisztikámban és összesen egyetlen egy vesztes mecset tudtam végigtolni most pedig SC2MASTER izé-bizé data error van.

    Pedig ma tolhatnám egész nap… végre..

    Basszus mi lesz itt ha megjelenik a játék? Több játékos, több server uhh…

    Reply

  • MiniM

    |

    Úgy látom, akkor mégsem kell magam elbarikádozni valami kávézóban, mert a koliban előreláthatólag keddig nem lesz net :OOOOO :'( crybaby…remélem azért addigra nem lesz bigshitdrophappen XD

    Reply

  • DJackson

    |

    a debug az egyik legnehezebb feladat úgyhogy jó szórakozást blizzz 🙂

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Remélem qva gyorsan végeznek vele:D Mióta van ez nem tudja vki??

    Reply

  • pogix11

    |

    Válasz Tcraft #217 üzenetére:
    lol ezmiez thor azegy elég gáz egység immortal szétkapkodja de ez durva 😀

    Reply

  • MHz

    |

    A 3v3 és a 4v4 nem jelenik meg ha a practice ligában vagy. (nem a placement!!) De akkor az FFA sem jelenik meg.
    Szerintem majdnem mindenki azt az invalid data-s hülyeséget kapa.
    Nekem még délelőtt sikerült letolnom még 1 4v4et… azaz 2v4et, mert az egyik team mate-et kidobta az elején a másik meg nem csinált semmit se :S (de azért nyertünk :)) és még megvolt 2 3v3 is. A 3v3as pálya felépítése igen érdekes szvsz. De a jó értelemben. 🙂
    Remélem hamar visszajön már a bnet 😀

    Üdv,
    MHz

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz dvkr1994 #218 üzenetére:
    Hogy mióta? Én reggel őő 8 óta szívok vele kb. :/

    Reply

  • DJackson

    |

    #217
    ez valami terratron-tank ivadék lehet ghost felmenőkkel. kis atomokat lő 😀

    Reply

  • Tcraft

    |

    Válasz pogix11 #219 üzenetére:
    Single playerben el tudok képzelni egy TvT pályán egy ilyen überThort, mint anno BW-ben Torrasque, a tápos Ultralisk az utolsó Terran mapon :))

    Reply

  • dvkr1994

    |

    reggel 8 óta ilyen „SZAR”???

    Reply

  • pogix11

    |

    Válasz Tcraft #223 üzenetére:
    én meg akkor egy über mothershipet *_*

    Reply

  • pogix11

    |

    Válasz dvkr1994 #224 üzenetére:
    nem reggel 8-kor nem volt ennyire szar most rosszabb 😀
    ügylátom ma már nem lesz szerver :S

    Reply

  • dvkr1994

    |

    istenem:S pedig jó lenne!!! rohattul jó!!! Pöcsöm kivan! Itt a szombat most sehova nem megyek , erre nincs szerver! Hát ez nem igaz!

    Reply

  • Atlasy

    |

    Leállították a szerót most már be sem tok connectolni!! 🙁
    Valaki nem tud küldeni egy linket ahol frisebb infok találhatók mert ezt olvasom mióta felkeltem de mindig mindenki arról ír h nem müxik elsőre is megértettük inkább azt írjátok mikor fog müködni 😉

    Reply

  • dvkr1994

    |

    na ha a szerókat le állították az már 1 jó hír nagyjából! Talán meg oldották és most teszik be!:D vagy ki tudja

    Reply

  • Tcraft

    |

    ÉN most be tudtam lépni, és tudok custom gémet kreálni, pedig eddig nem engedte :)))

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Tcraft #230 üzenetére:
    zupper 😀
    én is mindjárt megpróbálom csak előbb befejezem a letöltést 😉
    majd írok ha van valami

    Reply

  • Atlasy

    |

    off:
    A co-op vs ai az mi?

    Reply

  • Atlasy

    |

    besikerült lépnem 1v1et talált playert elkezdtem megörültem 🙂 gondoltam megyek leírom miután nyerek de hirtelen azt veszem észre hogy qrva hotkeyek megváltoztak a q volt a probe az y meg a chrono megkérdeztem tőle hogy normálisak a hk-jei, írta hogy igen akkor mondtam neki hogy kilépk gg.
    Valaki msnak is van hk problémája?

    Reply

  • triazz

    |

    Istenem, felejtsétek már el ezt a „szeró” szót. Ilyen nem létezik a magyar nyelvben, maximum az óvodások szintjén. Miért nem lehet ezt a csodálatos és választékos nyelvet helyesen használni?

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Skacok! Nektek is lassú a játék?? mert nekem lassan megy benne minden:d Mint ha rep-et nézném vissza slowing-on:S

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Ja és csak NOVICE mappokat tol be:S

    Reply

  • Atlasy

    |

    most megakartam próbálni mégegyszer hátha csak pillanatnyi szbszás volt de megint leállt a szerver de mostmár kint van a breaking newsban h vmit csinálnak 😀 (i don’t speaking very well english)
    kérdés:
    lehetséges-e az hogy a hk problémámat az okoz(ta)(za) hogy pl engem átrakott egy másik kliensbe pl német vagy ilyesmi?

    Reply

  • iddqd_

    |

    >>234
    A nyelvet a használói alakitják.
    ha egy röviditést, szót, akármit sokan kezdenek el használni, az azt jelenti, hogy használatban van 😀
    lásd: random, manapság 15-6 évesen a legcukcsibb csajjjjszeeek is ismerik mit jelent.

    Reply

  • Hoonee

    |

    Másnak is törlödött a ladder rangja? Mert en Bronzeba első voltam most meg újra placement mecseket kell játszanom de persze az sem megy…
    Érdekes, hogy a repek megvannak a régi mecseimről pedig új felhasznalott kellett csinálnom.

    Reply

  • BlackDemon2

    |

    Másnak is játszhatatlan perpill? Mer nekem kb minden gamebe ,,You were dropped”

    Reply

  • MHz

    |

    Remek… Belekezdtem egy jó kis 3v3ba és tök jó voltam erre megint lehal. Nem tudom mikortól érdemes ladderes játékot nyomni. Egyébként azt írják, hogy tudják, hogy szar és dolgoznak rajta, de eközben néha újraindul az egész hóbelebanc. 😀

    Válasz Hoonee #239 üzenetére:
    A repek megmaradnak. azokat a lokális gépen tárolja nem a szerveren.

    Üdv,
    MHz

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz triazz #234 üzenetére:
    off:
    Választékos magyar nyelvet szeretne az úr? amennyiben ez megtörténne lényegesen lelassulna az információs szuper sztráda hiszen mindenkinek oly sok időbe telne legépelnie azt amit közölni szeretne hogy jómagam sem olvashatnám itt a jobbnál jobb (és rövid) kommenteket. A szeró szó lehet hogy nem található meg az ön szótárában de a miénkben létezik és nemes szerepet tölt be. A szeró a szerver rövidítése/ szlengesítése!
    Van egy álmom hiszem hogy egyszer a triazz fajták is belenyugszanak, hogy mi olyanok vagyunk akár Kazinczy, nyelvújítók!
    Előre Barátim!

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Titeket nem dob ki ez a kaki?? Nvidia miatt folyamatosan kidob vagy mi miatt:S most 4v4-be elkezdek gamelni és „You were dropped” Mondom neki a ******************

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz dvkr1994 #236 üzenetére:
    OMG :D!
    Bocs, de ez nagyon n00b kérdés volt.
    NOVICE mapok = gyakorló mapok
    Ezeket akkor tölti be ha az elején arra mész, hogy new gamer vagy, és akkor kell 5 practice meccset játszanod. Ezeken a meccseken novice mapok vannak és a játékmenet lassú (novice mapoknál bázisod bejáratánál van egy kő, hogy megvédjen elején). 5 practice meccs utan jön az 5 placement, ami meg ligákba sorol. Ha el akarod kerülni ezeket a novice mapokat és a vele járó lassú játékmenetet, akkor legközelebb ne new gamer-re menj, hanem az experianced-re, és akkor kapásból placementeket tolhatod.

    Reply

  • Gravior

    |

    nekem is épp egy jó kis 3v3 jött be 3zerg vs 3protoss.. jól hangzik mi ? 😛 aztán az egyik zerg kidczett.. aztán a másik.. mondom jó irányítom az egységeiket.. erre énis..

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Én hála istennek tudtam tolni egy 1v1 ladders-t de slowing sebességen és novice mappon:S szal nem volt élvezetes annak ellenére hogy nyertem

    Reply

  • Hoonee

    |

    Akkor csak az en SC2es felhasználom lett törölve? Úgy látom más nem panaszkodik erre…

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Atlasy #242 üzenetére:
    „hogy mi olyanok vagyunk akár Kazinczy” – ajaj
    És van akit zavar a ‘szeró’ szó, mivel bugyuta. Legalább annyira, mint a narisaripalimali.
    Egyébként nem csak nyelvújítás létezik, hanem nyelvrombolás is, és ma inkább az dívik 🙂

    Válasz dvkr1994 #235 és #236 üzenetére:
    Az kérlek a gyakorló liga 🙂 Ugord át a ‘skip’ feliratú gomb segítségével.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Atlasy #242 üzenetére:
    Szeró= 5 karakter
    Szerver= 7 karakter
    Szerinted van értelme fogyatékos rövidítést alkalmazni akkor, ha csak két betűt spórolsz vele? Mert ha „immo”-nak mondod az immortalt, az még OK. Azért utálom az ilyen szavakat, mert nincs értelmük és mindig a gagyogó, ostoba 14 éves kis csajok jutnak eszembe róluk a sok „szercsi, láwcsi, ubisali nokipörivel” és hasonló baromságaikkal. Írd le helyesen ezeket a szavakat, hidd el, ha értelmes dolgot írsz, akkor elolvassák a kommentjeidet. Ez nem sms, ahol spórolni kell a karakterekkel és remélem (gondolom) ráérsz arra, hogy helyesen és értelmesen beszélj (írj).

    Reply

  • Atlasy

    |

    off: rájöttem mi a hk problémám oka :DDDD
    én hülye az optionsba átállítottam őket XDXD

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.