Interjú White-Ra-val

sweeping . Hírek 948

Könnyen mondhatjuk, hogy White-Ra napjaink egyik legsikeresebb SC2 playere, aki most mesél nekünk tapasztalairól, sikereiről és a céljairól a StarCraft 2-ben. Mindezt egy speciális interjú keretében a mousesports számára.

Hello White-Ra. Sok sikered volt a StarCraft 2 Beta folyamán és nyertél is pár versenyt. Melyik „sikered” volt a legfontosabb számodra?
Hi. Az összes olyan torna, ahol résztvettem fontos nekem, de az első TL Invitational mindenek felett áll, mert az volt az első olyan verseny SC2-ben amit megnyertem. Ez volt az első olyan alakalom is amikor egy Protoss nyer SC2-ben. Előtte ugyanis a Zerg dominált.

Meglepődtél a sikereiden az SC2-ben?
Igen, mert nem volt sok időm gyakorolni. De a hosszútávú tapasztalataim ami az SC:BW-ben való tartós szereplésemből fakad, segített, hogy gyorsan jó legyek SC2-ben is. A legfontosabb dolog az SC2-ben a játék megértése és az ellenfeled tevékenysége.

Mi az oka annak, hogy nincs sok időd gyakorolni?
Egy Orosz játék magazinnak dolgozom, a diploma vizsgáimat teszem le, és két héten belül befejezem a tanulmányaimat, és ha az időjárás jó, megyek ki a természetbe, hogy a barátaimmal legyek.

Mik a céljaid a StarCraft 2-vel a kiadás után?
Miután befejezem a tanulást, több időm lesz a felkészülésre. Mindenkinek meg szeretném mutatni, hogy még mindig lehetséges magas szintű játéktudást nyújtani, még akkor is ha 29 éves vagy és szeretnék részt venni minden egyes tornán, ha van rá elég időm.

Sok ember szerint sok cheese taktikát használsz a StarCraft 2-es játékodban. Egyetértesz velük?
Talán úgy tűnik, de csak akkor csinálom ezt, ha nem érzem, hogy jó lenne a standard játékmenet néhány ellenféllel szemben. Még mindig nehéz a csíz fogalmáról beszélni az SC2-ben.

Mi a kedvenc matchupod az SC2-ben?
Elég nehéz megmondani, mert gyakrtan változik, de most a PvP-t szeretem a legjobban.

Van valami olyasmid, mint egy kedvenc egység az SC2-ben?
Igen, nagyon szeretem a Void Rayeket. Imádom ezeket az egységeket, mert nagyon erősek. De az elmúlt patchek legyengítették őket, a Vikingek, Stalkerek, Hydraliskek és a bunkerek ellen, mert kisebb lett a Void Rayek lőtávolsága.

Mit hiányolsz leginkább az SC2-ből?
A Reavereket hiányolom, mert nagyon hatásosak. A Broodwar-ban egy sikeres lövés képes megváltoztatni egy meccs kimenetelét. Olyan szép, amikor egy felgyorsított Shuttle megérkezik két Reaverrel az ellenfél bázisára és pár lövéssel megöli az összes munkását.

Miért jobb az SC2 mint az SC:BW?
Számomra az SC2 azért jobb, mert sokkal könnyebb mint az SC:BW és ez több esélyt ad nekünk a Koreaiakkal szemben. Úgy hiszem, nem ők fogják megnyerni a World Cyber Games-et minden egyes alkalommal, mint a Broodwar-ban, mert nem kell hozzá annyi edzés.
Például: Az én APM-em Broodwarb 220 és 240 között mozog, Koreaiaknak sokkal több van. StarCraft 2-ben nincs szükséged ilyen sokra.

Mennyi az APM-ed ( action per minute/percenként kiadott utasítás) az SC2-ben?
Mostanában csak 120-ra van szükségem.

Sok srác, azt mondja, hogy kivitelezni egy játékot sokkal könnyebb, ami azt jelenti, hogy a játék unalmassá válik.
Igen, egyetértek. De a Blizzard azt csinálja, hogy annyi embert von be a játékba, amennyi csak lehetséges. Azt hiszem az eSportok nyernek ezzel.

Forrás: Gosugamers.net
Fordította: Apafalo


Comments (13)

  • BlaZ

    |

    jó.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Az utolsó kérdés meg válasz nem jutott el a tudatomig…
    Egyébként nagy respect 29 évesen igazi veterán, és erre azt mondom hogy ez már igen.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Crafty_FOX #2 üzenetére:
    Kivitelezni egy játékot. Már mint meccset, nem pedig magát az sc-t kivitelezni 🙂

    “Many guys tell, that making the game more easier means, that the game becomes boring.”
    ->
    Sokan azt mondják, hogy a könnyebbsége miatt unalmassá válik a játék.

    Ugye előtte arról van szó, hogy már nem kell annyira pörögni, mint a BW-ben. De WhtieRA egyetért mert ezzel több embert vonz magához a játék amivel csak az eSport nyer.

    Reply

  • Lantletevo

    |

    Mondjuk a játék úgyse lesz unalmas, mert multi-n kívül még sok minden van benne.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Lantletevo #4 üzenetére:
    Mi?
    A játékosok legnagyobb többségét csak az fogja lekötni, az hogy van egy csúcs szuper editor az egy dolog. De a többség játszani akar és nem map készítésén dolgozni.
    Esetleg majd ha bejön a market place kieggel utána jobban elterjed ha már pénzt is kapnak.
    Na meg ugye ott a single player de azt 2 hét alatt 3x végigviszi az ember és ennyi.

    Szóval multi adja az alaphangot egyértelműen, ha valaki azt unka akkor valószínűleg játékot is fogja.
    Még az umseket is multiba fogjak játszani legtöbbet

    Reply

  • Promie Motz

    |

    #5

    A singleplayer

    sweeping, továbbra is mondjuk, hogy a többség nem fog annyit multizni 🙂

    azt hiszem, ezt már elmagyaráztuk neked.

    Nézd csak meg az sc eladások számát, és hogy egyszerre mennyi volt a max multizók száma (nem egyszerre, hanem akik egy adott hónapon belül felmentek bnetre)

    Nem tudom, elérhető-e ilyen statisztika, de ha már csak az oldalon, a béta előtt regisztráltakat veszed kiindulónak egy statisztikának, akkor azért többen voltak, akik nem multiztak, csak a single-t imádják.

    Én is ilyen voltam, csak a béta láz elkapott 🙂

    Reply

  • Apafalo

    |

    Válasz AdamoA #3 üzenetére:

    Megint köszönöm, hogy a segítségemre siettél.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Promie Motz #6 üzenetére:
    Jó de az sc 12 év alatt érte el a több mint 10millió eladott példányt így értelemszerűen nem is lehet fent nagyon sok játékos egyszerre. Azóta pl már rengetegen abbahagyták 🙂 Szerintem az a 20000 játékos aki ebben a percben is a bw-vel játszik igen szép szám 🙂

    Amúgy meg ne mond már hogy a többség nem multizik, a single simán megunod 2 hét alatt amíg kiviszed 4x, de a multi évekre szól. Ha meg nem varázsolt el ez a világ mi a francért adna ki valaki 13500FT-ot?
    Csak azért hogy végig játsszon egy kampány 2 hét alatt 4x aztán a polcon pihenjen?
    Ugyan már… Ha nem is játszik valaki sokat multit az egy dolog, de valamennyit azaz illető is fog, és valószínűleg emiatt veszi meg a játékot.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Én megint csak a war3 bol tudok kiindulni ahol szerintem egy év után sem létezett már nagyon single player “közösség” már csak azért sem mert az úgy sehogy sem közösség. Előbb utóbb mindeki elkezd multizni és ebben sweepnek igaza van én is notorius single palyerként kezdtem (még nem volt netem) de a vége felé minden nap valamelyik pc ben logtam annyira hiányzott a multi player.
    Az az igazság hogy a singleben túl kevés váratlan esemény történik ahoz hogy tartósan játszható maradjon. Előbb utóbb az az érzésed támad mint mikor egyedül egyérintőzöl, egy darabig poén rugdosni a labdát de aztán marha unalmas lesz egyedül…. Szerintem ezért ha valaki csak singleben gondolkozik 2 lehetőség áll előtte 1. hogy hamarosan rájön hogy totál céltalan századjára is megaláznia az insane gépet és hamar felnéz a bnetre 2. hogy lenyomja a kampányt 1-2 szer aztán valami tartalmasabb után néz.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Ln ne mbeszéltem arról, hogy a single-sek egy nagy közösséget fognak alkotni. Itt van a fanatikus 1%-ok. e a többi majd, valószínűleg ha lejjebb emgy kicsit az ár, emgveszi, végignyomja a single-t, és boldog lesz. Jó, felgog menni multizni, de 1-2 hét után az is elég lesz neki.
    És ők fogják a komoly bevételt hozni a Blizznek, akik nem lesznek benne semmilyen közösségi életben.

    De amire gondoltam, igen, a multin kívűl is jön egy másik remek játék, ami a single player mód lesz, tök más, de az is nagyon jó lesz. És a többség ezért fogja megvenni.

    Reply

  • mikroman

    |

    SC2-ben a multi lesz a lényeges. Pár hétre talán leköt a Single rész, de a kihívás a multi. Meg ezzel az új ellenválasztós rendszerrel meg ligákkal, kisebb APM igénnyel szélesebb kört tud odaszögezni a képernyőhöz majd. Nem az lesz, hogy felmész bnetre, bemész egy játékba (szigorúan az “only noob” nevűekbe), ott kirusholnak és az 5. percben már csak azt olvashatod milyen gyengén játszol, közben aláfestésként épp a főépüleetd utolsó kis “életét” verik le épp. Persze csak olyan ellen akinek az az első bnetes meccse. SC2-ben nem nagyon fogsz összeakadni véletlenül mindig sokkal erősebb ellennel. Jó lesz ez, csak jöjjön a béta kettes fokozaton! 🙂

    SC1 eladást meg tényleg nem lehet az aktív bnetes tagokhoz viszonyítani mivel már elég öreg a játék. Vag y vannak friss eladási adatok és az alapján vonjuk le a nagy Következtetéseket?

    Reply

  • xmen

    |

    tök mindegy mit csinálnak a koreaiak ellen 1év és olyan szinten elhúznak,hogy bottal lehet ütni a nyomukat

    Reply

  • 84Noname

    |

    Ez attól függ, hogy tényleg rendes progaming épül e köré koreában. Amíg bw elszívja a tényleg nagyon tehetséges fiatalokat, addig a többi ország is labdábarúghat.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.