Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)

ZsoL . Hírek, Patch 4768

Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):

Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.

Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.

Általános

  • Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
  • A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
  • 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
  • Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
    • Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
    • A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
    • A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
    • A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
  • UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
  • Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.

Balance változtatások

PROTOSS
Sentry

  • A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.

    Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.

Void Ray

  • A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.

    A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.

Warp Gate

  • Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).

TERRAN
Marine

  • Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
  • Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
  • Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.

ZERG
Infestor

  • Infestor Terran varázslata eltávolítva
  • Frenzy varázslat hozzáadva:
    • 25 energiába kerül.
    • Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
  • Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.

Overseer

  • Contaminate varázslat hozzádva:
    • 75 energiába kerül.
    • Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
  • Infested Terran varázslat hozzáadva:
    • 125 energiába kerül.
    • Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
  • Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.

Ultralisk

  • Élet 600ról 450re csökkentve
  • Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
  • Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
  • Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.

Battle.net Felület

  • Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
  • A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
  • A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
  • A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.

Comments (376)

  • Azi

    |

    Lassan lassan kijavíthatnák a hibákat! Mintha semmit nem csinálnának a blizznél. Eléggé pipa vagyok!:@ (és nem érdekel hogy csak BÉTA!!)

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Azi #352 üzenetére:
    Persze! A te mérgelődésed miatt pár perc alatt kijavítanak jópár elég összetett problémát. Valószínűleg semmit nem csinálnak, pedig az egész csak egy 10 perces meló lenne. Fujj Blizzard, fujj!!

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Rá jöttem a lassúságraXD Pracice meccset toltam és nem Placement-et..:D Most nem kérdezte meg hogy milyen fokozatú játékos vagyok:D

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Am. így hogy lesz kupa?? :O

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Nem írták ezek sehova hogy mér droppol??? Kikészít komolyan.. Itt a hosszú hétvége erre most szarakodik.. hihetetlen

    Reply

  • OmenTD

    |

    könyörgöm mondjatok már 1 jó hírt

    Reply

  • Azi

    |

    Mintha nem csálnálnak semmit. És ha nem is 10 perc de 36 óra után se tudják megcsinálni akkor valamit nagyon elk**tak. Pont hétvégén amikor végre vakulásig jáccottam volna:S És még csak nem is tájékoztatják a nagyközönséget hogy nyugalom meglesz csinálva. Ez elég félelmetes.

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Így kezdik a beta lezárást???:O:S grat…

    Reply

  • razieel

    |

    Válasz dvkr1994 #354 üzenetére:
    sötét vagy mint az éjszaka…

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Válasz razieel #360 üzenetére:
    Köszi:D nem is gondoltam komolyanXD de lehet sötét vagyok! de most csak az érdekel hogy menjen NORMÁLISAN!

    Reply

  • razieel

    |

    Válasz dvkr1994 #361 üzenetére:
    és idegesítőbb mint Jar Jar a Star Wars-ból…

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Örülök neki:)

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz razieel #362 üzenetére:
    Ne személyeskedjünk kérlek!

    Reply

  • dvkr1994

    |

    nem értem ezeket te:D Igaz nem értek a programozáshoz de nem lenne 1x-erübb kivenni ezt a patch-et és akk jó lenne nem?? vagy csak én gondolom ilyen hü**én?

    Reply

  • dvkr1994

    |

    Raziel am. ne rajtam töltsd le a mérgedet… Menj el kocsmába azt idd le magad! köszi

    Reply

  • razieel

    |

    Válasz Depyangel #364 üzenetére:
    csak azért mondod ezt, mert nem ovlastad a legutolsó 324324 üzenetét, amiben arról panaszkodott szüntelenül, hogy milyen lassú a játék… értem én hogy 16 éves, de azért elolvashatná miket reagálnak a beszólásaira…

    Reply

  • csimpi

    |

    Válasz razieel #367 üzenetére:
    XD jaja

    Ez egy beta teszt szoval nem fogjak visszarakni a regi peccset hogy te orulj + igy most mennek a kress reportok ergo konyebb dolguk van mintha regi peccs es „belso vizsgalat”.
    / Nekem is sz*rul esik atraktam a vizsgakat is 😀 de ez van… 🙁 /

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz razieel #367 üzenetére:
    De olvastam, és megértelek. De szerintem normálisan is meglehet neki mondani a véleményed, nem sértően. Nem igaz? :))

    Reply

  • razieel

    |

    nem nem igaz 😛

    Reply

  • Pityke

    |

    Sziasztok! Egy olyan problémám van, hogy az új patch telepítése után mindig kidob a játékból. YOU WERE DROPPED OUT! Ha tudja valaki ez miért van, azt kérem írja meg. Esetleg azt is hogyan tudom megoldani a problémát. köszi

    Reply

  • Depyangel

    |

    Válasz Pityke #371 üzenetére:
    Ha kicsit vissza olvasol, ez a majdnem 400 hsz kb erről a hibáról szól! 🙂

    várj türelemmel, dolgoznak a problémán! (legalábbis reméljük :D)

    Reply

  • msmk

    |

    Válasz triazz #373 üzenetére:
    itt leb@szod ahelyett, hogy örülnél, hogy rájött 😀

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz msmk #374 üzenetére:
    Igaz 😀 !

    Reply

  • dN

    |

    Azért egy-két komment színvonala képes volt megrendíteni az emberiség jövőjébe vetett hitemet.

    Reply

  • razieel

    |

    és még én használtam durva szavakat lol XD

    Reply

  • K4E

    |

    376 🙂
    még mindig nem jó a Bnet…

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.