Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)

ZsoL . Hírek, Patch 4848

Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):

Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.

Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.

Általános

  • Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
  • A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
  • 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
  • Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
    • Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
    • A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
    • A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
    • A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
  • UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
  • Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.

Balance változtatások

PROTOSS
Sentry

  • A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.

    Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.

Void Ray

  • A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.

    A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.

Warp Gate

  • Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).

TERRAN
Marine

  • Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
  • Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
  • Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.

ZERG
Infestor

  • Infestor Terran varázslata eltávolítva
  • Frenzy varázslat hozzáadva:
    • 25 energiába kerül.
    • Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
  • Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.

Overseer

  • Contaminate varázslat hozzádva:
    • 75 energiába kerül.
    • Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
  • Infested Terran varázslat hozzáadva:
    • 125 energiába kerül.
    • Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
  • Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.

Ultralisk

  • Élet 600ról 450re csökkentve
  • Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
  • Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
  • Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.

Battle.net Felület

  • Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
  • A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
  • A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
  • A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.

Comments (376)

  • Atlasy

    |

    Válasz Titankahn #299 üzenetére:
    tökéletesen egyet értek.

    Reply

  • renhohek

    |

    AAAAA és én voltam a 300-ik komment THIS IS SPARTA! POWER TO THE PEOPLE!

    Reply

  • Fecniii

    |

    Válasz renhohek #300 üzenetére:

    Sajnos még mindig nem lehet, én 10 percig vártam b.net menüben hogy kidob e aztán beléptem placement macthre és kb 5 mp-után közölte hogy dropped, nyomtam egy Alt F4-et így szerencsére nem lett vesztes a meccsem. Megmaradt a lehetőségek száma.

    Reply

  • Yeaf Kitri

    |

    Az új patch óta nem tudok játszani egy meccseet se. Nem azzal van a gond, hogy kidob, mert odáig el se jutok. Nem talál ellenfelet, custom game-be nem tudok belépni, csinálni meg pláne nem tudok. Bármire kattintok semmi nem történik. Néztem bnet fórumon és nem csak nekem vannak ilyen problémáim („szerencsére”), úgyhogy remélhetőleg Blizzard hamar javítja.

    Van egy olyan érzésem, hogy a megjelenési dátum csak a single playerre igaz. Blizzard szereti hangoztatni játékainál, hogy „when it’s done”, de a multiplayer még nincs kész. Nem a balanszra gondolok, mert azt évekig fogják még finomítgatni, javítgatni, hanem a hibákra. Arra van idejük, hogy facebookot beletegyék, meg csilivili új menüt csinálnak minden patchnek, de hogy megnézzék, hogy működik-e az mintha kimaradt volna (ami szerintem előbbre való). Értem, hogy ez még csak BÉTA, de azért arra lehetne figyelni, hogy egy patchtől majd senki se fog tudni játsznani, mert el se indul, vagy kidobja őket nagyon hamar. Gondolom (inkább remélem) nem úgy dobnak fel egy patchet, hogy „23:59-kor elkészültünk, 0:00-kor már fent is van, majd a játékosok úgyis szólnak, ha van valami gond”.

    Reply

  • renhohek

    |

    Válasz Fecniii #303 üzenetére:

    Nekem most ment egy 3v3 meg egy 4v4 is uh sztem ne add fel. bár 4v4 ben mar a végén lagolt mint állat. Lehet a 2000000 ling meg muta miatt :). Nagyon durva z a sok egység egyszerre olyan mocskolás megy hogy csak na.

    Reply

  • Firebat

    |

    én köbö 3/4-ed órája már normálisan tudok játszani, 1v1-et

    Reply

  • Atlasy

    |

    megint szerver hiba van.
    Droppolt 2x aztán már nem is tudtam csatlakozni sehova 🙁
    szóval most várok egy kicsit aztán újra próbálkozom.

    Reply

  • Warbull

    |

    Hát én zerg vagyok és 1edöl a protos canonozást gyülölöm a legjobban valami ötlet ellene?
    Legtöbször észreveszem de lingekkel szinte lehetetlen megoldani.
    Kérném a prok ne kezgyenek 1böl noobozni ha lehet.

    Reply

  • dN

    |

    #308
    Amíg a cannonok nem lövik a bázisod, munkásaid, nincs gond. Még az első cannon felépülése előtt öld meg a probe-ot, ha kell vigyél 4-5 droneot, és vedd körbe ne kergetőzz vele. A lingekkel meg menny ellentámadni, úgysincs semmi védelme otthon. A mineral line-t támadd, és vigyázz 6-8 linget a probeok még visszatudnak verni, kis micro kell ide. Esetleg építs spinecrawlereket, a protoss valószínűleg úgyse lőtávolba rakja az első cannonjait, tehát mire előre araszol, neked már kész lesz a védelmed.

    Nem vagyok pro, és hajnali 2kor ennyi ötlettel tudtam szolgálni, mint (nagyrészt) protoss játékos.

    Reply

  • Warbull

    |

    Köszönöm szépen majd kiprobálom.

    Reply

  • Atlasy

    |

    most már jók a szerók nincs drop lehet játszani 🙂
    Válasz dN #309 üzenetére:
    jó taktika

    Reply

  • DJackson

    |

    mivel nincs leterheve->európa alszik holnap napközben azért kiváncsi leszek

    Reply

  • K4E

    |

    Nah végre !! 😛 akkor Party time most! 😛

    Reply

  • Sydra

    |

    Igaz a hír, h Blizzard elsumákolt egy Ultra nerfet? Állítólag már 100% helyett csak 33%-ot cleave-el. Nézte ezt már valaki? Most nem tudok a gépemhez jutni és nemtudom leellenőrizni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Depyangel #285 üzenetére:
    Na most akkor felvilágosítalak, hogy hogyan is van ez. Egy kívülálló, aki kezdő az rts-k terén az minden bizonnyal másképp látja a helyzetet. Nekem több ezer óra rts játék van a hátam mögött. Igazából más játékokkal nem is foglalkozom.

    Szóval ha végre megtanulnád a nyitásokat attól még nem abból állna az összes pvz pl hogy:
    leteszed a gw-t 12.-nél majd elmész deríteni utána gáz 14 (chornozásokra most nem térek ki) után zea aztán egyből cyber hogy ha earlyzett. (2. gáz is korán kell egyébként) Majd nagyon gyorsan stargatera mész és voidokkal operálsz, a feljárót pedig zea+stalkerrel zárod.

    Ez csak egy kiforrott taktika de rengeteg más is van, pl Blistering Sandson jól lehet early expelni, ott elején egyből elnyomnak egy chorno-t majd 10nél pylon 10 gw 13 pylon és innentől jön a zeázás próbálod szopatni a zerget, közben rakod nexet. De ez attól is függ, hogy hogyan is állsz. Lehet forget kell előbb rakni aztán nex majd canna. Egyébként még ezen kívül van olyan pálya ahol ez szintén működik.

    Van pl proxy 2gw is, ezt pl én nem szoktam kihasználni, eléggé all-in ha nem jön össze eléggé nagy az esélye hogy kikapok.

    Akkor van az 1gw robo majd 2.gw zea+stalker+sentry+immo push ami igen erős. De itt is lehet variálni az építési sorrenden attól függően hogyan nyitott a zerg. Early exp esetén ez megfelelő, ha pedig lingeket pumpálja speed fejlesztéssel, akkor 2gw kell majd aztán robo

    A lehetőségek tárháza nagy, csak egy kezdő még ezzel nincs tisztában 🙂

    Reply

  • szabgyul92

    |

    Csessze meg a blizzard, sztem több nerfet kapott a zerg mint erősítést, a frenzy miatt kellett annyi sebzést és életet elvenni az ultralisktól??? Népbutítás az egéssz, lószart nem lett jobb a zerg!!!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #314

    Az Ultra light egységekbe kevesebbet sebez, mert:
    „Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.”

    De ez nem az a csökkenés, amiről te beszéltél.
    és nem hiszem, hogy a Blizz itt „sumákolja” az egységnerfeket.

    VAlami hír arról, hogy hogy áll a szerver?

    Blizz még nem adott ki valamit kis kéket, hogy igen, nekik is már feltűnt, és dolgoznak rajta?

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #316

    „lószart nem lett jobb a zerg!!!” tagmondatod pont azt jelenti egyébként, hogy a sírásokkal ellentétben igenis jobb lett a zerg.

    A zerget nem buffolni akarták, hanem színesíteni… Ezt eddig még itt senki nem kezdte el kihangsúlyozni?

    Reply

  • pogix11

    |

    nah ma már játszható a battlenet?

    Reply

  • sweeping

    |

    Felmerült már egyesekben, hogy mit jelent ez a playtime expire, és miért számolja hogy mennyit játszottunk a játékkal. A következő a válasz:

    Mielőtt bejelentkeznétek jobb oldalt láthattok egy olyan feliratot, hogy play as guest.
    Olyasmi lesz ez mint a wow trial. Hogy aki bizonytalan az kipróbálja, és ha megtetszik neki akkor megvegye (Még nem elérhető az opció)
    Továbbá az Oroszoknál lesz lehetőség úgy megvenni a starcraft2 hogy csak fél évet játszhatnak vele. Így viszont jóval bolti ár alatt jutnak hozzá. Ha megtetszett a játék utána egy kis + összegért cserébe már véglegessé válik a játék számukra is, és nem kell majd többet fizetniük érte

    Reply

  • MHz

    |

    Válasz sweeping #320 üzenetére:
    Blue post szerint nem jelent semmit. Én először arra gondoltam, hogy fizetős lesz a bnet 🙂

    Egyébirát egész működőképesnek tűnt a bnet most. Igaz, hogy a tegnapi érdekes viselkedése miatt az 5 placement meccs lejátszása utan van 7 game amiből 5 win. 🙂 De ez a hülye berakott a diamond ligába :S 🙂

    Üdv,
    MHz

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Ezaz!! DROPPED!!!

    Reply

  • bLackMage

    |

    3 2v2 meccsből 3 dropped és persze 2 a nyereség szélén állt, de nem számolja be win nek. 1 et meg beszámolt persze loosenak.

    OFF: Azt mondja meg valaki nekem, hogy annak mi értelme van, hogy a gyereknek nincs pénze se semmie de az utolsó probbal fogocskázik. Bírom az ien barmokat akik más idejét rabolják ien szarságokkal.

    Reply

  • IonGun

    |

    Az elmúlt 3 placement-ből mindet megnyertem volna, de mindegyikből kidobott! A legutóbbinál pl már a maint ütöttem volna, erre kiadja, hogy DROPPED! Ez az igazi méreg, nem a cián!

    Reply

  • skarlight

    |

    Szal még ma is ugyanolyan szar a bnet mint tegnap…

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Reggel még jó volt! Most kuródott el kb. 30-40 perce:S Amugy nálatok is lassabb a placement meccs mint alapból a join meccs??

    Reply

  • MHz

    |

    Találós kérdés. A replayeknél a minimap nálatok is fekete és nem mutat semmit?

    Üdv,
    MHz

    Reply

  • csimpi

    |

    Nekem perfekt 😀 Nem akar elszallni pedig peccs elott is rendszeresen elszallt/droppolt. (vagy csak szerencsem van)

    #327 ja

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz MHz #327 üzenetére:
    igen, szóval a replay-t is elk*rták..

    Reply

  • bLackMage

    |

    Válasz dvkr1994 #326 üzenetére:
    Mert a Placement az Fast, a sima join meg faster ( álltalában).
    Persze lehet h tévedek de tudtommal így van.

    Reply

  • .Dante.

    |

    Válasz Warbull #308 üzenetére:
    Ha cannon rushol akkor a pylonra kell menni mivel az adja az energiát a cannonoknak,meg amúgy ja, ki nem venné észre

    Reply

  • bLackMage

    |

    Na ja de ha 2-3 Cannon védi az akár 2 plyont akkor, hogy veri ki?

    Reply

  • h143570

    |

    Aranyosak, valoszinuleg ugyan azzal szivnak, mint mi mult honapban a cegnel. Groupok kozotti „megbizhato” UDP multicast. Rendszerint nagysegrendileg alacsonyabb az atereszto kepesege, mint a TCP alapu verzionak. Mivel a TCP altal nyujtott szolgaltatasokat ujra meg kell irni, igy visszont mar rendkivul megno a kopmpelxitas.

    Reszvetem a fejlesztoken es az architekeknek mig kikalapaljak. Bar nem lehet oket hibaztatni, elemeletben az UDP jobb, gyakorlatban meg ugyesnek kell lenni, ha valoban jobbra akarjak megcsinalni.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz dvkr1994 #326 üzenetére:
    Válasz bLackMage #330 üzenetére:

    Az nem placement match, hanem practice. Olvasd el mi van odaírva. Lesz ott egy gomb: ‘Skip’ felirattal, kattints rá, hogy átugord a gyakorló ligát (ami szintén öt meccs). Egyébként az elején még egy felugró ablak is leírja, hogy mi a helyzet, csak gondolom nem olvastad el.

    Reply

  • Azi

    |

    Szégyen!!!

    Reply

  • I3ull

    |

    Hogy lehet simán profile alapján addolni friendet? 😀

    Reply

  • MHz

    |

    Hát a lag problémát megoldották ezzel a pöpec UDP-vel. Mert ha nincs game nincs is ilyen probléma.
    You were dropped rulez 🙂

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Válasz bLackMage #330 üzenetére:
    Csak az a gond nem fast hanem sztem slowing:S Mert a patch előtt is olyan gyors volt mint sima join game-be…

    Reply

  • csimpi

    |

    Nekem még mindig nincs kress/drop szinte már hiányzik xD Viszont mostmár meccs közben nincs minimapom.

    Reply

  • razieel

    |

    pffff , engem még mindig droppol… :/

    Reply

  • h143570

    |

    Azert az is viccess, hogy a custom gamben csak AI-k ellen is kepes kiirni, hogy Your were dropped?!

    Reply

  • AdamoA

    |

    Miért a custom game is neten van attól függetlenül, hogy AI vagy player ellen játszol, szóval miért is kéne ezen meglepődni? 🙂

    Reply

  • razieel

    |

    na jó 4 gameből 3 drop… remélem hamarosan összerakják…

    Reply

  • h143570

    |

    Csak mert ez esetben nem nagyon kellene komunikalnia a lokalis gepen kivul semmivel. Max idonkent hazaszolni a Blizzard szerverei fele, hogy meg el. Remelhetoleg hamar talalnak ra megoldast pl visszaternek TCPre.

    Reply

  • skarlight

    |

    Amúgy miért nincsen Bonus Pool?

    Reply

  • MHz

    |

    Amúgy van. Csak le kell játszani a placement meccseket és elindul a számláló.

    Reply

  • Azi

    |

    Custom game 3v3 4v4 ek viszonylag jól mennek. Elég undoritó a 3 zergeling rush:D

    Reply

  • PoC_Zoli

    |

    Heló!

    2 meccsből kétszer dobott le az új játék. Ezzel találkozott már valaki???

    Reply

  • onli

    |

    Válasz PoC_Zoli #349 üzenetére:

    Szia!

    Szerintem még soha senki nem látott ilyet…borzalmas

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz onli #350 üzenetére:

    😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.