Starcraft II Beta – Patch 13 (version 0.15.0.15449)
Rykee küldte be nekünk a (Zergeknek) jó hírt, melyben a várva várt változtatásokat olvashatjátok a következő Patchből. Íme hát az anyag kisebb korrekciókkal (érthetőség, helyesírás :P), plusz a helyzetjelentés (aminek a felét szintén Rykee-nak köszönjétek — a másik felét nekem, de azt nem kell megköszönni :P):
Elég sok kiegészítés került a Patch 13ba, beleértve a térkép publikálási lehetőséget, de mint ahogy az előző Helyzetjelentésekben, szerettünk volna időt fordítani arra hogy különösen belemenjünk a balance változtatásokba és elmagyarázzuk őket.
Ebben a patchben olyan balance problémákkal foglalkoztunk, amelyeket a közösség fedezett fel az előző néhány hétben. Ugyanúgy szeretnénk foglalkozni a zerg egységekkel és képességekkel, amiket nem látunk használat közben. A változtatások elég nagyok ahhoz, hogy ezeken az egységeken valószínűleg további módosításokra lesz szükség, ahogy többet megtanulunk arról hogyan használják őket játék közben.
Általános
- Térkép megosztás engedélyezve: A Térkép Készítő (Map Editor) használatával, feltöltheted saját térképeidet a Battle.net közösség számára.
- A Facebook integrálva: Itt egy gyors mód arra, hogy kibővítsd a szociális hálózatodat azzal, hogy megnézheted Facebook ismerőseid közül kinek van Battle.net felhasználója.
- 3v3 év 4v4 formációk engedélyezve
- Számos dolog változtatásra került a Ladder & Leagues rendszerben.
- Eltávolítva a réz (copper) liga, melyet a Gyémánt (Diamond) liga vált a Platinum fölött.
- A játékosok értékelése 1000 helyett 0ról kezdődik.
- A töltő képernyőn az ellenfelek tudásának különbsége (Favored, etc.) nem jelenik meg a besoroló és gyakorló mérkőzéseknél.
- A mérkőzéskészítő rendszer (amelyik az ellenfeleid kiválasztásáért felel) fejlesztve(végre -.-)
- UDP engedélyezve, hogy segítse a játék teljesítményét.
- Teljesítmény és stabilitás fejlesztések.
Balance változtatások
PROTOSS
Sentry
- A Force Fieldek mostantól elpusztíthatóak azzal, ha nagy(masszív) földi egységek átsétálnak rajta.
Sok olyan játékot látunk, amelyben az erőterek (Force Field) kulcsfontosságú részét képezik a protoss stratégiának. A képesség mulatságos/tréfás, de szeretnénk néhány opciót arra, hogy az ellenséges játékosok elbánhassanak az erőterekkel, így adva további lehetőségeket a protossnak. Mostantól a masszív egységek(Thor, Colossus, Ultralisk) összetörik az erőtereket, ha azt a parancsot kapják hogy menjenek keresztül rajta. Az ultraliskek használhatják ezt a képességet arra, hogy vezetésükkel egy zerg támadás bejusson a protossok pozíciójához, miközben a protoss játékosok arra, hogy a Colossus bevetésével támadhassanak vagy visszavonulhassanak.
Void Ray
- A hatótávolság 7ről 6ra csökkentve.
A Void Rayeket terran ellen agresszíven használják, a hatósugarukat és sebességüket kihasználva a terran játékost a bázisukban lehet tartani. Ez elég szórakoztató a protoss játékosnak, de különböző skill szinteken ezt a terran játékosnak túl nehéz megállítania, még akkor is, ha előre látja a dolgot egy jó felderítés után. Úgy gondoljuk, hogy egy nagyon enyhe hatósugár csökkentés segíteni fog ebben a helyzetben anélkül, hogy másokban nagy kárt okozna.
Warp Gate
- Az alcsoport prioritása 2ről 3ra változtatva, így prioritást élvez a Gatewayek fölött (ha egyszerre Warp Gate-t és Gateway-t is kijelölsz, az Warp Gate lesz előbb alul).
TERRAN
Marine
- Stimpack kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve
- Combat Shield kutatás 150/150ről 100/100ra csökkentve.
Úgy gondoljuk, hogy a terranok túl sokat költenek infrastruktúrára, és a játék bizonyos időpontjaiban vért izzadnak a protoss ellen. Az alapvető gyalogsági fejlesztések árának csökkentésével egy kicsit veszélyesebbek lesznek, ha a gyalogságra gyúrnak.
ZERG
Infestor
- Infestor Terran varázslata eltávolítva
- Frenzy varázslat hozzáadva:
- 25 energiába kerül.
- Célozz meg egy biológiai egységet amely, 25%al többet fog sebezni, és az ártó varázslatok nem hatnak rá 30 másodpercig.
Eltávolítottuk az Infested Terranokat, mivel csak nagyon ritkán láthattuk használatban. Beraktuk ezt a képességet belső tesztelésre és képtelenek voltunk rá hogy megtaláljuk azt a helyet, ahol szerencsés lett volna az Infestoron. Bemutatunk egy új képességet amit Frenzynek kereszteltünk, ami különösképpen rövid hatótávú zergeken hasznos, hogy közel jussanak az ellenfélhez, rettenetes sebzés (sajnos nem a terrible, terrible damage kifejezést használták itt – a szerk.) reményében. A Frenzy leginkább az Ultraliskeken éri meg, ha keresztül akarunk jutni Thoron, Cannonokon, Fungal Growthon, vagy Neural Parasiten.
Overseer
- Contaminate varázslat hozzádva:
- 75 energiába kerül.
- Célozz meg egy ellenséges épületet, amely nem lesz képes egységeket képezni, vagy kutatásokat folytatni 30 mpig.
- Infested Terran varázslat hozzáadva:
- 125 energiába kerül.
- Az Infested Terranoknak ugyanakkorák az értékeik(értem itt damage, armor) mint ezelőtt, és most közvetlenül egy OverSeer alá „kerül”.
Az Overseert egy harassoló (zaklató, hehe – a szerk.), varázsló egységnek terveztük. Nem szeretnénk több száz Overseert látni a pályán összevissza repkedni, de tetszik nekünk a zergek azon képessége, hogy az ellenfelüket harassolják például a Changelingekkel. Az Overseer kapott két új képességet, amit más, inkább „csata orientált” egységektől vettünk el. Arra számítunk, hogy a játékosok továbbra is 1-2 Overseert fognak gyártani az ellenséges bázis megfigyelésére és a láthatatlan egységek ellen, de az energiáját most már az ellenség gyártásának és kutatásának megzavarására vagy kisebb csapatok ledobására is használhatják, hogy megosszák az ellenséges csapatokat.
Ultralisk
- Élet 600ról 450re csökkentve
- Sebzés 20ról 15(25+Páncél)ra változtatva.
- Sebzés az épületek ellen 60ról 75re módosítva.
Sok buffot (nincs magyar megfelelő, a ford. – de van, a szerk. – javítást) kapott az Ultralisk, hogy csökkentse a távolságot ellenségei között. Az Ultralisk most mellőzi az erőtereket, és az Infestor Frenzy képességének segítségével, minden olyan varázslatot, amely megbénítaná vagy lelassítaná figyelmen kívül hagyhat. Ezekkel a buffokkal az Ultralisket újra kellett balancolni. Nem a páncél nélküli egységekre összpontosítunk vele, mivel a zergnek ígyis van néhány módja arra, hogy felvegye a küzdelmet a könnyű egységek ellen. Az Ultralisknek most már képesnek kell lennie arra, hogy elbánjon a tömeges Marauderekkel, és Roachoakkal amelyek a végjátékban a zergek esküdt ellenségei.
Battle.net Felület
- Megújult az összegző oldal a Profilban és a Leagues & Laddersben.
- A „segítség” menürendszer hozzáadva tech fákkal és más tippekkel, trükkökkel.
- A Battle.net felhasználói felület frissítve, hogy következetesen használják a beágyazott menürendszert.
- A játék közbeni blokkolás és némítás hozzáadva.
Comments (376)
Azi
| #
Lassan lassan kijavíthatnák a hibákat! Mintha semmit nem csinálnának a blizznél. Eléggé pipa vagyok!:@ (és nem érdekel hogy csak BÉTA!!)
Reply
triazz
| #
Válasz Azi #352 üzenetére:
Persze! A te mérgelődésed miatt pár perc alatt kijavítanak jópár elég összetett problémát. Valószínűleg semmit nem csinálnak, pedig az egész csak egy 10 perces meló lenne. Fujj Blizzard, fujj!!
Reply
dvkr1994
| #
Rá jöttem a lassúságraXD Pracice meccset toltam és nem Placement-et..:D Most nem kérdezte meg hogy milyen fokozatú játékos vagyok:D
Reply
dvkr1994
| #
Am. így hogy lesz kupa?? :O
Reply
dvkr1994
| #
Nem írták ezek sehova hogy mér droppol??? Kikészít komolyan.. Itt a hosszú hétvége erre most szarakodik.. hihetetlen
Reply
OmenTD
| #
könyörgöm mondjatok már 1 jó hírt
Reply
Azi
| #
Mintha nem csálnálnak semmit. És ha nem is 10 perc de 36 óra után se tudják megcsinálni akkor valamit nagyon elk**tak. Pont hétvégén amikor végre vakulásig jáccottam volna:S És még csak nem is tájékoztatják a nagyközönséget hogy nyugalom meglesz csinálva. Ez elég félelmetes.
Reply
dvkr1994
| #
Így kezdik a beta lezárást???:O:S grat…
Reply
razieel
| #
Válasz dvkr1994 #354 üzenetére:
sötét vagy mint az éjszaka…
Reply
dvkr1994
| #
Válasz razieel #360 üzenetére:
Köszi:D nem is gondoltam komolyanXD de lehet sötét vagyok! de most csak az érdekel hogy menjen NORMÁLISAN!
Reply
razieel
| #
Válasz dvkr1994 #361 üzenetére:
és idegesítőbb mint Jar Jar a Star Wars-ból…
Reply
dvkr1994
| #
Örülök neki:)
Reply
Depyangel
| #
Válasz razieel #362 üzenetére:
Ne személyeskedjünk kérlek!
Reply
dvkr1994
| #
nem értem ezeket te:D Igaz nem értek a programozáshoz de nem lenne 1x-erübb kivenni ezt a patch-et és akk jó lenne nem?? vagy csak én gondolom ilyen hü**én?
Reply
dvkr1994
| #
Raziel am. ne rajtam töltsd le a mérgedet… Menj el kocsmába azt idd le magad! köszi
Reply
razieel
| #
Válasz Depyangel #364 üzenetére:
csak azért mondod ezt, mert nem ovlastad a legutolsó 324324 üzenetét, amiben arról panaszkodott szüntelenül, hogy milyen lassú a játék… értem én hogy 16 éves, de azért elolvashatná miket reagálnak a beszólásaira…
Reply
csimpi
| #
Válasz razieel #367 üzenetére:
XD jaja
Ez egy beta teszt szoval nem fogjak visszarakni a regi peccset hogy te orulj + igy most mennek a kress reportok ergo konyebb dolguk van mintha regi peccs es „belso vizsgalat”.
/ Nekem is sz*rul esik atraktam a vizsgakat is 😀 de ez van… 🙁 /
Reply
Depyangel
| #
Válasz razieel #367 üzenetére:
De olvastam, és megértelek. De szerintem normálisan is meglehet neki mondani a véleményed, nem sértően. Nem igaz? :))
Reply
razieel
| #
nem nem igaz 😛
Reply
Pityke
| #
Sziasztok! Egy olyan problémám van, hogy az új patch telepítése után mindig kidob a játékból. YOU WERE DROPPED OUT! Ha tudja valaki ez miért van, azt kérem írja meg. Esetleg azt is hogyan tudom megoldani a problémát. köszi
Reply
Depyangel
| #
Válasz Pityke #371 üzenetére:
Ha kicsit vissza olvasol, ez a majdnem 400 hsz kb erről a hibáról szól! 🙂
várj türelemmel, dolgoznak a problémán! (legalábbis reméljük :D)
Reply
msmk
| #
Válasz triazz #373 üzenetére:
itt leb@szod ahelyett, hogy örülnél, hogy rájött 😀
Reply
triazz
| #
Válasz msmk #374 üzenetére:
Igaz 😀 !
Reply
dN
| #
Azért egy-két komment színvonala képes volt megrendíteni az emberiség jövőjébe vetett hitemet.
Reply
razieel
| #
és még én használtam durva szavakat lol XD
Reply
K4E
| #
376 🙂
még mindig nem jó a Bnet…
Reply